paperdownfile

محصولات دانشجویی

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - نور در معماری جهان

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - نور در معماری جهان

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری نور در معماری جهان در 62 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم20 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - نور در معماری جهان در 62 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





خورشید:

نور طبیعی را خورشید فراهم می کند.خورشید،یکی از میلیون ها ستاره ای است که در عالم هستی وجود دارد. که نه تنها زندگی را از طریق گرما و نور در زمین به جریان می اندازد بلکه نمادی از قدرت نیز می باشد.

    فقط فکر کن، مردی خواهان قطعه ای از خورشید باشد.

                                                                    (لویی کان)

نور مصنوعی :

شعله-خواستگاه نور مصنوعی-اولین بخشی بود که پس از برداشتن اولین شاخه مشتعل ، از آتش _منبع منبع گرما –جدا شد .پس از ان تدریجا چوب هایی که خاصیت اشتعال بیشتری داشته و نور ساتع می کردند ،جایگزین شاخه های ساده شدند. پس از روشن شدن اولین مشعلها قدم بعدی راهی بود جهت افزودن موادی به سوخت برای افزایش نور آنها بود.

این وظیفه معمار است که با هشیاری کامل قدرت نور را در اختیار بگیرد تا به ایجاد فضا و مفاهیمی که نور مصنوعی مدرن القا میکند بپردازد.                                                                                                                       ( جواچمی تچمولر)





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - نور در معماری

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - نور در معماری

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری نور در معماری در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم4 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - نور در معماری در 30 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




نور:

 

شفاف ترین ، نرمترین و ارزان ترین مواد ساختاری

امکان شخصیت سازی و حیات بخشیدن به فعالیت روزمره,

نقش مهمی در ارزش گذاری عوامل اطراف و نقش تعیین کننده فضاها

از نظر فیزیکی : انرژی تشعشعاتی که بین طول موج های مشخص


منابع نور:  به 2 دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم میشود


اهمیت نور:


نور عامل فعال سازی در معرفی فضاست که قادر است از  نظر بصری به فضا وسعت ببخشد.

در تاریکی نه فضا را میتوانیم ببینیم نه فرم و نه رنگ و..

ارزش روانشناختی نور یکی از عوامل مهم در زندگی همه انسان هاست.


نور در طبیعت :


نور طبیعی که حاصل انرژی حیات بخش درونی است     بعنوان یکی از منابع وجود حیات بر روی زمین محسوب میگردد.نور جلوه های متعددی دارد ودر هریک از فصول و فواصل زمانی چهره متفاوتی به خود میگیردو هر مکان دارای نور خاصی است که فقط مخصوص همان جاست.


نور نماد عقل الهی ، منشا تمام پاکی هاست و خارج شدن از تاریکی یک هدف نهایی در پیش دارد.

برای نمایش این تمثیل در معماری اغلب بنا های مذهبی نور عنصری بارز و مستقل از سایر مفاهیم و عناصر به کار رفته است.

فضاهای عمیق و تاریک کلیساهای قرون وسطی و مساجد اسلامی انتقال یک حس روحانی و معنوی را دارد

انسان با دیدن این نورهای اندک و مبهم در ذهن خود اشیاء را کامل می کند و به یک حالت خلسه فرو می رود

اولین تاریخ به سده سوم قبل از میلاد بر می گردد

در دوره عیلام در حدود 1300 و 1400 قبل از میلاد نمونه ای از پنجره های شیشه ای بدست آمده که در داخل یک قاب بودند که به طور حتم جهت روشن کردن بنا بوده است


 نور در معماری:

نور در معماری نقش به سزایی دارد

نور یکی از اجزایی است که در کنار عناصر و مفاهیمی مانند ساختار ، نظم فضایی ، مصالح و رنگ و ... مطرح میشود.

در طراحی به عنوان یک عنصر مجزاست که به تمامی اجسام روح می بخشد

یکی از مشخصه های نور طبیعی توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر اجسام در تمامی ساعات روز است


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - بام سبز و معماری سبز

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - بام سبز و معماری سبز

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری بام سبز و معماری سبز در 56 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات56
حجم8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - بام سبز و معماری سبز در 56 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





آگاهی و شناخت در معماری سبز

¢پزشک می تواند اشتباهات خود را دفن کند اما معمار تنها می تواند به کارفرما توصیه کند(روی ساختمان) پیچک بکارند. این جمله از فرانک لوید رایت است.شاید او تصور نمی کرد این کنایه را چند دهه بعد همکاران معمارش جدی  بگیرند.در دهه اخیر علاوه بر پیچک انواع متنوعی از گیاهان بر جداره های نما و بام ساختمان ها رشد می کند.البته نه برای مخفی کردن اشتباهات معمار بلکه به دلایل مختلف زیست محیطی اقتصادی و زیبایی شناسی. ¢ایده استفاده از پوشش های گییاهی روی جداره ساختمان را ابتدا گروهی از علاقه مندان به حفظ محیط زیست به عنوان راه حلی برای مشکلات زیست محیطی با منشا ساختمانی مطرح کردند.از ان پس برخی معماران در کشور خای توسعه یافته به شکل ازمایشی دیوار های گیاهی را در بخش کوچکی از پروژه ساختمانی یا بخشی خارج از ساختمان خود تجربه کردند مثل دیواری که هنرمند فرانسوی پاتریک بلانش در فضای باز ورودی مرکز فرهنگی و هنری کایسا فوروم برای هرتزوگ و دمرون طراحی کرده است.


معماری سبز

¢ از یک معمار بعید است که ساختمان خود را استتار کند.اما ژان نوول در موزه برانلی این کار را کرده است.این موزه در سال 1996 به ذستور ژاک شیراک و با بودجه 266 میلیون دلار در پاریس ساخته شده است.

¢در طراحی نمای اصلی خیابان از ترکیب 150 نوع گیاه مختلف استفاده شده است.ژان نوول ساختمان موزه را به جنگلی ترسناک تشبیه کرده است.این اولین موزه ای است که نمای ان می بایست حداقل سه بار در سال هرس شود.هزینه نگهداری چنین نماهایی زیاد است اما بیش از بودجه سالیانه تمیز کردن شیشه های هرم لوور نیست.

¢در کشور هایی که اغلب کارفرمایان و مالکان اعتقادی به پرداخت هزینه نگهداری ساختمان یا حداقل شستشوی نما ندارند در مورد ورود دیوار ها و بام های گیاهی دانش و تکنولوژی خود به همراه دارند که در کشور های توسعه یافته به سرعت در حال گسترش و تکامل است.در ادامه ویژگی های سطوح گیاهی و انواع ان ها معرفی می شوند.


معماری سبز چیست؟

قبل از هر چیز که یک ساختمان سبز خاق شود مانند هر چیز دیگر به یکخالق احتیاج دارد . این موضوع یعنی ایجاد ساختمان سبز به سلامت فردی که در آن و درمحیط اطراف آن زندگی می کند کمک خواهد کرد و از او پشتیبانی خواهد کرد و از اوپشتیبانی خواهد کرد وباعث رضایت مندی و سودمندی آنان خواهد شد.این موضوع نیازمندکاربرد با دقت اْتراژیهای تصدیق شده در معماری است:استفاده از طبیعت بادوام و منبعمواد با کفایت و تکیه بر خورشید برای استفاده های گرمایی و نیروی برق و روشناییروزانه و دوباره استفاده کردن از ضایعات و .......یک اتحاد و یکپارچه سازی ساختمانیظریف این استراژیها را تولید می کند. البته باید نوجه داشت که تبدیل فرهنگ بشر بهیک پایه و تغییر ساختا ر اساسی روح و سرشت انسان بستگی دارد.ما باید یکی شدن و بههم پیوستن و وابستگی به یکدیگر را با یک چیزی خیلی وسیع تر از خودمان را دوباره کشفکنیم. جهان طبیعت قلم رویی است روحانی که نسبت به همه چیز برتری می یابد.اول شخص وبعد جامعه این عقیده بولوزوف است. او عقیده دارد ما باید هر دو گروه را مجبور سازیمکه موافق حقایق زندگی در جهان باشند.در غرب به این مسئله اعتقاد دارند که مزیت درطرح محیطی و طراحی آن در صورتی پیشرفت می کند و موفق خواهد بود که حقیقا مجمع وگروه طراحی آن فقط گروهی از طراحان باشند.arc اولین شرکتی است که دست به این کارزده است. این شرکت تشکیل شده است ازمعماران. سازندگان و مهندسین و سرانجام عده ایاز طراحان باید پاسخگو در تمامی پروژههای این شرکت باشند.

.

.

.

.

و...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - بررسی ارگونومی

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - بررسی ارگونومی

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری بررسی ارگونومی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - بررسی ارگونومی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





مقدمه:

ارگونومی کوششی است در جهت تناسب کار با انسان، هدف اساسی از این علم، بهبود بخشیدن به نحوه کار، روش های کار و وسایل کار و انطباق بخشیدن آن ها با خصوصیات روانی و بدن انسان است، یکی از اصول ساده ارگونومی به این مطلب اشاره داردکه تمام فعالیت ها در محیط کار باید به گونه ای انجام شود که سبب کاهش میزان استرس های جسمی و روحی و روانی شود. اگر این استرس ها در محیط کاری بیش از اندازه و از حد عادی خود تجاوز کند نتایج نامطلوبی چون اشتباهات کاری، ایجاد حوادث و کاهش سلامتی جسمی و روانی افراد خواهد داشت، با رعایت اصول ارگونومی، فشار کار و خستگی های بی مورد کاهش پیدا می کند، به عبارت دیگر ارگونومی یا همان مهندسی فاکتورهای انسانی علمی نسبتا جدید است که با علوم مختلف در ارتباط است. ارگونومی در حقیقت علم به کار گیری بهینه از ابزار کار در محیط کاری است به نحوی که حداکثر بازدهی در تولیداتی که انسان در آن نقش دارد به دست آید در حالی که کارگر یا کاربر حداکثر رضایت را از کاربرد ابزار مزبور و همچنین از محیط کاری دارد و میزان ایمنی لازم در کار برای کارگران و کاربران فراهم شده است. ارگونومی به انگلیسی: Ergonomics ، به کاربردن اطلاعات علمی درباره انسان در طراحی اشیاء، نظام‌ها و محیط‌های مورد استفاده انسان می‌باشد.


اهداف علم ارگونومی

ارگونومیک علم طراحی سازگار محیط و محصولات با کاربران است. باید توجه داشت که آنچه برای یک نفر مناسب است می تواند برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین روش های مجزا باید مدنظر قرار گیرند. ارگونومیک در نظر اول ممکن است آگاهی و علم جلوگیری از صدمات و ناراحتی های پیش بینی نشده معنی شود در حالی که موضوع اصلی آن پیش از بررسی وقوع ضایعه ای، تقویت راحتی و روانی عملکرد است. فراموش نباید کرد که انسان ها دارای محدودیت هستند و برای اینکه بتوان با وجود محدویت ها فعالیت مناسبی داشت، شرایط محیط باید به گونه ای مناسب طراحی گردد.

.

.

.

.

به همراه دو فایل WORDدر 80 صفحه برای ارئه هر چه بهتر



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - موسیقی در معماری

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - موسیقی در معماری

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری موسیقی در معماری در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - موسیقی در معماری در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




—

موسیقی

موسیقی تراوش احساسات و اندیشه های آدمی ومبین حالات درونی وی می باشد. واژه موسیقی که در عربی قی تلفظ می شود ریشه یونانی دارد.بر اساس مدارک موجود واژه موسیقی و هم خانواده های آن در مفتاح العلوم خوارزمی و رساله موسیقی اخوان الصفا دیده می شود که هردو متعلق به سده چهارم هجری (دهم میلادی)است. خوارزمی در تعریف موسیقی می گوید: موسیقی به معنی پیوند آهنگ هاست . تعریف ساده موسیقی یا صداهای موسیقایی ،صداهای خوشایندی می شود که انسان از شنیدن آنها احساس لذت می کند.با بالا رفتن سطح فرهنگ و هنر معلوم شد صداهای خوشایند ، صداهایی هستند که از نظمی خاص پیروی می کنند،وبین آنها نسبت های معینی وجود دارد برای همین عدد در موسیقی دارای اهمیت بسیاری است. تا جائی که فیثاغورث معتقد است که عدداصل وجود در آفرینش است.

ابوعلی سینا می گوید: موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمه ها ، از نظرملایمت وتنافر وچگونگی زمان های بین نغمه ها بحث می شود تا معلوم شود که لحن را چگونه باید تالیف کرد.

ابونصر فارابی در احصاالعلوم موسیقی را علم شناسایی الحان می داند که شامل دو علم است: یکی علم موسیقی عملی و دیگری علم موسیقی نظری. امروزه نیز این تقسیم بندی در موسیقی وجود دارد . افلاطون در تعریف موسیقی می گوید : موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح و جهانیان و بال به تفکر،وجهش به تصور، وربایش به غم وشادی ،وحیات به همه می بخشد.


موسیقی و معماری

— — —معماری موسیقی جامد است . همان موسیقی است كه در عالم غیر مادی جریان دارد —گوته روزی گفته بود یک فیسلوف برجسته، از معماری به مثابة موسیقی منجمد سخن می گوید. ادعای او باعث شد بسیاری اظهار عدم رضایت کنند.همانگونه که در موسیقی، اجرای نت روان، سیال و متصل و یا اجرای مقطع و ناپیوسته نت ها داریم، در بافت موسیقی نیز معماران در صورت ساختمان و نصب بازشوها با فواصل گوناگون، گاهی همچون هنر گوتیک در جستجوی کاهش آرتیکولاسیون بواسطة تداوم بوده اند و گاهی نیز همچون اکسپرسیونیسم آلمان در آغاز قرن بیستم در جست و جوی پیوستگی و تداوم کامل



 — —معماری و موسیقی هنرهایی هستند که در صورت «انتزاعی» و در مفهوم «مجرد» شناخته می شوند و برخورد روزمره با آنها نیز «مجزا» و «مجرد» می باشد. «انتزاعی» بودن خصیصه ای مشترک در بین هنرهاست؛ —. موسیقی، هنری شنیداری می باشد و در مرحله آغازین «ارتباط با مخاطب»می تواند با ایجاد حالات صوتی، حس او را در لحظه بسازد و یا «ضمیر ناخودآگاه» را به تداعی معانی وادارد.حالات موسیقی پیرو قواعد مشخصی منبعث از ریاضیات و فیزیک که از نظم طبیعت پدید می آید، قواعد ریاضی شناخته شده ای همچون"اعداد طلایی"و «فرمول معروف فیبوناچی » و اصول کشف شده تناسبات هندسی در تحلیل هندسی طبیعت جانداران در موسیقی به وفور یافت می شود. — —معماری نیز «انتزاعی» است؛ چه عناصر طبیعی در معماری آنگونه که باید باشند نیستند و تغییر شکل یافته اند. ثبت و نگهداری معماری برای بوجود آوردن آن نیز در بستر «هندسه» و به نوعی «هندسه در بعد دادن به عناصر ریاضی» صورت می گیرد.


و...




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - اعداد در معماری

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - اعداد در معماری

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری اعداد در معماری در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - اعداد در معماری در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





عدد در ادیان و اساطیر

ž ž ž«اعداد» یکی از جلوه های«نماد» است که از هزاران سال پیش تاکنون پیچیدگی های معنایی ویژه ای به خودگرفته است.

ایرانی ها، سومری ها، مصری ها، ژاپنی ها، چینی ها، هندی ها،یونانی ها، مسیحی ها، بودایی ها، مسلمانان، عبرانی ها و بسیاری دیگر از اقوام وادیان کهن، با «اعداد» برخوردی نمادین داشته اند. نماد، در معنایی ساده، جانشین رمزآلود یک مفهوم و تصویر است که به صورت ناخودآگاه درک می شود، ژان شوالیه، اسطوره شناس، در مقدمه کتاب «فرهنگ نمادها» که به طور مبسوط به مفهوم نماد پرداخته و آورده است: نماد بسی بیش از یک علامت ساده است؛ نماد در ورای معنی جای دارد و تفسیری مختص به خود دارد که لازمه این تفسیر دارا بودن نوعی قریحه است. نماد سرشار است ازتاثیرگذاری و پویایی.


بررسی اعداد مقدس در معماری

بررسی عدد چهار

ž ž ž žچهار در عهد قدیم، عددی نمادین است. مثل چهار رودخانه بهشت كه صلیبی شكل هستند، چهار بخش زمین و غیره. از دورترین اعصار، حتی اعصار نزدیك به پیش از تاریخ، از چهار برای نشان دادن آنچه مستحكم، ملموس و محسوس است، استفاده می‌شد. چهار به گونه‌ای، رقمی الهی است. در بسیاری از موارد، ‌هاله دور سر حضرت عیسی، چهار پرتو دارد یا به چهار بخش شده است. وجود عدد چهار در معماری مذهبی بسیار مشاهده می‌شود. طرح‌هایی كه از بهشت كشیده شده، مربع (مستطیل) شكل و دارای چهار درب هستند. مساجد ایرانی ـ اسلامی گاه چهار ایوانی (در چهار ضلع) هستند. زیگورات معبد چغازنبیل هم دارای چهار درب ورودی است.


بررسی عدد هفت

ž

تاریخچه: در سال 1889 کتابی از یک جهانگرد منتشر شد که از جمله روش شمردن را در میان قبیله ای از تورس شرح داده است. که برای شمردن تنها از دو عدد یک و دو استفاده می کردند. برای عدد سه می گفتند "دو و یک" برای عدد چهار "دو و دو" پنج" دو دو یک" برای شش "دو دو دو" ولی برای عددهای بزرگتر از شش از کلمه خیلی و یا بسیار استفاده می کردند عدد هفت که برای سده های متوالی برای آنه نامشخص و نا مفهوم بود.

    اندک اندک به صورت عددی مقدس در آمد وقتی مصری ها بابلی ها و دیگر امت ها توانستند 5 سیاره نزدیک به خورشید را بشناسند با اضافه کردن ماه و خورشید به عدد 7 رسیدند که این موضوع بر تقدس عدد 7 افزود.

.

.

.

.

و...

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - معماری با خاک و زندگینامه پروفسور نادر خلیلی

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - معماری با خاک و زندگینامه پروفسور نادر خلیلی

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری معماری با خاک و زندگینامه پروفسور نادر خلیلی در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری - معماری با خاک و زندگینامه پروفسور نادر خلیلی در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx





زندگینامه معمار نادر خلیلی:

پروفسور نادر خلیلی در سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد وی که تحصیلات اصلی خود را در ترکیه به انجام رسانده‌ بود، سال ها پیش سفر را با یاماها ۱۲۵ خود در بیایان‌های مرکز ایران آغاز کرد و در صحراهای کالیفرنیا به پ‍ایان برد. خلیلی سرشار از ابتکار برای خانه سازی در کره ماه نقشه کشید، کتاب «تنها دویدن» را نوشت و روش گلتافتن و ابرخشت را ابداع کرد و جوایز بسیاری چون جایزه آقاخان را از آن خود کرد و پنجم ماه مارس سال ۲۰۰۷ سرآغاز سفر ابدیش بود


دوران حضور خلیلی در ایران را (که چندان طولانی نبود) می توان دوران تجربه اندوزی او و آموختن از آموزه های معماری بومی ایران دانست، آنچه که موجبات تعهد همیشگی اش به عناصر اربعه (آب، باد، خاک، آتش) به عنوان اصول غیر قابل تغییر معماری مخصوص او بوده، و به دنیای معماری ارایه شده است. طبع لطیف خلیلی در تلفیق با نوع نگاه او به معماری، او را مبدع سنتی نو در «معماری خاک» کرده است که هر چند به ظاهر با تجلیات فن آورانه عصر حاضر سنخیت ندارد، ولی در معنا، ترجمان روزآمد جستاری است که او به عنوان راه حلی فرهنگی – ساختاری برای عرصه هایی خاص از ساخت و ساز ارایه می دهد


خانه سازی به وسیله سیستم ابرخشت



پایه و اساس ساختاری سیستم «ابرخشت-SuperAdobe» بر کیسه های شنی با درازای قابل تنظیم قرار گرفته است. که این کیسه‌های بزرگی از خاک تقویت شده با فیبرهای ویژه‌ای که جایگزین کاه قدیمی‌شده بودند پر می‌شد و با ترکیب آب، رشته های طولانی را به وجود می‌آورد. این امر از یک طرف باتوجه به دسترسی به این نوع مصالح بدون مشکل عمده، موجبات تسهیلات در همه گیر شدن سیستم را فراهم کرده است و از طرف دیگر باتوجه به انعطاف پذیری فرمی، به طرح معماری، قابلیت مانور را در زمینه شکل دهی انحناهای زیبا، ساختار یک پارچه را می دهد، این همه به معنای توانایی استفاده از قالب و قاب برای شکل دادن، پیچ و تاب دادن فرم ها و بهره گیری از روند طراحی آلی یا ارگانیک در عین لحاظ شدن ویژگی های لازم به جهت سازه ای است. بناهای گنبدی جدید به جای آن که از بلوک‌های مجزا ساخته شود با بافتن این رشته‌های بلند ابر خشت‌ها شکل می‌گرفت و در برابر نور خورشید و حرارت محیط خشت‌ها خشک می‌شدند. در فرآیند بافت چنین بنایی، این امکان وجود داشت که برخی سازه‌های اصلی بنا درون آن بافته شود، مثلا سکوهای مختلف یا اتاقک‌های موجود را می‌شد در دل این بنا بافت. آزمایش‌های زلزله‌نگاری نشان داد این نوع بناها که ظاهر زیبایی هم داشت و قابلیت افزوده شدن بخش‌های مختلف به آن وجود داشت، توان مقابله‌ای کم نظیری را برابر لرزه‌های سنگین دارد.

.

.

.

.

و...



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت نگاهی به اصول معماری سبز

پاورپوینت نگاهی به اصول معماری سبز

پاورپوینت نگاهی به اصول معماری سبز در 13 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت نگاهی به اصول معماری سبز در 13 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




مقدمه

در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند. معماران انگلیسی، برندا و روبرت ویل در کتاب خویش با عنوان «معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یکی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مثال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپا انگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأکید زیادی داشتند، معماری که در تجربه نسل های متمادی ساکن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است .


فرآیند سبز در معماری فرآیندی کهن میباشد، برای مثال از هنگامی  که انسان های غار نشین برای اولین بار پی به این مسئله بردند که انتخاب غاری رو به جنوب از لحاظ دمای محیط بسیار مناسب تر از غاری می باشد که دهانه آن به سمت شمال است. موضوع جدید درک این مهم است که معماری سبز برای محیطهای مصنوع و انسان آفرینش بهترین فرآیند برای طراحی ساختمان هاست؛ به گونه ای که تمام منابع وارده به ساختمان، مصالح آن، سوخت یا اشیا مورد استفاده ساکنان، نیازمند پدید آوردن یک معماری پایدار هستند. بسیاری از ساختمان های موجود حداقل یکی از ویژگی های متعدد و قابل تشخیص معماری سبز را درون خویش دارند، با این حال،تنها تعداد اندکی از این بناها کل این فرآیند کامل را دارا می باشند.

بطور کلی فرآیند سبز اینگونه مطرح می شود که تمامی موضوعات به یکدیگر وابسته بوده و در هر تصمیم گیری باید تمامی جنبه های آن مورد بررسی قرار گیرد و بدین ترتیب،ایده بررسی اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار می گیرد . در مجموع اصول گوناگونی در ایجاد هر نوع سازه مطرح است که نقاط مشترک فراوانی را برای بحث دارامی باشند،

با این حال موضوعات ارائه شده مجموعه ای از اصول مختلفی هستند که در نظر گرفتن آنها سبب ایجاد توازن و پدید آمدن معماری سبز خواهد شد .


توضیحات در 6 اصل شامل:


اصل اول : حفاظت از انرژی

اصل دوم : کار با اقلیم

اصول سوم : کاهش استفاده از منابع جدید

اصل چهارم : احترام به کاربران

اصل پنجم : احترام به سایت

اصل ششم: کل گرایی




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی - شناخت عناصر اقلیمی

پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی - شناخت عناصر اقلیمی

پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی شناخت عناصر اقلیمی در 112 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات112
حجم10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت درس تنظیم شرایط محیطی : شناخت عناصر اقلیمی در 112 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt





تابش آفتاب:

« آفتاب » پرتویی الكترومغناطیسی است كه از خورشید ساطع می شود. این پرتو دارای طول موج های مختلفی بین 28 /0تا 3 میكرون

 است. طیف نور خورشید، به طور گسترده به سه قسمت فرابنفش، قابل رویت و فرو قرمز تقسیم می شود. طول موج پرتو فرابنفش28 /0

تا 4/0 میكرون پرتو قابل رویت 4/0 تا 7/0 میكرون و طول موج پرتو فرو قرمز، بلند تر از 76/0 میكرون است.

با اینكه حداكثر شدت تابش آفتاب در قسمت پرتو قابل رویت آن است. ولی بیش از نیمی از انرژی حرارتی خورشید مربوط به پرتو فرو

 قرمز می شود.

زمانی كه پرتو خورشید وارد اتمسفر می شود، شدت آن كاهش می یابد و طیف های آن به نسبت طول موج آنها در اتمسفر جذب،

 منعكس یا پراكنده می شود ( 1 ).

معمولاً پرتو فرابنفش و تمام پرتوهایی كه طول موجی كمتر از 28/0 میكرون دارد. از طریق اوزون

 و قسمت عمده ای از پرتو فرو قرمز به وسیله بخار آب و اكسید كربن جذب می شود.

ذرات موجود در هوا نور خورشید را منعكس می كنند؛ ولی چون این انعكاس تغییری در نور ایجاد نمی كند. نور خورشید همچنان

 سفید به زمین می رسد. وقتی آفتاب به مولكول ها و ذراتی می تابد كه مساوی یا كوچك تر از طول موج پرتو آن هستند. نور منعكس

 شده به اطراف پراكنده می شود. این پرتو پراكنده شده، قسمت هایی را كه آفتاب به طور مستقیم به آنها نمی تابد، روشن می‌كند.

وقتی ذرات و مولكول های موجود در هوا، پرتوهای دارای طول موج كوتاه تر مربوط به نور آبی و بنفش را به اطراف پراكنده می كند،

آسمان آبی به نظر می رسد ( 2 )

ولی اگر ذراتی بزرگ تر از گرد و غبار در اتمسفر وجود داشته باشد. بیشتر پرتوهای دارای طول موج بلندتر مربوط به نورهای زرد و قرمز در هوا پراكنده می شوند و در نتیجه، آسمان سفید تر به نظر می رسد ( 3 ).

ابرها مقدار زیادی از پرتو خورشید را به فضای خارجی اتمسفر  منعكس می كنند؛ ولی بقیه آن به سمت زمین منتشر می شود. تابش این

 مقدار پرتو به كره‌ی زمین باعث گرم شدن طبیعی زمین می شود (4 ).


دمای هوا


مقدار انرژی خورشیدی تابیده شده به هر نقطه از سطح زمین در طول سال، به شدت و دوام تابش آفتاب در آن منطقه بستگی دارد و

 میزان گرما و سرمای سطح زمین، عامل اصلی تعیین كننده‌ی درجه حرارت هوای بالای آن است.

تمام طیف های نور خورشید از هوا عبور می كنند و با دریافت پرتو خورشید دمای هوا به طور مستقیم افزایش نمی یابد. ولی لایه های

هوا، گرمای خود را از طریق تماس با سطح زمین كه در اثر دریافت پرتوهای خورشید گرم شده است به دست می آورند و لایه‌های گرم

شده‌ی هوا، گرمای خود را از طریق همرفت به لایه های دیگر منتقل می كنند ( 5 ) . جریان هوا و باد نیز باعث تماس بیشتر توده های

عظیم هوا در اثر تماس با سطح زمین، حرارت خود را از دست می دهند و سرد می شود ( 6 ) و ( 7 ) . بنابراین میزان تغییرات روزانه و

سالانه ی درجه حرارت هوا به تغییرات درجه حرارت سطح مورد تماس آن بستگی دارد.

سطح دریاها بسیار كندتر از سطح زمین در اثر تابش آفتاب گرم می شود و به همین دلیل اختلاف زیادی بین درجه حرارت سطح خشكی

 و سطح دریا وجود دارد در نتیجه در یك عرض جغرافیایی ثابت. همیشه سطح زمین در تابستان گرم تر و در زمستان سردتر از سطحدریاست و توده های هوای در تماس با این دو سطح نیز، به همین نسبت دارای اختلاف دما هستند و بدین ترتیب میانگین درجه حرارت

هوای بالای خشكی، در تابستان بیشتر و در زمستان كمتر از میانگین درجه حرارت هوای بالای دریاست ( 8 ) و ( 9 ) .

ارتفاع از سطح دریا نیز، درجه حرارت هوا را تعیین می كند و  در یك عرض جغرافیایی مشخص، مناطقی كه در ارتفاع بیشتری قرار

دارند. سردتر از مناطقی پایین تر هستند ( 10 ) .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت كیفیت كالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ كالاها با

پاورپوینت كیفیت كالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ كالاها با كیفیت مندرج در قراردادها (فصل سوم کتاب سیستمهای

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل سوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی با عنوان پاورپوینت كیفیت كالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ كالاها با كیفیت مندرج در قراردادها در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی فصل سوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع تألیف دکتر علی اصغر  انواری رستمی با عنوان پاورپوینت كیفیت كالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ كالاها با كیفیت مندرج در قراردادها  در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری

 

 

 

عنوان: پاورپوینت كیفیت كالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ كالاها با كیفیت مندرج در قراردادها (فصل سوم کتاب سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع انواری رستمی)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 23 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای خرید و انبارداری)

 

کتاب "سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع" تألیف دکتر علی اصغر انواری رستمی جزو مهمترین منابع درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب با عنوان "كیفیت كالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ كالاها با كیفیت مندرج در قراردادها " می باشد  که در حجم 23 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی (کنفرانس-سمینار) درس سیستمهای خرید و انبارداری رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.

 

بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

 

تعریف استاندارد

استاندارد کردن

اهداف استاندارد سازی

ضرورت استاندارد كردن و محاسن و معایب آن
مراحل استاندارد كردن كالاهای سازمان
انواع استانداردها

استاندارد ملی

استانداردهای بین المللی

استانداردهای منطقه ای

استاندارد کارخانه ای

استاندارد اجباری

استانداردهای تشویقی

كنترل كیفیت و مدیریت كیفیت جامع ( فراگیر )

اهداف كنترل كیفیت

مدیریت كیفیت در شركتهای عرضه كننده محصول

سیستمهای تأیید كیفیت

ارزش كاربردی و ظاهری محصول و نقش آن در مدیریت خرید

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد