paperdownfile

محصولات دانشجویی

پرسشنامه استرس آسیب ثانویه (STSS) (براید و همکاران، 2004)

پرسشنامه استرس آسیب ثانویه (STSS) (براید و همکاران، 2004)

دانلود پرسشنامه استاندارد استرس آسیب ثانویه (STSS) (براید و همکاران، 2004)، در قالب word و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد استرس آسیب ثانویه (STSS) (براید و همکاران، 2004)، در قالب word  و در 2 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

 


توضیح :


این مقیاس توسط براید و همکاران در سال 2004 ساخته شده و دارای 17 گویه است که روی مقیاس لیکرت پنج درجه ­ای از یک (هرگز) تا پنج (خیلی زیاد) پاسخ داده می­ شود. STSS سه خرده مقیاس مزاحمت، اجتناب و برانگیختگی دارد و نمره کلی مقیاس از مجموع نمره این خرده مقیاس ­ها به دست می ­آید.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            17

تعداد مولفه :                              3 مولفه (مزاحمت، اجتناب و برانگیختگی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            2


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:46 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه تنظیمات رفتاری در ورزش (چری، کن و الین 2008)

پرسشنامه تنظیمات رفتاری در ورزش (چری، کن و الین 2008)

دانلود پرسشنامه استاندارد تنظیمات رفتاری در ورزش (چری، کن و الین 2008)، در قالب word و در 5 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد تنظیمات رفتاری در ورزش (چری، کن و الین 2008)، در قالب word  و در 5 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

 


توضیح :


پرسشنامه تنظیمات رفتاری توسط چریس، کن و الین (2008) ساخته شد. که شامل 40 سوال 9 خرده مقیاس انگیزة درونی عمومی (سوال­های 1 تا 4)، شناختن انگیزة درونی (سوال­های 5 تا 8)، تجربة برانگیختن انگیزة درونی (سوال­های 9 تا 12)، انجام دادن انگیزة درونی (سوال­های 13 تا 16)، تنظیمات درآمیخته (سوال­های 17 تا 20)، شناختن تنظیمات (سوال­های 21 تا 25)، تنظیمات درون فکنی شده (سوال­های 26 تا 30)، تنظیمات بیرونی (سوال­های 31 تا 34)، عدم انگیزش (سوال­های 35 تا 40) است.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            40

تعداد مولفه :                              9 مولفه (انگیزة درونی عمومی، شناختن انگیزة درونی، تجربة برانگیختن انگیزة درونی، انجام دادن انگیزة درونی، تنظیمات درآمیخته، شناختن تنظیمات، تنظیمات درون فکنی شده، تنظیمات بیرونی، عدم انگیزش)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                       دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            5


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:45 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله بررسی چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی

مقاله بررسی چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی

چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 15 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزشهای کارآفرینی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 15 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چکیده


        در ایالات متحده امریکا و دیگر کشور­های توسعه یافته آموزش کارآفرینی در درون دوره­های دانشگاهی و توسط موسسات ویژه مورد توجه بسیاری واقع شده است. برخی از کشورهای آسیایی همچون فیلیپین، هند و مالزی نیز گامهای اساسی جهت حمایت از فعالیت های کارآفرینی برداشتند. این حمایت ها شامل ارائه راهنمایی هایی عملی، مشاوره، ارائه تسهیلات مالی و برگزاری دورههای ویژه در خصوص کارآفرینی در درون دانشگاه ها و یا خارج از دانشگاه ها می باشد. دوره های آموزشی کارآفرینی نه تنها جای خود را در بستر دروس دانشگاهی و در رشته های مختلف باز نمود، بلکه در دوره های مختلف تحصیلی از ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است. گر چه امروزه تنوع این دوره ها شرکت های موجود را نیز تحت پوشش قرار می دهد و دوره های متعددی جهت رشد، بقاء و کارآفرین نمودن سازمانهای بزرگ طراحی شده اما هدف اولیه از توسعه کارآفرینی همانا تربیت نمودن افراد متکی به نفس، آگاه به فرصت ها و به طور کلی افرادی است که تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کارهای مستقل دارند می­باشد. در واقع تمرکز و تحقیق در مورد محتوا، نوع درس­ها و شاخص­های مورد نظر، در انواع دوره­های آموزش کار آفرینی اهمیت می­یابد. مقاله حاضر با هدف تبیین و معرفی آموزش های کارآفرینانه، ضمن مرور مستند ادبیات موضوعی و موضوعات مرتبط با آن، به طراحی، تبیین و ارائه چارچوبی به منظور مطالعه تطبیقی آموزش های كارآفرینانه پرداخته و بر این اساس عوامل تشکیل دهنده را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. در پایان مقاله، موارد مذكور جمع‌بندی شده، بحث و نتیجه‌گیری، و پیشنهادات ارائه گردید.

 

واژگان کلیدی: مطالعات تطبیقی- کارآفرینی- آموزش کارآفرینی.

 


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- بیان مسئله

3- مراحل  طراحی و ایجاد دوره کارآفرینی

3-1- اهداف

3-2- محتوای دوره و فعالیت­های آموزشی

3-3- روش تدریس (یاددهی- یادگیری)

3-4- اجرای دوره

3-4-1- مربیان آموزشی

3-4-2- کمیت فراگیران

3-4-3- حمایت­های آموزشی

3-4-4- انگیزه فراگیران

3-4-5- ارزشیابی دوره

4- چارچوب مراحل طراحی دوره­های آموزش کارآفرینی

5- بحث و نتیجه گیری

6- منابع و ماخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:45 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله بررسی پارکهای علمی ابزاراصلی اقتصاد دانش محور

مقاله بررسی پارکهای علمی ابزاراصلی اقتصاد دانش محور

مقاله بررسی پارکهای علمی ابزاراصلی اقتصاد دانش محور از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 9 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات9
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مقاله بررسی پارکهای علمی ابزاراصلی اقتصاد دانش محور از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 9 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چكیده:


حاصل دگرگونی های قرن 21 ظهورفازجدیدی ازتوسعه را منجر گردیده که اصطلاحاً اقتصاد مبتنی بر دانش نامیده می شود در الگوی جدید توسعه،شركتهای كوچك و متوسط دانش محور جایگاه وی‍ژه ای در توسعه اقتصادی دارند.

در این مقاله با معرفی وكاركرد پاركهای علمی بعنوان یك زیرساخت فیزیكی با اهمیت در توسعه اقتصاد دانش محور، ضرورت انتخاب الگوی توسعه اقتصاد دانایی محور وشاخص های اقتصاد دانایی محور ارائه می شود.

پارکهای علمی می توانندنقش بزرگی را در زمینه سازی برای توسعه همه جانبه اجتماعی-فنی فراهم آورند واین دلیلی خوبی است تا پاركهای علم وفنآوری را ابزار اصلی اقتصاد دانش محور معرفی كنیم.

واژگان كلیدی : اقتصاد دانش محور؛پاركهای علمی ،شركتهای كوچك ومتوسط

پارکهای علمی ابزاراصلی اقتصاد دانش محور

 


فهرست مطالب :


مقدمه:

الگوی جدید توسعه

پارکهای علمی والگوی جدید توسعه

شاخص های اقتصاد دانایی محور

نقش دانشگاه ها در اقتصاد دانش محور

گام در راه اقتصاد دانش محور

حرف آخر

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:45 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله کارآفرینی، گردشگری و طراحی کسب و کارهای جدید

مقاله کارآفرینی، گردشگری و طراحی کسب و کارهای جدید

مقاله کارآفرینی، گردشگری و طراحی کسب و کارهای جدید از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 10 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مقاله کارآفرینی، گردشگری و طراحی کسب و کارهای جدید از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 10 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چکیده:

 

    امروزه همگام با پیشرفت تکنولوژی، از میان رفتن مرزها و محدودیت های پیشین در حوزه اقتصاد و ایجاد بازارهای نوین، فرصتی برای گذر از چارچوب های سنتی اشتغال و کسب درآمد برای نوآوران و بدعت گذاران در صحنه کسب و کار، فراهم آمده است. امروزه، دنیا شاهد تغییراتی سریع و شگرف در تمامی عرصه هاست و آنچه ضامن موفقیت در این شرایط ناپایدار می باشد نوآوری، خلاقیت و انعطاف آگاهانه است.

     صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست، چنین صنعت نوظهوری، به سان طفلی نوپا فرصت های بی شماری جهت پیشرفت و ارتقا در پیش رو دارد و این صنعت نوپای بدون دود که گاه تنها گزینه توسعه برای برخی جوامع جهان سوم است هنوز حرف های ناگفته و فرصت های نامکشوف زیادی دارد.

     کارآفرینی نقش اجتناب ناپذیری در بهبود بهره وری و ارتقا رشد اقتصادی ایفا کرده و در واقع مترادف با موفقیت فردی، سازمانی و ملی است. با دگرگونی نیازهای بشر، بازارها نیز متحول شده و فرصت های نوینی برای ظهور کسب و کارهای جدید پدید آورده اند که می تواند راهکارهای عملی برای اشتغالزایی پیش روی ما قرار دهد. یکی ازحوزه هایی که می تواند بستر بسیار مناسبی برای کارآفرینی محسوب شود، حوزه گردشگری است. گردشگری به عنوان صنعتی پر درآمد و اشتغا­­لزا می تواند نقش عمده ای در کارآفرینی و توسعه مناطق و افزایش رفاه عمومی ایفا کند.

در این مقاله سعی بر آن است تا به تشریح کارآفرینی و گردشگری پرداخته و تاثیری که صنعت گردشگری می­تواند بر کارآفرینی و ایجاد زمینه­های مناسب جهت فعالیت­های کارآفرینانه داشته باشد مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، رهنمودها و دستورالعمل­هایی جهت راه­اندازی کسب و کارهای جدید در گردشگری ارائه گردیده و در پایان گام­های لازم جهت طراحی یک مدل کسب و کار پیشنهاد شده است.

واژگان کلیدی: کارآفرینی، گردشگری، تعاون، مدل کسب و کار

 

فهرست مطالب :


مقدمه:

کار آفرینی و نقش آن در توسعه

گردشگری و کارآفرینی

کیفیت خدمات و کسب تمایز در گردشگری

تعاون و مشارکت

چگونگی راه­اندازی یک کسب و کار گردشگری

طراحی یک مدل کسب و کار

گام­های طراحی یک مدل کسب و کار

چارچوب یک طرح کسب و کار

1. مقدمه:

2. بازاریابی

3. مدیریت مالی

4. عملکردها

5. جمع بندی

نتیجه گیری

منابع و مآخذ:


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:45 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه خودگفتاری اتوماتیک (خودکار) ورزشکاران (نیکوس زوربانوس و همکاران، 2009)

پرسشنامه خودگفتاری اتوماتیک (خودکار) ورزشکاران (نیکوس زوربانوس و همکاران، 2009)

دانلود پرسشنامه استاندارد خودگفتاری اتوماتیک (خودکار) ورزشکاران (نیکوس زوربانوس و همکاران، 2009)، در قالب word و در 5 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد خودگفتاری اتوماتیک (خودکار) ورزشکاران (نیکوس زوربانوس و همکاران، 2009)، در قالب word  و در 5 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


توضیح :


پرسشنامه خودگفتاری اتوماتیک ورزشکاران توسط نیکوس زوربانوس و همکاران (2009) ساخته شد. که  شامل 39 گویه می­ باشد. پرسشنامه دربرگیرنده 8 مولفه روانی، کنترل هیجان، اعتماد به نفس، دستورالعمل­ها، اضطراب، رهایی از تعهد، خستگی جسمانی و افکار نامربوط است که چهار بعد اول مربوط به خودگفتاری مثبت و چهار بعد دوم مربوط به خودگفتاری منفی می ­باشد.

 

 

بعد از هنجاریابی در ایران:

در پژوهش یاوری (1394) که هنجاریابی این پرسشنامه انجام داده ­اند پرسشنامه خودگفتاری اتوماتیک ورزشکاران در 7 مولفه طبقه­ بندی گردید که بعد خودگفتاری مثبت دارای سه بخش سنجش روان، اعتماد به نفس، دستورالعمل­ بوده و بعد خودگفتاری منفی دارای چهار بخش نگرانی (اضطراب)، رهایی از تعهد، خستگی جسمانی و افکار منفی (نامربوط) می ­باشد. و همچنین تعداد گویه ­ها از 39 گویه به 33 گویه کاهش یافت.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :


تعداد گویه ها :                            33

تعداد مولفه :                               7 مولفه (سنجش روان، اعتماد به نفس، دستورالعمل، نگرانی، رهایی از تعهد، خستگی جسمانی و افکار منفی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری :                      دارد

منبع :                                        دارد

نوع فایل :                                  word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            5


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:44 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله چهارچوب كارآفرینانه نحوه تأثیر سرمایه‌های استراتژیك جهت تولید ثروت در شرکتهای روستایی

مقاله چهارچوب كارآفرینانه نحوه تأثیر سرمایه‌های استراتژیك جهت تولید ثروت در شرکتهای روستایی

چهارچوب كارآفرینانه نحوه تأثیر سرمایه‌های استراتژیك جهت تولید ثروت در شرکتهای روستایی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 20 صفحه قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

چهارچوب كارآفرینانه نحوه تأثیر سرمایه‌های استراتژیك جهت تولید ثروت در شرکتهای روستایی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 20 صفحه قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چكیده:


امروزه با آنکه شهرنشینی روز به روز در حال توسعه است، ولی هنوز قسمت اعظم جماعات انسانی در سراسر دنیا در روستاها زندگی می کنند. با آنکه لوفور می گوید: سرنوشت بشر نه در میان ستارگان و نه در روستا، که در شهرها تعیین خواهد شد، اما وجود روستاها از شروط اصلی شهرنشینی و تأمین کننده مواد کشاورزی و دامی آن است. یکی از دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها تنوع مشاغل در آنجا می باشد. اما تنها وجود فرصت اشتغال در روستاها کافی نیست، زیرا نرخ سریع تغییرات تكنولوژیكی، چرخه‌های حیات كوتاه تولید، و شدت رقابت جهانی، به سرعت به محیط رقابتی فعلی اكثر شركتها منتقل شده است. فشار روی شركتها به منظور توسعه مداوم دانش و تكنولوژی به‌منظور تضمین بقاء و موفقیت بلندمدت افزایش یافته است. دانش ابزاری كلیدی برای موفقیت در رقابت بین شركتها و حتی ملتها می‌باشد. اما، دانش فقط منابع غیر محسوس و داراییهای متعلق به سازمانها نیست بلكه سرمایه فكری را هم شامل می گردد. بر اساس نظر بنتیس، سرمایه فكری شامل سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی می‌باشد. از طرف دیگر، نیاز به فعالیتهایی جهت مدیریت استراتژیك منابع نامحسوس می‌باشد كه خود این امر نشان می‌دهد كه منابع به تنهایی قادر به پیش‌بینی تفاوت عملكردی بین شركتها نمی‌باشد. در واقع، منابع خاص شركت احتمالاً مزیت رقابتی مداومی را تنها هنگام اداره استراتژیك آنها تولید می‌كنند. در اینجا ما عنوان می‌كنیم كه منابعی به صورت استراتژیكی اداره می‌شوند كه هنگام بكارگیری آنها، استفاده منسجم و یكسان از رفتارهای جست و جوی فرصت و مزیت را تسهیل كند. لذا روستاها به عنوان یکی از شروط اصلی شهرنشینی نیازمند شرکتهایی که جهت تولید ثروت، کارآفرینی استراتژیک را به کار می گیرند، می باشند.

در مقاله حاضر، با هدف ارائه الگویی مفهومی در زمینه جایگاه سرمایه‌های استراتژیك شركت و اداره استراتژیكی منابع جهت تولید ثروت در روستاها، ضمن مرور مستند ادبیات موضوعی مربوطه، به بررسی این ابعاد پرداخته شده است. در پایان، ضمن اشاره مجدد به هدف از نگارش مقاله در قالب جمع‌بندی، نتایج، كاربردهای مدیریتی و جهات تحقیقاتی آینده مربوط به موضوع بمنظور ادامه و پیگیری كار توسط دیگر محققان علاقمند ارائه شده است.


واژه‌های كلیدی: سرمایه فكری- مدیریت استراتژیك منابع- ثروت.


فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- چهارچوب نظری

3- مدل مفهومی تحقیق

4- تعاریف عملیاتی متغیرها

4-1- سرمایه مالی

4-2- سرمایه انسانی

4-3- سرمایه اجتماعی

4-4- مدیریت استراتژیك منابع

4-4-1-سازماندهی پورتفولیوی منبع

4-4-2- یكپارچه‌كردن منابع

4-4-3- اهرم قرار دادن قابلیتها

4-5- كارآفرینی استراتژیك و تولید ثروت(رفتارهای جستجوگر فرصت و مزیت)

5- جمع‌بندی

5-1- بحث و یافته‌ها

5-2- كاربردهای مدیریتی

6- پانویسها

7- منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:44 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله ارائه الگویی مفهومی از عوامل مؤثر بر توسعه كارآفرینی و اشتغال در روستاها از طریق تأسیس شركتهای

مقاله ارائه الگویی مفهومی از عوامل مؤثر بر توسعه كارآفرینی و اشتغال در روستاها از طریق تأسیس شركتهای جدید

ارائه الگویی مفهومی از عوامل مؤثر بر توسعه كارآفرینی و اشتغال در روستاها از طریق تأسیس شركتهای جدید از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 21 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

ارائه الگویی مفهومی از عوامل مؤثر بر توسعه كارآفرینی و اشتغال در روستاها از طریق تأسیس شركتهای جدید از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 21 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc




چكیده:


شرکتهای تازه تأسیس در ایجاد شغلهای جدید، نوآوری، انعطاف‌پذیری و رشد اقتصادی معتبر می‌باشند. مدارک وسیعی وجود دارد که بیان می‌کند شرکتهای کوچک جدید سریعتر رشد می‌کنند، شغلهای خالص بیشتری ایجاد می‌کنند، به طور موثرتر ثروت را توزیع می‌کنند و نوآوری بیشتری می‌کنند. ایجاد شرکتهای جدید و  ورود آنها به داخل یک صنعت در کل به عنوان یک عنصر کلیدی در توسعه اقتصادی و تکامل صنعت می باشد.از طرفی در بسیاری از كشورهای پیشرفته و نیز برخی از كشورهای در حال توسعه طی چند دهه اخیر توجه خاصی به موضوع كارآفرینی و كارآفرینان شده است. علت این توجه به موضوع، نقش مهم، مثبت و سازنده كارآفرینان در توسعه اقتصادی و اجتماعی، بهره‌برداری از این انرژی و نیروی بالقوه در جهت مقابله با مسائل و چالشهایی نظیر تورم، ركود و بخصوص بیكاری بوده است. نتایج این توجه در اغلب كشورها قابل ملاحظه بوده است. مطالعات نشان داده اند كه بین میزان توجه به فعالیتهای كارآفرینانه و توسعه شاخصهایی نظیر درصد ایجاد اشتغال و سرانه تولید ناخالص داخلی بازاء هر نفر شاعل، رابطه مثبت وجود دارد.

در مقاله حاضر، با هدف ارائه الگویی مفهومی از عوامل مؤثر بر توسعه كارآفرینی و اشتغال در روستاها، ضمن مرور مستند ادبیات موضوعی مربوط به كارآفرینی و شركتهای جدید و موضوعات مرتبط با آن، به بررسی این ابعاد پرداخته شده است. در پایان، ضمن اشاره مجدد به هدف از نگارش مقاله در قالب جمع‌بندی، نتایج، كاربردهای مدیریتی و جهات تحقیقاتی آینده مربوط به موضوع بمنظور ادامه و پیگیری كار توسط دیگر محققان علاقمند ارائه شده است.


واژه‌های كلیدی: شركتهای جدید- كارآفرینی- اشتغال.



فهرست مطالب :



1- مقدمه

2- تعاریف

♦- كارآفرینی

♦-  شرکت

♦- شركتهای كوچك و متوسط

3- مدل مفهومی 

4- تشریح اجزای مدل

4-1- عوامل فردی

♦- جنس

♦- سابقه خدمت

♦- تحصیلات دانشگاهی

4-2-  عوامل شغلی

♦- یادگیری

♦- نگرش و رضایت شغلی

♦- وابستگی شغلی

♦- تعهد سازمانی

♦- چالشی بودن كار

♦- توسعه شغل

♦- غنی سازی شغل

♦- اهمیت كار

♦- استقلال و اختیار دركار

♦- بازخورد

♦- تیم کاری و کار گروهی:

4-3- عوامل محیطی

♦- نیروهای خارجی

♦- فرهنگ سازمانی

♦- همکاری بین سایر عوامل محیطی

4-4- عوامل رفتاری

5- جمع‌بندی

5-1- نتیجه‏گیری

5-2- بحث

5-3- كاربردهای مدیریتی

5-4- پیشنهادات تحقیقاتی

6- پانویسها

7- منابع و مآخذ



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:44 ] [ بابک ]
[ ]

نقش آموزش‌های كارآفرینی در ارتقاء قابلیت‌های مرتبط با فرصت‌های کارآفرینی

نقش آموزش‌های كارآفرینی در ارتقاء قابلیت‌های مرتبط با فرصت‌های کارآفرینی

نقش آموزش‌های كارآفرینی در ارتقاء قابلیت‌های مرتبط با فرصت‌های کارآفرینی از سری مقالات معتبر کارافرینی در 6 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

نقش آموزش‌های كارآفرینی در ارتقاء قابلیت‌های مرتبط با فرصت‌های کارآفرینی

 

 

 

 

 

چكیده

در حالی‌كه جمعیت بسیاری از كشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه به سمت سالخوردگی پیش می‌رود، محیط اشتغال آینده كشورها به‌شدت به خلاقیت و فردگرایی جوانان وابسته می‌شود. چنین واقعیتی نیاز مبرم به آموزش‌های كارآفرینی برای این قشر از افراد را به‌خوبی مشخص می‌سازد. كارآفرینی یك رشته علمی و نوعی دانش است كه قابلیت فراگیری و آموختن را دارا می‌باشد. بر همین اساس و با وجود كلیه موانع و چالش‌ها، افزایش چشمگیری در زمینه اثرات آموزش‌های كارآفرینی حاصل شده است. انواع گوناگون برنامه‌های آموزشی کارآفرینی را در یك طبقه بندی می‌توان به‌صورت برنامه‌هایی برای شركت‌های در حال تأسیس كوچك، آموزش مستر مدیریت كسب و كارهای كوچك به بزرگسالان و آموزش مفاهیم مرتبط با كسب و كارهای كوچك برای نوجوانان و جوانان تشریح نمود. از سویی، كارآفرینی مفهومی درآمیخته با فرصت‌ها است. بر همین اساس، آموزش‌های كارآفرینی نیز منطبق با انتقال مهارت‌ها و دانش مرتبط با جستجو، تشخیص، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های كارآفرینی می‌باشند. آموزش‌های كارآفرینی ضمن انتقال دانش و مفاهیم عملیاتی و كاربردی كسب و كار، مهارت‌های مدیریتی و مالی، اقتصادی، اجتماعی و نظایر آن، سعی در اثرگذاری بر فرایندهای شناختی دانشجویان و به تبع آن، ارتقاء تمایل آن‌ها به شروع فعالیت‌های كارآفرینانه، نوآورانه و مخاطره‌آمیز دارند. بر همین مبنا و بر پایه تحقیقات انجام شده، اثربخشی دوره‌های آموزش كارآفرینی را می‌توان در زمینه‌های ادراك مناسب از هر دو جنبه تمایل و امكان راه‌اندازی كسب و كار و تأثیر مثبت و معنادار بر افزایش تمایلات كارآفرینانه، دانش و توانایی در ارائه راه‌حل‌های ابتكاری و خلاقانه پس از شركت در دوره‌های آموزشی كارآفرینی نام برد كه در این مقاله بدان‌ها پرداخته می‌شود.

 

واژه‌های كلیدی: كارآفرینی- آموزش- فرصت

 

1- مقدمه

2- فرصت و كارآفرینی

3- آموزش كارآفرینی و جوانان

4- آموزش، كارآفرینی و تشخیص فرصت

5- نتیجه‌گیری

مراجع:


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:44 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله بررسی عوامل تسهیل گر در راه‌اندازی کسب و کار

مقاله بررسی عوامل تسهیل گر در راه‌اندازی کسب و کار

مقاله بررسی عوامل تسهیل‌گر در راه‌اندازی کسب و کار از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 8 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات8
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

مقاله بررسی عوامل تسهیل‌گر در راه‌اندازی کسب و کار از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 8 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc

 


 

چکیده


استناد به شرایط چارچوب كارآفرینانه در مدل مفهومی دیده‌بان جهانی كارآفرینی (GEM) و مرور ادبیات گوناگون برای تحلیل متغیرهای یاری‌رسان كارآفرین در راه‌اندازی كسب و كار، منجر به تعیین عواملی می‌گردد که در این مقاله تشریح می گردند. این عوامل ضمن تقویت احتمال راه‌اندازی كسب و كار، بر موفقیت كارآفرین در راه‌اندازی كسب و كار اثرگذارده و حصول به نتایج مثبت را نیز برای وی تسریع می‌بخشند. در یک دسته بندی کلی، این عوامل به دو دسته شرایط چارچوب کارآفرینانه و شرایط کارآفرین تقسیم بندی می گردند. مطابق با مدل مفهومی دیده‌بان جهانی كارآفرینی، شرایط چارچوب كارآفرینانه عواملی می باشند كه به ایجاد كسب و كارهای جدید كمك می‌كند. از طرفی،  شرایط کارآفرین مشتمل بر عواملی می باشند که مختص کارآفرین بوده و بسان اهرم های محرک، انگیزه و توانمندی لازم در راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کار را برای وی فراهم می سازند. در مقاله حاضر، عوامل فوق به تفصیل مورد بررسی واقع شده و در پایان به نتیجه گیری از مطالب مطروحه پرداخته می شود.


واژه های کلیدی: کارآفرینی- کسب و کار- راه اندازی

 

فهرست مطالب :


1- مقدمه

2- بررسی عوامل تسهیل‌گر در راه‌اندازی كسب و كار

3- نتیجه‌گیری

مراجع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 1:43 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد