paperdownfile

محصولات دانشجویی

پاورپوینت بررسی مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

پاورپوینت بررسی مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

پاورپوینت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مدیریت باغبانی در 62اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی کشاورزی

توضیحات کامل

پاورپوینت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مدیریت باغبانی در 62اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 


گلخانه ها :

 
 
      مقدمه
     
تعریف گلخانه
      انواع گلخانه ها
      انواع بسترهای كاشت محصولات گلخانه ای
      عملكرد تولیدات گلخانه ای
      شرایط لازم برای احداث گلخانه
      تجهیزات و ادوات مورد نیاز در گلخانه ها
      سایر تجهیزات مورد نیاز گلخانه
      آفات و بیماریهای مهم گلخانه ای در استان اصفهان
      محصولات مهم قابل كشت در گلخانه ها در استان اصفهان
      نحوه صدور پروانه تأسیس گلخانه
      چگونگی استفاده از تسهیلات بانكی برای احداث گلخانه


مقدمه

 
احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی از قرن 17 میلادی در اروپا آغاز و در سالهای اخیر به منظور استفاده بهینه از منابع خاك وآب و یا اشتغال زایی در سراسر جهان گسترش یافته است.
این صنعت در استان اصفهان از سال 1340 در منطقه فلاورجان با گلخانه های چوبی شروع شــــده و هم اكنون با احداث گلخانه های مدرن در سراسر استان, انواع محصولات نظیر خیار, گوجه فرنگی, فلفل دلمه ای رنگی, طالبی گلخانه ای, توت فرنگی, انواع گلهای شاخه بریده مانند رُز, ژربرا و. . . در حال تولید است كه علاوه بر تأمین بازارهای داخلی استان, به سایر استانها و مقداری نیز به  خارج از كشور صادر می گردد.
برای اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان احداث گلخانه در استان, سازمان جهادكشاورزی اصفهان مجموعه ای تحت عنوان (آشنایی با كشت های گلخانه ای) تدوین نموده كه حاوی اطلاعات اجمالی از انواع محصولات گلخانه ای سازه ها و چگونگی صدور پروانه تأسیس گلخانه می باشد. كه امید است مورد استفاده علاقه مندان تولیدات محصولات گلخانه ای قرار گیرد.


1- تعریف گلخانه

 
 گلخانه بخش محدودی از فضاست كه در آن كلیه عوامل محیطی قابل كنترل بوده و برای كشتهای متراكم و تولید محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث میگردد.
2- انواع گلخانه ها
گلخانه ها از نظر نوع تو لید و نوع تیپ سازه دارای انواع مختلفی به شرح ذیل می باشند.
تقسیم بندی بر اساس نوع تولید:
1-2- گلخانه های تولیدی سبزی و صیفی شامل محصولاتی نظیر خیار, گوجه فرنگی, توت فرنگی, فلفل, بادمجان, طالبی, سبزیجات برگی(ریحان- شاهی و........) می باشد.
2-2- گلخانه های تولید گل و گیاهان زینتی برای تولید انواع گلهای شاخه بریده(رُز- ژربرا – گلایول – داودی) وگلهای آپارتمانی می باشد.
3-2- سالنهای گلخانه ای تولید قارچ دكمه ای و قارچ صدفی
از نظر نوع سازه گلخانه ها به دو دسته چوبی یا سنتی و مدرن یا فلزی تقسیم می شوند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی

پاورپوینت بررسی ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی

پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی در 29اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

پاورپوینت ساختار ترانزیستورهای دوقطبی یا پیوندی در 29اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی سبک معماری آذری

پاورپوینت بررسی سبک معماری آذری

پاورپوینت بررسی سبک معماری آذری در 51 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی سبک معماری آذری در 51 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



شیوه آذری

سرزمین آذربایجان در معماری ایران در رده نخست اهمیت جای دارد. چرا که سه شیوه معماری ایران ]پارسی، آذری و اصفهانی[ از آنجا سرچشمه گرفته و به سراسر کشور رسیده است. در شیوه پارسی، هنگامی که قوم آریایی کوه‌های آران را پشت سر می‌گذاشتند تا به جنوب سرزمین ایران رهسپار و ماندگار شوند، سر راه خود ستاوندهای[ چوبین و شبستان‌ها و نهانخانه‌های دوربسته و کوشکی آذربایجان را پسندیدند و چون ارمغانی، نخست به سرزمین انشان و سپس به سرزمین پارس بردند و با آن شیوه، همراه با برگیره از شیوه‌های گوناگون ملت‌هایی که به پیروی پارسیان در می‌آمدند، شیوه تازه‌ای پدید آوردند که شیوه پارسی نام گرفت و از آغاز شاهنشاهی ایران تا پایان روزگار هخامنشیان (و حتی اندکی پس از آن) برای ساختن کاخ‌ها و کوشک‌ها به کار گرفته می‌شد.

با اینکه آب و هوای سرد و کوهستانی آذربایجان این شیوه را پدید آورده بود (که شاید با آب و هواهای دیگر سازگار نبود) باز هم پرداختگی و مردم‌واری شیوه پارسی چنان چشمگیر بوده که حتی در سرزمین‌های سوزانی چون انشان و سپس کرانه‌های دریای پارس نیز با همه ویژگی‌هایش خودنمایی کرده است.

بار دومی که آذربایجان پدید آورنده شیوه‌ای نو در معماری ایران شد پس از یورش خونین مغولان بود. این یورش، سراسر ایران و بویژه خراسان را از هنرمندان و معماران تهی ساخت. هنرمندانی که از چنگال درندگان به در رفته بودند در سرزمین‌های جنوبی ایران به پناه فرمانروایان بومی رفتند. همانها که نگذاشته بودند سرزمینشان تاختگاه ویرانگران شود. در آنجا معماران از شیوه‌های روایی در جنوب ایران هم بهره جستند و بر کارایی هنر خود افزودند.

هنگامی که ایلخانان (جانشین چنگیز در ایران) خواستند یا نیاز پیدا کردند که ویرانی‌های نیاکانشان را بازسازی کنند یا دست کم به خاطر نیازی که به کاخ و خانه و گرمابه و ... در پایتخت خود داشتند، معماران را از سرزمین‌های جنوبی به دربار خود فرا خواندند.

این بار از آمیزش ویژگی‌های معماری مرکز ایران و جنوب با سنت‌ها و روش‌هایی که از روزگاران کهن، بومی آذربایجان شده بود، شیوه معماری پدید آمد که به درستی نام شیوه آذری گرفت و تا هنگامی که شیوه‌ای تازه که باز هم برگیره از معماری آن سرزمین بود، به جای آن آمد، در سراسر ایران و کشورهای همسایه به کار رفت.

همانگونه که پارسیان هخامنشی در سر راه خود به جنوب، ستاوندهای آذربایجان را دیده بودند و آنرا در معماری خود بکار بردند، شگفت است که شاهان صفوی نیز ستاوندهای بناب و مراغه را به اصفهان بردند و در جلوی کاخ‌های تازه ساز خود، همانند چهلستون و عالی قاپو، نهادند. روشن است که افزودن این ستاوندها به کاخ‌های اصفهان شکوه ویژه‌ای داده است.

در اواخر قرن ششم هجری و اوایل قرن سیزدهم میلادی، در قسمتی از سرزمینهای شمال و شمال‌غربی چین یعنی در نزدیک مغولستان کنونی قبایلی از اقوام زردپوست آسیا زندگی می‌کردند. از میان این طوایف در قرن ششم هجری دو طایفه از همه مهمتر و دارای حکومت بر دیگر قبال بودند. نخست قره ختاییان در مغرب و دوم کراییت در مشرق. بعضی از این اقوام هم مانند قبیله قیات باجگزار فرمانرویان چین بودند. از این قبیله بعدها در سال 549 هجری کسی پای به دنیا گذاشت که بعدها به چنگیزخان مشهور شد. او بعد از فوت پدر به زحمت فراوان بسیاری از قبایل را مطیع خود ساخت.

چنگیز برای رابطه بیشتر با ایران گروه بزرگی از تجار مغول را به ایران فرستاد. اکثر اعضای این گروه با اجازه سلطان محمد به قتل رسیدند. خبر این واقعه به چنگیز رسید. او در سال 616 با تمام پسران و لشگریان خویش به ماورالنهر حمله کرد و بیشتر شهرهای خراسان را نیز به تصرف درآورد. شهر خوارزم نیز در سال 618 ویران و قتل عام شد. در سال 618 و 619 چنگیز و پسران و سرداران او به تسخیر شهرهای بزرگ خراسان مانند بلخ، مرو، نیشابور و هرات سرگرم و در بیشتر آنها به قتل عامهای فجیع مشغول بودند. قتل عام مغول در فرارود و خراسان بسیار شگفت و وسیع بود. بعد از چنگیز سرزمین‌های بدست آمده میان پسرانش قسمت شد. جاهای دیگر ایران را هم حکام بزرگی که از طرف خانهای مغول تعیین می‌شدند اداره می‌کردند.

پیشروی‌های مغولان بعد از مرگ چنگیز بویژه از سال 626 به امر اوگتای قاآن ادامه یافت. در سال 652 هولاگو برادر منگوقاآن فرمانروای ایران شد. دژهای اسمعیلیان را در سال 654 و بغداد را در سال 656 فتح کرد.

هولاگو بعد از فتح بغداد تمام غنایمی را که از جاهای گوناگون و بویژه از بغداد به چنگ آورده بود با خود به آذربایجان برد و مراغه را پایگاه خویش کرد. هولاگو در سال 663 درگذشت. پس از او سلسله جدیدی از سلاطین مغول در این سرزمین تشکیل شد که به ایلخانان نام دارد. آنها تا سال 736 با قدرت و بیست سال دیگر با ضعف و زبونی بر ایران حکومت کردند، از جمله آنها غازان خان (694-702) و سلطان محمد خدابنده الجایتو (703-716) می‌باشند. در این دوران تبریز و سلطانیه کانون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران بودند.

هم زمان، با حکومت ایلخانان، دودمان‌های دیگری نیز بودند که برخی از مغولان اطاعت می‌کردند و خراج‌گذار ایشان بودند. این خاندانها عبارتند از: آل کرت، اتابکان فارس، اتابکان یزد، قراختاییان کرمان، خاندان اینجو، آل مظفر و اتابکان لر.

در سال 782 تیمور، سپاهی بزرگ را به خراسان فرستاد و سپس خود نیز با آن سپاه بزرگ رفت و پس از جنگهای متعدد تمام خراسان، سیستان و افغانستان را تسخیر کرد و در این جنگها از کشتارهای بزرگ و خونریزیها ابا نکرد.


معماری

شیوه آذری دارای دو دوره است: دوره نخست از زمان هولاگو و پایتخت شدن مراغه و دوره دوم آن از زمان تیمور و پایتختی سمرقند آغاز می‌شود. در دوره دوم بود که معماران بزرگی چون قوم‌الدین شیرازی و پسرش غیاث‌الدین و زین‌العابدین شیرازی، در خراسان بزرگ بکار گمارده شدند و سازنده ساختمان‌های بزرگی در آنجا بودند.

ویژگی‌های زمانی در این شیوه بسیار کارساز بود. در آن زمان نیاز به ساخت ساختمان‌های گوناگونی بود که باید هر چه زودتر آماده می‌شدند. از همین رو در روند ساختمان‌سازی شتاب می‌شد. پس به پیمون‌بندی و بهره‌گیری از عناصر یکسان ]مانند کاربندی در سازه و آرایه[ روی آوردند تا دستاوردشان باندام و ساز وار باشد.

افزون بر این با از میان رفتن شماری از هنرمندان و معماران، در دوره نخست این شیوه، ساختمان‌هایی ساخته شد که در آن کاستی‌ها و نادرستی‌هایی هم پدید آمد حتی در گزینش جای برخی شهرها اشتباه کردند. برای نمونه، الجایتو چون چمنزار سلطانیه را دوست داشت، آنجا را پایتخت خود کرد. اما جایگاه شهر کشش طبیعی نداشت و با اینکه او برای آبادانی شهر، راه دسترسی آن را دگرگون ساخت، اما پس از مرگ او، شهر نیز از آبادانی افتاد و در زمان صفویان لشگریان در آن اتراق کردند.

یکی از ویژگی‌های دیگر معماری این شیوه بهره‌گیری بیشتر از هندسه در طراحی معماری است. گوناگونی طرح‌ها در این شیوه از همه بیشتر است. بهره‌گیری از هندسه و تنوع در طراحی در تهرنگ ساختمان در نهاز یعنی بیرون‌زدگی در کالبد و نخیر یعنی تو رفتگی در آن نمودار می‌شود.

همچنین در این شیوه ساختمان‌هایی با اندازه‌های بسیار بزرگ ساخته شد که در شیوه‌های پیشین مانند نداشت، همچون گنبد سلطانیه و مسجد علیشاه در تبریز انواع نقشه با میانسرای چهار ایوانی برای مسجدها و مدرسه‌ها بکار رفت. آرامگاه‌ها همچون گذشته، برونگرا و بیشتر با تهرنگ چهار گوشه، بویژه در دوره دوم ساخته شدند. نمونه آن در آرسن شاه زنده سمرقند بود که آرامگاه بسیاری از فرمانروایان تیموری است. بیشتر آنها چهار گوشه و دارای گنبدهای دو پوسته گسسته ناری هستند.

 

نیارش

در شیوه آذری دگرگونی‌هایی در نیارش ساختمان رخ داد. در دوره نخست آن که زمان آمیختگی شیوه‌های پیشین با معماری بومی آذربایجان بود، از چفد کلیل آذری که در آن سرزمین روایی بود بهره‌گیری شد.این چفد در همه جای ایران به همین نام به کار رفت.

همچنین در این شیوه چفد پنج او هفت را دگرگون کرده و گمان کردند که این نام از نسبت 7/5 گرفته شده است. از این رو چفد را به گونه‌ای زدند که نسبت افراز به نیم دهانه، پنج به هفت می‌شد. چفد بدست آمده پایداری چفد پنج او هفت را نداشت و زیر بار، ترک برمی‌داشت. این نادرستی سپس از سوی قوام‌الدین شیرازی و زین‌العابدین شیرازی درست شد.

در این شیوه چفد چمانه نیز بسیار بکار رفت. چفد پایه در تاق آهنگ ایوان مسجد جامع یزد، چمانه است. گنبدی که با چفد چمانه زده می‌شود سبویی نام دارد. گنبد سلطانیه سبویی است.

از چفد شبدری تند و کند در ساخت «خود» گنبد، در گنبدهای دو پوسته گسسته ناری بهره‌گیری شد. در این شیوه از این گنبد بسیار ساخته شد. چون افزون بر پوشاندن ساختمان، پاسخی به جنبه شکلی و نمادی نیز بود. بسیاری از ساختمان‌های خراسان بزرگ دارای این گنبد هستند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی شیوه معماری پارتی

پاورپوینت بررسی شیوه معماری پارتی

پاورپوینت بررسی شیوه معماری پارتی در 48 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی شیوه معماری پارتی در 48 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


شیوه پارتی


پس از حمله اسكندر، یونانی‌ها تلاش داشتند كه به گونه‌ای سلیقه وفرهنگ خود را به ایرانیان تحمیل كنند، اسكندر برای رسیدن به این هدف، مخصوصاً در ایران فرمان داد تا ده هزار تن از سربازان و سرداران او با زنان ایرانی ازدواج كنند و خود نیز از میان شاهزادگان و نجیب‌زادگان ایرانی دو دختر را به همسری برگزید. همچنین او سی‌هزار تن از كودكان ایرانی را در میان سپاه خود قسمت كرد تا زیردست مقدونیان و یونانیان پرورده شوند و فنون جنگی و زبان یونانی را از آنان فراگیرند. با این همه برخلاف اقوامی كه در چنین شرایطی فرهنگ حاكم را می‌پذبرفته‌اند، ایرانیان تن به این عمل ندادند.

باید گفت معماری پیشرفته‌ترین هنر یونانی است و به خاطر ظرافت و نظم و تزئینات ویژه آن، در طول تاریخ معماری اروپا در چندین دوره از آن تقلید شده است، البته این خصوصیات خدمتی به تنوع نمی‌كرده و سرانجام، معماری از قاعده‌های به دست آمده پا فراتر نمی‌گذاشته و از همین رو تكرار در طرح و شكل ساختمانهای یونانی فراوان است. برای نمونه در زمان ساسانیان دو ساختمان را نمی‌توان یافت كه در طرح كاملاً همانند به هم باشند، هر كدام ویژگی خود را دارند و این از ویژگی‌های معماری ایران و در اینجا شیوه پارتی است.

در این ساختمانها از اصل « جفت» و « پد جفت» یا به گفته دیگر، « قرینگی» و «ناقرینگی» بهره‌گیری شده است. به نظر می‌رسد در ساختمانهایی كه برای نیایش ساخته شده‌اند، مانند مهرابه‌ها (كه نیایشگاه آئین مهری بود) و كاخهای پذیرایی كه می‌بایست در آنها دید انسان به یك نقطه معطوف و متوجه بشود از جفت یا قرینگی بهره‌بری، ولی برعكس در ساختمانهایی كه با كاركرد مسكونی مانند خانه و كاخ‌ها كه باید تنوع ایجاد كرده، از پد جفت یا همان ناقرینگی بهره‌برده‌اند و این كار را سازندگان ایرانی به بهترین نحو انجام داده‌اند. این ویژگی را در كاخ سروستان می‌توان یافت. (شكل كاخ سروستان)


تزئینات معماری پارتیان


در معماری پارتی تزئیناتی مانند نقاشی و گچری وسیعاً به كار گرفته می‌شده است. گچبریهای كوه خواجه و نقاشیهای دیواری با رنگهای مختلف و گوناگون حكایت از تزئین بخش داخلی ساختمانها دارد و این نمونه تزئینات گچ‌بری با طرح‌های هندسی و گیاهی بعداً در دوره ساسانی و از آن پس در دوره اسلامی مورد استفاده فراوانی قرار گرفت. nاما در تزئینات بیرونی بناها باید سنگ‌كاری و طاق‌نما، نیم‌ستونها و ماسكها و یا صورتك‌هایی نام برد كه در كاخ هترا در الحضر به زیباترین شكل ممكن به كار گرفته شده است. در این دوره به جای اینكه همانند دوره هخامنشی از نقوش برجسته به وفور استفاده نمایند از ماسك و صورتك در نمای بناها استفاده شده است. زیرا هم وقت كمتری می‌گرفته و هم از نظر اقتصادی به صرفه بوده است. شاید گستردگی امپراتوری و عدم ثبات كامل سیاسی و اجتماعی و نیز ركودی كه در هنرها پیش آمده بود موجبی برای عدم پیشرفت نسبت به معماری دوره پیشین، هخامنشیان شده است.

در معماری خانه‌ها و كاخهای ایران تنوع بسیار دیده می‌شود. تا مرحله‌ای كه معماران از لحاظ منطق ساخت به جایی می‌رسند كه یك طرح و یا یك شكل بنیادی پابرجا می‌شود و همه ساختمانها در دوره‌ای همانند هم می‌شوند، به گونه‌ای كه در اندازه اتاقها، شكل آنها و برخی دیگر از عناصر، گونه‌ای یكسان دیده می‌شود، اگرچه شاید در جزئیات تفاوتهایی داشته باشند. این حالت را اصطلاحاً كلاسیك می‌گویند.


نیارش در شیوه پارتی

شاید بتوان یكی از دلایل كنار گذاشتن شیوه معماری یونانی در ایران را در نوع ساختمایه آن دانست. چون در یونان و روم معادن سنگ ساختمانی خوب و بدون رگه یافت می‌شد تا جایی كه ستونهایی را به طول 20 متر (با قطری حدود 2 متر) بدون رگه در ساختمانهای بعلبك  لبنان ساخته‌اند. البته در سكوی كنار پله‌های ورودی تخت جمشید نیز سنگهای بزرگی با ابعاد در حدود 6× 4× 2 متر دیده می‌شوند، و در ایران نیز معادن بزرگ سنگ نیز یافت می‌شود.

برای نمونه در محلی به نام فخرآباد در نزدیكی یزد، معدن بزرگ سنگی موجود است كه حتی سنگها به صورت لایه لایه بوده و مشكل بریدن را نیز ندارند، اما به دلیل ناهماهنگی با اقلیم، ساختمانها را از سنگ نمی‌ساختند و بیشتر خشت كار می‌كردند. حتی آغل‌ها را نیز از خشت می‌ساختند. nبه طور كلی كاربرد سنگ با اقلیم ایران هماهنگی نداشته و این خود یكی از دلایل به كار نگرفتن آن در بیشتر جاها می‌باشد. nدر مورد پرهیز نكردن از شكوه و بلندای زیاد، می‌بینیم كه برای نمونه، اتاق خشایارشاه در تخت جمشید اندازه‌ای حدود 5 × 5× 3 متر دارد ولی در بناهای ساسانی همین اندازه در بلندا دیده شده است. شاید دلیل آن استفاده از تاق‌ها و گنبدها باشد، كه در برخی جاها بلندا را بسیار نشان می‌داده است.


محوطه‌های اوایل دوران پارتی، نسا


قدیمی‌ترین محل سكونت پارتها كه تا كنون یافت شده در نسا، یا پارتانیسا است كه فاصله چندانی با عشق‌آباد امروزی ندارد.

« نسا » از یك شهر سفلی محصور و ارگی (یا دژی) كه بیرون از حصار شهر روی تپه‌ای كوچك بنا شده بود، تشكیل می‌شد. این ارگ یا دژ كه طبق لوحی گلی كه مهر آن پیدا شد، مهرداد كرت نام داشت و توسط مهرداد اول ساخته شده است.

دیوارهای ستبر استحكامات بین 20 تا 25 متر ارتفاع و 5 متر ضخامت داشت و با استفاده از گل ساخته شده بود و نمای آن را آجر می‌پوشاند.

ورود به ارگ از طریق پاگردهایی كه در پس دیوارهای گرد شهر قرار داشت صورت می‌گرفت. هر لشكر مهاجمی كه در صدد حمله به این ارگ برمی‌آمد مجبور بود از اطراف پلكان صعود كند، و زیر آتش مداوم قرار می‌گرفت.

روسها در داخل ارگ تعداد زیادی بنای عمومی از جنله بنای یك كاخ موسوم به (خانه مربع) و تعدادی معبد كشف كردند.


كاخ آشور


كاخ آشور یك بنای چهار ایوانی است. این نقشه صدها سال در معماری ایران بكار گرفته شده است. البته چهار ایوان آن در یك زمان ساخته نشده و دو ایوان آن بعدها در دوره پارتی احتمالاً در قرون دوم میلادی به آن اضافه شده است. كاخ دارای سه میانسرا (حیاط) است كه رواقی گرداگرد یكی از آنها قرار گرفته است.


معبد آناهیتا


معبد آناهیتا یا ایزد آب در كنگاور در نزدیكی كرمانشاه ساخته شده است. طرح آن مانند تخت جمشید و ستون‌های آن همخ از سنگ تراش است و روی آن با سنگ لاشه كار شده است. بعضی می‌گویند این ستون‌ها وجود نداشته و ساخت آنها را بی‌منطق می‌دانند، ولی در واقع در راستای ستون‌ها مردگردی بوده است. اصل بنا از شیوه پارتی در دوره اشكانی است كه در دوره ساسانی مرمت شده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی شیوه معماری پارسی

پاورپوینت بررسی شیوه معماری پارسی

پاورپوینت بررسی سبک معماری پارسی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی سبک معماری پارسی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 



اصول معماری ایرانی


هنر و معماری ایران از دیرباز دارای چند اصل بوده كه به خوبی در نمونه‌های این هنر نمایان شده است. این اصول چنین هستند:

مردم‌واری، پرهیز از بیهودگی، نیارش، خوبسندگی و درون‌گرایی.


lمردم‌واری: مردم‌واری به معنای رعایت تناسب میان اندام‌های ساختمانی با اندام‌های انسان و توجه به نیازهای او در كار ساختمان‌سازی است.

پرهیز از بیهودگی: در معماری ایران تلاش می‌شده كار بیهوده در ساختمان‌سازی نكنند و از اسراف‌ پرهیز می‌كردند.

نیارش: واژه نیازش در معماری گذشته ایران بسیار بكار می‌رفته است. نیارش به دانش ایستایی، فن ساختمان و ساختمانیه (مصالح)شناسی گفته می‌شده است.

خودبسندگی: معماران ایرانی تلاش می‌كردند ساختمانیه مورد نیاز خود را از نزدیكترین مكان‌ها بدست آورند و چنان ساختمان می‌كردند كه نیازمند به ساختمانیه جاهای دیگر نباشد و خودبسنده باشند.

درون‌گرایی: اصولاً در ساماندهی اندام‌ها گوناگون ساختمان به ویژه خانه‌های سنتی، باورهای مردم، بسیار كارساز بوده است. یكی از باورهای مردم ایران، ارزش نهادن به زندگی شخصی و حرمت آن و نیز عزت نفس ایرانیان بوده كه این امر به گونه‌ای معماری ایران را درونگرا ساخته است.


معماری پیش از پارسی


تا پیش از كوچ آریاییان به ایران، تیره‌ها و ملت‌هایی نه چندان شناخته شده در ایران زندگی می‌كردند كه معماری پیشرفته‌ای داشتند.

تپه زاغه: یكی از مراكز اولیه استقرار كشاورزی در ایران است. این مكان در دشت قزوین قرار دارد و آثار مهمی از اواخر هزاره هشتم تا اواسط هزاره پنجم پیش از میلاد در آن بدست آمده است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:47 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی شیوه معماری آذری

پاورپوینت بررسی شیوه معماری آذری

پاورپوینت بررسی سبک معماری آذری در 87 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات87
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی سبک معماری آذری در 87 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 



سبک آذری:

 

آذری سبکی در معماری اسلامی ایران منسوب به آذرباییجان,مشهور به سبک مغول یا ایرانی _مغول و مقارن با دوره ی حکومت ایلخانان بر ایران است.


نظریه بیرنیا در مورد سبک آذری:


سبک آذری در بی دگرگونی هایی که بر اثر اوضاع سیاسی,اجتمایی,...که در سبک رازی بدید آمد,از مراغه آغاز شد و با سبک مغولی راه تیریز و سلطانیه را بیموده و به سراسر ایران و خارج ایران نفوذ کرد و روز به روز آراسته تر شد.


وجه تسمیه:


این سبک با آمیزش و ترکیب و تلفیق معماری جنوب و سنت ها و روش هایی که از روزگاران کهن,بومی آذربایجان شده بود بدید آمد و به حق نام آذری گرفت.


سبک آذری به دو شیوه قابل تفکیک می‌باشد:


الف: شیوه ی اول سبک آذری مربوط به دوره‌ی ایلخانی به مرکزیت تبریز

ب: شیوه ی دوم سبک آذری مربوط به دوره‌ی تیموری به مرکزیت سمرقند

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:47 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی ضوابط گود برداری و سازه های نگهبان

پاورپوینت بررسی ضوابط گود برداری و سازه های نگهبان

پاورپوینت ضوابط گود برداری و سازه های نگهبان در 19 اسلاید زیبا با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت ضوابط گود برداری و سازه های نگهبان در 19 اسلاید زیبا با فرمت pptx


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:47 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد

پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد

پاورپوینت ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت ضوابط و مقررات شهرسازی مشهد در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


مقدمه


رشد جمعیت کشور به همراه افزایش سهم شهرها در اسکان جمعیت ضرورت بهره وری مطلوب از ظرفیت های شهری را اجتناب ناپذیر کرده است. بنابراین شناخت دقیق ظرفیت های شهری و ایجاد ظرفیت های جدید به خصوص دربافت هرشهر از اهمیت بسیار زیاد برخوردار است. طرح های شهری(از مقیاس های گوناگون) زمینه تجلی عملی این دیدگاه است. دیدگاهی که در چهارچوب وضعیت واقعی کنونی و چشم اندازهای آتی آن نیاز به شیوه های نوین مواجه با موضوع برنامه ریزی و طرح ریزی شهری را می طلبد.

در مشهد مقدس که به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه علیه السلام از نرخ رشد جمعیت بسیار بالایی برخوردار است .سرعت مهاجرتهای بی رویه و افزایش روز افزون جمعیت که نهایتا منجربه توسعه غیر اصولی این شهر گردیده ،بیش از هر شهری دیگری لزوم وجود ضوابط معین و معقولی را جهت کنترل دقیق ساخت و سازها ایجاب می نماید §


طرح جامع


عبارت از طرح بلند مدتی است که درآن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی ،صنعتی،بازرگانی،اداری،کشاورزی،تاسیسات و تجهیزات شهری و نیازمندی های عمومی شهر،خطوط ارتباطی،سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تسهیلات عمومی،مناطق نوسازی و بهسازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین میشوند و ضوابط و مقررات مربوط به آن ها تهیه و تنظیم می گردد.


طرح تفصیلی


طرح تفصیلی ،متعاقب طرح جامع شهری و به منظور انجام برنامه های اجرایی تصویب شده این طرح ،صورت می پذیرد.

برنامه تفصیلی بر اساس ضوابط کلی طرح جامع،نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محله های مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها را مشخص می کند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:47 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی اصول کلی استخراج فلزات

پاورپوینت بررسی اصول کلی استخراج فلزات

پاورپوینت اصول کلی استخراج فلزات در 49اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی مکانیک

توضیحات کامل

پاورپوینت اصول کلی استخراج فلزات در 49اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


متالوژی (فرایند های استخراج)


متالوژی عبارت است از علم وفن استخراج فلز ها از کانه های انها و پردازش به منظور عرضه به بازار مصرف. n

1-استفاده از چگالی نسبی (جدا کننده بادی)

n1-دیسک دوار                   n2-هواکش دمنده                n3-مخروط بیرونی              n4-مخروط درونی             

استفاده از چگالی نسبی (جدا سازی به کمک آب)

2- جداسازی با استفاده از خواص مغناطیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:47 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی سكولاریسم

پاورپوینت بررسی سكولاریسم

پاورپوینت سكولاریسم در 6اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیفلسفه

توضیحات کامل

پاورپوینت سكولاریسم در 6اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


سكولاریسم (secularism) :


در لغت : دنیا مداری ، دنیا محوری ،‌ دین گریزی و ...

در اصطلاح : نفی همه امور ماورای طبیعت و كاركردهای آن و سامان بخشی به زندگی است فقط از راه ابزارهای مادی ( عقل ابزاری و علوم تجربی ) بدون كمك گرفتن از وحی.



•سكولاریسم :

به لحاظ فلسفی ← تكیه بر عقل ابزاری و نادیده گرفتن ماورای طبیعت

به لحاظ سیاسی ← جدایی دین از سیاست

به لحاظ تربیتی ← كنار نهادن تعالیم دینی از برنامه های آموزشی


زمینه ها و عوامل پیدایش سكولاریسم :


1- متون مقدس و منابع اولیه دینی

اندیشه های تحریف شده در این متون وجود دارد ، مانند :

الف : جدایی دین از سیاست

در متی و لوقا آمده كه حضرت عیسی (ع) در پاسخ به این سوال فریسیان كه آیا جز به دادن به متغیر رواست ، گفت :

مال متغیر را به متغیر ادا كنید و مال خدا را به خدا

در یوحنا ← عیسی در پاسخ پیلاكس كه پرسید آیا تو پادشاه یهود هستی ؟ گفت : اگر پادشاهی من از این جهان می بود خدام من جنگ می كردند تا به یهود تسلیم نشوم پس اكنون پادشاهی من از این جهان نیست.

پروژه دانشجویی

دانلود پاورپوینت

دانلود مقاله 

دانلود پژوهش 

دانلود تحقیق 

دانلود پروژه

پاورپوینت      

مقاله      

پژوهش      

تحقیق      

پروژه


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 3:46 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد