paperdownfile

محصولات دانشجویی

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی روانشناسی

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  30  صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

دارای شرح جلسات به صورت کامل جهت اجرا

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 

نمونه ای از جلسات درمانی و مبانی نظری پکیج مورد نظر:



پکیج مدیریت استرس به شیوه­ ی  شناختی-رفتاری مشتمل بر 10جلسه درمانی (هر جلسه 2 ساعت و هفته ای یک بار) می­ باشد. این نوع روان درمانی از طرح آنتونی و همکاران (2007، ترجمه­ی آل محمد و همکاران، 1388) گرفته شده است. شرح جلسات در زیر آمده است.

 


جلسه اول: معرفی برنامه

  1.  معرفی: در آغاز جلسه­ ی اول، رهبران گروه و شرکت کنندگان خود را معرفی می­کنند. همچنین برای شرکت کنندگان به خاطر حضور در گروه، تقویت مثبت فراهم می ­شود.
  2. اطلاعات کلی برنامه: بیان هدف برنامه، ضرورت حضور در برنامه و مورد بحث قرار دادن اصل رازداری با اعضای گروه
  3. توضیح در مورد ساختار برنامه به این صورت که هر جلسه از دو بخش تشکیل می ­شود: یک بخش تکنیک­ های مدیریت استرس را در بر می­ گیرد و بخش دیگر، تمرین­ های آرمیدگی را آموزش می ­دهد.
  4. اجرای تمرین آشنا شدن با طرح سؤالاتی نظیر، "انتظار دارید در این گروه چه چیزی یاد بگیرید؟" بحث گروهی آغاز می­ گردد.
  5. تعریف مغییر های مورد نظر در پژوهش و ارتباط آنها با یکدیگر
  6. مدیریت استرس: استرس زاها و پاسخ های استرس شامل: بررسی استرس زاها، تأثیرات جسمی استرس، پیامدهای احتمالی استرس مزمن بر سلامت بررسی می­گردد، تعیین تکلیف خانگی
  7. آموزش آرمیدگی که شامل بیان پیشینه و منطق آرمیدگی عضلانی تدریجی می­ شود، اجرای آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 16 گروه ماهیچه ای، تعیین تکلیف خانگی برای این تمرین  
  8. تکلیف خانگی به این صورت که اعضای گروه هر روز در زمان­ های مشخصی، سطوح استرس خود را بررسی می­ کنند و در "برگه ­ی خودنظارتی روزانه" ثبت می­ نمایند. شرکت کنندگان از برگه­ هایی که در پایان هر جلسه در کتاب کار آمده است، استفاده می­ کنند.

 


جلسه دوم:

آموزش آرمیدگی: آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه ­ای

  1. بحث در مورد تمرین آرمیدگی خانگی
  2. اجرای آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه­ ای
  3. تکلیف خانگی


مدیریت استرس: استرس و آگاهی

  1. بررسی تکلیف خانگی
  2. تکمیل کردن چک لیست نشانه های استرس توسط اعضای گروه
  3. مرور تأثیرات استرس
  4. بحث در مورد استرس و آگاهی
  5. اجرای تمرین افزایش آگاهی از نشانه های جسمی استرس
  6. تکلیف خانگی

 

 



1. Positive Reinforcement

2. Confidentiality



شرح مبانی نظری و تکنیک های مدیریت استرس

مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری

امروزه، اغلب مردم با واژه­ ی "استرس"آشنا هستند و کم و بیش، از تأثیرات مخرب و منفی استرس بر سیستم روانی و جسمی آگاهند. با توجه به اینکه استرس، جزء جدانشدنی زندگی بشر است، برنامه­ هایی برای مقابله ­ی مؤثر با استرس و یا مهار استرس وجود دارد که به آن "مدیریت استرس" گفته می ­شود (آنتونی و همکاران، 2007، ترجمه­ ی آل محمد و همکاران، 1388).

استرس در ابعاد گسترده­ای عمل می­ کند و همیشه پیش بینی پذیر نیست. اینکه چگونه به شرایط پرتنش در محیط واکنش نشان می­ دهیم، تحت تأثیر دامنه ­ی وسیعی مشتمل بر چندین عامل، تعیین می شود، از جمله نگرش­ها، ارزش ­ها، شخصیت و رشد هیجانی. علاوه بر این، توانایی افراد برای آرمیدن، رژیم غذایی روزمره فعالیت­ های جسمانی، و توانایی تعدیل یا تغییر سبک زندگی، عوامل تأثیرگذار می­ باشند (گیردانو، دیوسک و اورلی، 2008).

مداخله­ ی مدیریت استرس، حقیقتاً زمانی ثمربخش می­ شود که کل شخص از دیدگاه ­های متفاوت و متعدد، موضوع این مداخله قرار گیرد و تعاملات روانی، جسمانی، فلسفی یا معنوی، اجتماعی و محیطی در مدیریت استرس یکپارچه شود (گیردانو و همکاران، 2008).

 مدیریت شناختی- رفتاری استرس به خانواده­ای از درمان­ های مدیریت استرس اطلاق می ­شود که بر رویکرد شناختی- رفتاری متمرکز است. مدیریت استرس، توانایی افراد را برای کاهش استرس و سازگاری مناسب با موقعیت ­های استرس­ آور افزایش می­ دهد (لیندن، 2005؛ گاب، ساندرگر، شرر و ایلرت، 2006). این برنامه­ ی درمانی، بیشتر برای افرادی ایجاد شده است که با استرس ناشی از ابتلا به بیماری­ های مزمن و سخت جسمی، دست و پنجه نرم می ­کنند. این برنامه، ترکیبی از تکنیک ­های آرمیدگی و تکنیک­ های شناختی- رفتاری است که تحت عنوان مداخله­ ی مدیریت استرس به شیوه­ ی شناختی- رفتاری، با یکدیگر ادغام شده ­اند. اهداف طراحی این برنامه عبارتند از: الف) جمع ­آوری اطلاعات برای افراد در مورد منابع استرس، ماهیت پاسخ­ های استرس در انسان و انواع راهبردهای مقابله­ ای که در مواجهه با استرس­زاها به کار می­ روند، ب) آموزش مهارت­ های کاهش اضطراب، از قبیل آرمیدگی عضلانی تدریجی و تصویرسازی آرامبخش، ج) تعدیل و اصلاح ارزیابی­ های شناختی ناسازگار با استفاده از بازسازی شناختی، د) ارتقاء مهارت­ های حل تعارض بین فردی و ارتباطی از طریق آموزش ابرازگری و مدیریت خشم و ه) افزایش دسترسی و استفاده از شبکه­ های حمایت اجتماعی از طریق مهارت­ های بین فردی و ارتباطی اصلاح شده. برنامه ­ی مدیریت استرس به شیوه­ ی شناختی- رفتاری برای توجه به مسائلی چون، فقدان کنترل شخصی، خواست­ه ای مقابله ­ای، انزوای اجتماعی و اضطراب و افسردگی، سازماندهی شده است که همگی در بیماران مزمن و سخت جسمی، برجسته می ­باشند (آنتونی و همکاران، 2007،ترجمه­ ی آل محمد و همکاران، 1388).


1. Relax

2. Girdano

3. Dusek

4. Everly

5. Philosophical

6. Spiritual

7. Gaab

8. Sonderegger

9. Scherrer

10. Ehlert

11. Relaxation Techniques

12. Cognitive-Behavioral Techniques

13. Stress Resources

1. Coping Strategies

2. Stressors

3. Progressive Muscle Relaxation

4. Imagery

5. Cognitive Appraisals

6. Conflict Resolution Skills

7. Social Support Network

8. Interpersonal Skills



تکنیک­ های مدیریت استرس

مدیریت محیط بیرونی: یکی از آسان­ترین و مؤثرترین تکنیک­ های مدیریت استرس، شناسایی عوامل ایجادکننده­ ی استرس و رشد و گسترش یک سبک زندگی است، که این، عوامل استرس­زا را کاهش دهد یا مانع شود. این فعالیت ­ها برای آرامش محیط بیرونی به منظور کاهش عوامل استرس­زا در زندگی طرح ­ریزی می­ شود. با ایجاد آگاهی شناختی از حوادث زندگی، از آن در جهت تجدید ساختار الگوهای فکری و رفتاری استفاده می­ گردد (گیردانو و همکاران، 2008). مدل شناختی- رفتاری به ارتباط بین افکار، عواطف، اعمال و رفتار با هم تأکید دارد و تحریف­ های شناختی در نتیجه­ ی یادگیری پیدا می ­شوند و می­توان از طریق یادگیری آن­ها را از بین برد (کینگدون و دیمیچ، 2008).

 پس فراگیری چگونه کنترل کردن افکار، قدرتمندترین ابزار مدیریت استرس است. این ویژگی به فرد توانایی کنترل تأثیرپذیری از افراد و چگونه زندگی کردن را می­ دهد. در مرحله ­ی اول فرد باید تشخیص دهد چه وقت دچار استرس می ­شود و چه علائمی دارد. پس از شناسایی، بهترین کار، ثبت علائم و وقایع استرس در برگه­ ی آگاهی از استرس روزانه است. در این برگه، فرد علاوه بر علائم و موقعیتی که دچار استرس شده، به ثبت افکار استرسی می ­پردازد. افکار استرسی که به دنبال رویداد استرس­زا می ­آیند، احساسات منفی را بر می­ انگیزانند. در این قسمت توضیح مدل ABC که مدلی ساده و بسیار مفید است، مؤثر خواهد بود (برونرو و همکاران، 2006). 



1. Cognitive Awareness

2. Kingdon

3. Dimech




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:42 ] [ بابک ]
[ ]

پکیج (پروتکل) درمان شناختی-رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی-رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد)

پکیج (پروتکل) درمان شناختیرفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد) در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمان شناختی-رفتاری برای معتادین (سو مصرف مواد) در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی روانشناسی

آماده سازی در 12 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  30  صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

دارای شرح جلسات به صورت کامل جهت اجرا

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.



نمونه ای از جلسات درمانی و مبانی نظری پکیج مورد نظر:




جلسه اول

  • بازخورد انگیزشی فردی
  • تهیه جدول مربوط به تصمیم گیری برای ادامه یا عدم ادامه مصرف مواد.

  1. مضرات ادامه مصرف مواد و عدم تغییر
  2. فواید ایجاد تغییر در مصرف مواد
  3. فواید ادامه دادن مصرف مواد و عدم تغییر
  4. مضرات ایجاد تغییر در مصرف مواد



جلسه دوم

  • تعیین موقعیت های پرخطر

  1. بین فردی و درون فردی
  2. عوامل راه انداز : عواطف، افراد ، مکان ها و اشیا

  • طرح های عملی برای مقابله با موقعیت های پرخطر



جلسه سوم

  • تعیین عوامل زمینه ساز برای سوء مصرف مواد
  • روش های برنامه ریزی برای مقابله با اشتیاق و میل برای مصرف مواد.

  1. توقف فکر
  2. تمرین ایجاد تعادل در تصمیم گیری
  3. به تاخیر انداختن.



شرح و توضیح جلسات درمانی و تکنیک ها

جلسه اول : بازخورد انگیزشی فردی

در اولین جلسه، بر شناسایی و کشف فواید و مضرات ایجاد تغییر در روند مصرف مواد توسط درمانجویان تاکید می شود. برای انجام این کار از فنون مختلفی استفاده می شود (راتگرزو گریوز، 2004). توصیه ما این است که جدول دو ستونی روی وایت بورد رسم کنید و ستون اول آن را به فواید ایجاد تغییر در مصرف مواد و ستون دوم آن را به مضرات عدم تغییر در مصرف مواد اختصاص دهید و از حاضران در جلسه بخواهید تا این ستون ها را پر کنند.

هنگام انجام این تمرین متخصصان بالینی نباید زیاد فعال باشند و باید نقشی به تقریب خنثی داشته باشند. نکته اصلی اینجاست که باید افراد گروه را تشویق کرد تا خودشان را ساختار انگیزشی خودشان را برای تغییر تعیین کنند. درمانگر باید از فنون گوش دادن تأملی یا تعمقی استفاده کرده و افراد را تشویق کند تا در این کار مشارکت فعالانه ای داشته باشند (میلر و رولینک، 2002).

 


جلسه دوم : معرفی موقعیت های پرخطر

در این جلسه، بر کمک به درمانجویان برای تعیین موقعیتهایی که خطر مصرف مواد را در آنها افزایش می دهند، تاکید می شود. این موقعیت ها یا درون فردی هستند یا بین فردی، زیرا موقعیت های پرخطر که به طور معمول با عنوان « عوامل راه انداز » از آنها یاد می شود، شامل حالات عاطفی درونی یا وقایع بیرونی اند که در زبان خاص گمنام های الکلی (AA) « افراد، مکان ها و اشیا» نامیده می شود (یا به اصطلاح توپ بازی، زمین بازی، یاربازی). باید به درمانجویان برای توسعه طرح های عملی خاص و چندمرحله ای برای مقابله با موقعیت های پرخطر و سبک زندگی بدون مصرف مواد، کمک کرد.



خصوصیات کلی درمان شناختی- رفتاری

بر اساس تأکیدی که در درمان شناختی- رفتاری بر رابطه بین افکار، احساس، اعمال و رفتار وجود دارد، ویژگی های زیر برای این روش درمانی از مفاهیم اساسی محسوب می شود.


  1. 1.   سازمان یافتگی

جلسات درمان شناختی-رفتاری معمولأ در حدود 12 جلسه یک ساعته تعیین می شود درمانگر در مورد موضوعاتی از جمله اعتماد و خطرات مرتبط با درمان به مراجع آگاهی می دهد. در شروع هر جلسه با تدارک جلسه بعد، درمانگر و مراجع دستورالعمل جلسه را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهند و موضوع های هر جلسه تعیین و مورد بررسی قرار می گیرد. تمرین های میان جلسه ها سازمان یافته و پیش بینی شده برای آینده و دارای هدف های ویژه ای می باشد (بک، استیر و گاربین، 1988).


  1. 2.   کیفیت رابطه درمانی

در طول درمان بین درمانگر و مراجع یک رابطه همکارانه وجود دارد. آن ها سعی می کنند به کمک همدیگر مشکلات فردی مراجع و آنچه را که به آن ها در درمان کمک می کند، را درک کنند و روش های جدید در فرد برای تفکر و رفتار ایجاد کنند. در درمان شناختی-رفتاری، رابطه درمانی در بعضی از مواقع آموزشی است و درمانگر از تجربه های خود در تغییر تفکرات فردی استفاده می کند و راهنمایی در سطوح مختلف ارائه می دهد. در طول جلسه درمان هر دو طرف به گونه ای با هم کار می کنند تا شیوه هایی را برای رفتار و تفکر مراجع فراهم آورند. رابطه درمانی در این شیوه درمانی شبیه رابطه معلم و شاگردی است. درمانگر دانش خود را به کار می گیرد تا تفکر مراجع را به چالش بکشد و او را به سوی گزینش شیوه جدید تفکر سوق دهد (بک و همکاران، 1988).


  1. 3.   تأکید بر زمان حال

گذشته را نمی توان تغییر داد، اما تفکر کردن در مورد گذشته (مانند حال و آینده) می تواند مفید باشد. درمان شناختی-رفتاری اساسأ بر آنچه که فرد احساس می کند و چگونگی کنار آمدن فرد با شرایط حاضر تمرکز دارد اگرچه احساسات و رفتار ها اغلب به واسطه تجربیات گذشته تعیین می شوند (بک و همکاران، 1988).



 Structure

 Qualities Of The Therapeutic Relationship

 Focus On The Present





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:42 ] [ بابک ]
[ ]

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی (آموزش دلگرمی)

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی (آموزش دلگرمی)

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی (آموزش دلگرمی) در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات41
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی (آموزش دلگرمی) در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




توضیحات پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی روانشناسی

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از   41  صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

دارای شرح جلسات به صورت کامل جهت اجرا

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 

نمونه ای از جلسات درمانی و مبانی نظری پکیج مورد نظر:



پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی خود دلگر‌م سازی (آموزش دلگرمی)

 

بر مبنای ساختار جلسات آموزش دلگرمی شوناکر (1980؛ نقل از باهلمن و دینتر، 2001)

دلگر‌م‌سازی از جمله مفاهیم کاربردی روان‌شناسی آدلری است که بویژه در محیطهای تربیتی نتایج غیرقابل انکاری دارد. این پروتکل براساس مدل شوناکر تدوین شده و مطالب مرتبطی مبتنی بر آموزه‌های فرهنگی به آن افزوده شده است. هریک از این ده جلسه براساس ساختار مشخص 6 مرحله‌ای سازمان‌دهی می‌شود. وقتی به افراد زمان داده می‌شود تا از نگرانی‌های دیگرشان رها شوند، آنها می‌توانند بر یک چیز یا موضوع جدید متمرکز شوند، به همین دلیل نخستین مرحله از یک تمرین آرامش‌بخشی تشکیل می‌شود تا به شرکت‌کنندگان این امکان را بدهد تا از نگرانی‌های روزمره خود رها شوند. در خلال تمرین آرامش‌بخشی مشاور ایده‌ها و تفکرات دلگرم‌کننده می‌دهد، سپس بازخورد تکالیف جلسه‌ی قبل مورد بررسی قرار می‌یرد. یک عنصر ثابت بازخورد این است که در آن به شرکت‌کننده، یک دقیقه وقت داده می‌شود تا به بقیه‌ی گروه چیزی در مورد تجربه‌ی خودش درباره‌ی تکلیفش بگوید.

هدف این تمرین تبادل تجارب برای یاد گرفتن چگونگی گفتن چیزی با یک شیوه‌ی مختصر و بیان ایده‌ها و افکار فرد است. در نتیجه، اطلاعات در خصوص موضوع خاصی که در آن جلسه بر آن تمرکز شده، مورد ملاحظه قرار گیرد. مرحله‌ی چهارم، شامل تمرین مرتبط با این اطلاعات است. پس از اینکه تکلیف هفته‌ی آینده، تشریح شد، جلسه با یک تمرین آرامش‌بخشی دیگر به نام گام آینده به پایان می‌رسد. در خلال این تمرین مشاور از شرکت‌کنندگان می‌خواهد به شیوه‌هایی که آنها می‌توانند مهارتهای جدید و اطلاعات آن جلسه را در زندگی روزمره‌ی خود به کارگیرند، فکر کنند و از آنها می‌خواهد چنین موقعیت‌هایی را مجسم کنند. این نوع تجسم احتمال اینکه اطلاعات و تمرین‌ها به زندگی روزمره‌ی شرکت‌کنندگان تعمیم یابد و رفتارهای دلگرم‌کننده بخشی ذاتی از مجموعه‌ی رفتاری آنها بشود و افزایش می‌دهد. محتوای این ده جلسه به شرح زیر می‌باشد (باهلمن و دینتر، 2001).

عناوین و اهداف جلسات آموزش خوددلگر‌م سازی بر مبنای عناوین و اهداف جلسات آموزش دلگرمی شوناکر (1980): (برگرفته از باهلمن و دینتر، 2001).



جلسه اول


اهداف:


1. معرفی خود به عنوان آموزش‌دهنده

2. معرفی اجمالی هر یک از اعضای گروه

3. معرفی کل برنامه و بیان قوانین

4. در ادامه به هر یک از اعضا دعوت‌نامه‌ای داده می‌شود تا با محتوای جلسات و اهداف آن بیشتر آشنا شده و روابط حسنه نیز کاملتر گردد.

5. انجام تمرین آرامش‌بخشی

6. ارائه‌ی اطلاعات در خصوص این جلسه.

7. معرفی مفهوم دلگرمی و آموزش رفتارها و ویژگی‌هایی که دلگرم‌کننده هستند.

8. شرکت‌کنندگان در مورد رفتارها و ویژگی‌هایی که دلگرم‌کننده هستند یاد می‌گیرند و بحث می‌کنند. برای توضیح مفهوم دلگرمی ابتدا از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا هریک نظر خود را درباره‌ی این مفهوم بیان کنند.


فعالیت


دلگرمی جوهر اعتماد به نفس را در فرد افزایش می‌دهد و به شخص پیام می‌دهد که او آنگونه که هست و نه آنگونه که باید باشد، به اندازه‌ی کافی خوب است (شیلینگ، ترجمه‌ی آرین، 1382). دلگرمی نیازمند یک تغییر ظریف است که در طی آن تمرکز افراد از روی کلمات منفی که اغلب افراد به خاطر نقص‌ها و کمبودهایشان به ‌وسیله‌ی آنها بمباران می‌شوند به روی کلمات و نگرشهای مثبت تغییر می‌کنند. به عبارت دیگر دلگرمی و در نظر گرفتن ‌جنبه‌های مثبت و منفی، انتخاب آگاهانه برای توجه کردن به مسائل و آگاهی در مورد آنچه انجام ‌می‌دهیم، می‌باشد بطوری که در زندگی سودمندتر و مؤثرتر عمل کنیم (اکستین و کوک، 2005). دلگرم کردن مهارتی است که آموخته می‌شود و یک شبه حاصل نمی‌شود و با تمرین بدست ‌می‌آید (دینک مایر و مک کی، 1983، ترجمه‌ی قراچه داغی، 1384).

دلگرمی هرچیزی است که یک فرد انجام می‌دهد تا باعث شود فرد دیگر احساس بهتری داشته باشد و به صورت اثربخش تری کار کند و برای سهیم شدن در بهبود و رفاه حال دیگران و کل جامعه اشتیاق بیشتری نشان می‌دهد. این نتایج آشکار می‌شود چون آن فرد این احساس را دارد که به اندازه کافی خوب است، تعلق دارد، توسط دیگران پذیرفته شده است و این احساس را دارد که "من ‌می‌توانم" (شوناکر، 1996؛ به نقل باهلمن و دینتر، 2001). دردلگر‌م سازی تلاش می‌شود تا فرد به خود و توانایی‌هایش اعتماد کند. یعنی توانایی‌هایش را بشناسد و بداند قادر است چه ‌فعالیت‌هایی را به طور مستقل انجام دهد، دلگرمی مستلزم بکارگیری ‌تلاش‌ها و ‌توانایی‌های افراد با وجود موانع و خطراتی است که در زندگی روزمره وجود دارد، و این امر منجر به توانمندی درونی انسانها می‌شود.

همچنین دلگرمی اعتماد شخص و احساسش و درکش از خودش را قوت ‌می‌بخشد و در نتیجه کلیدی برای بالندگی شخص است. در نتیجه دلگرمی، نوعی احساس شخصی است که فرد تعلقات و امیالش را متوقف ‌می‌کند تا منفعت اجتماعی را افزایش دهد. بنابراین، دلگرمی هم هدف شخصی و هم هدف اجتماعی است (باهلمن و دینتر، 2001). در ایکورس معتقد است که

به دلگرمی در افراد به اندازه‌ی نیاز گیاه به آب است و همه در هر سنی به آن نیازمندند (مایبل و مایبل، 2006؛ به نقل از علیزاده و همکاران، 1391). دنیک مایر و لوسونسی (1996؛ به نقل از چستون، 2000) معتقدند که دلگرمی فرآیند تسهیل رشد منابع درونی فرد و جرأت برای حرکت مثبت است و مک کی (1992) بر این باور است که برای اینکه چنین فرآیندی رخ می‌دهد باید به جای ‌ناتوانی‌ها به داشته‌ها و نیرومندی‌ها تأکید نمود. در واقع دلگرمی نوعی واقعاً انکار یا سرکوب ساده لوحانه ی چیزهای منفی نیست. بلکه دیدن مثبت‌ها و منفی‌ها در کنار هم و آگاهانه توجه کردن به مثبت‌ها با این بینش که چنین اینگونه عمل کردن در زندگی سودمندتر است تا زمانی که خود را در دام منفی‎ها اسیر سازیم (باهلمن و دینتر، 2001). تحسین پاداش است که برای یک موفقیت بدست آمده و تکمیل شده پرداخت می‌شود، تحسین یک داوری ارزشمند است و در تحسین فرد تحسین کننده در یک موضع برتر قرار دارد (دنیک مایر و مک کی، 1983، ترجمه‌ی قراچه داغی، 1384). در حالیکه، دلگرمی بر فرآیند متمرکز است و باید قبل از اینکه فرد تکلیف خود را کامل کند یا حتی قبل از شروع بگیرد (تامسون و رادولف، 2000).

حتی دلگرمی می تواند در زمانی که موفقیتی بدست نیامده اعمال شود. دلگرمی می تواند مشمول تلاش، پیش رفت و حتی نشان دادن علاقه باشد. دلگرمی تصدیق کردن است و نشانه‌ی قدرشناسی از توانمندی ها و تعریف از توانمندی‌ها و موفقیت هاست و به افراد کمک ‌می‌کند تا هدف‌های واقع بینانهای برای خود در نظر بگیرند (دینک مایر و مک کی، 1983، ترجمه‌ی قراچه داغی، 1384). در دلگرمی تأکید بر پذیرش فرد است؛ و انگیزه و محرک تلاش برای افزایش احساس و مشارکت با بشریت است. سپس در ادامه ی جلسه‌ی چند نکته دلگرم‌کننده مطرح گردید:

 

پرهیز از یأس و ناامیدی.

سعی و تلاش مهم‌تر از نتیجه است.

تلاش برای پیشرفت.

عمل فرد را از خود او جداکردن

توجه به نقاط مثبت.

نشان دادن اعتماد.

اشتباه را یک شکست تلقی نکردن.

به کسب موفقیت امیدوار بودن.

موفقیت فرآورده ی جانبی است.

جرأت پذیرفتن کامل نبودن را داشتن.

از ناامید کردن و بی ارزش کردن دیگران پرهیز کردن.

مثبت اندیش بودن و خوش بینانه نگاه کردن به زندگی.

جلسه با یک تمرین آرامش‌بخشی دیگر به پایان رسید، در خلال این تمرین مشاور از شرکت‌کنندگان خواست به شیوه‌هایی که آن ها می‌توانند مهارت‌هایی جدید و اطلاعات آن جلسه را در زندگی روزمره‌ی خود بکار گیرند، فکر کنند و همچنین از آن ها خواست چنین موقعیت‌هایی را مجسم کنند.


تکلیف


1) پنج رفتار دلگرم‌کننده را در ارتباط با دیگران بیان کنید.

2) به اثرات متفاوت دلگرمی بر روی اعضای ‌خانواده‌ی خود توجه نموده و در جلسه‌ی آینده آن را در کلاس مطرح سازند.



جلسه دوم


هدف:

آموزش مفهوم هدف‌گرایی رفتار انسان.


فعالیت:


‌همه‌ی رفتارهای بشر دارای قصد و هدف است. افراد بشر از موهبت آزادی و انتخاب برخوردارند (یک ویژگی منحصر به فرد انسان  که او آن را در قدرت خلاص طبیعت انسان نامید) و اهداف رفتار انسان به ‌وسیله‌ی فرد خلق می‌شود. توصیف انسان با مفاهیمی چون خلاق، انتخاب گر، تصمیم‌گیرندگان مختار، گویای آن است که انسان ‌هدف‌هایشان را بر ‌می‌گزینند. سپس به سوی این هدف ها که فکر می‌کنند به آن موقعیتی در این جهان می‌دهد و..........

..........

.........................

................................................

......................................................................


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:42 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی گزارشهای مالی، مفاهیم سود برای گزارشگری مالی

پاورپوینت بررسی گزارشهای مالی، مفاهیم سود برای گزارشگری مالی

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان گزارشهای مالی مفاهیم سود برای گزارشگری مالی در حجم 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری رشته حسابداری


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان  گزارشهای مالی مفاهیم سود برای گزارشگری مالی در حجم 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های  حسابداری رشته حسابداری




عنوان: دانلود پاورپوینت گزارشهای مالی: مفاهیم سود برای گزارشگری مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 33 اسلاید

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)



این فایل در زمینه " گزارشهای مالی: مفاهیم سود برای گزارشگری مالی" می باشد که در حجم 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس)در کلاس رشته حسابداری درس تئوری های حسابداری مورد استفاده قرار گیرد.


بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:



مفاهیم سود

برخی از انتقادهای وارده به سود حسابداری، در شكل سنتی آن

اهداف گزارشگری سود

مفهوم سود از دیدگاه ساختاری (قواعد و تعاریف)

روشهای اندازه گیری سود

رویكرد معاملاتی در اندازه‌گیری سود

انحرافی از رویکرد معاملاتی

مزایای عمده رویکرد معاملاتی

رویكرد فعالیت در اندازه گیری سود

مزایای رویکرد فعالیت

     مزیت استفاده از مبنای فروش

 نقاط ضعف استفاده از مبنای فروش

سود حسابداری در مقایسه با سود اقتصادی

تئوری برآورد(Estimation Theory)

مشکلات موجود در راه انطباق سود حسابداری با واقعیتهای اقتصادی

مفاهیم سود از دیدگاه رفتاری(نحوه استفاده از آن توسط استفاده کنندگان)

سود به عنوان وسیله‌ای برای پیش‌بینی

آیا اطلاع از سودهای گذشته، به پیش‌بینی سودهای آتی وهمچنین ارزش جاری واحد انتفاعی كمك می‌كند؟

تصمیم‌گیری مدیریت

رویكرد بازار سرمایه

چرا همبستگی بین سود حسابداری و قیمت اوراق بهادار كامل نیست؟

تحقیقات مربوط به بازار سرمایه

سود از دیدگاه رویكرد قراردادی

چه اقلامی را باید در محاسبه سود گنجانید؟

سود عملیات تكراری و عملیات غیر تكراری

ثبت های اصلاحی دوره قبل

اقلام غیر مترقبه

عملیات متوقف شده

سود متعلق به چه كسی است؟

سود ناشی از ارزش افزوده

سود خالص شرکت

سود خالص متعلق به سرمایه گذاران

سود خالص متعلق به سهامداران

سود خالص متعلق به سهامداران عادی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:41 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی ترازنامه و مبانی ارزشیابی

پاورپوینت بررسی ترازنامه و مبانی ارزشیابی

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان ترازنامه و مبانی ارزشیابی در حجم 30 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری رشته حسابداری


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیحسابداری

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان  ترازنامه و مبانی ارزشیابی در حجم 30 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های  حسابداری رشته حسابداری




عنوان: دانلود پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی(ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 30 اسلاید

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)



این فایل در زمینه "ترازنامه و مبانی ارزشیابی"می باشد که در حجم 30 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس)در کلاس رشته حسابداری درس تئوری هایحسابداری مورد استفاده قرار گیرد.


بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:



دو رویكرد  در ارتباط بین ترازنامه و صورت سود و زیان

ارتباط و همبستگی بین صورت سود و زیان وترازنامه

مدل حسابداری مبتنی بر وجود همبستگی بین صورت های مالی و سیستم طبقه بندی مربوطه

رویكرد درآمد فروش – هزینه

رویكرد دارایی – بدهی

رویكرد نبود همبستگی

مسائل مربوط به شناسایی واندازه گیری سه بخش اصلی ترازنامه

تعاریف دارایی ها

خاصه های كلیدی یك دارایی

شناسایی واندازه گیری دارایی ها

حسابهای دریافتنی

درایی های استهلاك پذیر

دارایی های نا مشهود

مخارج انتقالی به دوره های آتی

تعاریف بدهی ها
سه ویژگی اصلی برای بدهی ها

انواع درآمد های انتقالی به دوره های آتی

تعریف حقوق صاحبان سرمایه
طبقه بندی در ترازنامه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:41 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی نظریه انتظار (وروم)

پاورپوینت بررسی نظریه انتظار (وروم)

پاورپوینت نظریه انتظار (وروم) در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت نظریه انتظار (وروم) در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

 

 

فهرست مطالب:


Expectancy theory     تئوری انتظار

 سیستم اندازه گیری و ارتقا بهره وری proMES تئوری

SITUATIONAL APPROACHES         رویکردهای موقعیتی

JOB CHARASTERISTIC MODEL       مدل ویژگیهای شغلی

رویکرد شرطی سازی: operant approach           

پاداشها

گام های اجرای یک سیستم شرطی سازی

نتایجی بر رویکردهای موقعیتی انگیزش

جمع بندی انگیزش

followers satisfaction    درک و نفوذ بر رضایت پیروان

Why people leave or stay with organizations?

موارد نمونه در یک پرسشنامه رضایت

رضایت عمومی جانبی و رضایت از زندگی

تئوریهای رضایت

تئوری برابری:

اقداماتی که فرد برای تعادل مجدد انجام می دهد

(organizational justice)اجزای عدالت سازمانی      


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:41 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی محاسبات تکاملی

پاورپوینت بررسی محاسبات تکاملی

پاورپوینت بررسی محاسبات تکاملی در 28 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی محاسبات تکاملی در 28 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt




فهرست مطالب ارائه شده:


*.مقدمه

*.شمای کلی

*.موارد بحرانی

*.اجزای الگوریتم تکاملی

*.بیان های مختلف الگوریتم تکاملی

*.نواحی کاری

*.نتایج

*.منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:41 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی کسورات بیمه

پاورپوینت بررسی کسورات بیمه

پاورپوینت بررسی کسورات بیمه در 35 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی کسورات بیمه در 35 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt





برخی از عناوین اسلاید ها:




مقدمه

انواع سازمان های بیمه ای

پنج صندوق بیمه خدمات درمانی

تعریف کسورات

دلایل کسورات
 
مروری بر متون

کسورات بیمارستان طالقانی
 
فلوچارت فرآیند درآمد بستری و سرپایی بیمارستان

انواع پرونده های تنظیم شده پس ازترخیص

تفاوت پرداخت هزینه در بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:41 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی استراتژی خرد، درس استراتژی سازمانهای موفق و نا موفق

پاورپوینت بررسی استراتژی خرد، درس استراتژی سازمانهای موفق و نا موفق

پاورپوینت بررسی استراتژی خرد درس استراتژی سازمانهای موفق و نا موفق در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی استراتژی خرد  درس استراتژی سازمانهای موفق و نا موفق در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

 

 

فهرست مطالب:


استراتژی خرد

اقتصاد مدیریتی

تحلیل هزینه - منفعت

این تحلیل به 5 سئوال پاسخ میگوید

تحلیل هزینه – منفعت در  چهار    گام اساسی انجام میشود          

تعیین فضای تصمیم

تعیین پیامدها

احتمال وقوع

ارزش مورد انتظار

جمع بندی

تصمیم گیری استراتژیك

مقدمه سازی تصمیم                   

  تصمیم گیری                            

اجرای تصمیم                        

روشهای توسعه فضای تصمیم

نگرش استراتژیك

برای این كار توصیه هایی وجود دارد

دامهای اثربخشی

Topics of Discussion

Topic One

Topic Two

Topic Three

Real Life

What This Means

Next Steps


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:40 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت پنج فرمان برای تفكر استراتژیك

پاورپوینت پنج فرمان برای تفكر استراتژیك

پاورپوینت پنج فرمان برای تفكر استراتژیك در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت پنج فرمان برای تفكر استراتژیك در 21 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt




فهرست مطالب:


بررسی مفاهیم پایه

ارزش از دیدگاه مشتری

مزیت رقابتی

كاركرد اصلی استراتژی اثر بخش

مدل محیط كسب وكار

‍      Porter’s
5 Forces Model

پیش رانه های تحولات محیطی

مقایسه ویژگی های محیط كسب و كار در دو دوران ساده و پیچیده

رابطه شرایط محیطی با مكاتب استراتژی

تفاوتهای تفكر استراتژیك و برنامه ریزی استراتژیك

تفكر و برنامه ریزی استراتژیك به مثابه مكمل هم

الگوهای تفكر استراتژیك

الگوی عناصر تفكر استراتژیك (جین لیدكا)

الگوی نوآوری استراتژی (گری هامل)

الگوی گزینه های آینده (پیتر ویلیامسون)

پنج فرمان تفكر استراتژیك

فرمان اول

تفكر استراتژیك حاصل سنتز اطلاعات و قواعد است

فرمان دوم

فرمان سوم

فرمان چهارم

نظریه مایكل پورتر

فرمان پنجم


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 5:40 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد