paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

رقابت جویی

رقابت طلبی نیز جزء خصوصیات افراد کمال­گرا است، با توجه به خصوصیاتی که از افراد کمال­گرا ذکر گردید تمایل به رقابت و برتری جویی نیز از خصوصیات بارز این افراد است.از طرفی نامیدن فرد به نام تیزهوش به شخص توقع بالایی را از خود القا می نماید. و از طرف دیگر والدین و معلمان از کودکانی که توسط متخصصان سنجش، تیزهوش معرفی می شوند،  انتظار دارند که در همه زمینه های عالی عمل کنند. زندگی تحت تاثیر انتظارات غیر واقعی و بالا ممکن است کودک را از پذیرش خود به عنوان یک فرد غیر کامل ناتوان کند. به ویژه در صورتی که محبت و پذیرش  کودک به موفقیت او وابسته باشد. بنابراین ممکن است این انتظارات زمینه ای برای رشد کمال گرایی در کودکان تیزهوش باشد برخی دیگر از شواهد نشان می دهد که تیزهوشان در معرض آسیب های ناشی از کمال گرایی هستند. به نظر لوسیکرو جفری[1](2000) کودکان تیزهوش دارای کمال گرایی تجویز شده از سوی اجتماع هستند و از کامل بودن به عنوان ابزاری برای حفظ خود – ارزشمندی استفاده می کنند. کمالگرایی در دختران تیزهوش منجر به تلاش بی پایان برای رسیدن به اهداف غیر منطقی می‏گردد(جمشیدی، آقا دلاور پور، حقیقت، لطیفیان، 1388).

 

2-3-1-عوامل رقابت جویی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی

رفتارهای انسان و تعامل های او با دیگران ممکن است در سه حالت، همکاری، رقابت و فرد گرایی صورت گیرند. در موقعیت های همکاری، دستیابی افراد به اهداف شان با یکدیگر همبستگی مثبت دارد. در این گونه شرایط، به سود فرد است که موجب تسهیل پیشرفت سایر اعضای گروه شود. در موقعیت های فعالیت فردگرایی دستیابی فرد به هدف ش مستقل از دیگران است.

اما، در موقعیت های رقابت جویی، دستیابی افراد به اهداف شان با یکدیگر همبستگی منفی دارد، یعنی زمانی که یک فرد به هدفش می رسد، سایر افرادی که با او در رقابت هستند از رسیدن به اهداف شان باز می مانند. در این گونه شرایط، فرد سعی می کند عمکلردش بالاتر از دیگر رقیبان باشد. بسیاری از مطالعات تجربی نشان می دهد که تجارب هکاری بیش از تجارب رقابت جویی یا فرد گرایی باعث ارتقاء و پیشرفت روابط سودمند و حمایت کننده و همچنین تحول شناختی و اجتماعی می شود(جانسن، 1981؛ به نقل از صادقی، 1390).

مید( به نقل از دویچ، 1949؛ به نقل از صادقی، 1390) در تعریف خود از رقابت، آن را به معنای عمل جستجو یا تلاش برای کسب چیزی که فرد دیگری نیز همزمان در پی به دست آوردن آن است تعریف می کند؛ و دویچ(1949؛ به نل از صادقی، 1390)، می گوید: رقابت بین دو نفر یا اشخاصی بیش از دو نفر یا گروهی دارای هدف که به طور مستقیم با هم متضاد هستند، اتفاق می افتد.

2-3-2-انواع رقابت طلبی در افراد

2-3-2-1-رقابت طلبی مستقیم

رقابت طلبی مستقیم متضمن مبارزه با افراد علیه همدیگر است، که هر کس سعی می کند موفقیت های خود را به حداکثر و موفقیت های رقیب را به حداقل برساند(صادقی، 1390).


1 . Locicero & Jeffery


رقابت طلبی و خودکارآمدی

منظور از خودکارآمدی میزان اطمینانی است که هر فرد به توانایی خود در زمینه اجرای مجموعه ای از کارها یا انجام یک تکلیف خاص ابراز می نماید. بندورا(نیو و همکاران، 2011 و موریس، 2002)، خودکارآمدی به ادراک توانایی­ها برای انجام دادن عملی که مطابق میل است، اشاره می­کند. خودکارآمدی به این معنی است که فرد فکر کند که قادر است پدیده­ها و رویدادها را برای رسیدن به وضعیت مطلوب(نیو و همکاران، 2011) با رفتار و کردار مناسب خود سازمان دهد(جین و داوسون، 2009). به اعتقاد ژائو(2006) خودکارآمدی تعیین کننده مهمی در پیش بینی تدریس کارآمد معلمان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان است و بر توانایی دانش آموزان برای غلبه بر مشکلات(گا و دی، 2007) تاثیر می‏گذارد. علاوه بر اینها، نقش خودکارآمدی به عنوان یک متغیر واسطه ای در پژوهش‏های بسیاری(مانند شوارتز و همکاران، 2011) بررسی شده است. 



 . Nie

 . Muris

. Zhao

. Gu & Day

. Schwartz


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:32 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سالمندی و نظریه های پیرامون سالمندی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



 

·         توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات :   صفحه ( 16 صفحه متن و  2 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2016) منابع داخلی (شامل ۹۳)

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 


·         تصویر کلّی :

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • پیشینه تحقیقاتی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


·         بخشی از متن :

 


سالمندی و مشکلات آن

 

در طول قرن اخیر افزایش جمعیت افراد سالمند به علت کاهش موالید، بهبود وضعیت بهداشت و افزایش امید به زندگی، ضرورت توجه به این قشر را روز افزون نموده است (گیلاسی، سوری، یزدانی و طاهری تنجانی، 2015). امید به زندگی برای جهانیان از مرز 66 سالگی عبور کرده و هر ساله 7/1 درصد به جمعیت جهان افزوده می شود، ولی این افزایش برای 65 سال و بالاتر 5/2 درصد است که این فاصله، ترکیب سنی جمعیت را به سوی سالمندان سوق می دهد. افزایش امید به زندگی و کاهش میزان باروری در دنیا باعث شده که سالمندان سریع­ترین نرخ رشد را در بین گروه های سنی مختلف داشته باشند (به­پژوه و سلیمانی، 2016). امروزه سالمندی از پدیده های مهم در عرصه های بهداشتی و سلامتی جهان به شمار می رود (افتخار اردبیلی و میر سعیدی، 2015).

 

سالمندان در ایران معاصر به دلیل تغییرات جمعیت شناختی بخش بزرگی از جامعه ایران به شمار می آیند (قدرتی، محمدیان، محمدپور و افراسیابی، 1391). افزایش جمعیت سالمند در عصر حاضر چالشهای فراوانی را برای جوامع سراسر دنیا ایجاد نموده است. بر اساس تخمین ها طی سال­های 1990 تا 2020 سن جمعیت بین 65 تا 74 سال 74 درصد افزایش خواهد یافت، این در حالی است که افزایش جمعیت زیر 65 سال 24 درصد خواهد بود (سیه و وانگ، 2003؛ به نقل از مومنی، 1390). ایران نیز طبق سرشماری سال 1385 با داشتن 27/7 درصد جمعیت بالای 60 سال کشوری رو به سالمندی تبدیل شده است و تا 15 سال آینده این رقم به 7/10 درصد افزایش خواهد یافت (مومنی، 1390). جمعیت سالمندان ایران در سال 2050 به بیش از 26 میلیون نفر و نسبت به کل جمعیت به حدود 23 درصد خواهد رسید. از آنجا که پدیده سالمندی در همه جنبه های زندگی جوامع بشری از جمله طیف گسترده ای از ساختارهای سنی، ارزش­ها و معیارها، و ایجاد سازمان­های اجتماعی تحولات قابل ملاحظه­ای به وجود می آورد، مقابله با چالش‏های فراراه این پدیده و اتخاذ سیاست­های مناسب برای ارتقای وضعیت جسمی و اجتماعی روانی سالمندان اهمیت بسیار دارد(رضوانی، منصوریان، احمدآبادی، احمدآبادی و پروائی هره دشت، 1392). در سیر تاریخ جوامع، انتقال جمعیت شناختی نتایج اجتناب ناپذیری داشت (قدرتی، محمدیان، محمدپور و افراسیابی، 1391) که سالمندی از جمله آنهاست. کاهش مرگ میر و افزایش امید به زندگی موجب افزایش سالمندان شد که نشانگر فرهنگ یک ملت اند (شامن و همکاران، 1993؛ به نقل از قدرتی، محمدیان، محمدپور و افراسیابی، 1391).

 

از آنجا که پدیده سالمندی در همه جنبه های زندگی جوامع بشری از جمله طیف گسترده ای از ساختارهای سنی، ارزشها، و معیارها، ایجاد سازمان های اجتماعی تحولات قابل ملاحظه ای به وجود می آورد، مقابله با چالش های فرارو این پدیده یعنی سالمندی اهمیت بسیار دارد (رضوانی، منصوریان، احمدآبادی، احمدآبادی و پروائی هره دشت، 1392). با افزایش سن و رسیدن به دوران سالمندی بروز برخی اختلالات جسمی و روانی دور از انتظار نیست (مهری آدریانی، مجدی نسب، شرف الدین زاده، 1392). افزایش جمعیت سالمندی، افزایش بیماری­های گوناگون، افسردگی (شلمن و همکاران، 2009؛ به نقل از مومنی، 1390)، ناتوانی­ها، معلولیت­ها و نهایتا وابستگی را به دنبال........

...........

.....................

...............................

.................................................

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟

 

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

 

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:32 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سبک زندگی؛ تعریف، انواع و مولفه ها

بحث های اولیه در مورد سبک زندگی در درجه اول بر تغذیه، ورزش، سیگار و استفاده از الکل متمرکز بود، در صورتی که امروزه درک سبک زندگی و رابطه آن با سلامتی تغییر کرده است  (لیونز و لانجیل، 2014). سبک زندگی هر فرد عبارت از چهارچوب شناختی است که در آن فرد رفتارهای خاصی را انتخاب می کند.این رفتارها به فرد کمک می کند تا با زندگی کنار بیاید. الکوک و همکاران معتقدند که سبک زندگی، شیوه ی زندگی فرد است و عواملی چون ویژگی­های شخصیتی، تغذیه، ورزش، خواب، مقابله با استرس، حمایت اجتماعی و استفاده از دارو را  در بر می گیرد.

با ارزیابی سبک زندگی افراد می توان به میزان موفقیت­های فردی و اجتماعی آنان در زندگی دست یافت. همچنین سبک زندگی اصطلاحی است که آدلر برای اشاره به حال و هوای زندگی فرد به کار می برد. سبک زندگی­، هدف فرد، خودپنداره، احساس­های فرد نسبت به دیگران و نگرش فرد نسبت به دنیا را شامل می‏شود. او سبک زندگی را بیش از هر چیز خلاقیتی می­داند که حاصل کنارآمدن با محدودیت­ها، موانع، تضادها و بحران­هایی است که فرد در مسیر پیشرفت به سوی آرمانش بروز می دهد (مونیکا، 2015).

سبک زندگی به معنای روش خاصی از زندگی یک شخص یا گروه، یا سبک زیستن که منعکس کننده گرایش‏ها و ارزش­های یک فرد یا گروه است، عادات، نگرش­ها، سلیقه­ها، معیارهای اخلاقی، سطح اقتصادی که همه با هم طرز زندگی کردن فرد را می­سازد. سبک زندگی الگوی زندگی فرد است که در فعالیت­ها، دلبستگی­ها و افکار شخصی، خود را نشان می­دهد (محمودی، 2013). سازمان بهداشت جهانی، سبک زندگی را الگوهای مشخص و قابل تعریف رفتاری می داند که از تعامل بین ویژگی­های شخصی، روابط اجتماعی، شرایط محیطی و موقعیت های اجتماعی- اقتصادی حاصل می­شود (چیو، رکروده و اسپیگلمن، 2008).

سبک زندگی را می توان به شیوه زندگی طبقات و گروههای اجتماعی گوناگون جامعه تعبیر کرد که در آن افراد با پیروی از الگوهای رفتاری خاص، باورها، هنجارها و ارزش­های اجتماعی ویژه یا انتخاب نمادهای فرهنگی و منزلتی خاص (نوع مسکن، محل سکونت و...) تاالگوهایی که مبتنی بر مولفه های مصرف کالاهای فرهنگی، فعالیت‏های فرهنگی (کتاب،مجله و...)هنری (فیلم، موسیقی و ...)و نحوه گذراندن اوقات فراغت هستند، تعلقات خود را نسبت به آن به نمایش می­گذارند (کردی و هادیزاده، 1391؛ فتحی آشتیانی و جعفری کندوان، 1390).

همچنین تورچه (2012)، بر این باور است که سبک زندگی کردارهایی هستند که به جریان عادی زندگی روزمره تبدیل شده اند.جریان هایی که در لباس پوشیدن، غذا خوردن و شیوه های کنش جلوه می کنند؛ چنین رفتارهایی بازتاب کننده هویت­های شخصی، گروهی و اجتماعی است. وی از اشکال منتخبی از مصرف گرایی سخن می گوید که سبک زندگی افراد را مشخص می کند و متضمن انتخاب انواع خاصی از غذا، پوشاک، مسکن، اتومبیل، عادات کاری، اشکال گوناگون تفریح یا فراغت و انواع دیگری از رفتار منزلت جویانه است که با این حال، توسط موقعیت اجتماعی افراد و امکان و میزان دسترسی آنان به منابع اقتصادی و فرهنگی مشروط می شود.

سؤالات بسیاری در زمینه­ی سبک زندگی مطرح است. برخی از این سؤالات از این قرارند: سبک زندگی چیست؟ چگونه کار می­کند؟ آیا سبک زندگی افراد را می­توان یافت؟ فرد چگونه سبک زندگی خود را انتخاب می کند؟ چه زمانی فرد می تواند آن را تغییر دهد؟ چه وقت نمی­تواند آن را تغییر دهد؟

مشخص شده است که افراد از سنین نخستین زندگی عقایدی درباره­ی چیزهایی که در زندگی­شان اتفاق می‏افتد، ایجاد می­کنند، این­که چه چیزی موفقیت است و چه چیزی شکست؟ درک و شناخت این امور تأثیر قابل ملاحظه­ای بر سبک زندگی افراد دارد (استین، 2015).

سبک زندگی در بسیاری از تظاهرات روان­شناختی فرد انعکاس دارد. آدلر، رویه و روش مشخص فرد در زندگی­اش را سبک زندگی نامید. در نوشته­های متعددی که از او بدست آمده، ایشان در طول عمر خود به طور مکرر عبارت سبک زندگی را با تعابیر گوناگون بکار برده است. او این مفهوم را به عنوان خود، شخصیت، فردیت، وحدت و یگانگی، شکل دهنده فعالیت­های خلاق فرد، شیوه­ی مواجهه با مشکلات زندگی­اش و نگرش فرد نسبت به زندگی بکار برده است (قربانعلی پور، 1384). هر فرد از اولین سال­های کودکی، قانون منحصر به فرد حرکت خودش را ایجاد می­کند. جهت این حرکت همیشه به سوی حل مشکلات زندگی خویش است. حرکت استوار فرد به سوی هدف شخصی، امنیت و مفهوم سبک زندگی محسوب می­شود.

آدلر سبک زندگی را به صورت عبارت زیر خلاصه می کند: عقیده ی عمومی که علاوه بر هدف، عقیده ی فرد در رد خویش، جهان و روش منحصر فرد تلاش برای رسیدن به این هدف در موقعیت خاص خودش را در برمی گیرد.سبک زندگی یکتای فرد، پلی است به سوی رسیدن به هدف شخصی (اکستین و کرن، 2015). سبک زندگی به موقعیت فرد در زندگی اشاره دارد و از آن به عنوان قانون حرکت نام برده است که احساس­های خود و دیگران را می­سازد. سبک زندگی را به عنوان الگوی منحصر به فرد تفکر، احساس و عمل که برای هر فردی یگانه است به کار برده­اند (صالحی، 1393).

آدلر (1964؛ به نقل از صالحی، 1393) اظهار داشت که هنگام بازشناسی واحد یک شخصیت در رابطه­اش با دنیای بیرونی، روان­شناسی فردی­نگر به طور بنیادی متعهد می­شود که شکل فعالیت خلاق فرد را شرح دهد که همان سبک زندگی است.

سبک زندگی پویا، پیش­رونده و خود آفریده است. درون یک جو خانوادگی منحصر به فرد، افراد اهدافی را تعیین می­کنند، به آن­ها برسند. حرکت به سوی این اهداف شکل الگوهای رابطه­ای را مشخص می­کند. آدلر معتقد هست که این الگوها هدفمند و قدرتمند هستند و به لحاظ منطق شخصی و نگرش­هایی که همیشه واضح نیستند، به آسانی بیان نمی­شوند. الگوهای رابطه­ای با اهداف شخصی، منطق محرمانه، نگرش­ها و جو خانوادگی ترکیب می‏شوند و سبک زندگی را می­سازند که به آن به عنوان دستور کار یا طرحی برای زندگی توجه می کنند (سویینی، دانیلس، منیکس و لیندایی، 2011).

نخستین سنگ بنای سبک زندگی هر فرد در سنین کودکی (در حدود 5 سالگی) و در محیط خانوادگی نهاده می­شود و سایر جنبه­های زندگی تابع این سبک یا هدف نهایی است. کودک بنا به اقتضای نیازها و شرایط خاص محیط خانوادگی خود روش­های ویژه­ای را برای رسیدن به هدف­های خویش اتخاذ می­کند و به تدریج جزء صفات ثانوی وی درمی­آید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:32 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرزندگی و سرزندگی آموزشی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



 

·         توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات :   صفحه (19 صفحه متن و 2 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2014) منابع داخلی (شامل ۹۳)

 

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 


·         تصویر کلّی :

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • پیشینه تحقیقاتی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


·         بخشی از متن :

 


سرزندگی آموزشی

 

سرزندگی آموزشی به پاسخی مثبت، سازنده و انطباقی اشاره می کند که شامل انواع چالش ها و موانعی که در موقعیت های روزمره و عادی آموزشی اتفاق می افتد (پوت وین، کوننورس، سیمس و دوگلاس-وسبورن، 2012). سرزندگی آموزشی سازه ای است که از درون روان شناسی مثبت برخاسته (مارتین، 2014) و به این واقعیت اشاره دارد که آن می تواند دانش‏آموزان را توانا کند تا به موفقیت آمیزی با موانع و چالش های تحصیلی هم چون نمرات ضعیف، فشار امتحان، تکالیف سخت و دشواری که در طول تحصیل و مدرسه رخ می‏دهد به مقابله بر خیزند (مارتین و مارش، 2008). همچنین سرزندگی آموزشی، سرزندگی و تحمل کردن روانشناختی روزمره در مدرسه را منعکس می کند (مارتین و مارش، 2008). سرزندگی روانشناختی به فرایند پویای انطباق و سازگاری مثبت با تجارب تلخ و ناگوار در زندگی گفته می ‏شود (مارتین و مارش، 2006).

سرزندگی را در محیط آموزشی به عنوان احتمال موفقیت بسیار بالا در مدرسه و سایر موقعیت­های زندگی به رغم مصائب و دشواری­ های محیطی می­ دانند. در محیط آموزشی دانش­ آموزان دارای سرزندگی، به رغم موانع و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح بالایی موفق می­ شوند (کابررا و پادیلا، 2004).



. Putwain, Connors, Symes, & Douglas-Osborn

. Martin



تاریخچه سرزندگی

تاریخچه سرزندگی را می­توان در چهار موج تحقیقات توضیح داد. اولین موج اصلی تحقیقات سرزندگی به توصیف پدیده­ی سرزندگی همراه با مفاهیم اساسی و روش­شناسی آن پرداخت و بر فرد تمرکز داشت. ویژگی این موج تحقیقات این بود که به صورت طولی انجام می­شد که از طریق شناسایی عوامل حمایتی پیش­بینی کننده­ی رشد سرزندگی کمک شایانی به این زمینه کرده است (صالحی، 1393). موج دوم دربرگیرنده­ی تعاریف پویاتری درمورد سرزندگی با تمرکز بر سازگاری مثبت در شرایط نامطلوب و خطرساز بود و بر تبادلات بین افراد و بسیاری از سیستم­هایی که رشد در آن محیط ها صورت می­گیرد، پرداخت. موج سوم بر مداخلات بازدارنده تمرکز دارد.  موج چهارم که اکنون در حال شکل­گیری است به تحقیقات بین رشت ه­ای درمورد سرزندگی به منظور ادغام اصول زیستی و ژنتیک سرزندگی با فهم فرایندهای محیطی و روانی اجتماعی مؤثر بر آن و ایجاد فن­آوری می ­پردازد........

.........

.......................

.........................................

...................................................................

 

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟


الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

 

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگی شغلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

فرسودگی شغلی


انسان همواره برای تأمین نیازهای فردی خود به کار و تلاش پرداخته است. بدیهی است نقش کار در زندگی انسان فراتر از هدف و مقصود ظاهری آن است. در صورت عدم تناسب میان خصوصیات فردی و شرایط و ویژگی‌های شغلی، کار می‌تواند موجب نارضایتی، تحلیل قوای جسمانی و روانی و نهایتاً بیماری شود (گاروسا و همکاران، 2010). در سال‌های اخیر پدیده فرسودگی شغلی توجه بسیاری از محققان و دست‌اندرکاران بهره‌وری نیروی انسانی را به خود جلب کرده است. این نشانگان، پیامد فشار روانی مزمن شغلی است که امروزه در بسیاری از سازمان‌ها، این عامل به شکل فشارهای عصبی و روانی به درجات گوناگون وجود دارد و این عوامل استرس‌زا می‌توانند در طولانی‌مدت باعث فرسودگی شغلی شوند (جابلکوسکا و بورکوسکا، 2011) که عمده‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: بار اضافی کمی و کیفی، تعارض و ابهام در نقش، فقدان مشارکت و فقدان حمایت اجتماعی. سازمان‌ها به دلیل بروز فرسودگی شغلی در بین کارکنان ناچار به پذیرش خسارت‌هایی در اثر کاهش عملکرد فردی کارکنان می‌شوند. علاوه بر آن باعث غیبت کارکنان از محل کار، کاهش کیفیت کار، تعارضات بین فردی با همکاران، مشکلات جسمی- روانی، تغییر شغل و نهایتاً ترک خدمت می‌شوند (گاروسا و همکاران، 2010)

قسمت عمده‌ای از زندگی روزانه هر شخص صرف اشتغال به کار می‌شود. یکی از مفاهیمی که در سال‌های اخیر توجه روان شناسان کار، روان شناسان بهره‌وری و روان شناسان صنعتی و سازمانی را به خود معطوف داشته، نشانه‌ها، علل و آثار فرسودگی شغلی است (دانهوف و همکاران، 2011).

تعاریف گوناگونی از فرسودگی شغلی توسط محققین ارائه‌شده است برای مثال ماسلاج و جکسون (1986) فرسودگی شغلی را با عنوان خستگی عاطفی و بدبینی که از شغل فرد نشأت می‌گیرد، تعریف کرده‌اند (ماسلاج و جکسون، 1986 به نقل از هایر و ویتین جتن، 2007).



- Jablkowska & Borkowska.

 - Lack Of Participation

 -Lack Of Social Support

 Maslach & Jackson.

- Hayes & Weathington.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی و جسمی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌توانی ذهنی و جسمی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف کم‌توانی ذهنی

کم‌توانی ذهنی مثل داشتن یک صفت، مثلاً چشم‌های آبی یا یک ویژگی مثلاً قدکوتاه یا لاغری نیست. کم‌توانی ذهنی، نه یک اختلال پزشکی و نه یک اختلال ذهنی است. کم‌توان ذهنی عبارت است از یک وضعیت خاص عملکردی که در دوران کودکی شروع می‌شود و مشخصه آن محدودیت در مهارت‌های هوشی و انطباقی است. کم‌توانی ذهنی درواقع نشانگر "هماهنگی" بین قابلیت‌های افراد از یک‌سو و ساختار و انتظارات محیط آن‌ها از سوی دیگر است. کم‌توان ذهنی به افرادی اطلاق می‌گردد که براثر نارسایی و نقص درکنش مغزی دچار حدی از کم‌توانی ذهنی شده‌اند و درنتیجه قادر به انجام امور شخصی و تکالیف اجتماعی خود در مقایسه با همسالان و افراد مشابه خود نیستند و علاوه بر داشتن مشکلاتی در جنبه‌های شناختی نظیر هوش، حافظه، زبان و یادگیری، از نظر ویژگی‌های رفتاری، مهارت‌های اجتماعی و سازش یافتگی دچار نارسایی هستند (خان‌زاده و همکاران، 1393).

از مشخصه‌های کم‌توانی ذهنی به‌عنوان یک ناتوانی عبارت است از محدودیت‌های فراوان در عملکرد هوشی و در رفتار انطباقی که خودش را در مهارت‌های مفهومی، اجتماعی و مهارت‌های انطباقی عملکردی نشان می‌دهد. این ناتوانی قبل از 18 سالگی بروز می‌نماید. در به‌کارگیری  این تعریف پنج فرض ضروری باید در نظر گرفته شوند:

1-    محدودیت‌ها در عملکرد فعلی را باید در بستری از بافت اجتماعی مربوط به گروه سنی فرد و فرهنگ وی در نظر گرفت.

2-    به‌منظور انجام ارزیابی معتبر باید تنوع فرهنگی و زبانی و همچنین تفاوت‌های مربوط به جنبه‌های برقراری ارتباط، حسی، حرکتی و رفتاری را در نظر گرفت.

3-    در هر فردی، محدودیت‌ها همراه با نقاط قوت هستند.

4-    هدف از توصیف محدودیت‌ها عبارت است از ایجاد نیمرخی از حمایت‌های لازم.

5-    با فراهم کردن حمایت‌های شخصی مناسب و مداوم، عملکرد زندگی فرد دارای کم‌توانی ذهنی عموماً بهبود می‌یابد.

کودکان استثنایی از نظر هوشی، جسمی و روانی و اجتماعی به میزان قابل‌توجهی در قیاس با همسالان دیگر خود متفاوت بوده و نمی‌توانند به نحو مطلوب حداکثر استفاده از برنامه‌های آموزش‌وپرورش عادی را ببرند. این‌گونه کودکان به دلیل اینکه رشد فکری کامل ندارند، واکنش‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند. از سوی دیگر چون نمی‌توانند بر رفتارهای خودکنترل داشته باشند، یا اگر عمل خلافی از آن­ها سر بزند، احساس گناه و تقصیر کنند و همچنین به دلیل اینکه از نظر شخصی نارس و نابالغ هستند، ناگزیر نیازمند به توجه خاص و آموزش و خدمات فوق‌العاده‌ای هستند (باقری، 1379). افراد کم‌توان ذهنی حدود ۵/۱ تا ۵/۲ درصد از کل جامعه را تشکیل می‌دهند که اکثر آن‌ها قادر به گذراندن زندگی طبیعی هستند (آیچستید و بری، 2015)، برخی منابع، شیوع کم‌توانی ذهنی را در ۳ درصد جامعه برآورد کرده‌اند (لین و لین، ۲۰۱۳).



  Aychestid & Bari.

 Lin & Lin.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )


 

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

کودکان تیز هوش و پر استعداد

پژوهش­های روانشناسی حاکی از آن است که همه کودکانی که به دنیا می­آیند دارای توانایی­های بالقوه خدادادی هستند، اما این توانایی­ها به دلایل گوناگون وراثتی و محیطی در برخی بیشتر و در بعضی کمتر است و توزیع هوش و استعداد با توجه به تحقیقات انجام گرفته نشان دهنده ی آن است که اکثریت افراد جامعه دارای هوش و استعداد متوسط و اقلیتی دارای هوش و استعداد بالاتر از متوسط و اقلیت دیگر دارای هوش و استعداد کمتر از هستند. لذا کودکان تیزهوش در مقایسه با کودکان عادی از توانایی­های ویژه­ای برخوردار هستند، به آموزش و پرورش ویژه ای نیز نیاز دارند (گارن، جولی و ماتیوس، 2010). دانش­آموزان تیزهوش گروه ناهمگونی هستند که دارای استعدادها و توانایی متنوعی هستند. آنها به وسیله توانایی استثنایی خود در حیطه­های عاطفی، فیزیکی و شناختی شناخته می‏شوند (موراوسکا و ساندرز، 2015). پژوهشگران ارتباط بین جنبه های شناختی، هیجانی و اجتماعی کودکان باهوش را به خوبی شناخته و اظهار کرده اند که کودکان باهوش نیازمند حمایت معنی دار در طی دوران کودکی هستند یعنی زمانی که می توانند در جنبه های مختلف رشد کنند، هستند (براکن و بروان، 2006).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های شخصیت در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده نیز دارد

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )


 

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

روان‌شناسی رشد شخصیت

تاریخچۀ زندگی یک فرد در واقع مدت‌ها پیش از تولّد او آغاز می‌شود زیرا تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی پیش از تولّد آغاز می‌شوند. معمولاً رشد شخصیت را پس از تولّد طی چند دوره موردمطالعه قرار می‌دهند که عبارت‌اند از: دورۀ شیرخوارگی (از تولد تا 2 سالگی)، دوره پیش‌دبستانی (2 تا 6 سالگی)، دوره کــودکی میانه (6 تا 12 سالگی) و دوران بلوغ. دوران شیرخوارگی از جهات گوناگون بر رشد شخصیت در دورۀ بزرگ‌سالی تأثیر می‌گذارد. مثلاً وجود واکنش مانع محرک در بعضی از نوزادان است که در نهایت منجر به اختلال شخصیتی در خود ضروری می‌شود. وابستگی یکی از واکنش‌هایی است که در دوران نوزادی در نوزاد نسبت به مادر ایجاد می‌شود که حاکی از احساس امنیت خاطر در نوزاد براثر وجود و حضور مادر است این الگوی رفتاری در حیوانات نیز مشاهده شده است.

در دوره پیش‌دبستانی بسیاری از الگوهای رفتاری نظیر رفتار اکتشافی، اضطراب، سخنگویی که در دورۀ شیرخوارگی آغاز شد در این دوره به تکامل خود ادامه داده و شکل‌گیری شخصیت را در مرحله‌ای بالاتر امکان‌پذیر می‌سازند (رابینز، 2013).

دوره کودکی میانه را روان‌کاوان دوره نهفتگی از نظر رشد جنسی می‌دانند در این دوره کودک در محیط مدرسه با کودکان دارای شخصیت‌های گوناگون در تماس و مراوده است و مدرسه نقش مهمی در اجتماعی کردن کودک ایفا می‌کند.

دوره بلوغ با رشد سریع و تغییرات بارز جسمی مشخص می‌شود. ظهور علائم ثانوی جنسی در پسران و دختران مختص این دوره است. این تغییرات جسمی با تغییرات روانی مختلفی همراه است (رابینز، 2013).

نظریه‌های شخصیت

نظریه‌های روان‌کاوانه شخصیت شامل نظریه‌های روان‌کاوی فروید، یونگ، آدلر است. فروید به‌عنوان پیشتاز و بنیان‌گذار نظریه روان‌کاوی شناخته شده است. وی به‌عنوان پزشک در بعضی بیماران خود متوجه ناراحتی‌هایی شده بود که منشأ جسمی نداشتند و معتقد شد که این ناراحتی‌ها حاصل و تحت کنترل مغز دوم است و بعدها از آن به‌عنوان «ناخودآگاه» یا «ضمیر ناهشیار» نام برد.

شخصیت از نظر فروید شامل سه وجه است نهاد که نماینده تمایلات و غرایز کور است و تابع اصل لذّت است. خود یا من که نمایندۀ واقعیت‌ها است و تابع اصل واقعیت است. و فراخود یا من برتر نمایندۀ سانسورهای اجتماعی و وجدان شخصی است و مانع ارضای تمایلات می‌شود. به عقیده فروید شخصی برای حفظ و انسجام شخصیت خود از یک رشته مکانیسم‌های دفاعی که عبارت‌اند از: واپس‌زنی، جابجایی، والایش، بروناخنکی، همانندسازی، درون‌فکنی، بازگشت، تثبیت، انکار، دلیل‌تراشی، تبدیل، جبران استفاده می‌کند (نجمی و حسن زاده، 1393).

یــونگ که از شاگردان فروید بود به علّت اختلاف‌هایی که با فروید پیدا کرد کتب روان‌شناسی تحلیلی را پی‌ریزی کرد. از نظر یونگ ساختار شخصیت شامل من یا خود، ناهشیاری فردی، ناهشیاری جمعی، صورت‌های ازلی، پرسونا یا نقاب، آنیما و آنیموس و سایه می‌باشد. یونگ شخصیت‌ها را به دو طبقه درون‌گرا و برون‌گرا تقسیم کرد. از دیگر همکاران فروید که مکتب روان‌شناسی فردی را بنیاد نهاد، آلفرد آدلر بود. در نظریه آدلر اصول و ویژگی‌هایی وجود دارد که عبارت‌اند از: اصل حقارت، اصل برتری‌جوئی، اسلوب زندگی، خودآگاهی، علاقه اجتماعی، نهایت و هدف زندگی و خود خلاقی


 Freud

 Jung

 Adler

 Unconscious person

 Social unconscious


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:31 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های مربوط به اعتیاد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های مربوط به اعتیاد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های مربوط به اعتیاد در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه‌های مربوط به اعتیاد در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )

.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

نظریه‌های مربوط به اعتیاد

نظریه بی‌هنجاری

در این نظریه كه ریشه در نظریات امیل دوركیم، جامعه‌شناسی فرنسوی دارد به عواملی اصلی تضعیف معیارها و هنجارهای اجتماعی پرداخته و چنین مطرح می‌شود كه سستی ارزشیها و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی موجب روی آوردن افراد به مواد مخدر و اعتیاد می‌شود. تحولات سریع صنعتی- اقتصادی و به تبع آن تغییرات سریع در گستره اجتماعی مانند شهرنشینی، نوسازی، تضعیف باورها، ارزشی‌ها و سنت‌های فرهنگی مذهبی، ملی و موروثی، متزلزل شدن ساختار سنتی خانواده، همه موجب تغییر در هویت افراد شده و باعث می‌شوند تا رفتار سنتی آنات تغییر نماید. جالب توجه این كه پیشرفت بر گسترش شاخص‌های توسعه كه خود، گواهی بر تغییر جوامع سنتی هستند، رابطه مبتنی با میزان شیوع مواد مخدر دارندو مثلاً به نظر می‌رسد در شهرها مصرف مواد مخدر بیش از روستاهاست. یا در خانواده‌هایی كه در معرض نوگرایی قرار داشته و بافت سنتی خود را از دست داده یا در حال از دست دادن هستند، اعتیاد رایجتر است (باوی ساسان، 1393).

 

 

نظریه انزواطلبی مرتون

این نظریه روایت دیگری از نظریه بی‌هنجاری است و بی‌شباهت به نظریه پیرامون‌گرایی كه اخیراً رواج گستردهای یافته، نیست طبق این نظریه، چون جوامع مدرن اغلب به موفقیت فردی اصالت داده و كسب آن در گروه مشاركت فعال اجتماعی، داشتن كار مفید بهره‌مندی مناسب از ثروت مادی، سواد مناسب با موفقیت اجتماعی فرد و غیره است محرومیت از هریك از این‌ها به پیرامونی شدن و انزواطلبی فد منجر می‌شود و در چنین شرایطی یا در شرایطی كه فرد خود را با نگرش‌ها، باورها، ارزش‌ها و هنجارهای حاكم بر جامعه بیگانه می‌یابد و یا حداقل خود را با آنها یگانه نمی‌یابد از جامعه جدا شده ودر انزواطلبی بیشتر قرار می‌گیرد این قبیل افراد عموماً كسانی هستند كه یا قادر به تطابق خو با محیط نیستند ویا از تطبیق محیط با خود ناتوانند و بنابراین برای گریز از این موقعیت به مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلی روی می‌آورند جالب آنكه همین راه فرار خود عامل مهم در تقویت پیرامونی شدن این افراد است افرادی كه احساس موفقیت نمی‌كنند اغلب تنگدست و فقیر یا بی‌كارند سواد كافی یا موقعیت اجتماعی مناسب ندارند درگیر روابط به خانوادگی هستند یا حتی در صورت فقدان مشكلات مذكور، ارزش‌های حاكم بر جامعه را قبول ندارند بیشتر در معرض انزواطلبی و احتمالاً سوء مصرف مواد مخدر هستند چرا كه یكی از مهم‌ترین دلایل انزواطلبی تغییر برداشت خود از واقعیت از طریق مصرف این گونه مواد است و معمولاًمصرف داروهای‌روان‌گردان را یكی از راههای فرار از واقعیت مطرح می‌كنند (باوی ساسان، 1393).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری مشارکتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری مشارکتی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری مشارکتی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری مشارکتی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف و تبیین یادگیری مشارکتی:

درمطالعه­ی ادبیات مربوط به یادگیری مشارکتی کار سه گروه از محققان جالب است. یک گروه توسط راجر جانسون از دانشگاه مینسوتا رهبری می­شود. گروه دیگرتحت نظارت رابرت اسلاوین از دانشگاه جانز هاپکینز است، و گروه سوم را شلومو شاران (1990-1980) هدایت می­کند. آنها در بعض از تفحصات خود تأثیرات تکلیف مبتنی بر مشارکت همراه با پاداش را بر تکالیف « متداول» برای یادگیری، که در آن­ها دانش­آموزان مطالبی برای تسلط یافتن دریافت می­دارند، مورد بررسی قرار داده­اند (جویس و همکاران، ترجمه: بهرنگی،1390، ص275).

اثر گروه جانسون (1981، الف 1975) که درباره تدریس شاگردان به شاگردان است اطلاعاتی درباره اثرات رفتار توأم با همیاری بر وظایف متداول یادگیری و بر ارزش‌ها و رفتار بین گروهی و نگرش ها فراهم آورده است. الگوی این گروه بر توسعه چیزی که بدان بهم وابستگی مثبت اطلاق می‌کنند، یا بر همیاری در جایی که اقدام جمعی تفاوت های فردی را می‌پذیرد تأکید دارد. او در گزارش خود به موفقیت استفاده از گروههای غیر متجانس در وظایفی که مستلزم هماهنگی اعضای گروه در یادگیری تحصیلی و روابط بین گروهی است، اشاره می­کند و انواعی از راهبردهای پایدار را که ساختارهای پاداش­درونی و خارجی را به کار می­گیرند به وجود می­آورد (جویس و همکاران، ترجمه: بهرنگی،1390، ص513).

از میان الگوهای بسیار گوناگون تدریس می­توان به یادگیری مشارکتی اشاره کرد. این الگو ازنظر ساختاری زیرمجموعه خانواده الگوهای اجتماعی و برای آموزش همکاری است. سازوکار این الگو به سبب وجود عوامل بارز و مؤثری چون روابط مثبت‌ میان اعضاء، همکاری در گروه­های یادگیری، مسؤلیت­پذیری فردی و پیامدهای رضایت­بخش گروهی، موجب دستاورد- های مثبت و شاخص در آموزش و پرورش دانش­آموزان شده است. یادگیری مشارکتی با ایجاد شرایط مناسب برای آموختن استراتژی­های یادگیری، به انتقال یادگیری از طریق گروه به فرد، و کنش متقابل میان فراگیران با سطوح توانایی علمی ناهمگن در کلاس کمک می­کند. این الگو برای موفقیت تحصیلی دانش­آموزان الگویی مناسب و شناخته شده است

 

ویژگی­های روش یادگیری مشارکتی:

برای بسیاری از متخصصان و مجریان این سؤال مطرح است که چه تفاوت­های اساسی بین روش مشارکتی و سایرفعالیت­های آموزشی مربوط به گروه­های کوچک وجود دارد. تفکیک و تمایز روش مشارکتی از سایر گروه­های کوچک یاددهی- یادگیری را می­توان در عامل«انگیزه »جستجو کرد. انگیزه یادگیری در راهبردهای مشارکتی نسبت به سایر راهبردهای آموزشی بسیار بالاست. چنین انگیزه­ای از سه ویژگی مهم نشأت گرفته است که عبارتند از:

 

1-  اهداف گروهی

اهداف گروهی معمولاً به صورت پاداش براساس موفقیت گروه در وظایف و کارکردهای تحصیلی تعریف می­شود. در این رویکرد کار گروه­ها براساس ارتقای هر عضو در سطوح مختلف پیشرفت تحصیلی مورد شناسایی قرار می‌گیرد. دانش­آموزان در موقعیت روش مشارکتی، همچون سایر موقعیت­های آموزشی، برای تسلط بر محتوا و دستیابی به اهداف آموزشی سخت تلاش می­کنند، اما این تلاش برای کسب امتیازات فردی صورت نمی­گیرد، بلکه هدفش کسب افتخار گروهی و ارتقای موقعیت گروه است. در فعالیت­های آموزشی به صورت گروه­های کوچک، به هیچ وجه اهداف گروهی مورد توجه نیست.

پاداش­های گروهی در روش مشارکتی کارکردی حمایتی برای فراهم کردن انگیزه در فرآیند یادگیری دارد. این ویژگی دانش­آموزان را تشویق می­کند که زمان خود را صرف مساعدت به هم گروه­های خود نمایند. از طرف دیگر پاداش­های گروهی سبب می­شودکه دانش­آموزان کم­توان نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت­های یادگیری داشته باشند، زیرا مایل نیستند که کم­کاری آن­ها باعث کاهش امتیاز دانش­آموزان قوی در گروه گردد.

 

2-  مسؤلیت­های فردی:

مسؤلیت­های فردی بستگی به میزان تلاش در فرآیند آموزش و تسلط هر دانش­آموز بر محتوای آموزشی دارد. اعضای گروه به صورت مشارکتی تمرین و به یکدیگر کمک می­کنند، اما به صورت ویژه وبه طور مستقل و جدا از هم برای ارائه مهارت­های خود مورد ارزشیابی قرار می­گیرند. اما امتیاز فردی هر یک از اعضای گروه، اساس و پایه موفقیت گروه را مشخص می­سازد، زیرا بر اساس میانگین چنین موفقیت­هایی است که شناخت عمومی گروه قابل پیش­بینی است. مسؤلیت­های فردی، اعضای گروه را مطمئن خواهد ساخت که هر عضوی به‌طورجدی وظایف یادگیری‌ا‌ش را انتخاب و دنبال خواهد کرد، و عدم تسلط هیچ عضویموجب شکست دیگران نخواهد شد. تأکید بر این مسؤلیت سبب می­شود که همه اعضای گروه وظایفشان را به نحومطلوب انجام دهند تا موجب کاهش نمره دیگران نشوند. برعکس در سایر گروه­های کوچک معمولاً معلم به‌ صورت کلی به نتایج کار گروهی نمره می­دهد در نتیجه همه اعضای گروه همان نمره را دریافت می­کنند.

 

3-  فرصت­های برابر برای یادگیری:

فرصت­های برابر برای موفقیت، به وسیله نظام نمره­گذاری برمبنای عملکرد پیشین اعضای گروه تضمین می­شود نه براساس رسیدن به سطح پیشرفت آزمون­های هنجاری یا آزمون­های معیاری. در روش مشارکتی، گروه­های ممتاز آن­هایی هستند که پیشرفت اعضایشان نسبت به گذشته قابل توجه باشد، نه آن­هایی که بالاترین میانگین نمرات را در آزمون کسب کرده باشند. دراکثر موقعیت­های رویکرد مشارکتی، موفقیت تنها محدود و منحصر به یک گروه نیست؛ ممکن است همه گروه­ها موفقیت کسب کنند. به هر حال موفقیت گروهی می­طلبد که اعضای گروه همه نیروی خود را برای رسیدن هر یک از اعضای گروه به حداکثر پیشرفت تجهیز کنند.

یکی از کارکردهای مؤثر روش مشارکتی این است که دانش­آموزان با هر میزان توانایی که دارند، تعامل و چالش را تجربه می­کنند، و به‌ سوی پیشرفت تحصیلی مطلوب گام برمی­دارند. مطالعات کنترل شده وبه دقیق نشان می­دهند که درروش مشارکتی، حتی ضعیف­ترین دانش­آموزان به طور قابل ملاحظه­ای سریعتر از دانش­آموزان ضعیف هم­­تراز خود در سایر موقعیت­های آموزشی پیشرفت می کنند

........

............

......................


Slavin

Sharan

Johnson


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد