paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

کلیات درمان یکپارچه توحیدی

روش درمان یكپارچة توحیدی یك درمان جامع و چندوجهی است كه برای درمان اختلالات خلقی و اضطرابی، اختلالات شخصت و وابستگی به مواد مخدر، همانند اعتیاد و اصلاح رفتار نابهنجار تهیه و تدوین شده است. در این روش سعی می­شود با ادغام چندین روش درمانی و درون­مایه­ای دینی الهی، ارزش­هایی در فرد احیا شود كه توان یكپارچه سازی و انسجام بخشیدن به كل شخصیت او را داشته باشد. مفهوم توحید در این روش اشاره­ای است به یك سیستم ارزشی وحدت بخش كه جهت حركت زندگی انسان را مشخص می­كند و او را از چندگانگی شخصیت و گم­گشتگی در مسیر حیات نجات می­دهد. این سیستم ارزشی می­تواند مبتنی بر یك جهت­گیری اصیل دینی یا معنوی باشد (كرسینی، ۲۰۰۱).

جلالی تهرانی (1383) روش درمان یکپارچه توحیدی یا توحید درمانی را مطرح کرد، که در کتاب روان درمانی­های نوین به ویراستاری ریموند کریستی معرفی گردیده، یکی از این روش­های کل نگر و تلفینی، روش درمان یکپارچه توحیدی است. این روش که تلفیقی از آخرین یافته­های روان درمانی در حوزه­های مختلف، به ویژه فنون انسانی­نگر و وجودی از یک سوء و آموزه­های توحیدی و عرفانی اسلام از سوی دیگر می­باشد. این روش با تاکید بر ارتقای رشد و تحول انسانی، به فرد امکان می­دهد تا با جست و جوی معنای متعالی برای زندگی و تلاش برای درک خویشتن، به توسعه­ی روشی برای زندگی خود بپردازد که منجر به دست یابی مراحل بالاتر رشد و کمال گردد به گفته کریستی، توحید درمانی که از ادغام و یکپارچه سازی نگرش دینی و مذهبی اسلام نسبت به سرشت انسان و روش درمان انسان گرا به وجود آمده است. برای اولین بار اسلام را به منزله یک شیوه درمانی مطرح کرده است، این شیوه درمانی پس از معرفی، و به کارگیری در دانشگاه فردوسی مشهد- در مرکز تربیت و اصلاح زندان مشهد- نتایج قابل قبولی را به دنبال داشت. به خاطر موفقیت­های به دست آمده­، این سبک درمانی به زندان های سراسر کشور گسترش یافت و اکنون متخصصان زندان های همه مراکز استان­ها، با بهره گیری از این شیوه در پی اصلاح رفتار مجرمان هستند (هادی و جان بزرگی، 1388). درمان یکپارچه توحیدی روش درمانی جامع و چند وجهی است. در این روش، تلاش می­شود با ادغام چند روش درمانی و درون مایه­ای توحیدی- معنوی، ارزش­هایی در فرد احیا گردد که توان یکپارچه سازی و انسجام بخشیدن به کل شخصیت فرد را  داشته باشد در واقع مفهوم توحید مستلزم وجود یک نظام ارزشی وحدت بخش است که برای جهت بخشیدن در زندگی شخصی به کار می آید (هادی و جان بزرگی، 1388).

این نطام ارزشی که ویکتور فرانکل (1905) و هوبارت مورز (1967) نیز به آن اشاره کرده اند، این روش درمانی بر اساس آرا و نظریه­هایی درباره­ی آثار مثبت دین و باورها و مناسک دینی در سلامت روانی و درمان اختلالات هیجانی، در صدد است با ادغام اعتقاد به خداوند و برقراری رابطه عمیق عاطفی – هیجانی با بهره گیری از نظریه ها و فنون مختلف روان درمانی، اختلالات روانی و انحراف رفتاری مجرمین و بزهکاران را درمان کند نظریه­هایی مانند نظریه آلپورت (1963) در مورد ارزش­های دینی اعتقاد دارد که موجب یکپارچگی شخصیت می­شود (جلالی تهرانی، 1383) شواهد بسیار روشنی وجود دارد که از اوایل دهه 1980 روان درمانی حرکت به سوی یکپارچه و ادغام نظریه ها و فنون درمانی را آغاز کرده است. هدف این نهضت، ایجاد همگرایی در رویکرد های مختلف و تدوین الگوهای نطری کامل تری است که بر اساس آن­ها درمان­های موثرتری پدید آیند (هادی و جان بزرگی، 1388).

دیدگاه یکپارچه، موافق با وسعت بخشیدن اساس نظریه های معاصر برای در برگیری ابعاد زیستی، اجتمایی و معنوی انسان است، این نظریه­ها همچنین قابل گسترش به موضوعات مربوط به جنس، تفاوت­های فرهنگی، علایق معنوی و دلبستگی­های سیاسی – اجتمایی مراجعان است و  "اعتقادات  مذهبی، جنبه ای از زمینه فرهنگی مراجع است که باید به منزله بخش اصلی آگاهی بین فرهنگی در مانگر در نظریه گرفته شود" (شریفی نیا، 1387). حضور عنصر معنویت، مستلزم باور به یک نیروی برتر از خودمان است. این باور موجب کوشش برای جهت دار کردن زندگی مان به سمت این نیروی برتر می شود. افزون به این، مسائل معنوی و الهی نیروی است که می­تواند فرد را در یافتن مفهومی منسجم و هدفمند از دنیا و معنادار کردن زندگی یاری رساند راه­های متعددی برای ارضای نیاز­های معنوی وجود دارد و وظیفه درمانگر این نیست که مسیر خاصی را توصیه کند بلکه پرسش درباره اعتقادات و ارزش­های مراجع که از فرهنگ و احتمالا مذهب شان نشات می­گیرد ضروری است و فعال کردن علایق معنوی می­توان نقش موثری در حل مشکلات دارد. 

 

ویژگی­های درمان یکپارچه توحیدی

مهم­ترین ویژگی­های درمان یکپارچه توحیدی را می­توان به این شرح بیان کرد.

1-درمان یکپارچه توحیدی افزون به ایجاد انسجام و یکپارچی در ابعاد زیستی، روان شناختی و اجتمایی، بر بعد معنوی مراجع نیز تاکید دارد.

2-نظریه اهمیت پایه­های زیستی در بروز اختلالات روانی و نابهنجاری های رفتاری، در این روش دارو درمانی و تنظیم بیولوژیکی ارگانیزم، قبل از شروع مداخلات روان شناختی یا همراه با آن مورد اهتمام می­باشد.

3-الگوی حاضر به یافته­های تمام مکاتب و نظریه های روان شناختی احترام می­گذارد و ضمن استفاده هماهنگ و سازمان یافته از آنها، تلاش می کند معنویت را بر چهار پایه که عبارتند از : رفتار، شناخت، ناهشیار و خود شکوفایی استوار سازد.

4- این روش با پذیرفتن نقش شناخت ها و پردازش اطلاعات در عواطف و رفتار ها بر ایجاد تغییر های بنیادین در منش، باور­ها، و رفتار­ها تاکید دارد و معتقد است این مولفه ها باید به طور هماهنگ و یکپارچه تغییر یابند تا مشکل به صورت ریشه ای و دائمی حل گردد.

5-رویکرد یکپارچه توحیدی ضمن بررسی روابط گذشته و پذیرش نقش آن در رفتار­های کنونی مراجع، بیشتر بر روابط فعلی و تاثیر آن بر خلقیات و رفتار های مراجع متمرکز می­شود (شریفی نیا، 1387).

 

طیبی (1390) به مقایسه اثربخشی گروه درمانی یکپارچه توحیدی و شناختی رفتاری در کاهش فشار روانی همسران جانبازان اختلال استرس پس از ضربه پرداخت. نتایج نشان داد که گروه درمانی یکپارچه توحیدی و گروه درمانی شناختی رفتاری، اثربخشی معناداری در کاهش فشار روانی داشتند (طیبی، 1390).

حمدیه، ترقی جاه (2008) با مقایسه تأثیر روان­درمانی گروهی با رویكرد شناختی و معنوی بر افسردگی دانشجویان دختر دانشگاه­های تهران، بیان كردند كه سلامت معنوی بیشتر بویژه معنا، صلح و آرامش به طرز چشمگیری با افسردگی كمتر همراه است. دستیابی بیماران به احساس سلامت معنوی می­تواند افسردگی را كاهش دهد و یا از آن جلوگیری كند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

نظریه دلبستگی

بالبی در سال 1969 نظریه دلبستگی را مطرح کرد. به نظر او روابط اجتماعی طی پاسخ به نیازهای زیست شناختی و روان شناختی مادر و کودک پدید می آیند(مورلی و موران، 2011). از نوزاد انسان رفتارهایی سر می زند که باعث می شود، اطرافیان از او مراقبت کنند و در کنارش بمانند. این رفتارها شامل؛ گریستن، خندیدن و سینه خیز رفتن به طرف دیگران می شود. از نظر تکاملی، این گونه الگوها ارزش انطباقی دارند، زیرا همین رفتارها باعث می شود که از کودکان مراقبت لازم بعمل آید تا زنده بمانند (خوشابی و ابوحمزه، 1390). نتیجه عمده کنش متقابل بین مادر و کودک به وجود آمدن نوعی دلبستگی عاطفی بین فرزند و مادر است. این دلبستگی و ارتباط عاطفی با مادر است که سبب می شود کودک به دنبال آسایش حاصل از وجود مادر باشد، بخصوص هنگامیکه احساس ترس و عدم اطمینان می کند. بالبی و مری اینثورث معتقدند که همه کودکان بهنجار احساس دلبستگی پیدا می کنند و دلبستگی شدید شالوده ی رشد عاطفی و اجتماعی سالم در دوران بزرگسالی را پی ریزی می کند. در واقع دلبستگی های انسان نقش حیاتی در زندگی وی ایفا می کند 


مفاهیم کلیدی که در کردار شناسی در نظریه دلبستگی

2-2-3-1-رفتار غریزی

رفتار غریزی توسط محرک خاصی راه اندازی می­شود. یکی از مفروضه های اتولوژی این است که رفتار، مجموعه ذخایر ژنتیک رفتاری برای بروز نیازمند محرک های محیطی ویژه های به نام محرک­های رها ساز هستند. به عنوان مثال، رفتار مادرانه بوقلمون برای بروز و فعال شدن نیازمند جیک جیک جوجه هایش است. رفتار غریزه ویژه نوع است. به عنوان مثال، رفتار مادرانه در هر گونه از جانداران منحصرا ویژه همان گونه است و با سایر گونه‏ها کاملا فرق دارد (لورا برک، 1392).


2-2-3-2-نقش پذیری

واکنش­های جاندار در مقابل محرک­های رهاساز در طول دوره خاصی از زندگی روی می­دهد و قبل و بعد از این زمان دیگر رخ نمی دهد. مثل، رفتار دنبال کردن شیء محرک توسط جوجه اردک ها. به طور خلاصه، نقش پذیری نوع ویژه ای از یادگیری است که در دوره ی ویژه ای از سال های آغازین عمر آموخته شده و دوران بعد را تحت تأثیر قرار می­دهد. نقش پذیری فرآیندی است که از راه آن حیوانات محرک­های راه اندازی را برای غرایز اجتماعی خود فرا می­گیرند. حیوانات کوچک به ویژه یاد می گیرند به تعقیب کدام شیء محرک بپردازند. آنها در ابتدا اشیاء گوناگون را دنبال می­کنند اما دامنه این اشیاء مختلف خیلی زود محدود می­شود و در پایان دوره ی نقش پذیری، آن ها معمولا فقط مادر را دنبال می کنند. در این مرحله پاسخ ترس توانایی ایجاد دلبستگی­های جدید را محدود می­کند. می­توانیم فرآیند مشابهی را در انسان نیز مشاهده کنیم(سی کرین، ترجمه فربد فدایی، 1385). اگرچه این فرآیند بسیار آهسته صورت می­گیرد. نوزادان در اول زندگی نمی توانند فعالانه اشیاء را از طریق حرکاتشان تعقیب کنند اما نسبت به افراد پاسخ های اجتماعی مستقیمی را ابراز می دارند. نوزادان لبخند می زنند، غان و غون می کنند، چنگ می زنند، و ... که همه این ها موجب نزدیک شدن افراد به آن ها می شود. در ابتدا نوزادان این پاسخ ها را به هرکسی ابراز می کنند اما در شش ماهگی آن ها دلبستگی خود را به افراد محدودی به ویژه به یک فرد خاص محدود می کنند. آن ها عمدتا می خواهند این فرد نزدیک آنها باشد. در این مرحله آن ها از غریبه می ترسند و یاد می گیرند که سینه خیز روند و نماد اصلی دلبستگی شان در هر زمانیکه دور می شوند را دنبال می کنند. بنابراین، آن ها نسبت به فرد معینی نقش پذیر می شوند و این فرد است که دنبال کردن را در آن ها راه اندازی می کند (لورا برک، 1392؛ ماسن و همکاران، 1390).

 

2-2-3-3-دوره ی حساس

این دوره مناسب ترین زمان برای بروز توانمدی های ویژه است. در این دوره فرد آمادگی پذیرش تأثیرات محیطی را دارد (ماسن و همکاران، 1390).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

رفتار پرخطر در قالب رفتاری تعریف می شود که به پیامد منفی برای سلامتی منجر می شود . مفهوم گسترده رفتار پرخطر سلسله ای از رفتارها را در برمی گیرد که نه تنها برای خود فرد درگیر در این رفتار و افراد مهم زندگی وی زیان های جدی به بار می آورد، بلکه باعث صدمه غیرعمدی به افراد بیگناه دیگری نیز می شود. (دوهرتی و همکاران،2004) رایج ترین رفتارهای پرخطر عبارتند از: مصرف زیاد مشروب، سوء مصرف مواد، آمیزش جنسی ناایمن، رانندگی بی پروا، ورزش های خطرناک، قماربازی، اعمال بی بند و بار و غیر قانونی. تحقیقات نشان می دهند که متداول ترین وقوع این رفتارها در محیط دانشگاه است  و رفتارهای پرخطری از جمله مصرف زیاد الکل، مصرف غیرقانونی دارو و رفتار جنسی ناایمن میتواند به میزان بالای بیماری و مرگ و میر در میان دانشجویان بیانجامند.  زمانی که افراد به دانشگاه وارد می شوند فرصت فزاینده ای برای انجام رفتارهایی مانند مصرف مشروبات الکلی، مصرف مواد مخدر و رفتار جنسی پرخطر دارند ؛ غالباً نظارت والدین  بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد بویژه اگر دانشجو در خانه زندگی نکند. مطالعات نشان می دهند که بیشترین افزایش مصرف الکل در سال اول دانشجویی اتفاق می افتد. اخیراً مصرف مواد و رفتار جنسی پرخطر نسبت به گذشته در میان دانشجویان بیشتر شده است. تحقیقات نشان می دهند که تعدادی از عوامل شخصیتی، اجتماعی و شناختی در بروز  رفتارهای پرخطر مؤثرند. (بویر،2006)

واژه خطر یا ریسک در ادبیات به معنای جسارت داشتن یا بروز رفتار یا تعامل به اقدام در جهتی با آینده ای نامعلوم است به نحوی که نمی توان نتایج آن را با اطمینان تشخیص داد. حداقل در بروز نتیجه دوگانه آن، یکی از نتایج احتمالی برای فرد بسیار مفید و سودمند و دیگری کاملاً زیان بار یا ترسناک خواهد بود (لیزکوک، ترجمه ایران نژاد پاریزی، 1384).

اندیشمندان علوم اجتماعی و بهداشت رفتارهای پرخطر را رفتارهایی که هر گونه عملکرد، عادت یا فعالیتی که فرد را در معرض خطر بیماری یا مشکلات وابسته به سلامت قرار دهد می نامند. این رفتارها به طور کلی عبارتند از : سیگار کشیدن، شروع روابط جنسی ناایمن از سنین پایین، تعدد شرکای جنسی، خشونت خانگی، الکل، مواد مخدر، استفاده نکردن از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی با موتور سیکلت و دوچرخه و استفاده از غذاهای پرچرب (موریس، 2012).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

رویکرد هیجان مدار به زوج و زوج درمانی

اولین گام در توسعه نظریه هیجان مدار از سوی سوزان جانسون و لسلی گرینبرگ (1986) برداشته شد. جانسون پروفسور روان شناسی و روانپزشکی در دانشگاه و مدیر انستیتو خانواده و زوج درمانی در اوتاواست. او درجه دکتری خود را در روان شناسی مشاوره از دانشگاه ریتیش کلمبیا (1984) دریافت کرد (لیبو و همکاران، 2010). نیازهای ذاتی و جهانشمول چون صمیمیت، روابط جنسی، دوست داشتن و دوست داشته شدن ، سر سپردگی ،کسب امنیت از طریق توجه و حضور یک همراه و... انسان های بالغ را به یافتن یک همراه مناسب دعوت می کند. به استثنای موارد معدودی پیوند جویی با دیگران به طور عام (در روابط اجتماعی) وبا یک همراه غالبا مادام العمر به طور خاص (در روابط زناشویی) گرایش ذاتی همه انسان هاست حضور دو فرد در یک رابطه عاطفی مشترک را تحت عنوان یک زوج تلقی می کنیم. زوج ها پیکره خانواده ها به شمار می­آیند و سلامت، ساخت، تعادل، مرزها و زیر سیستم های یک خانواده بستگی تام دارد به میزان استحکام و پویایی این پیکره (زارعی و همکاران، 2013). یک رابطه زوجی ویژگی هایی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

1-رابطه زوجی داوطلبانه است. یعنی هر دو عنصر می دانند که مجبور نیستندبا هم ازدواج کنند یا حتی به رابطه پس از ازدواج ادامه دهند

2-رابطه زوج مستلزم ایجاد تعادل میان ثبات و پویایی است، بدین معنا که جهت حفظ سلامت در رابطه زوجی گاهی به ثبات و قابلیت های پیش بینی پذیری نیازمندیم تا احساس امنیت کنیم و این در حالیست که عدم سرسپردگی به یکنواختی و تکرار موجبات  حفظ روح تازگی و پویایی میان یک زوج را فراهم خواهد آورد.

3-رابطه زوج گذشته ، حال و آینده دارد که تمرکز افراطی بر هیچ یک از مقاطع زندگی صحیح نیست. رابطه سالم میان زوج رابطه ای است که درآن ، زمان حال و آینده فدای گذشته نمیشود.

4-قرار گرفتن در رابطه زوجی مستلزم حمایت شدن و حمایت کردن است به این معنا که هر دو نفر قبل از تشکیل یک رابطه جدید باید توانایی کاستن از خودمحوری هایشان را به نفع تداوم رابطه کسب نموده باشند و قادر باشند نیاز های همسر را در کنار نیازهای خود ادراک کنند. آشکار است که حمایت عاطفی در صورتی تداوم خواهد داشت که متقابل و دو سویه باشد.

5-رابطه زوج مستلزم این است که هر عضو بتواند ضمن حفظ فردیت، مکملیت نسبت به همدیگر را نیز به رابطه هدیه کند ، به دیگر سخن هرعضو لازم است که ضمن حفظ هویت شخصی توانایی داشته باشد که در لحظاتی ، این فردیت را فدای رابطه کند(پینس و همکاران، 2011).

همه زوج ها در جریان روابطشان با مسائل و مشکلاتی روبرو می شوند. این مسائل می توانند شدید یا خفیف ، کوتاه مدت یا دراز مدت باشد واز علل مختلفی سرچشمه بگیرد.برخی از مسائل به راحتی قابل حل هستند. در حالی که برخی دیگر را علی رغم صرف وقت و تلاشی که برای حل آنهاگذارده می شود ، نمی توان حل کرد. زوج ها لازم است توانایی برطرف کردن موانع را داشته باشند و عدم توافق ها را حل کنند و تفاوت های خود را بپذیرند (رستمی و همکاران، 2014).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرسختی روان شناختی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرسختی روان شناختی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرسختی روان‌شناختی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرسختی روان‌شناختی در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سرسختی روان‌شناختی

سرسختی نوعی سبک شخصیتی است که از مجموعه ای‌ای از صفات روانی تشکیل شده است و افرادی که از این سبک شخصیتی برخوردارند در مقایسه با کسانی که در مقابل مشکلات به زانو در می‌آیند و تسلیم می‌شوند در درجه اول آن‌ها متناسب به فعالیت‌هایی که در بر می‌گیرند احساس تعهد می‌نمایند یعنی درگیری‌های زندگی را عمدتاً تجربه‌های مثبت و مفید قلمداد کرده و نسبت به آن نوعی احساس تعهد می‌کنند و نکته دوم این است که برای افراد سرسخت حوادث و فعالیت‌های روزمره چالش بر انگیزند. آن‌ها تجربه‌های زندگی را سرشار از معنا می‌دانند و برخورد با آن‌ها را آموزنده تلقی می‌کنند. این در حالی است که در بسیاری از مواقع رویاروئی با حوادث زندگی خسته می‌شوند و مسائل زندگی برای آن‌ها ملال آور و یا حتی تهدید آمیز تلقی می‌شود (دلاهایج و همکاران، 2014).

افراد چالش‌طلب گاهی رویدادهای مصیبت بار را در زندگی به تجربیات ارزشمند تبدیل می‌کنند. بالاخره افراد سرسخت نسبت به رویدادهای زندگی احساس کنترل بیشتری می‌نمایند. آن‌ها معتقدند که شخص در پیامدهای زندگی نقش تعیین کننده ای داشته و کم‌وبیش این پیامدها در قلمرو و کنترل آن‌ها قرار دارد.

برخورداری از چنین نگرش‌هایی باعث می‌شود که افراد سرسخت رویدادهای محیط را به گونـــه­ای معنادار ارزیابی کنند در حالی که افراد غیرسرسخت به نسبت به رویدادهای زندگی دچار احساس بیگانگی، ناتوانی و تهدید می‌گردند. درواقع سرسختی ساختار واحدی است که در محل یکپارچه و هماهنگ این سه مؤلفه سرچشمه می‌گیرد (ترشابی، 2010).

سرسختی روان‌شناختی یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که به‌عنوان عاملی برای ارتقای سلامت تلقی می‌شود. کوباسا (1979). سرسختی را ترکیبی از باورها در مورد خویشتن جوان می‌دانند که فرد را در برابر فشارهای بیرونی و درونی مصون می‌سازد. درواقع این ویژگی توانایی پردازش مناسب محرکهای درونی و بیرونی است.

کوبا سا و مدی، برای تبیین این موضوع که بعضی از اشخاص در مواجهه با مقدار مشخصی از تنیدگی بیمار می‌گردند و حال آنکه برخی دیگر در برخورد با همان مقدار تنیدگی، سلامتی خود را حفظ می‌کنند، از نظریه‌های شخصیت سود جسته‌اند و الگوی شخصیت قوی را پیشنهاد داده‌اند. داشتن این صفت افراد را در مقابل اثرات منفی رویدادهای زندگی مقاوم تر نموده است و در نتیجه احتمال ابتلای آنان را به بیماری‌های جسمی و روانی کاهش می‌دهد. شواهد متعدد بیانگر این واقعیت است که به موازات بیماری‌های جسمی، بسیاری از آشفتگی‌های روانی، به دلیل وجود عوامل استرس زا به وجود آمده و تداوم می‌یابد و در این میان می‌توان به افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و اعتیاد به مواد مخدر اشاره نمود (دلاهایج و همکاران، 2014).



. Hardy Personality


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرطان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرطان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرطان در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرطان در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مفهوم سرطان

بدن انسان بیش از یك صد تریلیون سلول دارد. بجز گلبولهای قرمز خون، همه سلول های بدن هسته دارند كه حاوی ماده ژنتیكی یا وراثتی است. در هر سلول سوماتیك بدن 46 كروموزوم كه ناقل میلیون ها ژن هستند وجود دارد. در سال 2003 توسط پروژه ژنوم انسانی، تمام ژنهای انسان ردیف شناسی شدند كه برای اولین بار مشخص شد كه فقط 23500 ژن فعال در هسته هر سلول سوماتیك است. این ژنهای فعال در حدود 400000 نوع پروتئین را برای بدن می­سازند كه بصورت پروتئین، آنزیم، هورمون، سیتوكین و مولكول های گیرنده در بدن وجود دارند. این تنوعات مولكولی باعث تغییرات در ظاهر و داخل بدن انسان می­شود. سرطان یك بیماری ژنتیكی است كه 277 نوع بیماری را شامل می­گردد. همچنین در محیط زیستی ما بیش از یك صد هزار نوع مواد شیمیایی وجود دارد كه فقط 35000 از آن آنالیز شده و حدود 300 عدد از آنها تولید سرطان می­كنند. هنوز 65000 مواد شیمیایی باقیمانده در طبیعت آزمایش نشده است (فوگلشتاین و کینزلر، 2014). سرطان در نتیجه تقسیم غیرقابل كنترل سلولها بوجود می­آید كه اثرات عوامل محیطی و اختلالات ژنتیكی است. چهار دسته از ژن­های كلیدی كه در هدایت سلول­های سرطانی نقش دارند شامل آنكوژ نها، ژن ها مهار كننده توموری، ژن­های ترمیم كننده DNA و ژن­های مرگ برنامه­ریزی شده هستند. چنانچه یك موتاسیون ژنتیكی در سلول تولید شود، سلو لهای طبیعی از مسیر خود خارج شده و تحت تاثیر فرمانده های جدید قرار می گیرند كه به سوی سلول­های سرطانی شدن پیشرفت می كنند. علاوه بر مواد شیمیایی، اشعه­های آفتاب، امواج كوتاه، ویروسها و باكتری ها هم در تولید سرطانها نقش مهمی را دارند. سرطان­ها از بدو پیدایش بشر وجود داشته اند ولی در چند دهه اخیر، پیشرفتهایی در علوم پزشكی مولكولی كامپیوتر توانسته­ایم كه نه فقط علل و مكانیسم­های این بیماری مهلك را مطالعه نماییم بلكه در تشخیص زودرس و معالجه آن عملكرد بهتری داشته باشیم. در حال حاضر بیش از 50 درصد بیماری های سرطانی را معالجه می نماییم مخصوصا اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شوند. بیماری های سرطانی از چند طریق: جراحی، شیمی درمانی، اشعه درمانی، ایمنودرمانی، ژن درمانی و یا  تلفیقی از آنها معالجه می­شوند (ویلیام و همکاران، 2015).

شیوع سرطان

در حال حاضر بیش از 7 ملیون نفر در جهان در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند و پیش بینی می شود که تعداد موارد جدید ابتلا تا سال 2020 سالانه از 10 میلیون نفر به 15 میلیون نفر برسد (حسن پوردهکردی، آذری، 1388). در سال 2010 بیش از  14000000 نفر به سرطان مبتلا و در حدود 7000000 یعنی 50 درصد از آنها دچار مرگ شدند (پارسا، 1390). از سال گذشته سرطان از نظر مرگ و میر رتبه اول جهانی را داشته است. در حالی كه تابحال بیماری های قلب و عروق مقام اول را به خود اختصاص می داد. بالاترین درصد سرطان ها به ترتیب عبارت از سرطان شش، سرطان معده، سرطان روده، سرطان كبد، سرطان سینه در خانم­ها و سرطان پروستات در آقایان می­باشد. بالاترین درصد سرطان در بچه­ها شامل خون، مغز و غدد لنفاوی است. بالاترین عامل خطر سرطان ازدیاد سن است. هر چه سن بالاتر رود، خطر بیشتری وجود دارد كه دچار سرطان بشویم . مثلا در حدود 75 درصد مردان در سن 80 سالگی به سرطان پروستات مبتلا می­شوند. 93درصد سرطان ها زاییده محیط زیست است، 30 درصد از دود سیگار، 35 درصد از رژیم غذایی، 25 درصد از بیماری های عفونتی و 10 درصد از اشعه­های یونی و غیریونی (فوگلشتاین  و کینزلر، 2014).



 . Vogelstein

 . Kinzler

 . William


چگونگی شروع سرطان

سلولها دائماً توسط كاسینوژنها (مواد سرطان زا) بمباران می شوند، مواد سرطان زا به ژنهای ویژه ای (بخش هایی ازDNA  كه عملكرد ویژه را كنترل می كنند) كه انكوژن نامیده می شوند و فرآیندهای حیاتی از قبیل تقسیم سلولی را تنظیم می كنند صدمه می زنند بیشتر ژنهای صدمه دیده ممكن است باعث شوند تا سلول به صورت غیر طبیعی عمل كرده و سرانجام سرطانی شود (رضوانی راد، 1394). 



پیشگیری های سرطان گوارش

پیشگیری اولیه

به افراد جامعه جهت کاهش خطر سرطان آموزش داده می شود. توصیه به مصرف زیاد سبزیجات تازه، غذا های حاوی فیبر فراوان شامل : غلات سبوس دار، میوه، وسبزیجات، افزایش مصرف ویتامین های A وC که در هویج، گوجه فرنگی، اسفناج، زرد آلو، مرکبات و....وجود دارند، کنترل وزن ، توقف مصرف دخانیات، کاهش مصرف الکل، اجتناب از قرارگرفتن در معرض آفتاب (رضوانی راد، 1394).


پیشگیری ثانویه

این مرحله شامل تشخیص بیماری قبل از بروز نشانه های آن است که با انجام آزمایشات غربالگری در افراد در معرض خطر انجام می شود (كاریناچ، 2009؛ به نقل از رضوانی راد، 1394). 





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:37 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سلامت سازمانی

مفهوم سلامت سازمانی مفهوم بی نظیری است كه به ما اجازه می دهد تصویر بزرگی از سلامت سازمان داشته باشیم (محمدی صدر و همکارن، 2012). مفهوم سلامت سازمانی برای اولین در سازمان مطرح شد و سپس به سازمانهای دیگر تسری یافت. بررسی ادبیات پژوهش بیانگر آن است که به دو دلیل، مفهوم سلامت سازمانی برای اولین بار برای سازمانها و مؤسسه های آموزشی به کار رفته است. ابتدا به دلیل اینكه  سازمان، یک سیستم اجتماعی درنظر گرفته می شود که در آن، مدیران و کارکنان، هریک نقشی را ایفا می کنند؛ بنابراین، سازمان سالم باید تعامل اجتماعی بین این عناصر کلیدی را منعكس کند. دوم، به دلیل اینكه برای یک سازمان سالم لازم است تا در واقعی سازی وظایف خاص، اثربخش باشد (محمدی صدر و همکارن، 2012).

بعد از دهة 1980 ، سلامت سازمانی به عنوان موضوعی مهم در پژوهشها و کاربردهای میدانی مطرح شده است. قبل از ظهور این عبارت، این اعتقاد وجود داشت که مشكلهای سیستم آموزشی، به وسیلة عناصر درون سیستم یا عناصر خارجی، چون مهاجرت، رشد جمعیت و منابع مالی ناکافی بهوجود می آیند و راه حلها برای این مشكلهای خارجی جست و جو می شد. عبارت سلامت سازمانی، محققان را برانگیخته است تا بر زنجیرۀ روابط بین محیط درون سازمانی و برون سازمانی تمرکز کنند. علاوه براین، عبارت سلامت سازمانی، مسیر را برای روشهای نوآور در سیستم آموزشی هموار کرده است (محمدی صدر و همکارن، 2012).

 

- ویژگیهای سازمان سالم       

سازمان سالم جایی است كه افراد با علاقه به محل كارشان می آیند و به كاركردن در این محل افتخار می كنند. در حقیقت سلامتی سازمان از لحاظ فیزیكی، روانی، امنیت، تعلق، شایسته سالاری و ارز ش گذاری به دانایی، تخصص، و شخصیت ذینفعان، و رشد دادن به قابلیت های آنها و انجام وظایف محول شده از سوی فراسیست مهای خود در اثربخشی رفتار هر سیستمی تأثیر بسزایی دارد. در مدارس مدیران وظایفی دارند كه برای انجام آن بایستی نقش های سازمانی و روابط بین فردی و اهداف مدرسه را به طور روشن بفهمند و در جهت تأمین نیازهای اعضای مدرسه و ارباب رجوع تلاش كنند و سازمان مدرسه را قادر به برخورد موفقیت آمیز با نیروهای داخلی و خارجی كرده تا بتواند نیروهای مخرب را نیز در جهت هدف اصلی سازمان هدایت كرده و با تأمین اهداف مدرسه، سودمندی و ادامه حیات آن را تضمین كنند (حسینی نسب و مصطفی پور، 1391).



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:37 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه، هیجان و خلق و خو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه، هیجان و خلق و خو (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه، هیجان و خلق و خو در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عاطفه، هیجان و خلق و خو در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

عاطفه یا هیجان به چه معناست؟

واتسون و کلارک (1994) عواطف و هیجانات را به این شکل تعریف کرده اند: عواطف و هیجانات عبارتند از سیستمهای واکنشی که ماهیتِ فیزیولوژیکی- روانی، اما یکپارچه و یگانه دارند. به

عبارت دقیق تر، یک حالت عاطفی- هیجانی، از سه سیستم واکنشی متفاوت تشکیل شده است:

1. یک سری حالات اصلی(این حالت ها بیشتر در چهره نمایان می شوند)

2. الگویی از تغییرات یکدست و خودکار در داخل بدن

3. یک احساس ذهنی مشخص

برای روشن شدن قضیه، حالت ترس را با استفاده از این سه سیستم واکنشی توصیف می کنیم. وقتی کسی می ترسد:

1. غالباً حالت خاصی بر چهره اش نقش می بندد: ابروها بالا رفته و به هم نزدیک می شوند، چشمها از حالت طبیعی خود بازتر شده، لبها به طرف عقب کشیده می شوند. همچنین یک نوع حالت تنش در لب پایینی فرد نمایان می شود.

2. ترس موجب می شود تا فعالیت سیستم عصبی خودکار به مقدار قابل توجهی افزایش یابد. مثلاً ضربان قلب افزایش می یابد و فرد بیشتر از معمول عرق می کند.

3. افرادی که می ترسند برای توصیف احساسات ذهنی شان از عباراتی نظیر عصبی شدم، هول شدم و یا داشتم از ترس می مردم استفاده می کنند (گوتلیب و جورمن، 2010)


عاطفه و خلق و خو

عده­ای عاطفه را حالات کلی­تر و بادوام بیشتر تعریف می­کنند و کلاً احساسات، نگرش­ها، ارزیابی و هیجان و خلق را جزء آن می­دانند و به این ترتیب هیجان را احساسی نسبتاً شدید و بادوام کمتر می­دانند و حالت­هایی از هیجان که دوام بیشتر و شدت کمتر دارد خلق می­نامند (فولند- راس و گوتلیب، 2012).

2-3. ساختار عاطفی

مطالعاتی که در زمینۀ«ساختار عاطفی» انجام گرفته است به نحو ثابت به دو بُعد مسلط دست یافته اند. این دو بعد در تحلیل های عاملی که روی ابزارهای خودسنجی خُلق انجام می گیرند و در مقیاسهای چند بعدی تظاهرات چهره ای همچنین مقیاسهای مربوط به اصلاحات خلقی، به عنوان دو بعد نخست ظاهر می شوند (فولند- راس و گوتلیب، 2012).

......

.............

...................



. Watson & Clark

. Foland-Ross & Gotlib


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:37 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی (هدف در زندگی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی (هدف در زندگی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: 30 صفحه (26 صفحه متن و 4 صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2013) داخلی (شامل 1394)

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

 

بخشی از متن:

 

معنا در زندگی

در تعریف معنای زندگی باید گفت زندگی برای مردم زمانی معنادار است که آنان بتوانند الگو یا هدفی را در زندگی خود در نظر بگیرند، معنای زندگی به محتوایی اشاره می‌کند که مردم زندگی خود را از آن آکنده می‌کنند. این معنا به زندگی مردم جهت می‌دهد و در ارتباط با هدف‌ها و ارزش‌های زندگی است. داشتن هدف یا معنا در زندگی با سلامت روان و رفاه همبستگی مثبت دارد. نداشتن معنا با روان‌نژندی، علائم افسردگی و اضطراب و شناخت ناکارآمد در ارتباط است. در صورت نداشتن معنا، با ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی، روابط فرد و حمایت‌های اجتماعی وی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. داشتن معنا در زندگی با خوش‌بینی و رفاه در میان نوجوانان ارتباط دارد. هم داشتن معنا در زندگی و هم خوش‌بینی به میزان قابل‌توجهی با رضایت از زندگی و همچنین ساختار چندبعدی مشکلات روانی اجتماعی در ارتباط هستند (هو، 2010؛ به نقل از دشتی، 1394). با داشتن معنا، حمایت اجتماعی و فعال بودن، ارتباط برقرار کردن با دیگران یا ایجاد یک طرح فعالیت نیز می‌تواند به‌نوبه خود با پرورش درگیر شدن و ابراز هیجان به دیگران، به فرد کمک کند تا برای زندگی خویش معنایی بیابد (جکسون، 2008).

معنادرمانی روشی از رویكرد وجودی است كه زمینه فلسفی و نظری آن با ماهیت وجودی و معنوی انسان سر و كار دارد. این رویكرد درمانی بر این فرض استوار است كه زندگی معنایی بی‌قیدوشرط دارد و معنا را هر كس در هر کجا و در هرزمانی می‌تواند بیابد و كشف كند (نلسون، 2001؛ به نقل از دشتی، 1394). معنادرمانی روشی است كه در آن بیمار در جهتی راهنمایی می‌شود كه معنای زندگی خود را بیابد. بنابراین اصول معنادرمانی تلاش برای یافتن معنا در زندگی است كه اساسی­ترین نیروی محركه هر فرد در دوران زندگی اوست. این معناجویی نیروی متضاد با لذت‌جویی است كه روان­تحلیلگری فروید بر آن استوار است و همچنین متضاد با قدرت­طلبی مورد تأکید آدلر می‌باشد. معنادرمانی می‌تواند ساختاری مفهومی برای كمك به مراجعان جهت چالش برای یافتن معنا در زندگی‌شان آماده كند. این رویكرد درمانی بر چهار علاقه مهم كه ریشه در هستی یا وجود انسان دارد، تأکید می‌کند: مرگ، آزادی، تنهایی و بی‌معنایی (دشتی، 1394).

وانگ (2002) معنادرمانی را یک نظام فلسفی- روان‌شناختی می‌دانند که به بیماران کمک می‌کند تا به‌رغم سوگ یا ناامیدی بر ازدست‌رفته‌ها تمرکز نکنند بلکه در جستجوی معنا باشند. درنتیجه، زندگی از نگاه معنادرمانی تحت هر شرایطی معنادار است، افراد بااراده معطوف به معنا انگیخته می‌شوند و انسان دارای اراده آزاد است. معمولاَ انسان برای اطمینان خاطر، در كشتزار زندگی خویش به خوشه های وامانده فرصت های گذرا می نگرد تا به خرمن انباشته ای كه همه ی كرده ها و خوشی ها و رنج های او در آن نهفته است. چیزی كه «شده» است نمی توان ناشده انگاشت، و آنچه كه بوده و هست نمی توان تصور كرد، چون «بود» مطمئن ترین نوع «هستی» است (فرانکل، 1967؛ به نقل از دشتی، 1394، ص 77). تلاش برای یافتن معنایی در زندگی، نیروی اولیه است نه نمود یا نتیجه­ای که از تحریک غرایز سرچشمه گرفته باشد. این معنا برای هر فرد ویژه و یکتاست و فقط اوست که باید و شاید آنرا انجام دهد. فقط در آن صورت است که این نیروی معناجویی یا معناخواهی وی را راضی خواهد کرد (مک دونالد، ۲۰۰۴).



. Hu

. Jackson

. Nelsoon

. Wong

. Frankel

. McDonald


پیشینه پژوهش


بابلان، جمالویی، سبحانی (1391)، پژوهشی با تعیین رابطة دلبستگی به خدا و تاب آوری با معناداری زندگی در دانشجویان انجام دادند که نتایج حاصل نشان داد که دلبستگی به خدا با معناداری زندگی و تاب آوری و معناداری زندگی با تاب آوری همبستگی مثبت معناداری دارد . همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد كه 25 درصد از واریانس معناداری زندگی، 37 درصد از واریانس م ؤلف ة چارچوب و 15 درصد از واریانس مؤلفة رضایت را متغیرهای دلبستگی به خدا و تاب آوری تبیین می كند.

تحقیقی توسط خاکشور (1392)، انجام شد با هدف ارائه مدل معنای زندگی در ارتباط با تصور از خدا با توجه به اكتشاف و تعهد مذهبی که نتایج نشان داد هویت مذهبی زودرس و كسب شده ارتباط بین تصور تعلق پذیری و حضور معنا در زندگی را میانجی گری می­كند، همچنین هویت مذهبی آشفته، میانجی­گر بین بُعد كنترل و حضور معنا در زندگی می­باشد، مدل نیز نشان داد بُعد كنترل اثر مستقیم منفی و تصور تعلق پذیری اثر مستقیم مثبتی بر جست وجوی معنا دارد.نتایج همچنین نشان داد پایگاه­های هویت مذهبی تنها پیش بینی كننده حضور معنا در زندگی می باشند، و مهربانی نقشی در پیش بینی پایگاه های هویت افراد ندارند.

مومنی و شهبازی­راد (1391)، تحقیقی با هدف رابطه معنویت، تاب­آوری و راهبرد های مقبله­ای با کیفیت زندگی دانشجویان انجام دادند که در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که با توجه به این که متغیرهای تاب­آوری، معنویت و راهبردهای مقابله­ای پیش­بینی کننده­های معناداری برای کیفیت زندگی می-توان با ایجاد چنین ظرفیت­هایی کیفیت زندگی دانشجویان را ارتقاء بخشید.

صیدی، پور ابراهیم، باقریان و منصور (1390)، در پژوهشی با هدف ابطه ی بین معنویت خانواده با تاب آوری آن، با واسطه گری کیفیت ارتباط در خانواده انجام دادند که نتایج نشان داد که معنویت هم بطور مستقیم هم غیر مستقیمبا واسطه کیفیت ارتباط در خانواده پیش بینی کنننده تاب آوری است.


گیتی پسند، فرح بخش، اسمعیلی، ذکایی (1394) در پژوهش خود با عنوان بررسی مؤلفه‌های معنای زندگی، ازدواج و زندگی مشترك در زوجین رضایتمند زناشویی آورده اند: این پژوهش، با هدف بررسی معنای زندگی در زوجین رضایتمند و ارائه الگوی معنای زندگی رضایت بخش، انجام گرفت. جامعه آماری زوجین رضایتمند تهرانی بودند که از بین آنان، 8 زوج از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. طول مدت زندگی مشترک زوجین منتخب، کمتر از 15 سال و حداقل دارای یک فرزند بودند. پژوهش با بهره گیری از روش  های کیفی انجام و برای دستیابی به داده ها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. در مرحله اول، هریک از زوجین به تنهایی و در مرحله بعد، در کنار هم، مورد مصاحبه قرار گرفتند. میانگین مدت زمان مصاحبه های فردی، 60 و مصاحبه های مشترک، 30 دقیقه بود. برای تحلیل اطلاعات حاصل از مصاحبه، از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. یافته ها، ضمن معرفی مؤلفه های معنای زندگی فردی، معنای ازدواج و معنای زندگی مشترک زوجین، نشان داد همخوانی معنایی، همکاری در ساخت معنای مشترک و توانایی مذاکره در زوجین وجود دارد.



ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 
منابع جدید داخلی و خارجی
تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
پشتیبانی تخصصی  (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:37 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

توجه به مهارت های اجتماعی از دیر باز در كانون توجه پژوهشگران و دست اندركاران تعلیم و تربیت بوده است. در متون پژوهشی، مهارت های اجتماعی به عنوان رفتارهای اجتماعی مورد قبول و یادگرفته شده ای  كه باعث ارتباط با دیگران و بهبود كیفیت زندگی می شود، تعریف شده است. از زمانی كه مهارت های اجتماعی به عنوان یك موضوع قابل مطالعه معرفی شده است ، انفجار واقعی در تحقیقات رخ داده است و آگاهی فزاینده ای نسبت به اهمیت این حوزه علمی در پژوهش های بالینی و كاربردی ملاحظه می شود (آدبیسی، آیروهام و آموی، 2014).

اجتماعی شدن

مسئله اجتماعی بودن انسان و اینكه انسان ذاتا موجودی اجتماعی است یا اجتماعی زیستن را كسب كرده از دیرباز میان فلاسفه و اندیشمندان مطرح بوده است و منجر به ابراز دیدگاه های متفاوتی شده است. شاید قدیمی ترین نظریه پیش ساخته نگر باشد كه مربوط به قرن پنجم پیش از میلاد و قائل به ذاتی بودن گرایش به حیات به صورت اجتماعی است. دیدگاهی كه عملا در قرن شانزدهم میلادی و پس از بیست ویك قرن تسلط این دیدگاه با تفكرات جان لاك در خصوص محیط گرایی رو به افول نهاد .نقطه حركت لاك در این مورد اصل عقاید ذاتی كه از زمان افلاطون تا زمان دكارت ادامه داشت، تاكید بر تجربه گرایی بود. این حركت در اتحاد با نهضت فكری تحول گرایی به پرچمداری ژان ژاك روسو نهایتا در جا اندازی این مفهوم كه اجتماعی شدن نیز به عنوان بخشی از وجود آدمی اكتسابی است، سهم عمده ای را بر عهده گرفت. از سوی دیگر این جریان فكری در تعامل با تحولاتی كه در زمینه های نظریه زیست شناسی به سردمداری چارلز داروین (1859) صورت گرفت و آثاری كه این دیدگاه تكاملی بر فلسفه و علوم انسانی و اجتماعی نهاد، منجر به تعمیق دیدگاه های نوین بشری در خصوص اكتسابی بودن جریان اجتماعی شدن بشر شد (بازکورت و ووران، 2014). به این ترتیب، این دیدگاه كه انسان از همان آغاز زندگی موجودی اجتماعی است، صورت جهانی به خود گرفت. آری اجتماعی شدن، جریانی است كه از همان لحظه تولد كودك كه به وی لباس می پوشند و به گهواره می گذارند و یا در مقابل گریه های او واكنش نشان می دهند، آغاز می شود. كودك كه پس از تولد در سال های نخست زندگی كاملا به دیگران وابسته است، با افزایش سن میزان اتكای او به دیگران كاهش می یابد. اما با این وجود این نیاز هم چنان باقی می ماند و كودك بدون تماس با دیگران قادر به ادامه زندگی نیست و با گذشت زمان روابط كودك با دیگران گسترش پیدا كرده و با اشخاص بیشتر و گوناگونی آشنا می شود. پس جریان رشد اجتماعی یك سیستم دوجانبه ارتباطی بین فرد و جامعه است و به همین جهت هم تاثیرات فرهنگی و هم الگوهای رشد فرد باید به طور هم زمان مدنظر قرار بگیرد. بنابراین ،توضیح اجتماعی شدن مستلزم بیان الگوهای رشدی فرد و هم چنین ارزش  ها و الگوهای است كه توسط جامعه و گروه های اجتماعی انتقال می یابند (لوگسون، 2012).

 

تعریف مهارت های اجتماعی

درباره اینکه مهارت های اجتماعی واقعا چه نوع مهارت هایی هستند و چگونه باید آن ها را تعریف کرد ، تا حدی ابهام وجود دارد. علت عمده این ابهام این است که گروه های حرفه ای گوناگون مانند (مددکاری اجتماعی، تعلیم و تربیت، روان شناسی مدرسه، روان شناسی بالینی و روان پزشکی و پرستاری روانی ) نسبت به مطالعه این موضوع علاقه نشان داده  و راه حل هایی برای آن ارائه کرده اند (چان و همکاران، 2015). در متون پژوهشی مربوطه، مفهوم مهارت اجتماعی به صورت های مختلف تعریف شده است:

گرشام و الیوت (1990)، مهارت های اجتماعی را مجموعه ای از رفتارهای یاد گرفته شده ای می دانند كه به ما اجازه می دهند تا به آغاز و ادامه تعاملات مثبت با دیگران بپردازیم كه از جمله این مهارت ها ،می توان به تقسیم احساسات خود با دیگران، كمك كردن به آن ها برای آغاز یك رابطه و كنترل  میزان خلق و خو اشاره كرد (بری و كونر، 2010  :1).

تیگن (1990) ، مهارت های اجتماعی را به عنوان رفتارهای اجتماعی مورد قبول و یادگرفته شده ای  كه باعث ارتباط با دیگران و بهبود كیفیت زندگی می شود، تعریف نموده است (الكان و اردم، 2011: 3451).

خدایاری فرد و همكاران (1386)، مهارت اجتماعی را توانایی ایجاد روابط متقابل با دیگران در زمینه خاص اجتماعی ، به طریقی كه در عرف جامعه قابل قبول و ارزشمند باشد. (همان منبع :26).

در تعریف مهارت های اجتماعی ویژگی های ذیل مورد قبول اكثر محققان است :

1. ارتباط فرد به فرد كه شامل تبادل و تفسیر پیام ها است.

2. یادگیری رشد پیدا می كند و علاوه بر شخصیت فرد ، تجارب گذشته و تعامل بین فردی او نیز در رسیدن به هدف موثر است.

3. به صورت كلامی (سخن ، لغات ، جملات )و یا غیر كلامی و استفاده از چشم ، تن صدا، بیان چهره ها و ژست ها می باشد.

4. از فرهنگ و گروه های اجتماعی كه فرد در آن زندگی می كند تاثیر می پذیرد.

5. توسط تقویت اجتماعی رشد پیدا می كند ، این تقویت در صورتی موثر است كه مورد علاقه فرد بوده و برانگیزاننده باشد.

6. طبعیت دو جانبه ای دارد و رفتارهای دو سویه را می طلبد و از عوامل محیطی سن ،جنس و موقعیت دیگر افراد تاثیر می پذیرد (چان و همکاران، 2015).



 .Darwin

 .Gersham &Elliot

 .Tegin

 .Alkan &Erdem


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:36 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد