paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT) در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات54
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

 

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه) تعهد و پذیرش (ACT)  در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد و پذیرش (ACT)  در 54 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات: فصل دوم


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA      جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع  :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر  :

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) 


 درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد رویکردی به مداخلات روان­شناختی است که نه بر اساس فنون مشخص بلکه بر اساس فرایندهای نظری معینی تعریف میشود. بر اساس مفاهیم نظری، ACT   یک مداخله روانشناختی بر اساس روانشناسی رفتاری مدرن است که نظریه چهارچوب ارتباطی را شامل میشود، و در آن از فرایندهای توجه آگاهی، پذیرش و نیز تعهد و تغییر رفتار استفاده میشود تا انعطاف پذیری روانشناختی حاصل شود.

این درمان توسط روانشناس آمریکایی به نام استیون هِیز در دهه هشتاد میلادی تدوین شد و در آن مخلوطی التقاطی از استعاره، جمله‌های متناقض نما و مهارت‌های توجه آگاهی و طیف گسترده‌ای از تمرین‌های تجربه‌گرایانه و مداخلات رفتاری هدایت‌شده توسط ارزش‌ها به‌کاربرده می‌شود. اثربخشی ACT در طیف گسترده‌ای از وضعیت‌های بالینی نظیر افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی، استرس محیط شغلی، استرس سرطان در مراحل پایانی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه، کم‌اشتهایی روانی، مصرف هروئین اسکیزوفرنی، ترک سیگار و مدیریت خود در دیابت و اختلال شخصیت مرزی معلوم شده است. یک مطالعه نشان داد که اجرای فقط چهار ساعت ACT باعث شد نرخ بازگشت به بیمارستان برای اسکیزوفرنی پنجاه‌درصد کاهش بیابد (هیل و همکاران، ۲۰۱۵).

ACT به‌صورت اَکت (به معنی اقدام) تلفظ می‌شود. این کار دلیل خوبی دارد. این درمان در اصل نوعی رفتاردرمانی است و درباره اقدام کردن است، البته نه هر اقدامی. ACT ما را با آنچه در زندگی برایمان بسیار ارزشمند است مرتبط می‌کند: از صمیم قلب می‌خواهیم که باشیم و در زندگی چه‌کارهایی انجام دهیم. ما می‌توانیم از آن ارزش‌ها برای راهنمایی، انگیزه­دهی و الهام بخشی در جهت تغییر رفتار استفاده کنیم. علاوه بر اقدام مبتنی بر ارزش، این رویکرد درباره اقدام هشیارانه نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد: اقدامی که با آگاهی کامل انجام می‌دهیم و در آن حال نسبت به تجربه کاملاً گشوده‌ایم و عمیقاً در آنچه انجام می‌دهیم سرگرم می‌شویم (ایزدی وعابدی، 1393). 




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:47 ] [ بابک ]
[ ]

معرفی و شناخت دارو های ضد چربی و قند خون

معرفی و شناخت دارو های ضد چربی و قند خون

معرفی کامل داروهای ضد چربی و قند خون


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیپزشکی

توضیحات کامل

در این فایل به معرفی کامل داروهای ضد چربی و ضد قند خون پرداخته شده است ضمن اینکه در این فایل شکل دارویی و موارد مصرف داروها نیز اورده شده است. ضمن اینکه استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:47 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌ سازی شده ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌ سازی شده ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده

تقسیم‌‌بندی کلی از مشکلات رفتاری نخستین بار توسط اکرسون (1949؛ ویس و دیگران، 1998، نقل از بختیاری، 1394).صورت گرفته است، وی برخی سندرم‌ها مانند اضطراب،افسردگی و شکایات جسمانی را در طبقه درونی‌سازی شده و برخی مانند پرخاشگری و بزهکاری را در طبقه برونی‌سازی شده جای داد. این تفکیک اساسی میان مشکلات برونی‌سازی شده و درونی‌سازی شده توسط تعدادی از مطالعات تحلیل عاملی تایید شده است. آکرسون و آشنباخ و ادلبروک با استفاده از تحلیل عاملی و به منظور استنتاج ابعاد دوگانه آسیب‌شناسی روانی کودکان و نوجوانان، اصطلاحات «درونی‌سازی شده» و «برونی‌سازی شده» را به عنوان ابزاری برای مقوله‌بندی معرفی کردند. این اصطلاحات شامل گستره وسیعی از آسیب‌شناسی روانی است. اختلالات برونی‌سازی شده نوعاً به واسطه ترکیبی از کنش‌های تکانه‌ای، افراطی پرخاشگرانه و بزهکارانه مشخص می‌شود (مادوکس و وینستد، 2015). این اختلالات،‌ شامل گستره وسیعی از رفتارهای برون‌‌ریز از رفتارهای آزاردهنده ولی ملایم مانند عدم توافق و بدخلقی تا رفتارهای وخیم می‌توانند پرخاشگری فیزیکی و دزدی (وبستر، استراتون و رید، 2011)، اختلال‌های برونی‌سازی شده الگوهای رفتاری سازش نایافته‌‌ای است که در تعارض با دیگر افراد و انتظارهایشان قرار می‌گیرد. (ون وگت، دکوی، پرینزی، استام و آشر، 2012) این گروه از اختلال‌ها که در گستره پژوهشی با عناوینی مانند مشکلات رفتاری،‌ مشکلات انضباطی رفتارهای اغتشاش‌آمیز، بزهکاری، گذار به عمل، رفتارهای غیرقابل مهار و غیر مشخص می‌شوند، طیف وسیعی از مشکلات را در بر می گیرند که آثار مخربی بر کودک،‌و نوجوان و در مجموع بر کل جامعه داشته باشند نشانه‌های این دسته از اختلالات برخلاف رفتارهای درونی‌سازی شده در رفتارهای برونی کودکان و نوجوانان ظاهر ld a,kn و نمایانگر عمل منفی کودک و نوجوانان بر محیط بیرونی هستند (مادوکس و وینستد، 2015).



- Akerson.

- Weiss

- Dichotomous.

- categorization.

- overactive.

-Acting – ou.

- Non- compliance.

- Tanrum.

- Discipline problems.

- Disruptive Behaviors.

- Delinquency.

- Actiongout.

- hard-to-manage.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:47 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات58
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نوجوانی و بلوغ در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تاریخچه مطالعات مربوط به نوجوانی:


همانگونه که در بسیاری از علوم، قدیمی‌ترین نظریه‌ها از آن ارسطوست، وی در مورد پدیده نوجوانی نیز صاحب نظر است. ارسطو تغییرات مربوط به بلوغ جنسی و تاریخ تقریبی آن را در دختران و پسران یونانی، حدود چهارده سالگی تعیین کرده است. او تغییرات جسمانی پسران را معلول فعالیت غددهای جنسی می‌دانست. درخصوص تغییرات روانی همزمان با تغییرات جسمانی، ارسطو معتقد بود می‌بایست از دختران، به علت فعالیت شدید جنسی، حفاظت و حراست بیشتری شود. افزون بر این، ارسطو از صفات و خصوصیاتی نام می‌برد که نوجوانان را از بزرگسالان متمایز می‌کند. این صفات و خصوصیات، اگرچه همزمان با بلوغ هستند، اما ارتباط مستقیمی‌با آن ندارند و بیشتر ناشی از کمبود تجربه در نوجوانان‌اند تا ساختمان بدنی و فیزیولوژیک آنان.

تقریبا تا قرن نوزدهم تعریفی بهتر از تعریف ارسطو در مورد نوجوانی دیده نمی‌شود. در حدد سال 1800، پزشکان، به مطالعه بلوغ جنسی و تغییرات، همزمان باآن توجه خاصی پیدا کردند. اما برای اولین بار، استانلی هال نوجوانی را به حیطه روانشناسی جدید وارد کرد او توجه خود را بر خصوصیات روانی نوجوانان متمرکز کرد و اهمیت مطالعه این دوران را یادآور شد. نظریه هال نظریه‌ای تکوینی یا تحولی است که تحولات فرد را تکراری از تحولات نوع می‌داند. در این نظریه، به طبع، نوجوانی به علت نزدیک بودن به بالاترین مرحله تحول نوع، مقام ممتازی را می‌یابد، حال آنکه کودکی مربوط به مرحله ابتدایی تحولات نوعی است.

گرچه نظریه تحولی هال امروزه صددرصد پذیرفتنی نیست، پژوهش‌های وی درخصوص بلوغ و نوجوانی همچنان ارزشمندند. این پژوهش‌های گسترده، موضوعات و مطالب متعددی از قبیل رشد قسمت‌های مختلف بدن، رشد جنسی و تغییرات ناشی از بلوغ در صدا و غرایز، نقش بلوغ در اختلالات رفتاری وبزهکاری نوجوان را در بر می‌گیرد، هال همچنین به مطالعه مسائل روانی همزمان با بلوغ پرداخته و در زمینه بحران مذهبی، احساسات نوجوان نسبت به طبیعت، مراسم عمومی‌در قبایل بدوی برای پذیرش رسمی‌نوجوان در اجتماع و همچنین مسائل تربیتی آنان، صاحب نظرات و مطالبی است.

بررسی‌های هال انگیزه‌ای شد برای پژوهش‌های آتی، در این راستا، به‌خصوص، ‌شاگردان، او روش‌های جالبی برای پژوهش به کار بردند که می‌توان از روش پرسشنامه و استفاده از شرح تجربیات شخصی و همچنین زندگینامه شخصیت‌های برجسته به قلم خودشان از دوران نوجوانی و بلوغ نام برد. در پی این پژوهش‌ها، استفاده از زندگینامه و دفتر خاطرات شخصی در مطالعه دوران بلوغ رواج یافت.

مکتب فکری دیگری که ذکر آن در تاریخچه روانشناسی بلوغ ضروری به نظر می‌رسد، دیدگاهی است که بلوغ را امری اجتماعی می‌داند. این دیدگاه، تمامی‌نمودها و ویژگی‌های نوجوان را مولود شرایط اجتماعی دانسته، از همین‌رو، بلوغ را واقعیتی اجتماعی به شمار می‌آورد.

به طور خلاصه از مطالب بالا می‌توان چنین استنباط کرد که در ابتدا توجه تنها به تغییرات فیزیولوژیک و جسمانی بوده است و بلوغ را پدیده‌ای منحصراً فیزیولوژیکی و جسمانیمی‌دانستند؛ اما به تدریج مسائل روانی وا جتماعی نیز مد نظر قرار گرفته‌اند (احدی و محسنی، 1392).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:47 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حساسیت زیبایی شناسی در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش  حساسیت زیبایی-شناسی  در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


مقدمه:

تجربه زیبایی ­شناسی تجربه‌ای خوشایند و مطلوب است که به زندگی ارزش و معنا می‌بخشد. این تجربه، نشأت گرفته از درون فرد است که سبب می‌شود او محیطش را بهتر درک کند و از آن لذت ببرد.

زیبایی­ شناسی از جمله مسائلی است که دانشمندان حوزه­های گوناگون علمی از جمله فلاسفه، هنرمندان و روانشناسان به آن توجه کرده­اند. اگر­چه هر یک از این حوزه­ها از دیدگاه خاصی به زیبایی­شناسی می­نگرند، اما توجه آنان به زیبایی­ شناسی اهمیت و پیچیدگی آن را نشان می­دهد (رشید و همکاران، 1387).  لفظ زیبایی­شناسی در اصل از زبان یونانی گرفته شده و مفهوم و معنای لغوی آن شناخت احساس و عواطف و عکس­العمل­های انسان نسبت به محسوسات، اشیاء، حیوانات، طبیعت و... است. در لغت­نامه­ی ورد رفرنس (2006) زیبایی­شناسی (درک زیبایی یا چیزهایی زیبا) و (مطلوبیت چیزی از نظر زیبایی) تعریف شده است. در لغت­نامه­ ی مریام ­وبستر زیبایی­ شناسی به دو گونه تعریف می­شود: 1- آنچه مرتبط با زیبایی ­شناسی یا زیبایی است، 2- توجه و علاقه به زیبایی (آنچه خوشایند حواس ماست) (نقل از رشید و همکاران، 1387). پاسخ­های زیبایی­شناسی تفسیری گسترده دارد و شامل آن دسته پاسخ­ هایی است که در آن­ها کیفیت و معانی اشیاء و مقاصد هنری، مرکز توجه عمده هستند (تانتون، 2009). ورود به مبحث زیبایی­شناسی بدون آگاهی از اجزاء و عناصر اصلی حوزه هنر و زیبایی­شناسی مقدور نمی­باشد. آشنایی با مفاهیم عمده در این قلمرو و همچنین مبانی و مفاهیم سلامت روان، مباحث این فصل را تشکیل می­دهند.  

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:46 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزش های خانواده (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزش های خانواده (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزش های خانواده در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزش های خانواده در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

ارزش های خانواده

مقدمه

ارزش بـه عنـوان پدیـدهای اجتماعـی تعریـف شـده کـه از زمان تشـكیل جوامـع اولیـه تاكنـون در زندگـی انسـان نقشـی مهـم داشـته اسـت. ارزش­هـا از ابعـاد مهم و اساسـی شـخصیت و زندگـی اجتماعـی بـه شـمار می­آینـد. در واقـع، ارزش­هـا چارچوب­هـای ویـژهای بـرای افـراد جامعـه، تعیین می‌كننـد تـا بداننـد در هـر موقعیتـی چـه رفتـار و پاسـخی مناسـب اسـت. آنهـا جهت دهنـده و تعیین‌كننـده رفتارند (خدامرادی، سعادت، خدامرادی، 1393).

شــوارتز معتقد است ارزشها اهداف فراموقیعتى هستند كه به عنوان اصول راهنما در زندگى فرد قرار داشته و دارای اهمیت متفاوتى هســتند. به نظر وى ارزشها را بر اســاس سه نظر می توان از هم تشــخیص داد، نخســت آنكه ارزشها ممكن اســت در خدمت منافع فردى یا جمعى باشــند، دوم ارزشها ممكن اســت ابزارى باشند، سوم ارزشها از سه نیاز اساسی بشر یعنی نیازهاى زیست شــناختى، نیاز به تعامل اجتماعى و نیازهای اساسی و رفاهی سرچشمه می­گیرند. پیوندهای اجتماعی موجه (از جمله پیوندهای خانوادگی) شامل علاقه به دیگران؛ تعهد به خانواده، شغل و دوستان؛ مشغولیت و مشاركت مداوم در فعالیت زندگی؛ و اعتقاد به ارزش­ها و اصول اخلاقی جامعه می­باشد 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:46 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ازدواج و نظریه های ازدواج (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ازدواج و نظریه های ازدواج (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ازدواج و نظریه های ازدواج در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ازدواج و نظریه های ازدواج در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

طی سال ها نگرش های جدیدی در زمینه اوضاع و مسائل خانوادگی به وجود آمده است. پژوهش‌های مختلفی نشان داده اند که نگرش جوانان نسبت به ازدواج و طلاق تغییر کرده است. در حالی که دهه 1950 عصر طلایی ازدواج نام داشت و افراد ارزش هایی مثل شادی, رشد و اجتماعی شدن را در ازدواج و تشکیل خانواده جستجو می کردند. امروزه کمتر از نیمی از جوانان چنین عقیده ای دارند. در سال 1976 سی و نه درصد از جوانان سفید پوست معتقد بودند که ازدواج باعث خوشحالی بیشتر در زندگی می‌شود. ولی در سال 2001 تنها 22 درصد از جوانان چنین عقیده ای داشتند .در بین جوانان سیاه پوست نیز 41 درصد از جوانان در سال 1976 معتقد بودند که ازدواج باعث زندگی شادمانه تری می شود. اما در سال 2001 فقط 21 درصد از جوانان چنین عقیده ای داشتند.

          در ایران نیز طبق آخرین پژوهشی که مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه انجام داده سن ازدواج دختران 22 سال و پسران 26 سال اعلام شده است که نسبت به سال 2006 برای پسران 1.5 سال و برای دختران 1 سال افزایش نشان داه است. علت اصلی افزایش سن ازدواج عوامل اجتماعی و فرهنگی ذکر شده و در این بین 50 تا 60 درصد علل به خود جوانان و 40 تا 50 درصد آن به خانواده ها بر می گردد. در دختران حدود 40 درصد علل به تجمل گرایی آنان بر می گردد (آزاد ارمکی، 1393).

 

بررسی نظریه ها و تئوری های مطرح

تئوری كاركرد گرایی دوركیم

امیل دوركیم (1916-1858) در کتاب تقسیم کار اجتماعی ضمن اشاره به انتقال انسجام از مکانیکی به ارگانیکی، آثار آن را به صورت بروز بی هنجاری، اختلال و نابسامانی در روابط، قواعد و ارزش‌های اجتماعی بررسی می کند. به عقیده وی با گذر به جامعه ارگانیکی وجدان جمعی ضعیف می‌شود، فردیت افراد رشد می یابد و اختلال و نابسامانی در قواعد و ارزش ها شایع می گردد. به عقیده دورکیم خانواده تحولات عمده ای را پشت سر گذاشته است. وی می گوید: خانواده گروه طبیعی نیست كه به وسیله والدین بنا شده باشد، بلكه نهادی است اجتماعی كه عوامل اجتماعی آن را به وجود آورده اند. زیرا قاعده دوركیم به این است كه هر عمل اجتماعی را به وسیله یك عامل اجتماعی دیگر تبیین می كند. از طرف دیگر خانواده زن و شوهری كه بر مبنای ازدواج است انتهای تحولی است كه در جریان آن خانواده پدید می‌آید،‌ به طوری كه ارتباط مستقیم فرد با اجتماع وسعت بیشتری می گیرد. این تحول از اولین شكل خانواده كه یك گروه سیاسی خانوادگی است آغاز می شود و پس از گذشت از مراحل كلانی در خانواده پدر سری رم قدیم در خانواده پدری ژرمنی، به خانواده زن و شوهر امروز منتهی می شود. خانواده هسته ای كوچكترین واحد خانوادگی است هم اسلاف از آن جدا شده اند،‌ هم اخلاف در آن به غایت اندك است (آزاد ارمکی، 1393).

 

تئوری کارکردگرایی ساختاری تالکوت پارسونز

یکی از اصلی ترین نظریاتی که جامعه شناسان در تحلیل مسائل خانوادگی به آن توجه داشته‌اند، نظریه کارکرد گرایی ساختاری است. این نظریه توجه ما را به چگونگی شکل گیری رفتارهای فردی به وسیله ساختارها، متمرکز می کند. اگرچه افراد امکان انتخاب برای عمل دارند، ولی انتخاب ها از طریق ساختارها شکل داده می شود. در مدل پارسونز چهار خرده نظام فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظام یافته است که در ارتباط با یکدیگر هستند و به ترتیب عهده دار کارکرد حفظ وتداوم الگوها، نیل به اهداف، انطباق با شرایط محیطی، ایجاد یگانگی و انسجام اجتماعی می باشند. البته این مدل انتزاعی بوده و در همه سطوح کلان و میانه و حتی گروه های کوچک قابلیت تعمیم دارد و در هر خرده نظام نیز می توان این چهار کارکرد را جستجو کرد (صدیق، 1391).



 Émile Durkheim

 Talcott Parsons


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:46 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس و نظریه های استرس در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

واژه­ی استرس از کلمه­ی لاتین Stringere مشتق شده است که به معنای در آغوش گرفتن، فشردن و باز فشردن است. رفتارهایی که می­توانند با احساسات متضاد همراه باشند. فشرده شدن یا زیر فشار گرفتن به اختناق منتهی می­شود و احساس درماندگی و اضطرابی را به وجود می­آورد که قلب و روح او را در برمی‌گیرد. بدین ترتیب درماندگی یا استیصال نیز از کلمه فوق مشتق شده است و بیانگر احساس انزوا و ناتوانی است که در یک موقعیت حاد (خطر و رنج) در فرد ایجاد می­شود (کالدز، 2015).

استرس یعنی دوباره سازگار شدن فرد با شرایط و موقعیت‌های جدید. هر جا که تغییری در زندگی روی دهد، ما با یک استرس روبه رو هستیم. زیرا شرایط زندگی تغییر کرده است و فرد باید دوباره با این شرایط و موقعیت جدید در زندگی خود سازگار شود. استرس را یکی از جنبه‌های طبیعی و اجتناب‌ناپذیر ب ناپذیر زندگی انسان معاصر خوانده‌اند که قدمتی به اندازه عمر انسان دارد و تاکنون با او همراه بوده است. با این حال واژه استرس زمان کوتاهی است وارد خزانه واژگان عموم مردم شده است و به اشکال مختلف تعریف شده است. معادل فارسی این واژه، تنیدگی است (کالدز، 2015). استرس را می‌توان به عنوان یک تجربه هیجانی منفی که با تغییرات بیوشیمیایی، روان‌شناختی، شناختی و رفتاری همراه می‌باشد، تعریف کرد. این تغییرات در جهت تعویض وقایع پرفشار روحی روانی و یا تغییر اثرات آن است. به‌طور کلی، استرس پیامد فرایند ارزیابی فرد از تجارب تنش‌آفرین محیط است (فتی و موتابی، 1385). استرس مکانیسم فیزیولوژیک بهنجاری است که از انسان‌ها در برابر خطر حمایت می‌کند. مواجهه با استرس موجب می‌شود تا بدن انسان با آزادسازی هورمون‌هایی که حالت مراقبت و تمرکز را افزایش می‌دهند، برای عمل سریع آماده شود (پارسایی، 1391)؛ بنابراین، اگر منبع استرس از بین نرود، هورمون‌های استرس می‌توانند در بدن باقی بمانند و فرد را در معرض خطر طیف گسترده‌ای از بیماری‌های جسمانی مانند چاقی مفرط، اختلال‌های معدی-روده ای، قلبی -عروقی، پوستی و اختلال‌های روان‌شناختی مانند حمله‌های اضطرابی و افسردگی قرار دهند (کالدز، 2015).

منابع استرس

 در ادبیات پژوهش، سه نوع از عوامل استرس مانند رخدادهای زندگی، دشواری­های مزمن و گرفتاری­های روزانه بررسی شده­اند. در بین این عوامل رخدادهای زندگی و دشواری­های مزمن در مطالعات بیشتری مورد بررسی قرار گرفته­اند. بنابراین در مطالعات استرس، عوامل استرس­زا به شرایط ناخوشایند، رخدادهای منفی زندگی و دشواری­های مزمن زندگی اشاره می­کنند که فعالیت­های عادی فرد را مختل می­کنند. منابعی که افراد در طول زندگی خود برای مواجهه با عوامل استرس­زا و دشواری­ها مورد استفاده قرار می‌دهند، برای بهزیستی هیجانی و زیستی آن‌ها پیامدهای مهمی به همراه دارد. پارادایم استرس زندگی فرض می­کند که اگر عوامل استرس‌زای بیرونی مانند تغییرات منفی زندگی، دشواری­های نقش و گرفتاری­های روزانه کنترل نشوند، تعادل روان‌شناختی فرد را مختل می­کنند و برخی پاسخ­های فیزیولوژیک یا روان‌شناختی مانند آشفتگی هیجانی یا بیماری جسمی در پی دارند (تویتس، 2013).

استرس‌ها از نظر شدت و فراوانی

1. استرس‌های فاجعه آمیز (شدید): بسیار شدید و مخرب هستند و مدت­ها طول می­کشد تا فرد با آن کنار آمده و سازگار شود؛ اما بندرت بروز می­کنند. این استرس­ها شامل حوادث طبیعی، مانند سیل و زلزله و استرس­های ساخته­ی دست بشر، مانند جنگ، شکنجه و یا گروگان گیری.

2. استرس‌های معمولی زندگی: این استرس­ها در زندگی همه انسان­ها رخ می­دهند و معمولاً همه افراد در طی زندگی خود این استرس­ها را تجربه می­کنند. استرس­هایی مانند رفتن به مدرسه، امتحان دادن، اشتغال، ازدواج، سوگوار شدن و مسائلی از این قبیل. اگرچه این استرس­ها مانند مورد اول (استرس­های فاجعه‌آمیز)، خیلی شدید و ناتوان‌کننده نیست، ولی تعداد این استرس­ها بسیار بیش­تر است و به طور مکرر و فراوان­تری رخ می­دهد.

3- استرس­های خرد یا میکرو استرس­ها: این استرس­ها شدت بسیار کمی دارند، ولی به تعداد بسیار فراوان و متعدد در زندگی رخ می­دهند. نمونه این استرس­ها عبارت‌اند از: دیر رسیدن به کلاس، معطل شدن در صف، نداشتن محل خلوت و مناسب برای درس خواندن و مواردی از این قبیل.


طبقه‌بندی استرس­ها از نظر کیفیت

 بعضی از استرس­ها خوشایند می­باشند، مثل به دنیا آمدن یک کودک در یک خانواده، پیدا کردن کار، ازدواج، قبولی در کنکور و بعضی ناخوشایند هستند، مانند اختلاف و مشاجره­ی والدین، قبول نشدن در کنکور، طلاق و فوت یکی از عزیزان. به همین دلیل استرس­ها را می­توان از نظر کیفیت نیز به دو نوع دیگری طبقه‌بندی نمود:

1. استرس‌های منفی: شامل تمام اتفاقات منفی و ناخوشایند مانند مرگ یکی از عزیزان، طلاق، بیماری و مواردی از این قبیل.

2. استرس‌های مثبت: شامل اتفاقات مثبت و خوشایند مانند قبول شدن در دانشگاه، یافتن شغل، ازدواج، بچه دار شدن و ترفیع.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:46 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اسناد و نظریه های اسناد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اسناد و نظریه های اسناد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اسناد و نظریه های اسناد در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اسناد و نظریه های اسناد در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

نظریه­ های اسناد

مطالعات پیرامون سبکهای اسنادی از سال 1958 با تحقیقات هایدر آغاز گردید. پس از هایدر به ترتیب جونز و دیویس (1965)، جرج کلی (1972)، شیور (1975)، واینر (1986) و دانیل گیلبرت (1989) نظریه­ های خود را پیرامون اسناد بیان کردند. در اینجا به بررسی چند نظریه مهم می پردازیم:

الف) نظریه اسنادی هایدر

قدیمی­ترین فرمول­بندی نظریه اسناد را می­توان در کارهای فریتس هایدر که به عنوان «پدر اسناد» از او نام برده می­شود مشاهده کرد. هایدر درسال 1958 کتاب«روانشناسی روابط میان­فردی»را منتشر کرد ونخستین گام را در پاسخ به این سؤال که مردم برای درک علل رفتار خود ودیگران چه تبیین هایی به کار می­برند، برداشت. از نظر هایدر همه مردم در زندگی روزمره مانند یک دانشمند عمل می­کنند و برای درک افراد پیرامون خود یا به عبارت دیگر محیط اجتماعی خویش از همان اصول علّی و منطقی استفاده می­کنند که دانشمندان برای فهم دنیای فیزیکی به کار می­گیرند. (چانگ و چیو، 2010). افراد رفتارهای دیگران را مشاهده، تحلیل وتبیین می­کنند که این تبیین­ها اسناد نامیده می­شود. هایدر برای توصیف چگونگی استفاده از علّیت دراسنادهای روزمره، از منطق استفاده می­کنند. اگر چه برای رویدادهای مختلف تبیین­های فراوانی وجود دارد، اما می­توان آن­ها را به دو دسته تقسیم کرد:

      الف: اسناد شخصی یا درونی   ب: اسناد موقعیتی یا بیرونی                                               

      طبق گفته هایدر بیشتر مردم در این مورد یکی از سه تبیین زیر را به کار می برند:

الف: آن­ها ممکن است فرض کنند رفتار شخص دیگر، معلول عوامل موقعیتی نظیر عوامل اقتصادی و ...        است (اسناد موقعیتی).

ب: آن­ها ممکن است تصور کنند که آن رفتار، غیر­عمدی و اتفاقی بوده است و احتمالاً در آینده روی نخواهد   داد (اسناد موقعیتی).

ج: تبیین سوم این است که شخص با این رفتار یکی از صفات شخصی خود را بروز داده است(اسناد شخصی) (چانگ و چیو، 2010).

      هایدر(1958) معتقد است که اسنادهای شخصی وقتی بیشتر آشکار می­شوند که محیط امکان یک رشته رفتارهای متنوع را فراهم آورد. وقتی درباره یک شخص یک اسناد شخصی استنباط شد، از این اسناد برای پیش­بینی رفتار او می­توان استفاده کرد. از نظر هایدر نیروهای محیطی و درونی، با هم رابطه­ای افزایشی یا کاهشی دارند، آنها ممکن است مکمل، کاهش­دهنده یا حذف­کننده یکدیگر باشند.

      اسناد درونی یا شخصی نیز به دو مؤلفه تقسیم می­شود :«توانایی» فرد برای انجام دادن یک عمل و «کوششی» که صرف آن می­شود. این دو مؤلفه رابطه­ای قوی با هم دارند .هم چنین اگر دشواری تکلیف بیش از محدوده توانایی باشد انجام دادن عمل، غیر ممکن خواهد بود واگر ناچیز باشد، برای اجرای آن توانایی بسیاری لازم نیست، در وضعیت­های نسبتاً دشواری دستیابی به اطلاعات مفید درباره توانایی عمل­کننده بیش از هر زمان دیگر مؤثر است (چانگ و چیو، 2010).



. Hayder

3. Jones ;&Davis

4. George Kelly

5. Sheever

6. Vayner

7. Danial Gilbert



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:45 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی (فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی (فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:


اشتیاق تحصیلی

سازه اشتیاق تحصیلی در روند تحصیلی زندگی دانش آموز و ازجمله مهم ترین مؤلفه ها در مواجه موفقیت آمیز با چالش های تحصیلی، شغلی، خانوادگی، اجتماعی که هر جوانی در مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافش با آن مواجه می شود، محسوب می گردد باید به شور و شوق و اشتیاق و عوامل وابسته به آن به عنوان بخشی از عناصر مؤثر بر موفقیت دانش آموز توجه ویژه مبذول شود (سماواتیان و همکاران، 1392). 

...........

.....................

.................................

آنولا و استاتین و نورمی (2000) معتقدند که رابطه مثبت بین معلم و دانش آموز، احساس مثبت از مدرسه و یادگیری  لذت بخش از ملاک های اشتیاق تحصیلی است. رفتارهای مثبت در کلاس و اشتیاق در انجام تکالیف مدرسه نیز به معنی اشتیاق تحصیلی است (فرازنده و همکاران،1391). مطالعات اخیر اشتیاق تحصیلی را به صورت پافشاری و حالت هیجانی-انگیزشی مثبت در مورد کارهای مدرسه بیان کرده است و در برگیرنده سه جنبه است: شور و شعف و از خود بی خود شدن و جذب شد (سالانوا، برسو و شوفلی،2005، به نقل از فرازنده و همکاران،1391).

"انرژی" یعنی سطوح بالایی از انرژی  و ثبات روانی در حین انجام و تمایل به انجام کاری نوآورانه در حین انجام کار و مقاومت در مقابل دشواری هاست. حس "فداکاری" با احساس اهمیت داشتن  و غرور و اشتیاق و الهام گرفتن  و چالش در ارتباط است (کاناگو،1982، به نقل از فرازنده و همکاران،1391). "جذبه" یعنی به طور کامل متمرکز شدن بر درس و عمیقا جذب درس شدن (فرازنده و همکاران،1391) .

نقطه ی مقابل اشتیاق تحصیلی، عدم درگیری یا بی تفاوتی است که بر تلاش نکردن و نداشتن مداومت اشاره دارد و به صورت عدم تنش و رها کردن تکلیف بر روزمرگی نماید.  فقدان اشتیاق تحصیلی باعث می شود که دانش آموزان سرمایه گذاری لازم و کافی برای تکالیف درسی خود انجام ندهند (فین،1989) و  و هیجانات منفی از قبیل خستگی، غمگینی و احساس کسالت را تجربه نمایند (اسکینر  و همکاران ، 2009).

 

مدل های اشتیاق تحصیلی

2- 4- 1- 1- مدل بلومنفیلد و پاریس (2004)

مدلی که در پژوهش حاضر نیز از آن استفاده شده است مدل بلومنفیلد و پاریس (2004) می باشد که اﺷﺘﯿﺎق ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ را  دارای ﺳﻪ ﺑﻌﺪ  رﻓﺘﺎری (رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻣﺜﺒﺖ، ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ درﺳﯽ، ﻣﺸﺎرﮐﺖ در  ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎی ﻓﻮق ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ ﮐﻪ ﻣﺪرﺳﻪ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺳﺎزﮔﺎری رواﻧﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﻔﯿﺪﻧﺪ، ﻋﺎﻃﻔﯽ (اﺣﺴﺎﺳﺎت ، ﻋﻼﯾﻖ، ادراﮐﺎت و ﻧﮕﺮﺷﻬﺎی داﻧﺶ آﻣﻮز ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪرﺳﻪ)و ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ (ﻧﯿﺮوﮔﺬاری رواﻧﺸﺎﺧﺘﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان در اﻣﺮ ﯾﺎدﮔﯿﺮی و ﮐﺎرﺑﺮد راﻫﺒﺮدﻫﺎی ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ ﺗﻮﺳﻂ آن ﻫﺎﺳﺖ) ﻣﯽ داﻧﺪ.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:45 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد