paperdownfile

محصولات دانشجویی

آزمون حافظه وکسلر

آزمون حافظه وکسلر

آزمون حافظه وکسلر در 10 صفحه ورد قابل ویراش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

آزمون حافظه وکسلر در 10 صفحه ورد قابل  ویراش با فرمت doc


توضیحات آزمون:


آزمون حافظه وکسلر که به عنوان یک مقیاس عینی برای ارزیابی حافظه بکار برده می شود نتیجه ده سال تحقیق و بررسی د ر زمینه حافظه عملی، ساده و فوری بوده و اطلاعاتی را باری تفکیک اختلالات عضوی وکنشی حافظه بدست می دهد.

مزایای استفاده از این مقیاس که به طور متوسط 15 دقیقه بطول می انجامد عبارتند از:

1-                استاندارد شده در حد رضایت است. 2- به تفاوت حافظه درسنین مختلف توجه گردیده است.

3-بهره حافظه ای  (MQ)که بدست می دهد تا حدودی با بهره هوشی آزمودنی قابل مقایسه است.

با این آزمون بطور کلی می توان:

1-                یادگیری و بخاطر آوری فوری

2-                تمرکز و توجه

3-                جهت یابی و بخاط آوری حافظه طولانی مدت را بدست آورد.

مقیاس حافظه و کسلر (فرم الف) شامل 7 آزمون فرعی:

1-آگاهی شخصی در مورد مسائل روزمره و شخصی  2-آگاهی نسبت به زمان و مکان (جهت یابی)   3- کنترل ذهنی   4- حافظه منطقی    5- تکرار ارقام روبجلو و معکوس   6-حافظه بینایی     7-یادگیری تداعیها می باشد.

 دستور العمل اجرای این آزمون:

1-                اگاهی شخصی درمورد مسائل روزمره و شخصی:

این آزمون فرعی از 6 سوال ساده مربوط به اطلاعات شخصی و عمومی تشکیل گردیده و بر روی آزمودنیهایی که دچا ر اختلالاتی همچون senile dementia, aphesia  هستند کاربرد زیادی دارند. نمونه سوالات :چند سال دارید؟..................................

نمره گذاری:یک نمره برای هر پاسخ صحیح.         حداکثر نمره:6

2-                جهت یابی (orientation)

در این آزمون فرعی از 5 سوال ساده همچون چه سالی است؟ چه ماهی است؟و..................برای بررسی جهت یابی فوری آزمودنی استفاده می شود.

نمره گذاری: یک نمره برای هر پاسخ صحیح     حداکثر نمره:5

3-                کنترل ذهنی: این آزمون فرعی از سه زیر مجموعه تشکیل گردیده و برای تشخیص نقایص مغزی بیماران ارکانیکی مغز بکار برده می شود.

(A): شمردن وارونه از 20 تا 1 . از آزمودنی بخواهید کوشش کند که اعداد را از 20 تا 1 بصورت وارونه بشمارد. مانند:1-......................18-19-20الی اخر تا 1

آزمونگر میتواند دستورالعمل را تکرار کند ولی نباید هیچگونه کمکی در حین تلاش آزمودنی به وی داده شود. خطاهاو مدت زمان ارائه را یادداشت نمایید(به ثانیه). محدویت زمانی: 30 ثانیه

نمره گذاری: 2 نمره در مدت زمان منظور شده بدون خطا. 1 نمره در مدت زمان منظور شد با یک خطا.

اگر آزمودنی بطور صحیح و بدون خطا در مدت زمان10 ثانیه شمارش را انجام دهد یک نمره اضافی میگیرد. حداکثر نمره:3

.....

............

......................


راهنمای عملی اجرا و نمره گذاری آزمون حافظه وکسلر


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:52 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

شیوه نمره گذاری:

این پرسشنامه دارای دو قسمت می باشد. قسمت اول شامل 15 سوال می باشد و به بررسی ویژگی های دوره های آموزشی ضمن خدمت می باشد. قسمت دوم پرسشنامه دارای 26 سوال بوده و اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت را مورد ارزیابی قرار می دهد.

....

..........

....................


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   41

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:52 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS) مان 1982

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS) مان 1982

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS) مان 1982 در 3 صفحه ورد قابل ویراش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه تعلل ورزی تصمیم گیری  (DPS) مان 1982 در 3 صفحه ورد قابل ویراش با فرمت doc


مقیاس تعلل ورزی تصمیم گیری (DPS):


 

 مقیاس دارای پنج ماده خود گزارشی است که توسط مان[1] (1982) برای سنجش تعلل ورزی در موقعیت­های تصمیم گیری ساخته شده است. ماده­های این مقیاس به کمک پنج گزینه به روش لیکرت نمره گذاری می­شوند و نمره بالاتر در این مقیاس نشان دهنده سطح بالاتر تعلل ورزی است. بررسی­ها بیانگر پایایی و روایی مطلوب این مقیاس هستند ( اسپاد، هیو و نیک سویس[2]، 2006). همچنین ایفرت و فراری (1989) روایی سازه این مقیاس را تایید نمودند. حسینی و خیر (2009) پایایی این این مقیاس را به روش همسانی درونی بررسی کردند و ضریب آلفای 78/0 را به دست آوردند. روایی این مقیاس نیز به روش تحلیل عامل و مولفه­ های اصلی بررسی گردید. ملاک استخراج عوامل، ارزش ویژه بالاتر از یک و شیب منحنی اسکری بود نتایج نشان دهنده وجود یک عامل عمومی در کل مقیاس بود. مقدار ضریب KMO (شاخص کفایت

 


 

[1]. Mann

 

[2]. Hiou&Nikcevic



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   5

 

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:52 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه حساسیت خانواده به فرزند در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این پرسشنامه دارای 101 سو.ال بوده که گزینه های آن بر اساس طیف لیکرت طراحی شده اند. در تمامی سوالات به جز سوالات 15، 16، 40، 41، 42، 43، 57، 58، 59، 60، 61 و 101 گزینه کاملا مخالفم 1 نمره، گزینه مخالفم 2 نمره، گزینه مطمئن نیستم 3 نمره، گزینه موافقم 4 نمره و گزینه کاملا موافقم 5 نمره را کسب خواهد کرد. اما در سوالات 15، 16، 40، 41، 42، 43، 57، 58، 59، 60، 61 و 101 گزینه های 1، 2، 3، 4،و 5 به ترتیب نمره های 1، 2، 3، 4، و 5 را کسب خواهند نمود.

...........

.................

...........................


 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   101

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:52 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی)

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی)

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر (سبک های تفکر در مربی های ورزشی) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پرسشنامه سبک های تفکر که شامل 40 سئوال است و به وسیله استرنبرگ و واگنر (1992) طراحی شده است. در این پرسشنامه هر 8 سئوال یک سبک تفکر را مورد ارزیابی قرار می هد و پاسخ هر سئوال روی یک مقیاس 7 درجه ای لیکرت مشخص می شود. روش نمره گذاری هر گزینه بر طبق روش زیر انجام می شود:

0 = اصلا        1 = .خیلی کم          2 = کم           3 =  متوسط           4 = تا حدودی          5 = خوب          6 =خیلی خوب

در پایان برای ارزیابی داده ها مجموع نمرات بدست آمده در هر سبک تقسیم بر 8 می شود ودر یک مقیاس 6 ارزشی جاگذاری می شود این پرسشنامه نیز با اندکی دخل و تصرف ورزشی شده است. ابعاد این پرسشنامه در جدول زیر ارائه شده است:

بعد

شماره سوال

سبک تفکر اجرایی

8-1

سبک تفکر قانونی

16-9

سبک تفکر قضایی

24-17

سبک تفکرآزاد اندیش

32-25

سبک تفکر محافظه­کار

40-33

 

روایی و پایایی

اعتبار پرسشنامه سبک تفکردر تحقیقات انجام شده با استفاده از ضریب الفای کرونباخ آنها  75/0 بوده است. در پژوهش محمدی و همکاران (1389) نیز ضریب الفای کرونباخ اندازه گیری شده 657/ 0 محاسبه شد.

 در همان پژوهش نیز روایی محتوایی پرسشنامه سبک تفکر از طریق توزیع آنها در بین 15نفر از اساتید دكترای مدیریت و برنامه ریزی در  تربیت بدنی دانشگاه های كشور و متخصصین مدیریت و كسب نظرات و پیشنهادات اصلاحی تایید شد.

...............

........

..................


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:                   40

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:51 ] [ بابک ]
[ ]

راهنمای تعمیرات پژو 206 موتور TU3JP

راهنمای تعمیرات پژو 206 موتور TU3JP

راهنمای تعمیرات پژو 206 موتور TU3JP در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیراهنمای تعمیرات و اطلاعات خودروی پژو 206

توضیحات کامل

راهنمای تعمیرات پژو 206  موتور TU3JP در 62 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

بخشی از متن :

 

فصل اول:

باز و بست موتور و گیربكس از روی خودرو

بیرون آوردن موتور و گیربكس

   روشی كه در این جزوه توضیح داده می شود، در خودروهای دارای گیربكس اتوماتیك و دستی یكسان می باشد.

ابتدا مایع سیستم خنك كننده، روغن موتور و گیربكس تخلیه می گردد.

اجزاء سیستم هوای ورودی به موتور شامل لوله خرطومی هوای ورودی به موتور، بستها، مجموعه  هواكش جدا می شود.

بستهای باتری، باتری و سینی زیر باتری را باز كنید.

بدون باز كردن اتصالات و لوله های سیستم فرمان هیدرولیك، پمپ هیدرولیك را جدا كنید.

سوكت (ترمینال) مربوط به سیستم BSI را باز كنید.

اتصالات برقی و كانكتورهای سیمهای متصل به باتری و جعبه فیوز كنار باتری را جدا كنید.

شیلنگهای رفت و برگشت آب مربوط به رادیاتور بخاری را باز كنید.

شیلنگ ورود و خروج آب موتور را باز كنید.

شیلنگ خلاء مربوط به بوستر ترمز را باز كنید.

درانتها، رادیاتور را باز كنید.

در خودروهای مجهز به گیربكس دستی، سیم كلاچ را باز كنید و اهرم كلاچ را آزاد كنید.

در خودروهای مجهز به گیربكس اتوماتیك، كابل كیك دادن از روی گیربكس باز كنید.

اتصالات جانبی مربوط به دسته سیم اصلی ECU  را جدا كنید.

سپس پایه نگهدارنده ECU را از روی گلگیر سمت راست جدا كرده و بعد از آن كانكتور اصلی ECU را جدا كنید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:51 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش كارآموزی آموزش و پرورش كودكان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی

گزارش كارآموزی آموزش و پرورش كودكان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی

گزارش كارآموزی علوم تربیتی آموزش و پرورش كودكان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی در 97 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات97
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیعلوم تربیتی

توضیحات کامل

گزارش كارآموزی علوم تربیتی  آموزش و پرورش كودكان عقب مانده ذهنی در مقطع ابتدائی در 97 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست 


فصل اول

 مقدمه                                                                                       

تاریخچه كودكان ع.ذ                                                                   

تعلیم و تربیت چیست؟                                                                 

مراحل  هدف های آموزشی                                                          

طبقه بندی هد فهای تربیتی  در حیطه یادگیری                                   

 سطوح یادگیری در حیطه شناختی                                                 

 سطوح یادگیری در حیطه عاطفی                                                   

سطوح یادگیری در حیطة  روانی – حركتی                                       

 تعریف آموزش                                                                         

تعریف یادگیری                                                                         

مقایسه آموزشی  و یادگیری                                                         

 فصل دوم:مشخصات  محل كارورزی

 مشخصات محل كارورزی و مدرسه                                              

مشخصات دانش آموزان                                                             

برنامه هفتگی كلاس                                                                    

مشخصات كلاس                                                                       

سطح تحصیلات معلمان و كاركنان مدرسه                                       

فصل سوم: درس علوم                                                                   

 مشاهدة  تدریس درس علوم                                                        

فعالیتهای مربوط به ارائه درس                                                     

 جدول طرح  درس علوم                                                              

گزارش تدریس علوم                                                                  

 جدول طرح درس علوم                                                               

 سؤالات امتحان                                                                         

فصل چها رم درس  فارسی

مشاهده تدریس درس فارسی                                                       

 فعالیتهای مربوط به ارائه درس                                                    

جدول  طرح  درس  فارسی                                                          

 گزارش تدریس  فارسی                                                              

 جدول طرح درس                                                                      

 سؤالات امتحانی و نتایج آن                                                         

فصل  پنجم: درس ریاضی

 مشاهده تدریس درس ریاضی                                                      

جدول طرح درس  ریاضی                                                            

 فعالیتهای مربوط به ارائه درس                                                    

 گزارش تدریس ریاضی                                                              

جدول طرح درس ریاضی                                                             

سؤالات  امتحان ریاضی و تحلیل آنها                                              

نتیجه گیری                                                                              


مقدمه

در مورد كودكان استثنایی باید گفت كه به طور كلی دستگاه عصبی كودك به درجه رشد و كمال بزرگسالان نرسیده و چون رشد ادامه دارد و به عبارت در حال تغییر و تحول است لذا رفتار نیز به همان منوال در تحول و تغییر خواهد بود. در كودكان استثنایی واكنشها ویژگی های خاص دارند، چون كودك رشد فكری كامل ندارد لذا نمی تواند بر رفتارهای خود مانند بزرگسالان كنترل داشته باشد یا اگر عمل خلافی از او سر زند احساس گناه و تقصیر كند.

این كودكان در مقابل فشارهای زندگی واكنشهای  نسبتاً سریع و شدید نشان می دهند و به همان سرعت هم وقتی نشانه های زندگی از بین رفت بهبود می یابند. از آنجا كه وابسته و متكی به دیگران هستند و در واقع از نظر شخصیتی نارس و نابالغند لذا در مقابل فشار و ناراحتی تنها كاری كه خواهند كرد اختلالات رفتاری است كه وسیلة بیان كودك است.

اگر كودك سن كمتری داشته باشد در ارتباط با دیگران بیشتر در زحمت بوده و حتی وقتی قادر به تكلم است چون دایره اطلاع بر لغات محدود است و اصولاً قادر به درك و بیان مفاهیم كلی نیست و در بیان احساسات خود دچار مشكل است لذا اختلالات رفتاری و روانی شدیدتری از خود نشان می دهد.

زبان كودك را نه دیگران می فهمند و نه پزشك معالج. كودك نمی تواند از احساسات خود مانند ترس و اضطراب، احساس محرومیت و شكست صحبت كند ولی می تواند آنها را به زبان علائم جسمانی مانند بیقراری، امتناع از رفتن به مدرسه بهانه گیری و نظایر آن بیان كند.

پس پررفتار غیر عادی كودك یا علائم جسمانی را به خصوص اگر علت بخصوص نداشته باشد باید به عنوان واكنش نسبت به شرایطی كه در اطراف اوست در نظر گرفت.

كودك باید از مراحل مختلف رشد عبور كند، توقف یا عدم رشد كافی و به اصطلاح تثبیت كه در كودك خیلی شایع است موجب اختلال به درجات مختلف می شود و كودك در مقابله با مرحله بعدی رشد دچار مشكل می شود، كه بررسی و كشف اختلالات رفتاری كودكان و تغییر علائم روانی آنان یكی از مشكلات مهم روان شناسی و روان پزشكی كودك است.

لغت استثنایی اصولاً یك اصطلاح آموزشی است و مربیان آموزش و پرورش و مشاوران راهنمایی در زمرة اولین كسانی هستند كه به محدودیتهای یادگیری، عاطفی، شخصیتی، اجتماعی و مشكلات این افراد پی می برند و باید نسبت به رفع آنها با روشهای موجود و همچنین پیشگیری از اقدامات آتی اقدام نمایند.

در اینكه تمام كودكان افراد استثنایی هستند شكی نیست. هیچ كودكی عیناً شبیه كودك دیگر نیست و هر كودكی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، اگرچه این وضع تنها در كودكان صدق نمی كند ولی عده ای از كودكان به اندازه ای با كودكان دیگر فرق دارند كه باید توجه مخصوص به آنها مبذول داشت. این انحراف به طور كلی در تمام خصوصیات جسمانی، عاطفی، عقلانی و اجتماعی آنها دیده می شود كه باعث اشكال و مانعی بزرگ در سازگاری آنها با محیط اجتماع می گردد و به همین منظور به این دسته از افراد اجتماع استثنایی می گویند.

به طور كلی این كودكان را از 3 نظر مورد مطالعه قرار می دهند:

1) آنهایی كه از بدو تولد به علت ناراحتی های ارثی واختلالات مادرزادی بیماری مشخصی دارند مانند سندرم دان، هیدروسفالی، میكروسفالی و ...

2) كسانی كه از ابتدا با وسایل تشخیص می توان به بیماری آنها پی برد مانند:

دررفتگی مادرزادی لگن، اختلالات متابولیكی و اختلالات غدد مترشحه داخلی (هیپوتیروئیدیسم)

3) افرادی كه نقص عضو و بیماری آنها در طول رشد كودك مشخص می شود مانند: فلج مغزی، عقب ماندگی ذهنی، اختلالات شنوایی، بینایی و وجود ضایعات و آسیبهای مغزی مختصر كه باعث اختلال در عملكرد مغز مانند اختلال Minimal brain dysfunction در خواندن، نوشتن، حافظه و سازگاری و ... كودك می شود.

نكتة مهم این كه پیروزی و موفقیت بیمار فقط به میزان معلولیت بستگی ندارد بلكه میزان تواناییهای بیمار در به حركت در آوردن اعضای سالم برای جبران قسمتهای ناتوان، میزان فعالیت و پشتكار، محیط خانواده و كاردانی مربیان نیز در این امر دخالت دارند.


نتیجه گیری

باید به این نكته توجه داشته باشیم كه هر یك از كارهای: زمان بندی و استفاده از وسایل كمك آموزشی و فعالیتهای قبل از شروع درس كه باعث ایجاد انگیزه می شود و توجه و تمركز بچه ها را بالا می برد و تشخیص رفتارهای ورودی و آماده سازی و فعالیتهای تكمیلی كه در طرح درس روزانه هم از آنها استفاده شده است در بهبود كیفیت تدریس در جهت رسیدن به اهداف آموزشی ما را یاری می كند و چارچوب كاری مناسبی را در اختیار آموزگار قرار می دهد و از پراكنده گویی و انحراف جهت كلی آموزش كه همان رسیدن به هدفهای كلی است جلوگیری می كند و روشهایی كه هر یك از آموزگاران و كارورزان باید به آنها استفاده كنند تا به نتیجة مطلوبی در امر آموزش دست یابند را مشخص می كند.

كارورز با توجه به راهنمایی های آموزگاران و اساتید در امر آموزش در این تحقیق كه مربوط به تدریس سه درس فارسی، علوم و ریاضی است از روشهایی مانند روش نمایشی – توضیحی، مشاهده ای مشاركتی و گروهی و انفرادی و اكتشافی به همراه مواد و وسایل كمك آموزشی استفاده كرده است كه باعث می شود یادگیری به صورت عمیق تری صورت گیرد چرا كه دانش آموز خود در امر یادگیری و دقت او را بالا می برد و از یادگیری طوطی وار جلوگیری می كند و این كار گروهی آنها را تشویق به شركت در حل مسائل می كند.

و با توجه به اینكه  این دانش آموزان عقب مانده ذهنی هستند و IQ آنها نسبت به بچه های عادی پایین تر است. كار آموزش سخت تر با دقت بیشتری صورت گیرد. و برای جلوگیری از خستگی و نیز ایجاد انگیزه برای ادامة كار باید از تشویق و دادن جایزه استفاده كرد.

همچنین آموزش انفرادی و پرسش و پاسخ نیز در امر آموزش كمك فراوانی می كند چرا كه اگر دانش آموز دارای مشكلی در یكی از مباحث درسی خود باشد آن را شناسایی كرده و به منع آن اقدام می كنیم و از طریق تكرار و تمرین از فراموشی زودهنگام مطالب جلوگیری می كنیم.

نتایج ارزیابی و محاسبات آماری كه با استفاده از امتحانات كتبی و شفاهی بدست آمده میزان اعتبار و ثمربخشی هر یك از روشها را برای آموزگار روشن كرده و اگر ایرادی در یكی از قسمتهای تدریس و یا روشهای استفاده شده در امر تدریس وجود داشته باشد، مشخص می كند تا آموزگار هر چه سریعتر در جهت رفع آن اقدام كند و در جهت بهبود كیفیت تدریس بكوشد.

با توجه به این مطالب ما به این نتیجه می رسیم كه هر یك از همكاران در امر آموزش اگر به درستی مشكلات بچه ها را به وسیله آزمون و پیشینة آنها شناسایی كنند و با نیازهای ویژة آنها آشنا شوند و نیز ارزشهای مختلف آموزشی به ویژه مواد و وسایل كمك آموزشی استفاده كنند و طرح مناسبی با توجه به اهداف كلی برای آموزش و تدریس خود داشته باشند و از همه مهمتر برخورد مناسبی با دانش آموز داشته و او را ادراك كنند تا بتوانند در او انگیزه ای برای درس خواندن ایجاد كنند كه یكی از شروط اصلی است می توانند به اهداف آموزش دست پیدا كرده و آموزش خوبی را ارائه دهند و كودكان سالمی را به جامعه تحویل دهند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:51 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی تابلوهای برق صنعتی شرکت پالایش گاز پارسیان

گزارش کارآموزی تابلوهای برق صنعتی شرکت پالایش گاز پارسیان

گزارش کارآموزی شرکت پالایش گازپارسیان تابلوهای برق صنعتی در قالب word و در 95 صفحه قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات95
حجم24 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی شرکت پالایش گازپارسیان  تابلوهای برق صنعتی در قالب word و در 95 صفحه قابل ویرایش


مقدمه

  رشته برق یکی از كاربردی­ترین رشته­های فنی در صنایع نفت،گازوپتروشیمی می­باشد. با توجه به گوناگونی زیرمجموعه­های این رشته در شاخه­های مهندسی برق قدرت، برق الکترونیک، برق کنترل، برق ابزار دقیق، برق مخابرات و ... این رشته در حدود 22 درصد سمت­های سازمانی این صنایع را تشکیل می­دهد. 

تابلو چیست؟

تابلو عبارت است از فضایی که تجهیزات برقی در آن نصب می­شوند.در تعریف تابلو لزومی ندارد آن را حتمأ یک فضای بسته فلزی بدانیم بلکه فضای بسته فلزی، نوعی از تابلو محسوب می­شود. مشکلات ناشی از نصب تجهیزات و خطرات ناشی از عوامل محیطی و پدیده­هایی مانند اتصال کوتاه که در تجهیزات الکتریکی روی می­داد و در دسترس بودن تمام    قسمت­های برقدار از سوی اپراتور، سازندگان را بر آن داشت تا ایمنی بیشتری را تامین کنند، از این رو تابلو به شکل محفظه بسته طراحی شد تا تجهیزات داخل آن غیر قابل دسترس باشند

 

فهرست مطالب

 

  • Ø      فصل اول : مقدمه 

          

مقدمه  

تابلو چیست

انواع تابلو از لحاظ ساختار

نیروگاه گازی

فاکتورهای مهم در ارتباط با شناسایی تجهیزات الکتریکی


  • Ø      فصل دوم : نقش كلیدها دربرق 


  کلیدهای فشار قوی

    نقشه پست­های برق مناطق هم­جوار با پالایشگاه گاز پارسیان 

  نقشه شبكه برق پالایشگاه پارسیان

   نقش کلیدهای قدرت در شبکه

  سکسیونر را می­توان از نظر ساختمانی به انواع مختلف زیر تقسیم کرد

کلید قدرت (دیژنکتور)  Circuit Breaker

خصوصیات عمده و­ مهم كلیدهای قدرت

انواع کلید قدرت

روش­های مختلف برای خاموش كردن جرقه در كلیدهای فشار قوی

كلیدهای قدرت بر اساس نوع خاموش­كنندگی

خواص­خاموش­کنندگی

انواع مکانیزم عمل­کننده کلیدها

اجزای جانبی کلید قدرت

اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب کلید قدرت

مشخصات الکتریکی

مشخصات خاص جهت بعضی از کلیدها با عملکرد ویژه

توضیحاتی  در رابطه با مشخصات كلید

شماره نوع و محل قطع­كننده



  • Ø      فصل سوم : اندازه­گیری و اهمیت آن در برق

اندازه­گیری

روش­های­اندازه­گیری

سلكتور

مدار فرمان

كنتاكتور

ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ

ترانس‌های ولتاژ خازنی

قدرت خروجی ترانس­های ولتاژ

نحوه تست و راه­اندازی تجهیزات و تابلوها

نحوه­کابل­کشی بر روی سینی­ و­درکانال‌های خاکی

شین‌بندی تابلوهای قدرت

وایرینگ


کانکشن Connection

تست مداری

نحوه عملكرد خازن

ظرفیت خازن (C

تأثیر ماده دی‌الکتریک در فضای بین دو صفحه موازی یک خازن

به هم بستن خازن­ها

ظرفیت معادل در حالت متوالی

مزایای استفاده از خازن

یو پی اس به زبان ساده

انواع اختلالات رایج در برق شهر

عوامل موثر در ایجاد اختلال

 (Spike) اسپایك



  • Ø      فصل چهار: مراحل ساخت تابلو 

 

استانداردها و مراجع

تهیه نقشه­های اجرائی شامل

ساختمان عمومی تابلوها

رنگ آمیزی

مونتاژ لوازم و تجهیزات الکتریکی

شینه کشی و سیم کشی

بازرسی و کنترل کیفیت

تست و آزمایش

نوع اجناسی که در تابلوها بکار خواهد رفت بشرح ذیل می­باشد

  • Ø      فصل پنجم : جمع­بندی ونتیجه­گیری


جمع­بندی و نتیجه­گیری



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:51 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای با 529 سوال همراه با پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره طراحی گرافیک در فنی و حرفه ای 529 سوال همراه با پاسخنامه


بخشی از سوالات :


1-      برای خلق آثار هنری از کدام موارد زیر استفاده می شود؟

الف) وسیله اثر گذار                  ب) وسیله اثر پذیر                ج) خلاقیت                د) الف و ب

2-      کدام مورد زیر اثر گذار نمی باشد؟

الف) کاغذ             ب) مداد            ج) زغال                 د)آبرنگ

3-      کدام وسیله زیر اثر پذیر نمی باشد؟

الف) پارچه        ب) بوم             ج) قلم مو            د) مقوا

4-      در کدام کاغذ اثر پذیری قلم بیشتر می باشد؟

الف) کاغذ معمولی          ب) کاغذ گلاسه                 ج) کاغذ کاهی        د) کاغذی با بافت درشت

5-      کدام مدادها به مداد های نرم مشهورند؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

6-      کدام مدادها برای طراحی مناسب تر می باشند؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

7-      کاربرد کدام مدادها در نقشه کشی و طراحیهای مهندسی می باشد؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

8-      مدادهای معمولی جز کدام مدادها می باشند؟

الف) مدادهای h          ب) مدادهای b                 ج)مدادهای hb            د) هیچکدام

9-      کدام مددها برای طراحی با سرعت بالا مناسب تر است؟

الف) کنته            ب) رنگی               ج) اتد            د) همه موارد

10-   کدام وسیله اثر گذار برای انجام کارهای دقیق ئ تمیز مناسب است؟

الف) مداد           ب) راپید گراف                  ج) قلم مو               د) گواش


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:51 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری بیونیک

پاورپوینت بررسی معماری بیونیک

پاورپوینت بررسی معماری بیونیک در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری بیونیک در 33 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت doc


مطالب :

مقدمه

-دانلود پاورپوینت معماری بیونیک

- معماری بیونیک در معماری ایران

- معماری بیونیک در تاریخ معماری ایران

- معماری بیونیک و عملکرد آن در معماری

- انواع معماری بیونیک

- پیشینه معماری بیونیک در ایران و جهان

- معماری بیونیک منحصربفرد

- پیشینه معماری بیونیک در معماری ایران و جهان

- معماری بیونیک در اقلیم ایران

- معماری بیونیک

-معماران بزرگ

سبک بیونیک

- تعریف معماری بیونیک

- تاریخچه علم بیونیک

- خصوصیات معماری بیونیک

- روند طراحی در معماری بیونیک

- معماران به نام سبک بیونیک

- المپیک آبی لندن

- شهر شناور LILYPAD

- وینسنت کالباتVincent Callebaut

- برج سنجاقک نیویورک

- برج های فیلوتاکتیک






توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:50 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد