paperdownfile

محصولات دانشجویی

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره برق صنعتی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره برق صنعتی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره برق صنعتی در فنی و حرفه ای داری 160 سوال همراه با کلید پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات27
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره برق صنعتی در فنی و حرفه ای داری  160 سوال همراه با کلید پاسخنامه

 

  بخشی از سوالات :

 

1- اتصال پیل ها بصورت سری کدام کمیت راتقویت میکند؟

الف) توان     

 ب) ولتاژ     

 ج) جریان    

 د) فرکانس

2-محل نصب جعبه تقسیم باید حداقل ...... از کف تمام شده یا ......از سقف تمام شده فاصله داشته باشد؟

الف)2متر-50 سانتی متر       ب)2.5 متر-30 سانتی متر       ج)3متر-30سانتی متر     د)2متر-20سانتی متر

 

 

3)برای کنترل لامپ ازده محل از کدام گزینه استفاذه می شود؟

الف)3 کلید تبدیل    ب)8کلید صلیبی      ج)2 صلیبی و 1تبدیل       د)1صلیبی و 2 تبدیل

 

4-در راه اندازی لامپ فلورسنت سلف چه کار می کند؟

الف)ولتاژ راافزایش می دهد       ب)ولتاژ راکاهش می دهد    ج)جریان را کاهش می دهد      د)جریان را افزایش می دهد

 

5-برای اتصال کابل به شین برق بکار می رود؟

الف)مفصل      ب)سر سیم       ج)کابلشو       د)پیچ

 

6-برای انجام حفاظت زمین در یک زمین رسی از صفحه مسی استفاده می شود چنانچه مقاومت زمین 7.5 اهم باشد ابعاد صفحه مسی چقدر است؟مقاومت مخصوص زمین رسی 100=ρ است.

الف)3متر     ب)4متر       ج)5متر        د)6متر

 

7-در راه اندازی یک لامپ100وات ویک لامپ 200 وات به صورت سری نور کدام لامپ بیشتر است؟و چرا؟

الف)200وات-مقاومت زیاد       ب)200وات-مقاومت کم     ج)100وات-مقاومت کم   د)100وات – مقاومت زیاد

 

8- فرکانس برق DCچقدر است؟

الف)5هرتز    ب)50هرتز     ج)1هرتز    د)صفر هرتز

 

9-یک خازن در برق DCچگونه عمل می کند؟

الف)مدار باز    ب)اتصال کوتاه      ج)مقاومت دارد       د)مقاومت آن صفر است

 

10- یک خازن در برق ACچگونه عمل می کند؟

الف)مدار باز    ب)اتصال کوتاه      ج)مقاومت دارد       د)مقاومت آن صفر اس


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:02 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره کاربر مواد شیمیایی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره کاربر مواد شیمیایی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره کاربر مواد شیمیایی در فنی و حرفه ای داری 40 سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره کاربر مواد شیمیایی در فنی و حرفه ای داری  40سوال بدون پاسخنامه

 

بخشی از سوالات :

 

1  ) آتش های طبقه A کدامند ؟                                                                    

الف-

جامدات

ب -

گازها

ج -

مایعات

د -

فلزات

 

2- مصرف الکل چند درصد کارایی دارد ؟ 

الف

70%

 ب

20%

ج

100%

د

90%

 

3- در مصر باستان چه رنگی بیشتر متداول بوده است ؟  

الف

مشکی

 ب

قرمز

 ج

سفید

د

نارنجی

 

 4- امواج کوتاه مرئی کدام است ؟

الف

رنگهای آبی و بنفش

ب

رنگ سرخ و قرمز

ج

رنگ آبی و سبز

د

رنگ زرد

 

5- ویژگی های رنگهای سرد کدامند  ؟ 

الف

پوشش کمتر و فرارتر

 ب

پوشش بیشتر و فرارتر

ج

پوشش بیشتر و بادوام تر

 د

پوشش کمتر و بادوام تر 

 

6- رنگ های اصلی کدامند  ؟

الف

 بنفش ، سفید ، سیاه                                       

ب

قرمز ، زرد ، آبی

ج

  سبز ، زرد ، آبی                                             

د

بنفش ، نارنجی ، سبز  

 

 

7- خاکستری از ترکیب چه رنگ هایی به دست می آید ؟

الف

    قرمز و نارنجی       

ب

سیاه و سفید

ج

سیاه و زرد

د

سفید و زرد

 

 8- برای قرار دادن افراد در دسته های گرم و سرد به چه چیزی بیشتر توجه می شود ؟

الف

قد  

 ب

وزن  

ج

رنگ پوست

 د

قد و رنگ پوست  

 

 9- رنگ زرد در کدام موها بیشتر است ؟

الف

در موهای قهوه ای  

ب

در موهای قرمز               

 ج

در موهای بلوند یا بور

 د

در موهای شرابی

 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:02 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره مواد شیمیایی درآرایش زنانه در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره مواد شیمیایی درآرایش زنانه در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره مواد شیمیایی درآرایش زنانه در فنی و حرفه ای داری 40 سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره مواد شیمیایی درآرایش زنانه در فنی و حرفه ای داری  40سوال بدون پاسخنامه

 

بخشی از سوالات :

 

برای خاموش کردن آتشسوزی جامدات از کدام گزینه زیر استفاده میشود؟

الف- آب

 ب- پودر خشک

 ج- پتو

 د- قطع جریان برق

2) تماس مداوم با مواد شیمیایی و شوینده، چه تأثیری روی پوست دارد؟

الف- باعث ایجاد عفونتهای ویروسی میشود

 ب- ضخامت پوست زیاد میشود

ج- باعث تغییر ph اسیدی پوست میشود

 د- باعث از بین رفتن PH قلیایی پوست میشود

3) در مثلث آتش، چند عامل به وجود آورنده برای آتش وجود دارد ؟

الف- حرارت، هوا، اکسیژن

ب- شعله، اکسیژن، حرارت

ج- مواد سوختنی، حرارت، شعله

 د- مواد سوختنی، شعله

4) برای ایجاد دمای مناسب در محیط آرایشگاه، کدام گزینه زیر توصیه میشود ؟

الف- کولر گازی

 ب- کولر آبی

 ج- پنکه سقفی

 د- پنکه زمینی قابل تنظیم

 

 

 

5) کدام یک از گزینههای زیر، جزء روشهای برقراری ارتباط با مشتری میباشد ؟

الف- معرفی و گفتن نام خود به مشتری

 ب- نشان دادن تصاویر آرایشی

ج- رعایت پوشش مناسب

 د- توجه به روحیه و شخصیت مشتری

6) نحوه ارتباط صحیح آرایشگر با مشتری شامل کدام یک از موارد زیر است

الف- نظر خود را به مشتری بقبولاند

 ب- به انتقادات مشتری توجه نکند

ج- نظرات خود را به مشتری پیشنهاد دهد

 د- نسبت به مشتری جدی باشد


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:02 ] [ بابک ]
[ ]

پروپوزال بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پروپوزال بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با عزت نفس جنسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپوزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

 

بیان مسئله

عزت نفس یكی از سنجش‌های سنتی و سازگاری در پژوهش فرزند پروری است (آماتو و فلور[1]، 2002) عزت نفس یكی از اموری است كه با رفتارهای شكل گرفته در نظام خانواده در ارتباط است و یكی از ویژگی‌های فرا اخلاقی[2] است كه كنش وری اخلاقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد كودكانی كه والدینشان نقاط قوت و ضعف آن‌ها را می‌پذیرند و معیارهای روش و قابل قبولی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند و فرزندانشان را در دستیابی به این معیارها حمایت می‌كنند و عزت نفس فرزندانشان به میزان زیادی رشد می‌كند. (كار[3]، 2004)

تربیت صحیح والدین، تأثیر مثبتی بر عزت نفس كودكان دارد. (مندارا و موری[4]، 2000)

روابط صحیح والدین نقش بسیار مهمی را در سطوح بالای عزت نفس فرزندان ایفا می‌كند. (استبرگ[5]، 2001) اگر كودكان مستقیماً شاهد تعارض والدین خویش باشند، به مرور نشانه‌هایی از شرم و خجالت و آشفتگی و خود سرزنش گری را به نمایش می‌گذارند. (فروچ و مك هال[6]، 2000)

بنابراین عزت نفس ارزشیابی كلی ما نسبت به فضایل و قابلیت‌های خودمان، ارزش‌هایمان، اجزای بدنی، پاسخ‌های دیگران به خود و دیدگاهی است كه نسبت به دارایی‌هایمان داریم (كازدین[7]، 2001، به نقل از جان بزرگی، 1381). براندن[8] بر اساس جنبه‌های انسان‌گرایانه، عزت نفس را به عنوان نیاز وجودی[9] در نظر می‌گیرد و آن را به عنوان مؤلفه‌های برانگیزنده بنیادین رفتار انسان می‌داند. از نظر او عزت نفس به میزان‌های مساوی شامل ارزش مداری[10] و شایستگی[11] است. وی معتقد است كه عزت نفس دارای دو جنبه مرتبط به هم است یكی احساس خودكارآمدی شخصی و دیگری احساس ارزشمندی شخصی كه این دو جنبه باعث انجام اعتماد به نفس[12] و احترام به خود[13] می‌شود. (هوبان و هوبان[14]، 2004)

عزت نفس یکی از فاکتورهای مهم رشد افراد می باشد با عزت نفس فرد می تواند هویت خویش را بشناسد. عزت نفس با باورهای مربوط به خود، هیجانات مربوط به خود ارتباط دارد حتی عزت نفس در رفتا ما تجلی می یابد و متاسفانه کمبود آن با اضطراب هراس اجتماعی و رفتار اختلاف وسواس اجباری در ارتباط می باشد. مربیان، والدین، رهبران دولتی به این امر اتفاق نظر دارند که ما نیز به پرورش اشخاص با عزت نفس سالم و بالا داریم بنابراین انتخاب سبک فرزندپروری مناسب می تواند تاثیر مهمی در شکل گیری عزت نفس داشته باشد (محمودی، 1382).

والدین برای تربیت فرزندان خود از سبک ها و شیوه های متفاوتی استفاده می کنند که بامریند (1991) آن را به سه شیوه فرزند پروری سهل گیرانه[15]، استبدادی[16]، مقتدرانه[17] طبقه بندی نمود. پژوهش‌های انجام شده درباره این سه سبك نشان دادند كه این سبك‌ها ممكن است پیامدهای مثبت یا منفی را در كودكان افزایش یا كاهش دهند. فرزندپروری مقتدرانه با پیامدهای تحولی مثبت همچون

 


[1] . Amato & Fowler

[2] .high moral

[3] . Car

[4] . Mndara & Murray

[5] . Steinberg

[6] . Frosch & McHale

[7] . Kazdin

[8] . Branden

[9] . existential

[10] . worthiness

[11] . competence

[12] . Self- confidence

[13] . Self- report

[14] . Hoban & Hoban

[15] .Permissive

[16] .Authoritarian

[17] .Authoriative

 

سوالات پژوهش

  1. شیوه فرزند پروری مستبدانه سهم بیشتری در تعیین واریانس كدام یك از مولفه‌های عزت نفس جنسی (مهارت تجربه، جذابیت، كنترل، انطباق پذیری و قضاوت اخلاقی دارد).

  2. شیوه فرزند پروری سهل گیرانه سهم بیشتری در تعیین واریانس كدام یك از مولفه‌های عزت نفس جنسی (مهارت تجربه، جذابیت، كنترل، انطباق پذیری و قضاوت اخلاقی دارد).

  3. شیوه فرزند پروری مقتدرانه سهم بیشتری در تعیین واریانس كدام یك از مولفه‌های عزت نفس جنسی (مهارت تجربه، جذابیت، كنترل، انطباق پذیری و قضاوت اخلاقی دارد).

 

متغیرهای پژوهشی

متغیر پیش‌بینی كننده

متغیر پیش‌بینی كننده متغیری است که پژوهشگر آن را دستکاری یا انتخاب کند تاثیر آن را بر متغیر پیش‌بینی شونده مورد بررسی قرار دهد ( پاشا شریفی و نجفی زند، 1380)

در این پژوهش متغیر پیش‌بینی كننده شیوه فرزندپروری است.

متغیر پیش‌بینی شونده

متغیر پیش‌بینی شونده متغیری است که تحت تاثیر متغیر پیش‌بینی كننده قرار می‌گیرد و بر اثر تغییرات آن تاثیر می‌کند در حقیقت متغیر وابسته متغیری است که مورد پیش بینی است (پاشا شریفی و نجفی زند، 1380)

در این پژوهش متغیر پیش‌بینی شونده همان مؤلفه‌های عزت نفس جنسی است.

متغیر تعدیل کننده

متغیر تعدیل کننده متغیر است که رابطه بین متغیر مستقل وابسته را تحت تاثیر قرار می دهد، گاهی این متغیر یک متغیر ثانوی است که بر جهت یا میزان ارتباط متغیر مستقل و وابسته تاثیر می گذارد (پاشا شریفی و نجفی زند، 1380) در این پژوهش سطح تحصیلات والدین به عنوان یک متغیر تعدیل کننده در نظر گرفته شده است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:02 ] [ بابک ]
[ ]

پروپوزال بررسی عوامل اجتماعی مؤثر در اعتیاد زنان

پروپوزال بررسی عوامل اجتماعی مؤثر در اعتیاد زنان

پروپزال بررسی عوامل اجتماعی مؤثر در اعتیاد زنان در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات26
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپزال بررسی عوامل اجتماعی مؤثر در اعتیاد زنان در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

 

هدف تحقیق

اهداف تحقیق ، شناسایی موضوعات متعددی از جمله موارد زیر می باشد :

1-3-1 هدف اصلی

1- شناخت عوامل مؤثر بر اعتیاد زنان

1-3-2 اهداف فرعی

1- آگاهی از میانگین سنی زنان معتاد

2- شناسایی زنان معتاد از لحاظ موقعیتی ، تحصیلی و وضعیت تأهل

3- آشنایی با نابسامانیهای خانوادگی مؤثر بر گرایش با اعتیاد

4- آشنایی با عوامل محیطی – اجتماعی مؤثر بر اعتیاد

 

اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن

افزایش میزان افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند نشان می دهد که پدیده اعتیاد در بین زنان در حال افزایش است. سوء مصرف مواد نه تنها به دلیل آثار سوء فردی بلکه همچنین به دلیل پیامدهای منفی آن برای جامعه به یک مسئله اجتماعی بسیار مهم و خطرناک تبدیل شده است سوء مصرف مواد مخدر یکی از عوامل اصلی اختلال در خانواده ها و ارتکاب جرایم است و بهداشت و سلامت افراد و جامعه را با خطرات جدی متوجه می سازد و هزینه های اقتصادی آن برای کشوری مانند ایران از حد تصور خارج است. چند بُعدی بودن معضل اعتیاد ، مفصل اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، بهداشتی ، درمانی ، خانوادگی ، سیاسی و ... ، وجود بیش از سه میلیون معتاد و مصرف کننده تفننی در کشور ، همجواری کشور با دو کشور تولید کننده اصلی مواد مخدر یعنی افغانستان و پاکستان و ترانزیت مواد از ایران به کشورهای اروپائی ، افزایش روز افزون آمار طلاق و بزهکاری و بیکاری و سایر آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد در کشور ، عرضه جدید مواد مخدر به اشکال مختلف در کشور ، دسترسی آسان و ارزان مواد خصوصاً اشکال جدید آن ، تغییر الگوی مصرف از کشیدن و خوردن به تزریق ، وجود ارتباطات ناسالم در خانواده و جامعه ، تبدیل شدن قاچاق مواد و خرید و فروش آن به عنوان یک شغل و امرار معاش ، عدم اجرای دقیق قوانین از سوی مجریان ، نبود برنامه ریزی هدفمند آموزشی جهت آموزش آحاد جامعه ، نبود مدیریت هدفمند به منظور هماهنگی و یکسان سازی فعالیتهای سازمانها و ارگانهای مختلف در جهت اقدامات آموزشی و کنترلی ، اعتیاد به عنوان یک پدیدۀ شوم استعماری در کشور ، کم رنگ بودن فعالیتهای رسانه های گروهی خصوصاً رسانه های ملی در جهت تهیه برنامه های آموزشی هدفمند ، ترویج مواد در مراکز علمی دانشگاهی و خوابگاهها.

وجود مناطق پر خطر و آسیب پذیر در مناطق حاشیه ای شهرها به عنوان کانون توزیع و ترویج مواد ، کشف روزانه بسیاری از انواع آمپولها ، کپسولها ، قرصها و پودرها و ... توسط مراجع انتظامی ، وجود باورهای غلط در زمینه اثرات مواد مخدر ، خطیر بودن مسئولیت دولتمردان ، اندیشمندان ، مبلغین ، مدیران و کارشناسان در این راستا و دیگر مسائل مرتباط با مسئله آسیب رسان اعتیاد ، باعث شده که این آفت بزرگ اجتماعی در درجه اول اهمیت برای مطالعه آن قرار گیرد. لذا اهداف کلی از انجام این پژوهش شناخت مسأله اعتیاد به خصوص اعتیاد زنان و عوامل مؤثر بر آن می باشد.

 

فرضیات تحقیق

1- به نظر می رسد تفاوت معناداری میان پایگاه اجتماعی – اقتصادی مصرف کنندگان مواد مخدر (زنان معتاد) در مقایسه با زنان غیر معتاد وجود دارد.

2- به نظر می رسد سابقه طلاق و از هم گسیختگی خانوادگی در بین خانواده مصرف کنندگان مواد مخدر (زنان معتاد) در مقایسه با زنان غیرمعتاد بیشتر وجود دارد.

3- به نظر می رسد میزان درگیری ، خشونت و ناسازگاری میان اعضای خانواده های مصرف کنندگان مواد مخدر در مقایسه با خانواده های غیرمعتاد بیشتر است.

4- به نظر می رسد مصرف کنندگان مواد مخدر (زنان معتاد) در مقایسه با زنان غیرمعتاد از دوستان ناباب و منحرف بیشتری برخوردارند.

5- به نظر می رسدمیزان لذت جویی و راحت طلبی در زنان و معتاد به نسبت بیشتر از زنان غیرمعتاد است.

6- به نظر می رسد میزان دسترسی به مواد مخدر در بین زنان معتاد به نسبت بیشتر از زنان غیرمعتاد است.

7- به نظر می رسد میزان دین داری در بین افراد مصرف کننده مواد مخدر (زنان معتاد) به نسبت کمتری از زنان غیرمعتاد است.

8- به نظر می رسد تفاوت معناداری در میزان آگاهی از عوارض سوء مصرف مواد مخدر در بین زنان معتاد با زنان غیرمعتاد وجود دارد.

9- به نظر می رسد میزان افسردگی در زنان معتاد به نسبت بیشتر از افراد غیرمعتاد است.

10- به نظر می رسد گرایش به سوء مصرف مواد در بین اعضای خانواده زنان معتاد در مقایسه با افراد غیرمعتاد بیشتر است.

1-6 سؤالات تحقیق

1- آیا پایگاه اجتماعی – اقتصادی مصرف کنندگان مواد مخدر می تواند عامل مؤثری بر اعتیاد باشد؟

2- آیا میان سابقه طلاق و از هم گسیختگی خانوادگی در میان اعضای خانواده و مصرف کنندگان مواد مخدر و اعتیاد زنان رابطه وجود دارد؟

3- آیا میزان درگیری ، خشونت و ناسازگاری میان اعضای خانواده های مصرف کنندگان جزو عوامل مؤثر بر اعتیاد است؟

4- آیا دوستان ناباب ، سبب ساز اعتیاد فرد می شوند؟

5- آیا میان لذت جویی و راحت طلبی زنان معتاد و اعتیادشان رابطه ای وجود دارد؟

6- آیا دسترسی آسان فرد به مواد مخدر بر روی اعتیاد زنان به مواد مخدر مؤثر است؟

7- تا چه حد آگاهی داشتن از عوارض سوء مصرف مواد می تواند در جلوگیری از اعتیاد مؤثر باشد؟

8. آیا انجام امور دینی و دینداری افراد می‌تواند از بروز اعتیاد جلوگیری كند؟

9- آیا میزان افسردگی می تواند باعث بروز اعتیاد شود؟

10- آیا در خانواده فرد معتاد ، معتادان دیگری نیز وجود دارند؟


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:01 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره فتوشاپ در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره فتوشاپ در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره فتوشاپ در فنی و حرفه ای داری 109 سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات9
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره فتوشاپ در فنی و حرفه ای داری  109 سوال بدون پاسخنامه


بخشی از سوالات :

 

1 - برای ایجاد اعوجاج در محدوده انتخاب شده از کدام گزینه استفاده می شود ؟

الف- Rotate                   ب-Distort                     ج-Skew                        د- هیچکدام

2- ابزار های انتخاب در فتوشاپ کدامند ؟

الف- Magic Wand-Crop-Hand                            ب- Magic Wand- History-Crop

ج- Magic Wand-Move-Crop-Marquee              د- Type-Crop-Marquee

3- برای تعیین حساسیت Lasso به لبه ها در تصویر از چه گزینه ای استفاده می شود ؟

الف- Width                     ب- Tolerance             ج- Edge Contrast         د- Frequenc

4- در منوی Select  گزینه  Deselect چه عملی را انجام می دهد ؟

الف- کل تصویر را انتخاب می کند                    ب- ناحیه انتخاب شده را از حالت انتخاب خارج می کند

ج- ناحیه انتخابی را معکوس می کند                        د- ناحیه انتخابی را گسترش می دهد

5- به هنگام استفاده از کدام ابزار زیر می توان تصویر را چرخاند و نقص موجود در آن را اصلاح کرد ؟

الف- Move                   ب- Hand                       ج- Lasso                    د- Crop

6- اگر عملیات زیادی را بر روی تصویر انجام داده و بخواهیم به حالت قبل برگردیم از کدام یک از موارد زیر استفاده می کنیم؟

الف- Edit+ Undo - Ctrl +Z                                ب-  Edit + Cut – Ctrl +Z

ج-Edit +Undo - Shift +Z                                   د- Edit +Cut  -  Ctrl +X

7- ابزارهای نقاشی در فتوشاپ کدام یک از موارد زیر هستند ؟

الف-Gradient-History Brush- Stamp-Brush

ب- Gradient-Move Tool- Stamp-Brush

ج- Gradient-History Brush- Stamp-Magic Wand

د- همه موارد

8- برای ایجاد قلم موی دلخواه  و تغییر قلم موی موجود از چه گزینه ای استفاده می شود ؟

الف- Edi - Free Transform                                   ب- Edit - Step Back Ward

ج-Edit - Step For Ward                                         د- Edit - Define Brush

9- رنگ پایه چیست ؟

الف- رنگی است که توسط ابزار نقاشی به کار می رود.               

ب- رنگی است که در تصویر وجود دارد .

ج- رنگ پس زمینه و پیش زمینه

د- رنگی که از مخلوط رنگ تصویر و ابزار نقاشی به کار می رود.

10- برای کاهش یا حذف عملیات انجام شده روی تصویر از کدام پالت استفاده می شود ؟

الف- Info                       ب-Action                    ج-History                  د-Navigator


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:01 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره سرویس و نگهداری خودرو در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره سرویس و نگهداری خودرو در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره سرویس ونگهداری خودرو در فنی و حرفه ای داری 40 سوال همراه با پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره سرویس ونگهداری خودرو در فنی و حرفه ای داری  40 سوال همراه با پاسخنامه

 

بخشی از سوالات :

--------------------------------------------------------------------------------------------------

1-برای پرداخت کردن سطوح تخت از کدام سوها نهای زیر استفاده می شود؟

الف)نیم گرد       ب)تخت          ج)گرد           د)مثلثی

2-دقت کولیس میلی متری کدام گزینه زیر میتواند باشد؟

الف)05/0        ب)20/0         ج)1         د)50 /0

3-در اتومبیل اولین جایی که روغن تصفیه می شود ......... است؟

الف)ورودی اویل پمپ           ب)  فیتر روغن     ج) خروجی اویل پمپ    د) فشنگی روغن

4- علت ترکیدن فیلتر روغن .........؟

الف) کثیفی روغن     ب) جنس روغن     ج) خرابی سوپاپ بای پاس          د) هیچ کدام

  1. کدام وسیله زیر پرمصرف ترین جرین برق در خودرو می باشد؟

الف) استارت   ب)کوییل     ج)  دلکو    د)هیچکدام

  1. وظیفه فشنگی روغن چیست؟

الف)ااتصال جریان برق منفی با افزایش فشار روغن   ب) ااتصال جریان برق منفی با کاهش فشار روغن            

 ج) ااتصال جریان برق مثبت با افزایش فشار روغن  د) ااتصال جریان برق مثبت با کاهش فشار روغن 

7-وظیفه روغن موتور.............؟

الف) جلوگیری اززنگ زدگی      ب) جلوگیری ازساییدگی    ج) آببندی قطعات      د)همه موارد

8-علت روغن ریزی در موتور.......؟

     الف) گرفتگی کانالها        ب) خرابی فیلتر     ج) خرابی کاسه نمدها واورینگی ها       د)هیچ کدام

     9- از نشانه های افزیش فشارروغن درموتور.........؟

     الف)  روشن شدن وسوختن لامپ روغن    ب)نشتی مرتب ازکاسه نمدها    ج)سیاه شدن روغن                                                                                                                                                                                                                

                                                         د)هیچکدام

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:01 ] [ بابک ]
[ ]

پروپوزال تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانش آموزان

پروپوزال تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانش آموزان

پروپزال تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانش آموزان در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات29
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپزال تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر بهزیستی روانشناختی و عزت نفس دانش آموزان در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

 

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

اهمیت و ضرورت شناسایی و آموزش مهارت های زندگی مورد نیاز دانش آموزان ابتدایی از این جهت است که در این دوره وجود پدیده های روانی نظیر اضطراب ، افسردگی ، پرخاشگری و اختلال در عملکردهای اجتماعی از مسائل مهم حوزه بهزیستی روانشناختیی ، در این دوره می باشد . لذا با توجه به این پدیده ها آموزش مهارت های زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است . همچنین بروز آسیب زننده در این دوره می تواند از عزت نفس پایین ، عدم توانایی در ابراز وجود و روابط بین فردی ، قرار گرفتن تحت فشار همسالان و فقدان آگاهیهای لازم در زمینه مهارت های ارتباطی ناشی شود . بدیهی است که با ارائه آموزش های لازم در این زمینه ها می توان آثار نامطلوب این روابط را کاهش داده و با ارائه آگاهی و شناخت بیشتر از خود در دانش آموزان در جهت افزایش عزت نفس آنها تلاش نمود و تا حد امکان عواطف و حالت های روانی نامطلوب نظیر افسردگی ، اضطراب و خشم را کاهش داد که خود این امر موجب ارتقای سلامت عمومی کودکان خواهد شد از طرف دیگر آموزش مهارت های زندگی فرد را برای شروع زندگی و قبول مسئولیت های اجتماعی آماده می کند و آنچه برای این گروه از افراد مهم است این است که چگونه به هویت اجتماعی خود پی ببرند و چگونه به خود شناسی برسند ودر زندگی اجتماعی با تغییرات گوناگون به طور موثر مواجه شده ، مشکلات زندگی خود را حل نمایند بنابراین شرایط خاص این دوره برنامه های خاص را می طلبد ( ترابی ، 1380) .

مهارت های زندگی به معنی کسب و افزایش دانش صرف نیست ، بلکه ایجاد مهارت و تعییردر نگرش و ارزشهای فردی هست . آموزش این مهارت ها فرد را قادر می سازد تادانش ، نگرش ها و ارزشها را به توانایی های بالفعل تبدیل کند . و فرد را قادر می سازد انگیزه و رفتار سالم داشته باشد و همچنین فرصت و میدان انجام چنین رفتارهایی را نیز ایجاد کند .

انسان برای مقابله با موقعیتهای مختلف و کشمکش های زندگی به مهارت هایی نیاز دارد تا در این راه او را مهیا سازند . این مهارت ها بسیار زیر بنایی هستند و در فرایند رشد ، شکل می گیرند ، مهارت هایی مثل شناخت  عواطف و رفتارها که در قالب ساختارهایی مانند خودکارآمدی ، توانایی حل مساله ، مقابله ،درک از خود و مهارت های اجتماعی تجلی می یابند . به نظر می رسد هم اکنون ، نهادهای سنتی آموزش خانواده ، مدرسه و سایر نهادهای فرهنگی برای  رشد چنین مهارت هایی در کودکان و نوجوانان چندان موفق نیستند . عوامل مختلف از جمله رسانه های گروهی و موقعیتهای مختلف اجتماعی ، اخلاقی ، تغییرات اجتماعی ، انتظارات و ارزش ها بین کودکان و نوجوانان از یک سو و والدین آنها از سوی دیگر شکاف عظیمی ایجاد نموده است . لذا ضروری است فرصت هایی فراهم گردد تا کودکان و نوجوانان علاوه بر کسب توانایی های خواندن ، نوشتن ، و حساب کردن مهارت های زندگی را نیز فرا بگیرند .

امروزه در سراسر جهان بر اهمیت بهداشت روانی تاکید می شود و روز به روز با انجام تحقیقات وسیع و گوناگون اهمیت و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی آشکارتر می گردد ، به طوری که سال 2001 میلادی از طرف سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان سال جهانی « بهداشت روانی » اعلام گردید . سازمان مذکور در این سال شعار « غفلت بس است ، مراقبت کنیم » را جهت آشکارتر ساختن اهمیت موضوع ، مطرح نمود . (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، 1377) .

پژوهش ها نشان می دهند که آموزش مهارت های زندگی به ارتقاء بهداشت روانی کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف زندگی کمک می کند و از اساسی ترین برنامه های پیشگیرانه در سطح اولیه به شمار می رود . سلامتی ،بخش اصلی یک زندگی شاد است . و مدارس نقش مهمی در آگاه ساختن کودکان و نوجوانان پیرامون مسائل بهداشتی و سلامتی و آموزش مهارت های زندگی به آنان دارند .

حسینی( 1378) ، معتقد است آموزش ، اساسی ترین روش، پیشگیری اولیه است . از طرفی دیگر مهم ترین و موثرترین دوره جهت آموزش  پیشگیرانه ، دوره کودکی و نوجوانی است . به همین دلیل متخصصین بهداشت روانی ، آموزش پیشگیرانه در دوره کودکی و نوجوانی را بسیار مورد توجه قرار می دهند .

 پژوهش های مختلفی كه پس از اجرای برنامه آموزش مهارت های زندگی در مدارس صورت گرفت ، تاثیر این آموزش را بر ابعاد مختلف بهزیستی روانشناختی نشان می دهد. مثلاً كاهش معنا دار اضطراب اجتماعی (بوتوین واینگ[1]1982) ، تصور از خود (كروتر[2]،1991) ،  خودكار آمدی (الیس،1991)، ناسازگاری اجتماعی و هیجانی (كاپلان ، 1992) و عزت نفس (اینت[3]1994) . در بسیاری از بررسی های انجام شده در این زمینه نتایجی دیگر از قبیل افزایش اعتماد به نفس کودکان،بهبود رابطه معلم و شاگرد،کاهش غیبت از مدرسه،و کاهش بد رفتاری آنان حاصل گردید(سازمان بهداشت جهانی،ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی،1377). 

 

 

 

با توجه به مطالب فوق و نقش ارزنده آموزش مهارت های زندگی بر بهزیستی روانشناختی و عزت نفس افراد بخصوص کودکان و با توجه به تاثیر مثبت برنامه های پیشگیرانه در مدارس و همچنین ضرورت بررسی تاثیر آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی ، پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش مهارت های  زندگی در دوره ابتدایی بر سلامت عمومی و عزت نفس کودکان می پردازد .

ضمنا نتایج این پژوهش می تواند مورد استفاده وزارت آموزش و پرورش ، سازمان بهزیستی ، کانون های اصلاح و تربیت و سایر سازمان ها و نهادهایی که به نوعی با تعلیم و تربیت کودکان سرو کار دارند قرار گیرد .

 

1-4 اهداف پژوهش

اهداف کلی :

  1. بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی
  2. بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس دانش آموزان دختر دوره ابتدایی

اهداف جزئی :

1-1-بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش نشانه های جسمانی دانش آموزان دختر ابتدایی

1-2-بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش اضطراب و بی خوابی دانش آموزان دختر ابتدایی

1-3-بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش نارساکنش وری اجتماعی دانش آموزان دختر ابتدایی

1-4-بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برکاهش افسردگی دانش آموزان دختر ابتدایی

2-1- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس کلی دانش آموزان دختر ابتدایی

2-2- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس اجتماعی ( همسالان) دانش آموزان دختر ابتدایی

2-3- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس خانوادگی دانش آموزان دختر ابتدایی

2-4- بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی برافزایش عزت نفس تحصیلی ( آموزشگاهی ) دانش آموزان دختر ابتدایی

1-5 فرضیه های پژوهش

1-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان  تاثیر دارد.

2-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس دانش آموزان تاثیر دارد.

 1-1-  آموزش مهارتهای زندگی برکاهش نشانه های جسمانی تاثیر دارد.

 1-2- آموزش مهارتهای زندگی برکاهش اضطراب و بی خوابی دانش آموزان تاثیر دارد.

1-3-  آموزش مهارتهای زندگی برکاهش نارسا کنش وری اجتماعی  دانش آموزان تاثیر دارد .

1-4-آموزش مهارتهای زندگی برکاهش افسردگی  دانش آموزان تاثیر دارد .

2-1-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس کلی دانش آموزان  تاثیر دارد.

2-2- آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس اجتماعی (همسالان ) دانش آموزان تاثیر دارد.

2-3-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس خانوادگی (والدین )دانش آموزان تاثیر دارد .

2-4-آموزش مهارتهای زندگی برافزایش عزت نفس تحصیلی (آموزشگاهی ) دانش آموزان تاثیر دارد .

 


1-Botvin &Eng

2-Kreuter

3-Enet

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:01 ] [ بابک ]
[ ]

پروپوزال رابطه ساده و چندگانه هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری با سلامت روانی امدادگران

پروپوزال رابطه ساده و چندگانه هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری با سلامت روانی امدادگران

پروپزال رابطه ساده و چندگانه هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری با سلامت روانی امدادگران در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپزال رابطه ساده و چندگانه هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری با سلامت روانی امدادگران در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

 

مقدمه

امروزه بهداشت روانی مسأله‌ای است که در کشورهای توسعه یافته مورد توجه فراوانی قرار می گیرد. سازمان بهداشت جهانی، بهداشت روانی را اینگونه تعریف می کند: "بهداشت روانی در درون مفهوم کلی بهداشت قرار دارد و بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های روانی و جسمی، بهداشت به معنای نبود بیماری یا عقب ماندگی نیست". در واقع بهداشت روانی به معنای تواناسازی مردم برای بهبود افزایش تسلط بر سلامتشان می باشد (سازمان بهداشت جهانی، 2005).

اخیراً مشکلات سلامت روان بیشتر شده و یا اینکه بشر بیشتر به آن توجه کرده ‌است. رسیدن به آرامش و اطمینان و دوری از افسردگی و اضطراب از اساسی‌ترین نیازهای فطری آدمی و از دیرباز جزو مسائل اساسی بشر بوده‌است. همین مسئله موجب شده تا در ادیان الهی و آیین‌های کهن بشری، ضمن تشریح علل آرامش روحی و روانی، راهکارهایی برای پاسخ به این نیاز اساسی بشر ارائه شود. از طرف دیگر، بهداشت و سلامت روانی یکی از نیازهای اجتماعی نیز هست؛ چراکه عملکرد مطلوب جامعه مستلزم برخورداری از افرادی است که از نظر سلامت و بهداشت روانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند (محمدپور، 1388). در زمینه عوامل اثرگذار بر سلامت روانی مطالعات بسیاری صورت گرفته و نقش عوامل مختلفی به عنوان عوامل پیش بینی کننده سلامت روانی در بین افراد مشخص شده که در این بین می توان به نقش عواملی همچون هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری اشاره کرد (رضوی، نظیری و قنبری، 1390؛ مک لین، 2006 و استرازدنیز و همکاران، 2008؛ کرمی و زکی یی، 1391). فردی که توانایی درک هیجانات خود و دیگران را دارا باشد و بتواند مدیریت آنها را در روابط خویش انجام دهد، به عبارتی از سطحی نسبتا بالا از هوش هیجانی برخوردار باشد و در موقعیت های استرس زای زندگی از حمایت افراد دیگر برخوردار شود و در موقعیت های مختلف حالت تعادل روانی اجتماعی خویش را برقرار سازد و در مواجهه با مسایل حالت انعطاف برای سازگاری با مسایل را داشته باشد و به نحوی تاب تحمل و کنارآمدن سازگارانه با آنها را داشته باشد البته به شکل فعال در جهت سازگاری عمل نماید می تواند از سلمت روانی بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردار باشد و به نحوی بر اساس داشتن این موارد و ویژگی ها می توان سلامت روانی فرد را پیش بینی نمود.

در نهایت می توان بیان داشت که بر اساس اهمیت درک مسایل و عوامل تاثیرگذار بر سلامت روانی افراد، مطالعه­ی حاضر به دنبال دست دادن به درکی روشن از نقش عوامل اثرگذار بر سلامت روانی افرد و خصوصاً نقش عوامل هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری می باشد.

 

فرضیه های پژوهش

  1. بین هوش هیجانی با سلامت روانی در امدادگران جاده ای رابطه منفی وجود دارد.
  2. بین حمایت اجتماعی با سلامت روانی در امدادگران جاده ای رابطه منفی وجود دارد.
  3. بین تاب آوری با سلامت روانی در امدادگران جاده ای رابطه منفی وجود دارد
  4. بین هوش هیجانی، حمایت اجتماعی و تاب آوری با سلامت روانی در امدادگران جاده ای رابطه چندگانه وجود دارد.

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:00 ] [ بابک ]
[ ]

پروپوزال رابطه سبک های دلبستگی، هیجان خواهی و هوش هیجانی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان

پروپوزال رابطه سبک های دلبستگی، هیجان خواهی و هوش هیجانی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان

پروپزال رابطه سبک های دلبستگی، هیجان خواهی و هوش هیجانی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی

توضیحات کامل

پروپزال رابطه سبک های دلبستگی، هیجان خواهی و هوش هیجانی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پروپزال کارشناسی ارشد شامل:


مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش                 

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc  می باشد و قابل ویرایش می باشد.

 

قسمت هایی از پروپزال:

 

بیان مساله

سوء مصرف مواد یکی از بزرگترین مشکلات عصر حاضر جامعه بشری می باشد که گستره ای جهانی پیدا کرده است. مصیبتی که میلیون ها زندگی را ویران و سرمایه های کلان ملی را صرف مبارزه و یا جبران صدمات ناشی از آن می نماید. هر روز بر شمار قربانیان سوء مصرف کننده مواد افزوده می­شود و عوارض آن شامل اختلالات جسمی، روانی، خانوادگی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، همه مرزهای فرهنگی، را در می نوردد و سلامت فرد و جامعه را مورد تهدید قرار می­دهد (مهرابی زاده، فتحی و زرگر، 1387). بر این اساس می­توان بیان داشت که مصرف مواد یکی از مشکلات عمده بهداشتی و اجتماعی جوامع امروزی به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. چرا که گرایش روز افزون به مصرف مواد یکی از مشکلات مهم اجتماعی است، به ویژه با کاهش سن اعتیاد و رواج آن در میان نوجوانان (شاهسوند، 1385) ضرورت چاره اندیشی بیشتر احساس می­شود. از آنجا که آمارهای سن شروع مصرف مواد در حال کاهش و متمرکز بر دانش آموزان و دانشجویان است، توجه به میزان آمادگی برای اعتیاد این قشر و شناسایی متغیرهای مرتبط با آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

می­توان اعتیاد را بیماری جسمانی-روانی-اجتماعی دانست که در شکل­گیری آن زمینه های پیش اعتیادی متعددی نقش اساسی ایفا می کنند (گلانتر[1]، 2006). وابستگی به مواد یا به اصطلاح اعتیاد به مواد مخدر در همه مشاغل، سطوح تحصیلی و طبقه اقتصادی اجتماعی دیده می شود و مختص به افراد و اقشار خاصی نمی باشد (زرگر، نجاریان و نعامی، 1387). هر روز از طریق رسانه های جمعی، دوستان و آشنایان اخبار گوناگونی از افزایش میزان مصرف مواد مخدر، افزایش معتادان و مشکلات ناشی از آن شنیده می ­شود. که دلالت بر این امر دارد که مشکل اعتیاد مختص جامعه کنونی نیست، بلکه پدیده ای جهانی است. نکته مهمی که در رابطه با اعتیاد باید مدنظر داشت این است که اعتیاد یک پدیده چند بعدی است، یعنی عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک فرد معتاد شود و به اعتیاد خود ادامه دهد و حتی بعد از اینکه ظاهراً درمان شد به حالت اول بازگردد (چارلز و داچن[2]، ترجمه رنجگر، 1383). بر اساس این نکته که عوامل متعددی در شکل­گیری، مداومت یا عود اعتیاد در محیط های گوناگون اثرگذار است و همچنین این امر که اعتیاد در همه اقشار، گروه ها و طبقات فردی، قومی، فرهنگی و اجتماعی می­تواند بروز نماید، پژوهشگر را بر آن داشت تا حرکتی در راستای شناسایی بیشتر برخی عوامل موثر و زمینه ساز اعتیاد نماید.

 


[1]. Galanter

[2]. Charlz., & Dachen

 

فرضیه های پژوهش

  1. بین سبک های دلبستگی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه وجود دارد.
    1. بین سبک دلبستگی ایمن با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه منفی وجود دارد.
    2. بین سبک دلبستگی اجتنابی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه مثبت وجود دارد.
    3. بین سبک دلبستگی مضطرب دوسوگرا با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه مثبت وجود دارد.
  2. بین هیجان خواهی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه مثبت وجود دارد.
  3. بین هوش هیجانی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه منفی وجود دارد.
  4. بین سبک­های دلبستگی، هیجان­خواهی و هوش هیجانی با آمادگی اعتیاد در دانش آموزان پسر رابطه چندگانه وجود دارد.

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:00 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد