paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) تعارضات زناشویی در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) تعارضات زناشویی  در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف تعارض

رایس (1996) تعارض را نوعی ارتباط زناشویی تعریف می­کند که در آن رفتارهای خشونت آمیز مانند توهین، سرزنش، انتقاد و حمله فیزیکی وجود دراد و زوجها در آن نسبت به یکدیگر احساس خصومت، کینه، خشم و نفرت داشته و هر یک عقیده  دارد که همسرش آدم نامطلوب و ناسازگاری است که موجب رنجش و عذاب او می شود (نقل از مارکو، درن و ساسمن، 2012)

تعارض از دید سیستمی، تنازع بر سر تصاحب پایگاه و منابع قدرت است که در جهت حذف امتیاز دیگری و افزایش امتیازات خود بروز می کند و فرآیندی است که طی آن یکی از طرفین پی می­برد که طرف مقابلش مسائل مورد علاقه وی را سرکوب می کند (مویترا، موکرجی و موکرجی، 2012).

بین تعارضات سازنده و غیر سازنده و مخرب باید تمایز قایل شد. مباحث سازنده آنهایی هستند که درگیر شدن با مشکلات منجر به یک تفاهم کاملتر به منظور مصالحه، توافق یا حل مشکلات می‌شود این تعارضات هیجا‌ن‌های منفی را کاهش می‌دهد. احترام و اعتماد را ایجاد کرده و باعث می‌شود زوجین در کنار هم قرار گیرند و آنها را در یک جو معتمد و دوستانه قرار می‌دهد. تا مخالفت‌های مشروع را مورد بحث قرار دهند که مفهوم باز شود. تعارضات مختلف آنهایی هستند که (خود) شخص مقابل را بیشتر از مشکل درگیر می‌کند این تعارضات شرمندگی، تحقیر یا تنبیه شخص مخاطب را ضامن بخت‌های حساس در روحی از تنفر، تخلی و امانت باعث می‌شود. این تعارضات به منظور تحت تأثیر قرار دادن همسر، تکیه بر انتقادگری، همچنین ایده‌های منفی نسبت به طرف مقابل دارد. این تعارضات با عدم ارتباط واقعی، شک و تردید مشخص می‌گردد و گاهی بر پایه استراتژی‌های فردی در زمینه تهدید می‌باشد. تعارضات مخرب، رنجش نسبت به شخص مخاطب، کاهش اعتماد، اطمینان، دوستی، صمیمیت را باعث می‌شود که همکاری زوجین را کاهش می‌دهد.

تقسیم‌بندی دیگری از تعارض شامل تعارض کلامی و غیر کلامی می‌باشد. تعارض و خشم در رابطه نزدیک با هم هستند. بسیاری از ما از خشم می‌ترسیم چون در خشم کنترل، از دست می‌رود ولی خشم یک علامت است می‌تواند یک پیام باشد که ما آسیب دیده‌ایم یا حقوق ما مورد تعدی قرار گرفته است یا نیازها و خواسته‌های ما برآورده نشده است. زوجین می‌توانند به طوز سازنده‌ای در روابطشان با خشم روبرو شوند خیلی وقت‌ها خشم به عنوان دفاعی علیه آسیب استفاده می‌شود و بعضی وقت‌ها برای برانگیختن طرف مقابل به حل تفاوتها استفاده می‌شود. یک شیوه تعارض معمول انزوا است که بعضی وقت‌ها بر روابط تأثیر می‌گذارد. و روحیه هر دو همسر تضعیف شده و از هم دور می‌شوند همسران یا والدین منزوی افکار و احساسات خود را سرکوب می‌کنند آنها از تحقیر و حق ندانستن احساسشان ترس دارند آنها ممکن است از ابراز تعارض به خاطر آزادی که همسرشان وارد می‌شود خودداری کنند (نیکولز و نیکولز، 2009).

بنا به نظریه سیستمی، سطح اضطراب جاری، شیوه های برخورد با اضطراب، و شدت استرسورهای جاری، یا وقایع التهاب زا، که تشدید کننده اضطراب و فرآیندهای آن در سیستم خانواده گسترده است، عوامل اصلی تعیین کننده زمان، شدت و تداوم تعارض زناشویی است


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:16 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گشتالت درمانی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گشتالت درمانی (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) گشتالت درمانی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات35
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو ) گشتالت درمانی در 35 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

ریشه های فلسفی و تجربی گشتالت درمانی

 


کار ویلیام جیمز، یعنی مخالفت با عنصرنگری روانشناسی، نیز صورت ابتدایی روانشناسی گشتالت است. جیمز عناصر هشیاری را انتزاعهایی مصنوعی می‌دانست. او بر این تأکید داشت که ما اشیاء را به صورت کل می بینیم نه دسته هایی از احساسها(جیکوب و هیسنر، 2009).


پدیدارشناسی مورد نظر هوسرل جزیی از سیر تحولی رواندرمانی گشتالتی بوده است. پدیدارشناسی مورد نظر هوسرل عبارت بود از بررسی موضوعات آنگونه که در هشیاری انسانها تجربه می شوند. روش شناسی پدیدارشناسی عبارت است از شهود یا تمرکز بر پدیده یا موضوع، تحلیل جنبه های مختلف پدیده و آزاد کردن خویش از پیش پندارها به گونه ای که مشاهده گر بتواند پدیده مورد نظر را به دیگران بفهماند(جیکوب و هیسر، 2009).


روانشناسی گشتالت اصولاً بر این دیدگاه مبتنی است که پدیده های روانشناسی یک کلیت هستند نه مجموعه از اجزا. در روانشناسی گشتالت، میدان بر مبنای شکل و زمینه قابل بررسی است. شکل می تواند برجسته و زمینه در حاشیه باشد. با این حال دو مفهوم شکل و زمینه نقش مهمی در منطق نظری گشتالت درمانی دارند. وقتی شکل ها ناقص یا مبهم هستند به حاشیه رانده می شوند و حواس شخص را پرت می کنند. برای نمونه، پسری که از مار می ترسد نمی‌تواند مفهوم مار را به طور کامل وارد ذهن خویش کند یا از آن یک شکل کامل بسازد. وقتی این پسر بتواند مارها را لمس کند و از آنها نترسد، شکل کامل می شود(شارف، 2000).

 


در نظریه­ ی شخصیت از دیدگاه گشتالتی، گفته می­شود که آدمی به دلیل کوشش و تقلای مداوم خود در جهت تعادل حیاتی، انگیخته می­شود. این‌گونه تلاش و کوشش برای ایجاد تعادل حیاتی، دارای اساس و پایه غریزی است و معنی آن این است که این تعادل و توازن در نتیجه­ی نواخت طبیعی و خودگردان موجود زنده یا جاندار – در بین حالت‌های تعادل و عدم تعادل یا توازن – به جریان افتد. اصل تعادل حیاتی، موجب پیدایی ساخت ادراک‌های فرد و به نظم درآوردن این ادراک‌ها می­گردد. این ادراک‌ها نیز به نوبه خود به صورت تجربه­ی اصلی ادراک شکل در مقابل یک زمینه، سازمان داده می­شوند. وقتی شخص یک نیاز مثل گرسنگی یا تشنگی را احساس می­کند، گفته می­شود که جاندار در حالت عدم موازنه قرار گرفته است. ضمنا همگامی تعادل و توازن مجدد برقرار می­شود که شخص بتواند چیزی را از محیط جذب کرده و نیاز خود را برآورده سازد. پس از آنکه جاندار در حالت موازنه یا تعادل قرار گرفت، پیش­نما برای ظهور یک شکل در آگاهی او، صاف و روشن و به عبارت دیگر، آماده خواهد شد. بدین ترتیب، شخص در حالت نسبتا ثابت جریانی قرار می­گیرد که طی آن، یک شکل در زمینه ظاهر می­شود، راهی نیز برای ارضای نیاز انتخاب می­گردد، شکل از زمینه دور می‌شود و مجددا یک شکل در زمینه ظاهر می­شود. برای توصیف نظریه­ی گشتالت در زمینه شخصیت، باید هم با اصل تعادل حیاتی و هم با اصل کل­نگری آشنا باشیم. در توضیح اصل کل­نگری باید گفت: در این اصل، دو نوع رابطه تعریف می­شود. در اولین رابطه که اصطلاحا به آن ماهیت کل­نگر آدمی گفته می­شود، این اعتقاد وجود دارد که بدن و روح آدمی، نوعی ذات وابسته به هم و غیرقابل‌ تفکیک را تشکیل می­دهند. معنی این جمله آن است که آدمی موجودی اصطلاحا یکی‌شده و کل است و شامل کلیت روانی و جسمانی می­باشد.

  دومین رابطه، اصل کل‌نگر است که انسان و محیط او، تشکیل نوعی وحدت ارگانیسمی – محیطی را می دهند؛ یعنی آدمی و محیط او به هم بسته می‌باشند(برونر، 2010).

 


  1. ماهیت انسان

 پرلز، معتقد بود که هر شخصی استعداد آن را دارد که آزادانه انتخاب کند و مسئول رفتار خود باشد. خود­شکوفایی دیدگاه خوش­بینانه پرلز در مورد انسان بر این فرضیه او استوار است که همه موجودات زنده ذاتا به سوی خود­شکوفایی کشیده می­شوند. البته او این کار را به عنوان فرایندی ناتمام می­نگرد: ما به‌طور دائم در حال شدن هستیم، ما هرگز به‌طور کامل "شکوفا نمی‌شویم". این تمایل به خودشکوفایی فطری، انگیزش برای کلیه رفتارهای انسان است(برونر، 2010).

 

دفاع ها در گشتالت درمانی

گشتالت درمانی به لزوم وجود مرز مناسبی بین فرد و دیگران برای آگاهی و پیشگیری از اختلال روانی معتقد می باشد. رشد در این رویکرد درمانی به معناری حرکت از حمایت های محیطی به سمت حمایت های شخصی می باشد. مراجعان به واسطه آگاهی لحظه به لحظه تجارب خود، به تعبیر و تفسیر تجارب وضعیت خود می پردازند. مراجعهن با دوباره تجربه کردن مشکلات و موقعیت های دردناک گذشته، کارهای ناتمام گذشته خود را که کارکرد زمان حال انان را مختل کرده است، به اتمام می رسانند(نوابی نژاد، 1388).

درمانگر گشتالتی روی مقاومت ها در برابر تماس نیز تمرکز می کند . این مقاومت ها دفاع هایی هستند که انها را برای جلوگیری از تجربه کردن زمان حال به صورت کامل و واقعی پرورش می دهیم. پنج نوع مقاومت که در گشتالت درمانی به چالش کشیده می شوند عبارت اند از:


  1. درون فکنی: عبارت است از گرایش به پذیرفتن بی چون و چرای عقاید و معیارهای دیگران بدن جذب کردن آنها برای هماهنگ کردن با آنچه هستیم


  2. فرافکنی: در فرافکنی ما جنبه هایی از خود را با محیط نسبت دادن به محیط رها می کنیم. در واقع در فرافکنی، ما آن دسته از ویژگی های شخصی که با خود انگاشت مان هماهنگ نیست را رها می کنیم و به دیگران نسبت می دهیم


  3. معطوف کردن به خود: عبارت است از برگرداندن چیزی که دوست داریم در حق دیگران انجام دهیم به خودمان یا انجام دادن چیزی که دوست داریم دیگران در حق ما ناجام دهند. برای مثال اگر به خودمان ناسزا بگوییم و صدمه بزنیم معمولا پرخاشگری را که می ترسیم به دیگران معطوف کنیم به خودمان معطوف می کنیم.


  4. انحراف: فرایند حواس پرتی است به طوری که به سختی می توان احساس تماس را نگه داشت. کسانی که منحرف می شوند می کوشند از طریق استفاده از شوخی، تعمیم های انتزاعی و سوال کردن به جای اظهرا نظر، تماس را مبهم نمایند

 


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:16 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری-هیجانی نوجوانان (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری-هیجانی نوجوانان (فصل دو )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مشکلات رفتاری هیجانی نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) مشکلات رفتاری هیجانی نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعریف مشکلات رفتاری-هیجانی

 

تعریف اختلالات هیجانی رفتاری به شرایطی اطلاق می شود که در آن پاسخهای هیجانی و رفتاری در مدرسه با هنجارهای فرهنگی، سنی، قومی تفاوت داشته باشد بطوریکه به عملکرد تحصیلی فرد، مراقبت از خود، روابط اجتماعی، سازگاری فردی، رفتار در کلامی و سازگاری در محیط کار نیز تاثیر منفی بگذارد در بیشتر موارد، معلمان و همکلاسی ها آنان را طرد می کنند و در نتیجه فرصتهای آموزشی آنان کاهش می یابد(برنون و پرسی، 2007 به نقل از تکلوی 1390).

اختلالات رفتاری-هیجانی به دو دسته برونی سازی و درونی سازی تقسیم می شوند.اختلالات برونی سازی در برگیرنده دو گروه رفتارهای قانون شکنانه و پرخاشگرانه بوده و شامل اختلال نارسائی توجه، اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله ای است.اختلالهای درونی سازی شامل اختلال هائی است که نمود نشانه های بیماری بر خود فرد است. مانند افسردگی، اضطراب، شکایات جسمانی(خانجانی و هداوند خانی، 1391).

شواهد نشان می دهد که در بسیاری از موارد مشکلات رفتاری و روانی به صورت خفیف در کودکان و نوجوانان وجود دارد بدون آنکه توسط خانواده یا معلم تشخیص داده شود و تنها زمانی که به علل مختلفی که مرتبط با کودک و شیوه برخورد اطرافیان با وی و بروز بحرانهائی چون مرگ و طلاق والدین و مشکلات مدرسه است تسریع شده و تظاهر می بابد و به دلیل عدم تشخیص و درمان به موقع به عواقب نامطلوب همچون بزهکاری، حادثه پذیری و سوء مصرف مواد می شود.(خانجانی و هداوندخانی، 1391)..........

.................

.....................

................................

اثرات طلاق بر نوجوانان

طلاق و جدا شدن والدین بر نوجونان تاثیر منفی و طولانی مدت دارد ( چارلز، 2011، هلن و میلر، 2010) که زیر به بعضی از آنها اشاره می شود: 

  1. خشم همراه با بیزاری از والدین:

خشم و پرخاشگری به عنوان یک رفتار نامطلوب و نابهنجاری است که در نوجوانانی که خود را قربانی جدایی و طلاق والدین خود می‌دانند نسب تا شایع است و در پسران بیش از دختران مشاهده می‌شود. کمبود توجه و فقدان مراقبت‌های عاطفی لازم، محرومیت‌های نامطلوب عاطفی، فقدان نظام تربیتی پایدار و تهاجم و تخاصم مشاهده شده در رفتار والدین و فضای لبریز از نفرت و خشم از مهم‌ترین علل اصلی پرخاشگری در این نوجوانان است. نوجوان ممکن است از یک یا هر دوی والدین عصبانی بوده و متنفر باشد. او ممکن است یکی از والدین را مسئول از هم پاشیدگی خانواده بداند. ممکن است این والد را به خاطر محروم کردن او از عشق والد دیگر سرزنش کند. اغلب اوقات، والدی که حضانت نوجوان را بر عهده گرفته، باید خشم او را نیز تحمل کند.

  1. وابستگی به دوستان:

اگر نوجوان سپری کردن ساعت‌های طولانی در خارج از خانه با دوستان خود را آغاز نموده، حتما این موضوع را بررسی کنید. در حین دوره تغییر و تحول پس از طلاق، نوجوان به شدت به همسالان اعتماد می‌کند، گاهی اوقات حتی نسبت به کسانی که نمی‌شناسد. به خصوص این‌که نفوذ دوستانش بر او بسیار قوی است. حال اگر دوستانش انحرافات اخلاقی یا مشکلات رفتاری داشته باشند، احتمال این‌که او گام در مسیری اشتباه بگذارد، بسیار بالا خواهد بود. البته باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشیم که گروهی از نوجوانان، از داشتن رابطه اجتماعی با همسالان خود اجتناب می‌کنند، چون می‌ترسند که دیگران به روابط آن‌ها در خانه پی ببرند و با برچسب منفی شناخته شوند، و از این بابت نگران و وحشت‌زده هستند.

  1. افسردگی و ناشادی:

همه نوجوانان در زمان‌هایی احساس غم و ناراحتی می‌کنند. توجه داشته باشید اگر وقفه‌ای در فعالیت نوجوان ایجاد شود، می‌تواند اثرات افسردگی در آن‌ها داشته باشد. طلاق والدین و از دست دادن یکی از آن‌ها می‌تواند علت بروز افسردگی در نوجوانان باشد، البته تمام بچه‌های طلاق از افسردگی رنج نمی‌برند.

  1. سوءمصرف مواد مخدر:

بسیاری از نوجوانان برای از بین بردن تعارضات درونی، اضطراب و افسردگی و سایر هیجانات منفی از مواد مخدر استفاده می‌کنند و کارشناسان یکی از نخستین علل گرایش به مواد مخدر، از مرحله تفریحی گرفته تا استعمال، را افسردگی و اضطراب می‌دانند.شواهد حاکی از آن است نوجوانانی که در خانواده‌های تک والدی بزرگ شده‌اند بیش از همسالان خود در خانواده‌های دو والدی به سمت رفتارهای پرخطر تمایل دارند، شامل مصرف دخانیات، نوشیدن الکل، خشونت، روابط جنسی ناامن و اقدام به خودکشی، اقدام به فرار و قهر از خانه.

  1. فعالیت جنسی:

نوجوانانی که عشق را در خانه پیدا نمی‌کنند، به دنبال آن در بیرون از خانه می‌گردند. خوش‌گذرانی به بخشی از زندگی آن‌ها تبدیل می‌شود. فرزندان خانواده‌های از هم پاشیده زودتر از فرزندان خانواده‌های سالم به بلوغ جنسی می‌رسند.

  1. بی‌مسئولیتی:

نوجوان ممکن است برای خالی کردن خشم و سر خوردگی خود به بی‌پروا رفتار کردن روی بیاورد. سر کلاس‌ها حاضر نشود، قوانین مدرسه را زیر پا بگذارد، ساکنان محله را آزار دهد، در خانه نیز به خشونت گرایش داشته باشد و در کل، حاضر به انجام هر کاری باشد که مایه شرمساری و خجالت والد سرپرستش شود. او این کارها را برای تنبیه والد یا قرار دادن او در چنین وضعیت عذاب‌آوری انجام می‌دهد.

 

  1. به وجود آوردن زمینه های اضطراب:

 در نوجوانان حالتی شبیه به احساس ترس، نگرانی و تشویش به وجود می آید. در این بیماری علائم بیم از آینده در رفتار نوجوانان مشهود است. نوجوان با توجه به سستی مبانی خانواده از تفكر در مورد برنامه ریزی مدون برای حركت های دسته جمعی و گروهی وحشت دارد.

  1. ایجاد روحیه پرخاشگری و عصیان در نوجوانان:

نتیجه محرومیت های مداوم از مهر و محبت پدری است. در این نوع بیماری چون نوجوان امكان مذاكره حضوری و مستقیم و متقابل با پدر و مادر خود را نمی یابد و از طرفی سؤال های خود را بی جواب می بیند، روحیه عصیان و پرخاشگری در او به وجود می آید. رفتارهای پرخاشگرانه در اعمال و گفتار نوجوانانی كه خانواده های آنان از همدیگر جدا شده اند كاملاً مشهود است.

  1. بی قراری:

این بیماری با شدت و ضعف در نوجوانان خانواده هایی كه شاهد جدایی پدر و مادر خود بوده اند مشاهده می شود. حالتی كه فرد در مقابل هرگونه عاملی تحریك پذیر است یعنی حتی در مقابل محرك های ضعیف عكس العمل شدید نشان می دهد.

آنچه از پژوهش ها در امر طلاق برمی آید این است كه دختران خانواده های تك سرپرست یعنی آنها كه فقط با پدر یا مادر به سر می برند در معرض عوارض نامطلوبی چون انحرافات ازدواج زودرس، فرار از خانه و ترك تحصیل قراردارند. این امر در مورد گروه های اجتماعی و طبقاتی نیز صدق می كند( هلن و میلر، 2010، و چارلز، 2011)..............

................

..........................

.......................................

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:15 ] [ بابک ]
[ ]

پکیج (پروتکل) روان نمایشگری (سایکو درام)

پکیج (پروتکل) روان نمایشگری (سایکو درام)

پکیج (پروتکل) روان نمایشگری (سایکو درام) در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) روان نمایشگری (سایکو درام) در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  37  صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه  APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات و تکنیک های درمانی به صورت کامل برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

این بسته آموزشی با توجه به منابع آموزشی در هشت جلسه و هر جلسه دو ساعت، اجرا می­گردد.

 

جلسه اول

جلسه اول آشنایی گروه و ضرورت اعتماد و راز داری در گروه مطرح می گردد و با استفاده از تکنیک پرتاب توپ اعضاء به معرفی خود می پردازند.

اعضا جلسه در مورد مشکل خود صحبت می کنند و از اعضاء خواسته می شود هر کدام یک خاطره از دوران کودکی خود را بازگو نمایند تا یکی از خاطرات منفی را دوباره به اجرا گذاشته شود. مراجعان هر کدام خاطره خود را بازگو می کنند و چند خاطره به مرحله اجرا گذاشته و یکی از اعضاء خاطره خودش را بیان می کند و به اجرا در می آورند و از یاور خواسته می شود که فن آینه را اجرا کند و نقش فرد را اجرا کنند و خود فرد از بیرون صحنه شاهد اجرای یاور می باشد و دیگر حضار نیز به یاور کمک می کنند و در پایان از خود فرد خواسته می شود که بگویید در این موقعیت چه دیدگاهی دارد و آیا اگر دوباره مشکلی برای او پیش آید دست به چنین اقدامی می زند. در پایان اعضا مشارکت و راهکارهای دیگری را بیان می کنند.

 

 

جلسه دوم

جلسه دوم توضیحاتی درباره مشکل مورد نظر داده می شود و سپس در مرحله گرم کردن از تکنیک پایکوبی استفاده شد.

در مرحله اجرا با استفاده از فنون ایفای نقش معکوس و فن آیینه خاطرات به نمایش گذاشته شد. در مرحله مشارکت اعضای گروه نظرات خود درباره متغییر و مشکل مورد نظر بیان نمودند.

در پایان جلسه از اعضای گروه خواسته شد در جلسه بعد درباره شکست و نحوه برخورد با شکست فکر کنند و شکست هایی که تا بحال خورده اند را یادداشت نموده و برای جلسه بعد به جلسه بیاورند.

 


جلسه سوم

جلسه سوم آغاز جلسه تکنیک نوشتن با دست غیر مسلط اجرا شد و سپس درباره برون ریزی هیجانی و خصوصا خشم و نحوه مدیریت و برون سازی هیجانی برای اعضاء توضیح داده شد و اعضاء بیشترین برون ریزی هیجانی را در رابطه با والدین خود مطرح نمودند و بیشترین خشم نسبت به کنترل والدین نسبت به استفاده از شبکه اجتماعی و دوستیهای اینترنتی و رابطه با جنس مخالف بیان نمودند از اعضاء خواسته با ایفای نقش معکوس در نقش والدین به نگرشی تازه دست یابند. اکثریت اعضاء در نقش والدین بسیار مشکل داشتند اظهار داشتند که واقعا نمی توانند به جای والدین خود فکر کنند چرا که والدین دو دهه سنی با آنها فاصله دارند کارگردان از آنان خواست که تصور ر کنند که اکنون سال 2040 میلادی می باشد و آنها ازدواج کردند و خود دارای یک نوجوان با عصر روبرو هستند که تکنولوژی پیشرفته تر از وات ساپ و لاین می باشد آنان چه خواهند کرد هر کدام تصویر ذهنی خود را بیان نمودند و یکی از تصورات بصورت نمایش به اجرا درآوردند. در مرحله مشارکت اعضا باز هم بر اعتقاد خود مبنی بر درک فرزندان تاکید نمودند اما تا حدودی پذیرفتند بسیار سخت است.

 


جلسه چهارم

جلسه چهارم با تکنیک خوشبختانه- بدبختانه جلسه را آغاز نموده و در مورد عزت نفس و خود باوری و بررسی توانمندیها صحبت شد اکثریت اعضاء در مورد صیانت ازعزت نفس مشکل داشته و به توانمندیها خود باورناکافی داشتند، با توجه به شخصیت اعضاء (استفاده از تکنیک فرافکنی آینده )توانمندیهای آنان را دوباره سازی کرده و از اعضاء خواسته شده که به آینده رفته و خود را در یک موقعیت عالی تصور کرده و آینده را به زمان حال بیاورند یکی از اعضاء که عضو تیم تکواندو بود نقش یک تکواندو کار موفق را بازی نمود. و یکی از اعضا دیگر هم که دوست داشت در آینده مشاور شود و نیز فوبی اجتماعی نیز تا حدی داشت خواسته شد تا نقش یک مشاور جلسه در آینده داشته باشد. بعد هر کدام از اعضا تصورات خود را از آینده بیان نمودند و یکی از اعضا نیز که چندان به آینده و توانمندیهای خود را باور نداشت از او خواسته شد که خودش نقش یک فرد موفق را اجرا کند و از تکنیک تک گویی استفاده شد از او خواسته شد که آنچه را می اندیشد بصورت کلامی بیان کند و افکارش را بدون سانسور بیان کند. اعضای گروه در مرحله مشارکت نسبت به بعضی از افکار او را آگاه نمودند.

 


فنون روان نمایشگری

درمانگر در طول مرحله اجرا از فنون مختلفی برای رسیدن به اهداف درمانی روان نمایشگری بهره می گیرد كه این فنون عبارتند از:  

1-  فن وارونگی نقش ( نقش معكوس): در این فن پروتاگونیست و یاریگر مقابلش نقشهایشان را با هم تعویض می كنند. به این صورت كه شخص الف (پروتاگونیست) نقش شخص ب (خود یاریگر) و شخص ب نیز نقش شخص الف را می پذیرد. این تعویض نقش همراه با جابجایی مكان فیزیكی این دو نفر در صحنه صورت می گیرد. پروتاگونیست ضمن اجرای این فن و قرار گرفتن در نقش دیگران می‌تواند رفتارش را از نگاه آنها مشاهده كند و به درك و بینش عمیقتری دست یابد (بلاتنر، 2005).

2-  فن بدل:  در این فن، خود یاریگر بعنوان بخشی از شخصیت (موجودیت) درونی پروتاگونیست به ایفای نقش می پردازد. بدل، پشت سر یا در كنار پروتاگونیست می ایستد و به دنبال او حركت می كند و به بیان احساسات و عواطفی از شخص اول می پردازد كه او از وجود آنها آگاه نیست و یا از بیانشان امتناع می كند. (هارولد و همکاران، 1993).

3-  فن بدلهای متعدد: در این فن تعدادی از اعضاء بخشهای مختلف شخصیت كلی پروتاگونیست را به نمایش می گذارند (بلاتنر، 2007).

4-  فن آینه:  از این فن هنگامی استفاده می شود كه پروتاگونیست قادر به بیان مساله خود نیست، و یك یاریگر به جای او ایفای نقش می كند. در فن آینه پروتاگونیست از صحنه بیرون می رود و یاریگر در نقش او، رفتارها و عواطفش را بازی می كند چنانكه گویی پروتاگونیست خود را در آینه می بیند (نوابی نژاد، 1383).

5- فن خود گویی:  در این فن، پروتاگونیست افكار و احساساتش را با صدای بلند بیان می كند، با این فرض ضمنی كه دیگران آنها را نمی شنوند. استفاده از این فن برای انتقال افكار پنهان از عمق به سطح، بسیار مفید است (بلاتنر، 2005).

6-  فن تحقق خود (خودبازنمایی): در این فن پروتاگونیست، ادراكات كاملا خصوصی و منحصر به فردی كه از خود و یا دیگران دارد به نمایش می گذارد و در واقع همه نقشها را آنگونه كه می پسندد بازی می كند.

7- فن فرافكنی به آینده : این فن به پروتاگونیست كمك می كند كه پیشگویی خود را در مورد آینده اش ارائه دهد. پروتاگونیست هنگام اجرای این فن، راههای مواجهه با موقعیتهای آینده را فرا می گیرد و بخشی از دلهره های وی، پیش از درگیری واقعی با آن موقعیت ها از بین می رود.

8- فن توهم نمایی : این فن در مورد مراجعانی بكار می رود كه دنیایی پر از توهم دارند و در زندگی خود صحنه هایی غیرعادی را تجربه می نمایند. در این صورت این توهمات و هذیان ها را به نمایش در می‌آورند (فتحی، 1380).

 9- فن رویای روان نمایشگری: در این فن پروتاگونیست به جای بازگوكردن رؤیاهایش، آنها را با كمك خودهای یاریگر، به طور عملی اجرا می كند (نوابی نژاد، 1383).

 

مراحل اجرای روان نمایشگری و شرح تکنیک ها

به طور كلی هر جلسه سایكودرام از سه مرحله تشكیل می شود (بلاتنر، 2007):

1.مرحله آماده سازی یا مرحله گرم كردن

گرم شدن لازمه نخستین گام هر فعالیت گروهی است و شامل بیان اطلاعاتی درباره گروه (مانند طول مدت گروه، اهداف كلی و نوع گروه) توسط رهبر گروه، آشناسازی افراد با یكدیگر و سپس روشن سازی وظائف افراد است. گرم كردن.. باعث برانگیختن خود جوشی و خلاقیت در افراد، تسهیل تعاملات درون گروه و افزایش اعتماد بین اعضاء می‌شود. در این مرحله پروتاگونیست انتخاب می‌شود و خود را برای ورود به صحنه آماده می كند.

در بخش اول، مرحله آماده سازی  درمانگر باید خودش را به گروه معرفی کند. در دومین بخش از آماده سازی درمانگر باید خودش را آماده سازد. درمانگر برای رسیدن به این هدف باید زمانی را برای افزایش تحرک جسمی، تغییر محل صندلی ها، گفتگو با گروه درباره موضوعات متعدد و متفرقه و دادن اطلاعات اولیه درباره نقش خود اختصاص دهد. همه این فعالیتها باعث می شود که خودش را از لحاظ ذهنی و جسمی آماده کند. در بخش سوم ، درمانگر درصدد ایجاد و توسعه انسجام و هویت گروهی بر می آید. برای این کار درمانگر از افراد می خواهد که دو به دو تشکیل گروه بدهند و با هم صحبت کنند و طی پرسش و پاسخی کوتاه با خصوصیات هم آشنا شوند. و پس از آنکه همه با هم آشنا شدند هرکسی زوج خودش ر به جمع معرفی می کند (کوری 2003).

در بخش انتهایی، مرحله آماده سازی درمانگر باید افراد گروه را برای قسمت عمده سایکودرام که همان مرحله اجراست آماده سازد. روش های زیادی برای آماده سازی وجود دارد که عبارتند(لوتون، ترجمه یزدخواستی و همکاران، 1388)

-1آماده سازی کلامی: اولین آماده سازی کلامی را تشویق و تحرک بدنی را تحریک می کند. بدن اغلب توسط روان درمانی که فقط توسط کلمات، درمانگر و مراجع را بهم ارتباط می دهد، مورد غفلت قرار می گیرد. وقتی که اعضای گروه یک توپ واقعی یا خیالی را دست به دست می کنند، و آن را پاس می دهند، می گیرند یا پرتاب می کنند، گروه نیرومند می شود و تماس های انسانی گسترش می یابد.

2-پرتاب توپ: تکنیک به این صورت است که کارگردان توپ فرضی یا واقعی در دست دارد. قانون کار این است که هرکسی که توپ در دست او باشد باید صحبت کند و پس از اینکه صحبت خود را بیان کرد توپ را به فردی دیگری پاس می دهد فقط کسی که توپ را در اختیار دارد می تواند صحبت کند، این تکنیک موارد کاربرد بسیار متنوعی دارد.یکی از رایجترین آن ها  شروع اولین جلسه روان نمایشگری به منظور معرفی اعضا به یکدیگر است.

3 – سوالات: طبق این تکنیک هر یک از اعضا می بایست به دیگر حضار نگاه کند و کسی را که نمی شناسد یا کمتر از دیگران می شناسد، انتخاب کرده و سوالاتی از او بپرسد. در ابتدا کیفیت این سوال چندان اهمیتی ندارد ولی در ادامه کارگردان تاکنید می کند که اعضا سوالات عمیقتری را از یکدیگر بپرسند (مثلاً راجع به احساسات).

4-نوشتن با دست غیر مسلط: این تکنیک در واقع از رویکرد ارتباط متقابل اقتباس شده است. کارگردان کاغذ و مداد و یا مداد شمعی در اختیار تک تک اعضا قرار می دهد.سپس از اعضا می خواهد که با دست غیر مسلط خود با یادآوری اولین باری در کودکی شروع به نوشتن کردند با تمام جزییات  را آغاز نمایند، سپس کارگردان از اعضا می خواهد که یک داستان کوتاه در مورد خود را به عنوان یک نوآموز امتحان کنند.

کارگردان به اعضا تاکید می کند که برای آنچه که می خواهند بنویسند فکر نکنند و سعی کنند بیشتر با دست خود بنویسند تا با ذهن خود. و بعد از اتمام کار کارگردان از اعضا می خواهد بلند داستانشان را بخوانند.این آماده سازی یادآوری تجارب دوران کودکی را با وضوح حیرت آوری تسهیل می کند و همچنین به آزاد شدن احساسات و حس خود جوشی اعضا کمک می کند.

5 – آگهی بازرگانی: در این تکنیک کارگردان از اعضا می خواهد که از اشیاء و وسایلی که دارند یک آگهی بازرگانی بسازند.این آماده سازی گروه را زنده می کند و برای انطباق با احساس نابسندگی در موقعیت های عمومی، اضطراب اجرا، در جهت مثبت با تخیل موفقیت بازرگانی  مورد استفاده قرار بگیرد.

1-                خوشبختانه و بدبختانه : در این تکنیک کارگردان با جمله خوشبختانه شروع به گفتن جمله ای می کند و از اعضا می خواهد که جمله بعدی را  با کلمه بدبختانه ادامه دهند. هر یک از اعضا با خوشبختانه یا بدبختانه جمله خود را آغاز می کنند. این نوع آماده سازی بعنوان یک یخ شکن کاربرد دارد. نوجوانان از آن بسیار لذت می برند. این روش کمی قانون شکنی کلامی و شوخی و سر به سرگذاشتن را تشویق می کند.

2-                داستان گویی: کارگردان شروع به گفتن یک داستان می کند که آغازگر جمله خود او می باشد و بعد از دیگر اعضا می خواهد هر کدام یک جمله به داستان اضافه کنند.

3-                پایکوبی: در این تکنیک کارگردان از اعضا می خواهد که گروه یک دایره ایجاد کنند و با پاهایشان جست و خیز کنند و هرچه شدیدتر پایکوبی کنند. این تمرین را با افرادی که ممکن است بیش فعال یا خارج از کنترل شوند نمی توان انجام داد. اما برای زنده کردن یک گروه سرد و خسته با ارزش است.

 

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:15 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMS-HS 28)

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMS-HS 28)

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMSHS 28) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه انگیزش تحصیلی دانشجویان والرند (AMSHS 28) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

پرسشنامه انگیزش تحصیلی ACADEMIC MOTIVATION SCALE (AMS-HS 28)

 

این مقیاس بر مبنای نظریه ی خود -تعیین کنندگی طراحی شده و حاوی ۲۸ سئوال پنج گزینه ای بر اساس مقیاس لیکرت (با نمره دهی یک تا پنج از کاملا" مخالفم تا کاملا" موافقم) می باشد.

بعد از تاًیید روایی محتوا و بومی شدن توسط متخصصان، پایایی آن به روش بازآزمایی به فاصله دو هفته (71/0r=) و ثبات درونی با محاسبه آلفای کرونباخ (88/0) نیز مورد تاًیید قرار گرفت. (2).

مقیاس دارای سه نوع مؤلفه، شامل مؤلفه های انگیزش درونی (با ۱۲ گویه) (گویه های: ?????????????????????????? مؤلفه های انگیزش بیرونی (با ۱۲ گویه) ( گویه های: ?????????????????????????) و مؤلفه های بی انگیزگی (با چهار گویه) ( گویه های 5، 12، 19، 26) بود.

 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:

28

تعداد مولفه:

مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:

دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:

دارد

منبع:

دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:

WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:15 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2004)

پرسشنامه سلامت اجتماعی (کییز، 2004)

دانلود پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی (کییز، 2004)، در قالب word و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی (کییز، 2004)، در قالب word  و در 4 صفحه به همراه راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده…

 

توضیح :

 

پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز شامل 20 سوال بوده و 5 زیرمقیاس را مورد بررسی قرار می­ دهد. توسط آقای کییز در بنیاد علمی مک آرتور ایالات متحده آمریکا به سال 2004 ساخته شده است و در چندین دوره مطالعاتی روایی و پایایی آن مورد آزمون واقع شده است.

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

 

تعداد گویه ها :                            20

تعداد مولفه :                              5 مولفه (یکپارچگی اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، خود شکوفایی اجتماعی و چسبندگی اجتماعی)

روایی و پایایی :                           دارد

نحوه نمره گذاری و تفسیر:            دارد

منبع :                                         دارد

نوع فایل :                                   word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                            4


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:03 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه دارای 123 سوال


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای  دارای 123 سوال همراه با پاسخنامه

 

بخشی از سوالات

 

1) ایجاد عیوب جوش به علت رعایت نکردن چه عواملی است ؟

الف) شرایط جوشکاری

ب) نوع جریان

ج) نوع و نحوه اتصال

د) هر سه مورد

2) کدام یک از اتصالات زیر جزء اتصالات دایم محسوب می شود ؟

الف) پیچ و مهره

ب) جوشکاری

ج) خار

د) پین

3) کدام گروه از آزمایشهای زیر غیر تخریبی می باشد ؟

الف) خمشی – ضربه ای - متالوگرافی

ب) رادیوگرافی – میکروسکوپی – ضربه ای

ج) خستگی – آلتراسونیک – رادیوگرافی

د) رادیوگرافی – آلتراسونیک – مایعات نافذ

4) کدام یک عیوب زیر در عمق نیز ایجاد می شود ؟

الف) under cut

ب) spatter

ج) prosity-crack

د) high-low

5) علامت (LOP) بیانگر چیست ؟

الف) گرده جوش بیش از اندازه

ب) عدم ذوب دیواره های اتصال

ج) حبس سرباره 

د) عدم نفوذ در پاس ریشه

6) کدام یک از عیوب زیر محدوده پذیرش ندارد ؟

الف) لکه قوس

ب) شروع مجدد ناقص

ج) تخلخل ریشه

د) هر سه مورد

7)آزمایش UT از کدام نوع آزمایش ها می باشد ؟

الف) تخریبی

ب) رادیوگرافی

ج) غیر تخریبی

د) متالوگرافی

 

8)ArcBlow  یعنی چه ؟

الف) خوردگی در جوش

ب) انحراف قوس

ج) افزایش آمپر

د) طول قوس

9)ناهمواری های مهره جوش چه عیبی به حساب می آید ؟

الف) عیب ظاهری

ب) عیب داخلی

ج) عیب متالوژیکی

د) عیب زیر سطحی

10) کدام یک از موارد زیر جزء کنترل مراحل بازرسی چشمی نمی باشد ؟

الف) قبل از جوشکاری

ب) بعد از تست رادیوگرافی

ج) بعد از جوشکاری

د) در حین جوشکاری

 11) چهار عیب غیر قابل پذیرش در سطح بازرسی B کدامند ؟

الف) عدم ذوب ، آندرکات ، عدم نفوذ ، اورلپ

ب) آندرکات ، گرده اضافی ، چاله انتهای جوش ، عدم نفوذ

ج) عدم ذوب لبه ، عدم نفوذ ، ترک ، اورلپ

د) استارت مجدد ناقص ، گرده اضافی ، پروسیتی و آخال


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:03 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای داری 40 سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون کتبی مهارت دوره مانتودوزی در فنی و حرفه ای داری 40 سوال بدون پاسخنامه

 

بخشی از سوالات


1) نام دیگر چرخ سری دوزی یا پاك دوزی چیست؟
الف)مادگی دوز ب)صنعتی ج)راسته دوز د)اورولوك


2) سرعت چرخ خیاطی بستگی به .......... دارد.
الف)میزان فشار روی پدال ب)درجه دوخت ج)درجه کشش نخ د)توپی


3) درچه حالتی نخ دوخت روی سطح بالایی پارچه دیده می شود؟
الف)زمانی که درجه ی کشش نخ ماسوره خیلی شل است
ب)زمانی که درجه ی کشش نخ سوزن خیلی شل است
ج)زمانی که ماسوره درست پر شده باشد
د)زمانی که ماکو درست درجای خود قرار گرفته باشد


4) برای آنکه جلوی مانتو بالا نایستد از حلقه ی گردن جلو چه مقدار کم می شود؟
الف) 25 /. سانتی متر ب) 5/. سانتی متر ج) 75 /. سانتی متر د) 1/. سانتی متر


5) کدام خط برای خطوط غیر اصلی به کار می رود؟
الف)خط ممتد ب)خط کوتاه بلند ج)خط چین د)نقطه چین


6) فاصله جادکمه درمانتو ..................... است.
الف) 8 سانتی متر ب) 10 سانتی متر ج)نسبت به مدل تعیین می شود د) 25 سانتی متر


7) سجاف سرخود برای چه یقه هایی است؟
الف)پایه دار ب)بدون پایه ج)یقه های جدا د)یقه های متصل


8) طول کادر یقه شکاری درالگو چگونه محاسبه می شود؟
الف)نصف دورگردن - 2 سانتی متر ب)نصف دورگردن+ مقدار دکمه خور
ج)دورگردن د)دورگردن - 2 سانتی متر


9) برای رسم آستین لبه ی گشاد ازچه آستینی استفاده می شود؟
الف)الگوی اولیه آستین ب)آستین با پنس افقی
ج)آستین با پنس عمودی د)آستین کیمونو


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:03 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره لوله کشی گاز خانگی و تجاری در فنی و حرفه ای

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره لوله کشی گاز خانگی وتجاری در فنی و حرفه ای داری 160سوال بدون پاسخنامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندینمونه سوال آزمون

توضیحات کامل

نمونه سوالات آزمون مهارت دوره لوله کشی گاز خانگی وتجاری در فنی و حرفه ای داری  160سوال بدون پاسخنامه

 

بخشی از سوالات :

 

1-برای سوراخ کردن دیوار از چه نوع می شود؟

الف) مته فولادی     ب) مته سر الماسه      ج) مته برگی       د) مته خزینه

2- زاویه برش در تیغ اره:

الف) 30 درجه     ب) زاویه ندارد     ج) 55 درجه است      د) 15 درجه است

3- سوهان نیم گرد برای سوهانکاری سطوح ...............مورد استفاده قرار می گیرد؟

الف) تخت      ب) داخل سوراخ های سه گوش      ج) منحنی      د) داخل سوراخهای کاملا گرد و گوشه های داخلی

4- فاصله تکیه گاه تا سنگ سمباده حداکثر ................ میلی متر است؟

الف) 10 میلی متر     ب) 5 میلی متر    ج) 2 میلی متر     د) هیچ کدام

5- از رگولاتور در چه مواردی استفاده می گردد؟

الف) برای ازدیاد فشار                                ب) در آوردن پیچ های شکسته

ج) برای ثابت نگه داشتن فشار                        د) موارد ب و ج

6- قلاویز چپ گرد در چه موردی بکار میرود؟

الف) برای در آوردن پیچ های شکسته                          ب) برای رزوه کردن داخل سوراخ

ج) برای رزوه کردن بر روی لوله ها و میله ها                 د) هیچ کدام

7- در لوله کشی گاز روکار تا چه قطری استفاده از روش دنده و پیچ(فیتینگی) مجاز می باشد؟

الف) "1       ب) "2        ج) "3             د) " 4

8- علامت اختصاری خط لوله گاز در نقشه ها به چه شکلی است؟

الف) -.-.-.-             ب) –H-H-H-H-           ج) –G-G-G-       د) –F-F-F-

9- مقاومت الکتریکی نوار عایق بندی............. است؟

الف) 10000 ولت         ب) 100 ولت         ج) 1000 ولت           د) 10 ولت

10- برای نشت یابی لوله های گاز از چه ماده ای استفاده می شود؟

الف) روغن         ب) آب صابون          ج) شعله کبریت          د) آب

11- هالی دی چیست؟

الف) دستگاه انشعاب گیر است                ب) دستگاه تست لوله کشی است

ج) دستگاه تست نوار پیچی                      د) نوعی اتصال است

12- میتر استاپ چیست؟

الف) یک شیر برق گیر است     ب) نوعی اتصال است ج) نوعی کنتور است        د) دستگاه تست لوله                

د) دستگاه تست لوله


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:02 ] [ بابک ]
[ ]

طرح توجیهی کسب و کار کشت گلخانه ای - احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل

طرح توجیهی کسب و کار کشت گلخانه ای - احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل

طرح توجیهی کسب و کار کشت گلخانه ای احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیطرح توجیهی و کارآفرینی

توضیحات کامل

طرح توجیهی کسب و کار کشت گلخانه ای - احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل در 17 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 


 

  • عنوان : طرح توجیهی و کارآفرینی کسب و کار کشت گلخانه ای - احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل

 

  • تعداد صفحات : 17

 

  • قابل ویرایش : بله

 

  • فرمت : doc (ورد)

 

  • نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین 7500 تومان قادر به دانلود خواهید بود و یک نسخه از لینک دانلود نیز به ایمیل شما ارسال می شود .

 

  • پشتیبانی فروش :  در صورت داشتن هرگونه مشکل در روند خرید فقط و فقط به شماره 09191809834 نام خود و عنوان طرح را به همراه مشکل خود پیامک کنید .

 



بخشی از متن فایل :

 

  •   خلاصه طرح :


میزان سرمایه گذاری 300000000 ریال

اشتغال زایی : 3 نفر

منطقه : دشتستان – برازجان

میزان آورده : 10000000 ریال

بازگشت سرمایه : 60 ماه

میزان سرمایه گذاری:


....

....

....

تشکیلات و نیروی انسانی :

تحلیل مالی:

برای احداث یک گلخانه 1000متر مربعی هزینه های ثابت ومتغیری وجود دارد که به شرح زیر است:     
الف)هزینه های ثابت شامل:

ساخت اسکله هر متر مربع 20هزار تومان

وسایل گرما زا شامل دو بخاری هر عدد 1200000تومان

سیستم خنک کننده(فن و پد) 5800000تومان

هزینه برق کشی 800000تومان

هزینه سیستم آبیاری 1100000تومان

روکش پلاستیکی گتخانه 2500000تومان   

 ب)هزینه های متتغیر:

دوره کشت خیار گلخانه ای 6ماه میباشد که هزینه های آن به شرح زیر است :

کارکر دائم با حق بیمه ماهانه 450000تومان

هر کشت متوسط 3 تا 4 ماه نیاز به گرمایش دارد ماهانه 100000تومان

هزینه برق ماهانه 15000تومان

هزینه آب ماهانه 30000تومان

هزینه تعمیرات ماهانه 50000تومان

هزینه کود و سم ماهیانه 50000تومان

نقطه سر به سر :

هزینه ثابت :32600000تومان

هزینه متغیر:3630000تومان

قیمت فروش:هر کیلوگرم 500تومان


مقدمه

هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور ، دمای روزانه ، دمای شبانه ، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارند . برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد ، طوفان های ویرانگر ، سرما و یخبندان و ..... از طریق ساختمانی بنام گلخانه هستیم که به عنوان محیط کنترل شده مطرح می گردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار ، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سود آورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز طلب می کند . با توجه به سرمایه گذاری زیادی که در این زمینه صورت می گیرد فقدان مدیریت صحیح در احداث گلخانه ، انتخاب مکان ، نوع گلخانه و پوشش آن باعث عدم بهره وری مناسب از سرمایه و امکانات خواهد شد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 12:02 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 صفحه بعد