paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیر مدیریت بدن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیر مدیریت بدن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از پیشینه تحقیق:

      کوهی و دیگران (1390) در مقاله¬ی «تبیین جامعه¬شناختی مدیریت بدن در میان زنان» به تبیین جامعه-شناختی مدیریت بدن با روش پژوهش پیمایشی پرداخته¬اند. در این تحقیق، از نظریه¬های زیمل، وبلن، مری داگلاس، بوردیو، بودریار، فدرستون، و گافمن جهت تبیین متغیرها استفاده شده است. یافته¬ها نشان می¬دهد که مدیریت بدن در میان زنان 15 ساله و بالاتر تبریز از سطح متوسط به پائینی برخوردار است و بین متغیرهای مقایسه اجتماعی بدن، گروه¬های مرجع، سرمایه فرهنگی و اقتصادی، تحصیلات و مدیریت بدن در میان زنان همبستگی معناداری وجود داشته و این متغیرها توانسته¬اند تا 37 درصد از واریانس مدیریت بدن را تبیین کنند. ذکایی و فرزانه (1387) در مقاله¬ی پژوهشی خود «زنان و فرهنگ بدن: زمینه¬های انتخاب جراحی¬های زیبایی در زنان تهرانی» به دنبال دستیابی به تجربه¬های زنان تهرانی نسبت به بدن خود در قبل و بعد از انجام جراحی زیبایی بوده¬اند و تلاش کرده¬اند تا این تجربه¬ها را به طور مستند و از زبان و منظر زنانی بیان کنند که مبادرت به انجام آن کرده¬اند. یافته¬های این مطالعه که به شیوه¬های کیفی و کمی انجام شده، حاکی از آن است که جراحی زیبایی در چرخه میان انتخاب فردی و ساختارهای اجتماعی قرار گرفته است و باید آن را توازنی دانست میان اختیار انسانی و اجبار ساختاری.


بخشی از مبانی نظری:

رویکردهای نظری گوناگونی در جامعه¬شناسی مسئله¬ی چگونگی شکل¬گیری بدن در متن وضعیت¬های عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار داده¬اند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخص¬ها و دلالت-های متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آن¬ها نفی «هستی صرفاً زیست¬شناختیِ بدن» و تأکید بر سویه¬های اجتماعی و برساختی آن است. فی¬المثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آن¬چه محوریت می¬یابد تجربه¬های زیست¬مند افراد است و این¬که افراد چگونه جهان¬شان را به شیوه¬هایی معنادار تفسیر و خلق می¬کنند (ترنر،1995: 247). برای تشریح اصلی¬ترین ایده¬های این رویکرد می¬توان به آرای اروینگ گافمن  اشاره کرد. او بر این نکته تأكید می‌كند كه بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح می‌كند. گافمن با رویكرد نمایشی خود، نقش‌های اجتماعی و موقعیت‌های اجتماعی را تنها نمایش‌هایی می‌بیند كه در زندگی روزمره اجرا می‌شوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقش‌هایی كه در این موقعیت‌ها اجرا می‌كنند، شكل می‌گیرد و معنا می‌یابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمع‌کن‌هایی هستند که با توسل به همه¬ی روش‌های علامت‌دهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند. این عاملان بدنی، «معرف‌های تجسدیافته¬ی منش و منزلت‌‌اند» که می‌توانند توسط دیگر کنشگران مورد تفسیر قرار گیرند (لوپز و اسکات، 1385: 155).


فهرست مطالب:

پیشینه تحقیق
مدیریت بدن در نظریه پردازی های جامعه شناختی
چارچوب نظری
سبک زندگی در نظریه پردازی های جامعه شناختی
تعامل سبک زندگی و مدیریت بدن
پیر بوردیو
میشل فوکو  
آنتونی گیدنز
منابع و مآخذ



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش کارکنان در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:

        با توجه به دگرگونی سریع و پرشتاب دانش و معلومات بشری، همه چیز به شدت در حال تغییر و تحول است. سازمان ها به عنوان یك سیستم باز با محیط خود در تعامل قرار دارند و برای تداوم حیات خود نیازمند پاسخ گویی به تغییرات محیطی می باشند. از آن جا كه منابع انسانی مهم‏ترین عامل و محور در سازمان ها محسوب می گردد، تجهیز و آماده سازی منابع انسانی برای مواجه با تغییرات از اهمیت ویژه برخوردار است و كلیه سازمان ها با هر نوع مأموریتی كه دارند باید بیشترین سرمایه، وقت و برنامه را به پرورش انسان ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند. اجرای برنامه های آموزشی با هدف ایجاد تغییر در رفتار، دانش و مهارت های منابع انسانی سازمان ها متناسب با نیازها بدون شك با به روز كردن اطلاعات و دانش كاری آنان ضمن توسعه مهارت ها، موجب بقاء سازمان خواهد شد(صدری،1383).   



بخشی از پیشینه تحقیق:

        در تحقیقی كه به وسیله ابطحی(1382)، به منظور ارزیابی برنامه های آموزشی مبتنی بر رایانه در یكی از شركت های داخلی انجام شده از الگوی كرك پاتریك استفاده شده است. ارزیابی این مجموعه از برنامه ها در ابعاد واكنشی(رضایت كاركنان)،یادگیری(تغییرات در یكی از ابعاد دانش، نگرش و مهارت)، رفتاری(میزان انتقال مطالب آموخته شده به محیط كار) و نتایج(از قبیل كاهش ضایعات، افزایش كیفیت تولید و افزایش میزان بهره وری شغلی) صورت گرفت، یافته های این تحقیق نشان داد كه ارزیابی سطح اول حاكی از كم بودن میزان رضایت فراگیران از این برنامه بود، در سطح دوم كه از گروه کنترل و گروه آزمایش استفاده شده حاكی از وجود تفاوت معنادار  بین این دو گروه بود. برای ارزیابی دو سطح آخر، ارزیابی رفتار و نتایج شاخص های مربوط به این سطوح حدود سه ماه بعد از اتمام برنامه مورد بررسی قرار گرفت كه حاكی از معنادار نبودن تفاوت در این شاخص ها بود.

      پال دیویس(1990)، در دانشگاه ایلونز جنوبی به بررسی اثربخشی آموزش ضمن خدمت در زمینه شایستگی های فنی و شغلی پرداخت. این بررسی بر آن بود تا اثربخشی یك برنامه آموزش ضمن خدمت را را در زمینه هدف هایی كه آموزگاران كودكان استثنایی تدوین كرده اند، ارزیابی كند. در واقع هدف این تحقیق تعیین این است كه هدف های آموزشی تدوین شده از جانب آموزگاران تا چه اندازه عملی، از لحاظ فنی مناسب و برنامه ریزی شده برای تعمیم هستند.


فهرست مطالب:

آموزش كاركنان

مفهوم شناسی آموزش و آموزش كاركنان

2-2-2 ) اهمیت و ضرورت آموزش كاركنان

2-2-3 ) اهداف آموزش نیروی انسانی

2-2-4) انواع آموزش

2-2-5 ) روش های آموزش

2-2-6) اصول آموزش كاركنان

2-2-7) سطوح آموزش كاركنان در سازمان های صنعتی   

2-2-8 ) پیامدهای آموزش كاركنان  

2-2-9 ) مراحل آموزش كاركنان

2-2-10 ) محتوای آموزش كاركنان

2-3 )پیشینه تحقیق

2-3-1 ) تحقیقات انجام شده در ایران

2-3-2 ) تحقیقات انجام شده در خارج از كشور

منابع




 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت در 34صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:

 تعداد مردم فقیر و بی‌بضاعت (که بسیاری از آنها کودکان بودند) درگیر در گدایی، فحشا، و جرایم خرد در لندن آنقدر زیاد شده بود كه در سال 1556میلادی یک مؤسسه كه به‌طور خاص برای کنترل این افراد طراحی شده بود، یعنی دارالتأدیب، تأسیس شد. بااین‌حال، جرایم نوجوانان و گدایی محدود به لندن نبودند. در نتیجه، مجلس در سال 1576 میلادی قانونی را تصویب كرد که باعث ایجاد مؤسسات مشابه در هر یك از شهرهای انگلستان شد. ساختار مؤسسات و مدل دارالتأدیب در سطح قاره گسترش یافت. در سال 1595، بهترین مؤسسه، مركز بازپروری آمستردام بود كه به‌طوركلی برای رسیدگی به مشکل جرایم نوجوانان تأسیس شده بود. هدف این مؤسسه و نهادهای مشابه این بود كه كم‌كم نظم و انضباط را القاء نموده و به جوانان بیاموزند كه یك عضوِ مؤثر و سخت‌كوشِ جامعه باشند ( 15 )



فهرست مطالب:

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در جهان

2 – 6 – 2  تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در ایران

2 – 7  انواع موسسات اصلاحی - تربیتی نوجوانان معارض قانون

2 – 7 – 1 محیط نگهداری بسته

2 – 7 – 2 محیط نگهداری نیمه باز

2 – 7 – 3 محیط نگهداری باز

2 – 8 پاسخ اجتماعی به نوجوانان معارض قانون در ایران

2 – 8 – 1 سن مسوولیت کیفری نوجوانان معارض قانون در ایران

2– 9 معرفی کانون اصلاح و تربیت استان تهران

2 – 9 – 1  واحد های تشکیل دهنده کانون

2 – 9 – 1- 1 : واحد مدیریت کانون

2 – 9 – 1- 2 : واحد مددکاری و خدمات اجتماعی

2 – 9 – 1 – 3 : واحد فرهنگی کانون

2 – 9 – 2  کارکردهای کانون اصلاح و تربیت


2 – 9 – 2 – 1  ) اقدامات تامینی[1]                

2 – 9 – 2 – 2 ) اقدامات تربیتی و اصلاحی[2]   

2 – 9 – 2 – 3  ) اقدامات رفاهی[3]                

2 – 9 – 2 – 4  ) مراقبت های پس از آزادی[4]    

 2 – 9 – 2 – 2 ) اقدامات تربیتی و اصلاحی  

2 – 9 – 2 – 4  ) مراقبت های پس از آزادی  

2 – 9 – 3 برنامه روزانه مددجویان در کانون اصلاح و تربیت استان تهران

2 – 10 واژه شناسی نظام زندان بانی

2 – 10 – 1 حبس

2 – 10 – 2 خودزنی

2– 10 – 3 ملاقات در زندان

2 – 10 –3 – 1 انواع ملاقات در زندان

منابع

[1]  Security Measures

[2] Training & correcting measures

[3] Welfare measures

[4] After release care


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 


بخشی از مبانی نظری: 

شرایط متحول و متغیر محیطی موجود در فضای كنونی سازمان­ها باعث شده كه تعیین دقیق راستا و جهت حركت سازمان­ها به راحتی امكان­پذیر نباشد و نیازمند وجود تفكری چند بعدی، فراگیر وخلاقانه باشد. در محیط و دنیایی كه ما زندگی می­كنیم دو خصوصیت عمده دیده می­شود كه عبارتند از: تغییرات مداوم و پیچیدگی(گرود و اهلستروم،1997). تغییرات مداوم زمینه­ای را ایجاد می­كنند كه ما به عنوان افراد، شركت­ها و ملت­ها مجبوریم راستا و جهت حركت خود را مشخص نماییم و از طرفی دیگر، پیچیدگی موجود در محیط باعث ایجاد چالش­هایی در توانایی ما در شناخت و انتخاب راستا و جهت حركت خود می­شود. از این رو ما نیازمند رویكرد جدیدی در راهبردهای خود نسبت به محیط و آینده كسب و كار خود هستیم كه دربرگیرنده نوع نگرش و تفكر ما نسبت به محیط و آینده است و نه صرفاً مجموعه­ای از پیش تعیین شده كه قابلیت انطباق آنها با تغییرات مداوم محیطی و هماهنگی آنها با پیچیدگی­های محیطی بسیار مشكل است. به بیان دیگر، ما نیازمند نوعی چارچوب نگاه و نگرش هستیم كه می­توان به آن تفكر استراتژیک اطلاق نمود. در عرصه بسیار پیچیده فعالیت­های صنعتی، بازرگانی، اقتصادی و نظامی، تعدد عوامل تأثیرگذار، سرعت تغییر و تحولات، علاقه­مندی سازمان­ها به كسب موفقیت و پیشرفت و بقای بلندمدت، برنامه­ریزی استراتژیک را ضرورتی اجتناب ناپذیر كرده است. پیشرفت و توسعه سریع در جهان امروز و تغییرات پر شتاب محیطی، آگاهی از تحولات را ضروری ساخته است(کرامت زاده و محمدی، ۱۳۸۷).


بخشی از پیشینه تحقیق:

سلطانی و بهرامی نژاد جونقانی به بررسی تاثیر بلوغ سازمانی بر سر آمدی سازمان در شرکت فولاد مبارکه پرداختند.آن ها در این مطالعه بلوغ سازمانی را در سه سطح فردی،فرآیندی و سازمانی مورد بررسی قرار داده اندو تاثیر این سه سطح را بر روی هشت دستاورد خروجی بلوغ مورد بررسی قرار دادند.نتایج نحقیق نشان داد که بلوغ سازمانی بیشترین تاثیر را بر سرآمدی سازمان دارد(سلطانی و بهرامی نژاد جونقانی، 1389‌).
در پژوهشی به نام سنجش سطح بلوغ مدیریت دانش در سازمان ها از طریق یک مدل بلوغ توسعه یافته مدیریت دانش پرداخته اند. امروزه دانش به عنوان یک منبع ارزشمند و استراتژیک است. برای هدفمند کردن استفاده از دانش به عنوان یک مزیت رقابتی و استراتژیک و نیز سازاندهی مراحل توسعه مدیریت دانش در سازمان، شناخت وضعیت موجود سازمان در زمینه مدیریت دانش و تعیین عوامل موثر بر تصمیم گیری یک سازمان برای به کار گیری و بهبود مدیریت دانش امری ضروری است(قلی پور و عابدی جعفری، 1390).


فهرست مطالب:

برنامه­ریزی استراتژیک

2-2 - لزوم برقراری برنامه­ریزی استراتژیک در سازمان­ها

2-3 -الگوهای رایج برنامه­ریزی استراتژیک

2-3-1 -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک استونر و فریمن

۲-3-۲ -الگوی برایسون

۲-3-۳ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک سازمان جهانی بهداشت

۲-3-۴ -الگوی گوداشتاین و همكاران

۲-3-۵ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک دانكن و همکاران

۲-3-۶ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک وایتمن

۲-3-۷ -الگوی برنامه­ریزی استراتژیک پیگلز و روجر

۲-4 -تفکر استراتژیک

۲-5-تحول رویكردهای راهبرد

۲-6 -تفکر استراتژیک و ابعاد آن

۲-7 -الگوهای مدیریت استراتژیک در بخش عمومی

۲-8 -کاربست مدیریت استراتژیک در سازمان‌های دولتی

۲-9- رشد یافتگی ورشد نیافتگی آرگریس

تحقیقات انجام شده خارجی

تحقیقات انجام شده داخلی

منابع





 - Garud and Ahlstrom, 1997.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc 



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 



بخشی از مبانی نظری: 

اساسا بزهکاری یک واژه روان شناسی نیست بلکه یک مفهوم حقوقی است ( 5 ) . بزهکاری ، اقدام به عملی است که بر خلاف موازین ، مقررات و قوانین جامعه بوده است و انجام آن موجب پیگرد قانونی شود و کسانی که مرتکب چنین اعمالی گردند را مجرم و بزهکار گویند ( 8 ) . هربرت بلومر عقیده دارد هر عملی که انسان آگاهانه و بنابر اختیار و اراده انجام دهد و به عبارتی بتواند آن را به میل انجام دهد و در ضمن با قوانین یک سازمان اجتماعی مخالفت داشته باشد جرم تلقی می شود. حال اگر جرم در محدوده سن کودکی تا نوجوانی رخ دهد ، بزهکاری نام دارد  ( 8 ) . بزهکاری به طور کلی به رفتارهای قانون شکنانه نوجوانان اطلاق می شود . ( 44 ) . شومیکر رفتار انحرافی جوانانی که به سن قانونی نرسیده اند را بزهکاری می نامد و جوانان مرتکب این رفتار ها را بزهکار می خواند. وی دوره جوانی را به دو بخش نوباوه و نوجوان تقسیم می کند که عمده نوجوانان در دبیرستان ها جای دارند ( 44) .


 فهرست مطالب:

مفاهیم بزهکاری

تعریف بزه 

2 – 4 – 3 بزهکار

2 – 4 – 4 تاریخچه مفهومی بزهکاری 

2 –  4 – 5 علل بزهکاری 

2 – 4 – 6 دیدگاه های نظری بزهکاری 

2 – 4 – 7 انواع بزهکاری 

2 – 4 – 8 نوجوانی و بزهکاری 

2 - 5 تاریخچه مجازات کودکان معارض قانون 

منابع


  Crime

  Shoemaker 



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات64
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 


بخشی از مبانی نظری: 

     در واقع دو دسته قوانین بر رفتار اجتماعی افراد نظارت و حاکمیت دارند. دسته اول، قوانین بیرونی هستند که دولت آن را تنظیم و سپس اجرا و نظارت می­کند. دسته دوم قوانین درونی­اند که عمدتاً ارزش­های اخلاقی و اجتماعی­ای هستند که مورد پذیرش افراد قرار گرفته و به تدریج به صورت عادات رفتاری درآمده­اند و در حقیقت وقتی قوانین بیرونی موثرند که باور قلبی افراد باشند، و الا قوانین بی­روح خواهند بود که اعمال آن­ها بسیار دشوار و پرهزینه است. به طور کلی هر چه سرمایه اجتماعی بالاتر باشد نیاز به مهارت و نظارت و در نتیجه هزینه­های عمومی کاهش می­یابد. ( رنانی، 1386، صص22-7)

     هرچند که کمتر از دو دهه از طرح عبارت سرمایه اجتماعی در نوشته­های جدید علوم اجتماعی می گذرد؛ ولی با دقت در محتوا و هسته اصلی تشکیل دهنده این عبارت یعنی کم و کیف روابط و پیوندهای اجتماعی، متوجه می­شویم که قدمت سرمایه اجتماعی را می­توان در آموزه­های دینی و اخلاقی، اندیشمندان و صاحب­نظران قدیم و کلاسیک­های جامعه­شناسی در چند قرن اخیر جستجو نمود. ریشه­های این مفهوم را می­توان در اندیشه متفکرانی چون: ابن خلدون، روسو، توکویل، مارکس، تونیس، دورکیم، وبر و زیمل ردیابی نمود. در نظر ابن خلدون، انسان باطبع مدنی است و از این گذشته زندگی مدنی با اجتماع، ضرورت دارد. زیرا انسان برای مقابله با مخاطرات طبیعی و بقای خود ناگزیر از تعاون است. (شیخ، 1363، ص76) 

بخشی از تحقیقات انجام شده:

پژوهش « سرمایه اجتماعی شبکه و اینترنت» توسط عبدالله گیویان و احمد غلامی ناصرآبادی در سال 1388 انجام شده و در این تحقیق رابطه استفاده از اینترنت و سرمایه اجتماعی شبکه­ای کاربران اینترنت، بررسی می­شود. بنا به ضرورت و مناسبت موضوع ، از روش پیمایشی با تکنیک مصاحبه حضوری استفاده شده است . مهم­ترین نتایج تحقیق بدین قرار است:

الف. رابطه مثبتی بین میزان استفاده از اینترنت و سرمایه اجتماعی شبکه­ای برقرار است.

ب. بین استفاده اجتماعی از اینترنت و افزایش سرمایه اجتماعی رابطه معناداری برقرار است

ج. بین نوع رشته تحصیلی پاسخگو و نوع استفاده از اینترنت رابطه معناداری برقرار نیست.


تام رایس: سرمایه اجتماعی و عملکرد حکومتی در اجتماعات آیوا

    تام رایس(2001) در این مطالعه به بررسی سرمایه اجتماعی با عملکرد حکومت در سطح اجتماعات یعنی شهرک های آیوا پرداخت. او به این منظور از نظرات حدود 100 نفر از ساکنان 114 اجتماع آیوا، داده های مطالعه خود را تشکیل داد. داده ها به نظرات شهروندان درباره میزان سرمایه اجتماعی و پاسخگویی و کارآمدی حکومتهای محلی اشاره داشت. تحلیل رایس از داده­ها نشان داد که رابطه روشنی میان سرمایه اجتماعی و عملکرد حکومت محلی وجود دارد. در شهرهایی که سرمایه اجتماعی بیشتری داشتند، شهروندان حکومتهای محلی خود را پاسخگوتر و کارآمدتر تعریف کرده بودند. تحلیل­های دیگر رایس نشان داد که سرمایه اجتماعی با محافظت از خیابان­ها و پارک های عمومی شهر ارتباط دارد. حتی با کنترل کردن دیگر عوامل اجتماعی –اقتصادی، این روابط به طور معنادار پابرجا می­ماند.


فهرست مطالب:

 

سرمایه اجتماعی

پیشینه تحقیق 

1-1-2 تحقیقات داخلی

2-1-2 تحقیقات خارجی 

2-2- چهارچوب نظری سرمایه اجتماعی

1-2-2-  سرمایه در مفهوم کلاسیک و جدید

2-2-2- مفهوم سرمایه و ابعاد آن

1-2-2-2-  سرمایه مادی (طبیعی)

2-2-2-2-  سرمایه اقتصادی

3-2-2-2- سرمایه انسانی

4-2-2-2-  سرمایه فرهنگی

5-2-2-2-  سرمایه سیاسی

6-2-2-2-  سرمایه اجتماعی

3-2-2-  تاریخچه مفهوم سرمایه اجتماعی 

4-2-2- تعریف سرمایه اجتماعی

1-5-2-2- سطح فردی یا خرد 

2-5-2-2- سطح گروهی یا میانه 

3-5-2-2- سطح اجتماعی یا کلان 

6-2-2-  اشکال سرمایه اجتماعی

7-2-2- اجزای سرمایه اجتماعی

8-2-2- اجزای اجتماعی سرمایه اجتماعی

9-2-2- روابط اجتماعی از دیدگاه جامعه­شناسان کلاسیک

10-2-2-  سرمایه اجتماعی از نگاه جامعه­شناسان جدید

1-10-2-2-  نظریه­های سرمایه اجتماعی در سطح خرد (رهیافت فردمحور)

1-1-10-2-2- پی یر بوردیو

2-1-10-2-2- جیمز کلمن

3-1-10-2-2- نان لین

2-10-2-2-  نظریه­های سرمایه اجتماعی در سطح کلان (رهیافت اجتماع­محور)

1-2-10-2-2-  رابرت پاتنام

2-2-10-2-2-  فرانسیس فوکویاما

3-10-2-2-  نظریه­های ترکیبی سرمایه اجتماعی( رهیافت تلفیقی)

1-3-10-2-2-  چلبی 

2-3-10-2-2- پاکستون

منابع





 .T. Rice

 



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های مدیران آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های مدیران آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های مدیران آموزشی در 67 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات67
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های مدیران آموزشی در 67 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc 



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 


بخشی از مبانی نظری: 

مدیریت از نظر لغوی یعنی اداره كردن و مدیر اسم فـــاعل از مصدر اداره، به معنی اداره كننده است. به عبارتی مدیر یعنی گرداننده و مدیریت یعنی گرداندن یك سازمان در جهت اهداف آن. معمولاً واژه­ی مدیریت با معانی مختلف به كار برده می شود. به عنوان مثال، گاهی ممكن است مدیریت به فرایندی اشاره داشته باشد كه مدیران در جهت تحقق اهداف سازمانی آن را پی گیری می كنند(پرداختچی،1372: 8 -7).


بخشی از تحقیقات انجام شده:

نوربخش(1383) تحقیقی تحت عنوان : بررسی مهارت های موجود مدیران دبیرستان های دخترانه شهر اصفهان و مقایسه­ی آن با مهارت های مورد نیاز مدیران آموزشی انجام داده و نتایج زیر را بدست آورده است:

انطباق زیادی بین مهارت های موجود مدیران با مهارت های مورد نیاز آن ها وجود دارد که اگر بخواهیم میزان برخورداری مدیران از مهارت های شش گانه را رتبه بندی کنیم، ترتیب برخورداری آن ها بدین گونه است: مهارت ارتباطی، مهارت انسانی، مهارت فنی(حرفه ای)، مهارت مدیریت زمان، مهارت تصمیم گیری و مهارت ادراکی. به عبارت دیگر ، برخورداری مدیران از مهارت های ارتباطی، انسانی و حرفه ای در سطح بالاتری نسبت به مهارت مدیریت زمان و تصمیم گیری قرار دارد و مدیران از مهارت ادراکی کمتری نسبت به سایر مهارت ها برخوردارند که البته با توجه به بحث ارزش نسبی مهارت ها که وجود مهارت انسانی و ارتباطی را برای مدیران سطوح پایین تر، پراهمیت تر از مهارت ادراکی می داند، ترتیب فوق معقول به نظر می رسد.

لوتانز و همكارانش (1988، نقل از رابینز، 1377) بر روی بیش از 450 مدیر تحقیق كردند. آنها به این نتیجه رسیدند كه همه­ی مدیران به چهار دسته از فعالیت های زیر مشغول اند:

مدیریت سنتی : تصمیم گیری، برنامه ریزی و كنترل

ارتباطات: مبادله اطلاعات و انجام كارهای ارتباطی

مدیریت منابع انسانی: ایجاد انگیزه در دیگران، اجرای مقررات انضباطی، حل مسأله تعارض، تأمین نیروی انسانی و آموزش دادن به كاركنان

ایجاد شبكه: جامعه پذیری (توجیه كاركنان)، سیاست بازی و ایجاد رابطه متقابل با افراد و نهادهای خارج از سازمان.

به طور كلی، متوسط مدیران 32%  از وقت خود را صرف فعالیت های سنتی، 29% را صرف ارتباطات، 20% را صرف فعالیت های مربوط به منابع انسانی و 19% را صرف امور مربوط به شبكه های كاری می نمایند. ولی مقدار زمان و كوششی كه مدیر صرف این چهار نوع فعالیت می كند تا حد زیادی در سازمانهای مختلف فرق می كند، مدیر موفق در مقایسه با مدیر اثربخش (یعنی مدیری كه عملكرد او، از نظر كمی و كیفی خوب بوده و از نظر تأمین رضایت شغلی كاركنــان و ایجاد تعهد در آنان به نتایج ملمـوسی دست یافته است) به شیوه ای متفاوت عمل می كنند. مدیری كه وقت و نیروی بیشتری در زمینه  ایجاد شبكه به مصرف می رساند، موفق تر است و مدیری كه وقت و نیروی زیادی صرف مدیریت منابع انسانی می نماید چندان موفق نخواهد بود. اگر مدیری وقت زیادی را صرف امور ارتباطات كند و كمترین وقت و نیرو را برای امور شبكه های كاری نماید اثربخش تر خواهد بود. این تحقیق نشان داد یك مدیر به طور متوسط 20 تا 30 % وقت خود را صرف چهار فعالیت زیرمی كند: مدیریت سنتی، ارتباطات، مدیریت منابع انسانی و شبكه های كاری، ولی تأكیدی كه یك مدیر موفق بر هر یك از این نوع فعالیت ها می نماید با تأكیدهای مدیر اثربخش متفاوت است. در واقع، معمولاً تأكیدهای این دو مدیر جهت عكس یكدیگر است( رابینز، 1377 : 12ـ11).

لیكرت بعد از تحقیقات زیادی كه انجام داد، به این نتیجه رسید كه سرپرستی به شیوه­ی دموكراتیك بیش از نظارت توأم با تهدید و فشار نتیجه مطلوب می دهد و مدیر موفق كسی است كه توسط كاركنان به عنوان دوست و پشتیبان شناخته شده است. (پرهیزگار، 1368 :110).


فهرست مطالب:


پیشینه­ ی نظری

2-1. تعاریف مدیریت از دیدگاه صاحب نظران 

2-2. پیشینه و تاریخچه­ ی مدیریت

2-2-1. اصول بنیادی مدیریت

2-2-2. سیری در تاریخچه مدیریت

2-3.  نظریه های عمومی مدیریت

2-4.  وظایف و كاركردهای مدیران

2-5. وظایف مدیران سازمان های اداری و آموزشی

2-6. شیوه‌ی‌ انتخاب‌ مدیران‌ آموزشی

2-7. نحوه‌ ی انتخاب‌ و انتصاب‌ مدیران‌ آموزش‌ و پرورش‌ در ایران

2-8. انتخاب‌ و انتصاب‌ صحیح‌ مدیران‌ و فواید آن

2-9. مهارت های مورد نیاز مدیران از دیدگاه اندیشمندان جهان

2-9-1. مهارت ادراكی

2-9-2. مهارت انسانی

2-9-3. مهارت فنی

2-9-4. مهارت حرفه ای

2-10. ارزش نسبی مهارت ها در رده های مدیریت

2-11. اثربخشی و کارایی: مفهوم، تعریف، رابطه

2-12. اثربخشی و کارایی مدیران آموزشی

2-13. مدل مفهومی یا چارچوب اصلی طرح

بخش دوم: پیشینه­ی تحقیقاتی

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

فهرست منابع






توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:

درباره فرهنگ تعاریف متفاوت و گوناگونی آمده است؛ اما می توان به دو تعریف زیر اشاره کرد:

فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده ای از علوم، دانش، هنر، افکار و اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم و سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته های و عادت هایی که انسان در حکم مهمترین عناصر جامعه اخذ می کند. و در تعریف دیگر، فرهنگ را شیوه زندگی برخاسته از اندیشه(عقل نظری) و نظام ارزشی(عقل عملی) نیز تعریف کرده اند. لذا این فرهنگ چند لایه دارد.

1-    لایه اول و عمیق ترین لایه هر فرهنگ، لایه معرفتی یا جهان بینی آن است که از سنخ تفکر، باور و اندیشه است.

2-    لایه دوم، لایه ارزشهاست که برآمده از لایه اول است، یعنی الگوهای داوری و قضاوت از خوبی، بدی، زشتی وزیبایی.

3-    لایه سوم، الگوهای رفتاری، هنجارها و قالب های رفتاری است. یعنی قالب هایی که در نهادهای گوناگون شکل می گیرند. نهادهایی چون خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش، اقتصاد و اوضاع دین و سیاست.

4-    لایه چهارم، نمادها هستند که هم کلامی اند و هم غیرکلامی اند؛ به معنای دیگر، هم نوشتاری است و هم زبان گفتاری و حرکات و عادات رفتاری، هنر، موسیقی و طراحی را نیز در بر می گیرد (افروغ، 1382: 84) 


بخشی از تحقیقات انجام شده:


-        ساختار هویت در فیس‏بوك: قدرت دیجیتالی در ارتباطات كنترل شده عنوان تحقیقی  است که در دانشگاه تمپل ایالات متحده و در دپارتمان جامعه‏شناسی این دانشگاه و با روش تحلیل محتوا هویت‏های ابراز شده در فیس‏بوك مورد بررسی قرار گرفته است.

در چكیده این تحقیق آمده است: «تحقیقات اولیه روی اظهارات آنلاین، اساساً بر ساختارهای هویت در محیط‏های تخلصی آنلاین (محیط‏هایی كه در آن كاربران با نام مستعار ظاهر می‏شوند) متمركز شده است. بیش‏تر مطالعات اخیر به بررسی ویژگی‏های عملكرد افراد در محیط‏های آنلاین با جنبه تخلصی كمتر (مانند سایت‏های اینترنتی قرارعشقی) پرداخته و یافته‏های متفاوتی را گزارش كرده‏اند. مطالعه كنونی به پژوهش ساختارهای هویتی فیس‏بوك  "محیط آنلاین غیر تخلص (محیطی كه در آن كاربران با نام واقعی ظاهر می‏شوند) كه به تازگی پدید آمده است" پرداخته‏اند. براساس تحلیل محتوای 63 حساب(اكانت) فیس‏بوك این نتیجه حاصل شده است كه شخصیت‏های مطرح شده در این محیط‏های غیر تخلصی با هویت‏های پدید آمده در محیط‏‏های تخلصی تفاوت دارند و كاربران فیس‏بوك، خصوصیات خویش را به طور ضمنی و مفهومی و نه صریح ابراز می‏كنند.

- یانگ، در مقاله ای با عنوان" رابطه حوزه های  عمومی و خصوصی در سایت های شبکه های اجتماعی نمونه مورد مطالعه فیس بوک "با استفاده از روش پیمایشی به انجام این تحقیق اقدام کرده نمونه آماری این پژوهش 77 دانشجوی رشته علوم ارتباطات در دانشگاه ایندیانا استیت است. از مهمترین اهداف مطرح شده در این پژوهش این است که افراد تا چه اندازه با هویت واقعی خود در این شبکه عضو می شوند که نتیجه بدست آمده از این تحقیق نشان می دهد که بیش از 95 درصد کاربران اظهار داشته اند که از اسم واقعی شان در این شبکه استفاده می کنند.  

 

فهرست مطالب:

هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

فرهنگ

2-1-2- هویت

3-1-2- هویت فرهنگی

4-1-2- ابعاد هویت فرهنگی:

شبکه های اجتماعی

مفهوم شبکه های اجتماعی

1-2-2- شکل‏گیری و ‏تحول شبكه‏های اجتماعی در ‏جهان

2-2-2- ایران و شبكه‏های اجتماعی مجازی 

3-2-2- آشنایی با رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی

4-2-2- ویژگی های رسانه های اجتماعی

5-5-2-ویژگی های انحصاری شبکه های اجتماعی

6-2-2- ویژگی های شبکه اجتماعی فیس بوک(facebook)

 7-2-2- کارکرد‏های منفی شبكه‏های اجتماعی

8-2-2- کارکردهای مثبت شبكه‏های اجتماعی

9-2-2- انگیزه های مخاطبان برای پیوستن به شبکه های اجتماعی

 10-2-2- انواع شبکه های اجتماعی

11-2-2- شبکه اجتماعی فیس بوک

بررسی پژوهش های پیشین

1-3-2- پژوهش‌های پیشین خارجی

2-3-2- پژوهش‏های پیشین داخلی

چارچوب نظری

4-2- مبانی نظری

1-4-2- نظریه بازنمایی:

2-4-2- مفهوم هویت و فرهنگ در نظریه بازنمایی هال:

3-4-2- مکتب ساخت- کارکرد:

4-4-2- مفهوم كاركرد

5-4-2- ساختار گرایی

6-4-2- مفاهیم و اصول ساخت گرایی 

7-4-2- نظریه ساخت گرایی و کارکردگرایی ساختاری

8-4-2- مفهوم هویت در دیدگاه گیدنز:

9-4-2- نظریه حوزه عمومی هابرماس

فهرست منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایتمندی تحصیلی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc 



کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد 


بخشی از مبانی نظری: 

مفهوم رضایتمندی كه به عنوان تابعی از میزان كامروایی و ارضای نیازهای جسمی و روانی فرد تعریف می شود (زیمرمن،2003). مفهومی برخاسته از نظریه های انگیزش و نیازها در روانشناسی است كه همه زمینه ها و ابعاد زندگی را در بر می گیرد. این مفهوم تا مدتها به محیط های شغلی معطوف بود، اما به تدریج در حوزه های وسیعتری همچون خدمات تجاری،  خدمات رفاهی و بهداشتی و زمینه های خانوادگی مطرح شد. با گسترش آموزش در جهان مفهوم رضایتمندی در ابعاد مختلف آموزش نیز مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات گسترده نشان می دهد كه رضایتمندی دانش آموزان و دانشجویان یكی از متغیرهای مهم و مؤثر در انگیزش و پیشرفت تحصیلی، رشد مهارتهای تحصیلی، بهداشت روانی در محیط های آموزشی،و دلبستگی به محیط آموزشی است. همچنین، محققان زیادی نشان داده اند كه رضایتمندی به طور پیچیده ای تحت تأثیر عوامل متعددی همچون جنسیت، وضعیت قومی و نژادی، خصوصیات فردی و خانوادگی و محیط تحصیلی و روشها ، روند و فضای آموزشی است(كاریمر و همكاران،2003).



بخشی از تحقیقات انجام شده:

-       ادراكی و همکاران (1390) در مطالعه ای نشان دادند كه پیشرفت تحصیلی با رضایت از تحصیل در ارتباط است، بنابراین باید بررسی رضایت مندی دانشجویان، از ابعاد مهم یادگیری و آموزش قرار گیرد و با ارائه مشاوره و حمایت اجتماعی به دانشجویان سعی در افزایش انگیزش و رضایت مندی آنها و به تبع آن پیشرفت تحصیلی ایشان بشود.

-       مالین و همكاران (2009) بیان كردند رضایت از تسهیلات و امكانات موجود در دانشگاه ارتباطی با معدل فرد ندارد. اما این پژوهشگران نشان داده اند كه میزان رضایت كلی از دانشگاه با معدل دانشجویان ارتباط معناداری دارد. این محققین همچنین مطرح كردند كه احساس بهتر دانشجویان درباره عملكرد دانشگاه، رضایت بیشتر آنها از مؤسسه را در پی خواهد داشت.

 

فهرست مطالب:


تعریف رضایتمندی 

2-2            پیشینه داخلی و خارجی پژوهش

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:42 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت ارتباطات از راه دور و شبکه ها

پاورپوینت ارتباطات از راه دور و شبکه ها

پاورپوینت ارتباطات از راه دور و شبکه ها در 26 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات26
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت ارتباطات از راه دور و شبکه ها در 26 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت ارتباطات از راه دور و شبکه ها

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت)

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 26 اسلاید


بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:


ارتباطات

ارتباطات از راه دور

شبكه های ارتباطی رایانه ای

اجزای شبكه های ارتباطی رایانه ای

نقش شبكه های ارتباطی رایانه ای

پروتكل های ارتباطی

انواع شبكه های ارتباطی

الف) انواع شبكه ها بر اساس گستره جغرافیایی

شبكه های محلی (LAN)

شبكه های شهری (MAN)

شبكه های گسترده (WAN)

انواع شبكه ها بر اساس گره

شبكه های نظیر به نظیر (Peer to Peer)

شبكه های مبتنی بر سرور (سرویس دهنده) (Server Based)

شبكه های مبتنی بر سرویس دهنده / سرویس گیرنده (Server – Client)

انواع شبكه ها بر اساس مالكیت

اینترنت

اكسترانت

اینترانت

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 26 بهمن 1396 ] [ 3:41 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 صفحه بعد