paperdownfile

محصولات دانشجویی

پاورپوینت بررسی روش های برداشت از مخازن

پاورپوینت بررسی روش های برداشت از مخازن

پاورپوینت بررسی روش های برداشت از مخازن در 10 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی مکانیک

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی روش های برداشت از مخازن در 10 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


روش‌های‌افزایش بهره برداری‌ازمخازن نفتی


vتزریق بخار

vتزریق بخار به صورت متناوب

vاحتراق درجا

vتزریق موادسطحی وپلیمر

vتزریق پلیمر

v  تزریق کربن دی اکسید

v  تزریق گازبی اثر

v  تزریق امتزاجی هیدروکربن ها


احتراق درجا


üمکانیسم روش

احتراق‌‌‌ درجاعبارت است‌ازایجاد‌‌‌ یک ‌جبهه آتش درمخزن وپخش

 این جبهه به وسیله تزریق هوا.


احتراق درجا به دوروش صورت می گیرد


احتراق رو به جلو(که احتراق خشک هم نامیده می شود)

احتراق روبه عقب



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی جامع مخمرها

پاورپوینت بررسی جامع مخمرها

پاورپوینت بررسی جامع مخمرها در 12 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات12
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمهندسی کشاورزی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی جامع مخمرها در 12 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


مخمر چیست؟

•خمیر مایه یا مخمر یك قارچ میكروسكوپی است . در طبیعت در همه جا یافت میشود و قادرست قندها را به الكل و گاز دی اكسید كربن و تركیبات معطر تبدیل كند. مخمر شرایط اسیدی را برای تخمیر ترجیح می دهد و پ-هاشن بین 4 الی 6 برای فعالیت آن ایده آل است. در خارج از محدوده مذكور ، فعالیت مخمر به مقدار قابل ملاحظه ای كاهش می یابد . مواد نگهدارنده مانند تركیبات بازدارنده رشد كپك به قدرت مخمر برای تولید گاز آسیب وارد مینماید . درجه حرارت صحیح برای نگهداری مخمر و حفظ فعالیت آن بسیار حائز اهمیت است. درجه حرارت های خیلی سرد یعنی صفر درجه سانتیگراد و یا كمتر لزوماً مخمر را نمی كشد . در حقیقت مخمر میتواند منجمد شود و زنده بماند اما انجماد غیر صحیح میتواند سلولهای مخمر را تخمیر نماید كه در این صورت توانائی تخمیر را از دست می دهد


تولید مثل مخمرها

•مخمرها معمولا با جوانه زدن تکثیر می‌یابند. در این پدیده ، جوانه بر سطح خارجی سلول مادر بوجود می‌آید و با دراز شدن آن ، هسته سلول مادر تقسیم گشته ، یکی از هسته‌های حاصل بدون جوانه زدن مهاجرت می‌کند. آنگاه مواد دیواره سلولی بین جوانه و سلول مادر بوجود آمده ، سرانجام جوانه از سلول مادر جدا می‌شود. یک سلول مخمر ممکن است با روش جوانه زدن تا 24 جوانه تولید نماید.
در برخی موارد ، سلولهای مخمر با شکاف برداشتن سلول مادر رشد می‌کنند. بدین معنی که سلول مادر دراز شده ، هسته آن تقسیم شده ، دو سلول بوجود می‌آید. افزایش تعداد سلولهای مخمری بر روی محیط سفت ، کلونی شبیه باکتری‌ها بوجود می‌آورد.


رشد و فعالیت مخمرها

مخمرها قادر هستند به طریقه بی‌هوازی اختیاری ، رشد نمایند. بدین معنی که از اکسیژن یا ترکیبات آلی به عنوان پذیرنده نهایی الکترونها استفاده می‌کنند. در محیط واجد اکسیژن فراوان ، مخمرها مواد قندی را تخمیر کرده ، اتانول و دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند. این فرآیند اساس صنایع تهیه مشروبات الکلی و شیرینی پزی است.

برخی از گونه‌های ساکارومایسس مانند ساکارومایسس سروزیه را برای تهیه اتانول و دی‌اکسید کربن جهت ورآمدن خمیر نان بکار می‌برند.


مخمر آبجو

مخمر آبجو و یا مخمر تغذیه‌ای ، سلول‌های خشك شده و غیر فعال مخمری بنام  SACCHAROMYCES CEREVISIAE  می‌باشد . منظور از غیر فعال اینست كه خاصیت تخمیر كنندگی خود را از دست داده است . مخمر ها جزو قارچ‌های تك سلولی می‌باشند . مخمر  ساكارومایسس سروزیه  در تهیه مشروبات الكلی و  ور آمدن خمیر نان در نانوایی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . اما از آنجایی كه این ماده ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد به عنوان مكمل غذایی نیز عرضه می‌گردد .
مخمر آبجو معمولاً طعمی بسیار تلخ دارد .



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی مفهوم و معماری مدرسه

پاورپوینت بررسی مفهوم و معماری مدرسه

پاورپوینت بررسی مفهوم و معماری مدرسه در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی مفهوم و معماری مدرسه در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


تاریخ نخستین گونه


مدرسه را به طور خلاصه می‌توان: مؤسسه‌ای برای آموزش عالی تعریف كرد كه در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن – آموزش داده می‌شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسكونی هستند. مدرسه، بر خلاف انواع عمده بناهای اسلامی، حاصل دست و پنجه نرم كردن فرهنگ نوپای اسلامی با تمدن‌های همجوار در آن قرن (قرن اول هجری) نیست. آنگونه كه سنت‌های هزار ساله دنیاهای كلاسیك و خاور نزدیك كهن از طریق امپراطوری‌های بیزانس و به روی معماری مسجد، مناره و مقبره بر جا گذارده بودند. ولی مدرسه، پاسخی به نیازهای معینی از جامعة اسلامی بود؛ مدرسه طراحی شده بود تا در خدمت یك نهاد كاملا ابداعی قرار گیرد. افزون بر آن، مدرسه مخلوق تمدنی خودباور، شكل یافته و نزدیك به اوج توفیق خود بود: نخستین مدارسی كه از آنها در متون یاد می‌شود مدارس قرن دهمی خاور ایران است.

در این زمان معماری اسلامی سبك‌های خود را توسعه داده و فكر تبدیل‌پذیری انواع بنا به یكدیگر نیز – با همین درجه اهمیت امری شناخته شده بود كه رباط‌های تونسی نشانگر آن است. از این رو معماران قرن دهم برای الهام، اختیار جستجو در معماری خود را داشتند. ممكن است این تبدیل‌پذیری، همانگونه كه می‌توان از حدیث منقول از ابوهریره استنباط كرد، در اعتقاد فرد مسلمان ریشه دوانده باشد: «هر كس به قصد تعلیم و تعلم نیكیها به مساجد ما گام نهد بسان مجاهدان فی سبیل‌الله است». بدین طریق فعالیتهای آموزشی، عبادی و به خصوص جهادی به یكدیگر پیوسته‌اند. عملا، بعضی از ریشه‌های مبهم مدرسه چنین به ذهن متبادر می‌سازد كه نمونه‌های اولیه این مدارس چیزی جز نهادهای دولتی نبوده‌اند، كه برای این امر خاص طراحی شده و در همین جهت عمل می‌كردند.

این نهاد به آرامی و با گامهایی طبیعی رشد كرد، و احتمالا متداول شدن آن به واسطة تغییر عمده‌ای بود كه در شیوة آموزش به وجود آمد. در سده‌های نخستین اسلام اطلاعات صرفاً به طریق دیكته به شاگردان منتقل می‌شد. از قرن دهم، اگر پیش از آن نباشد، این شیوه آموزش همراه با تشریح و تفسیر «تدریس» شد كه به نوبة خود با مباحثه و مناظره توأم بود. بدیهی است كه مسجد برای چنین امری، فضایی مناسب نبود و این هم درست نبود كه طلاب فقیر در مناره مسجدی بخوابند كه در آن درس می‌خواندند.

در آغاز، مدرسه اطاقی در خانه خود مدرس بود و طبعا مراد از آن صرفا فراهم آوردن فضایی برای درس خواندن طلاب بود نه اینكه در آن بخوابند. نمی‌توان به دقت گفت كه چند سال طول كشید تا این حالت منتهی به تدبیری تا حدی رسمی و دائمی گردید. ولی شواهد بدست آمده از كاوشهای مورخین امروزی كه بر روی دوره‌های پیش از عهد سلجوقی كار می‌كنند، دلالت بر این امر دارد كه دورة حیات «پیش ازتاریخ» مدرسه حداقل به یك قرن و نیم پیش از زمانی برمی‌گردد كه سلاجقه به مدرسه شكل یك نهادی رسمی دادند. به هر حال، بسیار بعید به نظر می‌رسد كه این مدارس اولیه اساساً بناهایی عمومی بوده باشند. تعداد آنها خود دلالت بر این واقعیت دار. به سال 416/6-1025 بیش از بیست مدرسه در شهر كوچك ایالتی ختال گزارش داده شده كه هر كدام از آنها دارای موقوفاتی نیز بوده‌اند. حركت تبلیغی كرمیه، كه در سدة دهم و یازدهم در بخش خاوری ایران از قدرت زیادی برخوردار بود، تمایلات سیاسی و مذهبی مشخصی  داشت و مدارس و خانقاههای متعددی از سوی پیروان آن فرقه ساخته شد. غزنویان نیز موقوفاتی را به مدارس اختصاص می‌دادند تا اسلام را در سرزمین معاندین كافر غور، احتمالا از طریق اعزام هیئت‌هایی از سوی كرمیه، انتشار دهند.

 این گونه بنیادها، بیش از همه باید در بستر سنت پایدار شده مدرسه‌سازی در شهرهای بزرگ ایران شرقی دیده شود. بهترین مورد مستندسازی شده آن نیشابور است كه در آنجا حدود سی و هشت مدرسه پیش از تأسیس نظامیه بزرگ آن شهر (حدود 450/1068) گزارش شده است. ظاهرا قدیمی‌ترین آنها، كه در منابع از آن یاد شده، مدرسه میان داهیه است. این مدرسه احتمالا  در پایان قرن نهم بنیان گذارده شده و بولیه (Bulliet) دلایل قانع‌كننده‌ای آورده تا ثابت كند كه آن نخستین مدرسه نبوده است. بعضی از این بناها یا توسط معلمینی بر پا شده كه در آن آموزش می‌داده‌اند، یا توسط اهل تصوف، یا توسط ثروتمندان برجسته‌ای كه گاه تولیت مدرسه را در طول قرنها به اعضای خاندان خود می‌سپردند. اتصال مدرسه به خانة بانی آن امری معمول بود و گاه خود خانه تبدیل به مدرسه می‌شد. غالبا مدرسه در جوار و یا درون مسجدی قرار می‌گرفت و بانی و یا مدیر آن می‌توانست در آن دفن شود. برخی از مدارس نیشابور چون تحت توجهات حاكم وقت بوده‌اند، لذا دارای اهمیت خاصی هستند. مثلا پیش از سال 372/3-982، مدرسه این فورك را حاكم سیمجوری ایجاد كرد؛ برادر محمود غزنوی مدرسه السعیدی/ سعدیه را به سال 390/1000-999 بنیان گذارد؛ طغرل بیگ، سلطانی سلجوقی، مدرسه سلطانیه را به سال 437/6-1045 ساخت. در قرن بعد نیز می‌باید دیگر شاهزادگان سلجوقی مدارسی را در مرو، بغداد، اصفهان و همدان ساخته باشند. بدین ترتیب بنظر می‌رسد كه مقدم بر سرمایه‌گذاری حكومت، این نوع بناها دارای سابقه‌ای قابل توجه بوده‌اند و نمونه‌هایی كه شاید قدیمی‌ترین مدارس باقیمانده از گذشته باشند- نظیر بنای سمرقند منتسب به 3/4 ابراهیم اول قره‌خانی (60-444/68- 1052)، مدرسه معروف خواجه مشهد در تاجیكستان كه  مشابه و شاید هم عصر بنای قبلی است- نمایانگر این نكته هستند، ولی برنامه ساختمانی در مقیاس عظیم و با اهداف سیاسی مشخص، كه توسط نظام‌الملك آغاز شد، اساسا پدیده‌ای نو بود.


ریشه‌های معماری


خاستگاه مدرسه در شرق ایران است و همین امر جستجوی ریشه‌های معماری این نهاد را در آن منطقه روشن می‌كند. دو شق محتمل وجود دارد، كه اگر یكی را بپذیریم آن دیگری را باید كنار بگذاریم.

اولی، شصت سال پیش توسط بار تولد و با زیركی خاص او ابراز شده است كه می‌خواهد مدرسه را با Vihars بودایی مرتبط سازد كه در آسیای میانه و افغانستان دیده شده است. مكتب بودایی در سده‌های پیش از فتح مسلمانان این منطقه را اشباع كرده بود و دور از ذهن نیست كه نهادی بودایی كه كاركردهای عبادی، آموزشی، زندگی اجتماعی و تدفینی را در هم آمیخته، توانسته باشد در ارتباط با  شكل‌گیری مدارس اولیه مؤثر گردد. پیش‌گویی بار تولد با كشف یك چنین محوطه‌ای در ادژینه تپه Tepe Adzhina واقع در شمال بلخ تأیید شد. این محوطه مشتمل بر یك مجموعة مركب از دیر و استوپا است كه كلا از دو قسمت مساوی تشكیل شده و بوسیلة گذرگاهی به یكدیگر مرتبط هستند. هر یك از این قسمتها حدود پنجاه مترمربع مساحت دارد. هر دو عنصر دارای نقشة چهار ایوانی و یك حیاط مركزی است. قسمت مربوط به دیر، علاوه بر حجره‌های متنوع فرعی، مشتمل بر بناهای جدید، حجره‌هایی برای راهب‌ها و تالار اجتماعات بزرگی است كه همگی آنها با یك راهرو به یكدیگر مرتبط می‌شوند.

 با این كه تأكید مسلمین بر آموزش تا حدی مشخص‌تر است، مع‌ذالك روح این بنای قرن هفتم- هشتم میلادی در اصول و حتی از نظر طرح چهار ایوانی، به طور قابل ملاحظه‌ای نزدیك به یك مدرسه است. در دو دهة اخیر محوطه‌های متعدد دیگر بودایی در آسیای میانه كاوش شده است كه از آن میان می‌توان از اق‌بشیم Ak-Beshim، آیرتم Airtam، قلعه كافر میگن حالیست كه در ایران مهمترین محوطة بودایی احتمالا در جنوب آمودریا- نوبهار بلخ – بوده است.

منبع معماری دیگری كه برای مدرسه ایرانی پیشنهاد شده، خانه متداول خراسانی، همانند نمونة قرون وسطایی بامیان است. مدافع این نظریه گدار است. او اول بار مجبور شد تداوم سنتی پیوسته‌ای را بین خانه‌های قرون وسطایی و هم عصر منطقه فرض كند. سپس این شكل مسكونی را با مدارس بعدی مقایسه كرد و نتیجه گرفت كه بنای خانه شخصی مبنای به وجود آمدن بنای عمومی شده است. با این كه شواهد نوشتاری بسیاری وجود دارد كه بهره‌گیری از خانه‌ای شخصی برای كاربری‌های مدرسه را محرز می‌كند، هیچ نمونه‌ای از یك چنین خانه‌ای در دست نیست. بدین ترتیب نظر گدار یا اینكه نغز است ولی جز حدس و گمان نیست.


1. مكتب‌خانه:

مكان خاصی نداشته است و معمولاً در خانه، بالاخانه، سركوچه یا در خانه ملا بوده و مقدمات الفبا، قرآن و خواندن را در آن فرا می‌گرفتند.

2. مدرسه:

در دو سطح بوده است:

یكی، سطح مقدماتی: شامل صرف و نحو، ادبیات فارسی و علوم فقهی كه در این واقع حكم مدرسه مدرسه متوسطه را داشته است.

دوم، درس خارج: در بعضی از قسمت‌های مدرسه برای درس خارج یا درس تخصصی مكانی درنظر گرفته شده است. درس خارج منحصر به مباحث مذهبی نبوده و درس‌هایی مثل ریاضیات، موسیقی و ... نیز در آنجا تدریس می‌شده است. افرادی مثل بوعلی سینا، زكریای رازی و صدها دانشمند بزرگ اسلامی از این مدارس بیرون آمده‌اند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:13 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse)

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse) پاورپورینت در 83 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات83
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی مدرسه باهاوس (bahouse) پاورپورینت در 83 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 



باهاوس:

 مدرسه‌ای كه یك مكتب معماری شد


باهاوس نام یك مكتب معماری است كه از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری كه از سال 1919 تا 1933 فعالیت می‌كرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشته‌های هنر و معماری به دانشجویان تدریس می‌شود. ساختمان و كارگاه‌های این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شده است.

• • •مدیریت این مدرسه نیز به ترتیب بر عهده والتر گروپیوس (1919 تا 1928)، هانیس مه‌یر (1928 تا 1930) و میز وان دروهه (1930 تا 1933) بود. •باهاوس در سال 1919 توسط والتر گروپیوس در شهر سنتی و قدیمی وایمار تأسیس شد. هدف اولیه از تأسیس مدرسه باهاوس، ایجاد مكانی بود كه تركیبی از مدارس معماری، صنایع دستی (چون نجاری، آهنگری و...) و آكادمی هنری بود.

•باهاوس نام یك مكتب معماری است كه از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری كه از سال 1919 تا 1933 فعالیت می‌كرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشته‌های هنر و معماری به دانشجویان تدریس می‌شود. ساختمان و كارگاه‌های این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال 1996 در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شده است. •مدرسه معماری باهاوس كه در زبان آلمانی به معنی «خانه معماری» است، در دوران فعالیت چهارده ساله خود در آلمان، در سه شهر مختلف و تحت نظر سه آرشیتكت بزرگ كه مدیریت باهاوس را نیز بر عهده داشته‌اند، فعالیت كرده است. این مدرسه ابتدا از سال 1919 تا 1925 در شهر وایمار، سپس از سال 1925 تا 1932 در دسائو و بالاخره از سال 1932 تا 1933، یعنی زمانی كه این مدرسه به دستور حكومت نازی آلمان تعطیل شد، در برلین فعالیت می‌كرد

•گروپیوس اعتقاد داشت كه با پایان جنگ جهانی اول، دوره جدیدی از تاریخ آغاز شده است و قصد داشت در مدرسه باهاوس، سبك معماری جدیدی را كه بازتابی از این دوران باشد، به وجود بیاورد. به اعتقاد گروپیوس، این سبك معماری كه می‌شد اصول آن را به تمام كالاهای مصرفی تعمیم داد، باید ارزان، كاركردگرا و سازگار با تولید انبوه می‌بود. گروپیوس برای دستیابی به این هدف، می‌خواست هنرمندان و صنعت‌گران را با هم متحد كند تا به محصولی كاركردی و قابل استفاده، و در عین حال با ارزش از لحاظ هنری، دست یابد. این ایده در بیانیه افتتاحیه مدرسه باهاوس به خوبی مشخص است: «ما در پی آنیم كه جامعه تازه‌ای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آن‌ها دیگر تعصب حرفه‌ای كه اكنون چون دیواری بلند هنرمندان و صنعتگران را از هم جدا می‌سازد، وجود نداشته باشد.»

•برنامه‌ریزان مدرسه باهاوس هنرهای زیبا را از صنایع دستی كاربردی ممتاز و متفاوت نمی‌دانستند و بر این باور بودند كه هنر و معماری مدرن باید پاسخگوی نیازها و اقتضائات جامعه صنعتی مدرن باشد و طراحی خوب باید از عهده آزمون‌های زیباشناختی و مهندسی برآید. ویژگی عمده سبك باهاوس تكیه هر چه بیشتر بر كاركردگرایی، بهره‌گیری بهینه از خواص مواد و مصالح صنعتی، احتراز از تزئینات تجملی در نمای ساختمان‌ها و فرآورده‌های صنعتی بود.

•دستیابی به نوعی هماهنگی بین ضرورت‌های كاركردی و كیفیت زیباشناختی، خوش‌ساختی و خوش تركیبی محصولات صنعتی از دیگر اهداف موسسان مدرسه باهاوس بود. •استادان باهاوس به شاگردان خود یاد می‌دادند كه همه چیز را بر مبنای نیازها طراحی كنند و از هیچ عنصری كه فاقد كاركرد باشد و تنها جنبه زیباشناسانه داشته باشد استفاده نكنند. در مدرسه باهاوس تاریخ معماری جایی میان دروس دانشجویان نداشتند، چرا كه در باهاوس قرار بود همه چیز بر مبنای اصول اولیه معماری و بدون توجه به آثار گذشتگان ساخته شود.

•باهاوس در ابتدا برای تأمین بودجه خود به سوبسیدی كه از جمهوری وایمار می‌گرفت وابسته بود. اما بعد از ایجاد تغییراتی در حكومت محلی وایمار، این مدرسه در سال 1925 به شهر دسائو كه بافت صنعتی و شهری بیشتری داشت و با ایده‌های مدرن مدرسه‌ی باهاوس هم‌خوان بود، منتقل شد. پس از انتقال مدرسه باهاوس به دسائو، بخش طراحی صنعتی این مدرسه كه مشكل كمتری با حكومت محافظه‌كار محلی داشتند، در وایمار باقی ماندند. مدرسه طراحی صنعتی باهاوس بعدها نام خود را به دانشكده فنی معماری و مهندسی عمران تغییر داد و از سال 1996 به بعد نیز به نام دانشكده باهاوس آلمان خوانده می‌شود. •در سال 1927 سبك باهاوس و آثار آرشیتكت‌های مشهور آن نمایشگاه معماری اشتوتگارت را كه با موضوع خانه‌سازی برگزار می‌شد، به شدت تحت تأثیر خود قرار داد.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ بابک ]
[ ]

بررسی تأثیر قرآن و حدیث در اشعار طاهره صفارزاده

بررسی تأثیر قرآن و حدیث در اشعار طاهره صفارزاده

بررسی تأثیر قرآن و حدیث در اشعار طاهره صفارزاده در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیزبان و ادبیات فارسی

توضیحات کامل

در این مقاله کارکردهای قرآن و احادیث در اشعار صفارزاده مورد بررسی قرار گرفته و به صورت آماری نشان داده شده که وی به چه میزان از این دو منبع الهام گرفته است.



طاهره صفارزاده از پیشگامان شعر مذهبی قبل از انقلاب است که تأثیر مفاهیم قرآنی و دینی در اشعار وی که قالب آن­ها سپید است، کاملاً مشهود می باشد. این بانوی متعهّد که پس از انتشار ترجمه­ی قرآن کریم، در سال 1381 به عنوان خادم­القرآن برگزیده شده، دریافت­های عمیقی از قرآن در زبان و محتوای اشعار خویش دارد؛ به گونه­ای که بهره­گیری از مفاهیم و موضوعات قرآنی یکی از شالوده­های اساسی شعر او به شمار می­رود.

در این مقاله که پس از بررسی همه­ی مجموعه­های شعری صفارزاده به رشته­ی تحریر درآمده است، 83 شعر که هر یک به نوعی از آیات قرآن تأثیر پذیرفته، دسته­بندی شده­اند. در این میان، مجموعه­ی «روشنگران راه» با 41 شعر (39/49%) بیشترین تأثیر را از آیات قرآن پذیرفته و در واقع نقطه­ی اوج توجّه شاعر به موضوعات قرآنی است. این آمار در سایر مجموعه­های شعری او نیز عبارت است از: بیعت با بیداری: 17 شعر (48/20%)، دیدار صبح: 16 شعر (27/19%)، سفر پنجم: 6 شعر (22/7%) و مردان منحنی: 3 شعر (61/ 3%).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ بابک ]
[ ]

بررسی و نقد فمنیستی اشعار فروغ فرخزاد

بررسی و نقد فمنیستی اشعار فروغ فرخزاد

بررسی و نقد فمنیستی اشعار فروغ فرخزاد در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیزبان و ادبیات فارسی

توضیحات کامل

بررسی و نقد فمنیستی اشعار فروغ فرخزاد در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



در این مقاله اندیشه های فمنیستی فروغ فرخزاد در اشعارش مورد تحلیل و واکاوی رار گرفته است.


نقد فمینیستی به‌طوركلی به مسائل زنان در معنای وسیعش توجه دارد. عقایدی كه در متن در مورد زنان یا مردسالاری اظهار شده است، زبان زنانه و این‌كه آیا اساساً بین نوشتن مرد و زن اختلاف هست؟ نویسندة زن، افكار و احساسات زنان دربارة خودشان، مادر و رابطة او با كودك، نقش زنان در فرهنگ و جامعه، حقوق زنان و از این قبیل.نقد فمینیستی نوشته‌ها را می‌خواند و ایدئولوژی و فرهنگ آنها را با دیدگاهی زن‌محور می‌‌سنجد. نقد در صورتی فمینیستی است كه رشته‌های موجود، پارادایم‌های سنتی دربارة زنان، طبیعت زنان یا نقش‌های اجتماعی‌شان را مورد نقد قرار دهد... شكل دیگر نقد فمینیستی درصدد احیای نوشته‌های زنانه بود و ادبیات زنان را به‌عنوان حوزه‌ای خاص پی‌ریزی كرد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی پارکت و سقف های کاذب

پاورپوینت بررسی پارکت و سقف های کاذب

پاورپوینت پارکت و سقف های کاذب در 89 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات89
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت پارکت و سقف های کاذب در 89 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 



فهرست مطالب


مقدمه

پارکت گیریلیوم

پارکت تابل

سقفهای کاذب اسپیس فریم

سقف های تر کیبی

کفپوش پلی اورتان

کفپوش اوکسالون

تصاویر پارکت و کفپوش

نتیجه گیری

پیشنهادات و انتقادات

منابع


مقدمه :


•پارکِت کفپوشی از جنس چوب است برای داخل ساختمان که قطعات چوب را به صورت موازی در کنار هم گذاشته تا زمین ساختمان فرش شود. امروزه کفپوشهای جدیدی با مواد پی وی سی و اچ دی اف نیز وارد بازار شده است که با نام پارکت در بازار عرضه می‌شود

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی، شناخت و معرفی روستای فریزی

پاورپوینت بررسی، شناخت و معرفی روستای فریزی

پاورپوینت بررسی روستا (شناخت و معرفی روستای فریزی ) در 72 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات72
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی روستا (شناخت و معرفی روستای فریزی ) در 72 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


فهرست مطالب:


مقدمه

2. بخش اول : موقعیت روستا در استان ، شهرستان ، بخش ، دهستان

3. بخش دوم : محدوده عرضی روستا ( موقعیت طبیعی روستا در محدوده عرفی )

4. بخش سوم : معرفی روستا

      - فصل اول : بررسی وضعیت اقتصادی و فرهنگی روستا ، تاریخ جمعیتی

     -  فصل دوم : بررسی وضعیت فیزیکی و کالبدی روستا ( دسترسی ها ، معابر ، کاربری زمین ، تراکم جمعیتی )

5. بخش چهارم : بررسی چند نمونه مسکونی

6. بخش پنجم : خلاصه مصور الگوی رایج روستا


مقدمه


برنامه پژوهشی واحد روستا 1،برای گروه ما ،شناخت و معرفی روستای فریزی واقع دربخش گلبهار،دهستان گلمکان مطرح شده بود.

اهداف اصلی شناخت و برداشت موقعیت و محدوده طبیعی روستا،بررسی وضعیت روستا ئر ابعاد مختلف(اقتصادی،فرهنگی،جمعیتی،فیزیکی،کالبدی و ...) و هم چنین بررسی چند نمونه مسکونی بوده است.

اما سعی گروه در طول مراحل انجام پروژه بر این بوده است که،گامی از این اهداف اصلی فراتر نهاده و از طریق آشنایی با آداب و رسوم،عادتها،باورها،الگوهای رایج،زندگی روزمره،معضلات،

کمبودها وهم چنین طبیعت بکر روستا، به روح پاک، سبز و سرد فریزی و ساکنینش نزدیک شده و در آن ذوب شویم.

 

از مراحل انجام کار میتوان به: 


■ مراجعه به سازمانها و ارگانهای مسئول دولتی جهت تهیه نقشه ها، آمارها و ...

■ مراجعه به نهادهای روستایی مانند خانه بهداشت، دهیاری، دفتر مقاومت بسیج ، شرکت تعاونی و ... برای اطلاع از وضع موجود روستا

■ پرسش از روستائیان

■ تدوین بخشهای نوشتاری، جداول، نقشه ها و ... بر اساس اطلاعات موجود

 



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:12 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت اهمیت مسیل های شهری

پاورپوینت اهمیت مسیل های شهری

پاورپوینت بسیار عالی و مناسب از اهمیت مسیل های شهری در 21 اسلاید قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بسیار عالی و مناسب از اهمیت مسیل های شهری در 21 اسلاید قابل ویرایش




فهرست مطالب


چکیده

مقدمه

مسیل شهری چیست

نگاهی به سه مقوله احیا ، بهسازی و اصلاح در مسیل های شهری

خصوصیات فیزیکی مسیل های شهری

شکل 1- نمونه ای از یک مسیل شهری بهسازی شده

شکل 2 - روابط موجود بین فرایند تخریب ، بهسازی ، احیاء و اصلاح

هیدرولوژی مسیل ها و نقش آن در بهسازی مسیل های شهری

کیفیت آب در مسیل ها و نقش آن در بهسازی مسیل های شهری

اکوسیستم مسیل ها و نقش آن در بهسازی مسیل های شهری

نقش قوانین در بهسازی مسیل های شهری

نقش و کارکرد اجتماع در بهسازی مسیل های شهری

نقش عوامل اقتصادی و مالی در بهسازی مسیل های شهری

نتیجه گیری

شکل 3 - عوامل موثر در بهسازی مسیل های شهری

مراجع


چکیده:


امروزه با گسترش شهرها و رشد آهنگ شهر نشینی، همچنین افزایش مشکلات و معضلات ناشی از این فرایند و اهمیت یافتن مدیریت یکپارچه و توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار شهر، بحث بهسازی زیر ساخت های موجود شهری بیش از پیش قوت یافته است.

در این راستا امر بهسازی مسیل ها به عنوان شریانی مهم و حیاتی با کاربری های متنوع برای مدیران و برنامه ریزان شهری اهمیتی دو چندان یافته است.

این مقاله بر آن است که ضمن بررسی فلسفه لزوم بهسازی مسیل های شهری، به بررسی عوامل تاثیرگذار در امر بازسازی مسیل ها با رویکرد مدیریت شهری و محوریت پاسداشت محیط زیست مسیل های شهری بپردازد.


مقدمه :


در طی سالهای متمادی مسیل های شهری عموما با هدف سود رسانی به بشر و در جهت تامین آب مورد نیاز شهر ها ، جمع آوری و خروج فاضلاب شهری و صنعتی ، خروج رواناب و کاهش خسارات ناشی از سیل مورد استفاده قرار می گرفتند .تا اینکه این استفده مدام از مسیل ها به مرور سبب تخریب فیزیکی و همچنین کاهش عملکرد اکولوژیکی آنها گردید .

با ایجاد تغییرات شگرف در نوع نگرش به مسایل زیست محیطی و اهمیت یافتن این موضوع در چند دهه اخیر ، توجه به اکوسیستم های آب شیرین مسیل های شهری به موضوعی مهم در سطح جهان تبدیل گردیده است و با توجه به تخریب های فیزیکی و اکولوژیکی صورت گرفته در آن ها بحث بهسازی مسیل های شهری از اهمیت دوچندان برخوردار شده است .

با عنایت به پیچیدگی و دخالت عوامل متعدد و بعضا متضاد ، اجتماعی ، اقتصادی ، قانونی و زیست محیطی این مقاله بر آن است که با تلفیق دو دیدگاه عمرانی و شهرسازی و با محوریت مدیریت شهری و اصالت محیط زیست مسیل به عنوان شریانی حیاتی به امر بهسازی و ساماندهی مسیل های شهری با توجه به عوامل متعدد دخیل در آن بپردازد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:11 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت مبانی و روشهای برنامه ریزی شهری در دوران معاصردر ایران 1300 تاکنون

پاورپوینت مبانی و روشهای برنامه ریزی شهری در دوران معاصردر ایران 1300 تاکنون

پاورپوینت بسیار عالی و کامل از مبانی و روشهای برنامه ریزی شهری در دوران معاصردر ایران 1300 تاکنون در 36 اسلاید قابل ویرایش


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم12 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بسیار عالی و کامل از مبانی و روشهای برنامه ریزی شهری در دوران معاصردر ایران 1300 تاکنون در 36 اسلاید قابل ویرایش




فهرست مطالب :


مقدمه

تحمیل شبکه های ارتباطی جدید برروی شهر تبریز

شروع اقدامات شهرسازی جدید و تاثیر آن بر روی عناصر اصلی شهرها

تاثیر بر روی بافت بازار

نقشه ی بافت معاصر بازار همدان

نقشه ی بافت معاصر بازار کاشان

تغییر و تضعیف نقش سایر فضاها و عناصر قدیمی شهرها

تحلیلی از رشد و توسعه ی فضایی شهرهای ایران

مراحل رشد و توسعه فضایی شهرهای ایران

نقشه ی توسعه ی فیزیکی شهر قم

نمودار روند افزایش وسعت شهر تهران بین سالهای 1375-1299

نمودار تغییرات جمعیت شهر تهران بین سالهای 1369-1279

کاشان

برنامه ریزی و تهیه طرح های جامع شهری

فعالیت های شهر سازی و تهیه طرح های جامع شهری

برنامه عمرانی اول (1334-1327

برنامه عمرانی دوم (1334-1341

برنامه عمرانی سوم (1342-1346)

برنامه عمرانی چهارم (1351-1347

برنامه عمرانی پنجم (1356-1352)

نحوه تهیه طرح های جامع شهری 

برنامه ریزی و ایجاد شهرها و شهرکهای جدید

سابقه ایجاد شهر های جدید

مطالعه موردی چند شهر جدید

آبادان؛ شهر نفتی

پولاد شهر؛ شهر صنعتی

شهر های جدید در حال برنامه ریزی یا احداث

اهداف عمده ی ایجاد شهر های جدید عبارت اند از

نقشه موقعیت شاهین شهر ؛ اشرفی اصفهانی و شهر جدید بهارستان در طرح جامع منطقه اصفهان

نقشه پراکندگی شهرک های صنعتی در ایران

خلاصه و نتیجه


¨مقدمه


شهرهای ایران که دارای ویژگیهای تکامل یافته  در طی قرنهای متمادی بودند در عرض چند دهه دچار تحولی عظیم شدند.این شهرها به عنوان خصوصیات کالبدی در خود دارای ارزشهای معماری و برنامه ریزی شهری حساب شده ای بودند  که طبق نیازهای روزمره ی ساکنین شهرهای و در جواب به دگرگونی و تکامل جامعه ی شهرنشین شکل گرفته بود. متاسفانه آنچه تحت عنوان شهرسازی دوره ی جدید همچون موجی فراگیر به کشور ما رسید چیزی جز انعکاس تحولات غرب نبود که بعد از انقلاب صنعتی و به تبع  آن دگرگونی در شیوه ی زندگی غربی ها پدید آمده بود. اما در کشور ما نفوذ استعمارگران و الگوبرداریها از شیوه ی برنامه ریزی شهری غرب باعث شد در ایران ابتدا شهرنشینی نوین ظهور کند و بعد مردم خود را با این شیوه سازگار کنند.که در ادامه به نتایج این موج میپردازیم.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:11 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد