paperdownfile

محصولات دانشجویی

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام در 17اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری در اسلام  در 17اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx




چند نمونه موردی :



مسجد النبی: به هنگام هجرت پیامبر از مکه به مدینه ، برای سکونت ایشان و خانواده شان و نیز به عنوان پایگاهی برای دین اسلام بنا گردید این بنا در زمان خلیفه ولید عبدالملک تخریب شد .


قبه الصخره : قبه الصخره کهنترین بنایی است که از آغاز دوره اسلامی در نهایت کمال و به همان شکل اولیه باقی مانده است این بنا از دستاورد های برگ دوره امویان است که تاریخ ساخت آن به سال های 69 و 73 هجری درزمان خلیفه اموی با میگردد. سبک بنا شامی و محل احداث آن شهر اورشلیم می باشد این بنا بر روی یک سکوی مصنوعی برپا شده است.

 

مسجد جامع اموی در دمشق : مسجد جامع دمشق از دیگر بناهایی است که در دوره امویان میان سالهای 88 و 96 هجریبه فرمان ولیدبن عبدالملک ، خلیفه اموی به سبک شامی ساخته شده است .


مسجود جامع قیروان در تونس : این مسجد ازکهنترین مساجد باقی مانده و نخستین مسجد مغرب است که در تونس ساخته شده است


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:49 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی در 43 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات43
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی  در 43 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 

 

قرون وسطی


چرا این دوره را قرون وسطی می نامند؟

 اصطلاح قرون وسطی فلاویو بوندو تاریخدان ایتالیایی در قرن 16 ابداع کرد. از نظر بوندو و دیگر تاریخ نویسان رنسان, قرون وسطی دقیقا یک دوره ی میانه در تاریخ جهان بود,چون بین دوره ی باستانی تمدن یونان و روم و دوره ی رنسانس واقع شده بود.

تاریخدانان امروزی نیز در دوره ی قرنهای پنجم و پانزدهم را قرون وسطی می نامند

ما برای این دو قرن اصطلاح شهر نو کلاسیک را به کار برده ایم . بنابر این در این چهار قرن از تاریخ اروپا می توان دو گونة شهر را از هم تمیز داد:یکم شهر رنسانسی (شهر زیبا) که در قرون 14 و 15 در ایتالیا پدیدار شد و بتدریج تا دوقرن بعد با تفاوتهایی مظاهرش به سایر نقاط اروپا رسید.و دوم شهر نو کلاسیک (شهر عظمت نما) Neo- classic که در قرون 17 و 18 میلادی در اروپای غربی ظهور کرد که دوران رشد ناسیونالیسم ، سلطنت مطلقه، استبداد و امپراطوری است‌‌ با رشد اشرافیت، اختلاف طبقاتی و جنگ میان حکومتهای ملی نوظهور شناخته می شود.

 

شهر سازان دوره رنسانس از سه عنصر اصلی برای طراحی شهر استفاده می کردند:


1- خیابان اصلی مستقیم

2- مناطق با شبکه شطرنجی

3- فضاهای بسته یا میدان  (Piaza /Plaza).

در بخش شهر سازی علاوه بر دخالت اقلیم مناطق مختلف اروپا در شکل گیری شهرها و غلبه ی فرهنگ کلیسایی در ساخت ساز این دوران ، رد پای ضعیفی از نظم و ترتیب هندسی لازم در احداث شهرها را می توان یافت و اغلب شهرها محروم از راه های مستقیم و خیابان های پهن و امکان دسترسی وسایل نقلیه چرخدار به اقسی نقاط آن است.

پاورپوینت بررسی معماری قرون وسطی

 

مصالح


خانه هایی که از آن دوران با عنوان بافت شهری برجای مانده غالباً دارای بافت سنگی می باشد و استفاده از سنگ در ساخت و ساز در این دوران رواج بسیار ی در شهر ها داشت . آهک که به تازگی و با تقلید از معماری مصر باستان و دانش معماران مصری به سرعت در جهان  مورد پسند سازندگان بنا قرار می گرفت از جمله اساسی ترین مصالح ساخت و ساز بعد از سنگ در بافت های شهری بود . ندرتاً و به صورتی بسیار محدود استفاده از ساروج که از خاور میانه و یا سرزمین های بین النهرین به معماران عمدتاً ایتالیایی معرفی شده بود در سازه های باشکوهی که توسط نجبا و ثروتمندان و خواص بنا شده و بعضاً هنوز نیز پابرجاست یدده می شود . و از همین جاست که گویی اساس ساخت و تشکیل شهری چون ونیز را نیز پایه ریزی می کند . چوب که جزء لاینفک اسکلت بندی و ماده ای بدون رقیب در برافراشتن سقف ها بود نیز کماکان نشو ونما ی خاص خود را دارد .

 در بخش روستایی  با حفظ اصول سادگی و محقر بودن منازل و ابنیه مصالح ممکن در بوجود آمدن بناها مؤثر و غیر قابل اغماز است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:49 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری مصر

پاورپوینت بررسی معماری مصر

پاورپوینت بررسی معماری مصر در 25اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری مصردر 25اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


 

 


نگاهی گذرا به كلیه‌ی مطالب مورد بحث

تاریخچه مصر

پادشاهی مصر

لوح تشریفاتی پادشاه نارمر

مصطبه

هرم پله ای زوسر (جوسر)

ایم حوتب

اهرام ثلاثه

ابوالهول

معبد دره ای هرم خضرع

مقبره‌های صخره ای

مقبره خنوم حوتپ

معبد من حوتپ

مقبره حتشپ سوت

پلان مقبره حتشب سوت

معبد صخره‌ای رامسس

پلان مقبره رامسس

معبد القصر

معبد آمون رع كرنگ

نتیجه‌گیری

پاورپوینت بررسی معماری مصر

 

تاریخچه مصر


یكی از مهمترین تمدن‌ها و در نتیجه معماری واردی نیل است.

جردن نویسنده انگلیسی: داستان زندگی مدرن زمانی آغاز شد كه یونان پا به صحنه تاریخ می‌گذارد و برای 30 قرن صنعتگران مصری پیكره‌ها را حكاكی كردند.

از  كناره رود نیل تا سودان امروزی را مصر می‌نامیدند. ساكنین مصر شامل:

1. منطقه شمالی: مصر سفلی، چوپانی، چادرنشینی، مرده‌ها را در خارج خانه در خاك دفن می‌كردند.

2. منطقه جنوبی: مصر علیا، كشاورزی، محل سكونت ثابت، مرده‌ها را داخل محل سكونتشان دفن می‌كردند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:49 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری والتر گریپیوس، معماری معاصر غرب

پاورپوینت بررسی معماری والتر گریپیوس، معماری معاصر غرب

پاورپوینت بررسی معماری معاصر غرب والتر گریپیوس در 20اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری معاصر غرب - والتر گریپیوس 20 اسلاید

 

 

 


زندگی نامه


WALTER GROPIUS

18 می 1883-

تولد در برلین.پدرش مشاور ساخت بود و مادرش مانون نام داشت.

1907-1903-

در پلی تکنیک مونیخ وبرلین شارلوتنبرگ تحصیل کرد و خدمت نظام تحصیلاتش را ناتمام گذاشت.

1907-

مدرسه پلی تکنیک را بدون اخذ مدرکی ترک کرد.قبل  از آن اولین پروژهای خود را برای دوستان و خویشاوندان در پومرانیا طراحی کرد.

1908-1907-

به اسپانیا سفر کرد و در آنجا کارل ارنست استهاوس یک حامی سرشناس هنر از هاگن وستفالی آلمان را ملاقات کرد.

1910-1908-

استهاوس ترتیبی داد که او در دفتر پتر برنس معمار و طراح معروف مشغول به کار شد.

1910-

دفتر خود را در پوتسدام-نوی بابلسبرگ با همکاری آدولف مایر تاسیس کرد. آلما مایر همسر گستاف مالر آهنگساز اتریشی را ملاقات کرد

 

کارخانه فاگوس


اولین پروژه ای که پس از افتتاح دفتر خود انجام داد کارخانه فاگوس بود

ویژگی های ساختمان کارخانه فاگوس:

- عامل اصلی نمای این كارخانه سطوح مسطح است

- در گوشه های این ساختمان ستونی دیده نمی شود و شیشه به پیوستگی ادامه می یابد

- ستون ها كه بار بنا بر آن وارد می آید در پشت شیشه ها به دیده می آیند و بخوبی نشان می دهند كه بر دیوار وظیفه ای جز مشخص داشتن حد داخل و خارج بنا و محفوظ داشتن آن از از بدی هوا مفروض نیست .


ساختمان جدید باهاوس در دساء


بخش های اصلی ساختمان باوهاس:

- مدرسه طراحی باوهاس

- مدرسه عالی پیشه وهنر

- كارگاه ها و خانه های دانشجویان

- سالن غذاخوری

- آمفی تأتر

- قسمت اداری

- كارگاهی خصوصی برای خود گریپوس

- بنای باوهاس اسكلتی از بتن مسلح داشت و بدلیل مقررات ساختمانی كشور آلمان ستون های آن بسیار ضخیم تر از آن بود كه اگر این ساختمان فی المثل در فرانسه یا سوئیس برپا می گشت . در سراسر نما ، شیشه ، یك سره ادامه می یافت و یا نوارهایی سفید و نازك كه حد طبقات را از یكدیگر مشخص می داشت تركیب می شد


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری یونان

پاورپوینت بررسی معماری یونان

پاورپوینت بررسی معماری یونان در 69اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات69
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری یونان  در 69اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 


یونان:


اگر چه هنریونانی مدت بسیار زیادی منبع الهام هنرمندان باختر زمین بوده است.اروپاییان تا میانه سده هجدهم مستقیما" درباره آن چیز زیادی نمی دانستند. سرزمین  یونان در جنوب شبه جزیره ی بالکان واقع شده است و می توان چهار ناحیه مجزا را در این سرزمین  از هم تشخیص داد .یونان شمالی به وسیله ی سلسله ی جبال پند (Pinde) به منطق مجزا تقسیم شده است . رشته جبا ل پند به کوه های کوچک تر دیگر می پیوندند و مهم ترین کوه این مجموعه کوه المپ (بلندترین کوه یونان ) است، که از زمان های قدیم مقدس شمرده می شد و جایگاه خدایان بود . ناحیه ی Epire در مغرب یونان منطقه ای کوهستانی است و ناحیه ی تسالی در مشرق تنها جلگه ی بزرگ کشور یونان است . یونان مرکزی از کوهستان هایی که دنباله ی سلسله جبا ل پند هستند پوشیده شده است و جلگه های تنگ و باریکی در آن قرار دارد و به شش ناحیه ی عمده تقسیم شده است. فرهنگ مردم یونان بعد از فرو پاشی تمدن میسنی ها (Mycenaean) و مینوی (Minoan) بین سال های 1100الی 800 قبل از میلاد ،از تداخل دو گروه مختلف انسان ها شکل گرفت . گروه اول مردمانی منضبط با تعصب شدید قبیله ای بودند ، که دورین ها (Dorians) نام داشتند .

. این گروه تاخت و تاز خود را از شمال آغاز کردند و در حدود سا ل های 1100قبل از میلاد در پلوپونز (Peloponnesus) ساکن شدند و منطقه ای به نام اسپارتا (Sparta) را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند . گروه دوم که ملتی بازرگان و سیاست مدار بودند ، ایو نین ها (Ionians) نام داشتند و از طریق دریای اژه به آسیای صغیر و جزایر یونان آمده بودند  وبا وجود اختلاف بین فرهنگ های این دو گروه ،در قرن هشتم قبل از میلاد، اتحاد بین دورین ها و ایونین ها صورت گرفت که از پس به آنان هلنی (Hellenes) اطلاق شد. واحد های سیاسی آنها ، به جای فرمانروایی ،به صورت دولت شهری اداره می شدند . یونان سرزمینی کوهستانی با زمین های حاصل خیز است که اغلب در کنار سا حل دریا گسترده شدند . سراسر دوره های باستان (قرن هفتم قبل از میلاد تا سا ل 480 میلادی ،و دوره ی کلاسیک در سا لهای 480-323 میلادی ) هیچ دولت شهری نتوانست برای مدتی طولانی بر دیگری حکمرانی کند.

انرژی اصلی دولت شهرهای یونانی عموما" بر یافتن مستعمراتی در خارج از یونان (مثلا"در جزایر و سرزمین های سا حلی دریا ی اژه و جنوب ایتالیا و به خصوص سیسیل) صرف می شد و هم اکنون بسیاری از این شهرها جلوه هایی از سلیت های یونان باستان را به دست می دهند .

. به رغم جدایی سیاسی شهر ها و اختلاف ریشه ای بین نواحی ایونیک و دور یک از لحاظ فرهنگی ، یونانیان باستان سعی می کردند که از آغاز اتحادشان ، فرهنگی مشترک را پایه گذاری کنند و آن را پرورش دهند و به کما ل برسانند . حماسه ها و نمایشنامه ها ی هومر ، خدایان و افسانه های اساطیری را مطرح می کردند . به عنوان نمونه ، هر شهر خودش را تحت نفوذ خدایی مجزا معرفی می کرد و این خدایان بسیار مورد توجه بودند . یونانیانی که عمیقا" مذهبی ودر عین حا ل مبدع فلسفه نیز بودند ،در شهرها و روستاها پراکنده شدند و معابد زیادی برای خدایان و رب النوع ها ساختند . همه ی یونانیان به مکان هایی که در آنجا الهامات غیبی نازل می گردید اعتقاد داشتند و آنجا را مورد توجه قرار می دادند ،که از آن جمله می توان به زیارتگاه دلفی (Delphi) اشاره کرد . مردمان شهرها برای انباشتن آذوقه ی ذخایر ، به منظور ارائه ی پیشکشهایی به اراکل

(Oracle) با هم در رقابت بودند . مشهورترین زیارتگاه پن هلنی(PanHellenic) در المپیا (Olympia) ، دارای معابد با شکوهی برای زئوس (Zeus) و هرا(Hera) و همچنین برای برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی بود؛ و مردم اعتقاد داشتند که خدایان ،آرزوهایشان را با توجه به برندگان مسابقات و شهرهای آنها بر آورده می کنند .

یونانیان ،بیشتر از مردمان هر فرهنگ دیگری در بستر تحولات دوره های مختلف تاریخی زندگی کرده اند . تمدن یونان پیش از میراث کرت و میسن تحت تأثیر فرهنگ و تمدن مصریان واز طرفی هم تحت تأثیر فرهنگ خاور دور و نزدیک شکل گرفته بود . یونانیان آخرین معماران خرسنگی (Megalilthc) بودند . . این اقوام به عبارتی نیاکان تمدن غرب نامیده می شوند . دوران رشد و شکوفایی یونان بین قرن های ششم تا هشتم قبل از میلاد ، یعنی زمانی که فلسفه، تاریخ، نمایشنامه نویسی، ادبیات ،دموکراسی و علوم ظاهر شد . اتفاق افتاد . این توسعه ها ناشی از حس جدید و ریشه ای نسبت به جایگاه مکانی و زمانی انسان در آن دوران بود وبه طریق انسان احساس می کرد که می تواند در خلق سرنوشت خود کوشا و مؤثر باشد و قوه ی تفکرات و آما لش را به کار اندازد . تأثیر چنین افکاری ،این بود که آنان در برابر خدایان موجود ، خدایانی هم از شکل انسان بتراشند و آنها را پرستش کنند . خدایانی که به این طریق خلق می شدند ، دارای شخصیت انسانی بودند ؛ یعنی در واقع همه ی این خدایان کیفیتی بالا تر داشتند اما در تناسب وزیبایی با انسان مشترک بودند . در یک کلام ، می توان چنین بیان کرد که بدین ترتیب انسان مقیاس همه چیزها و پدیده های عالم شد .

بازتاب این نوع انسان گرایی در معماری ان دوران نیز ظاهر شد .برخلاف معماری های مصر وبین النهرین ، این مردمان صرفا" مقابر و قصرهای مجلل و نازل بزرگ را محور کار خود قرار نداده بودند و در معماری شان سعی می کردند به مسائل اجتماعی مانند تالار ها و تئاتر ها و سرسرهای عمومی  نیز بپردازند.از فرم هایی که در معماری یونان می توان به ان اشاره کرد و تکامل شان را در طی قرون مختلف مشاهده نمود ،فرم معابد است .با توجه به نگرش یونانیان به ارتباط  میان انسان و خدایان ، انها سعی می کردند معابدشان بسیار با شکوه و مجلل باشد ؛البته نه از این دید که بخواهند مردم را به انجا جلب کنند بلکه انها اعتقاد داشتند که این معابد نماد مکان خدایان است و خدا در انجا حضور پیدا می کند .حتی چند نمونه از خدایان را به صورت پیکرهای تراشیده از سنگ درون معابد قرار می دادند و این بینش نسبت به خدا تا جایی پیشرف کرده بود که در اساطیر یونان آمده است که پادشاهان با خدایان ملاقات می کردند و مسائل مملکتی را با انها در میان می گذاشتند ! طرح اصلی معابد ، اتاقی به شکل مکعب مستطیل بود که سلا[Cella(naos)] (مقصوره) نامیده می شد و قسمت ورودی ان دارای یک هشتی با دو ستون بود که بین دیواره های کناری احاطه می گردیدند .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری داخلی

پاورپوینت بررسی معماری داخلی

پاورپوینت بررسی معماری داخلی در 30 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری داخلی در 30 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


طراحی داخلی چیست؟


طراحی داخلی (Interior Design)

به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره یعنی زندگی و کار است

بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت­های ما در آن صورت می­گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می­دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این­رو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه­های اعیانی نیست.

 طراحی داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد. اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان­ها فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.

از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد.

از این­رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.

طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد.

این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد.

 

از این­رو طراحی داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.


فضا ، عنصر اصلی طراحی داخلی


هدف طراحی داخلی عبارت است از بهبود كارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی

‎جهت تسهیل انجام فعالیتهای روزمره زندگی در آنها.

 فضا اصلی‎ترین عنصر طراحی داخلی به شمار می‎رود

 حتی می‎توان از طراحی داخلی به فضاسازی داخلی نیز تعبیر نمود.

طراحی داخلی در حقیقت با عنصر فضا آغاز می‎شود و در نهایت بایستی به ارتقای كیفیت فضا بیا‎نجامد.

كیفیت فضایی طرح یكی از پارامترها و معیارهای بسیار مهم در ارزش‎یابی پروژه‎های طراحی داخلی محسوب می‎شود.

 

فضای داخلی معماری


فضایی است ساخته‎شده به دست بشر كه در وهله اول وظیفه پناه دادن به انسان در مقابل عوامل طبیعی را دارد

یعنی قسمتی از فضای محیط بگونه‌ای محدود می‌شود كه به واسطه آن فضای داخلی پدید می‌آید

در نتیجه ورود به فضای داخلی معماری احساس محفوظ بودن، سرپناه داشتن و بسته بودن را در ما ایجاد می‎كند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری سبز (پایدار)

پاورپوینت بررسی معماری سبز (پایدار)

پاورپوینت بررسی معماری سبز (پایدار) در 50 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات50
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی معماری سبز (پایدار) در 50 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


معماری سبز


§. فرآیند سبز در معماری فرآیندی کهن میباشد، برای مثال از هنگامی  که انسان های غار نشین برای اولین بار پی به این مسئله بردند که انتخاب غاری رو به جنوب از لحاظ دمای محیط بسیار مناسب تر از غاری می باشد که دهانه آن به سمت شمال است. موضوع جدید درک این مهم است که معماری سبز برای محیطهای مصنوع و انسان آفرینش بهترین فرآیند برای طراحی ساختمان هاست؛ به گونه ای که تمام منابع وارده به ساختمان، مصالح آن، سوخت یا اشیا مورد استفاده ساکنان، نیازمند پدید آوردن یک معماری پایدار هستند. بسیاری از ساختمان های موجود حداقل یکی از ویژگی های متعدد و قابل تشخیص معماری سبز را درون خویش دارند، با این حال،تنها تعداد اندکی از این بناها کل این فرآیند کامل را دارا می باشند.


§بطور کلی فرآیند سبز اینگونه مطرح می شود که تمامی موضوعات به یکدیگر وابسته بوده و در هر تصمیم گیری باید تمامی جنبه های آن مورد بررسی قرار گیرد و بدین ترتیب،ایده بررسی اصول بصورت مجزا با آن در تضاد قرار می گیرد . در مجموع اصول گوناگونی در ایجاد هر نوع سازه مطرح است که نقاط مشترک فراوانی را برای بحث دارامی باشند، §با این حال موضوعات ارائه شده مجموعه ای از اصول مختلفی هستند که در نظر گرفتن آنها سبب ایجاد توازن و پدید آمدن معماری سبز خواهد شد .

 

اصل اول : حفاظت از انرژی


§هر ساختمان باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل ممکن برسد . ضرورت پذیرفتن این اصل در عصرهای گذشته بدون هیچ شک و تردیدی با توجه به نحوه ساخت و سازها غیر قابل انکار می باشد و شاید تنها به سبب تنوع بسیار زیاد مصالح و فن آوری های جدید در دوران معاصر چنین اصلی در ساختمان ها به دست فراموشی سپرده شده است و این بار با استفاده از مصالح گوناگون ویا با ترکیب های مختلفی از آنها، ساختمان ها، محیط را با توجه به نیاز های کاربران تغییر میدهند .

§اشاره به نظریه مجتمع زیستی نیز خالی از لطف نمی باشد، که از فراهم آوردن سر پناهی برای درامان ماندن در برابر سرما و یا ایجاد فضایی خنک برای سکونت افراد سرچشمه می گیرد ، به این دلیل و همچنین وجود عوامل دیگر مردمان ساختمانهای خود را به خاطر مزایای متقابل فراوان در کنار یکدیگر بنا می کردند .

§ساختمان هایی که در تعامل با اقلیم محلی و در تلاش برای کاهش وابستگی به سوخت فسیلی ساخته می شوند ، نسبت به آپارتمانهای عادی امروزی ، حامل تجربیاتی منفرد و مجزا بوده و در نتیجه ، به عنوان تلاشهای نیمه کاره برای خلـق مــعـــماری سبــز مطــرح می شوند. بسیاری از این تجربیات نیز بیشتر حاصل کار و تلاش انفرادی بوده؛ و بنابراین روشن است به عنوان اصلی پایدار در طراحی ها و ساخت و سازهای جامعه امروز لحاظ نمی گردد. §

 

اصل دوم : کار با اقلیم


§ساختمان ها باید به گونه ای طراحی شوند که قادر به استفاده از اقلیم و منابع انرژی محلی باشند . §شکل و نحوه استقرار ساختمان و محل قرار گیری فضاهای داخلی آن می توانند به گــونــه ای باشد که موجب ارتقاع سطح آسایش درون ساختمان گردد و در عین حال از طریق عایق بندی صحیح سازه ، موجبات کاهش مصرف سوخت فسیلی پدید آید. این دو فرآیند مذکور ناگزیر دارای هم پوشانی و نقاط مشترک فراوان می باشند

§پیش از گسترش همه جانبه مصرف سوخت فسیلی ، چوب منبع اصلی انرژی به حساب می آمد که هنوز هم حدود 15 درصد از انرژی امروز را نیز تأمین می کند. هنگامی که چوب کمیاب و نایاب شد برای بسیاری از مردم امری طبیعی بود که در راستای کاهش نیاز به چوب ، برای تولید گرما از گرمای خورشید کمک بگیرند . شهرهای یونانی همچون «پیرنه» مکان شهر را به گونه ای تغییر دادند که از ورود سیل به شهر جلوگیری شود ، و شبکه ای مستطیل شکل با خیابانهای شرقی ـ غربی  را احداث نمودند که به ساختمان ها اجازه جهت گیری به سمت جنوب و استفاده از نور مطلوب خورشید را می داد. §

§رومی ها نیز پیروی از اصول طراحی خورشیدی را با آموختن از تجربیات یونان ادامه دادند ؛ اما آنها پنجره های شفاف که  اختراع قرن اول پس از میلاد بود را نیز برای افزایش گرمای بدست آمده بکار گرفتند، با افزایش کمبود چوب به عنوان سوخت ، استفاده از نمای رو به جنوب در ساخت منازل ثروتــمـنـدان و هـمـچنین حمامهای  عـمومی شهـر نیز مـتـداول شــد .

§سنت طراحی با توجه به اقـلـیـم بـرای ایجاد آسایش درون ساختمان به قوانین گرمایش محدود نمی شد بلکه در بسیاری از اقـلـیــم ها معماران ملزم به طـراحـی فـضایی خنک برای پدید آوردن شرایطی مطلوب در داخل ساختمان بود . راه حل معــمول درعـصـر حاضر ، یعنی استفاده از سیستم های تهویه مطبوع هوا ، تنها فرآیندی ناکار آمد در تقابل با اقلیم به شمار می رود و در عین حال همراه با مصرف زیاد انرژی می باشد ، که حتی به هنگام ارزانی و فراوانی انرژی به دلیل آلودگی حاصل از آن امری اشتباه بشمار می آید. §


اصول سوم : کاهش استفاده از منابع جدید

اصل چهارم : احترام به کاربران

اصل پنجم : احترام به سایت

اصل ششم: کل گرایی

نمونه هایی از معماری سبز

برترینهای معماری سبز

مرکز علوم دادگاهی فیلادلفیا
معماران  Croxton Collaborative

بازسازی Motherhouse ، مونرو، میشیگان
Susan Maxman و شرکا

مدرسه پرستاری و مرکز دانشجویی دانشگاه علوم بهداشتی  تگزاس، هوستون
معماران BNIM



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری کامپیوتر

پاورپوینت بررسی معماری کامپیوتر

پاورپوینت معماری کامپیوتر در 38 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت معماری کامپیوتر در 38 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 


مقدمه


    در تقریبا طی 60 سال از زمانی که نسل اول کامپیوتر بوجود آمده تکنولوژی کامپیوتر پیشرفت چشمگیری داشته است.

    امروز یک کامپیوتر شخصی با عملکرد خوب را می توان کمتر از 500 دلار خریداری کرد. کامپیوتری که دارای حافظه بالا و ذخیره دیسک بیشتری است در مقایسه با سال 1985چنین کامپیوتری یک میلیون دلار هزینه بر می داشت .با رشد سریع همراه با مزایا ی تولید انبوه ریزپردازنده ها منجر به کسر فزاینده تجارت کامپیوتر مبتنی بر ریزپردازنده ها گردید.علاوه بر این از موفقیت تجاری برخوردار گردید

    که این موفقیت به دو دلیل است:

    اولا: حذف مجازی برنامه نویسی زبان اسمبلی نیاز به سازگاری کد- شئ  را کاهش داد.

    ثانیا: تولید استاندارد شده سیستم هایی مانند unix,linux هزینه ریسک برای ایجاد معماری جدید را کاهش داد. این تغییرات امکان توسعه موفقیت آمیز یک سری معماری ها با دستورات ساده تر را امکان پذیر ساخت که مجموعه دستورات کامپیوتری کاهش یافته (RISC) نامیده می شود. ماشینهای مبتنی بر RISC با توجه طراحان به دو تكنیك عملكردی ، حساس بود  یعنی از عملیات موازی و موازی سازی سطح دستورات استفاده کنیم و همچنین استفاده از حافظه پنهان cache .

شكل 1-1 نشان می دهد كه تركیب پیشرفت های سازمانی و معماری منجر به رشد 16 ساله در عملكرد رشد و سرعت سالانه  بالغ  بر 50% وضیعت كامپیوتر گردیده است. همچنین این شکل رشد در عملكرد پردازنده از اواسط دهه 1980 را نشان می دهد.

 

طبقه بندی كامپیوترها


    در دهه 1960 كامپیوتر مركزی یا Mainframe   شكل رایج كامپیوتر  بود. كه میلیونها دلار قیمت داشت . و در اتاق های كامپیوتری نگهداری می شد که با اپراتورهای جداگانه ای از آن حفاظت می كردند.

    دهه 1970 تولد كامپیوترهای كوچكتر بود كه در آزمایشگاههای علمی كاربرد داشت. در این دهه همچنین ظهور ابر كامپیوترهایی با سرعت محاسبات علمی بالا بود. اگر چه تعداد آنها كم است ولی از نظر تاریخی اهمیت دارند زیرا این كامپیوترها در ابداعات كه بعداً منجر به تولید كامپیوتر های ارزان تر شد پیشگام بودند.

     دهه 1980 افزایش كامپیوترهای رومیزی كه مبتنی بر ریزپردازنده هایی به شكل كامپیوتر های شخصی و هم ایستگاه كاری بود.

    كامپیوترهای شخصی منجر به كامپیوترهای اشتراكی گردید. و منجر به افزایش سرورها شد . دهه 1990 ظهور اینترنت و وب جهانی كه اولین وسایل محاسباتی موفقیت آمیز (دستیاران دیجیتالی شخصی یا PDA)  بود. و ظهورابزارهای الکترونیکی دیجیتالی با عملکرد بالا شامل بازیهای ویدئویی و جعبه های نصب میباشد . برای این کاربرد ها اخیرا از کامپیوتر توکار استفاده می کنند . این تغییرات مرحله تغییر حساس در چگونگی دیدگاه ما از محاسبه و کاربردهای محاسباتی را ایجاد کرده است


شکل2-1 طبقات جریان اصلی محیط های محاسباتی و مشخصات مهم آنها را خلاصه می کند.

شکل 2-1 همچنین خلاصه سه جریان اصلی طبقه بندی محاسبات و ویژگی های سیستمی آنها را نشان می دهد.


سرورها


    هنگامی كه تغییری در محاسبه رومیزی رخ داد، نقش سرورها در تهیه فایلی با مقیاس بزرگ و معتبرتر و خدمات محاسباتی بهتر توسعه یافت . وب جهانی این تمایل را سرعت بخشید بدلیل رشد سریع در تقاضا و پیچیدگی خدمات مبتنی بر وب .

    برای سرورها ویژگی های متفاوتی اهمیت دارند:

    ویژگی اول وابستگی به انتقاد سرورهایی كه گوگل را هدایت میكنند كه دستور می گیرند برای Cisco یا نامگذاری واج در eBay  در گوگل.

    عدم موفقیت چنین سرورهای سیستمی خیلی بیشتر اهمیت دارد تا یك سرور تنها زیرا این سرورها باید 7 روز هفته را 24 ساعته كار كنند.

 

تعریف معماری کامپیوتر


    وظیفه ای که یک کامپیوتر با آن مواجه می شود وظیفه ای پیچیده است ابتدا مشخص می کنید چه صفات و ویژگی هایی برای یک کامپیوتر جدید مهم است و سپس یک کامپیوتر را طراحی می کنید برای به حداکثر رساندن عملکرد آن ضمن حفظ قیمت، قدرت و قابلیت در دسترس بودن آن .

     این وظیفه جنبه های گوناگونی دارد شامل طراحی مجموعه دستورات ، ساختار عملکردی طراحی منطقی و پیاده سازی . در گذشته اصطلاح معماری کامپیوتر اغلب تنها به طراحی یک مجموعه دستورات محدود می شد و جنبه های دیگر طراحی کامپیوتر را پیاده سازی می نامیدند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:48 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی معماری و درختان دیر زیست

پاورپوینت بررسی معماری و درختان دیر زیست

پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست در 55 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات55
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت معماری و درختان دیر زیست در 55 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


درختان كهنسال نمود چه هستند ؟


—درختان كهنسال حس رسیدن به جاودانگی و بقاء را دارند و از این حیث برای انسان مقدس و قابل ستایش است —اصولا نوع نگاه ما به چیزهایی كه از گذشته مانده متفاوت است به همین دلیل معمولا در كنار آن معبد مسجد زیارتگاه و اماكن مقدس می سازیم


درك و شناخت و تعریف  جامعه انسانی كه در كناراین درخت حضور پیدا كرده از آن چیست ؟          

     

—این شناخت از گذشته تا كنون دسخوش تغییراتی شده است كه نشان دهنده تغییر در ارزشها و دید گاه بشر است —در گذشته مقدس بوده و علت و انگیزه وجود حیات در اطرافش —در ابتدا تنهانقطه سبز منطقه و بسیار عمیق بوده  است و قابلیت ها و پتانسیل هایی را در آن محل ایجاد كرده است —اما امروز بها و ارزش آن برای انسان تغییر كرده است  امروز از چوب آن استفاده كرده و زمینه نابودی ان را فراهم می كنیم


تا ثیر درختان كهنسال در محیط اطراف     


—این گونه درختان تاثیر بسزایی در تشكیل و تولید روستا ها  داشته اند —محیط اطراف این درختان به این دلیل اینكه یك اكوسیستم كامل را در اطرافش دارد و موجودات اطرافش دارای تنوع می باشند محل مناسبی برای تشكیل حیات انسان و گونه های دیگر بوده است. —این درختان محل تجمع   گرد هما یی و برخوردهای اجتماعی بوده اند. —اعمال تغییرات در این درختان سبب تغییر در محیط اطرافش می شود

— —

درختان كهنسال به عنوان یك اكو سیستم طبیعی كامل


— —این درختان در درون خود در طبقات مختلف بالا و پایین  و در پوسته خود و شاخه و برگها و ریشه تنوع بسیار زیادی از انواع موجودات گوناگون  پرنده حشره و غیره را دارند كه عملكدشان بر هم و بر درخت تاثیر می گذارد و تنها انسان نیست كه از آن بهره می برد.


استان یزد:


قسمتی از کویر لوت و دشت نمک است .

بارش باران در این منطقه بسیار کم رخ می دهد و ازنادرترین وقایع بشمار می رود میانگین پر

 باران ترین روزهای سال در این منطقه کمتر ازبیست روز می باشد

بنابراین در این منطقه کمتر از پوشش گیاهی سبز برخوردار هستیم

دارای کوه های خشک و بی آب وعلف است که تمام بیابان را محاصره کرده است طوفان های شن و حرکت شن های روان مدام د رحال تغییر بیابان است

 

طزرجان


محلی خوش آب و هوا و ییلاقی در استان یزد

واقع در کوه پایه های شیرکوه

تابستانی خنک و زمستانی سرد

دارای باغ های انار ومیوه

بافت قدیمی در این منطقه در حال از بین رفتن است


درخت چنار كهنسال در كنار آب شیر كوه چرخه ای از    حیات را به وجود آورده است   

.

بركه آب شیر كوه در گذشته :


درگذشته بركه ای بوده كه در اطرافش اكوسیستم طبیعی شكل گرفته  و مجموعه ای از انواع گیاهان و جانوران در تعامل با یكدیگر وجود    داشته اند كه  تاثیراتشان در

 خاك سبب غنی شدن خاك و حفظ درخت شده است


بركه  كنونی آب شیر كوه :


كاركرد طبیعی و اكوسیستمی آن حذف شده و كاملا مصنوعی تغییر كرده به یك لوله تبدیل شده كه از زیر درخت عبور كرده ویك حوضچه كوچك وساده

 اكوسیستمی كه اطرافش تشكیل شده بود و سبب حفظ و بقاء درخت می شد نابود شده(از بین بردن تنوع  سبب تهدید بقاء شده است) و تنها مساله مطرح انسان و استفاده و بهره مندی انسان از درخت است ( نگاه خودخواهانه به طبیعت)


تاثیر مداخلات انسانی در سیستم طبیعی (طبیعت)

مقایسه ای بین بافت قدیم وجدید در منطقه طزرجان


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:47 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت مقایسه رفتار سدهای خاكی و بتنی در مقابل زلزله

پاورپوینت مقایسه رفتار سدهای خاكی و بتنی در مقابل زلزله

پاورپوینت مقایسه رفتار سدهای خاكی و بتنی در مقابل زلزله در 25 اسلاید و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمعماری و شهرسازی

توضیحات کامل

پاورپوینت مقایسه رفتار سدهای خاكی و بتنی در مقابل زلزله در 25 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

 


چکیده


}فلات ایران از نظر لرزه خیزی بسیار پیچیده بوده و هر 5 سال یک زلزله مخرب در کشورمان رخ می دهد . لذا برای دستیابی به لرزه خیزی یک گستره، سه دسته داده های دیرینه زلزله شناسی، تاریخی و دستگاهی باید مورد استفاده قرار گیرند.

}قبل از طراحی و ارزیابی لرزه ای سازه ها لازم است که عواملی از قبیل لرزه زمین ساخت گستره طرح Seismotectonic)) انتخاب زمین لرزه برای سطوح مختلف طراحی، برآورد صحیح پارامترهای لرزه ای و انتخاب پارامترهای لرزه ای مد نظر قرار گیرند. }


مقدمه:


}زمین لرزه ها معمولاً بر اثر عبور امواج لرزه ای از محدوده ای در پوسته زمین که حرکت گسل ها از آنجا سرچشمه می گیرد ایجاد م یگردند و به دنبال هر زمین لرزه متوسط تا بزرگ خسارات عمد های به روستاها، شهرها و دیگر سازه های مهم وارد شده و هزاران نفر نیز جان خود را از دست میدهند.

}مسأله گسلش در محدوده سدها، همواره از جنبه های مختلف مد نظر مهندسین طراح بوده و بررسی های متعددی در این زمینه صورت گرفته است . صدها سد کوچک و بزرگ در نقاط مختلف جهان در معرض تکانهای }شدید زمین و احیانا جابجایی مستقیم در امتداد گسلها در محدوده ساختگاه قرار گرفته و طیف وسیعی از پاسخ ها، از شکست کامل تا رفتار بسیا رمقاوم از آنها مشاهده شده است. }

}در آنالیز خطر زمین لرزه باید کلیه منابع لرزه ای از جمله گسلها ( نقطه ای، خطی، ناحیه ای، صفحات شیب دار لرزه ای و منابع ناحیه زمینه) را مدل نمود و در محاسبات مد نظر قرار داد. }منابع نقطه ای، خطی، و ناحیه ای کمابیش در اکثر نقاط ایران یافت می شوند ولی منابع صفحات شیب دار در بعضی ا زمنابع مثل مکران و منابع ناحیه زمینه در منطقه زاگرس یافت میشوند.


عوامل مؤثر در انتخاب پارامترهای لرزه ای در سدهای بتونی:


بررسی های لرزه خیزی و زمین شناسی سیمای کلی منطقه را ترسیم می نماید که پس از آن باید بر روی شرایط محل متمرکز شد . از آغاز ثبت دستگاهی زمین لرزه ها کمتر از صد سال می گذرد و از سوی دیگر برخی زمین لرزه های بزرگ دارای دوره بازگ شت طولانی می باشند. لذا به منظور شناخت لرزه خیزی گستره یک محل و برآورد خطر زمین لرزه نیاز بیشتری به داده های مرغوب لرزه ای است.

با استفاده از شواهد روی گسل و جنبش آن می توان سن رویداد زمین لرزه را تعیین نمود و همچنین به کمک داده های زمین لرزه و کاربرد روشه ای آماری که عدم قطعیت داده ها را دارد محاسبات خطر زمین لرز ه می نماید، می توان بهبود نسبی را در برآورد خطر و خطرپذیری زمین لرزه برای ساختگاههای مختلف بدست آورد و دوره زمانی مطالعه را به ویژه در مورد رخدادهای بزرگ، به چندین سده تعمیم داد.

تشریح سنگها و گسلها، تفسیر ساز و کار زمین لرزه ها و گسلهای موجود در گستره طرح در برآورد توان فعالیت هر یک از گسلها در یک چارچوب واحد ، امکان پذیر است ولی به دلیل نقصان داده های لرزه خیزی، از نظر لرزه زمین ساختی، آگاهی ا زویژگیهای لرز هخیزی، بخشهای گسترد های از پوسته ایران چندان مطلوب نیست و این به سبب ایجاد دیدگاههای متفاوت درباره پهنه بندی لرزه زمین ساختی ایران شده است . لذا برای تفکیک آنها از یکدیگر عواملی از قبیل توزیع سطحی رو مرک ز زمین لرز هها بر روی نقشه، ضرایب لرز هخیزی، ساز و کار کانونی زمین لرزه ها، بزرگی، عمق کانونی، تاریخچه زمین ساختی ،میدان تنش و ویژگیهای زمین ساختی ناحیه باید در نظر گرفته شوند.

 

طرح دینامیکی سدهای خاکی و اثر زلزله بر آنها


اطلاعات دینامیکی بدست آمده در مورد رفتار سدهای خاکی و سنگریزه ای در برابر زلزله هم نادر است و هم متناقض و در اکثر موارد نمی توان از این اطلاعات به عنوان پای های برای طرح دینامیکی سدهای خاکی استفاده نمود . }سدهای خاکی در برابر زلزله های شدید رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند، برخی کاملاً سالم مانده و برخی متحمل صدماتی مثل ترک خوردگی، نشست نابرابر و لغزشهای کوچک و بعضی دچار خرابی کامل و پدیدهی روانگرایی می گردند. خرابی حاصل از زلزله در سدهای خاکی و سنگریزه ای را به مواردی از قبیل تغییر مکان دایمی، نشست متمرکز آب ،ترک طولی و عرضی، ناپایداری شیب سد و روانگرایی بدنه یا شالوده سد تقسیم بندی نمود.

عواملی مثل متراکم شدن مصالح دانه ای به دلیل اعمال بار متناوب و شدید زلزله و بزرگتر بودن شتاب زلزله از شتاب بحرانی سطح لغزش باعث نشست می گردند. لازم به ذکر است که اگر خاک دانه ای اشباع و سست باشد در اثر اعمال بار متناوب ممکن است پدیده روانگرایی در آن صورت گیرد . بر اثر تغییر شکلهای نسبی دینامیکی در جهت طول سد و نشست نابرابر امکان ایجاد ترک عرضی وجود دارد، که به دلیل ایجاد مسیری برای عبور آب از میان هسته مرکزی سد، خطرناکترین نوع ترک ها می باشند. به علت اختلاف در مشخصات لرزشی سد و تکیه گاه، این ترکها در دو سمت سد و نزدیک تکیه گاههای جانبی ایجاد میگردند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 4:47 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد