paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای شناخت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای شناخت شناسی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای شناخت شناسی در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش باورهای شناخت شناسی در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




.

توضیحات: فصل دوم


  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

به طورکلی می­توان تحقیقات صورت گرفته در مورد باورهای شناخت ­شناسی را در شش حوزه کلی طبقه­ بندی کرد (هوفر و پینتریچ، 2010):

1) بازنگری و بسط و توسعه­ ی نظریه­ ی پری

2) ایجاد ابزارهای اندازه­ گیری ساده­­تر برای ارزیابی باورهای شناخت­ شناسی

3) اکتشاف الگوهای جنسیتی در حوزه دانستن

4) بررسی جایگاه باورهای شناخت­ شناسی به عنوان قسمتی از فرایند تفکر و استدلال

5) شناسایی ابعاد باورهای شناخت­شناسی

6)ارزیابی نحوه­ی ارتباط این باورها به دیگر فرایندهای شناختی و انگیزشی

این شش حوزه در سه گروه مختلف جای می­گیرند که در قسمت بعد به آن اشاره شده است.

تحقیقات روانشناسی در مورد رشد باورهای شناخت­شناسی در اواسط دهه­ی 1950 آغاز شد. در این زمان سه خط سیر تحقیقاتی به طور همزمان شش حوزه­ی ذکرشده را پوشش می­ داد (هوفر و پینتریچ، 2010). اولین گروه، به این مسئله علاقمند شدند که افراد چگونه تجارب آموزشی خود را تفسیر می­کنند. (باکستر ماگلدا، 1992؛ بلنکی و همکاران 1986، پری، 1970). پری کار خود را با نمونه­ای که تنها شامل جنس مذکر بود آغاز کرد. در مقابل، بلنکی (1986)  "شیوه دانستن زنان" را مورد تحقیق قرار داد. بکستر ماگلدا با مشاهده­ی نتایج این دو تحقیق تصمیم گرفت تا تحقیق مشابهی را با هر دو گروه انجام دهد، در واقع حوزه­های یک تا سه در این گروه قرار می­ گیرند.



 -Baxter Magolda

 -Belenky

 -Women’s ways of knowing


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زبان؛ تک زبانه و دو زبانگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زبان؛ تک زبانه و دو زبانگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زبان؛ تک زبانه و دو زبانگی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زبان؛ تک زبانه و دو زبانگی در 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )


 

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به تبادل افکار، بیان احساسات و به طور کلی ارتباط با دیگران دارد(حسناتی، جلالی پور، لطیفی، گودرز، صالح و دبیری، 1391). بدون شک مهم­ترین سیستم نشانه­ای که کارکردهای زیادی دارد زبان است. اما اساسی­ترین آنها این است که تفکر و توجه ما را از موقعیت بی‏واسطه(از تاثیر پذیری محرک در هر لحظه) آزاد می­کند. بنابراین زبان و گفتار ما را قادر می سازد تا به گذشته فکر کنیم و برای آینده برنامه ریزی کنیم.

 پیاژه پس از تحقیقات بسیار دریافت که حرف زدن کودکان می­تواند دو مرحله اساسی داشته باشد:

1-تکلم خود محور: به این معنا که صحبت کودک آنچه را که او در لحظه می اندیشد منعکس می­کند صرفنظر از اینکه  آنچه گفته می­شود برای دیگران معنایی داشته باشد یا نداشته باشد. یک کودک چه تنها باشد و چه درون جمع باشد با خودش حرف می­زند و درباره خودش حرف می­زند و برای خودش حرف می‏زند. او به شنوندگان خود بی توجه است که پیاژه این حالت را تک گویی می­نامد(سیف، 1386).  

2- تکلم اجتماعی شده: به مرور از حدود سن هفت سالگی گفتار کودک جنبه اجتماعی پیدا می­کند.

ویگوتسکی زبان را برای رشد کارکردهای عالی ذهنی بسیار مهم می­داند. در نظریه ویگوتسکی تفکر و زبان در کودکان به صورت دو فرایند مستقل شروع می­شوند و در ابتدا تفکر پیش زبانی و زبان پیش عقلی است و در حدود دو سالگی است که منحنی های مجزای تفکر و زبان به هم می­رسند و تفکر زبانی و زبان عقلانی می‏شود با این حال زبان و تفکر به طور کامل در هم نمی­آمیزند و همیشه نوعی استقلال در آنها ادامه می‏یابد.

ویگوتسکی در تحول یا رشد زبان سه دوره را متمایز می کند­: 

1-گفتار اجتماعی(بیرونی): نقش این گفتار که تاسنین قبل از سه سالگی ادامه دارد، کنترل رفتار دیگران است.

2- گفتار خود محورانه: ویگوتسکی معتقد است در سنین 3 تا 7 سالگی زبان هم نقش درونی یعنی هدایت و جهت دهی به تفکر و هم نقش بیرونی یعنی انتقال نتایج تفکر به دیگران را دارد اما چون کودک هنوز قادر به متمایز ساختن این دو کارکرد از هم نیست اتفاقی می افتد که پیاژه آن را گفتار خودمحورانه می­نامد. که حالتی است که کودکان غالبا با خود صحبت می­کنند و بین گفتار خود و گفتار با دیگران تمایزی قائل نمی‏شوند. به عقیده ویگوتسکی گفتارخود محورانه مرحله انتقالی گفتار بیرونی به درونی بوده و برای رشد شناختی ضروری است. اصطلاح خود محورانه توسط پیاژه مطرح شد. پیاژه می­گفت این گفتار نشان دهنده عدم توانایی کودک پیش عملیاتی در درک دیدگاه های دیگران است. اما ویگوتسکی با این علم مخالف است و می­گوید: کودک این گفتار را برای کنترل رفتار خود مورد استفاده قرار می­دهد. در حال حاضر بجای گفتار خود محورانه، از اصطلاح گفتار خصوصی استفاده می­کنند

دو زبانگی و تعریف آن

زبان به عنوان حامل فرهنگ، تدن و آداب و رسوم یک ملت از آن یاد می شود. فرهنگ و زبان دارای پیوستگی درونی با هم می باشند(فوستر، 2001). در بررسی تفاوت های زبانی، آنچه که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است، تفاوت ساختاری و کارکردی در افراد تک زبانه و دو زبانه است و در این میان بیشترین پژوهش ها بر مطالعه افراد دو زبانه تمرکز یافته است(عبداللهی مقدم، مرادی، حسنی و رضا زاده، 1391). همچنین در 30 سال اخیر تحقیقات در مورد پردازش در دو زبانه ها افزایش یافته است(وان هیون، دیجکسترا، 2010). دو زبانگی، به استعداد فرد در درک و تولید دو زبان(به صورت طبیعی) اشاره دارد(پاولنکو، 2007). افراد دو زبانه در معرض دو الگویی قرار دارند که از طریق آن، دنیای پیرامون را شکل داده و سازمان دهی می کنند و در تغییر و تعویض دیدگاه خود بر اساس موقعیت، از مهارت بالایی برخواردارند(پاولنکو، 2007). بر این اساس تجربه دو زبانگی، احساس متفاوتی در مورد خود و جهان به وجود می آورد و بنابر نظر فلاسفه گذشته، هویت فردی به حافظه(به عنوان کسی که چیزی در گذشته انجام داده است) پیوند می خورد(عبداللهی مقدم، مرادی، حسنی و رضا زاده، 1391). گفته می شود که فرد دو زبانه، دو مجموعه سازمان دهی شناختی و دو بافت رمز گردانی و بازیابی دارد و از آنجا که رمز گردانی و بازیابی، دو ساختار اصلی در حافظه شرح حال هستند، می توان گفت که این دو، محور اصلی مطالعات روان شناسان زبان در مورد دو زبانگی بوده است(عبداللهی مقدم، مرادی، حسنی و رضا زاده، 1391). دو یا چند زبانه به افرادی گفته می شود که در زندگی روزمره به طور نظام مند از دو یا چند زبان استفاده می کنند(امیدوار، جعفری، طاهایی و صالحی، 1391). در افراد دو زبانه، پدیده تعویض رمز می تواند نقشی معنادار در ابراز هیجانات و یادآوری خاطرات شرح حال ایفا کند. تعویض رمز، به استفاده از متناوب از دو یا چند زبان در طول یک تعامل محاوره ای اشاره دارد(گاس و سلینکر، 2008). مواجهه با دو زبان، به ایجاد انعطاف پذیری ذهنی، توانایی تشکیل مفاهیم و نتیجتا افزایش توانایی های ذهنی دیگر منجر خواهد شد. به عبارت دیگر، تجربه دو زبانه بودن، تاثیر قابل توجهی بر رشد فرایندهای شناختی خواهد گذاشت(دالگلیش، ویلیامز، پرکینز، گلدن، بارنارد و ینگف 2007). یافته های پژوهشی اخیر نشان داده اند که افراد دو زبانه بهتر از همتایان تک زبانه خود در فعالیت های کلامی که مستلزم فرایندهای تحلیلی یا کنترلی می باشد، عمل می کنند. همچنین به نظر می رسد که در تفکر واگرا، تفکر خلاق و آگاهی فرازبانی برتر هستند. به این معنی که شخص دو زبانه قادر است در مورد زبان، به عنوان یک موضوع قابل بررسی در قایسه با زبانی که فقط آن را به کار می برد و درک می کند، بیندیشد(عبداللهی مقدم، مرادی، حسنی و رضا زاده، 1391).

هاگن(1953؛ به نقل از واعظی، ذوالفقاری اردچی و رحیمی، 1391)، افراد دو زبانه را افرادی می داند که قدرت بیان کامل داشته و بتوانند مفاهیم را به زبان دیگر بیان کنند. بر اساس این تعریف، زبان آموزان مبتدی نیز دو زبانه شمرده می شوند(واعظی، ذوالفقاری اردچی و رحیمی، 1391).


2-3- ساختار عصبی و دوزبانگی

درباره برتری نیم کره های مغز در برخی فعالیت ها، اغلب پژوهش گران پذیرفته اند که نیم کره چپ مغز در اکثر افراد تک زبانه نیم کره غالب در زبان آموزی است. یافته ها موید آن است که یکی از نیمکره های مغز به پردازش داده های زبانی می پردازد که اصطلاحا به این پدیده برتری جانبی زبان می گویند. پردازش زبانی عمدتا به نیمکره چپ واگذار می شود. در افراد دو زبانه، سه فرضیه در باب دو نیمکره ای بودن مغز ارائه شده است. طبق اولین فرضیه در افراد دو زبانه نیم کره راست غالب است. زبق فرضیه دوم در افراد دو زبانه، همانند افراد تک زبانه، نیمکره چپ غالب است. فرضیه سوم نیز بر این اساس است که هر نیمکره به پردازش یک زبان اختصاص دارد(واعظی، ذوالفقاری اردچی و رحیمی، 1391). 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:30 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سردرد میگرنی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سردرد میگرنی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سردرد میگرنی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات15
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سردرد میگرنی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل د

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

سردرد میگرنی؛ تعریف و عوامل مرتبط با آن

سردرد، یکی از شایع ترین شکایاتی است که بیماران را نزد پزشک می کشاند. بیش از 90 درصد از افراد در طول سال حداقل یک حمله سردرد را تجربه می کنند(کاسپر، براندوال و فاوسی، 2010). برآوردهای کلی نشان می دهد که بزرگسالان مبتلا به اختلال سردرد به ترتیب 46 درصد سردرد کلی، 11 درصد میگرنی، 42 درصد سردرد تنش و 3 درصد سردرد مزمن روزانه را تجربه می کنند(استوفنر و همکاران، 2011). 

هرچند تعریف مشخص و دقیقی از سردرد وجود ندارد، اما کلیه دردهایی که می توان آنها را در ناحیه سر و صورت احساس کرد، جزء اختلال سردرد محسوب می شوند. سردردهای تنشی، به طور معمول ریشه عضلانی دارند و با گرفتگی شدید عضلات گردن، شانه ها، صورت و سر مشخص می شوند. این نوع سردردها، شروعی تدریجی دارند و با احساس بستن نواری به دور سر، گرفتگی شدید عضلات، درد دو طرف سر، احساس فشار و کسالت همراه هستند و از فراوانی، شدت و طول دوره بسیار متغیری برخوردار هستند. بیماران مبتلا به سردرد نوع تنشی، به طور معمول از دوره های درد دو طرف سر رنج می برند. سردرد نوع تنشی، چند روز در هر ماه یا حتی به طور روزانه اتفاق می افتد و این نوع سردرد یعنی تنشی همچنین ناتوانی زیادی را برای بیماران مبتلا به چنین اختلالی ایجاد می کند(استوفنر و همکاران، 2011). 

سردرد میگرنی یکی از رایج ترین اختلالات روان تنی است که مشخصه آن سردردهای ضربان دار است. به طور معمول، یک طرف سر را فرا می گیرد و در کودکی و نوجوانی شروع و با گذذشت سالها، عود آن کمتر می گردد. سردرد میگرن، یکی از 20 علت ناتوانی در سراسر جهان است و وسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان مشکل بهداشت عمومی با اولویت بالا شناخته شده است(لئونادری، استینر، شچر و لیپتون، 2015).

 

کمال گرایی، پرخاشگری  سبک های مقابله ای بیماران سردرد میگرنی؛

کمال­گرایی به منزله تمایل پایدار فرد به وضع معیارهای کامل و دست نیافتنی و تلاش برای تحقق آنها که با خود ارزشیابی های انتقادی از عملکرد شخصی همراه است، تعریف شده است(دمت، 2009). از سوی دیگر بعضی یافته­ها بر حسب کنش وری مثبت و منفی کمال­گرایی، تقسیم‏بندی‏های دوگانه کمال گرایی بهنجار-نابهنجار و مثبت و منفی را معرفی کرده اند(عبدخدایی، مهرام، ایزانلو، 1390). برخی با تمایز بین کمال گرایی بهنجار و نوروتیک معتقد هستند که کمال­گرای بهنجار از تلاش و رقابت برای برتری و کمال لذت می­برد و در عین حال محدودیت­های شخصی را به رسمیت می شناسد اما کمال­گرای نوروتیک به دلیل انتظارات غیر واقع بینانه هرگز از عملکرد خود خشنود نخواهد شد و از منظر خودش هرگز کاری را خوب انجام نمی­دهد که بتواند از آن احساس لذت ببرد. این افراد ناشکیبا و بی نهایت خود انتقاد­گر هستند. در کمال­گرایی بهنجار اشخاص به کارهای سخت روی آورده و با هدف موفقیت، برانگیخته شده و ضمن تاکید بر معیارهای سطح بالای عملکردی، می­توانند واقعیت های بیرونی را درک کرده و محدودیت ها را بپذیرند. ولی کمال گرایی نابهنجار با ترس از شکست برانگیخته شده و در نتیجه در خصوص دستیابی به اهداف سطح بالا و غیر واقع بینانه دائما نگران هستند(ایجان و همکاران، 2010).

مقابله در برگیرنده تلاش­ها، اعم از كنش محور و درون روانی، برای اداره و تنظیم تقاضاهای محیطی، درونی و كشمكش میان آنها است و دو كاركرد مهم دارد: تنظیم هیجان های ناگوار و در پیش گرفتن کنشی برای تغییر و بهبود مسأله‏ای که باعث ناراحتی شده است، و دو نوع سبک مقابله ای در برابر فشار روانی وجود دارد: سبک مقابله مسأله مدار و سبک مقابله­ای هیجان مدار(لازاروس و فولکمن، 1984، به نقل از مجید و همکاران، 2009).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شبکه های اجتماعی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

الگوی عمومی استفاده از اینترنت و شبکه‏های نوین اطلاعاتی 

توسعه و کاربرد فناوری­های اطلاعات و ارتباطات در نظام­های آموزشی، صرفا به تأثیر مستقیم آنها بر فرایند آموزش و یادگیری خلاصه نمی­شود. این فناوری­ها و به طور خاص اینترنت و شبکة وب پیوسته در زندگی روزمرة مردم نقش دارند. افراد به هنگام حضور در شبکه، کوله باری از دانش و تجربه­های فرهنگی و اجتماعی خود را به همراه می­آورند و در عین حال، تحت تأثیر اطلاعات و تعامل­های درون آن قرار می‏گیرند. خارج شدن یادگیری از خانه، مدرسه، دانشگاه و گرایش به استفاده از وب به عنوان» فضای سوم« زمینه­ای برای باز اندیشی در روابط و مناسبات علمی، اجتماعی و آموزشی فراهم کرده است. همچنین شبکه‏های نوین اطلاعاتی زمینه­های بیشتری برای انتخاب خدمات علمی و فرهنگی برای یادگیرندگان فراهم کرده و وسیله­ای برای دسترسی به منابع بیشتر و افزایش تعامل با دیگران در درون و خارج از ساختارهای رسمی و غیررسمیِ آموزشی شده اند.

در چنین شرایطی، پژوهش دربارة آموزش و یادگیری در عصر ارتباطات و اطلاعات، ابعاد و قلمروهای جدیدی پیدا کرده است. مطالعه دربارة الگوی استفاده از اینترنت و شبکه‏های نوین اطلاعاتی در میان دانش‏آموزان بررسی تأثیرات مثبت و منفی آن بر فرایند یادگیری، در کنار پرداختن به مفهوم سواد اطلاعاتی )دانش و مهارت استفاده از اینترنت( که از مدتها قبل آغاز شده، یکی از این رویکردهای نوپدید به شمار می‏آید. هرچند تحقیقات در این حوزه و به ویژه در عرصة آموزش و یادگیری ناچیز است؛ اما مطالعات و تجارب به دست آمده می­تواند محققان را با زوایا و جوانب مختلف بحث، درگیر و افق­های جدیدی را پیش پای پژوهش­های آینده به ویژه در حوزة یادگیری الکترونیکی و آموزش از طریق شبکه وب  قرار دهد(ابراهیم‏آبادی، 1388). 

کاربرد اینترنت و شبکة وب در ابعاد و سطوح مختلف جامعه به طور عام و در سطح مدرسه و دانشگاه به طور خاص، علاوه بر حفظ رویه­ها و فرایندهای جاری برنامه ریزی، نیازمند رعایت چارچوبها و عوامل ایجاد و توسعة محیط وب است. از جملة این الزامات «سطح مهارت و توانمندی کاربران»(عملکرد ماهرانه) در کاربری شبکه و ابزارهای مربوط به آن و «میزان و نوع استفاده» از اینترنت (الگوی استفاده) و (رفتار ارتباطی) در شبکة وب به ویژه در محیط یادگیری الکترونیکی است. اما الگوی استفاده از اینترنت و رفتار ارتباطی یادگیرندگان، در بهره مندی از شبکه تحت تأثیر چه عواملی است؟ یا بنابر نظر تومی (2002) فناوری­های اطلاعاتی، ارتباطی و رایانه­ای چه جایگاهی در شکل­دهی رفتارهای جاری ما دارند، چگونه بر زندگی ما تأثیر می گذارند و چه تأثیری بر یادگیری و رفتارهای آیندة ما خواهند داشت؟ هرچند تحقیقات و تجارب اندک تاکنون نتوانسته الگوی فرهنگی و اجتماعی دقیقی برای استفاده از اینترنت ترسیم کند، اما می‏توان از دو رویکرد عمدة ارتباطی سخن گفت؛ یکی رویکرد سنتی که می توان آن را نگاه سخت افزارانه نامید و دیگری که می توان آن را نگاه نرم و مبتنی بر تعامل نام گذاشت.

در این رویکرد افرادی مانند شکرخواه (1387) و پاترو (2003) معتقدند نگاه سخت افزارانه ریشه در منطق ماشین محور و الگوی کارخانه ای قرن بیستم ریشه دارد. کلوپ رم که یکی از مراکز مطالعات راهبردی در جهان به شمار می رود، در اعلامیة اجلاس جهانی جامعة اطلاعاتی دربارة دیدگاه دوم چنین اشاره کرده است: جامعة داناییِ مبتنی بر شبکه، نوعی چرخش پارادایم از مدل صنعتی در دو قرن گذشته است. این مدل می تواند الگوهای جدیدی از ساخت و رفتار اجتماعی از نهادهای عمومی و خصوصی و از تولید و تجارت ارائه کند. این الگو می تواند پیوند و روابط میان انسان­ها، ملت ها و ادیان را باز تعریف کند. دسترسی ارزان به شبکه های فیبر نوری، کابلی، بی سیم و ماهواره ها می تواند خلاقیت، ابتکار و اشتغال زایی محلی و نیز اجتماعات محلی را تقویت کند و در عین حال بهره وری را بهبود بخشد و در یک کلام «کسب ارزش بیشتر از منابع کمتر» را تحقق بخشد. بنابراین کاهش «شکاف دیجیتال» بی تردید اولویتی جهانی است. این امر نیازمند توسعة مناسب فناوری و آموزش کاربرد فناوری در کنار استفادة مؤثر از فناوری ها و ایجاد ظرفیت­های جدید برای آموزش و پرورش است. بر اساس این رویکرد نوآورانه و آینده نگر افرادی مانند کری ایساکسون، مک کیم، جولی و کانتیلون معتقدند، فناوری­های اطلاعات و ارتباطات و محیط­ها و ظرفیت­های موجود در آن مانند شبکه جهانی وب، با گذر از محدودیتهای زمانی و مکانی و با استفاده از تمام قالبهای سمعی و بصری و توان بالای پردازش اطلاعات می­توانند نظام یادگیری ما را متحول کنند و الگوهای نگرشی و رفتاری جدیدی را بنا نهند؛ از گفته های وارشر (2003، به نقل از ابراهیم آبادی، 1388) چنین برمی آید که سواد و مهارت رایانه­ای و بهره مندی درست از ابزارهای ارتباطی، شرط مقدماتی اجتماعی شدن ارتباطات کامپیوتری و پیشبرد هدفهای جوامع در فضای مجازی است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طراحی آموزشی و مدل وارونه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طراحی آموزشی و مدل وارونه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طراحی آموزشی و مدل وارونه در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات39
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش طراحی آموزشی و مدل وارونه در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مبانی نظری

2- 2- 1- مفهوم طراحی آموزشی

2- 2- 1- 1- طراحی

طراحی آموزشی فرایند سیستماتیک برنامه‌ریزی کلیه رویدادها برای تسهیل یادگیری است (کید و سونگ، 2008).

اصطلاح طراحی به برنامه‌ریزی نظام مند و فرایندهای ذهنی که برای توسعه نقشه‌ای جهت حل مسئله دلالت می­کند اطلاق می‌شود. طراحی نوعی حل مسئله است و در حرفه‌های گوناگون به همین منظور بکار گرفته می‌شود.

طراحی با برنامه‌ریزی متفاوت است. طراحی از برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تخصصی‌تر است در این رابطه سیمون می­گوید طراحی را به‌عنوان ابزاری جهت توسعه موقعیت­های موجود توصیف می­کند و وظیفه آن انتخاب بهترین راه‌حل از میان گزینه­ها بر اساس دانش موجود تلقی می‌نماید (آقازاده، 1390).


2- 2- 1- 2- آموزش

فعالیت­های هدفمند که منجر به ایجاد زمینه یادگیری و فراگیران می‌شود را آموزش می­گویند.

در هر تعریف آموزش به‌عنوان نظم دادن به تجربیات و هدایت فراگیران به کسب توانایی‌های خاص می‌باشد. برای مثال «معلم ممکن است به فراگیر کمک نماید از یک نرم‌افزار رایانه‌ای برای حل یک سری مسائل معین استفاده کند». هر تجربه‌ای که توسعه می­یابد در راستای یک یا بیش از یک هدف یادگیری است (دیناروند،1390).

شاید شما نیز یکی ازکسانی باشید که معتقدید بسیاری از دوره های آموزشی،کلاس ها، کارگاه ها یا سایر برنامه های آموزشی فقط روی کاغذ، مطلوب به نظر می رسند ولی هنگامی که اجرا می شوند اثربخشی موردنظر را ندارند.این مشکل دلایل متعددی دارد،یکی از دلایل آن ضعف طراحی آموزشی است.اگر طراحی آموزشی به درستی انجام نشود نمی توان انتظار داشت هدفهای موردنظر به بهترین شکل تحقق یابد.طراحی آموزشی با ارائه طراحی دقیقی از آموزش،از جمله عوامل موثر بر آموزش است که فرایند یادگیری را تضمین می کند.

به طور کلی طراحی آموزشی را می توان علم،هنر و شیوه ایجاد برنامه های آموزشی یا تهیه ی آموزش دانست (پیسکوریچ، 2006)این تعریف بسیار عام وکلی است.براساس یک تعریف تخصصی تر،طراحی آموزشی ″فرایند پیش بینی روشها براساس اهداف در شرایط خاص″است. به عبارت دیگر طراح آموزشی به معنای پیش بینی فعالیت های آموزشی برای افراد مشخص و در زمینه ای معین است.

 یکی از اجزای مهم طراحی آموزشی که ریشه در نظریه رفتارگرایی دارد،استفاده از هدفهای رفتاری است. این مولفه که با مفهوم تحلیل وظیفه و آموزش برنامه ای در ارتباط است،″بر تعریف ومشخص کردن رفتارهای قابل مشاهده ای که یادگیرنده باید انجام دهد″،تاکید می ورزد.هدفهای رفتاری ناظر بر رفتارهایی است که یاد گیرندگان باید برای نشان دادن تسلط خود بر محتوای آموزشی انجام دهند.هدف های رفتاری سبب عینی تر شدن فرایند آموزشی می شود و اختلاف در بر داشت معلمان وهمین طور یادگیرندگان از منظور ومقصود آموزش را کاهش می دهد. افزودن بر این استفاده از هدف های رفتاری دلیل منطقی دیگران نیز دارد .با در دست داشتن هدفهای رفتاری معلمان ومربیان در قبال فرایند آموزش احساس مسئولیت و پاسخگویی بیشتری خواهند داشت.

طراحی آموزشی براساس دیدگاه رفتارگرایی،با مرحله ی تحلیل وظیفه آغاز می شود. تحلیل وظیفه روشی برای تجزیه یک وظیفه یا موضوع آموزشی به اجزای تشکیل دهنده ی آن و تشخیص تغییرات رفتاری موردنیاز برای انجام آن وظیفه یا یادگیری موضوع است،سپس طراح باید توالی رویدادهای یادگیری را مشخص کند.پس از بیان هدفهای آموزشی،فرصتهایی برای یادگیرنده فراهم می شود تا به تمرین بپردازد و محتوای آموزشی را یاد بگیرد.ارزشیابی از آموخته های دانش آموز به عنوان آخرین مرحله ی طراحی آموزشی معمولا براساس ملاک از پیش تعیین شده صورت می گیرد.همه ی یادگیرندگان با این ملاک ارزشیابی می شوند و در صورت کسب امتیاز لازم،آموزشهای بعدی را دریافت می کنند (یوئل، 2005).

فرایند نظام‌مند و مؤثر انتقال اصول یادگیری و آموزش در قالب طرح‌های برای فعالیت­ها، محتوا، منابع اطلاعاتی و ارزشیابی آموزشی است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات 32  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



 

·         توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات :   صفحه ( 29 صفحه متن و  3 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2013) منابع داخلی (شامل 92)

 

پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 


·         تصویر کلّی :

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • پیشینه تحقیقاتی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                             دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


·         بخشی از متن :

 

نظریات فناوری اطلاعات و ارتباطات

جهان امروز، جهانی با تحولات عظیم است و تصور آینده بدون حمایت فناوری اطلاعات و ارتباطات، امری غیر ممکن به نظر می آید. در سال های اخیر، شاهد انقلاب اطلاعات و ارتباطات بوده ایم، به طوری که در اثر تحولات، قرن جاری به نام فن آوری اطلاعات و ارتباطات به ثبت رسیده است. در سرتاسر جهان، فن آوری اطلاعات در حال ایجاد انقلابی نوین است که ظرفیت های تازه و چشم گیری در محدوده دانش بشری ایجاد نموده و ابزارهایی به وجود آورده که ماهیت کار و زندگی را دستخوش تغییر ساخته و تحولات گسترده ای در تمام عرصه های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته است (نیازآزاری و همکاران، 2012).

به کارگیری تکنولوژی اطلاعات به افزایش دانش و آگاهی های کارکنان و نیز غنی تر شدن محتوای مشاغل می انجامد. دانش کارکنان موجب تسلط حرفه ای آن ها بر سازمان می شود. تکنولوژی و به طور خاص سیستم های اطلاعاتی به تسهیل کنترل و نظارت بر سازمان می انجامد و از این طریق حیطه نظارت مدیران، برخلاف ساختارهای سنتی که یک محدودیت به حساب می آمد، می تواند گسترش یابد. تأثیر بسزای تکنولوژی اطلاعات بر کارائی فرایندهای کسب و کار سازمان و سود سرشار حاصل از به کارگیری این فناوری موجب شده است تا این گونه تکنولوژی ها از جایگاه ممتازی در سبد تکنولوژی های سازمان های امروز برخوردار گردد. اهمیت تکنولوژی اطلاعات به گونه ای است که از یک سو ضرر و زیان ناشی از شکست پروژه های دستیابی به آن برای سازمان ها هنگفت خواهد بود و از سوی دیگر، به دلیل ویژگی های خاص آن مانند دانش بنیان بودن و دگرگونی و تغییرات سریع این صنعت، دستیابی به آن از پیچیدگی ها و دشواری های زیادی برخوردار است (نوریان، 1391). از سوی دیگر در طول چند دهه گذشته، بروز تحولات گسترده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییرات عمدهای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است (استیلیانو، وینتر، نیو، گیاکالون و کمپل، 2013).



. Stylianou, Winter, Niu, Giacalone & Campbell



نظریة عمل منطقی

نظریة عمل منطقی توسط «مارتین فیشبین» و «ایسك اجزن» در سال 1975 برای آزمون رابطه میان نگرشها و رفتار مطرح شد. بر اساس این نظریه، رفتار تحت تأثیر تمایلات و تمایلات نیز متأثر از نگرش به فناوری است. نگرشها و هنجارهای ذهنی شاخص اصلی رفتاری فرد به شمار می‌روند. این به آن معناست كه فرد، نتایج رفتار خود را محاسبه و تصمیم به انجام یا عدم انجام عملیات یا رفتاری خاص می‌گیرد. «فیشبین و اجزن» كوشیدند مدلی را توسعه دهند كه تمام عوامل مهم در پیش‌بینی یك رفتار را شامل شود. این مدل به صورت معادلة زیر نمایانده می‌شود (آجزن و فیشبین، 1970): «B~ BI= (Aact) wO + (NBCMc) w1 »

با وجود ظاهر پیچیدة مدل، اگر آن را در قالب كلمات بیان كنیم، فهم آن ساده‌تر می‌شود:

رفتار آشكار=B

قصد رفتاری برای انجام آن رفتار=B1

نگرش نسبت به انجام رفتاری معیّن در یك موقعیت كنشی معیّن=Aact

عقاید هنجاری یا عقایدی كه دیگران فكر می‌كنند فرد باید یا نباید آن رفتار را انجام دهد=NB

انگیزش برای پیروی از هنجار=Mc=C

وزنهای رگرسیون كه باید به طور تجربی تعیین شود=Wo,W1

معادلة فوق را می‌توان دوباره در قالب دیگری بیان كرد: قصد یك شخص برای انجام رفتاری معیّن تابع (1) نگرش شخص نسبت به انجام آن رفتار و (2) شناخت فرد از هنجارهای حاكم بر آن رفتار و انگیزه فرد برای پیروی از آن هنجارهاست. این مدل بعضی از عوامل موقعیتی مهم بویژه عقایدی كه افراد دیگر درباره رفتار دارند و انگیزش فرد جهت پیروی از آن عقاید را به حساب می‌آورد. اگر بتوان تمام متغیرهای كمّی مدل را به طور دقیق اندازه‌گیری كرد، این امكان وجود خواهد داشت كه پیش‌بینی‌های نسبتاً دقیقی از قصد رفتار و به تبع آن رفتار واقعی به عمل آورد


 Theory Of Reasoned Action

 Subjective Norms

 Encyclopedia Of Public Health





  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟

 

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.

 


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.

 

 





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قصه، تمثیل و قصه های تمثیلی الکترونیکی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قصه، تمثیل و قصه های تمثیلی الکترونیکی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قصه، تمثیل و قصه های تمثیلی الکترونیکی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قصه، تمثیل و قصه های تمثیلی الکترونیکی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

قصه ها  

روزی انیشتین با مادرکودکی روبرو شد، او از انیشتین در مورد کودکش راهنمایی خواست، مادر گلایه می کرد که فرزندش در یادگیری درس علوم چندان موفق نیست. انیشتین گفت: « برایش قصه بگویید.» مادر با شگفتی گفت: ولی آقا! پسرمن دردرس علوم خوب نیست. انیشتین دوباره گفت:« برای او قصه بگویید»( کاشفی خوانساری، 1383 ). 

 قصه با نیروی خارق العاده ای كه در خود دارد و با پیوند دنیای واقعی و خیال، شرایطی را رقم می زند كه كودكان در آن به آرامش و لذت می رسند. با وجود بارش سر سام آور بازی های رایانه ای ، قصه هنوزهم جزئی از دنیای وجودی كودكان است. با این حال میزان و چگونگی اقبال از قصه های هری پاتر، هم چنان اتفاقی خاص و شگفت آور است. میزان فروش این کتاب، ترجمه ی سریع آن به ده ها زبان، ساخت فیلم، کارتون، بازی رایانه ای، اسباب بازی هاو... همه خبر از یک اتفاق می دهد فروش فوق العاده و شگفت انگیز این قصه های در سرتاسر جهان، تأیید كرد كه قصه هنوز هم عنصر روحی و روانی كودكان محسوب می گردد. 

پژوهشگران متعددی هستند که در پژوهش های خود اهمیت قصه گویی را یادآور شده اند، و این نشا ن از جایگاه قصه و قصه گویی در فضای مدرن امروز دارد. رحمان دوست(1378) بیان می کند اگر می خواهیم کودکان و نوجوانان با سرعت بیشتری خود را برای برخورد با وسعت پیچیده ی دنیا آماده کنند، قصه، کلاس آموزنده و شیرینی است؛ همچنین بیان  می کند که صاحبنظران تأکید دارند قصه وسیله ی خوبی برای ایجاد تفاهم بین والدین و مربیان و کودکان است. درقصه برخلاف سخنرانی ساده، عوامل تقویت حافظه وجود دارد، مثلا شخصیت های مختلف قصه که ذهن مخاطب را در پیرامون خود جستجو می کند یا با یک شخصیت هماند سازی مـی کند.

قصه دنیای عجیبی است، دنیایی كه می تواند گاه آدمی را تسخیر كند كه ساعت ها در جایی بنشیند و بی توجه به محیط اطراف، تنها غرق در قهرمانان قصه شود. این وسعت جادویی و این تأثیر گذاری، به قدری است كه بسیاری از نویسندگان و اندیشمندان ، ذهنیت و اندیشه های خود را در پوششی از قصه بیان كرده اند، و آموزش های خود را بر آن بنا نهاده اند.                                                                                                 

می توان گفت  قصه گویی به عنوان یکی از کهن ترین و جدیدترین هنرها خوانده شده است. اگر چه اهداف و شرایط آن از قرنی به قرنی، و از فرهنگی به فرهنگ دیگر تغییر می کند، اما قصه گویی در همه ی زمان ها و مکان ها تحقق نیازهای فردی و اجتماعی یکسانی را دنبال می کند ( گرین، ترجمه ی طاهره آدینه پور، 1378: 29).

زبان قصه، زبانی است كه از فطرت انسانی سرچشمه گرفته است و دوست داشتن قصه هم از طبیعت آدمی برخاسته است.  به همین دلیل است که قصه ها نقش و جایگاه مهمی در بسیاری از فرهنگ ها دارند، بخصوص تأثیری که بر زندگی کودکان دارند. اولین سند مکتوب که از عمل قصه گویی در میان قدما خبر می دهد، در یک پاپیروس مصری به نام پاپیروس وست کاردیده شده است.( که بین سال های 3000- 1200 قبل از میلاد ثبت شده است ) این سند حکایت از آن دارد که سه پسر چئوپس ، سازنده ی شهیر اهرام مصرع پدر خود را به وسیله ی قصه هایی عجیب سرگرم می کرده اند ( همان منع: 29).

پژوهش های افرادی نظیرهنسی(2011)، لالی(1390)، میر صادقی)1385)، رحمتی (1387) هم بیانگر تأثیر قصه در رشد خلاقیت دانش آموزان می باشند. خوش بختانه، نتایج پژوهش ها در زمینه ی خلاقیت معلوم آورده است که خلاقیت، کم و بیش، در همه افراد وجود دارد و می توان آن را با آموزش گسترش داد و شكوفا کرد

تحقیقات دیگری نشان داده مردان و زنانی که در اوایل بزرگسالی پیشرفت و خلاقیت نشان می دهند در دوران کودکی بیشتر خیال پردازی و بازی کرده اند، اغلب دوستان خیالی داشته اند، والدینشان برای آنان قصه می گفته اند و با آنان بازی های پانتومیم انجام می داده اند(سینگر،2001).

 

2-2-1-تعریف قصه

   به آثاری که در آن ها تأکید بر حوادث خارق العاده بیشتر از تحول و پرورش آدم ها و شخصیت هاست، قصه می گویند. همچنیین بعضی براین باورند که قصه ها ترسیم کننده ی یک رویداد یا مجموعه ای از وقایع  می باشند(بانکس، 2011 ). بلت و دال ( 2010) هم بر این باورند که قصه ها در حقیقت پل بین تجربه های فردی و الگوهای اجتماعی هستند. در قصه محور ماجرا بر حوادث خلق الساعه می گردد. حوادث، قصه ها را به وجود می آورد و در واقع رکن اساسی و بنیادی آن ها را را تشکیل می دهد بی آنکه در گسترش و تحول قهرمانان و شخصیت های شریر قصه نقشی داشته باشد. به عبارت دیگر، شخصیت های شریر و قهرمانان ها، در قصه کمتر دگرگونی می یابند و بیشتر دستخوش حوادث واقعی و غیر واقعی و تصادفی به وجود آمده است. در بعضی از قصه ها، عملی واقعی، تعبیر و تفسیری غیرواقعی به دنبال می آورد. بر همین اساس، زابل( 1991 ) بیان می کند قصه گویی ایجاد موقعیتی لذت بخش است که می تواند در هر کجا و هرزمانی مورد استفاده قرارگیرد (مختارو همکاران، 2010).

   گاهی وقایع منطقی در قصه بر حوادث استثنایی می چربد و قصه به واقعیت نزدیک و از پیرنگی بدوی و خام برخوردار می شود اما واقعیتی که آشکار می کند، در خور اعتماد نیست، در قصه، وقایع اتفاقی و تصادفی بر واقعیت ها غلبه دارد و زمانی قصه صرفاً اثری خیالی است و از حقایق امور و تظاهرات زندگی فاصله می گیرد. شگفتی آور است که قصه های کهن و قدیمی تر، بیشتر ناظر بر حقایق و مظاهر زندگی اند تا قصه های متأخرتر که اغلب به خیال پردازی های نامعقول و منحط روی آورده اند و از موازین عقلی و حسی دور شده اند.

 

2-2-2-هدف قصه ها 

   هدف قصه ها، به ظاهر خلق قهرمان و ایجاد کشش و بیدار کردن حس کنجکاوی و سرگرم کردن خواننده یا شنونده است و لذت بخشیدن و مشغول کردن، اما در حقیقت درونمایه و زیربنای فکری و اجتماعی قصه ها ترویج و اشاعه اصول انسانی و برادری و برابری و عدالت اجتماعی است.
قهرمان ها در بند سودای خصوصی و شخصی نیستند و اغلب درگیر مبارزه با پلیدی ها و بی عدالتی ها و ستمگری ها هستند و در این مبارزه خستگی ناپذیرند و هیچ عاملی نمی تواند آن ها را از این راه باز دارد.
البته قصه هایی هم وجود دارد با قهرمان هایی عاطل و باطل و بی هویت و با درونمایه ها و موضوع هایی نازل که هدف جز مشغول کردن و سرگرمی خوانندگان و شنوندگان برای خود نمی شناسند. قصه های متأخرتر اغلب چنین خصوصیتی دارند و در آن ها همت والای جوانمردان و دلیران سستی می گیرد و قصه ها به انحطاط کشانده می شوند. قصه هایی هم وجود دارد که منحط و نازل نیستند اما هدفی جز سرگرمی ندارند و از این نوع هستند اغلب قصه هایی که برای کودکان گفته می شود و پایان خوش آن ها خواب خوشی برای کودکان فراهم می آورد. در واقع ، هدفهای ویژه قصه ها در آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی عبارتند از:

۱.کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان

۲. تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان

۳.تحریک قوه ی ابتکار و ابداع در کودکان

۴. ایجاد عشق و علاقه به ادبیات در کودکان

5. رشد اعتماد به نفس کودک و علاقمند ساختن او به آزادی و عدالت اجتماعی

6. برآوردن نیازهای عاطفی کودک و آماداه ساختن او برای دریافت پیامهای اخلاقی و انسانی و شهروندی خوب بودن (رحمان دوست،1378: 67).

 

2-2-3-انواع قصه
در یک تقسیم بندی کلی قصه های گذشته را به انواع زیر می توان تقسیم بندی کرد:
1.  قصه هایی در فنون و رسوم کشورداری و آیین فرمانروایی مملکت داری لشگرکشی، بازرگانی، علوم رایج زمان، عدل و سیرت نیکو پادشاهان و وزیران و امیران، مانند حکایت های سیاست نامه (سیرالملوک) ی خواجه نظام الملک توسی.

2. قصه هایی در شرح زندگی و کرامات عارفان و بزرگان دینی و مذهبی چون حکایت های اسرارالتوحید.

3.  قصه هایی در توضیح و شرح مفاهیم عرفانی، فلسفی و دینی به وجه تمثیلی یا نمادین (سمبلیک) مانند "عقل سرخ" سهروردی و "منطق الطیر" عطار.

4.  قصه هایی که جنبه های واقعی و تاریخی و اخلاقی آنها به هم آمیخته است و بیشتر از نظر نثر و شیوه ی نویسندگی به آنها توجه می شود؛ مانند: "مقامات حمیدی" تألیف حمید الدین بلخی و گلستان سعدی.

5.  قصه هایی که جنبه تاریخی دارند و اغلب در ضمن وقایع کتاب های تاریخی آمده اند: مانند قصه های "تاریخ بیهقی" تألیف ابوالفضل محمد بیهقی.

6.  قصه هایی که از زبان حیوانات روایت می شود و در آنها نویسنده اعمال و احساسات انسان را به حیوانات نسبت می دهد؛ مانند: کلیله و دمنه ی ابوالمعالی نصرالله منشی، در ادبیات خارجی به این نوع قصه ها (افسانه های تمثیلی) فابل می گویند.

7.  قصه هایی در زمینه ی تعلیم و تربیت، مانند قصه های "قابوس نامه" اثر عنصرالمعالی کی کاووس بن اسکندر قابوس بن وشمگیر و چهار مقاله ی احمد عروضی سمرقندی.

8.  قصه هایی که براساس امثال و حکم فارسی و عربی تنظیم شده اند، مانند جامع التمثیل حبله رودی.

9.  قصه هایی که محتوای گوناگون دارند، از معرفت آفریدگار و معجزات پیامبران و کرامات اولیا و تاریخ پادشاهان و احوال شاعران و گروه های مختلف مردم تا شگفتی های دریاها، شهرها و حیوانات:جوامع الحکایات و لوامع الروایات" عوفی نمونه ای از این کتاب هاست.

10.  قصه های عامیانه که حاوی سرگذشت ها و ماجراهای شاهان، بازرگانان و مردان و زنانی کم نامه است که برحسب تصادف، با وقایعی عبرت انگیز و حکمت انگیز و حوادثی شگفت رو به رو شده اند. مانند "سمک عیار" و "هزار و یکشب(رحمان دوست،1378 :60).

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:29 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت زمان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت زمان (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت زمان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت زمان در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مفهوم زمان

زمان، این لغت در عربی و پارسی مشترک است. در پهلویZaman ، در ایران باستان Jemana، در زبان آرامی Jamna، در ارمنی Zhamanak، در سریانی Zabna و در عربی Zaman آمده است (خاکی، 1392). در مورد زمان و مفاهیم آن سخن بسیار گفته شده است، از یک سو معنای حقیقی زمان، مفهومی غیرقابل درک و دستیابی به معنای واقعی آن بسیار سخت می­باشد و از سوی دیگر آنچه ما آن را زمان می­نامیم در حقیقت وقتی است که در اختیار داریم، چون در کره زمین زندگی می­کنیم و شرایط خاصی بر آن حاکم است، لذا گذشت زمان با توجه به تغییرات حرکت وضعی و انتقالی کره زمین اندازه­گیری می­شود (جواهری زاده، 1388).

 از دیدگاه فلاسفه نیز یکی از قدیمی­ترین مباحث فلسفی مسأله ماهیت زمان بوده است. فیلسوفان گوناگون در تلقی از زمان اختلاف نظر دارند. بعضی از فلاسفه می­گویند: زمان امری موهوم است و وجود ندارد, بعضی می­گویند: زمان عبارت از فلک الفلاک است، عده­ای گویند: زمان مطلق حرکت است. ارسطو، فارابی و ابن سینا نیز زمان را مقدار حرکت فلک اعظم می­دانند (خاکی، 1392). در کتاب­های فلسفی انواع مختلفی برای زمان مطرح شده است، از جمله: زمان حاضر، زمان حدوث، زمان حرکت، زمان حقیقی، زمان عدم، زمان عمومی، زمان ممتد، زمان همگانی و غیره (جواهری زاده، 1393). مفهوم زمان در گذر تاریخ تحولات مهمی را پشت سر نهاده است، می­توان گفت بشر زمان در اختیار خود را به پنج فعالیت مهم زیر اختصاص داده است: وقتی برای زنده ماندن، وقتی برای بهبود شیوه­های تأمین نیازهای اولیه، وقتی برا ی آموزش تخصصی، وقتی برای سیر در آفاق و انفس، وقتی برای درک و فهم طبیعت و زندگی. درفرهنگ آکسفورد، زمان به عنوان تمام روزهای گذشته، حال و آینده تعریف می­شود و فرهنگ وبستر زمان را کل دوران هستی جهان شناخته شده یا انسانیت می­داند. بنابراین زمان ابعاد گسترده­ای به خود می­گیرد که در بسترتاریخ و گذران زندگی شاهد بسیاری از مسائل و تحولات و تغییرات بوده و می­باشد و به رغم تمام مسائل به راه خود ادمه می­دهد (جواهری زاده، 1393).

چونگ (1372؛ به نقل از جواهری زاده، 1393) می­گوید امروزه جهان مشحون از چیزهای گرانبهاست، خانه، زمین، اموال و غیره، اما پرارزش­ترین آنها زمان است. اتلاف وقت حتی از هدر دادن پول هم اسفناک­تر است، زیرا شما همیشه قادر به تحصیل پول خواهی بود اما زمان هرگز باز نمی­گردد. در واقع زمان پدیده­ای لغزنده، فرَار، غیرمحسوس و ناپایدار است. زمان سرمایه­ای است بی­شکل و بی­وزن که باید آن را حس کرد و به دام انداخت. پس می­توان گفت زمان سرمایه­ای محدود اما دست­یافتنی و مهارکردنی است (كلاسنز، وان ارده، روته و رو، 2013).

 

2-4-2- مدیریت زمان

  مدیریت زمان بیش از اداره فعالیت­ها در طول زمان است، مدیریت زمان مدیریت خود است. مدیریت خود درست مانند مدیریت چیزهای دیگر است، مدیریت زمان شامل مهارت­های برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل کردن است (جواهری زاد، 1393). لاکین (1973) می­گوید: مدیریت زمان یعنی فرایند تعین نیازها، گزینش هدف­ها برای وصول به این نیازها، تعین اولویت­ها و برنامه ریزی تکالیف به منظور حصول به این اهداف. برایدل  (1986) نیز می­نویسد مدیریت زمان یعنی مشخص نمودن نیازها و خواسته­ها، طبقه­بندی آنها براساس اولویت­ها و اختصاص زمان و منابع مورد نیاز به آنها. مدیریت زمان را می­توان مانند وسیله نقلیه­ای در نظر گرفت که می­تواند انسان را از جایی که هست به جایی که می­خواهد برسد، حمل کند. مدیریت زمان یک دیسیپیلین شخصی است که وقتی انسان با آن احاطه پیدا می­کند، می­تواند آنچه را می­خواهد به دست آورد


 . Oxfored

 . Webster

 . Choong

 . Briddell

 . Discipline


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:28 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مذهب و معنویت در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر


( چسبیدن برخی نوشته ها در متن پایین به خاطر رعایت نیم فاصله در متن اصلی است و فایل دانلودی شما مشکلی نخواهد داشت .)

 

ادبیات و گستره نظری تحقیق  

خانواده نظامی است که بیش از همه بر فرد و اعضای درون خود تاثیر دارد و رفتارهای افراد درون خود را شکل می‏دهد(صیدی، پور ابراهیم، باقریان و منصور، 1390) و بسیاری از پژوهش‏ها که اخیرا در زمینه­ی خانواده انجام گرفته بر این دیدگاه تمرکز دارند(صیدی، پور ابراهیم، باقریان و منصور، 1390). بسیاری از ناهنجاری­های روانی و رفتاری افراد اعضای خانواده در خود خانواده ریشه دارد و در عین حال بسیاری از پیشرفت­های بشر نیز از خانواده نشات می­گیرد(والش، 2013). انسجام خانواده بعدی از ابعاد الگوی مدور ترکیبی اولسون(1999؛ به نقل از جمشیدی، رزمی، حقیقت و سامانی، 1387، ص 203) از خانواده می باشد که پیش بینی می شود متاثر از تجارب معنوی و مسئولیت پذیری در خانواده باشد. انسجام خانواده احساس همبستگی، پیوند و تعهد عاطفی است که اعضای یک خانواده نسبت به همدیگر دارند. لینگرن(2003)، انسجام را به صورت احساس نزدیکی عاطفی با دیگر افراد خانواده تعریف می کند. همچنین اهمیت معنویت و رشد معنوی در انسان، در چند دهه گذشته به صورتی روزافزون توجه روانشناسان و متخصصان بهداشت روانی را به خود جلب کرده است(هرمن، ساکسنا و مودیه، 2013).

معنویت حالتی از بودن است، لیکن سلامت معنوی حالتی از داشتن است(سیک، 2015). سلامت معنوی به برخورداری از حس پذیرش، احساسات مثبت، اخلاق و حس ارتباط متقابل با یک قدرت حاکم و برتر قدسی، دیگران و خود اطلاق می شود که طی یک فرآیند پویا و هماهنگ شناختی، عاطفی، کنشی و پیامدی شخصی حاصل می آید. شناخت معنوی، عواطف معنوی، کنش معنوی و ثمرات معنوی از مولفه‏های اصلی سلامت معنوی است در میان عوامل تاثیر گذار بر سلامت روان انسان ها، خانواده نقش بسیار مهمی دارد(اصغری، سعادت، عاطفی کرجوندانی و جانعلی زاده کوکنه، 1393).

خانواده از لحاظ تربیتی و اجتماعی دارای اهمیت و جایگاه ویژه­ای است. افراد از خانواده گام به عرصه هستی می­نهند و جامعه از تشکیل افراد هستی قوام می­یابد. ازآنجایی­که نهاد خانواده، مولد نیروی انسانی و معبر سایر نهادهای اجتماعی است، از ارکان و نهادهای اصلی هر جامعه به‏شمار می رود. بهنجاری و نابهنجاری جامعه، در گرو شرایط عمومی خانواده­ها است. هیچ یک از آسیب­های اجتماعی فارغ از تأثیر خانواده پدید نمی‏آید. به همین دلیل، هیچ جامعه ای نمی تواند ادعای سلامت کند مگر آنکه از خانواده های سالم برخوردار باشد(یعقوبلو، 1394).

خانواده می تواند هم به عنوان منبع فشار روانی و هم به عنوان محلی برای حمایت از افراد درون آن باشد(باباپور خیرالدین و بهاورنیا، 1391). راهبردهای مربوط به نقش خانواده به متغیرهای مختلفی مربوط است از جمله ویژگی هایی که در یک رابطه چند نفره وجود دارد انسجام رابطه می باشد(باباپور خیرالدین و بهاورنیا، 1391). انسجام خانواده یعنی با هم بودن اعضای خانواده که پیوند عاطفی نسبت به یکدیگر دارند تعریف می­شود. تمرکز انسجام روی این نکته است که چگونه سیستم­ها(خانواده­ها) جدایی شان را در تقابل با هم بودن شان متعادل می­کنند(اولسون، 2010).

سلامت و پویایی خانواده، به عنوان هسته بنیادی و سازنده جامعه ریشه در سلامت و شادابی و رضایت از زندگی همسران دارد(سفیری، محرمی، 1388). پس از ازدواج و زندگی زناشویی، به عنوان هسته اصلی و پایه گذار خانواده، بسیار مورد توجه است. ازدواج، نهادی اجتماعی است که دو فرد کاملا متفاوت از نظر اجتماعی، اقتصادی، و فرهنگی را برای تشکیل یک خانواده به هم پیوندن می دهد و به همین دلیل، نسبت به دیگر نهادها، با اختلافات بیشتری در درون خود روبه رو است. اختلافات پدیده‏یی است که که از آغاز بشریت وجود داشته و به عنوان یک عامل خطر ساز برای سلامتی ازدواج تعریف شده است(ویت‏-سون و آل-شیخ، 2013). کاهش انسجام در خانواده و افزایش تعارضات بین فردی می تواند منجر به کاهش انعطاف پذیری خانواده گردد که می تواند همراه با مشکلاتی در تعاملات آنها گردد. انسجام خانواده(پیوند عاطفی و هیجانی بین اعضای خانواده و احساس نزدیک بودن) از طریق احساس تعلق و پذیرش در سیستم خانواده ابراز می شود. انسجام پایین در خانواده می تواند منجر به افسردگی و کاهش پذیرش اجتماعی شده و این پایین بودن انسجام با احساسات عدم تعلق همراه است، می تواند رفتارهایی ر در اعضای خانواده به وجود آورد که منعکس کننده محیط خانواده است(وندیتا و همکاران، 2015).

خانواده مانند تمام ارگانیزمهای که باید با محیط خود سازگار شوند، نیاز به سازمان بندی درونی دارد و این قواعد حاکم بر آن است که تعیین می کنند چگونه، چه زمانی و با چه کسی ارتباط برقرار شود و همین سازمان بندی و قواعد آن است که الگوهای تعاملی ساختار خانواده را به وجود می آورند(والش، 2013). از آنجا که سلامت خانواده ها در طول عمر دستخوش تغییر می گردد این واقعیت که در یک مقطع زمانی خاص، خانواده از سلامت برخوردار است، تضمینی برای تداوم این وضعیت نیست(اریکا، ولش، سیمونه، فرنچ و ملانیه، 2016). بسیاری از متغیرهای سلامتی، بخصوص متغیرهای مربوط به سلامتی و انسجام خانواده به وسیله پایبندی به اموز مذهبی و عمل به باورهای دینی و مذهبی تبیین می شوند(پورستار و حکمتی، 1389).

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:28 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معلولیت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معلولیت (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معلولیت در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معلولیت در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم


  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

.

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) معلولیت

 

1.1   مبانی نظری معلولیت

معلولیت واقعیتی انکار ناپذیر است و به عنوان یک پدیده اجتماعی از ادوار گذشته تا کنون در جوامع وجود داشته است. با این وجود مفهوم معلولیت توسط سازمان بهداشت جهانی در طبقه بندی بین المللی ناتوانی کارکردی و سلامت به عنوان یک اصطلاح چتری برای آسیب ها، محدودیت های کارکردی و محدودیت های مشارکتی مطرح شده است. بنابر این تعریف، عدم معلولیت و معلولیت بر اساس یک الگوی زیستی-روانی – اجتماعی  تبیین می شود زیرا معلولیت نتیجه یک اختلال یا ناتوانی است که از انجام یک یا چند نقش طبیعی که مبتنی بر سن، جنس و سایر عوامل اجتماعی و فرهنگی است کاسته یا جلوگیری می کند (سازمان بهداشت جهانی، 2013). برون و ترنر (2010). معلولیت های جسمی و حرکتی را به عنوان یک آسیب که یک یا بیش از یکی از فعالیت های عمده زندگی فرد را محدود می کند تعریف کرده اند. روی هم رفته معلولیت به ناتوانی در انجام تمام یا قسمتی از فعالیت های عادی زندگی فردی یا اجتماعی به علت وجود نقصی ‌مادرزادی یا اکتسابی، در قوای جسمانی یا روانی اطلاق می شود.

 

 انواع معلولیت ها:

۱) معلولیت های جسمی که شامل این موارد است:

‌الف) معلولیت های حواسی: مانند نابینایی و ناشنوایی.

‌ب) معلولیت های حرکتی: شامل انواع نقص عضوها، ضایعات نخاعی و ناهنجاری های مربوط به اسکلت و ‌عضلات.

‌ج) معلولیت احشای داخلی: شامل ناهنجاری های قلبی - عروقی، تنفسی، کلیوی و غیره.

‌۲) معلولیت ذهنی عبارتند از:

الف) عقب ماندگی ذهنی ‌

ب) بیماری روانی (سازمان بهداشت جهانی، 2013). ‌

 

علل معلولیت ها

۱) معلولیت‌های اکتسابی: در اثر تصادفات، حوادث یا بلاهای طبیعی، جنگ، آتش سوزی، مسمومیت ها و یا ‌بیماری های مزمن و عوارض ناشی از آن ها، فرد ممکن است دچار این معلولیت گردد.

۲‌) معلولیت های مادرزادی: علل معلولیت مادرزادی را به طور کلی به دو دسته تقسیم می کنند:

الف) ‌عوامل دوران بارداری: نظیر عوامل ژنتیکی، سوء تغذیه مادر، سن بالای مادر، رعایت نکردن بهداشت دوران ‌بارداری، اشعه، دارو، بیماری مادر و استعمال دخانیات.

‌ب) عوامل هنگام زایمان: زایمان مشکل و طولانی، زایمان های غیر بهداشتی، ضربات وارده به نوزاد هنگام تولد (سازمان بهداشت جهانی، 2013).



- Brown

- Turner


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:28 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد