paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشم و کنترل خشم (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشم و کنترل خشم (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشم و کنترل خشم در 23 صفحه ورد قابل یرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشم و کنترل خشم در 23 صفحه ورد قابل .یرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

خشم و عصبانیت احساسی است که میزان آن را تحریک خفیف و احساس رنجش تا خشمی شدید و جنون آور در نوسان است. خشم احساسی است که همه آن را به خوبی می شناسند و در کل واکنشی طبیعی به ناکامی و بدرفتاری محسوب می شود و همه ما ناگزیریم در طول زندگی با موقعیت هایی روبرو شویم که ما را خشمگین می کنند ویژگی خشم این است که در عین حالی که جزیی از زندگی است می تواند ما را از رسیدن به هدف هایمان بازدارد.

بیشترین واکنش افراد به ابراز خشم خود عبارت است از احساس تحریک پذیری، عصبانیت، ناراحتی و غمگینی، افسردگی، احساس شرمندگی و گناه، احساس آرامش، رضایت و خشنودی، خشم مضراتی مانند: استرس، ناراحتی های بدنی، احساس درماندگی، تنهایی و انزوا دارد. "مدیریت خشم"و "کنترل خشم" یکی از مباحثی است که مدتهاست در حوزه روانشناسی مطرح شده است و کارشناسان تلاش می کنند در این حوزه به کسانی کهنیازمند کمک هستند، اطلاعات کافی درباره هیجان خشم ، مهار آن ؛ خطراتی که سلامتی روحی و روانی آنها را تهدید می کند ارایه دهند.کنترل و مدیریت خشم نه از روی بر انگیزاننده ها بلکه روی واکنش به ان ها متمرکز است تا فردی که دایما به علت بر انگیزاننده های درونی و بیرونی تحریک می شود بتواند عصبانیت خود را مهار و کنترل کند. مدیریت خشم در واقع به فرد کمک می کند تا یاد بگیرد چه طور خون سرد باشد و احساس منفی قبل از شروع خشم را مهار کند و تحت کنترل بگیرد (شکوهی یکتا و همکاران، 1393)

هیجان ها از بزرگ ترین نعمت های الهی اند كه در انسان به ودیعت نهاده شده، زندگی بدون آن ها، بی روح، تیره و ماشینی می نماید. و سلامت روانی و عقلانی انسان ها تا حد زیادی به سلامت هیجانی وابسته است. وضعیت هیجانی می تواند قضاوت های فرد در مورد رفتارهای خود و دیگران و نیز نحوه برخوردهای اجتماعی وی را تحت تأثیر قرار دهد. جلوه های هیجانی نقش های متفاوتی ایفا می كنند; از جمله اینكه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران به كار می روند و فرد می تواند از طریق آن ها اطلاعاتی را در مورد احساسات، نیازها و امیال خود به دیگران منتقل نماید. از سوی دیگر نیز ما یاد می گیریم چگونه پیام های هیجانی دیگران را بخوانیم، بازشناسی كنیم و طبق آن ها رفتاری مناسب انجام دهیم. شواهد بسیاری نشان می دهند افرادی كه در زمینه احساسات و عواطف خود قوی و چیره دست هستند، یعنی احساسات خود را به خوبی كنترل می كنند و احساسات دیگران را درك كرده اند و با آن ها به خوبی كنار می آیند، در هر زمینه زندگی، خواه روابط خصوصی و خانوادگی و خواه در مراودت های سیاسی و اجتماعی از مزیّت خوبی برخوردارند بنابراین، ایجاد و بازشناسی هیجان ها شیوه های مهمی برای تنظیم مبادلات اجتماعی و تعادل جسمانی و روانی ما هستند (دی گیوسپ، 2011).

اداره هیجان ها ممكن نیست، مگر اینكه با هیجان های بنیادین مثل خشم، ترس، اضطراب، شادمانی، تعجب، اندوه، انزجار و عشق آگاه باشیم و همچنین از دانش كافی درباره سطوح هیجان، مراحل، تظاهرات جسمانی، عاطفی، شناختی و رفتاری آن ها، هیجان های مثبت و منفی و شدت و ضعف آن ها برخوردار باشیم. شناخت هیجان ها به ما قدرت تحلیل و كنترل می دهد و هر قدر این شناخت (قدرت) بیشتر باشد به سوی مدیریت و كنترل عواطف و بهبود روابط بین فردی جلوتر رفته ایم و در مجموع، گام بزرگی در موفقیت زندگی خود در ابعاد گوناگون برداشته ایم (دی گیوسپ، 2011).

2- 2- 1- 1- فیزیولوژی خشم

یكی از عواملی كه به ما كمك می كند تا در مدیریت خشم موفق باشیم، آگاهی از تظاهرات فیزیولوژیكی خشم است. برخی افراد چنان به این حالت هیجانی خوگرفته اند كه خودشان نیز باور ندارند فردی خشمگین و تندخو هستند. بنابراین، شناخت این تظاهرات با اظهارنظر خواستن از دیگران و توجه به واكنش های دیگران در برخوردها و چگونگی استمرار روابط اجتماعی می تواند كمك خوبی باشد. خشم مثل دیگر هیجان ها، تظاهرات جسمانی و فیزیولوژیكی ویژه خود را دارد كه از بین آن ها، می توان به موارد ذیل اشاره كرد. ترشح هورمون آدرنالین، تسریع تنفّس، افزایش ضربان قلب و فشار خون، انتقال جریان خون از پوست، كبد، معده و روده ها به سمت قلب و دستگاه عصبی و عضلات، متوقف شدن دستگاه گوارش، آزاد گشتن ذخایر گلوكز كبد و در نتیجه، افزایش انرژی و گرمای بدن، ترشح كورتیزول و سركوب دستگاه ایمنی بدن، افزایش هورمون تستوسترون درمردان، تسریع و تشدید حركات و گفتار، سفت شدن عضلات، افزایش دقت، تیزی و حساسیت حواس پنج گانه، گشاد شدن چشم ها، سرخ شدن چهره و انتقال انرژی از سمت سینه به سوی شانه ها و دست ها، و احساس انرژی و داغی در دست ها، گردن و سینه (دفنچر ، 2011).

دالف زیلمان، روان شناس دانشگاه «آلاباما»، به كمك مجموعه گسترده ای از آزمایش های دقیق، عصبانیت را دقیقاً مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و ساز و كار خشم را تشریح كرده است. با توجه به آنكه خشم در واكنش جنگ و گریز در جناح جنگ قرار دارد، زیلمان معتقد است: یكی از فتیله های رایج منفجركننده خشم در همه جای دنیا، همان حس (واقعی یا خیالی) «در معرض خطر بودن» است. پیام «در معرض خطر بودن» نه فقط می تواند به وسیله تهدید بدنی آشكار به شخص مخابره شود، بلكه ممكن است توسط نوعی تهدید نمادین به حرمت نفس از جمله مورد بی مهری و رفتار ناعادلانه قرار گرفتن، تحقیر شدن و مورد اهانت قرار گرفتن و از تعقیب هدفی مهم مأیوس شدن ارسال گردد. دریافت این پیام ها موجب جوشش نوعی جریان لیمبیك می شود كه تأثیری دوگانه بر مغز دارد. بخشی از این جوشش درونی مربوط به آزاد شدن هورمون «اپی نفرین» یا «آدرنالین» است كه تولید انرژی می كند (دفنچر ، 2011).

 همان گونه كه زیلمان اشاره می كند، این امر برای فعالیت سخت و شدید در هنگام جنگ و گریز لازم است. فوران این انرژی برای چند دقیقه ادامه دارد و بر حسب اینكه مغز چه واكنشی برمی انگیزد، بدن برای تهاجم یا فرار سریع آماده می شود. در این فاصله، موجی از طرف «آمیگدال» از طرف شاخه آدرنوكورتیكال (وابسته به قشر غدد فوق كلیه) دستگاه عصبی، نوعی حالت انقباضی و آمادگی برای هرگونه عمل تولید می كند كه خیلی دیرپاتر از جوشش انرژی «كاتكول آمینی» است. این برانگیختی ناشی از قشر مغز و غده فوق كلیوی می تواند برای ساعت ها و حتی روزها ادامه پیدا كند و مغز (مربوط به هیجانات و احساسات) را در آمادگی مخصوص برای فعالیت و تحریك نگه دارد و همچون پایه ای اساسی باشد تا واكنش ها بتوانند با شتابی خاص شكل بگیرند. به طور كلی، این وضعیت آماده برای حركت، كه بر اثر برانگیختگی قشر غدد فوق كلیوی ایجاد شده است، به خوبی نشان می دهد چرا اشخاصی كه قبلا بر اثر موضوعی ناراحت و عصبی بوده اند، آمادگی بیشتری برای خشمگین شدن مجدّد دارند، هر نوع فشار روحی نیز با پایین آوردن آستانه خشم، موجب برانگیختگی قشر غده فوق كلیه می شود. بنابراین، كسی كه در محیط كار خود روز سختی را داشته است، به ویژه آمادگی دارد كه در خانه با كوچك ترین چیزی از كوره دربرود; از جمله با سروصدای زیاد بچه ها. در صورتی كه در حالت عادی، همین سروصدا هرگز بدان حد قدرتمند نیست كه واكنش منفی فرد را برانگیزد (دفنچر ، 2011).



 Zillman


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:40 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت سازمانی در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

خلاقیت به عنوان یکی از فراگیرترین فعالیت‌های انسان به شمار می‌رود و تا قبل از دهه 60 به ندرت آن را به عنوان یک موضوع پژوهشی عمده در نظر می­گرفتند تا اینکه بین سال­های دهه 60 تا 70 مورد توجه قرار گرفته و مجدداً مورد بی‌مهری واقع شد. به هر حال امروزه خلاقیت مورد توجه روان­شناسان می­باشد (شمس اسفندآباد، 1394).

از منظر روان­شناسان، خلاقیت یکی از جنبه‌های اصلی تفکر یا اندیشیدن می‌باشد.مطالعات روان­شناسی در تقسیم تفکر به تفکر هم‌گرا و تفکر واگرا، بر این نکته تأکید دارند که خلاقیت همان تفکر واگرا می‌باشد که از طریق فرایند ترکیب و نوآرائی اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه دراز مدت شکل می‌گیرد (محمدی، 1393)، و از جمله مفاهیمی است که بین صاحب‌نظران در مورد آن توافقی به عمل نیامده است.

برخی از تعریف‌ها ناظر به بُعد فرایندی آن می‌باشد و برخی دیگر خلاقیت را براساس نتیجه و خروجی مورد توصیف قرار داده‌اند و در نظریات معاصر تعریف‌های جدیدی برای خلاقیت ارائه شده است.

خلاقیت به عنوان یک فرایند می‌تواند به طور پیوسته با یافتن، حل کردن مسائل و انجام راه‌های جدید همراه باشد. همچنین یک فرایند تکراری است که با تفکر و عمل درگیر است وبه دنبال دریافت بازخور می‌باشد، آزمایش می‌کند و روش‌های جدیدی را برای انجام کارها مطرح می‌کند، به جای اینکه بر عادت یا رفتارهای خودکار و تکراری تکیه کند (تورنس، 2015).

از نظر مدنیک خلاقیت عبارت است از: شکل دادن به عناصر متداعی به صورت ترکیبات تازه که با الزامات خاصی مطابق است یا به شکلی مفید است. هرچه عناصر ترکیب جدید غیر مشابه‌تر باشند، فرایند حل کردن خلاق‌تر خواهد بود (حسینی، 1392).

·خلاقیت را به عنوان یک نتیجه نیز توصیف کرده­اند. افراد برای ایجاد یک نتیجه خلاق، نیاز دارند تا در ابتدا فرایند درستی را بکار ببرند تا به آنها کمک کند که استعدادشان را بیشتر خلاق کنند.به عنوان مثال آنها ممکن است امور ناشناخته را بررسی کنند تا برای مشکل موجود یک راه حل بهتر یا منحصر به فرد را بیابند، یا روش‌های جدید انجام کار را جستجو می‌کنند (تورنس، 2015).



 Mednich


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:40 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

خودپنداره دید جامع فرد درباره ی خودش است (درمیتزاکی، آنجلکیو و موریس، 2011). اگر ما بتوانیم دانش آموزی را در وضعیتی قرار دهیم که کاملادر توصیف خویش آزاد،باز و دقیق باشدو نتیجه ی این توصیف، کلماتی چون «باهوش»، «سختکوش»، «دلسوز»، «بالغ»، «مسئول»، «بینشمند» و مانند این ها باشد، عصاره ی خودپنداره ی او را به دست آورده ایم.

خودپنداره ثابت و تغییرناپذیر نیست (درمیتزاکی، آنجلکیو و موریس، 2011). بلکه با تجربه ی افراد و تفسیر دیگران از آن تجربه شکل می گیرد. اعتقادی که در نتیجه ی تجربه برای فرد به وجود می آید مبنای نگاه او به خودش می شود.

خود پنداره فقط توصیف خویشتن نیست. در حالی که تجارب افراد به شکل گیری خودپنداره ی ایشان کمک می کند،تصور ایشان از خودشان نیز در نوع تجاربی که خواهند داشت تاثیر می گذارد (برنر، آلریچ و کارولین، 2010)

 

خود پنداره ی تحصیلی

خودپنداره ساختاری مهم در روانشناسی و آموزش و پرورش است. بایرن (به نقل از (برنر، آلریچ و کارولین، 2010). به این نتیجه رسید که خودپنداره یک ساختار چندبعدی است، که دارای یک جنبه ی عمومی و چند جنبه ی ویژه می باشد،و یکی از آنها خودپنداره ی تحصیلی می باشد.

اصطلاح خودپنداره ی تحصیلی می تواند مطابق با دو عنصر مدل شاولسون مشخص شو د (برنر، آلریچ و کارولین، 2010)

اول: خودپنداره ی تحصیلی جنبه های ادراک خود است، انعکاس توصیفی (مانند من ریاضی را دوست دارم) یا ارزشیابی است (مانند من در ریاضی خوب هستم).

دوم: خودادراکی با خودپنداره ی تحصیلی در این نکته مرتبط هستندکه افراد به جای نگرش، گرایش به تمرکز در شایستگی های تحصیلی دارند.

زارعی (1391) خودپنداره ی تحصیلی را شاخص تصور دانش آموزان از خود و رابطه ی آن با پیشرفت سایر دانش آموزان کلاس تعریف می کند. این مفهوم بی گمان مبتنی بر بازخوردهایی است که وی در فعالیت های آموزشی از نمره ها، آزمون ها، معلمان، والدین و همسالان خود دریافت می کند.


-Bayren

پیشینه

رضایی راد و همکاران (1392) در پژوهشی با عنوان «تاثیر الگوی طراحی ای دی دی آی ای (تحلیل، طراحی، تولید، اجرا و ارزیابی) با تاكید بر یادگیری سیار بر خودپنداره، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی» نشان دادند که میانگین نمره های گروه آزمایش، نسبت به گروه گواه، از سطح بالاتری برخوردار است. هم چنین این نتایج نشان داد که استفاده از الگوی طراحی آموزشی (تحلیل، طراحی، تولید، اجرا و ارزیابی) با تاکید بر یادگیری سیار در افزایش خود پنداره، انگیزه پیشرفت، و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان انگلیسی موثر است و باعث نوآوری در آموزش می گردد.

علی عبدی (1393)، در پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه ی خود پنداره تحصیلی، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان به این نتیجه دست یافت که بین انگیزه ی پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی رابطه ی معنادار و مثبت وجود دارد همچنین بین خودپنداره ی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی نیز رابطه ی معنادار و مثبت وجود دارد.

حمید رضا و یداله خرم آبادی (1393)، در پژوهشی تحت عنوان نقش اعتماد به نفس در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به این نتیجه دست یافتند دانش آموزانی که از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند باور دارند که می توانند به اهدافشان برسند آن ها نقاط ضعف و قدرت خود را به خوبی می شناسند و می‌توانند در برابر فشارهای منفی ومشکلات مقاوم باشند اما دانش آموزانی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند اغلب نسبت به خودشان نگرش منفی دارد و در زندگی شخصی و اجتماعی دچار مشکلات عدیده ای می شوند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:39 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعاریف مرتبط با خودتنظیمی

خود تنظیمی طبق تعریف لغتنامه آکسفورد ؛ «کنترل درونی که بدون مداخله اجزاء بیرونی و توسط دستگاه تنظیم گر خودی ایجاد می شود» تعریف شده است.

خود تنظیم گری، به عنوان کوشش­های روانی در کنترل وضعیت درونی، فرایندها و کارکرد جهت دستیابی به اهداف بالاتر تعریف شده است(کول، لوگان و والکر، 2011 به نقل از رستم اوغلی و دیگران 1392).

فرد خود تنظیم گر؛ فردی هدفمند است که با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان، تمرین معنادار و جهت دار، کاربرد مناسب راهبردهای شناختی و فرا شناختی و احساس خودکارآمدی؛ سعی در رسیدن به هدف به بهترین شیوه، هماهنگ با توانایی ها و استعداد خود دارد (هاشمی و دیگران 1391).

راهبردهای یادگیری خود تنظیمی: به نقش فرد در فرایند یادگیری تاکید می کند که به موجب آن یادگیرندگان به طور فعال و مستمر شناخت ها، رفتارها و تلاش هایشان را جهت دستیابی به اهداف مورد نظر هدایت می کنند؛ لذا خودتنظیمی اثربخش نیازمند آن است که یادگیرندگان، هدف و انگیزشی جهت دستیابی به این اهداف داشته باشند. از طرفی انسان از طریق فعالیت های شناختی خود و مهار محیط زندگیش می تواند با تقویت و تنبیه شخصی در خود ایجاد انگیزش کند و از این راه به مهار رفتار خود بپردازد (ماتوگا به نقل از لواسانی و همکاران 1392).

 

آزیودو (2009) راهبردهای خودتنظیمی در دانش آموزان را به دانشجویان دانشگاه گسترش داد. نتایج این تحقیق نشان داد افزایش استفاده از راهبردهای خودتنظیمی می تواند افزایش درگیری شناختی و انگیزش حل مسئله را در پی داشته باشد و می تواند منجر به موفقیت و پیشرفت در اهداف یادگیری شود (لواسانی 1392).

اکسان(2009) نشان داد: بهبود مهارت های خودتنظیمی باعث درگیری انگیزشی دانش آموزان می شود. این مهارت ها به یادگیرندگان کمک می کند که انتخاب مناسبی داشته باشند و اضطراب کمتری را متحمل شوند.

برگر و کارابینک (2010) معتقدند: بین خود تنظیمی و راهبردهای یادگیری و انگیزش رابطه معنادار وجود دارد. به این معنا که کاربرد موفقیت آمیز راهبردهای خودتنظیمی مثل تکرار و سازمان دهی منجر به بالا رفتن باورهای خودکارآمدی می شود و درگیری دانش آموزان در یادگیری دروس را افزایش می دهد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:39 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعاریف خودتنظیمی

   خودتنظیمی عبارت است از تعارض درون فردی بین منطق و هوس، بین شناخت و انگیزه و بین برنامه‌ریز درونی و عمل کننده درونی، که غلبه قسمت اول هر کدام از این زوج‌ها بر قسمت دوم است(راچلین، 1995؛ نقل از دادفر، 1390).

   خودتنظیمی، در تعریفی دیگر به عنوان کوشش‌های روانی در کنترل وضعیت درونی، فرایندها و کارکردها جهت دست‌یابی به اهداف بالاتر تعریف شده است  (کول، لوگان و والکر2011).

   خودتنظیمی فرایندی است که به موجب آن افراد اهداف خود را تنظیم می‌کنند، هیجانات و افکارشان را کنترل می‌کنند و راهبردهایشان را بهبود می‌بخشند (اوزیلریریم، آلکاس، و ازدمیر 2011).

   در خودتنظیمی، فرد از رفتار خود ارزیابی به عمل آورده و چنانچه متناسب با استانداردهایش باشد، رفتارش خوب ارزیابی شده و باعث خوشحالی وی می‌شود و چنانچه این رفتار متناسب با استانداردها نباشد، سعی می‌کند با تغییر دادن رفتار به استانداردها دست یابد، سپس مجدداً ارزیابی به عمل می‌آورد تا بداند آیا توانسته است فاصله‌ی رفتار از استانداردها را کمتر نموده و یا از بین ببرد. هنگامی که بین رفتار و استانداردها فاصله‌ای وجود نداشته باشد، آن‌گاه این فرایند را متوقف کرده و یا از ذهن خود بیرون می‌فرستند(باقری و بوالهدی، 1388؛ نقل طیبی، 1390).

 

   خودنظم‌دهی:

   در نظریه‌ی ویگوسکی زبان هم وسیله‌ی مهمی برای تعامل اجتماعی و هم وسیله‌ی تفکر و خودنظم‌دهی یا خود سامان‌دهی است. منظور از خودنظم‌دهی

 در این نظریه «تئانایی اندیشیدن و حل کردن مسائل بدون کمک دیگران است» (اسلاوین، 2006؛ نقل از سیف 1387).

 

   ایجاد توانایی خودنظم‌دهی و تفکر مستقلانه شامل چند مرحله است:

نخست کودک یاد می‌گیرد که اعمال و صداها دارای معنی‌اند. برای مثال کودک می‌آموزد که دست دراز کردن او به سوی یک شیء برای دیگران این‌گونه معنی می‌دهد که او آن شیء را می‌خواهد. در رابطه با یادگیری زبان کودک می‌آموزد که صداها را با معانی آن‌ها تداعی می‌کند. دومین مرحله برای رسیدن به خودنظم ‌دهی انجام تمرین است. کودک حرکاتی را که باعث جلب توجه دیگران می‌شود تمرین می‌کند همچنین برای تسلط بر زبان با دیگران به گفتگو می‌پردازد. مرحله نهایی خودنظم‌دهی استفاده از علامت برای تفکر و حل مسأله بدون کمک دیگران است. «در این مرحله کودکان خود نظم دهنده یا خود سامان‌گر می‌شوند و نظام علامت درونی می‌شود» (اسلاوین، 2006؛ نقل از سیف، 1387). 

 

فهرست مطالب فایل :


2- 12- 1- تاریخچه خودتنظیمی
   2- 12- 2- تعاریف خودتنظیمی
   2- 12- 3- عوامل مؤثردر اجرای خودتنظیمی‌
2- 12- 4- ابعاد خودتنظیمی
   2- 12- 5- نظریه‌ی رشد خود ـ تنظیمی
   رویکردهای انگیزش خود ـ تنظیمی
   الف) بازخورد هنجاری شخصی
   ب) کوشش‌های شخصی
2- 12- 6- فرایندهای خودتنظیمی
   2- 12- 7- راهبردهای خود ـ تنظیمی
2- 12- 8- آموزش خودتنظیمی
 2- 11- 9- ماهیت چرخه خود تنظیمی
2- 11- 10- خودتنظیمی و اراده
2- 11- 11- خواستگاه اجتماعی و شخص شایستگی خود تنظیمی
2- 11- 12- شناخت اجتماعی در مورد خود تنظیمی
2- 11- 13- ابعاد خودتنظیمی
2- 12- پیشینه پژوهش

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:39 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درگیری رفتاری یا درگیری تحصیلی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

درگیری رفتاری

محیط و درگیری شناختی و رفتاری

روابط بین فردی می­تواند سرعت یادگیری و درگیری فعال دانش­آموزان را تسهیل ­بخشد (پکران و گارسیا، 2012). روابط با معلمان و والدین هر یک به صورت جدا گانه می­تواند در درگیری دنش آموزان نقش ایفا می­کند. روابط با والدین نقش منحصر به فردی در همه انواع درگیری ها در کلاس ها ایفا می­کند و دانش­آموزانی که احساس تمجید از معلمان می­کنند درگیری در فعالیت های کلاسی را جالب و سرگرم کننده گزارش می کنند اما کودکانی که احساس بی­اهمیتی بودن یا طرد شدن از سوی معلمان دارند درگیری در فعالیت های کلاسی را خسته کننده همرا با نارحتی و خشم گذارش می­کنند. کودکانی که روابطشان با معلمان همراه با تضاد و تعارض هست کمتر در فعالیت های کلاسی درگیر می­شوند و از نظر تحصیلی عقب می مانند (فورر و اسکینر، 2014).

باید گفت که جنبه های اجتماعی کلاس ها تا حد زیادی درگیری دانش آموزان در یادگیری را نشان می دهند. در همین راستا میر و ترنر (2012) تأکید می­کنند که درگیر کردن دانش آموزان در یادگیری نیاز به تجارب  هیجانی مثبت که جو کلاسی­ای که روابط و تعاملات معلم/دانش آموز را پایه­ریزی می­کند در آن نقش مهمی ایفا می­کند. کیفیت روابط معلم با دانش آموزان  با رتبه بندی معلم از درگیری کلاس ارتباطی معنا دارد (هوگس و ووک، 2007). در پژوهشی دیگر پائولن، برو و موربرگ (2006) بیان می­کنند که روابط حمایت گرانه با معلمان باعث افزایش رفتار اجتماعی و درگیری در مدرسه می­شود، همچنین والدین که به فعالیت­های فکری فرزندشان اهمیت می­دهند و فعالیت های فکری آنان را تشویق می­نمایند، فرزندشان را با درگیر شدن در فعالیت هایی که منجر به پیشرفت ذهنی می­شود تشویق می­کنند. به علاوه پاسخگوی مادر اسناد های درونی مسولیت و درگیری تکلیف را در سنین دبستانی تحت تأثیر قرار می دهد


. Paulen, Bru & Murberg

 


پیشینه پژوهش

پژوهش­های داخلی

نتایج پژوهش صیف (1394) نشان داد هیجان های مثبت تحصیلی با درگیری شناختی رابطه مثبت و هیجان های منفی تحصیلی با درگیری شناختی رابطه منفی دارد.

صابر و شریفی (1392) نیز در نمونه­ای متشکل از دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان های دولتی تهران نشان دادند که همه­ی ابعاد درگیری تحصیلی از طریق سبک­های هویت اطلاعاتی و هنجاری به نحو معنادار قابل پیش­بینی هستند؛ اما سبک سردرگم/اجتنابی تنها توانست بعد رفتاری) و فراشناختی) درگیری تحصیلی را به صورت منفی پیش بینی کند.


پژوهش­های خارجی

پکران و گارسیا (2012) در پژوهشی به بررسی رابطه بین هیجانات تحصیلی با درگیری تحصیلی دانش آموزان پرداختند. نتایج این پژوهش نشان داد، هیجانات تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه معناداری دارد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:39 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان یکپارچه توحیدی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

کلیات درمان یکپارچه توحیدی

روش درمان یكپارچة توحیدی یك درمان جامع و چندوجهی است كه برای درمان اختلالات خلقی و اضطرابی، اختلالات شخصت و وابستگی به مواد مخدر، همانند اعتیاد و اصلاح رفتار نابهنجار تهیه و تدوین شده است. در این روش سعی می­شود با ادغام چندین روش درمانی و درون­مایه­ای دینی الهی، ارزش­هایی در فرد احیا شود كه توان یكپارچه سازی و انسجام بخشیدن به كل شخصیت او را داشته باشد. مفهوم توحید در این روش اشاره­ای است به یك سیستم ارزشی وحدت بخش كه جهت حركت زندگی انسان را مشخص می­كند و او را از چندگانگی شخصیت و گم­گشتگی در مسیر حیات نجات می­دهد. این سیستم ارزشی می­تواند مبتنی بر یك جهت­گیری اصیل دینی یا معنوی باشد (كرسینی، ۲۰۰۱).

جلالی تهرانی (1383) روش درمان یکپارچه توحیدی یا توحید درمانی را مطرح کرد، که در کتاب روان درمانی­های نوین به ویراستاری ریموند کریستی معرفی گردیده، یکی از این روش­های کل نگر و تلفینی، روش درمان یکپارچه توحیدی است. این روش که تلفیقی از آخرین یافته­های روان درمانی در حوزه­های مختلف، به ویژه فنون انسانی­نگر و وجودی از یک سوء و آموزه­های توحیدی و عرفانی اسلام از سوی دیگر می­باشد. این روش با تاکید بر ارتقای رشد و تحول انسانی، به فرد امکان می­دهد تا با جست و جوی معنای متعالی برای زندگی و تلاش برای درک خویشتن، به توسعه­ی روشی برای زندگی خود بپردازد که منجر به دست یابی مراحل بالاتر رشد و کمال گردد به گفته کریستی، توحید درمانی که از ادغام و یکپارچه سازی نگرش دینی و مذهبی اسلام نسبت به سرشت انسان و روش درمان انسان گرا به وجود آمده است. برای اولین بار اسلام را به منزله یک شیوه درمانی مطرح کرده است، این شیوه درمانی پس از معرفی، و به کارگیری در دانشگاه فردوسی مشهد- در مرکز تربیت و اصلاح زندان مشهد- نتایج قابل قبولی را به دنبال داشت. به خاطر موفقیت­های به دست آمده­، این سبک درمانی به زندان های سراسر کشور گسترش یافت و اکنون متخصصان زندان های همه مراکز استان­ها، با بهره گیری از این شیوه در پی اصلاح رفتار مجرمان هستند (هادی و جان بزرگی، 1388). درمان یکپارچه توحیدی روش درمانی جامع و چند وجهی است. در این روش، تلاش می­شود با ادغام چند روش درمانی و درون مایه­ای توحیدی- معنوی، ارزش­هایی در فرد احیا گردد که توان یکپارچه سازی و انسجام بخشیدن به کل شخصیت فرد را  داشته باشد در واقع مفهوم توحید مستلزم وجود یک نظام ارزشی وحدت بخش است که برای جهت بخشیدن در زندگی شخصی به کار می آید (هادی و جان بزرگی، 1388).

این نطام ارزشی که ویکتور فرانکل (1905) و هوبارت مورز (1967) نیز به آن اشاره کرده اند، این روش درمانی بر اساس آرا و نظریه­هایی درباره­ی آثار مثبت دین و باورها و مناسک دینی در سلامت روانی و درمان اختلالات هیجانی، در صدد است با ادغام اعتقاد به خداوند و برقراری رابطه عمیق عاطفی – هیجانی با بهره گیری از نظریه ها و فنون مختلف روان درمانی، اختلالات روانی و انحراف رفتاری مجرمین و بزهکاران را درمان کند نظریه­هایی مانند نظریه آلپورت (1963) در مورد ارزش­های دینی اعتقاد دارد که موجب یکپارچگی شخصیت می­شود (جلالی تهرانی، 1383) شواهد بسیار روشنی وجود دارد که از اوایل دهه 1980 روان درمانی حرکت به سوی یکپارچه و ادغام نظریه ها و فنون درمانی را آغاز کرده است. هدف این نهضت، ایجاد همگرایی در رویکرد های مختلف و تدوین الگوهای نطری کامل تری است که بر اساس آن­ها درمان­های موثرتری پدید آیند (هادی و جان بزرگی، 1388).

دیدگاه یکپارچه، موافق با وسعت بخشیدن اساس نظریه های معاصر برای در برگیری ابعاد زیستی، اجتمایی و معنوی انسان است، این نظریه­ها همچنین قابل گسترش به موضوعات مربوط به جنس، تفاوت­های فرهنگی، علایق معنوی و دلبستگی­های سیاسی – اجتمایی مراجعان است و  "اعتقادات  مذهبی، جنبه ای از زمینه فرهنگی مراجع است که باید به منزله بخش اصلی آگاهی بین فرهنگی در مانگر در نظریه گرفته شود" (شریفی نیا، 1387). حضور عنصر معنویت، مستلزم باور به یک نیروی برتر از خودمان است. این باور موجب کوشش برای جهت دار کردن زندگی مان به سمت این نیروی برتر می شود. افزون به این، مسائل معنوی و الهی نیروی است که می­تواند فرد را در یافتن مفهومی منسجم و هدفمند از دنیا و معنادار کردن زندگی یاری رساند راه­های متعددی برای ارضای نیاز­های معنوی وجود دارد و وظیفه درمانگر این نیست که مسیر خاصی را توصیه کند بلکه پرسش درباره اعتقادات و ارزش­های مراجع که از فرهنگ و احتمالا مذهب شان نشات می­گیرد ضروری است و فعال کردن علایق معنوی می­توان نقش موثری در حل مشکلات دارد. 

 

ویژگی­های درمان یکپارچه توحیدی

مهم­ترین ویژگی­های درمان یکپارچه توحیدی را می­توان به این شرح بیان کرد.

1-درمان یکپارچه توحیدی افزون به ایجاد انسجام و یکپارچی در ابعاد زیستی، روان شناختی و اجتمایی، بر بعد معنوی مراجع نیز تاکید دارد.

2-نظریه اهمیت پایه­های زیستی در بروز اختلالات روانی و نابهنجاری های رفتاری، در این روش دارو درمانی و تنظیم بیولوژیکی ارگانیزم، قبل از شروع مداخلات روان شناختی یا همراه با آن مورد اهتمام می­باشد.

3-الگوی حاضر به یافته­های تمام مکاتب و نظریه های روان شناختی احترام می­گذارد و ضمن استفاده هماهنگ و سازمان یافته از آنها، تلاش می کند معنویت را بر چهار پایه که عبارتند از : رفتار، شناخت، ناهشیار و خود شکوفایی استوار سازد.

4- این روش با پذیرفتن نقش شناخت ها و پردازش اطلاعات در عواطف و رفتار ها بر ایجاد تغییر های بنیادین در منش، باور­ها، و رفتار­ها تاکید دارد و معتقد است این مولفه ها باید به طور هماهنگ و یکپارچه تغییر یابند تا مشکل به صورت ریشه ای و دائمی حل گردد.

5-رویکرد یکپارچه توحیدی ضمن بررسی روابط گذشته و پذیرش نقش آن در رفتار­های کنونی مراجع، بیشتر بر روابط فعلی و تاثیر آن بر خلقیات و رفتار های مراجع متمرکز می­شود (شریفی نیا، 1387).

 

طیبی (1390) به مقایسه اثربخشی گروه درمانی یکپارچه توحیدی و شناختی رفتاری در کاهش فشار روانی همسران جانبازان اختلال استرس پس از ضربه پرداخت. نتایج نشان داد که گروه درمانی یکپارچه توحیدی و گروه درمانی شناختی رفتاری، اثربخشی معناداری در کاهش فشار روانی داشتند (طیبی، 1390).

حمدیه، ترقی جاه (2008) با مقایسه تأثیر روان­درمانی گروهی با رویكرد شناختی و معنوی بر افسردگی دانشجویان دختر دانشگاه­های تهران، بیان كردند كه سلامت معنوی بیشتر بویژه معنا، صلح و آرامش به طرز چشمگیری با افسردگی كمتر همراه است. دستیابی بیماران به احساس سلامت معنوی می­تواند افسردگی را كاهش دهد و یا از آن جلوگیری كند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی و نظریه های دلبستگی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

نظریه دلبستگی

بالبی در سال 1969 نظریه دلبستگی را مطرح کرد. به نظر او روابط اجتماعی طی پاسخ به نیازهای زیست شناختی و روان شناختی مادر و کودک پدید می آیند(مورلی و موران، 2011). از نوزاد انسان رفتارهایی سر می زند که باعث می شود، اطرافیان از او مراقبت کنند و در کنارش بمانند. این رفتارها شامل؛ گریستن، خندیدن و سینه خیز رفتن به طرف دیگران می شود. از نظر تکاملی، این گونه الگوها ارزش انطباقی دارند، زیرا همین رفتارها باعث می شود که از کودکان مراقبت لازم بعمل آید تا زنده بمانند (خوشابی و ابوحمزه، 1390). نتیجه عمده کنش متقابل بین مادر و کودک به وجود آمدن نوعی دلبستگی عاطفی بین فرزند و مادر است. این دلبستگی و ارتباط عاطفی با مادر است که سبب می شود کودک به دنبال آسایش حاصل از وجود مادر باشد، بخصوص هنگامیکه احساس ترس و عدم اطمینان می کند. بالبی و مری اینثورث معتقدند که همه کودکان بهنجار احساس دلبستگی پیدا می کنند و دلبستگی شدید شالوده ی رشد عاطفی و اجتماعی سالم در دوران بزرگسالی را پی ریزی می کند. در واقع دلبستگی های انسان نقش حیاتی در زندگی وی ایفا می کند 


مفاهیم کلیدی که در کردار شناسی در نظریه دلبستگی

2-2-3-1-رفتار غریزی

رفتار غریزی توسط محرک خاصی راه اندازی می­شود. یکی از مفروضه های اتولوژی این است که رفتار، مجموعه ذخایر ژنتیک رفتاری برای بروز نیازمند محرک های محیطی ویژه های به نام محرک­های رها ساز هستند. به عنوان مثال، رفتار مادرانه بوقلمون برای بروز و فعال شدن نیازمند جیک جیک جوجه هایش است. رفتار غریزه ویژه نوع است. به عنوان مثال، رفتار مادرانه در هر گونه از جانداران منحصرا ویژه همان گونه است و با سایر گونه‏ها کاملا فرق دارد (لورا برک، 1392).


2-2-3-2-نقش پذیری

واکنش­های جاندار در مقابل محرک­های رهاساز در طول دوره خاصی از زندگی روی می­دهد و قبل و بعد از این زمان دیگر رخ نمی دهد. مثل، رفتار دنبال کردن شیء محرک توسط جوجه اردک ها. به طور خلاصه، نقش پذیری نوع ویژه ای از یادگیری است که در دوره ی ویژه ای از سال های آغازین عمر آموخته شده و دوران بعد را تحت تأثیر قرار می­دهد. نقش پذیری فرآیندی است که از راه آن حیوانات محرک­های راه اندازی را برای غرایز اجتماعی خود فرا می­گیرند. حیوانات کوچک به ویژه یاد می گیرند به تعقیب کدام شیء محرک بپردازند. آنها در ابتدا اشیاء گوناگون را دنبال می­کنند اما دامنه این اشیاء مختلف خیلی زود محدود می­شود و در پایان دوره ی نقش پذیری، آن ها معمولا فقط مادر را دنبال می کنند. در این مرحله پاسخ ترس توانایی ایجاد دلبستگی­های جدید را محدود می­کند. می­توانیم فرآیند مشابهی را در انسان نیز مشاهده کنیم(سی کرین، ترجمه فربد فدایی، 1385). اگرچه این فرآیند بسیار آهسته صورت می­گیرد. نوزادان در اول زندگی نمی توانند فعالانه اشیاء را از طریق حرکاتشان تعقیب کنند اما نسبت به افراد پاسخ های اجتماعی مستقیمی را ابراز می دارند. نوزادان لبخند می زنند، غان و غون می کنند، چنگ می زنند، و ... که همه این ها موجب نزدیک شدن افراد به آن ها می شود. در ابتدا نوزادان این پاسخ ها را به هرکسی ابراز می کنند اما در شش ماهگی آن ها دلبستگی خود را به افراد محدودی به ویژه به یک فرد خاص محدود می کنند. آن ها عمدتا می خواهند این فرد نزدیک آنها باشد. در این مرحله آن ها از غریبه می ترسند و یاد می گیرند که سینه خیز روند و نماد اصلی دلبستگی شان در هر زمانیکه دور می شوند را دنبال می کنند. بنابراین، آن ها نسبت به فرد معینی نقش پذیر می شوند و این فرد است که دنبال کردن را در آن ها راه اندازی می کند (لورا برک، 1392؛ ماسن و همکاران، 1390).

 

2-2-3-3-دوره ی حساس

این دوره مناسب ترین زمان برای بروز توانمدی های ویژه است. در این دوره فرد آمادگی پذیرش تأثیرات محیطی را دارد (ماسن و همکاران، 1390).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر در 25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مقدمه

رفتار پرخطر در قالب رفتاری تعریف می شود که به پیامد منفی برای سلامتی منجر می شود . مفهوم گسترده رفتار پرخطر سلسله ای از رفتارها را در برمی گیرد که نه تنها برای خود فرد درگیر در این رفتار و افراد مهم زندگی وی زیان های جدی به بار می آورد، بلکه باعث صدمه غیرعمدی به افراد بیگناه دیگری نیز می شود. (دوهرتی و همکاران،2004) رایج ترین رفتارهای پرخطر عبارتند از: مصرف زیاد مشروب، سوء مصرف مواد، آمیزش جنسی ناایمن، رانندگی بی پروا، ورزش های خطرناک، قماربازی، اعمال بی بند و بار و غیر قانونی. تحقیقات نشان می دهند که متداول ترین وقوع این رفتارها در محیط دانشگاه است  و رفتارهای پرخطری از جمله مصرف زیاد الکل، مصرف غیرقانونی دارو و رفتار جنسی ناایمن میتواند به میزان بالای بیماری و مرگ و میر در میان دانشجویان بیانجامند.  زمانی که افراد به دانشگاه وارد می شوند فرصت فزاینده ای برای انجام رفتارهایی مانند مصرف مشروبات الکلی، مصرف مواد مخدر و رفتار جنسی پرخطر دارند ؛ غالباً نظارت والدین  بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد بویژه اگر دانشجو در خانه زندگی نکند. مطالعات نشان می دهند که بیشترین افزایش مصرف الکل در سال اول دانشجویی اتفاق می افتد. اخیراً مصرف مواد و رفتار جنسی پرخطر نسبت به گذشته در میان دانشجویان بیشتر شده است. تحقیقات نشان می دهند که تعدادی از عوامل شخصیتی، اجتماعی و شناختی در بروز  رفتارهای پرخطر مؤثرند. (بویر،2006)

واژه خطر یا ریسک در ادبیات به معنای جسارت داشتن یا بروز رفتار یا تعامل به اقدام در جهتی با آینده ای نامعلوم است به نحوی که نمی توان نتایج آن را با اطمینان تشخیص داد. حداقل در بروز نتیجه دوگانه آن، یکی از نتایج احتمالی برای فرد بسیار مفید و سودمند و دیگری کاملاً زیان بار یا ترسناک خواهد بود (لیزکوک، ترجمه ایران نژاد پاریزی، 1384).

اندیشمندان علوم اجتماعی و بهداشت رفتارهای پرخطر را رفتارهایی که هر گونه عملکرد، عادت یا فعالیتی که فرد را در معرض خطر بیماری یا مشکلات وابسته به سلامت قرار دهد می نامند. این رفتارها به طور کلی عبارتند از : سیگار کشیدن، شروع روابط جنسی ناایمن از سنین پایین، تعدد شرکای جنسی، خشونت خانگی، الکل، مواد مخدر، استفاده نکردن از کمربند ایمنی در هنگام رانندگی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی با موتور سیکلت و دوچرخه و استفاده از غذاهای پرچرب (موریس، 2012).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش زوج درمانی هیجان مدار در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

رویکرد هیجان مدار به زوج و زوج درمانی

اولین گام در توسعه نظریه هیجان مدار از سوی سوزان جانسون و لسلی گرینبرگ (1986) برداشته شد. جانسون پروفسور روان شناسی و روانپزشکی در دانشگاه و مدیر انستیتو خانواده و زوج درمانی در اوتاواست. او درجه دکتری خود را در روان شناسی مشاوره از دانشگاه ریتیش کلمبیا (1984) دریافت کرد (لیبو و همکاران، 2010). نیازهای ذاتی و جهانشمول چون صمیمیت، روابط جنسی، دوست داشتن و دوست داشته شدن ، سر سپردگی ،کسب امنیت از طریق توجه و حضور یک همراه و... انسان های بالغ را به یافتن یک همراه مناسب دعوت می کند. به استثنای موارد معدودی پیوند جویی با دیگران به طور عام (در روابط اجتماعی) وبا یک همراه غالبا مادام العمر به طور خاص (در روابط زناشویی) گرایش ذاتی همه انسان هاست حضور دو فرد در یک رابطه عاطفی مشترک را تحت عنوان یک زوج تلقی می کنیم. زوج ها پیکره خانواده ها به شمار می­آیند و سلامت، ساخت، تعادل، مرزها و زیر سیستم های یک خانواده بستگی تام دارد به میزان استحکام و پویایی این پیکره (زارعی و همکاران، 2013). یک رابطه زوجی ویژگی هایی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

1-رابطه زوجی داوطلبانه است. یعنی هر دو عنصر می دانند که مجبور نیستندبا هم ازدواج کنند یا حتی به رابطه پس از ازدواج ادامه دهند

2-رابطه زوج مستلزم ایجاد تعادل میان ثبات و پویایی است، بدین معنا که جهت حفظ سلامت در رابطه زوجی گاهی به ثبات و قابلیت های پیش بینی پذیری نیازمندیم تا احساس امنیت کنیم و این در حالیست که عدم سرسپردگی به یکنواختی و تکرار موجبات  حفظ روح تازگی و پویایی میان یک زوج را فراهم خواهد آورد.

3-رابطه زوج گذشته ، حال و آینده دارد که تمرکز افراطی بر هیچ یک از مقاطع زندگی صحیح نیست. رابطه سالم میان زوج رابطه ای است که درآن ، زمان حال و آینده فدای گذشته نمیشود.

4-قرار گرفتن در رابطه زوجی مستلزم حمایت شدن و حمایت کردن است به این معنا که هر دو نفر قبل از تشکیل یک رابطه جدید باید توانایی کاستن از خودمحوری هایشان را به نفع تداوم رابطه کسب نموده باشند و قادر باشند نیاز های همسر را در کنار نیازهای خود ادراک کنند. آشکار است که حمایت عاطفی در صورتی تداوم خواهد داشت که متقابل و دو سویه باشد.

5-رابطه زوج مستلزم این است که هر عضو بتواند ضمن حفظ فردیت، مکملیت نسبت به همدیگر را نیز به رابطه هدیه کند ، به دیگر سخن هرعضو لازم است که ضمن حفظ هویت شخصی توانایی داشته باشد که در لحظاتی ، این فردیت را فدای رابطه کند(پینس و همکاران، 2011).

همه زوج ها در جریان روابطشان با مسائل و مشکلاتی روبرو می شوند. این مسائل می توانند شدید یا خفیف ، کوتاه مدت یا دراز مدت باشد واز علل مختلفی سرچشمه بگیرد.برخی از مسائل به راحتی قابل حل هستند. در حالی که برخی دیگر را علی رغم صرف وقت و تلاشی که برای حل آنهاگذارده می شود ، نمی توان حل کرد. زوج ها لازم است توانایی برطرف کردن موانع را داشته باشند و عدم توافق ها را حل کنند و تفاوت های خود را بپذیرند (رستمی و همکاران، 2014).


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:38 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 صفحه بعد