paperdownfile

محصولات دانشجویی

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


معرفی پرسشنامه و کاربرد آن


 

پرسشنامه افسردگی کوداکن و نوجوانان بر اساس نیاز بالینی به ابزاری که تا حد ممکن همه جانبه نگر باشد، تهیه شده است. در ساخت این مقیاس، ابتدا محورهای بزرگ نظریه پردازان روانشناسی بالینی در زمینه افسردگی کودک و نوجوان مورد وارسی قرار گرفته و ملاک های افسردگی، استخراج شده است. مقوله های اصلی شامل موارد زیر است:


 

تفریح و سرگرمی

 

روابط اجتماعی (فعال - منزوی)

 

بازدهی تحصیلی

 

تحریک پذیری

 

احساس غمگینی

 

گریه

 

سوال های اضافی

 

اشتها

 

خواب

 

خستگی

 

احساس گناه

 

خودکشی

 

فعالیت


 

روش نمره گذاری

 

نمره گذاری پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت، یعنی از 0 تا 4 (الف = صفر، ....، ث = 4) برای محورهای 1 تا 12 و در رابطه با سوال های اضافی (1 و 0) برای بلی و خیر، طراحی شده است. مجموع نمرات مربوط به سوالهای اضافی تقسیم بر عدد 9 می شود و سپس این نمره با نمره 12 محور اصلی، جمع می شود. کل نمره با مقیاس تراز شده برای جامعه مورد مطالعه پرسشنامه مورد مقایسه و جایگاه فرد از نظر میزان افسردگی، مشخص می گردد.

 

پایایی (اعتبار) و روایی

 

روایی پرسشنامه از طریق ارجاع مقیاس به 10 متخصص بالینی کودک سنجیده شد و پس از تغییرات لازم بر روی 1456 نفر از کودکان ایرانی (سن 7 تا 18 ساله) به اجرا درآمد. هنجار 0نرم) حاصل این تلاش وبده است. اعتبار پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ، معادل 86/0 می باشد. از این مقیاس در چند پژوهش گسترده استفاده شده است.

 

نمره تراز شده

معنای نمره

نمره خام

1

فقدان افسردگی

1-0

2

افسردگی خفیف

7-2

3

افسردگی متوسط

18-8

4

افسردگی شدید

28-19

5

افسردگی بسیار شدید

29

 

 


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   13

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانیسیم های مختلف تولید و پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خ

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانیسیم های مختلف تولید و پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خام- CO2 تحت شرایط مخزن

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانسیم های مختلف تولید و پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خام CO2 تحت شرایط مخزن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی نفت

توضیحات کامل

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانسیم های مختلف تولید و  پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خام  CO2 تحت شرایط مخزن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


خلاصه:

موضوع این مقاله مطالعه اهمیت نسبی دو مکانیسم تکمیلی همچون جابجایی با آب و آشام طبیعی، ارزیابی تأثیر حالت های مختلف دما و کشش سطحی درنرخ تولید و برداشت نهایی نفت ازآزمایشهای آزمایشگاهی است. مکانیسم تولید به وسیله آشام طبیعی به طور تاریخچه ای باتولید درمخازن شکاف دار طبیعی همراه شده است. با وجود این اثر ناهمگونی ها و کانالی شدن، که معمولاً درمخازن غیرشکاف دار آرژانتین وجود دارد، نشان می دهد که مکانیسم آشام بطور قابل توجهی به تولید نفت کمک میکند.

ارزیابی همزمان هر دومکانیسم (آشام و جابجایی) به وسیله آزمایشهای آزمایشگاهی مشکل است. بنابراین آزمایشهای جابجایی و آشام به طور جداگانه انجام شدند.آزمایشهای جابه جایی با آب در دمای اتاق و در انجام شدند. درحالیکه آزمایشهای آشام درو سانتیگراد انجام شدند. هر دو مطالعه درابتدا با آب و سپس با آب و سورفاکتانت، با رسیدن به شرایط با کشش سطحی پایین انجام شدند.

زمانیکه پدیده به طور زیادی به ترکیب مولکولی سیالها و سنگ وابسته است، آزمایشها تا حدممکن عیناً به صورت شرایط مخزن طراحی شدند و به این علت آب ، نفت و سنگ همان سازند استفاده شدند. سنگ استفاده شده برای این مطالعه به طور زیادی Water wet است.

آزمایشهای جابجایی با سورفاکتانت بااستفاده از دو روش مختلف انجام شدند. A) شروع تزریق سورفاکتانت همزمان با شروع جابجایی است. B)تزریق سورفاکتانت بعد از تزریق یک حجم منفذی (pv) ازآب شروع می شود.

روش دوم به طور کلی زمانیکه پروژه های EOR متعاقب پروژه های تزریق آب هستند به کار گرفته شد. مشاهده شد که با تجمع سورفاکتانت و مستقل اززمان شروع تزریق، برداشت نهایی نفت افزایش می یابد.

پدیده آشام طبیعی یک مکانیسم مهم تولید درسنگهای water wet بدست آمد. استفاده از سورفاکتانتها و افزایش دما اثر مکانیسم آشام را مطلوب میکند. بازده مکانیسم جابجایی با کاهش کشش سطحی و افزایش دما بهبود می یابد.

یک روش جدید که ناهمگونی نمونه را به کمک مکانیسم آشام مشخص می کند به وجود می آید. روش براساس یک آنالیز کیفی منحنی های آزمایشی برداشت نفت دربرابر حجم منفذی (pv) است.

درپایان یک روش جدید اندازه گیری ثابت نفوذ پخش آشام به توصیف آشام به عنوان یک فرآیند انتشار پراکنده کننده توسعه وبرای داده های آزمایشی به کار گرفته می شود، یک راه ساده شده دیگر برای مدل کردن فرایند آشام است.

مقدمه :   

مکانسیم های مختلف تولی

اکثر مطالعه انجام شده برمکانیسم تولید نفت، جابه جایی است که درآن نفت ازمحیط متخلخل به علت فعالیت یک نیروی بیرونی برقرارشده ازگرادیان فشار جابجا می شود. این مکانیسم شامل نیروهای ویسکوز و موئینگی است اما نقش نیروهای موئینگی به طور کامل درتئوریهای حال حاضر تثبیت نمی شود.

مکانیسم آشام به طور کلی درفهرست کتب مربوط به قدرت تولید مخازن به طور طبیعی شکافدار مطالعه میشود. این مکانیسم، به وسیله تولید طبیعی نفت ازسنگهای درمعرض گرادیان های اشباع آب که نیاز به یک نیروی بیرونی ندارند و همیشه درسنگهای water wet وجود دارند مشخص می شود.

دربیشتر حالتها این دو پدیده به طور جداگانه مطالعه میشوند و اهمیت نسبی یکی یا دیگری درمکانیسم کلی تولید نفت مشکل شناخته می شود مگر اینکه درطراحی پروژه های نگهداری فشار یا برداشت ثانویه درمخازن به طور طبیعی شکافدار، فرایند آشام به طور کلی درنظر گرفته نشود.

اخیراً با پیشرفت آزمایشها و تکنیک های شبیه سازی و امکان ایجاد یک توصیف لیتولوژی دقیق تر، نقش آشام دربازیافت نفت به وسیله تزریق آب می تواند بهتر درک و قبول شود.

برای مثال، دریک مخزن water wet که با تنوع فراوان لایه بندی شده، آب تزریقی به طورترجیحی از میان مناطق با تراوایی بالا کانال خواهد زد و یک درصد جاروب عمودی کمی رامی دهد. درنظر گرفتن تنها مکانیسم تولید جابجایی،فرایند می تواند تمام شده به نظر برسد و آن احتمالاً متوقف خواهدشد. به هرحال، اگر تزریق آب ادامه یابد و ارتباط عمودی وجودداشته باشد، آشام طبیعی آب از لایه های باتراوایی بالاتر به لایه های باتراوایی پایین تر اتفاق خواهد افتاد و نفت رابه مناطق کانالی شده می فرستد و ازمیان آن به سمت چاههای تولیدی می فرستد. ولو اینکه فرایند آشام –جابجایی به زمان بیشتر و تولید و تزریق درباره حجم زیادی از آب نیاز خواهد یافت، افزایش نفت تولید شده به وسیله مکانیسم آشام می تواند به طور مشخص بازیافت نهایی نفت را بهبود دهد.

مکانیسم آشام یک پدیده پیچیده وابسته به تعداد زیادی ازفاکتورهاست . چندین نویسنده ، آشام و وابستگی اش به چندین پارامتر همانند مشخصات پتروفیزیکی، ترکنندگی، دما و تأثیر محصولات شیمیایی رامطالعه کرده اند. به طور دقیق تأثیر تکنیکهای آزمایشی مختلف به اندازه گیری آشام شامل اثرات قدمت، شکل،ژئوفیزیک نمونه و سطوح درمعرض آشام انجام شد.

هرچند، نتایج به دست آمده هنوز بعید هستند که یک روش به طور کلی قابل قبول و یکسان از اندازه گیری و مقیاس داده ای آزمایشگاهی به مطالعات مهندسی مخازن عملی بدهد. داده آزمایشی تازمانی که آنها به طور دقیق قابل قیاس نیست یک نتیجه قطعی را نمی دهد. علت اصلی این مشکل آن است که فرایند آشام به طور زیادی به مشخصات و ترکیب سه جزء سیستم: سنگ، آب و نفت بستگی دارد. آزمایشهای گزارش شده درنوشته ها مخصوص سیسیتم های ویژه ای هستند و درآن حالت اندازه گیری شده اند و درکل ارتباط بین آنها مشکل و دربعضی اوقات غیرممکن است.

درطی مطالعات ما فهمیدیم که درآزمایشهای آشام با تعییر تنهایک جزء (برای مثال نفت) یاتغییر دمای فرایند نتایج کمی مهمی بدست آورده شدند.

با درنظر گرفتن این حقیقت، ما نتیجه گرفتیم که مشکلات پیدا کردن ارتباط و بدست آوردن قوانین کلی از آزمایشهای مؤلفان مختلف، به علت مشخصات مختلف سیستم های مطالعه شده (محیط متخلخل و سیالها) و اختلاف گسترده متغیرها (دما، کشش سطحی و غیره) هستند.

وابستگی زیاد نتایج به مشخصات سیستم ما را مجبور می کند که ازنمونه های آزمایشی و شرایطی که تا حدممکن بیان کننده حالت مخزن است استفاده کنیم. به علاوه نتایج آزمایشی بدست آمده دراین مقاله تنهابرای نمونه های مخزنی ویژه، دما و محصولات شیمیایی مطالعه شده تحت موقعیتهای آزمایشگاهی معتبر درنظر گرفته می شوند. اثرات قدمت درطی آزمایشها مطالعه نشد.

مواد و روشها:

نمونه های استفاده شده متعلق به سازند Magallanes Inferior در Austral Basin آرژانتین است. آنها براساس مشخصات پتروفیزیکی شان به منظور به دست آوردن یک گروه با خواص همگون (جدول ۱) انتخاب شده اند. نمونه ها ناهمگونی های لیتولوژیکی مشخصی با مشاهده بصری ندارند.

دسته بندی میکروسکوپی نمونه بوسیله microscopy(SEM) scannig electron، یک درجه بالای تغییرات را بایک توزیع کاملاً منظم از مواد کلری رسی شده، روی یک درصد معنی دار ازاجزاء دانه ای و مواد بین درزی منافذ راتعریف می کند. درمیکروفتوگرافی بدست آمده (شکل ۸) دو جزء دانه ای () با توسعه منظم و چشمگیر کلر روی سطوحشان همانند یک محصول ازتغییرات پس از رسوب می تواند پیش بینی شود.

فاصله های () و ارتباط های درون ذره ای ()  که به ترتیب منافذ را تعریف می کنند به علت وجود همان تغییرات است.

نظم و درجه توسعه این مواد رسی شده سطح مخصوص محیط متخلخل را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. این دراشباع های بالای آب کاهش نیافتنی منتقل میشود. ازنفت سازند همان مخزن همانند نمونه های سنگی استفاده شد. شرایط نفت برای آزمایشها شامل فیلتر شدن و بی گازشدن است. ولو اینکه این دوفرایند مشخصات نفت اصلی را تغییر می دهند (حفظ پارافین و فقدان اجزاء سبک)، آنها برای توسعه مناسب آزمایش ها ضروری هستند.

آب سازند به صورت ترکیب یکسان با اصلش ساخته شد. محلوهای سورفاکتانت بصورت ۳۵/۰ % سورفاکتانت به آب آماده شدند. خواص سیال درجدول ۲و۳ مشاهده میشوند.

آزمایشهای یکسانی متعاقباً با نفت مصنوعی با ویسکوزیته مشابه با نفت اصلی انجام شد، که اهمیت استفاده از سیالهای طبیعی را تاکید کند. به علت اضطرارهای زمانی درپروژه، تأثیر قدرت درآزمایشها مطالعه نشد. درنمونه های قدیمی یک بازیافت نهایی پایین تری انتظار می رود.

آزمایشهای جابجایی : دردمای اتاق و در  انجام شدند. آزمایشها دردمای اتاق درسلولهای Hassler انجام شدند. نمونه ها تا اشباع آب کاهش نیافتنی تا زمانیکه تولید آب توقف یافت به وسیله جابجایی با نفت سیلاب زده شدند. آزمایشها در  درسلوهای سه محوری غوطه ور دریک حمام وابسته به ترموستات بااختلاف دمای  انجام شدند. درهمه حالتها، نمونه ها بااجتناب ازاثر قدمت بلافاصله بعد ازاینکه به اشباع آب کاهش نیافتنی رسیدند فوراً آماده شدند.

بعد ازهر آزمایش، نمونه ها با تلوئن و متانول برای استفاده شدن درآزمایشهای بعدی شسته شدند. نمونه های استفاده شده در آزمایشهای سورفاکتانت دوباره استفاده نشدند. خواص پتروفیزیکی بعداز هرآزمایش متفاوت شدند. جدول ۱ مقدارهای تراوایی مؤثر رادرنقاط نهایی اشباع های آب کاهش نیافتنی شامل می شود. این مقدارها یک میانگین بدست آمده درهر آزمایش ازهمان نمونه هستند. درهیچ حالتی اختلاف بیشتراز ۵/۱ % نبود.

تزریق محول سورفاکتانت : دردو روش مختلف و دردو دما انجام شد. دریک حالت محلول ازشروع جابجایی و دردیگری بعد از تزریق یک pv  تزریق شد.

آزمایشهای آشام : در و  درفنجان های Amott، درون یک اجاق با اختلاف دمای  انجام شدند. قطعه ها یا نمونه ها باتمام سطوح معلق شده در سیال ترکننده درمعرض فرایند آشام قرار گرفته شدند. همانند آزمایشهای جابجایی قطعه ها تا اشباع آب کاهش نیافتنی به وسیله جابجایی با نفت درسلوهای Hassler تااینکه تولید آب توقف یافت انجام شدند. همینکه این لحظه فرارسیده شد، نمونه های درون فنجان های Amott با اجتناب از اثر قدمت فوراً جایگزین شدند.

برای آزمایشهای آشام با محلول سوفاکتانت، عملیات، مشابه با توصیف قبلی است. دراین حالت، همینکه تولید نفت در  توقف یافت، دما تا  افزایش داده شد.

آزمایشها با نفت مصنوعی: نتایج بدست آمده از آزمایشهای جابجایی درادامه وجود دارند: در  اختلافهایی دراشباع آب کاهش نیافتنی و بازیافت نهایی نفت درآزمایشهای انجام شده با نفت مصنوعی وجود نداشت، اگر چه درآزمایشهای انجام شده دردمای اتاق مقدارهای مشابهی ازاشباع آب کاهش نیافتنی بدست آورده شدند اما بازیافتهای نفت دراثر وجود نفت مصنوعیooIP   ۱۰% بیشتر شدند.

درطی آزمایشهای آشام در ، بازیافتهای نفت با استفاده از نفت طبیعی ooIP  ۶% بیشتر بدست آورده شدند. همچنین درحالتهای پیشین، اختلاف فاحشی دراشباع آب کاهش نیافتنی وجود ندارد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

معرفی:

 

این پرسشنامه در سال 1375 توسط جواد محمد آقا جری به منظور سنجش میزان انگیزه کاری معلمان تهیه شده است و شامل 20 سوال 5 گزینه ای با گزینه های (کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) است. سوالات این پرسشنامه بر اساس نظرات موجود در مورد انگیزه تهیه شده اند. به طور مثال در سوال "مدیر آموزشگاه بین همکاران تبعیض قایل نمی شود" بر اساس نظریه"جی استیسی آدامز" در صورتی فرد در محیط کار احساس رضایت می کند و در کارش انگیزه دارد که احساس نابرابری نکند، پس اگر فرد پاسخ کاملاً موافقم را انتخاب کند بیانگر آن است که در محیط کارش تبعیض اعمال نمی شود و در نتیجه انگیزه  به کار در او زیاد است.

 

اعتبار و روایی

 

ضریب اعتبار این تست با استفاده از روش آلفای کرونباخ برآورد و معادل 95/0 گزارش شده است، بنابراین اعتبار این پرسشنامه مورد تایید است.

 

روایی: محتوای این تست توسط اساتید مورد تایید قرار گرفته است و نیز تائید اعتبار درونی سوالات آزمون را می توان به عنوان یکی از شواهد روایی سازه تلقی کرد که تست دارا است.



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   20

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش بافرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش بافرمت doc


روش نمره گذاری و تفسیر


 

این پرسشنامه دارای 21 سوال بوده و هدف آن ارزیابی باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان و خرده مقیاس های آن است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

گزینه

کاملا مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

اما این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات 3، 6، 8، 15، 17، 18، 19و 20 معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:

 

گزینه

کاملا مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

5

4

3

2

1

 

 

 

پرسشنامه فوق دارای دو  بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

 

 

بعد

سوالات مربوطه

کارآمدی شخصی معلم (MOTE)

1، 4، 7، 9، 10، 12، 13 و 14

انتظار معلم از نتایج تدریس خود (PMTE)

2، 3، 5، 6، 8، 11، 15، 16، 17، 18، 19، 20 و 21

 

  برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   21

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه بیگانگی از کار

پرسشنامه بیگانگی از کار

پرسشنامه بیگانگی از کار در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه بیگانگی از کار در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

روش نمره گذاری و تفسیر


این پرسشنامه دارای 22 عبارت بوده که با اقتباس از پژوهش صداقتی فرد (1388) طراحی گردیده است. هدف اصلی این پرسشنامه بررسی میزان از خودبیگانگی شغلی در افراد مختلف می باشد. نحوه امتیازدهی به سوالات این پرسشنامه در جدول زیر ارائه گردیده است:


گزینه

هرگز

به ندرت

گاهی اوقات

اکثر اوقات

همیشه

امتیاز

1

2

3

4

5


برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، امتیاز بدست آمده از تک تک سوالات را با هم جمع نموده و به عنوان میزان بیگانگی از شغل فرد پاسخ دهنده در نظر می گیریم. بدیهی است که هر چه این امتیاز بالاتر باشد، بیانگر ازخودبیگانگی شغلی بیشتر فرد پاسخگو خواهد بود و برعکس.


روایی و پایایی

در پایان نامه شریف پاشا (1390) جهت روایی صوری پرسشنامه و صحت و سقم سئوالات، پرسشنامه در بین تعدادی از مدیران و کارشناسان (لیسانس و فوق لیسانس به بالا) توزیع شد و پس از اطمینان از نتایج بدست آمده، پرسشنامه در نمونه آماری پژوهش (سازمان­ها و شرکت­های دولتی) توزیع شد.

همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازه­گیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (0) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (1+) به معنای پایائی کامل قرار می­گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می­شود. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه بیگانگی شغلی برابر با 79/0 می باشد.

 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   22

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه پرخاشگری در كودكان پیش دبستانی

پرسشنامه پرخاشگری در كودكان پیش دبستانی

پرسشنامه پرخاشگری در كودكان پیش دبستانی در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه پرخاشگری در كودكان پیش دبستانی در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


شیوه نمره گذاری


 

این پرسشنامه دارای 43 سوال بوده و هدف آن سنجش میزان پرخاشگری در كودكان پیش دبستانی از ابعاد مختلف (پرخاشگری کلامی - تهاجمی، پرخاشگری فیزیکی- تهاجمی، پرخاشگری رابطه ای و خشم تکانشی) می باشد. شیوه نمره دهی  آن بر اساس طیف لیكرت پنج گزینه ای بوده كه در جدول زیر امتیاز مربوط به هر گزینه ارائه گردیده است:

 

 

 

گزینه

اصلا

به ندرت

یكبار در ماه

بكبار در هفته

اغلب روزها

امتیاز

0

1

2

3

4

 

 

 

این پرسشنامه دارای 4 بعد بوده كه در جدول زیر ابعاد و نیز شماره سوالات مربوط به هر بعد ارائه شده است:

 

 

 

بعد

شماره سوالات مربوطه

پرخاشگری کلامی - تهاجمی

?????

پرخاشگری فیزیکی- تهاجمی

?????

پرخاشگری رابطه ای

?????

خشم تکانشی

???????

 

 

 

برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات مربوط به تك تك سوالات آن بعد را با هم محاسبه نمائید.برای بدست آوردن امتیاز كلی پرسشنامه، مجموع امتیازات تك تك سوالات را با هم محاسبه نمائید. نمره این مقیاس می تواند بین 0 تا 168 در نوسان باشد که نمره بالا نشان دهند ه ی میزان بالای پرخاشگری در کودکان است.



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   43

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:37 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


این ابزار یک مقیاس خودسنجی 39 آیتمی است که توسط بائر و همکاران (2006) از طریق تلفیق گویه هایی از پرسشنامه ذهن آگاهی فریبرگ (والاش[2] و همکاران، 2006)، مقیاس هوشیاری و توجه ذهن آگاه (براون و ریان، 2003)، مقیاس ذهن آگاهی کنچوکی (بائر و اسمیت[3]، 2004)، مقیاس تجدیدنظر شده ذهن آگاهی شناختی و عاطفی (کومر[4] و همکاران، 2005) و پرسشنامه ذهن آگاهی سوتامپتون (چادویک[5] و همکاران، 2007) با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی[6] تحول یافته است. بائر (2006) تحلیل عاملی اکتشافی را بر نمونه ای از دانشجویان دانشگاه انجام داد. عامل های بدست آمده این چنین نامگذاری گردید: مشاهده، عمل توأم با هوشاری، غیرقضاوتی بودن به تجربه درونی، توصیف و غیر واکنشی بودن.

عامل مشاهده در برگیرنده توجه به محرک های بیرونی و درونی مانند احساسات، شناخت ها، هیجان ها، صداها و بوها می باشد. توصیف به نامگذاری تجربه های بیرونی با كلمات مربوط می شود، عمل توأم با هوشیاری در برگیرنده عمل كردن با حضور ذهن كامل در هر لحظه است و در تضاد با عمل مكانیكی است كه در هنگام وقوع ذهن فرد در جای دیگری است. غیر قضاوتی بودن به تجربه درونی شامل حالت غیر قضاوتی داشتن نسبت به افكار و احساسات است و غیر واكنشی بودن به تجربه درونی اجازه آمد و رفت به افكار و احساسات درونی است بی آنكه فرد در آنها گیر كند. براساس نتایج همسانی درونی عامل ها مناسب بود و ضریب آلفا در گسترهای بین 75/0 (در عامل غیر واکنشی بودن) تا 91/0 (در عامل توصیف) قرار داشت. همبستگی بین عامل ها متوسط و در همه موارد معنی دار بود و در طیفی بین 15/0 تا 34/0 قرار داشت (نئوسر[7]، 2010).

همچنین در مطالعه ای كه بر روی اعتباریابی و پایایی این پرسشنامه در ایران انجام گرفت، ضرایب همبستگی آزمون - بازآزمون پرسشنامه FFMQ در نمونه ایرانی بین 57/0=r (مربوط به عامل غیر قضاوتی بودن) و 84/0=r (عامل مشاهده) مشاهده گردید. همچنین ضرایب آلفا در حد قابل قبولی (بین 55/0=α مربوط به عامل غیر واکنشی بودن و 83/0=α مربوط به عامل توصیف) به دست آمد (احمدوند، 1390).


شیوه نمره گذاری

آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای از 1 (هرگز) تا 5 (همیشه) میزان موافقت یا مخالفت خود با هر یک از عبارات را بیان کند. دامنه نمرات در این مقیاس 195-39 می باشد. از جمع نمرات هر زیر مقیاس یک نمره کلی به دست می آید که نشان می دهد که هر چه نمره بالاتر باشد ذهن آگاهی هم بیشتر است.

عنوان

همیشه

اغلب

برخی مواقع

بندرت

هرگز

امتیاز

5

4

3

2

1


ردیف

خرده مقیاس

سوالات

تعداد سوال

1

مشاهده

?????????????????????????

8

2

توصیف

32-16-37-2-7-12-22-27

8

3

عمل همراه با آگاهی

????????????????????????

8

4

عدم قضاوت

3-10-14-17-25-30-35-39

8

5

عدم واکنش

???????????????????????

7


* سوالاتی که زیرشان خط کشیده نمره گذاری معکوس دارند و بر طبق جدول زیر عمل می شود:

عنوان

همیشه

اغلب

برخی مواقع

بندرت

هرگز

امتیاز

1

2

3

4

5



[1] . Five fact mindfulness questionnaire

[2] . Walach, J.

[3] . Smith, G. T.

[4] . Kumer, S.M.

[5] . Chadwick, P.

[6] . Factor analyses

[7] . Neuser, N.J.


ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   39

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:37 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCI-R)

پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCI-R)

پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCIR) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCI-R) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پرسشنامه تجدید نظر شده وسواس فکری عملی (OCD-R؛ فوا و همکاران، 2002) که نسخه کوتاه شده پرسشنامه وسواس فکری عملی (OCI؛ فوا و همکاران، 1998)است، نشانه های وسواس را اندازه گیری می کند.این نسخه ضمن اینکه نمره کلی پرسشنامه را در اختیار شما قرار می دهد همچنین شامل شش خرده مقیاس نیز می باشد:1- شستو شو 2- وارسی کردن، 3- نظم دهی، 4- نگرانی، 5- احتکار کردن، 6- خنثی کردن(هاجکاک و همکاران، 2004).

 

برای نمره گذاری  هر پاسخ باید بر اساس جدول  1 اقدام نمائید:

 

جدول.1.طریقه نمره گذاری

 

اصلاً  در مورد من صدق نمی کند.

کمی  در مورد من صدق می کند.

نه زیاد نه کم

در مورد من  زیاد صدق می کند.

در مورد من  بسیار زیاد صدق می کند.

0

1

2

3

4

 

این پرسشنامه نمره گذاری وارونه ندارد.

 

برای بدست آوردن نمره کلی پرسشنامه باید نمرات هر آیتم  را با هم جمع نمائید. دامنه نمرات بدست آمده با توجه به جدول بالا باید بین نمرات 0 تا 72 باشد. هر چند میانگین نمرات بدست آمده در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی 28  می باشد اما با این وجود نمره برش پیشنهاد شده برای نمونه شما 21 در نظر گرفته شده است. نمره بالاتر از نمره برش نشان دهنده احتمال حضور بیشتر نشانه های ocd  در فرد می باشد(به نقل از فوا، 1998).

 

برای بدست آوردن خرده مقیاس های این پرسشنامه ضمن رعایت دستور نمره گذاری در جدول 1 ، از جدول 2 استفاده کنید:

 

جدول2.خرده مقیاس های پرسشنامه وسواس فکری و عملی

 

 

خرده مقیاس ها

آیتم ها

1

شست و شو[1]

5-11-17

2

وارسی کردن[2]

??????

3

نظم دهی[3]

3-9-15

4

وسواس [4]

?????

5

احتکار کردن[5]

1-7-13

6

خنثی سازی ذهنی[6]

???????

 

به طور کلی تحقیقات روایی و پایایی مناسبی را  برای نسخه کوتاه پرسشنامه 18 آیتمی وسواس فکری عملی گزارش کردند. شما می توانید مقالات مرتبط با روایی و پایایی این پرسشنامه را در انجمن روان بنیان دانلود نمائید.


 


 

[1] . Washing

 

[2] . Checking

 

[3] . Ordering

 

[4] . Obsessing

 

[5] . Hoarding

 

[6] . mental neutralizing



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   18

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:37 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه تحریک پذیری

پرسشنامه تحریک پذیری

پرسشنامه تحریک پذیری در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه تحریک پذیری در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


روش نمره دهی و تفسیر پرسشنامه

 

نمرات پاسخ هایتان را به صورت گروه های سه تایی از ماده آزمونها جمع بندی کنید. ابتدا پاسخهایتان را به ماده آزمونهای 1 ، 7 و 11 جمع ببندید. این جمع منعکس کننده سطح جامعه پذیری شماست. (تقسیم این حاصل جمع بر 3، نمره شما را با با مقیاس 1 تا 5 که در آغاز در نظر گرفتید قابل مقایسه خواهد کرد، و به این ترتیب نمره شما مفهوم شهودی تری پیدا خواهد کرد). سپس پاسخ هایتان را به مواد 2، 6 و 12 را جمع ببندید. این چمع بیانگر سطح فعالیت شما خواهد بود.

 

سه مقیاس دیگر از نظر مفهومی به هم وابسته هستند، هر چند جداگانه سنجیده می شوند. حاصل جمع پاسخهای شما به ماده آزمونهای 4 ،8 و 14 بازتابی از گرایش کلی شما نسبت به تجربه کردن یک واکنش درماندگی است. ماده آزمونهای 3، 10 و 15 اختصاصی ترند. این سه ماده آزمون اضطراب را اندازه گیری می کنند. ماده آزمونهای 5، 9 و 13 نیز بسیار اختصاصی اند. آنها خصیصه خشم را می سنجند. این سه مقیاس آخر – درماندگی، ترس و خشم – همگی مقیاسهای مولفه های تهییج پذیری هستند.

 

این ماده آزمونها از بررسی آماری خلق و خوی EAS خاص بزرگسالان (باس و پلومین، 1984) اقتباس شده است . خصیصه های شخصیتی ای که با این آزمون سنجیده می شود خلق و خوها هستند. که از نظر زیست شناختی مبتنی بر گرایشهای خلق و خویی موروثی می باشند. سه خصوصیت اساس که با این مقیاسها سنجیده می شوند – جامعه پذیری، سطح فعالیت، و هیجان پذیری – ویژگیهایی هستند که تاثیری بسیار نافذ دارند. آنها بر آنچه افراد انجام می دهند تاثیر می گذارند( مثلا ، اشتغال به فعالیتهای انفرادی در مقابل فعالیتهای گروهی ). آنها همچنی بر چگونگی انجام هر کاری که افراد عملا انجام می دهند تاثیر می گذارند ( مثلا ، سریع و با تقلای زیاد، در مقابل به آرامی و با فراغت بال). در واقع این خصوصیات خلق و خو ممکن است در هسته اصلی تمامی شخصیت قرار داشته باشد، به این مفهوم که سایر گرایشهای شخصیت ممکن است بر مبنای آنها ساخته شده باشند.



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   15

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:37 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامۀ اندکس بین المللی عملکرد نعوظی (IIEF) پرسشنامه عملکرد جنسی مردان

پرسشنامۀ اندکس بین المللی عملکرد نعوظی (IIEF) پرسشنامه عملکرد جنسی مردان

پرسشنامۀ اندکس بین المللی عملکرد نعوظی (IIEF) پرسشنامه عملکرد جنسی مردان در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامۀ اندکس بین المللی عملکرد نعوظی (IIEF) پرسشنامه عملکرد جنسی مردان در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


پرسشنامه عملکرد جنسی مردان (International Index of Erectile Function): یکی از ابزار مورد مطالعه این تحقیق شاخص بین المللی عملکرد جنسی در مردان می باشد که این ابزار برای ارزیابی ناتوانی جنسی در کارآزمایی­های بالینی ابداع شده است. این ابزار قابل اعتماد و توسط خود بیمار قابل پاسخ دادن می باشد. پرسشنامه عملکرد جنسی مردان یک پرسشنامه 15 سوالی جهت سنجش عملکرد جنسی مردان است. پاسخ ها در آن به صورت لیكرتی سنجش می­شوند (نمره پنج برای عملكرد طبیعی) و سؤال­ها، پنج دامنه عملكرد جنسی زیر را پوشش می­دهند (روزن و همکاران، 2000). نمره بالاتر نشانه عملکرد جنسی بهتر است و حداکثر نمره قابل قبول 75 است که بیانگر بهترین وضعیت جنسی در حیطه های مختلف است. تعیین شدت اختلال عملکرد جنسی بر حسب نمره کسب شده به صورت، 0-10 (اختلال عملکرد جنسی شدید)، 11-16 (متوسط)، 17-21 (متوسط تا خفیف)، 22-25 (خفیف)، 26-30 (عدم وجود اختلال) است. این پرسشنامه در یک مطالعه بین المللی با شرکت کشورهایی از آسیا، اروپا و آمریکا تهیه و اعتبار سنجی شده و حساسیت، ویژگی و اعتبار این پرسشنامه در 10 زبان مختلف در حد عالی ارزیابی شده است (روزن و همکاران، 2002). پایایی و روائی پرسشنامه بین المللی عملکرد جنسی درمردان توسط دکتراحمد فخری و همکاران در مقاله تحقیقاتی ویژگی های روانسنجی نسخه ایرانی شاخص عملکرد جنسی درمردان در ایران استاندارد شده است.همچنین این شاخص توسط دکترغلامرضا رجبی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز با مقاله ای بعنوان پایایی و روائی مقیاس خود کارآمدی جنسی و کنش وری نعوظ نیز استاندارد شده است. این آزمون در مطالعات متعددی جهت سنجش عملكرد جنسی در ایران استفاده شده است (70/0a=) (نیکوبخت و همکاران، 2007).


این پرسشنامه 5 فاکتور را مورد ارزیابی قرار می دهد:

 

  1. Erectile function
  2. Orgasmic function
  3. Sexual desire
  4. Intercourse satisfaction
  5. Overall satisfaction


 

محدودۀ سوالات

شمارۀ سوالات

محدودۀ امتیاز

حداکثر امتیاز

امتیاز به دست آمده

عملکرد نعوظی

???????

0-5

30


عملکرد لذت جنسی

?????

0-5

10


نیاز جنسی

?????

1-5

10


رضایتبخشی نزدیکی

6 تا 8

0-5

15


رضایتبخشی کلی

??????

1-5

10


مجموع امتیازات بدست آمده

75


 



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   15

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:37 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد