paperdownfile

محصولات دانشجویی

پاورپوینت بررسی انواع گلخانه ها به همراه طرح توجیهی

پاورپوینت بررسی انواع گلخانه ها به همراه طرح توجیهی

پاورپوینت بررسی انواع گلخانه ها به همراه طرح توجیهی در 61 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات61
حجم6 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی انواع گلخانه ها به همراه طرح توجیهی در 61 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


بخشی از متن:

 
گلخانه بخش محدودی از فضاست كه در آن كلیه عوامل محیطی قابل كنترل بوده و برای كشتهای متراكم و تولید محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث میگردد.
هر گیاهی برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور، دمای روز و شب، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارد. گلخانه یا greenhouse، به ساختمانی با اسکلت چوبی یا فلزی و با شرایط تحت کنترل (دما، رطوبت، نور، دی‌اکسید‌کربن و ...) اطلاق می‌شود كه با مواد شفاف (شیشه یا پلاستیک) به منظور عبور نور طبیعی جهت رشد و نمو گیاهان پوشانده شده است.

فهرست مطالب:


تعریف گلخانه
مفهوم گلخانه
در احداث گلخانه‌‌ها باید به عوامل متعددی توجه شود
ساختمان گلخانه
نوع سازه گلخانه ها
گلخانه های چوبی
گلخانه های فلزی یا مدرن
اسکلت گلخانه
اسكلت چوب
اسكلت آهن
اسكلت آلومینیوم
انواع گلخانه های ثابت
انواع پیكربندی اسكلت های گلخانه
فونداسیون وكف سازی
محل مناسب جهت احداث گلخانه
طرح توجیهی (صیفی جات گلخانه ای)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:40 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه ارزیابی میزان خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان

پرسشنامه ارزیابی میزان خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان

پرسشنامه ارزیابی میزان خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان در 3 صففحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه ارزیابی میزان خلاقیت دانش آموزان توسط معلمان در 3 صففحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


خلاقیت :

عبارت است از فرآیندی ذهنی ، مشتمل بر میزان  حساسیت فرد نسبت به مسائل محیط  كه در جهت  یافتن راه حل مشكلات و ایجاد ایده های نو و مفید ظهور پیدا می كند كه ممكن است نتیجه عملی نیز داشته و یا نداشته باشد. این فرآیند مراحل تشخیص مشكل ، جستجوی راه حل ، طرح فرضیه ، آزمایش فرضیه ، دستكاری نتایج آزمایش ، ایجاد تغییرات لازم و انتشار نتایج را شامل می شود.

سیالی :

 

عبارت از توانائی فرد به ایجاد و خلق تعداد زیادی ایده ، پاسخ و راه حل درقالب تصویر یا فرض، در یك حیطه خاص .

 

دراین حالت ذهن فرد خلاق در یك حیطه خاص فكری به ارائه عقایدی می پردازد و مشتمل است بر تعداد ی پاسخ و عقاید ممكن .

 

  

 

انعطاف پذیری :

 

 عبارت است ازتوانائی فرد برای ایجاد و خلق ایده های متفاوت درصورت تغییر مشكل.

 

در این حالت فرد خلاق در صورت تغییر مشكل و یا مطرح شدن آن از بعد دیگر ، قدرت و توانائی لازم را برای تغییر جهت فكر خود دارا می باشد.

 

_____________________________________________________________________

 

ابتكار :

 

 عبارت است از توانائی فرد برای ایجاد و خلق ایده های نو ، منحصر به فرد  ، غیر معمول و  هوشمندانه برای حل یك مسئله ،  كه درهرحال با ایده های عادی و رایج متفاوت است .

 

در این حالت فرد خلاق توانائی تولید ایده های نو و جدید تر را دارد . 

 

 

 

بسط :

 

عبارت است از توانائی فرد در جهت پرداختن به جزئیات .

 

در این حالت فرد خلاق توانائی تكمیل یك ایده و افزودن جزئیات بیشتر وهمچنین تكمیلایده های تصویری مربوط  به آنرا دارد .

 

 

 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   25

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:39 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQ-A)

پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQ-A)

پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQA) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه اصلاح شده فراشناخت برای نوجوانان (MCQ-A) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


روش نمره گذاری و تفسیر


 

این پرسشنامه دارای 30 سوال بوده و هدف آن ا ارزیابی باورهای فراشناخت و ابعاد آن در نوجوانان (باورهای مثبت، باورهای منفی، اطمینان شناختی،  SPR، خودهشیاری شناختی)  است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

 

 

گزینه

موافق نیستم

کمی موافقم

نسبتا موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

1

2

3

4

 

 

پرسشنامه فوق دارای پنج بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

 

 

بعد

سوالات مربوطه

باورهای مثبت

?????????

باورهای منفی

2، 4، 9، 11، 13، 15، 21، 27

اطمینان شناختی

??????

SPR (خرافات، تنبیه، خودآگاهی)

???????

خودهشیاری شناختی

????????????

 

 

 

برای بدست آموردن امتیاز هر بعد، مجموع امتیازات مربوط به تک تک سوالات آن بعد را با هم جمع نمایید.

 

 

 

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   30

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:39 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن

پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن

پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات3
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندی3D character & object

توضیحات کامل

پرسشنامه اضطراب امتحان فریدمن در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

روش نمره گذاری و تفسیر


این پرسشنامه دارای 23 سوال بوده و هدف آن سنجش ابعاد مختلف اضطراب امتحان (تحقیر اجتماعی، خطای شناختی، تنیدگی) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

گزینه

کاملا مخالفم

مخالفم

موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

0

1

2

3

  اما این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 13، 14، 15، 16، 17، 18، 19، 20، 21، 22 معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:

گزینه

کاملا مخالفم

مخالفم

موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

3

2

1

0

 

پرسشنامه فوق دارای سه بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

بعد

سوالات مربوطه

تحقیر اجتماعی

???

خطای شناختی

???

تنیدگی

????

 

برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید. نمرات بالا نشان دهنده اضطراب امتحان پایین می باشد و برعکس.


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


تعداد گویه ها:                   23

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:                 دارد

نحوه نمره گذاری:             دارد

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:39 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI

پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI

پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر STAI در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


توصیف پرسشنامه  STAI

 


پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان  STAI شامل مقیاس های جداگانه خود سنجی، برای اندازه گیری اضطراب آشکار و پنهان می باشد. مقیاسِ اضطرابِ آشکار ( فرم y-1 از STAI) شامل بیست جمله است که احساسات فرد را در «این لحظه و در زمانِ پاسخگویی» ارزشیابی می کند. مقیاس اضطرابِ پنهان فرم y-2   از STAI هم شامل بیست جمله است که احساسات عمومی و معمولیِ افراد را می سنجد. نمونه مقیاس ها در انتهای مبحث آورده شده است ( 1*، ص 112).

 

 

 

اجرا و نمره گذاری

 

اجراء : پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر كه برای استفاده های خود اجرایی طراحی شده است، می تواند به دو صورت فردی و یا گروهی مورد استفاده قرار بگیرد. این پرسشنامه دارای محدودیت های زمانی نیست. دانشجویان كالج جهت تكمیل هر كدام از دو مقیاس به زمانی در حدود شش دقیقه نیاز دارند. افرادی كه دارای تحصیلات پائینتری هستند و یا دارای پریشانیِ عاطفی می باشند، ممكن است برای تكمیل هر مقیاس، به ده دقیقه زمان نیاز دارند. دستورالعمل كامل كردن مقیاس های اضطراب آشكار و پنهان ، بر روی فرم های آزمون چاپ شده اند. معیار اعتبار پرسشنامه، این است كه آزمودنی ها به صورت واضحی دستورالعمل مقیاس های" حالت" و " صفت" را متوجه شوند. بدین معنا كه در پاسخگویی به مقیاس اضطراب آشكار، باید آنها احساسات خودشان را در لحظه كنونی " زمان تكمیل فرم" و در پاسخگویی به مقیاس اضطراب پنهان، باید احساسات معمولی و غالبِ اوقاتشان را بیان نمایند. و جهت صداقت در پاسخگویی افراد به آزمون، باید به آزمودنی گفته شود كه پاسخ های آنها به عنوان راز حفظ خواهد شدو بخصوص گفته شود كه نتایج به آنها منعكس می گردد آنگاه پاسخ های آنها، به طور عینی و واقعی خواهد بود

 

ارزشیابی اضطراب آشكار می تواند برای هر موقعیتِ با فاصله زمانی كه مد نظر پژوهشگر و یا متخصص بالینی باشد، بكار گرفته شود و در این نوع پژوهش ها بهتر است به شركت كنندگان آموزش داده شود كه احساس خود رادر قسمت شروع پژوهش و یا بخش پایانی آن بیان نمایند.

 

اغلب مردم، مشكلی در پاسخگویی به عباراتِ  اضطراب آشكار در یك موقعیت ویژه یا لحظه ای خاص از زمان ندارند (1 ، ص 118- 115).

 

در پاسخگویی آزمودنیها به مقیاس اضطراب آشکار، تعدادی گزینه برای هر عبارت ارائه شده است که آزمودنیها باید گزینه ای را که به بهترین وجه، شدت احساس او را بیان می کند را انتخاب نماید. این گزینه ها عبارتند از:

 

1- خیلی کم              2- كم                      3- زیاد                 4- خیلی زیاد

 

در پاسخگویی به مقیاس اضطراب پنهان، آزمودنی ها باید گزینه ای را که نشان دهنده احساس معمولی و غالب اوقات آنها است را در مقیاسی چهار گزینه ای به شرح زیر انتخاب نمایند:

 

1- تقریباً هرگز           2- گاهی اوقات             3- بیشتر اوقات             4- تقریباً همیشه

 

به هر كدام از عباراتِ آزمون STAI ، بر اساس پاسخ ارائه شده، وزنی بین 1 تا 4 تخصیص می یابد. نمره 4، نشان دهنده حضور بالایی از اضطراب است، كه ده عبارت مقیاس اضطراب آشكار و یازده عبارت مقیاس اضطراب پنهان ، بر این اساس نمره گذاری می شوند.  برای نمره گذاری سایر عبارات، رتبه بالا برای هر عبارت، نشان دهنده عدم اضطراب است که ده عبارت اضطراب آشکار و نه عبارت  مقیاس اضطراب پنهان را شامل می شود.

 

وزن های نمره گذاری، برای عباراتی که حضور اضطراب را نشان می دهند، همانند مواردی است كه بر روی فرم آزمون سیاه شده است. وزن های نمره گذاری، برای عباراتی که عدم اضطراب را نشان می دهند، به صورت معکوس است. به عبارت دیگر متناسب با عبارات، نمرات پاسخها به جای 4- 3- 2- 1 به حالت 1- 2- 3- 4 وزن داده می شوند. عباراتی که نشان دهنده عدم وجود اضطراب هستند و در هنگام نمره گذاری به صورت معکوس وزن داده می شوند عبارتند از:

 

???????????????????????????????? : مقیاس اضطراب آشکار

 

????????????????????????????????: مقیاس اضطراب پنهان



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

 

تعداد گویه ها:                   40

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:39 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی (فرم کوتاه)

پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی (فرم کوتاه)

پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی (فرم کوتاه) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات4
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی (فرم کوتاه) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


معرفی پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه (BDI-13)


 

پرسشنامه افسردگی بک ابتدا در سال ۱۹۶۱ از سوی بک و همکارانش معرفی شد. چون BDI  اولیه تنها ۶ ملاک از ۹ ملاک افسردگی را پوشش می‌داد، در سال ۱۹۹۶ برای هماهنگی بیش‌تر با DSM-IV  مورد بازنگری قرار گرفت. نسخه اولیه این پرسش‌نامه دارای ۲۱ ماده بود. در سال‌های بعد برای اینکه استفاده از این پرسشنامه راحت‌تر باشد نسخه ۱۳ ماده‌ای از آن تهیه شد. در این نسخه همانند نسخه ۲۱ ماده‌ای هر ماده دارای ۴ گزینه است که آزمودنی باید یکی از آن‌ها را انتخاب نماید. همچنین براساس نمرات به دست آمده، هر فرد را می‌توان در یکی از طبقات افسردگی قرار داد. در نسخه ایرانی این پرسشنامه دو زیرمقیاس به دست آمده است.

 

هر پرسش دارای 0 تا 3 امتیاز بوده و کل امتیازات پرسشنامه بین 0 تا 39 می باشد. ارزیابی افسردگی براساس امتیاز کل انجام می شود:

 

0 تا 4 طبیعی

 

5-7 افسردگی خفیف

 

8 تا 15 افسردگی متوسط

 

16 و بالاتر افسردگی شدید


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   13

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:39 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات5
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه افسردگی کودکان و نوجوانان در 5 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


معرفی پرسشنامه و کاربرد آن


 

پرسشنامه افسردگی کوداکن و نوجوانان بر اساس نیاز بالینی به ابزاری که تا حد ممکن همه جانبه نگر باشد، تهیه شده است. در ساخت این مقیاس، ابتدا محورهای بزرگ نظریه پردازان روانشناسی بالینی در زمینه افسردگی کودک و نوجوان مورد وارسی قرار گرفته و ملاک های افسردگی، استخراج شده است. مقوله های اصلی شامل موارد زیر است:


 

تفریح و سرگرمی

 

روابط اجتماعی (فعال - منزوی)

 

بازدهی تحصیلی

 

تحریک پذیری

 

احساس غمگینی

 

گریه

 

سوال های اضافی

 

اشتها

 

خواب

 

خستگی

 

احساس گناه

 

خودکشی

 

فعالیت


 

روش نمره گذاری

 

نمره گذاری پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت، یعنی از 0 تا 4 (الف = صفر، ....، ث = 4) برای محورهای 1 تا 12 و در رابطه با سوال های اضافی (1 و 0) برای بلی و خیر، طراحی شده است. مجموع نمرات مربوط به سوالهای اضافی تقسیم بر عدد 9 می شود و سپس این نمره با نمره 12 محور اصلی، جمع می شود. کل نمره با مقیاس تراز شده برای جامعه مورد مطالعه پرسشنامه مورد مقایسه و جایگاه فرد از نظر میزان افسردگی، مشخص می گردد.

 

پایایی (اعتبار) و روایی

 

روایی پرسشنامه از طریق ارجاع مقیاس به 10 متخصص بالینی کودک سنجیده شد و پس از تغییرات لازم بر روی 1456 نفر از کودکان ایرانی (سن 7 تا 18 ساله) به اجرا درآمد. هنجار 0نرم) حاصل این تلاش وبده است. اعتبار پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ، معادل 86/0 می باشد. از این مقیاس در چند پژوهش گسترده استفاده شده است.

 

نمره تراز شده

معنای نمره

نمره خام

1

فقدان افسردگی

1-0

2

افسردگی خفیف

7-2

3

افسردگی متوسط

18-8

4

افسردگی شدید

28-19

5

افسردگی بسیار شدید

29

 

 


 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   13

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانیسیم های مختلف تولید و پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خ

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانیسیم های مختلف تولید و پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خام- CO2 تحت شرایط مخزن

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانسیم های مختلف تولید و پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خام CO2 تحت شرایط مخزن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی نفت

توضیحات کامل

مقاله اثرات دما و کشش سطحی درمکانسیم های مختلف تولید و  پیش بینی فعل و انفعالات سطحی سیستم های نفت خام  CO2 تحت شرایط مخزن در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


خلاصه:

موضوع این مقاله مطالعه اهمیت نسبی دو مکانیسم تکمیلی همچون جابجایی با آب و آشام طبیعی، ارزیابی تأثیر حالت های مختلف دما و کشش سطحی درنرخ تولید و برداشت نهایی نفت ازآزمایشهای آزمایشگاهی است. مکانیسم تولید به وسیله آشام طبیعی به طور تاریخچه ای باتولید درمخازن شکاف دار طبیعی همراه شده است. با وجود این اثر ناهمگونی ها و کانالی شدن، که معمولاً درمخازن غیرشکاف دار آرژانتین وجود دارد، نشان می دهد که مکانیسم آشام بطور قابل توجهی به تولید نفت کمک میکند.

ارزیابی همزمان هر دومکانیسم (آشام و جابجایی) به وسیله آزمایشهای آزمایشگاهی مشکل است. بنابراین آزمایشهای جابجایی و آشام به طور جداگانه انجام شدند.آزمایشهای جابه جایی با آب در دمای اتاق و در انجام شدند. درحالیکه آزمایشهای آشام درو سانتیگراد انجام شدند. هر دو مطالعه درابتدا با آب و سپس با آب و سورفاکتانت، با رسیدن به شرایط با کشش سطحی پایین انجام شدند.

زمانیکه پدیده به طور زیادی به ترکیب مولکولی سیالها و سنگ وابسته است، آزمایشها تا حدممکن عیناً به صورت شرایط مخزن طراحی شدند و به این علت آب ، نفت و سنگ همان سازند استفاده شدند. سنگ استفاده شده برای این مطالعه به طور زیادی Water wet است.

آزمایشهای جابجایی با سورفاکتانت بااستفاده از دو روش مختلف انجام شدند. A) شروع تزریق سورفاکتانت همزمان با شروع جابجایی است. B)تزریق سورفاکتانت بعد از تزریق یک حجم منفذی (pv) ازآب شروع می شود.

روش دوم به طور کلی زمانیکه پروژه های EOR متعاقب پروژه های تزریق آب هستند به کار گرفته شد. مشاهده شد که با تجمع سورفاکتانت و مستقل اززمان شروع تزریق، برداشت نهایی نفت افزایش می یابد.

پدیده آشام طبیعی یک مکانیسم مهم تولید درسنگهای water wet بدست آمد. استفاده از سورفاکتانتها و افزایش دما اثر مکانیسم آشام را مطلوب میکند. بازده مکانیسم جابجایی با کاهش کشش سطحی و افزایش دما بهبود می یابد.

یک روش جدید که ناهمگونی نمونه را به کمک مکانیسم آشام مشخص می کند به وجود می آید. روش براساس یک آنالیز کیفی منحنی های آزمایشی برداشت نفت دربرابر حجم منفذی (pv) است.

درپایان یک روش جدید اندازه گیری ثابت نفوذ پخش آشام به توصیف آشام به عنوان یک فرآیند انتشار پراکنده کننده توسعه وبرای داده های آزمایشی به کار گرفته می شود، یک راه ساده شده دیگر برای مدل کردن فرایند آشام است.

مقدمه :   

مکانسیم های مختلف تولی

اکثر مطالعه انجام شده برمکانیسم تولید نفت، جابه جایی است که درآن نفت ازمحیط متخلخل به علت فعالیت یک نیروی بیرونی برقرارشده ازگرادیان فشار جابجا می شود. این مکانیسم شامل نیروهای ویسکوز و موئینگی است اما نقش نیروهای موئینگی به طور کامل درتئوریهای حال حاضر تثبیت نمی شود.

مکانیسم آشام به طور کلی درفهرست کتب مربوط به قدرت تولید مخازن به طور طبیعی شکافدار مطالعه میشود. این مکانیسم، به وسیله تولید طبیعی نفت ازسنگهای درمعرض گرادیان های اشباع آب که نیاز به یک نیروی بیرونی ندارند و همیشه درسنگهای water wet وجود دارند مشخص می شود.

دربیشتر حالتها این دو پدیده به طور جداگانه مطالعه میشوند و اهمیت نسبی یکی یا دیگری درمکانیسم کلی تولید نفت مشکل شناخته می شود مگر اینکه درطراحی پروژه های نگهداری فشار یا برداشت ثانویه درمخازن به طور طبیعی شکافدار، فرایند آشام به طور کلی درنظر گرفته نشود.

اخیراً با پیشرفت آزمایشها و تکنیک های شبیه سازی و امکان ایجاد یک توصیف لیتولوژی دقیق تر، نقش آشام دربازیافت نفت به وسیله تزریق آب می تواند بهتر درک و قبول شود.

برای مثال، دریک مخزن water wet که با تنوع فراوان لایه بندی شده، آب تزریقی به طورترجیحی از میان مناطق با تراوایی بالا کانال خواهد زد و یک درصد جاروب عمودی کمی رامی دهد. درنظر گرفتن تنها مکانیسم تولید جابجایی،فرایند می تواند تمام شده به نظر برسد و آن احتمالاً متوقف خواهدشد. به هرحال، اگر تزریق آب ادامه یابد و ارتباط عمودی وجودداشته باشد، آشام طبیعی آب از لایه های باتراوایی بالاتر به لایه های باتراوایی پایین تر اتفاق خواهد افتاد و نفت رابه مناطق کانالی شده می فرستد و ازمیان آن به سمت چاههای تولیدی می فرستد. ولو اینکه فرایند آشام –جابجایی به زمان بیشتر و تولید و تزریق درباره حجم زیادی از آب نیاز خواهد یافت، افزایش نفت تولید شده به وسیله مکانیسم آشام می تواند به طور مشخص بازیافت نهایی نفت را بهبود دهد.

مکانیسم آشام یک پدیده پیچیده وابسته به تعداد زیادی ازفاکتورهاست . چندین نویسنده ، آشام و وابستگی اش به چندین پارامتر همانند مشخصات پتروفیزیکی، ترکنندگی، دما و تأثیر محصولات شیمیایی رامطالعه کرده اند. به طور دقیق تأثیر تکنیکهای آزمایشی مختلف به اندازه گیری آشام شامل اثرات قدمت، شکل،ژئوفیزیک نمونه و سطوح درمعرض آشام انجام شد.

هرچند، نتایج به دست آمده هنوز بعید هستند که یک روش به طور کلی قابل قبول و یکسان از اندازه گیری و مقیاس داده ای آزمایشگاهی به مطالعات مهندسی مخازن عملی بدهد. داده آزمایشی تازمانی که آنها به طور دقیق قابل قیاس نیست یک نتیجه قطعی را نمی دهد. علت اصلی این مشکل آن است که فرایند آشام به طور زیادی به مشخصات و ترکیب سه جزء سیستم: سنگ، آب و نفت بستگی دارد. آزمایشهای گزارش شده درنوشته ها مخصوص سیسیتم های ویژه ای هستند و درآن حالت اندازه گیری شده اند و درکل ارتباط بین آنها مشکل و دربعضی اوقات غیرممکن است.

درطی مطالعات ما فهمیدیم که درآزمایشهای آشام با تعییر تنهایک جزء (برای مثال نفت) یاتغییر دمای فرایند نتایج کمی مهمی بدست آورده شدند.

با درنظر گرفتن این حقیقت، ما نتیجه گرفتیم که مشکلات پیدا کردن ارتباط و بدست آوردن قوانین کلی از آزمایشهای مؤلفان مختلف، به علت مشخصات مختلف سیستم های مطالعه شده (محیط متخلخل و سیالها) و اختلاف گسترده متغیرها (دما، کشش سطحی و غیره) هستند.

وابستگی زیاد نتایج به مشخصات سیستم ما را مجبور می کند که ازنمونه های آزمایشی و شرایطی که تا حدممکن بیان کننده حالت مخزن است استفاده کنیم. به علاوه نتایج آزمایشی بدست آمده دراین مقاله تنهابرای نمونه های مخزنی ویژه، دما و محصولات شیمیایی مطالعه شده تحت موقعیتهای آزمایشگاهی معتبر درنظر گرفته می شوند. اثرات قدمت درطی آزمایشها مطالعه نشد.

مواد و روشها:

نمونه های استفاده شده متعلق به سازند Magallanes Inferior در Austral Basin آرژانتین است. آنها براساس مشخصات پتروفیزیکی شان به منظور به دست آوردن یک گروه با خواص همگون (جدول ۱) انتخاب شده اند. نمونه ها ناهمگونی های لیتولوژیکی مشخصی با مشاهده بصری ندارند.

دسته بندی میکروسکوپی نمونه بوسیله microscopy(SEM) scannig electron، یک درجه بالای تغییرات را بایک توزیع کاملاً منظم از مواد کلری رسی شده، روی یک درصد معنی دار ازاجزاء دانه ای و مواد بین درزی منافذ راتعریف می کند. درمیکروفتوگرافی بدست آمده (شکل ۸) دو جزء دانه ای () با توسعه منظم و چشمگیر کلر روی سطوحشان همانند یک محصول ازتغییرات پس از رسوب می تواند پیش بینی شود.

فاصله های () و ارتباط های درون ذره ای ()  که به ترتیب منافذ را تعریف می کنند به علت وجود همان تغییرات است.

نظم و درجه توسعه این مواد رسی شده سطح مخصوص محیط متخلخل را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. این دراشباع های بالای آب کاهش نیافتنی منتقل میشود. ازنفت سازند همان مخزن همانند نمونه های سنگی استفاده شد. شرایط نفت برای آزمایشها شامل فیلتر شدن و بی گازشدن است. ولو اینکه این دوفرایند مشخصات نفت اصلی را تغییر می دهند (حفظ پارافین و فقدان اجزاء سبک)، آنها برای توسعه مناسب آزمایش ها ضروری هستند.

آب سازند به صورت ترکیب یکسان با اصلش ساخته شد. محلوهای سورفاکتانت بصورت ۳۵/۰ % سورفاکتانت به آب آماده شدند. خواص سیال درجدول ۲و۳ مشاهده میشوند.

آزمایشهای یکسانی متعاقباً با نفت مصنوعی با ویسکوزیته مشابه با نفت اصلی انجام شد، که اهمیت استفاده از سیالهای طبیعی را تاکید کند. به علت اضطرارهای زمانی درپروژه، تأثیر قدرت درآزمایشها مطالعه نشد. درنمونه های قدیمی یک بازیافت نهایی پایین تری انتظار می رود.

آزمایشهای جابجایی : دردمای اتاق و در  انجام شدند. آزمایشها دردمای اتاق درسلولهای Hassler انجام شدند. نمونه ها تا اشباع آب کاهش نیافتنی تا زمانیکه تولید آب توقف یافت به وسیله جابجایی با نفت سیلاب زده شدند. آزمایشها در  درسلوهای سه محوری غوطه ور دریک حمام وابسته به ترموستات بااختلاف دمای  انجام شدند. درهمه حالتها، نمونه ها بااجتناب ازاثر قدمت بلافاصله بعد ازاینکه به اشباع آب کاهش نیافتنی رسیدند فوراً آماده شدند.

بعد ازهر آزمایش، نمونه ها با تلوئن و متانول برای استفاده شدن درآزمایشهای بعدی شسته شدند. نمونه های استفاده شده در آزمایشهای سورفاکتانت دوباره استفاده نشدند. خواص پتروفیزیکی بعداز هرآزمایش متفاوت شدند. جدول ۱ مقدارهای تراوایی مؤثر رادرنقاط نهایی اشباع های آب کاهش نیافتنی شامل می شود. این مقدارها یک میانگین بدست آمده درهر آزمایش ازهمان نمونه هستند. درهیچ حالتی اختلاف بیشتراز ۵/۱ % نبود.

تزریق محول سورفاکتانت : دردو روش مختلف و دردو دما انجام شد. دریک حالت محلول ازشروع جابجایی و دردیگری بعد از تزریق یک pv  تزریق شد.

آزمایشهای آشام : در و  درفنجان های Amott، درون یک اجاق با اختلاف دمای  انجام شدند. قطعه ها یا نمونه ها باتمام سطوح معلق شده در سیال ترکننده درمعرض فرایند آشام قرار گرفته شدند. همانند آزمایشهای جابجایی قطعه ها تا اشباع آب کاهش نیافتنی به وسیله جابجایی با نفت درسلوهای Hassler تااینکه تولید آب توقف یافت انجام شدند. همینکه این لحظه فرارسیده شد، نمونه های درون فنجان های Amott با اجتناب از اثر قدمت فوراً جایگزین شدند.

برای آزمایشهای آشام با محلول سوفاکتانت، عملیات، مشابه با توصیف قبلی است. دراین حالت، همینکه تولید نفت در  توقف یافت، دما تا  افزایش داده شد.

آزمایشها با نفت مصنوعی: نتایج بدست آمده از آزمایشهای جابجایی درادامه وجود دارند: در  اختلافهایی دراشباع آب کاهش نیافتنی و بازیافت نهایی نفت درآزمایشهای انجام شده با نفت مصنوعی وجود نداشت، اگر چه درآزمایشهای انجام شده دردمای اتاق مقدارهای مشابهی ازاشباع آب کاهش نیافتنی بدست آورده شدند اما بازیافتهای نفت دراثر وجود نفت مصنوعیooIP   ۱۰% بیشتر شدند.

درطی آزمایشهای آشام در ، بازیافتهای نفت با استفاده از نفت طبیعی ooIP  ۶% بیشتر بدست آورده شدند. همچنین درحالتهای پیشین، اختلاف فاحشی دراشباع آب کاهش نیافتنی وجود ندارد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه انگیزه کاری معلمان در 2 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

معرفی:

 

این پرسشنامه در سال 1375 توسط جواد محمد آقا جری به منظور سنجش میزان انگیزه کاری معلمان تهیه شده است و شامل 20 سوال 5 گزینه ای با گزینه های (کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) است. سوالات این پرسشنامه بر اساس نظرات موجود در مورد انگیزه تهیه شده اند. به طور مثال در سوال "مدیر آموزشگاه بین همکاران تبعیض قایل نمی شود" بر اساس نظریه"جی استیسی آدامز" در صورتی فرد در محیط کار احساس رضایت می کند و در کارش انگیزه دارد که احساس نابرابری نکند، پس اگر فرد پاسخ کاملاً موافقم را انتخاب کند بیانگر آن است که در محیط کارش تبعیض اعمال نمی شود و در نتیجه انگیزه  به کار در او زیاد است.

 

اعتبار و روایی

 

ضریب اعتبار این تست با استفاده از روش آلفای کرونباخ برآورد و معادل 95/0 گزارش شده است، بنابراین اعتبار این پرسشنامه مورد تایید است.

 

روایی: محتوای این تست توسط اساتید مورد تایید قرار گرفته است و نیز تائید اعتبار درونی سوالات آزمون را می توان به عنوان یکی از شواهد روایی سازه تلقی کرد که تست دارا است.



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   20

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI)

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش بافرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات2
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان (MTEBI) در 2 صفحه ورد قابل ویرایش بافرمت doc


روش نمره گذاری و تفسیر


 

این پرسشنامه دارای 21 سوال بوده و هدف آن ارزیابی باورهای کارآمدی تدریس ریاضی معلمان و خرده مقیاس های آن است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

گزینه

کاملا مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

اما این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات 3، 6، 8، 15، 17، 18، 19و 20 معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:

 

گزینه

کاملا مخالفم

مخالفم

نظری ندارم

موافقم

کاملا موافقم

امتیاز

5

4

3

2

1

 

 

 

پرسشنامه فوق دارای دو  بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:

 

 

 

بعد

سوالات مربوطه

کارآمدی شخصی معلم (MOTE)

1، 4، 7، 9، 10، 12، 13 و 14

انتظار معلم از نتایج تدریس خود (PMTE)

2، 3، 5، 6، 8، 11، 15، 16، 17، 18، 19، 20 و 21

 

  برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید



 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)


 

تعداد گویه ها:                   21

 

تعداد مولفه:                     مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

 

روایی و پایایی:                 دارد

 

نحوه نمره گذاری:             دارد

 

منبع:                               دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:                         WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 11:38 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد