paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل ارتباط محاوره ای (رویکرد تحلیل تبادلی) اریک برن TA در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تحلیل ارتباط محاوره ای

تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای است در مورد شخصیت و روش منظمی است برای روان درمانی به منظور رشد و تغییرات شخصی. این تعریفی است که به وسیله ای انجمن بین المللی تحلیل ارتباط محاوره ای ارائه شده است. در میان دید گاههای مختلف روان شناسی، تحلیل ارتباط محاوره ای از نظر عمق تئوری و کاربرد وسیع و متنوع آن بسیار برجسته است. تحلیل ارتباط محاوره ای به عنوان نظریه شخصیت تصویری از ساختار روانشناختی انسانها را به ما ارائه می دهد. بدین منظور از یک الگوی سه بخشی به عنوان الگوی حالات نفسانی خود استفاده می کند. همین دالگوی شخصیتی به ما کمک می کند تا دریابیم انسانها چگونه عمل و رفتار می کنند و این که چگونه شخصیت خود را در قالب رفتارهایشان آشکار می سازند.

تحلیل ارتباط محاوره ای همچنین نظریه ای برای ارتباطات فراهم می آورد که می تواند برای تجزیه و تحلیل سازمانها و مدیریت نیز به کار رود. تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای برای رشد کودک ارائه می دهد. در حوزة کاربرد عملی تحلیل ارتباط محاوره ای نظریه ای برای رشد کودک ارائه می نماید و در نتیجه در درمان انواع اختلالات روانی از مشکلات روانه گرفته تا روان پریشی های بسیار عمیق به کار می رود. این نظریه روشهای درمانی برای درمان فردی، گروهی زوجی و خانوادگی ارائه می دهد. خارج از حوزة درمانی تحلیل ارتباط محاوره ای در مراکز آموزشی نیز کاربرد دارد و به آموزگاران و دانش آموزان کمک می کند تا در وضعیت ارتباطی روشنی قرار گیرند و از برخوردهای بی فایده و مخرب بپرهیزند.

این نظریه به خصوص برای مشاوره بسیار مناسب است. تحلیل ارتباط محاوره ای در مدیریت، آموزش ارتباطات و تجزیه و تحلیل سازمانها وسیلة بسیار نیرومندی است. به طور کلی تحلیل ارتباط محاوره ای در هر زمینه ای که نیاز به درک افراد روابط و ارتباطات باشد می تواند به کار رود.

تحلیل ساختی- محاوره ای نظریه ای منظم و هماهنگ دربارة شخصیت و پویایی های اجتماعی ارائه می دهد که از تجربة بالینی و شکلی از درمان عقلانی و عمل گرا استنتاج شده است. این نوع درمان به کار اکثریت عظیمی از بیماران روانی می آید. به سهولت به وسیلة آنان درک می شود و به طور طبیعی با وضع آنان تطبیق می کند. شیوة ساختی محاوره ای تلاشی بود در جهت از بین بردن معایبی که بر بسیاری از شیوه های قبلی درمان مترتب بود. زیرا این روش می تواند توانایی بیمار را در تحمل و کنترل اضطرابهایش به سرعت افزایش دهد و روند عملکرد مرضی او را محدود کند (شفیع آبادی 1390).

دکتر اریک برن  بانی نظریه تحلیل ارتباط محاوره ای معتقد است هرگونه واحد آمیزش اجتماعی یک رفتار متقابل نام دارد. هر وقت یک انسان با یک نفر یا بیشتر در تماس باشد. دیر یا زود یکی از آنها حرفی می زند یا علامتی را نشان می دهد که حضور دیگری را ثابت می کند. ما این را یک انگیزة رفتار حرفی می زند یا علامتی نشان می دهد. که حضور دیگری را ثابت می کند. ما این را یک انگیزة رفتار متقابل می نامیم. سپس آن شخص متقابلاً حرفی می زند یا علامتی ر ا نشان می دهد که به طریقی پاسخی به آن انگیزه است. و آن پاسخ رفتار متقابل نامیده می شود. تحلیل ارتباط محاوره ای روش بررسی این رفتار و اعمال است که در آن من با تو کاری می کنم و تو هم در مقابل من با من کاری می کنی و در این میان معلوم می شود که کدام جنبه از شخصیت چند جنبه ای انسان دخالت داشته است. تحلیل ارتباط محاوره ای همچنین روش طبقه بندی اطلاعات ناشی از تجزیه و تحلیل این اعمال انسانی است و نتیجه مطلوب وقتی حاصل می شود که این رفتار را به صورت کلماتی در آوریم که برای همه دارای معنی و مفهوم مشخصی باشد (تامس هریس به نقل از فصیح 1390).


پژوهش های خارجی

مطالعه طولی كنگ (2013) در یك دوره یكساله ،‌ با تأكید بر اهمیت مهارتهای ارتباطی بر روی دو گروه زوج (36 نفر آموزش گروهی و 35 نفر گروه كنترل ) پیشرفتهای معنی داری را در گروه آموزش دید ، در مقایسه با گروه كنترل نشان داده. وی دریافت كه الگوی ارتباط سازنده متقابل یكی از حفاظت كننده ترین عوامل در برابر استرس و زمینه ساز ایجاد رضایت ،‌ احساسات مثبت، تعدیل تعارض و پایداری زناشویی است.

 

سینكلیر و موك (2011) در پژوهشی ، نگرش استدلالی به گفتگوی تعارض در روابط زناشویی را بررسی كردند. بنابراین دیدگاه، همسران در بحث از مشكلات ارتباطی خود ، به جای سرزنش نكات برجسته ی تعارض را به شیوه ای استدلالی مورد تحلیل قرار می دهند. احساساتشان را نسبت به هم ابراز نموده و برای مشكلات خود پیشنهاد راه حل می كنند. به گونه ای كه در نهایت انتظارات طرفین از یكدیگر، برآیندی از موقعیت استدلالی خاص آنها باشد. كاربرد این روش ابزار ساده ای برای كشف تعارضات ، توصیف كمتر یكدیگر به عنوان مقصر و برقراری ارتباطی اثربخش می باشد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتگی آموزشی در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

واژه تحلیل رفتگی به معنای پیدایش نگرش، رفتار و احساس منفی در مقابل فشارهای شدید روانی مرتبط با کار است و این حالت در افرادی پدید می­آید که ساعات طولانی از روز را در ارتباط تنگاتنگ با سایر افراد به سر می‏برند. تحلیل رفتگی حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی حاصل استرس شدید و فشار و محدودیت زمانی و کمبود منابع لازم برای انجام دادن وظایف و تکالیف محوله است. اکثر تحقیقات درباره تحلیل رفتگی در موقعیت‏های غیر از مدرسه انجام شده است، اما متغیر تحلیل رفتگی به موقعیت­های مدرسه نیز گسترش یافته است و از آن به عنوان تحلیل رفتگی آموزشی نام برده می­شود. تحلیل رفتگی آموزشی شامل خستگی هیجانی، بدبینی آموزشی و ناکارآمدی آموزشی است. بر اساس تحقیقات تحلیل رفتگی آموزشی در مدرسه با ویژگی­های مانند خستگی ناشی از الزامات مربوط به درس، نگرش بدبینانه و بدون حساسیت نسبت به مطالب درسی و نیز احساس پیشرفت شخصی ضعیف در امور درسی و آموزشی مشخص می‏شود (سالملا- آرو و لوتا، 2012).

 

تحلیل رفتگی آموزشی

تحلیل رفتگی

موضوع تحلیل رفتگی در حال حاضر یک مشکل شایع در مشاغل خدماتی است (فرویدنبرگر، 1974). از نظر فرویدنبرگر، تحلیل رفتگی یک عامل سه بعدی است که بعد مرکزی آن خستگی هیجانی است، وقتی افراد درباره تحلیل رفتگی خود سخن می گویند بیشتر به بعد خستگی هیجانی آن تاکید می­کنند. در شرایطی که بین ارائه دهنده خدمت و گیرنده آن فاصله ایجاد شود تهی شدن از ویژگی­های فردی یا بدبینی می­گویند که بعد دوم تحلیل رفتگی است. بعد فقدان موفقیت فردی یا کارآمدی فردی بعد سوم تحلیل رفتگی است که در شرایط تحلیل رفتگی کاهش می­یابد که به آن ناکارآمدی می­گویند (بکاویک و همکاران، 2012).

 تحلیل رفتگی اصطلاحی است که گاهی به جای آن از معادل­هایی چون تنیدگی، فرسودگی، بی رمقی، از توان افتادگی، خستگی مفرط، تهی شدگی و فرسایش روانی می­توان استفاده کرد. در محیط کار به عنوان یک سندرم ناشی از خستگی هیجانی، مسخ شخصیت(تهی شدن از ویژگی‏های فردی) یا بدبینی و ناکارآمدی شخصی و فقدان موفقیت فردی تعریف می­شود. پینز و آرونسون(1988)، تحلیل رفتگی را حالتی از تخلیه هیجانی، بدنی و ذهنی ناشی از کار طولانی مدت تعریف کرده‏اند (به نقل از سالملا- آرو و لوتا، 2012).

 در حالت تحلیل رفتگی، شغل معنا و مفهوم خود را از دست می­دهد و شخصی که دچار تحلیل رفتگی شده، دائم خسته به نظر می­رسد، پرخاشگر است، بدگمان، منفی‏باف، بدبین و عصبی، حساس، زودرنج و بی­حوصله است و با کوچکترین ناراحتی از کوره در می­رود و کلافه است و خود را در بن بست می­بیند. بیماری، زخم معده، کمردرد، و دردهای مکرر از دیگر نشانه­های تحلیل رفتگی است (فیشر، 2011).



. Pines & Aronson


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات19
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اولین اشاره ها به موضوع تحمل ابهام، در سال 1948 در نشریه ی انجمن روانشناسی آمریکا صورت گرفته است و در سال بعد یعنی 1949 در مقاله ای طولانی توسط برونزیک، یک مدل یا نظریه برای تحمل ابهام به عنوان یک متغیر «عاطفی شخصیتی محسوس» مطرح شد و این کار تحت تاثیر کار جانش در اسل 1937 قرار گرفته بود. این کار افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار داد (آیزنگ، 1954؛ نقل از ویسنشتاین و همکاران، 2014) وی در مقاله خود روابط عاطفی شخصیتی محسوس را توصیف و نتیجه گیری نمود که انکار احساسات دو گانه ی عاطفی و عدم تحمل ابهام به عنوان جنبه های مختلف آنچه را که ممکن است یک ویژگی نسبتا مرتبط با هم باشد تعریف نموده است. وی یک آزمون چهارده گزینه ای صحیح و غلط را با اعتبار و روایی بالا تهیه نمود و شاید جالبتر این باشد که ایشان در مورد یک آزمون عدم تحمل ابهام را با اعتبار و روایی بالا تهیه نمود و شاید جالبتر این باشد که ایشان در مورد یک آزمون عدم تحمل ابهام تصویری و غیر کلامی که هشت نقاشی از یک سگ؛ به آرامی و به تدریج به گربه تبدیل می شود را گزارش نمود. فرضیه پیش گویی شده و تایید شده در این مقیاس نشان داد که افراد دقیق به مفهوم اصلی سگ توجه دارند. حتی مدت بسیار طولانی پس از اینکه سگ به گربه تبدیل شده باشد (آیزنگ 1959؛ به نقل از ویسنشتاین و همکاران، 2014)

بسیاری از پژوهشگران در رشته ی روانشناسی تعریف خود را از تحمل ابهام براساس کار برونزیک قرار دادند و تحمل ابهام در این تعریف یک متغیر پیش بینی کننده قدرتمند می باشد، وی تعریف خود را از این مفهوم را به واسطه ی موضوع مورد مطالعه با مطالعه در مورد افراد گوناگون در شرایط مختلف بیان کرده است. برونزویک تحمل ابهام را به دیگر متغیرهای شخصیتی مرتبط دانسته و یک رابطه مثبت بین آن و ویژگی های شخصیتی با خانواده های مختلف را پیش گویی می نماید. در طول 50 سال گذشته کار اساسی بر روی این سازه صورت نگرفته است و بیشتر آزمون های تحمل ابهام براساس پرسشنامه های خود گزارشی روی این سازه صورت گرفته است و مشهورترین آنها در سال 1962 توسط بادنر که یک مقیاس 16 ماده ای است ساخته شده است و عناصر وی به هر یک از سه نوع شرایط ابهام یعنی بدعت، پیچیدگی و لاینحل بودن  اشاره دارد (نقل از استینکمپ و وسلز، 2014 ).

در ادامه می توان به نتایج حاصل از کار دقیق بادنر  (1962) چنین اشاره نمود که« ابهام را به یک فعالیت پوشیده و یک هدف نامشخص تعریف می نماید» در این صورت نه تنها تحمل ابهام فرد را به حمایت از مواردی همچون سانسور، رهنمون می سازد، بلکه سانسور(در اکثر شرایط) بخشی از تحمل ابهام می باشد. به عبارت دیگر تحمل ابهام یک ویژگی نامشخص که به رفتار و تجلیات خود شخص مربوط می باشند. منجر خواهد شد (بادنر،1962؛ نقل از سوره، 1390).


 Bronzik

 Jansh

 Isang


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:43 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعلل ورزی و اهمال کاری در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعلل ورزی

تعاریف

از  دیدگاه سنکال، کاستنر و والراند (1995) واژه تعلل ورزی از این طریق که فردی در ذهن خود فرض لازم برای به پایان رساندن کاری را دارد؛ ولی در اتمام آن در زمان مورد انتظار و دلخواه خود دچار شکست می شود، شناخته می شود.

فراریو پسیل: تعلل؛ یعنی به تعویق انداختن امری که از غفلت عادی یا سهل انگاری یا تأخیر غیر موجه ایجاد شده باشد. (بدری گرگری و همکاران، 2015).

فرد تعلل ورز کسی است که می داند باید کاری را انجام دهد و توانایی انجام کار را هم دارد، اما انجام آن را به تاخیر می اندازد (استیل، 2013).

از نظر روان شناسی «تعلل ورزی (اهمال کاری)»؛ به معنای  به آینده محول کردن کاری است که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم.

الیس معتقد است رفتار تعلل ورزانه از یک نوع بیماری سرچشمه می گیرد و رفتاری نامطلوب است که به تدریج در وجود انسان به صورت عادت در می آید. از نظر آماری، این عادت نزد بیشتر مردم رایج است و بسیار نادرند کسانی که دچار این بیماری نباشند.

تعلل ورزی؛ بندرت به عنوان یک حس مثبت مورد اشاره قرار می گیرد، تعداد زیادی از نویسندگان آن را به عنوان یک تاخیر شغلی جهت احتراز از شتابزدگی ذکر کرده اند (استیل، 2013).

پدیده تعلل ورزی پدیده جدیدی نیست، 120 سال قبل ویلیام جیمز هزینه روان شناختی تعلل ورزی را مطرح کرد (استیل، 2013).

تعلل ورزی؛ یک پدیده رفتاری است که به صورت به تاخیر انداختن تکالیف توصیف شده و موجب ایجاد استرس، احساس گناهو کاهش شدید بازدهی فردی می شود. همچنین به دلیل عدم تعهد به تکالیف و مسئولیت ها منجر به عدم تایید اجتماعی می شود (کولینز، آنوگبوزی و جیائو به نقل از هاشمی، 2012).



. Onwuegbuzie

. Jiao


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ماهیت و مفهوم تعهد زناشویی

یکی از عوامل مهم در ماندگاری و حفظ یک ازدواج، احساس تعهد در زوجین است. تعهد قدرتمندترین و سازگارترین پیشگوی رضایت رابطه، به ویژه برای طولانی ترین روابط است (نجارپوریان و همکاران، 1393). تعهد نقشی تمام و کمال در برانگیختن زوجین برای مقابله با فراز و نشیب های ازدواج به منظور باقی ماندن در ازدواج، بازی می کند.

اما به واقع معنای تعهد چیست؟ تعهد به چندین شیوه مختلف مطالعه و تعریف شده است. آماتو معتقد است که تعهد زناشویی به این معنی است که زوجین تا چه حد برای روابط زناشویی خود ارزش قائل هستند و چه قدر برای حفظ و تداوم ازدواجشان انگیزه دارند. بر طبق گفته لی و اگنیو (بارگین و همکاران، 2014)، تعهد اصطلاحی است که افراد به طور شهودی درک می کنند و هنوز چند وجهی و پیچیده می باشد. برای مثال روزبلت و کالیگس (1998) تعهد را بعنوان نیت ایستادگی کردن در یک رابطه تعریف کرده اند. در مدل آنها تعهد توسط سه عامل: رضایت از رابطه، سرمایه گذاری در رابطه و جایگزین هایی (یا عدم متعلقات) برای رابطه تحت تأثیر قرار می گیرد (استرچمن و گابل، 2013). در حالیکه روزبلت و کالیگس نوعی از تعهد را اثبات کردند که تحت تأثیر چندین عامل قرار می گیرد، پژوهشگران دیگر اظهار کرده اند که انواع مختلفی از تعهد وجود دارند. برای مثال تعهد اخلاقی بر روی احساساتی از التزام بنا شده است، تعهد ساختاری بر روی این احساسات که ترک کردن پرهزینه خواهد بود بنا شده است و تعهد شخصی بر روی احساساتی از کشش و رضایت بنا شده است. روی هم رفته تحقیقات در مورد تعهد ناهمخوان و فاقد ریسمان مشترکی بوده است که این تئوری ها و مدل های بیشمار را ترکیب (مرتبط یا متحد) کند (بارگین و همکاران، 2014).

2-2 نظریه ها و مدل های مرتبط با تعهد زناشویی

در تبیین مفهوم تعهد زناشویی دو دسته نظریه و مدل وجود دارد. نظریه ها و مدل هایی که به طور عام به تبیین تعهد زناشویی می پردازند و نظریه ها و مدل هایی که تعهد زناشویی را به طور خاص تبیین می کنند.

1-2-2- نظریه ها و مدل های خاص مرتبط با تعهد زناشویی

1-1-2-2- نظریه سه وجهی عشق استرنبرگ

استرنبرگ (1987) در نظریه ی مثلثی عشق خود، عشق را به سه بخش تقسیم می کند:         

 الف) اشتیاق       ب) صمیمیت        ج) تعهد

صمیمیت شامل خود ابرازی (بی پرده گویی از خود) و احساسات مرتبط و هیجانات مربوط به همدیگر است، اما شور و شهوت شامل علاقه عاشقانه به یکدیگر است. انرژی منتهی به عشق رومانتیک، جاذبه بدنی و احساسات جنسی می تواند بعنوان شور و شهوت توصیف شود. میل جنسی ممکن است برای بعضی از زوجین سریعاً بوجود آید، اما می تواند در یک رابطه طولانی مدت کاهش یابد. صمیمیت در طول رابطه گسترش می یابد و اغلب شامل وفاداری به رابطه است. بعد تصمیم- تعهد اشاره به تصمیم برای بودن با یک شریک و پرهیز رابطه با هر فرد دیگر و حفظ رابطه قوی در مقابل سایر روابط است


- Le & Agnew

- Burgoyne & Et Al

- Rusbult & Colleagues

- Alternative

- Strachman & Gable

- Triangular Theory Of Love

- Passion

- Intimacy

- Commitment


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات11
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد شغلی  در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc




 

 

  • توضیحات ابتدایی :

 

تعداد صفحات : ۱۱ صفحه ( ۹ صفحه متن و ۲ صفحه منابع )

حجم : ۷۴ کیلوبایت

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل تا سال ۲۰۱۴ موجود می باشند و جدید هستند .

 

 

  • تصویر کلّی :

 

الف ) منبع نویسی درون متنی به شیوه APA

ب ) توضیحات نظری کامل درباره متغیر

ج ) پیشینه داخلی و خارجی درباره متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه

د ) رفرنس نویسی دقیق و مناسب در پایان و درون متن (پاورقی ندارد)

 

 

  • بخشی از متن :

 

 

الف ) بخشی از مبانی نظری

چلبی (۱۳۹۳) تعهد شغلى را «تمایل عاطفی مثبت وگرایش رفتاری نسبت به رعایت حقوق دیگران در قالب قواعد اخلاقی پذیرفته شده در حیطه آن شغل» می داند. او در توضیح تعریف خویش از عملکرد شغلی، چهار نوع «دیگری»  یا (دیگران) را از یکدیگر متمایز مى سازد: اجتماع ملی، اجتماع حرفه ای، سازمان و همکاران. به زعم او زمانی مى توان از تعهد شغلی سخن به میان آورد که فرد در مقابل هر چهارنوع دیگری احساس تعهد ومسئولیت کند وخواسته ها وانتظارات قانونی هر یک از آن ها را، به سهم خود، محقق سازد. به همین سبب چلبی تاکید مى کند یک کارمند هم باید تعهد عمومی داشته باشد (تعهد در برابر مردم جامعه و رعایت حقوق آنها)، هم تعهد حرفه اى و شغلی(تعهد واحساس مسئولیت در برابر نوع شغل و حرفه خویش)، هم تعهد سازمانی کار (تعهد در برابر سازمانی که متعلق به آن است و وفاداری به ارزش هاى آن) وسرانجام تعهد رابطه اى شغل (یعنی تعهد واحساس مسئولیت در برابر همکاران، دوستان و…) (چلبی، ۱۳۹۳). لاتهام و دیگران (۲۰۱۴) نیز در تلاش برای ارائه تعریفی جامع پیرامون تعهد شغلی، بر شاخص هایی نظیر سرعت ودقت در انجام کار، وظیفه شناسی، پشتکار، رعایت نظم و انضباط، وقت شناسی، تلاش برای ارائه ایده هاى خلاقانه در انجام کار، دلبستگی عمیق به شغل واحساس «تعهد شغلی بالا» مسئولیت در برابر سازمان، تاکید ورزیده اند. از این مختصر مى توان نتیجه گرفت که تعهد شغلی نوعی احساس مسئولیت در برابر دیگران (اعم از مردم جامعه، همکاران، سازمان ونوع حرفه) است که با مولفه هایی نظیر: ۱- پشتکار، سرعت و دقت انجام کار؛ ۲- رعایت قانون، نظم و قواعد سازمان؛ ۳- روحیه، انگیزش واشتیاق شغلی و همانندسازی عاطفی با سازمان؛ ۴- استفاده بهینه از اموال سازمان و جلوگیری از تخریب آن؛ ۵- تلاش برای تحقق اهداف سازمان و برآوردن ارزش ها وانتظارات آن، مشخص مى شود (مصطفی نژاد، ۱۳۹۱).

 


ب ) بخشی از پیشینه تحقیق :

پژوهش مومن پوش (۱۳۸۸) با هدف بررسی رابطه بین برون گرایی و درون گرایی با تعهد سازمانی در بین کارکنان ذوب آهن انجام شد و به این نتیجه رسید که تعهد سازمانی در افراد برون گرا و درون گرا تفاوت معناداری نداشت و عوامل بیرونی بیش از عوامل  شخصیتی بر تعهد سازمانی تاثیر می گذاشت.

خدابخشی (۲۰۱۲) در پژوهش خود به این نتیجه رسید که برون گرایی با تعهد سازمانی رابطه معنادر و مثبتی دارد (به نقل از باقری، ۱۳۹۳).

گاردنر و استوگ (۲۰۰۳) در مطالعه ای در دانشگاه سویین برن کشور آمر یکا به این نکته اشاره کردند که هوش هیجانی پیش بینی کننده ای سودمند برای رضایت شغلی و تعهد سازمانی است و همچنین هوش هیجانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی رابطه دارد.

نتایج پژوهش کارسون و کارسون (۱۹۹۸) نشان داد که هوش هیجانی و برخی مؤلفه های هوش هیجانی با تعهد سازمانی همبستگی دارند و همچنین هوش هیجانی ، تعهد سازمانی را پیش  بینی می کند (به نقل از سانوسی اوتمن و انوگراه، ۲۰۰۹).

 

—————————————————-

فهرست مطالب :

چارچوب نظری پژوهش

ویژگی های افرد با تعهد شغلی بالا

مفاهیم تعهد

الف) تعهد حرفه ای

ب) تعهد سازمانی

پیشینه پژوهش

پژوهش های داخلی

پژوهش های خارجی

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


  • چرا این قیمت ؟

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد ۱۱ صفحه

د ) ارزشمندی این فایل

ه ) ارسال آپدیت های بعدی این فایل به رایگان به ایمیل شما

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد . فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

مفهوم و تعریف تفکر انتقادی

بسیاری از اندیشمندان مهمترین وجه تمایز بشر از دیگر مخلوقات را در قدرت و شیوه­ی تفکر وی می دانند، زیرا تفکر شکل بسیار پیچیده ی رفتار انسان و عالی ترین شکل فعالیت عقلی و ذهنی است که در قالب یک فرایند شناختی به کمک نمادها یا نشانه های نمایانگر اشیا وحوادث مشخص می‏شود. تأمل درباره ی تفکر و انواع آن از فلسفه آغاز شد.از دیدگاه فلسفی، تفکر یکی از فعالیتهای اجتناب ناپذیر بشر است که به دو شکل ظاهر می شود: ما ممکن است برای کسب دانش در حوزه ای خاص فکر کنیم یا با دیدگاهی مشخص برای تنظیم ساختار ذهنمان متناسب با آنچه می خواهیم یا نمی‏خواهیم انجام دهیم، بیندیشیم. بر پایه ی گفته ی ارسطو این دو شیوه ی تفکر را  ژرف اندیشی و باریک اندیشی می نامند، ژرف اندیشی در شکل موفقیت آمیز خود به نتیجه گیری و باریک بینی در شکل موفقیت آمیز خود به حل مسئله یا تصمیم گیری منجر خواهد شد.

تفکر انتقادی به عنوان مهمترین هدف تعلیم و تربیت(هال، 2008)، استدلالی برای تصمیم در انجام کاری یا باور با به چیزی(آبرامی، بروخوسکی، واده و میکائیل، 2010) و اصلی ترین استانداردهای آموزشی به ویژه از مفاهیم اساسی در رشته پرستاری(چان، 2013) در دنیا به شمار می­رود. تا جایی که یانگ و دوگال(2010) در پژوهشی که در استرلیا با هدف سنجش مهارت تفکر انتقادی دانشجویان رشته کارشناسی رشته پرستاری انجام دادند تاکید کردند که میانگین تفکر انتقادی دانشجویان از سال اول تا آخر افزایش نشان داده است. همچنین ونجنساتین، جاناسون و بجورکستوروم(2010)، اکثریت فارغ التحصیل های رشته پرستاری را دارای مهارت تفکر انتقادی می‏داند. برای این امر ابراهیم(2011)، بیان می کند باید دانشجویان رشته پرستاری باید توسط مربیان خود باید دانشجویان را علاوه تشویق احقاق حقوق فردی خود، باید آنان را به پرورش تفکر انتقادی تشویق کنند(وود و تورنتو، 2012). تفکر انتقادی توانایی کنترل داشتن بر تفکر شخص است که شامل توانایی استدلال هوشیارانه خود و دیگران و ارزشیابی می­شود و آن ارزشیابی ها را بر اساس استانداردهای عقلانی جهان شمول(که وضوح، دقت، صحت، ربط، عمق، گستردگی و منطق را در بر می گیرد) انجام دهند


تحقیقات انجام شده در زمینه تفکر انتقادی

1- در پژوهش علی پور، نراقی، نادری و شریعتمداری(1392)، نتایج نشان داد که مقولاتی مانند سیاست ها و رسالت های نظام آموزشی و شرایط اجتماعی- فرهنگی جامعه و شرایط موجود در زمینه تربیت معلم، محتوا، اهداف و روش تدریس از موانع تفکر انتقادی است.

2- در پژوهش مومنی مهمویی، کرمی، سید شریفی کاخکی (1393)، نتایج نشان داد که الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی دانش­آموزان تاثیر معناداری دارد.

3- در پژوهش علی پور(1385) نتایج نشان داد که محتوای کتاب های تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی هیچ یک از مهارت های تفکر انتقادی(تجزیه، تحلیل، ترکیب، ارزشیابی، قضاوت و جمع بندی) را پرورش نمی دهد.

4- در پژوهش کرمی، رجایی، نامخواه(1393) با عنوان بررسی میزان گرایش به  تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس، نتایج نشان داد که معلمان به سبک تدریس فعال بیش از سبک تدریس غیر فعال گرایش داشتند و در مجموع سطح تفکر انتقادی معلمان مطلوب بود و بین دو سبک تدریس فعال و غیر فعال، گرایش به تفکر انتقادی معلمان تنها با سبک تدریس فعال رابطه مثبت و معناداری داشت.

5- در پژوهش قاسمی، مهاجری، اسکنذی، آب روشن(1393) با عنوان بررسی و مقایسه تفکر انتقادی فرهنگیان دوره های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی استان بوشهر و ارائه راهکارهایی جهت ارتقاء تفکر انتقادی نتایج نشان داد که بین تفکر انتقادی فرهنگیان دوره های ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی استان بوشهر تفاوت معنی داری وجود نداشت.

 

تحقیقات انجام شده در زمینه تفکر انتقادی

1- ویگز(2011)، در پژوهش خود با عنوان یادگیری مشارکتی: ارزیابی کار گروهی و تفکر انتقادی در دانشجویان پرستاری، نتایج نشان داد که گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل میانگین نمرات بالاتری در تفکر انتقادی کسب کرده اند. هم چنین میانگین نمرات تفکر انتقادی دو بخش گروه آزمایش نیز تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

2-در پژوهش ریچادرسون، جنیفر و آیسی (2010)، با عنوان بررسی سطوح تفکر انتقادی دانشجویان از طریق استراتژی آموزشی مباحث آنلاین، که بر روی 300 نفر دانشجو در آمریکا انجام دادند نتایج نشان داد که مباحثه به صورت آنلاین بر تفکر انتقادی دانش آموزان تاثیر دارد. نتایج حاکی از آن است که دانشجویان ترجیح می دهند در قالب اهداف و مباحث از پیش تعیین شده، به بحث نپردازند، بلکه آنچه گرایش به سمت تفکر انتقادی را افزایش می دهد توجه به این نکته است که اهداف و مباحث از پیش تعیین شده ای را نباید در برنامه های درسی برای دانشجویان در نظر گرفت.

3- در پژوهش اینابی و الشیخ(2007؛ به نقل از تسیوی و گااو، 2007)، نتایج)، نتایج نشان داد که معلمان ریاضی به تفکر انتقادی در دبیرستان توجهی نشان نمی دهند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی در 7 صفحه ورد ثابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات7
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنوع طلبی در 7 صفحه ورد ثابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف:

تنوع­طلبی عبارت است از تمایل کلی فرد به تغییر روند لذت بردن از زندگی، مشروط بر اینکه تغییر به خودی خود صورت گیرد، نه به خاطر ارزش کارکردی گزینه­های موجود. در واقع تنوع­طلبی انگیزه­ای شخصی است و یک ویژگی فردی است که دستیابی به گزینه­های جدید یا به تغییرهای پی در پی در میان گزینه­های موجود منجر می­شود. تنوع­طلبی افراد اغلب در حیطه تمایلات جنسی مشاهده می­شود بنابراین توجه به این بخش بسیار حائز اهمیت خواهد بود. عده­ای از افراد معتقدند که انسان در مدت طولانی نمی­تواند روابط جنسی خود را به شکل تک همسری ادامه دهد و وفاداری به همسر یک عقیده غیرعادلانه و قدیمی است. بنابراین می­توان گفت در بعضی از موارد، چیزی که به یک رابطه نامشروع عشقی می­انجامد، نیاز به تجربه شور و عشق زیاد و میل به تجربه کردن یک رابطه جنسی جدید و ممنوع می باشد (بلوچی، اسفیدانی و عمویی اوجاکی، 1394).

نقش تنوع طلبی در زندگی انسان

انسان بطور ذاتی و غریزی تنوع طلب و زیاده خواه است و هیچ­گاه از وضع موجود و داشته­های حال و جاری خود راضی نیست. انسان همواره تلاش میکند وسایل و ابزار و امکانات جدید و مدرن تر را در طول زندگی خود برای کسب رفاه و آسایش بیشتر امتحان کند. برای این کار یا شخصاً چیزی خلق می­کند یا از دسترنج دیگران بهره می­برد. این امر برگرفته از راحت طلبی انسان است و اینکه آدمی دوست دارد همواره در آسایش و امنیت باشد. زیاده­خواهی و تنوع­طلبی مانند دیگر غرایز روحی انسان دو جنبه دارد یکی خوب یکی هم بد. جنبه بد آن وقتی ظهور می­کند که انسان زیاده خواه و راحت طلب که همواره سعی می­کند تنوع را در زندگی خود حفظ کند بخواهد با استثمار دیگران و پایمال کردن حق دیگران به خواسته­هایش برسد. نتیجه این امر در طول تاریخ بشریت در سطح بین­المللی و جهانی جنگ­ها و خونریزی­های بی­شمار بوده است و در سطح جامعه و خانواده نادیده گرفتن حقوق دیگران وپایمال کردن آن و خیانت و دزدی  و قتل و فسادهای دیگر بوده است. به همین دلیل در آیین مبین اسلام و روایات و احادیث معصومین توصیه به قناعت و رعایت حق دیگران شده است.

.......

..............

........................


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:42 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

توانمندسازی

توانمندی به‌معنی"دادن قدرت یا اختیار به شخصی برای انجام عملی" گرفته شده و بر "توانمندسازی فردی" دلالت دارد (گروه مولفین تحت نظر لرنر، 1384).

توانمندسازی افراد به‌معنی تشویق افراد برای مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری‌هایی است که بر فعالیت آنها مؤثر است؛ یعنی فضایی برای افراد فراهم شود تا بتوانند ایده‌های خوبی را بیافرینند و آنها را به‌عمل تبدیل کنند. توانمندسازی، عنصر حیاتی کسب و کار در دنیای نوین است. اهدافی مانند نزدیک‌تر شدن بیشتر به مشتری، بهبود خدمات پس از فروش، ارائه مداوم نوآوری، افزایش بهره‌وری و در دست گرفتن میدان رقابت برای سازمان‌هایی به‌دست خواهد آمد که راه‌های جدیدی برای توانمند ساختن افرادشان یافته‌اند (اسمیت، 2000).

نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در تحقق اهداف سازمان، امری بدیهی و غیرقابل انکار است و شکی نیست که ثروت ملی یک کشور و به عبارت بهتر سرمایه انسانی در قالب مهارت‌ها، سازمان‌ها و انگیزه‌هایشان ظاهر می‌شود. مدیران باید به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از نیروی انسانی شاغل عوامل انگیزشی مؤثر در تحریک آنان را به درستی شناسایی کرده و تلاش نمایند که هر چه بیشتر این توان را در مسیر اهداف سازمان قرار دهند (ریاحی، 1383).

سابقه استفاده از اصطلاح توانمندسازی به دموکراسی صنعتی و دخیل نمودن کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمان تحت عناوین تیم‌سازی، مشارکت و مدیریت کیفیت جامع برمی‌گردد. این اصطلاح در سال 1980 به‌سرعت موضوع روز شد و توسط نظریه‌پردازانی چون کانگر و کاننگو (1998)، اسپیریتزر (1995)، کنت بلانچارد، جان پی کارلوس (2000) و آلن راندلف مورد بسط و گسترش قرار گرفت (سیگلرو و پیرسون، 2000).

اصطلاح توانمندسازی از دهه1980م به بعد، رواج بیشتری یافته است. در چند سال گذشته در بسیاری از کتاب‌ها و مقالات به مفهوم توانمند شدن اشاره گشته و به‌کاربردن این اصطلاح برای هر چیزی از تشکیل گروه تا سازمان‌های غیرمتمرکز معمول شده است. توانمند شدن در رشته‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و دین‌شناسی ریشه‌هایی دارد که به دهه‌های گذشته حتی قرن‌های گذشته برمی‌گردد (وِتِن و کامرون، 1996).

در دهه‌های اخیر، توانمندسازی كاركنان به‌عنوان یكی از دغدغه‌های مدیران تبدیل شده؛ زیرا حجم كاری مدیران به‌سرعت افزایش یافته است. بنابراین مدیران باید به زیردستان خود اعتماد كنند؛ در واقع شرایط كاری و رقابت سازمان‌ها بیش از هر چیز دیگری مدیران را وادار به توانمندسازی كاركنان می‌كند. به‌طوری كه امروزه توانمندسازی كاركنان یكی از اعجازآورترین رویكردهای توسعه منابع انسانی است؛ كه منجر به بالندگی نیروی انسانی و سازمان می‌شود. توانمندسازی یك حركت دائمی است و اهمیت آن همواره رو به افزایش است؛ چراكه اساس توسعه در كسب و كار امروز، همگام بودن با تغییرات اجتماعی، دستاوردهای تكنولوژی و تقاضای محیط رقابتی است و سازمان ها نیازمند افرادی هستند كه بتوانند بهترین استفاده از تكنولوژی پیشرفته را ارائه دهند، نوآوری‌ها را بیابند و بتوانند محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند (اسمیت، 2000).

 

کمالیان، سالارزهی و اولیایی (1392) در تحقیقی تحت عنوان بررسی تأثیرات فناوری اطلاعات بر توانمندسازی کارکنان سعی نموده است از دیدگاه مدیران و کارکنان و کارشناسان اداره کل فنی حرفه ای استان سیستان بلوچستان  این موضوع را بررسی کند. یافته های این پژوهش نشان داد بکارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به بالارفتن توانمندی کارکنان می انجامد.

نتایج پژوهش جمالی، ایران نژاد و جهانیان (1392) نشان داد كه كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهبود كیفیت عملكرد و افزایش مسئولیت تصمیم گیری بطور معناداری مؤثر بوده ولی كاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر استقلال و آزادی عمل آنها تأثیری ندارد.

آزما و همکاران (1391) در پژوهشی با عنوان، "کاربرد فناوری اطلاعات و رابطه ی آن با هوش سازمانی"، به بررسی  کاربرد فناوری اطلاعت و رابطه ی آن با هوش سازمانی در کارمندان دانشگا ه های استان گلستان پرداختند. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری شامل همه ی کارکنان دانشگاه های استان گلستان که اندازه ی نمونه ی آن بر اساس جدول کریستی مورگان تعیین شده است. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه ی مهم و معناداری در کاربرد فناوری اطلاعات با مؤلفه های تمایل به تغییر کاربرد دانش و چشم انداز استراتژیک وجود دارد.

داونپورت و شورت (2011) علت عمده تأثیر فن آوری اطلاعات بر ارتقاء عملکرد را عوامل اقتضایی مانند هدف اولیه استفاده از فن آوری اطلاعات، مثل نو آوری یا کارآیی یا طریقه استقرار فن آوری اطلاعات (زمان اجرای فن آوری اطلاعات، آموزش های لازم برای پشتیبانی از آن و سایر آموزش ها) می دانند که بر رابطه فن آوری اطلاعات و عملکرد اثر می گذارند.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:41 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه شنوایی – کلامی در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

برخی از روانشناسان، حافظه را براساس ماهیت مواد به یاد سپردنی، به دو نوع حافظه کلامی و غیر کلامی تقسیم بندی می کنند. حافظه کلامی به توانایی به یاد سپردن مواد کلامی نظیر نام ها، واژه ها و اطلاعاتی که به صورت کلامی ارایه می شوند، اشاره دارد. از سوی دیگر، حافظه غیر کلامی عبارت است از توانایی ذخیره و فراخوانی اطلاعات غیرکلامی نظیر تصاویر چهره، مسیرهای جغرافیایی و غیره. تمایز بین حافظه کلامی و غیر کلامی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل رابطه کاملا ثابت شده بین این دو نوع حافظه با دو نیمکره مغز است. حافظه کلامی، به لوب گیجگاهی میانی نیمکره چپ ارتباط می­یابد در حالی که حافظه غیر کلامی، با لوب گیجگاهی میانی نیمکره راست در ارتباط است  (فریرا کورا، 2014).

روش­های اندازه گیری حافظه شنوایی کلامی

تکالیف یادآوری مورد استفاده برای اندازه گیری حافظه شنوایی کلامی

پژوهشگران برای مطالعه حافظه تکالیف گوناگونی را طراحی کرده اند که از آزمودنی ها می خواهد اطلاعات قراردادی را به شیوه های مختلف به یاد بسپارند. در این میان، سه نوع تکلیف عمده یادآوری وجود دارد که اغلب برای ارزیابی حافظه شنوایی– کلامی، مورد استفاده قرار می گیرد:

1)     تکلیف یادآوری متوالی:

در این تکلیف، آزمودنی باید واژه ها را به همان ترتیبی که ارایه شده است، یادآوری نماید.به عنوان مثال، اگر ارقام " 4-6-1-7-8-2 " ارایه شود، انتظار می­رود آزمودنی، " 4-6-1-7-8-2 " را دقیقا با همان ترتیب یادآوری کن.

2)     تکلیف یادآوری آزاد:

در این تکلیف، لازم است آزمودنی واژه ها را با هر ترتیبی که می تواند یادآوری نماید. برای مثال، اگر فهرست واژه های" سگ، مداد، صابون، مو، میمون، رستوران" ارایه شود و آزمودنی تکرار کند: " میمون، رستوران، سگ، مداد، صابون، مو" حداکثر امتیاز را بدست می آورد.

.........

................

...............................



. Medial  Temporal  Lobe

. Serial Recall

. Free Recall


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ شنبه 28 بهمن 1396 ] [ 7:41 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 صفحه بعد