paperdownfile

محصولات دانشجویی

پاورپوینت بررسی تجارت الکترونیک

پاورپوینت بررسی تجارت الکترونیک

پاورپوینت تجارت الکترونیک در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت تجارت الکترونیک در 42 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

سایت لک لک جامع ترین سایت فروش اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی در سطح ایران میباشد که در تاریخ 18/6/85 مصادف با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) با هدف اشاعه فرهنگ کتاب خوانی افتتاح گردید تا از دو طریق سفارش اینترنتی و تلفنی (66975361-021) بتواند در خدمت همه هموطنان در سرتاسر ایران عزیزمان باشد.

از مزایای ویژه این سایت تحویل رایگان کتاب برای اعضای محترم سایت می باشد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:42 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت بررسی تراتریوم

پاورپوینت بررسی تراتریوم

پاورپوینت تراتریوم در 47 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات47
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت تراتریوم در 47 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

تراریوم از نظر معنی، باغ مینیاتوری در یک جام می باشد. تراریوم کلکسیونی از گیاهان کوچک است که در ظرفهای محدود و شفاف رشد می کنند. به عبارت دیگر، تراریوم باغ کوچک و خانگی است که در ظرف شیشه ای نگهداری می شود. درست کردن تراریوم که با سرخس و یا دیگر گیاهان کوچک پر می شود یک راه عملی و جالب برای داشتن منظره ای مینیاتوری در خانه می باشد.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:42 ] [ بابک ]
[ ]

پاورپوینت آموزشی ترفند های فتوشاپ

پاورپوینت آموزشی ترفند های فتوشاپ

پاورپوینت ترفند های فتوشاپ در 57 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات57
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت ترفند های فتوشاپ در 57 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

در زیر چند عملیات اضافی رو بعنوان روشی برای حقیقی تر جلوه دادن سایه ها ملاحظه خواهید کرد .
توسط این مراحل شما قادر خواهید بود از یک عکس Flat به یک عکس سه بعدی سایه دار برسید که بجای شناور بودن در هوا بیشتر بنظر برسه در پس زمینه قرار گرفته.
خوب شروع میکنیم:اول عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید و با دو بار کلیک کردن روی background آنرا به یک لایه تبدیل کنید.و بعد توسط Canvas یا ابزار crop مقداری فضای اضافه در اطراف آن ایجاد کنید.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:41 ] [ بابک ]
[ ]

دانلود 804 نمونه سوال آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی

دانلود 804 نمونه سوال آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی

دانلود 804 نمونه سوال آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی در قالب فایل pdf در حجم 206 صفحه به همراه پاسخنامه کلیدی و کتاب اصلی آیین نامه راهنمایی و رانندگی


مشخصات فایل
تعداد صفحات206
حجم8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf
دسته بندینمونه سوال آیین نامه

توضیحات کامل

دانلود 804 نمونه سوال آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی در قالب فایل pdf در حجم 206 صفحه به همراه پاسخنامه کلیدی و کتاب اصلی آیین نامه راهنمایی و رانندگی ( اختصاصی مجموعه آفمَس)




محتویات بسته سوالات:.


این بسته شامل 804 سوال به همراه پاسخنامه کلیدی بوده و شامل 10 بخش می باشد و سوالات آزمون مربوط به مباحث زیر می باشند:

بخش اول: علائم راهنمایی و رانندگی

بخش دوم: هوشیاری

بخش سوم: هدایت و کنترل وسیله نقلیه

بخش چهارم: برخورد و واکنش

بخش پنجم: آگاهی از خطرات

بخش ششم: عابرین پیاده

بخش هفتم: مقررات راه و آزاد راه

بخش هشتم: تصادفات

بخش نهم: نحوه بار و بارگیری وسیلیه نقلیه

بخش دهم: حق تقدم

-----------------------------------------------------------

 

مزایای بسته شامل:

1- تمامی نمونه سوالات برگرفته از آخرین تغییرات کتاب آیین راهنمایی و رانندگی کشور طراحی و تنظیم گردیده است.

2- تمامی سوالات دارای پاسخنامه می باشد.

3- فایل pdf کتاب "آیین نامه راهنمایی و رانندگی" نیز داخل فایل گنجانده شده است.

4- فایل طراحی شده به قدری جامع است که کلیه سوالات احتمالی آیین نامه راهنمایی و رانندگی را بدون مطالعه کتاب اصلی پوشش داده است و شما را از مطالعه کتاب اصلی بی نیاز خواهد کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------

اخطار : این نمونه سوالات توسط وبسایت آفمَس به نشانی ofmas.ir جمع آوری و آماده شده اند . هرگونه کپی برداری جهت سود مادی و همچنین فروش این بسته توسط افراد و وبسایت های خارج از مجموعه آفمَس ، شرعا و قانونا حرام بوده و بدون اطلاع قبلی موجب تنظیم شکایت توسط مدیریت وبسایت شده و پیگرد قانونی خواهد داشت .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:41 ] [ بابک ]
[ ]

تفسیر نمره گذاری و اجرا یک نمونه واقعی از آزمون-scl-90

تفسیر نمره گذاری و اجرا یک نمونه واقعی از آزمون-scl-90

فایل تفسیر اجرا و نمره گذاری یک نمونه واقعی از آزمونscl90 در 10 صفحه ورد و قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فایل تفسیر اجرا و نمره گذاری یک نمونه واقعی از آزمونscl90 در 10 صفحه ورد و قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                   دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                         دارد

نوع فایل:                                                                    WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

شکایت اصلی(Chief complaint):

مدت زیادی هست که اینجا بستری ام. مادرم یک روانی بود، میانه من و خواهرم را به هم میزد.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

بیمار از 3سال قبل در بیمارستان رازی بستری شده است، خود وی از نشانه های بیماری اش چیزی به خاطر ندارد. اما براساس آنچه در پرونده وی ثبت شده است، علت بستری وی دعوا و درگیری لفظی با مادر و خواهرش، تحریک پذیر بودن، از منزل خارج شدنهای مکرر و عدم نظافت شخصی بوده است.

بیماری قبلی(Previous illness):

بیمار 18سال قبل در دوران خدمت سربازی برای اولین بار در بیمارستان بستری شده است و با تشخیص بیماری دو قطبی از خدمت معاف شده است. پس از آن به دفعات در بیمارستان بستری شده است. علت بستری شدنهای بعدی وی؛ شکستن شیشه ها و وسایل منزل، تهدید مادر و خواهرش و گوشه گیریهای مداوم بوده است. یکسا پس از ابتلا به بیماری قصد خروج از مرز به صورت غیرقانونی داشته، ولی توسط مأمورین دستگیر شده و مورد کتک کاری قرار گرفته است. به گفته خودش پس از آن علائم بیماری اش شدت یافته است.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

بیمار از دوران کودکی نیز گوشه گیر بوده و رابطه صمیمی با کسی نداشته است. در دوران تحصیل نمرات پایینی کسب میکرده و غیبت های مکرری داشته است. دانش آموز ضعیفی بوده است.

تاریخچه خانودگی(History Family):

بیمار دارای 2برادر و 1 خواهر  میباشد و فرزند چهارم خانواده است. پدر و مادرش 30سال قبل طلاق گرفته اند و بیمار و خواهرش با مادر خود زندگی کرده اند. رابطه وی با خواهر و مادرش خوب نبوده است. مدام با آنها مشاجره داشته است. مادرش فردی عصبی و تحریک پذیر بوده است اما سابقه بستری نداشته است. مادرش سال گذشته فوت کرده است.

معاینه وضعیت روانی

  1. وضیعت ظاهری (General Appearance):

بیمار لباسهایش مرتب است و سن ظاهری وی بیش از سن تقویمی اش میباشد.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

دچار کندی روانی- حرکتی است.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attiude):

بیمار با آزمونگر همکاری لازم را دارد.

  1. خلق(Mood):

خلق وی پایین و افسرده میباشد.

  1. عاطفه(Affect):

عاطفه اش متناسب با خلق است.

 

  • تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محور    I:  اختلال افسردگی اساسی

محور  II: -................

محور:III -........................

محورIV: طلاق والدین، فوت مادر

محور: 55

الف) شاخص های کلی

شاخص های شدت کلی (GIS ):

 نمره T آزمودنی در این شاخص برابر با 52 است. این نمره حاکی از وجود نسبی مشکلات روانی در فرد است. بر اساس نیمرخ، آزمودنی در این شاخص در رتبه 70 درصدی قرار می گیرد. وضعیت فرد از لحاظ شدت کلی استرس تجربه شده از 70 درصد افراد وخیم تر است.

شاخص درماندگی نشانه های مثبت ( PSDI):

 نمره T آزمودنی در این شاخص برابر با 50 است. رتبه درصدی معادل این نمره نیز 50 است. لذا فرد در این شاخص از لحاظ شدت نشانه ها در وضعیت متوسطی قرار دارد.

مجموع نشانه های مثبت ( PST):

نمره T آزمودنی در این شاخص برابر با 59 است. رتبه درصدی معادل این نمره 81 می باشد. این نمره نشانگر گستردکی و پیچیدگی نشانه های فرد است.

 

ب) ابعاد نشانه ها ( از بیشترین به کمترین)

افسردگی ( DEP):

بالاترین نمره فرد در این آزمون مربوط به این بعد است. نمره T آزمودنی در این بعد برابر با 74 است. وضعیت فرد در این بعد از 98 افراد عادی وخیم تر است. نمره بالا بیانگر این است که شخص درحال تجربه نشانه های افسردگی از قبیل: از دست دادن لذت، ملالت، احساس تنهایی، گریه کردن، گوشه- گیری، افت انگیزش و کاهش انرژی است. که با توجه به وضعیت روانی این نشانه ها در مورد وی صدق می کند.

حساسیت بین فردی ( I-S):

 نمره T در این بعد برابر با 61 است. که در نقطه مرزی قرار می گیرد. این نمره حاکی از این است که شخص در موقعیت های بین فردی دچار مشکل است. نسبت به روابط با دیگران انتظارات منفی دارد. در مقایسه با دیگران احساس حقارت می کند. مداخلۀ مورد نظر در این موقعیت باید ترکیبی از ارتباط درمانی حمایت کننده و بازسازی شناختی و جرأت آموزی باشد.

............

...................

................................

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:41 ] [ بابک ]
[ ]

اجرا و تفسیر گام به گام از یک نمونه واقعی آزمون میلون

اجرا و تفسیر گام به گام از یک نمونه واقعی آزمون میلون

اجرا و تفسیر از یک نمونه واقعی آزمون میلون در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

اجرا و تفسیر از یک نمونه واقعی آزمون میلون در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری و نیمرخ:                                         دارد

تجزیه، تحلیل، تفسیر و بحث:                                          دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

تفسیر گام به گام میلون

گام اول: وارسی شاخص های روایی

  1. وارسی نمره مقیاس روایی(V)

در این پروفایل نمره مقیاس روایی برابر با صفر است V=0، که نشان از اعتبار آزمون می باشد.

  1. وارسی نمره مقیاس افشاء(X)

نمره مقیاس افشاء در این آزمودنی برابر با 66 می باشد و چون بین نمرات 34 تا 178قرار دارد، در نتیجه پروفایل معتبر است. خصوصاً كه مقیاس V نیز صفر است.  با توجه به اینکه نمره ی آزمودنی کمی بالاتر از  دامنه ی  مورد  قبول برای اعتبار پروتکل می باشد می توان نتیجه گرفت، که آزمودنی حالت دفاعی داشته و برخی از  مشکلات روانشناختی خود را انکار کرده است.

  1.  وارسی نمره مقیاس مطلوبیت(Y)

نمره ی آزمودنی در مقیاس مطلوبیت 59 می باشد، می توان استنباط کرد که  آزمودنی تمایل به انکار مشکلات روانشناختی دارد.

  1.  وارسی نمره مقیاس بدنمایی(Z)

این شاخص نشان می دهد كه فرد تا چه اندازه خود را با اصطلاحات روان شناختی منفی توصیف می كند. وجود برافراشتگی در این شاخص(BR=54) می تواند نشانۀ احساس پوچی ، عزت نفس پایین، احتمال خود تخریبگری، ، احساس گناه و افسردگی باشد.

در كل چون در شاخص های روایی X و Z با برافراشتگی متوسط رو به رو هستیم(نیمرخ دره ای در نشانگرهای اصلاحی) این برافراشتگی ها ممكن است ناشی از فریاد كمك خواهی از سوی مراجع باشد.

 

گام دوم: وارسی مقیاس های آسیب شدید شخصیت

بررسی ها در مقیاس های آسیب شدید شخصیت كه شامل: اسكیزوتایپال، شخصیت مرزی و پارانویید است، نشان می دهد كه هیچ گونه برافراشتگی قابل ملاحظه ای در سه مقیاس وجود ندارد یعنی مقدارBR نهایی در این مقیاس ها كمتر از 75 است. بنابراین وجود این اختلالات در این بیمار را می توان رد كرد.

گام سوم: وارسی مقیاس های الگوهای بالینی شخصیت

در این گام از تفسیر به بررسی مقیاس های 1 تا 8B می پردازیم و مقیاس های برافراشته را مشخص نموده و به تفسیر آنها می پردازیم. همان گونه كه در نیمرخ نشان داده شده است مقیاس 2B یا اختلال شخصیت افسرده در این آزمودنی  BR=78 است كه به تفسیر آن می پردازیم، مقیاس های دیگر دارای برافراشتگی چشم گیر نیستند.

مقیاس افسردگی(2B)

 نمراتی كه این فرد بدست آورده نشان می دهد که آزمودنی اختلال شخصیت که به گونه ای دیگر تصرح نشده (NOS) همراه با صفات شخصیت افسرده، كه BR آن برابر با 78 است . سبك شخصیتی افسرده نه تنها شامل نشانه های بازگشتی افسردگی است، بلكه الگوی پایداری از افكار، نگرش ها، رفتارها و خودپنداره مربوط به افسردگی را در بر می گیرد. این قبیل افراد خود را بی ارزش، آسیب پذیر، نابسنده، ناموفق وگناه كار تلقی می كنند و اغلب درگیر انتقاد از خویش هستند. رخدادها را به گونه ای ناامیدانه و تقدیرگرایانه تصور می كنند. آموخته اند كه مسخره و ریشخ.................................

...............

.......................

انواع كدهای شایع با اختلال شخصیت افسرده

به علت برافراشتگی در مقیاس های D(افسرده خویی) و CC (افسردگی اساسی)، بررسی كدهای شایع باید با احتیاط صورت گیرد زیرا ابتدا باید افسردگی بالینی با موفقیت درمان و بعد به اختلال شخصیت افسرده پرداخته شود. به طور كلی دو كد شایع قابل بررسی است ولی به علت برافراشتگی پایین در این دو مقیاس، تفسیر با احتیاط صورت می گیرد.

2B3(افسرده، وابسته)

بیماران دارای این كد، بسیار شبیه تیپ فرعی "افسرده مرضی" هستند، این افراد علاوه بر ویژگی های اساسی سبك شخصیت افسرده، مشخصه های اساسی سبك شخصیت وابسته را نیز دارا هستند. ویژگی های اصلی این بیماران عبارتند از: افسردگی، دلسردی، ناامیدی. آنها اغلب ظاهری غمگین و وضیعتی افسرده، تقریباً وداوم دارند و گرفتار اختلالات خواب هستند. رفتارشان ناهوشیارانه در جهت برانگیختن همدردی، حمایت و دلسوزی دیگران است.

توجه: چون فرد از نظر بالینی افسرده است، سبك شخصیتی توصیف شده در این جا ممكناست مظهری از افسردگی و نه سبك شخصیتی اصلی باشد. اگر این امر صادق باشد، باید پس از درمان موفقیت آمیز افسردگی نشانه ها و رفتارهای نشان دهنده این سبك شخصیت كاهش یابد.

2B8A(افسرده، منفی گرا)

فرد افسردگی را با خشم، تحریك پذیری و شكوه از بی حوصلكی در هم می آمیزد. بین تندخویی و رنجیدگی از دیگران در مقابل خودتنبیهی و خود انتقادگری در نوسان است. معمولاً احساسات را به روش لجاجت، تعلل و نابسندگی بروز می دهد.

دلالت های درمانی

كانون عمده مداخله برای این افراد مداخله های مربوط به رفتار میان فردی، طرحواره های شناختی، خودپنداره و انتظارات است. فنون ویژه احتمالاً مشتمل بر مهارت های اجتماعی،  جرأت ورزی، مداخله های شناختی كه فرض های زیربنایی را به چالش می كنند، برنامه های رفتاری كه فعالیت های مرتبط با لذت را افزایش می دهند، شركت در گروه هایی كه ......................

..................

گام چهارم: وارسی مقیاس های نشانگان بالینی

فرد در مقیاس های نشانگان بالینی شدید، در مقیاس CC(اختلال افسردگی اساسی) BR=95را بدست آورده و در مقیاس های بالینی شدید دیگر ، اختلال اضطرابیBR=60.5 ، شبه جسمی BR=60.5، افسرده خوییBR=55.5 به تفسیر افسردگی شدید می پردازیم.

افسردگی عمده(CC)

..........................

.....................................

گام ششم: تلفیق یافته های آزمون با سایر منابع اطلاعاتی

همان طور كه در پروفایل این فرد مشاهده می شود شاخص های اصلاح و تعدیل، الگوی پاسخ غیر عادی ای را نشان نمی دهند و فرد به سؤالات با دقت پاسخ داده و سؤالات را فهمیده است و همكاری خوبی با آزمون گر داشته است. در مورد مقیاس های شخصیتی، برافراشتگی های قابل توجهی در اختلال شخصیت افسرده ذكر است. همچنین در مقیاس نشانگان بالینی نیز برافراشتگی بالایی برافر نشانگان شدید بالینی یعنی اختلال افسردگی اساسی نیز به چشم می

...........................................

.............................................

 

تشخیص:

محور I: اختلال افسردگی اساسی.

محور II: ...............................

محور III: .............................

محور IV: مشکلات تحصیلی و روابط بین فردی

محور V:....................................

 

 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:41 ] [ بابک ]
[ ]

گام به گام اجرا و تفسیراز یک نمونه واقعی آزمون میلون

گام به گام اجرا و تفسیراز یک نمونه واقعی آزمون میلون

گام به گام اجرا و تفسیراز یک نمونه واقعی آزمون میلون در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندی3D character & object

توضیحات کامل

 گام به گام اجرا و تفسیراز یک نمونه واقعی آزمون میلون در 16 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:


شکایت اصلی(Chief complaint):

هیچ امیدی به زندگی ندارم، میخواستم خودکشی کنم، بخاطر همین من را آوردند بیمارستان بستری کردند.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

 بیمار در حال حاضر به دلیل اقدام به خودکشی و رگ زنی در بیمارستان بستری شده است. به گفته خود بیمار، زندگی بدون همسرش معنی ندارد. طی 2هفته اخیر دو بار اقدام به خودکشی کرده است. خواب و اشتهایش کم شده است، دائماً در فکر فرو میرود و حوصله کسی را  ندارد. تمایلی برای صحبت کردن با اعضای خانواده اش را ندارد.مدت 2سال است که به قبرستان میرود و میگوید با همسرش زندگی میکند. و علیرغم دعواهای خانوادگی بر سر این قضیه، مرتب بر خواسته اش اصرار می کند.

بیماری قبلی(Previous illness):

بیمار اولین بار 3سال قبل متعاقب فوت همسرش به دلیل اقدام به خودکشی در بیمارستان ابن سینا بستری شده است. سابقه چندین بار بستری دارد. طی 3سال گذشته به دلیل احساس پوچی و ناامیدی نسبت به زندگی چندین بار به روانپزشک مراجعه کرده است. داروهای مصرفی توسط وی شامل: فلوکستین، والپروات سدیم و بیپریدن است. چندین بار نیز شوک دریافت کرده است. به گفته خود وی تأثیر شوک بهتر از دارو بوده است.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

بیمار در دوران کودکی مشکل رشدی یا روانی نداشته است. در دوران دبستان و راهنمایی چند دوست صمیمی داشته است. دوران سربازی را با موفقیت تمام کرده است. سابقه اعتیاد به ترک به مدت دو سال داشته است، اما ترک کرده است در حال حاضر سیگار می کشد.

تاریخچه خانودگی(History Family):

بیمار دارای 2برادر و 3خواهر می باشد و فرزند ارشد خانواده است. ازدواج پدر و مادرش فامیلی نبوده است. پدر وی 5سال قبل فوت کرده است.همسرش 3سال قبل فوت کرده است. رابطه

.................

 

معاینه وضعیت روانی

  1. وضیعت ظاهری (General Appearance):

بیمار لباس را بطور کامل به تن دارد و موهایش کوتاه است. سن ظاهری بیمار بیشتر از سن تقویمی اش است.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

بیمار دچار کندی روانی- حرکتی است.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attiude):

همکاری لازم را با آزمونگر ندارد.

.................

 

تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محور    I: اختلال افسردگی اساسی

محور  II: -

محور:III -

محورIV: فوت همسر- فوت پدر

محور: 45

 

  • گام اول: بررسی شاخص های روایی
  1. وارسی نمره مقیاس روایی(V):

در این پروفایل نمره مقیاس روایی برابر با صفر می باشد، در نتیجه آزمون معتبر می باشد.

  1. وارسی نمره مقیاس افشاء(X):

نمره مقیاس X در این آزمودنی برابر با 175 است، چون بین نمرات 34-178 قرار می گیرد بنابراین پروفایل معتبر می باشد، بویژه اینکه نمره V صفر می باشد.

  1. وارسی نمره مقیاس مطلوبیت(Y):

نمره این مقیاس برافراشتگی ندارد. چون نمره آزمودنی 34 و پائین تر از 75 می باشد نشاندهنده این است که فرد سعی در مطلوب جلوه دادن خود ندارد و مشکلات روانشناختی خود را کمتر انکار می کند.

  1. وارسی نمره مقیاس بدنمایی(Z):

با نمره 85 که فرد در این مقیاس بدست آورده،نشانده..........................

گام ششم: تلفیق یافته های آزمون با سایر منابع اطلاعاتی

 همانگونه که در پروفایل این فرد مشاهده می شود این فرد در شاخص های اصلاح و تعدیل پاسخ های غیر عادی نشان نداده و به سؤالات به دقت پاسخ داده است. آزمودنی رابطه خوبی با درمانگر نداشته است. در الگوهای بالینی شخصیت فرد در مقیاس های 2A و 2B بیشترین برافراشتگی را نشان می دهد. در الگوهای بالینی شخصیت فرد بیشترین برافراشتگی را در 2B (BR=87.5) نشان می دهد که با توجه به موارد متعدد خودکشی و خودزنی و انجام رفتارهایی که موجب گریز او از مردم و خانواده اش شده انتظار می رود فرد در مقیاس 2A هم برافراشتگی قابل ملاحظه ای را نشان دهد. و افکار پارانوئیدی و مشکل تفکر داشته باشد.

.....

...............

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:40 ] [ بابک ]
[ ]

نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2

نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI-2

نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI2 در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات18
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمونه واقعی از اجرا نمره گذاری و تفسیر پروفایل MMPI2 در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

اهداف درمانی پیشنهادی:                                             دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

MMPI-2  تفسیر پروفایل

Case 1: اختلال وسواس فکری و عملی

Case 2: اختلال افسردگی

CASE 1

تاریخچه بیماری فعلی:

طبق گفته های مصاحبه شونده نشانه های وسواسی را در تمام موقعییتها دارد و نشانه های وسواسی از قبیل شست و شو و کمی وارسی. نشانه های دیگر همراه رفتار وسواسی: اضطراب، دلشوره ی شدید، دلمشغولی شدید و توجه به رفتار و فکر ایجاد کننده ی اضطرای تا زمان رفع اضطراب و عدم دست زدن به کاری به هنگام اضطراب. بی حوصلگی، کم حرفی و زود رنجی. طبق گفته ی خودش تا حدودی به علت اضطراب دچار بی اشتهایی شده است. فرد مصاحبه شونده میگفت که زمانی که اضطراب پیدا میکند، تمرکز حواس خود را از دست میدهد و کمی سردرد پیدا میکند به دلیل دلمشغولی فکر به انجام رفتار ناشی از اضطراب فکری تا حدودی سردرگم میشود. در زمان اضطراب تا حدودی رگ دستش میگیرد و در نقطه ی خاصی از بدنش احساس درد میکند (به گفته ی خودش در آن لحظه نفس عمیق میکشد تا خودش را کنترل کند).

4.تاریخچه بیماری قبلی:

بیماری طبی: بیماری پوستی داشته ام.

مصرف دارو: طبق گفته ی خودش داروی جدی ای مصرف نمیکرده است.

5.تاریخچه رشدی:

زود راه افتادن (قدم برداشتن- پویایی شدیدتر دررابطه با فعالیتها و رفتارهایش- در موقع سنی خودش به مدرسه می رفته است- رشد وزنی و قدی اش در دوره ی راهنمایی تسریع یافته تر بوده است- قبل از رفتن به مدرسه گریه میکرده است و میخواسته زود به مدرسه برسد تا دیر نشود- در مسائلی از قبیل مقایسه شدن، مصاحبه شونده اضطراب پیدا میکرده و رقابتی عمل میکرده است- نظر وی در مورد تجارب اولیه اش سرتاسر اضطراب و تشویش توصیف شده و بزرگترین نقطه عطف منفی زندگی اش از دنیا رفتن پدرش بوده که باعث شده حتی ورود به دانشگاهش لذت دلخواه رضایت خاطر برایش فراهم نکند.

 

 

6.تاریخچه زندگی خانوادگی:

پدرش از دنیا رفته است و مجموعا 6 خواهر و برادرند و به گفته ی خودش پدرش افسردگی داشته و وسواس شخصیتی نیز داشته است (منتها هیچ درمانی بر روی وی انجام نگرفته است). خانواده اش مشکلی از لحاظ سوء مصرف مواد نداشته اند. برادرش نیز دو سال بعد مرحومیت پدرش تاثیر منفی و مخرتری بر روی افکار و احساسات وی گذاشته است. به طوریکه اضطرابش تشدید یافته شده بود

ارزیابی در تشخیص چند محوری:

محور   I

اختلال وسواس- عملی

محور  II

.....................

محور  III

......................................

محورIV

مشکلات مرتبط با محیط تحصیل و محیط اجتماعی

محور

............
 

تحلیل اضطراب:

اولا، شاید به دلیل واکنش معکوس بوده است.

دوما، شاید به دلیل وسواس جابجایی بوده از آنجائیکه محیطی را که نتوانسته کنترل نماید و منظم و مدیریت کند افکار وسواسی پدیدار شده است.

 

تفسیر پروفایل MMPI (CASE 1):

مقیاسهای روایی و بالینی:

روایی نیمرخ آزمون دارای روایی میباشد و مقیاس L (دروغ سنج) پایین میباشد که این نشاندهنده ی سطح تحصیلات بالای آزمودنی میباشد و تا حدودی آزمودنی Bad-faking داشته است که نشانگر فریاد کمک طلبی وی میباشد.

نمره ی بالای آزمودنی در مقیاس 7 نشانگر نگرانی، کمالگرایی و تنیدگی میباشد و همچنین نشاندهنده ی انواع گسترده ای از ترسهای بدگمانی است

فرمولبندی برنامه ی درمانی و درمان پیشنهادی:

الف: درمان پیشنهادی:

  1. درمان شناختی رفتاری ازنوع مواجهه و پیشگیری از پاسخ
  2. دارو درمانی (فلوکستین)

ب: فرمولبندی برنامه ی درمانی:

برنامه درمانی را از لحاظ هدفهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با بیمار مورد بحث و مذاکره قرار می دهیم. هر نوع رویارویی که قرار است اتفاق بیافتد از پیش با بیمار در میان گذاشته میشود و این نکته مورد تاکید قرار میگیرد و از بیمار خواسته میشود که نوع اعتراض و یا نگرانی خود را ابراز کند و دربارهی اهمیت مواجهه فراتر از رفتار روزمره هم بحث میشود که نوع اعتراض و یا نگرانی مشخص شود و به بیمار تکالیف خانگی و تمرینهای لازم ارائه میشود و منطق کارکرد وسواس برایش تشریح میشود و بعد منطق کارکرد وسواس عملی برای پیشگیری از پاسخ

Case 2

تاریخچه بیماری فعلی:

نشانه های شناختی: غم، ناراحتی و تشویش، دلهره و نگرانی

نشانه های هیجانی: برانگیختگی به هنگام اضطراب و افزایش فعالیت اعصاب سمپاتیک

نشانه های انگیزشی: کندی روانی- حرکتی، خواب افراطی و اشتهای زیاد

نشانه های رفتاری: سازش با موقعیت جدید نه سازگاری

الف) مصاحبه شونده، افسردگی شدیدی را هر ازگاهی تجربه میکند به طوریکه نمیتواند خود را شاداب و خوشرو نگه دارد.

ب) تا حدودی در روابط اجتماعی و ارتباط با اطرافیانش به خصوص افراد غریبه دچار مشکل است.

ج) هم از تنهایی خود لذت میبرد و هم از تنهایی خود رنج میبرد.

Neglect              avoidance         depression     

د) گرایش به تنهایی دارد و خواهان ارتباط اندک ولی متناسب شانش دارد.

ه) علایم غیر عادی اش: در اوایل بامداد بیدار میشود و کم اشتها است و کندی روانی حرکتی دارد.

4.تاریخچه بیماری قبلی:

بیماری طبی: بیماری خاصی

 

جمع بندی نهایی (ارزیابی مصاحبه کننده از مصاحبه شونده):

الف: به دلیل شرایط تجربه شده اش (تجارب منفی و تلخ) راجع به مرحوم شدن پدرش افسردگی را تجربه میکرده است. و افسردگی شدید و پایداری از لحاظ زمانی که به اختلال Dystymic نزدیک است.

ب: مصاحبه شونده تا حدودی توانسته بر روی رفتارهایش کنترل داشته باشد.

ج: شخصیت اجتنابی  نیز دارد و خواهان گوشه گیری و تنهایی می باشد.

ارزیابی در تشخیص چند محوری:

محور   I

..................

محور  II

اختلال شخصیت اجتنابی

محور  III

.................

محورIV

مشکلات مرتبط با محیط تحصیلی و محیط اجتماعی

محور

..............................

 

تفسیر پروفایل MMPI-2 (CASE 2):

مقیاسهای روایی و بالینی:

روایی نیمرخ آزمون دارای روایی میباشد و مقیاس L (دروغ سنج) پایین میباشد که این نشاندهنده ی سطح تحصیلات بالای آزمودنی میباشد و نمره ی بالای آزمودنی در مقیاس2 نشانگر یک افسرده خویی می باشد. نمرات آزمودنی همسو با مصاحبه ای است که انجام گرفته است. برخورد فرد با مشکلاتش همراه با بدبینی، درماندگی و ناامیدی است. این ویژگی ها حتی میتوانند همان خصوصیات شخصیتی ای باشند که فرد هنگام برخورد با مشکلات را

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:40 ] [ بابک ]
[ ]

نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئو

نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئو

نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئودر 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات13
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمره گذاری و تفسیر یک نمونه واقعی آزمون نئودر 13 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

خلاصه ای از توضیحات فایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

شکایت اصلی(Chief complaint):

حوصله هیچ کاری رو ندارم. همه اش ناراحتم. احساس میکنم تا اندازه ای از زندگی خسته شدم.

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

بیمار طی 8ماه گذشته بخاطر ازدواج معشوقه اش با شخصی دیگر، گوشه گیر شده، احساس شادمانی کمی دارد. شب ها تا دیر وقت بیدار می ماند، میلی به غذا خوردن ندارد. بیشتر اوقات ساکت است. و با هم اتاقی هایش در خوابگاه کمتر وارد تعامل میشود. احساس بیهودگی و بی فایدگی میکند، مشکلاتی در تمرکز و توجه دارند و نمی تواند به کارهای درسی اش برسد. احساس ضعف، خستگی و فرسودگی میکنند. احساس تنهایی و پوچی میکنند.

بیماری قبلی(Previous illness):

بیمار از 10 سال گذشته مشکلات کلیوی داشته و چندین بار بستری شده است. چند بار اقدام به خودکشی کرده. به ندرت با دوستانش رابطه برقرار میکرده است.

تاریخچه گذشته شخصی(Past personal History ):

در دوران کودکی، سنین ابتدایی و راهنمایی گوشه گیر نبوده و روابطش با همسالان خوب و فردی اجتماعی بوده است. در مدرسه عملکرد خوبی داشته. دوران سربازی را بدون مشکل گذرانده است.

معاینه وضعیت روانی

  1. وضیعت ظاهری (General Appearance):

 لباسهایش مرتب است و رنگهای تیره پوشیده. سن ظاهری وی با سن تقویمی اش کوچکتر نشان میدهد.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

کندی روانی- حرکتی دارد.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attiude):

با آزمونگر همکاری لازم را دارد.

  1. خلق(Mood):

افسرده و غمگین

  1. عاطفه(Affect):

متناسب با خلق است.

  1. تکلم(Speech):

بیمار  با صدای آهسته صحبت میکند، حجم کلام وی کاهش یافته است.

  1. اختلالات ادراک(Perceptual Disorder):

توهم ندارد.

  1. محتوای فکر(Though content):

طبیعی است

  1. قضاوت(Insight):

قضاوت ضعیف است

 

  • تشخیص پنج محوری DSM-IV-TR

محور    I:  اختلال افسردگی اساسی

محور  II: -

محور:III ..............

محورIV: ......................

محور: 75

آزمون NEO

  1. عبارت های بدون پاسخ

آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ یک از سؤالات را  بدون جواب نگذاشته است و از این نظر آزمون اعتبار داشته و می توان به گام بعدی تفسیر رفت.

  1. کنترل اعتبار

آزمودنی به سه سؤال موجود در پایین پاسخ نامه پاسخ داده و پاسخ وی مبین این امر است که وی با دقت و صادقانه به عبارات پاسخ داده است. با توجه به خود پاسخ نامه نیز می توان فهمید که آزمودنی به تمام سؤالات پاسخ داده و هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذاشته است و پاسخ ها را نیز در محل صحیح ثبت کرده است و این نشان دهنده این است که وی با دقت تک تک سؤالات را خوانده و پاسخ داده است و با بی توجهی و سرسری به سؤالات پاسخ نداده است در نیتجه پاسخنامه معتبر است و لذا به گام بعدی تفسیر می رویم.

تمایل به پاسخ مثبت دادن به عبارت ها

در وارسی تمایل آزمودنی به بلی گویی، این نتیجه بدست آمد که آزمودنی در مجموع سؤالاتی که به آنها پاسخ "کاملاً موافقم و موافقم" را داده است کمتر از 150 می باشد ،بنابراین فرد تمایلی به بله گویی ندارد.

تمایل به پاسخ منفی دادن به عبارت ها

در بررسی نه گویی نیز شواهد دال بر تأیید آن بدست نیامد؛ یعنی پاسخنامۀ آزمودنی کمتر از 50 مورد پاسخ "کاملاً موافقم و موافقم" ندارد و تمایل به نه گفتن به سؤالات در وی وجود ندارد و پاسخنامه معتبر است.

پاسخ دهی تصادفی

در این پاسخنامه پاسخ تصادفی به سؤالات وجود ندارد و بیش از 6 پاسخ "کاملاً مخالفم" متوالی، بیش از 9 پاسخ "مخالفم"، بیش از 10 پاسخ "نظری ندارم"، بیش از 14 پاسخ "موافقم" و بیش از 9 پاسخ "کاملاً موافقم" متوالی در پاسخ های فرد مشاهده نمی شود و می توان نتیجه گرفت آزمودنی با انگیزه کافی به سؤالات پاسخ داده و از روش پاسخ های تصادفی استفاده ننموده است.

..................

- فرضیه های بالینی و دلالت های درمانی

چنین افرادی دارای ویژگی های شخصیتی افسرده می باشند که به نظر درمان شناختی مفید باشد و برای اختلال افسردگی بیمار دارو درمانی بهترین شیوة درمان می باشد.

    8- ثبات پروفایل

چنین پروفایلی در دوران بزرگسالی این فرد از ثبات خوبی برخوردار است؛ این توصیف می تواند راهنمای خوبی برای توصیف فرد، حتی در سالخوردگی او باشد. چنانچه روان درمانی یا تغییراتی در سلامت وی روی ندهد، او با همین ویژگی ها به زندگی خود ادامه خواهد داد.

...............

......................

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:40 ] [ بابک ]
[ ]

نمره گذاری ، تفسیر و شرح حال نمونه واقعی آزمون ویسکانسین

نمره گذاری ، تفسیر و شرح حال نمونه واقعی آزمون ویسکانسین

نمره گذاری ، تفسیر و شرح حال نمونه واقعی آزمون ویسکانسین در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات10
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

نمره گذاری ، تفسیر و شرح حال نمونه واقعی آزمون ویسکانسین در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نمونه واقعی از آزمون های روانشناسی

 

 خلاصه ای  از توضیحات ف ایل

 

مصاحبه تشخیصی:                                                      دارد

شرح حال بیمار (تاریخچه شخصی و خانوادگی و ......):     دارد 

تفسیر و نمره گزاری:                                                    دارد

نوع فایل:                                                                   WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

خلاصه ای از متن آزمون:

 

شکایت اصلی(Chief complaint):

با والدینم درگیرم، نمیدونم چرا حال و حوصله شونو ندارم، میخوام تنها باشم زوره مگه؟! .

سابقه بیماری فعلی(History of present illness):

در دو ماه گذشته غالباً گریه می کرده، علاقه خود را به دوستانش از دست داده و به مدرسه و فعالیت های اجتماعی هم بی علاقه شده بود.زیاد غذا می خورد و وزنش این اواخر بالا رفته و مادرش در این مورد خوشحال نبود، بیمار اظهار می کرد که مادرش در مورد مراقبت از خود مدام به او تذکر می داد و در واقع به همین دلیل بیمار دست به خودکشی زده(برای اینکه مادرش از غذا خوردن زیاد او اعتراض داشته). بیمار تغییراتی در الگوی خواب داشته و این اواخر احساس خستگی شدید می کند و گاهی فکر می کند چیز مهمی وجود ندارد که بخاطر آن از رختخواب بیرون بیاید. و اشاره کرد که منتظر دیدار دوست پسرش که دانشجوی شهر دیگری است و به دلیل فاصله دور مدتهاست که از او خبری ندارد و به خانه بر نگشته است.

 

بیماری قبلی(Previous illness):

3سال قبل بدلیل درگیری با خواهر بزرگش اقدام به اولین خودکشی از طریق خوردن مرگ موش کرده و بخاطر این مسمومیت، 3 روز در بیمارستان بستری بوده است. وقتی از بیمار دلیل این اقدام را پرسیدم جواب داد که مادرم در تمام مسائل مرا طرد می کند و از خواهرام طرفداری می

معاینه وضعیت روانی

  1. وضعیت ظاهری(General Appearance):

قیافه ای جذاب اما در هم رفته دارد. ظاهرش مرتب است و از لحاظ بهداشتی خوب به نظر می رسد.

  1. رفتار حرکتی(Motoric Behavior):

هنگام مصاحبه اندامش خمیده است و حرکتی نداشت و آرام نشسته بود.

  1. طرز برخورد در حین مصاحبه(Attitude):

به خوبی رابطه برقرار نمی کرد و به سؤالات کمتر پاسخ می داد و یا با تأخیر و مکث زیاد جواب می داد.

  1. خلق(Mood):

افسرده و غمگین

تشخیص پنج محوری  DSM-IV-TR

محورI : اختلال افسردگی مزمن

محورII:...............

محورIII:.........................

محور:IV جدائی از دوست پسرش، طرد از سوی مادر

محورV: 60-51

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 2:40 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد