paperdownfile

محصولات دانشجویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم ) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم ) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )

 

 

توضیحات: فصل دوم

  • همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

رایج­ترین واکنش به یک عامل فشار روانی اضطراب است. منظور ما از اضطراب هیجان ناخوشایندی است که معمولاً با این کلمات توصیف می­کنیم؛ نگرانی، تشویش، تنش، و ترس  احساساتی که همه با شدت­های مختلف آن را تجربه می­کنند. اختلالات اضطرابی از شایعترین اختلالات روانپزشکی در ایالات متحده و بسیاری از جمعیت­های دیگری است، که مورد مطالعه قرار گرفته­اند. به علاوه مطالعات همواره حاکی از آن بوده­اند که این اختلالات مشکلات و عوارض زیادی را سبب می­شوند، مقادیر بالایی از خدمات مراقبت­های بهداشتی را صرف خود می­کنند، و اختلالات زیادی در کارکرد افراد به وجود می­آورند. مطالعات جدید نیز نشان داده­اند که اختلال اضطرابی مزمن می­تواند میزان مرگ و میر مرتبط با عوارض بیماری فشارخون اولیه را افزایش دهد. بنابراین بالینگران روانپزشکی و سایر متخصصین باید بتواند اختلال اضطرابی را به سرعت و دقت تشخیص داده و درمان آن را شروع کنند (کلارک و بک، 2014).

 

 

اضطراب

ماهیت اضطراب

اضطراب تشویشی فراگیر، ناخوشایند و مبهم است که اغلب علائم دستگاه خودکار (اوتونوم)، نظیر سردرد، تعریق، تپش قلب، احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است. مجموعه علائمی که در حین اضطراب وجود دارد اغلب در هر فردی به‌گونه‌ای متفاوت از دیگران است؛ علائم اضطراب را می‌توان به 4 گروه شناختی، عاطفی، رفتاری و فیزیولوژیک تقسیم کرد. اکثر افراد هنگام مواجه با رویدادهای فشارزا، دچار اضطراب و احساس نگرانی می‌کنند؛ اما این‌گونه واکنش‌ها، پاسخ‌های بهنجاری به چنین موقعیت‌ها هستند. اضطراب یک حالت برانگیختگی پراکنده، بعد از درک یک تهدید واقعی یا خیالی است که مبتنی بر آینده و متمرکز بر هیجانات هست و می‌تواند یک پاسخ انطباقی باشد. اضطراب زمانی نابهنجار محسوب می‌شود که در پاسخ به موقعیت‌هایی باشد که به‌راحتی می‌توان با آن کنار آمد و یا بصورت مزمن و پایدار رخ دهد. درواقع اضطراب زمانی مایه نگرانی بالینی می‌شود و به چنان سطح شدیدی رسیده باشد که توانایی عمل کردن در زندگی روزمره را مختل کند، به‌طوری که فرد دچار حالت ناسازگارانه‌ای شده باشد که مشخصه آن واکنش‌های جسمانی و روانی شدید است مثلاً افراد با اختلال اضطراب اجتماعی، قبل از سخنرانی برای یک گروه، ظاهر شدن برای اجرای موسیقی و یا شرکت کردن در یک مسابقه ورزشی یا بازی، عصبی می‌شوند یا می‌ترسند (قادری، 1391).

 

علائم شایع

احساس اینکه یک اتفاق نامطلوب یا زیان‌بار به‌زودی رخ خواهد داد. خشک شدن دهان، مشکل در بلع، یا خشونت صدا، تند شدن تنفس و ضربان قلب، تپش قلب، حالت لرزش یا پرش عضلات، انقباض عضلات، سردرد، کمردرد، عرق کردن، مشکل در تمرکز، منگی یا غش، تهوع، اسهال، کاهش وزن، خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری، خستگی، کابوس، مشکل در حافظه، ناتوانی جنسی اضطراب (دل‌شوره و ترس مبهم) احساس ناخوشایند ولی یک واکنش عادی به خطر هست، این احساس به دلیل فعال شدن سیستم‌های عصبی و در جهت حفاظت فرد در مقابله با شرایط تنش‌زا بروز می‌کند، علت اختلال اضطرابی بی‌نظمی پاسخ و پاسخ نامتناسب به موقعیت تنش‌زاست (سونگ و همکاران، ‌۲۰۱۵).

اضطراب دارای دو ویژگی اساسی است، ویژگی‌های ذهنی (ترس، مشکل در تمرکز و غم و ...) و نشانه‌های جسمی (افزایش ضربان قلب، کوتاهی تنفس، لرزش، تعرق، قرمزی پوست و حرکات غیرارادی مانند حرکت دست یا صورت، راه رفتن و 000) این نشانه‌های ذهنی و جسمی به دلیل فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک و اثرات پرشمار آن بر سیستم اعصاب مرکزی و اندام‌هاست. در حالت عادی فعال شدن سیستم سمپاتیک موجب افزایش هوشیاری و تمرکز و آمادگی جسمی برای مقابله با خطر می‌شود ولی در وضعیت اختلال اضطرابی بی‌نظمی پاسخ منجر به کاهش عملکرد ذهن و جسم می‌شود، بعضی بیماری‌ها مانند پرکاری تیروئید و فئوکروموسیتوما، همچنین مصرف بعضی داروها علائمی ‌مانند علائم پیش گفت را در فرد ایجاد می‌کند. در این‌گونه موارد آستانه تحریک فرد برای واکنش به موقعیت ایجادکننده اضطراب کمتر شده و فرد زودتر و بیشتر نشانه‌های اضطراب را در خود نشان می‌دهد (استراد و همکاران، ۲۰۱۵).

 

        منین (2013 ) بر این اعتقاد است که فشارخون، حادثه مهمی در زندگی بیماران است و می تواند باعث فروپاشی زندگی اقتصادی، حرفه ای و شخصی افراد شده و عملكرد جسمانی را دچار اختلال كند. ترس، اضطراب، افسردگی و بسیاری مشكلات روانی می تواند برای بیماران ایجاد شود. اضطراب یكی از شایعترین پاسخ­های روانشناختی بیماران به فشارخون است (مک لاگین و همکاران، 2011). سطوح اضطراب در بیماران فشارخونی با كیفیت زندگی كمتر و ناخوشیهای روانشناختی بیشتر مرتبط است. مداخلات روانشناختی برای این بیماران می­تواند درد، اضطراب شدید، خشم و افسردگی آن­ها را كاهش داده و باعث بهبود كیفیت زندگی آن­ها گردد. بهبود کیفیت زندگی بیماران متعاقب اقدامات درمانی از اهمیت فوق العاده­ای برخوردار است. در جوامع غربی مطالعات فراوانی برای بررسی تأثیر مداخلات درمانی در ارتقای کیفیت زندگی در گروه­های مختلف بیماران از جمله بیماران فشارخونی انجام شده است. در ایالات متحده آمار مبتلایان به بیماری­های قلبی عروقی در سال .....

...........

......................

..................................




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:14 ] [ بابک ]
[ ]

پروژه نرم افزار سیستم پرداخت حقوق کارمندان با ویژوال 2013 پایگاه داده اکسس 2013

پروژه نرم افزار سیستم پرداخت حقوق کارمندان با ویژوال 2013 پایگاه داده اکسس 2013

برنامه را دانلود و با ویژوال استادیو 2013 بانک اطلاعاتی اکسس 2013


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم15 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندینرم افزار

توضیحات کامل

برنامه را دانلود و با ویژوال استادیو 2013
بانک اطلاعاتی اکسس  2013

 

نرم افزار پرداخت حقوق به کارمندان شرکت
به همراه سورس کامل ، پروژه
پایگاه داده از اکسس استفاده شده
فایل دانلودی حاوی
سوس کامل برنامه
پایگاه داده اکسس
نرم افزار با ویژوال 2013
پایگاه داده اکسس 2013


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:36 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

یکی از عوامل کشف وجود تفاوت های نسبی و پایدار در کنش نیمکره های مغز، مشاهده کنش های متفاوت افرادی بود که دچار صدمه و آسیب در نیمکره راست و چپ شده بودند، در آزمون های استاندارد روان سنجی بود، آزمون هایی که ابتدا به منظور مقایسه آزمودنی های بهنجار در ابعادی مانند توانایی کلامی، ادراک روابط فضایی و دستکاری اشکال طراحی شده بودند، تفاوت کنش های نیمکره راست و چپ را نمایان ساختند، یک مطاله بزرگ به بررسی و مطالعه کنش بیش از 200 بیمار آسیب مغزی با بیش از 40 آزمون مختلف به بررسی تاثیرات صدمات مغزی بر کنش های دو نیمکره پرداخت، (مدت زمان صرف شده برای هر بیمار حدودا 19ساعت بوده است) این مطالعه و مطالعات بعدی به منتج شدن قانون کلی انجامیدند: آسیب به نیمکره چپ عملکرد ضعیف در آزمون هایی را به دنبال دارد که تایید اصلی شان بر توانایی های کلامی است (این یافته خیلی شگفت انگیز و جدید نبوده و قبلا در بیماران مبتلا به ناگویی پس از آسیب به نیمکره چپ کشف شده بود) و بیماران مبتلا به آسیب های نیمکره راست، عمدتا در آزمون های غیرکلامی که شامل دستکاری اشکال هندسی، چیدن قطعه ها کنار هم، تکمیل قسمت های حذف شده الگوها و شکل ها و سایز تکالیفی که مستلزم در نظر گرفتن اشکال ، مسافت ها و روابط فضایی بودند، کنش ضعیفی نداشتند بسیاری از شواهد قابل توجه در خصوص کنش های اختصاصی نیمکره راست از گزارشات بلافصل خود بیماران به دست آمده است، این افراد اختلال ها و آشفتگی های عمیق در جهت یابی و هشیاری نشان می دهند، این قبیل بیماران گاهی در جهت یابی و یافتن مسیرشان در اماکنی که سال هاست زندگی می کنند، دچار مشکل می شوند، برخی دچار نشانگان غفلت و عدم توجه به نیمه فضایی دیداری شان می شوند (داهلین، 2013).

این افراد متوجه اشیاء و  وقایع مربوط به سمت چپ نمی باشند و دچار آگنوزی فضایی می شوند، آگنوزی فضایی اختلالی است شامل عدم جهت یابی و بی توجهی نسبت به مکان ها و روابط فضایی، برخی از بیمارانی که دچار صدمه در نیمکره راست شده اند، در ادراک عمق، روابط فضایی، کار با تصویری ذهنی، اشکال و نقشه ها نقص دارند، یکی از جالبترین موارد آگنوزی، آگنوزی چهره می باشد، یکی از بیماران مبتلا به آگنوزی چهره در شناخت چهره های آَشنا ناتوان بود و نمی توانست بین چهره های  افراد، تفاوتی قایل شود اما در بازشناسی مناظر و اشیاء مشکلی نداشت، یافته های بدست آمده از مطالعه بیماران دوپاره مغز نیز تایید می کنند که نیمکره راست عمدتا در فرایندهای دیداری –فضایی درگیر است (راقبار، بارنس و هیچ، 2010)، برای مثال به نظر می رسد که نیمکره راست در ادراک روابط جزء – کل برتر است، در یک تکلیف بیماران طرح های هندسی تکمیل شده با مکعب های رنگی را مشاهده کردند، از آن ها خواسته می شد الگوهای نشان داده شده روی کارت ها را با استفاده از سطوح مختلف مکعب های رنگی بازسازی نمایند، در 6 بیمار از 7 بیمار شرکت کننده در این آزمایش، کنش دست چپ به مراتب بهتر از دست راست بود، درمطالعه ای دیگر چند کمان(قسمتی از یک دایره) به نیمه میدان دیداری راست و چپ بیماران دوپاره مغز ارائه می شد، بعد از هر ارائه از آن ها خواسته می شد که تعیین کنند کدام دایره از مجموعه ای از دایره های با اندازه مختلف، توسط کمانی که قبلا دیده بودند کامل می شود، نتایج نشان داد که قضاوت آزمودنی ها هنگام ارائه محرک ها به میدان بینایی چپ (نیمکره راست) به صورت معناداری بهتر می باشد، یکی از جالبترین آزمایش های بررسی دیداری-فضایی، آزمایشی است که بر روی W.J یکی از اولین بیماران دوپاره مغز انجام شده است، چندین مکعب که همگی دارای 2سطح قرمز دوسطح سفید و دو سطح قرمز-سفید که از قطر به دو نیمه تقسیم شده بودند، در اختیار W.J قرار داده شد و از وی خواسته شد شکل هایی که بر روی چندین کارت وجود داشت را توسط مکعب بازسازی کند، در بازسازی فیلم آزمایش، دیده می شودکه هنگامی W.J با دست راست مکعب ها را می چیند، آرام تر کار می کند، تردید بیشتری دارد و مرتکب خطاهای بیشتری می شود، شواهد دیگر حاکی از برتری نیمکره راست در توانایی های دیداری –فضایی است، از تفاوت های موجود در توانایی های دو دست افراد دوپاره مغز برای کشیدن شکل مکعب، به دست آمده است، شکل هایی که با دست چپ کشیده شده اند کامل تر و واضح تر هستند، به راستی اساس تواناییهای دیداری –فضایی چیست؟


 Agnosie


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:35 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات53
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
 

 

توضیحات:

فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش


قسمتی از مبانی نظری متغیر:


ارزش وگرایش

برخی پژوهشگران برای این باورند كه ارزشها ، همان رابطه میان انسان وموضوعهایی است كه معتقد است دارای ارزش هستند ؛ این طرز فكر نتیجة تلاشهایی است كه جان دیویی، لی و دیگران انجام داده اند، آنان تأكید میكنند كه اساس متافیزیكی ارزش ها به اعتبار اینكه دارای ارزشی ذاتی بوده، روابطی بین انسان و موضوع­هایی كه معتقد است، می­باشند و دارای ارزش بوده وتحول یافته اند؛ این روابط متضمن نوعی رأی دربارة چیزی، كسی یا معنایی است، همچنان كه متضمن احساس و گرایش به سوی آن و ترجیح دادن آن هم می باشد.

چنین تصوری از ارزش ها به وضوح بیانگر میزان پیچیدگی در طبیعت آن است و آشكار می سازد كه آنها جزئی از نظم بخشی مسلط بر رفتار ما و منعكس كننده نیازها، گرایش ها و هدف های ما می باشد. علاوه بر این كه به صورت های مختلف و با مراتب متفاوت منعكس كننده نظامی اجتماعی است كه در آن زندگی می كنیم و میراثی فرهنگی كه در سایة آن پرورش می یابیم.

بنابراین مفهوم ارزش فراگیرتر از مفهوم گرایش است، و به همین دلیل برخی از دست اندركاران این وادی، با مفهوم ارزش از دیدگاه گرایش برخورد می­كنند. دكتر سیف موضوع ارزش ها را در چهارچوب بررسی گرایشها، با تكیه بر تشابه بین این دو موضوع بررسی می كند و می گوید: پژوهش های گرایش­ها در حوزة روان شناسی آغاز می گردد و پژوهش­های ارزش ها در حوزة فلسفه. وی معتقد است ارزش ها، مضمون گرایش­ها را ارائه می­دهد. پس گرایش، نمایانگر شكلی است كه به ویژگی تجریدی نزدیكتر است، به طوری كه ارزش ها مضمون و محتوای این شكل را تعیین می كنند (محمدی و همکاران، 1391).

ارزش ها از موضوع هایی است كه در حوزة توجه تعدادی از تخصص ها، مانند : فلسفه، دین، تربیت، اقتصاد، جامعه شناسی و روان شناسی واقع می شود. علی رغم اهمیت موضوع ارزشها، به عنوان یكی از موضوع های اساسی و مهم در حوزة روان شناسی اجتماعی، توجه به پژوهش آن به طور كلی و تغییر و تحول آن در طی دوران عمر به طور خاص، دیر صورت گرفته است. شاید این امر به علتهایی چون اعتقاد بسیاری از پژوهشگران و محققان ، روانشناس، به خارج بودن آن از حوزة پژوهش های میدانی و مشكل اندازه گیری و تعیین ابعاد و رابطه با دیگر متغیرها بر می گردد. دهة سوم  و چهارم قرن كنونی، آغاز توجه به پژوهش روان شناختی ارزشهای انسانی، از نظر پایبندی به روش علمی به شمار می­آید، هم در اموری كه به تعیین مفهوم در عمل و یا امكان اندازه گیری آن از خلال ابزار و روش هایی كه شرایط اندازه گیری خوب بدان ها فراهم می آید، بستگی دارد.

2-4-1. مفاهیم اساسی متغیر نظام ارزش ها

مفاهیم از امور بنیادین در علم قلمداد می گردد، بنابراین باید در به كارگیری این مفاهیم ، دقت به خرج دهیم.باید این مفاهیم روشن و بدون ابهام باشد، تا در به كارگیری آنها تناقض رخ ننماید.

2-4-1-1. مفهوم تحول

گروهی از محققان، دو مفهوم رشد و تحول را مترادف به حساب می آورند و معتقند كه یكی می تواند جای دیگری را بگیرد. اما اینها درحقیقت، متفاوت بوده و به یك معنا نیستند، علی رغم این كه از یكدیگر جدا نمی شوند و یكی بدون دیگری ایجاد نمی شود، از نظر لغوی، كلمة «نما» الشیء ، یعنی : «زاد» و «كثر» (فراوان گشت) اما كلمة «ارتقی» به معنای «ارتفع و صعد» (صعود كرد) می باشد و «ترقی» یعنی «ارتقی و تسامی» (بالا رفت). پس «نمو» یعنی افزودنی، كه در مقدار یا حجم یك كاركرد یكسان است، مثل رشد در توانایی حساب.  این معنای نمو، بر این مبناست كه افزایش در حجم یا بناء می باشد و از مفهوم تحول كه به سلسله ای از تغییرات كیفی تدریجی و مرتب و با ارتباط منطقی گفته می شود، متمایز است. منظور از تدریجی یعنی این كه تغییرات به سوی هدف مشخصی در جریان است و بدون بازگشت به عقب، به پیش می رود. مرتب، اشاره به وجود رابطة میان هر مرحله با مرحله های قبل و بعدش دارد (میلاردو. 1997).  نمو، به معنی حوزة محدودی از پدیده ها و به تغییرات كمی اشاره دارد، اما تحول، فراگیرتر و متضمن تغییرات كیفی تدریجی، رد جنبه های جسمانی و عقلانی است.

این نكته ها، با تعریفی از تحول به شرح زیر هماهنگ است:

تغییرات تدریجی در طول عمر، از تولد تا مرگ.

این پیاپی بودن، به تغییرات منظم و هماهنگ منجر می شود.

به پیشرفت بیشتر، تمایز و پیچیدگی و یاتركیب در نظام، منتهی می شود.

نتیجه نهایی این تغییرات، در ساختمان یا كاركرد یا سازمان دهی كلی است.

ولمان (1983)، تحول را افزایش در پیچیدگی و نظم بخشی اعمال و سازندگی، از تولد تا مرگ تعریف نموده است كه نتیجة بالیدگی و یادگیری است. سالكیندهم در تعریفش به یك سلسله از تغییرات تدریجی، كه در سبك و روش خاصی رخ می دهد، اشاره دارد و به مثابه نتیجه رابطة متقابل بین عوامل بیولوژیكی و محیطی است. به طور كلی، مكانیسم تحول، ویژگی های عامی دارد كه بیشتر پژوهشگران در حوزة روان شناسی تحول در آن با هم اتفاق نظر دارند. این ویژگی ها عبارت است از (فورگاس 1995)

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:35 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات38
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


توضیحات:

 فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش


قسمتی از مبانی نظری متغیر:


تعریف و مفهوم هویت سازمانی

فسنفلد (2011) می­گوید هویت سازمانی عبارت است از تعریفی که توسط اعضای سازمان، نسبت به آن سازمان، مطرح می­شود، به گونه­ای که در آن سازمان را از سازمان­های دیگر متمایز می­سازد (ساغروانی و دعائی، 1391، ص 146). ون­دیک و رولف (2008) هویت سازمانی را به عنوان یک رابطه شناختی در نظر می­گیرند و از نظر آن­ها زمانی این رابطه ایجاد می­شود که فرد در مفهوم فرد ویژگی­ها و خصوصیات مشابه با افراد موجود در سازمان داشته باشد هویت سازمانی مفهومی است که برای توصیف رابطه فرد با سازمان بکار می­رود. به نظر وی (2007) فرض اساسی این است که هر موجودیتی دارای یک هدف است که آن موجودیت را تعریف نموده و واقعیت آن را نمایان می­سازد، بنابراین هویت سازمانی می­تواند به عنوان عنصری که مختصات اصلی یک سازمان را بازگو می­نماید، تعریف شود (رحیم­نیا و نیکخواه­فرخانی، 1390).

از دیدگاه پوسا (2006) هویت سازمانی شامل آن دسته از ویژگی­هایی است که اعضای سازمان به عنوان ویژگی اصلی سازمان احساس می­کنند، ویژگی­هایی که سازمان را به­طور منحصر به فرد توصیف می‌نمایند و در طول زمان از ثبات نسلی برخوردارند. به عبارتی وقتی به گذشته، حال و آینده سازمان می‌نگریم، آن دسته از ویژگی­های سازمان که محوری­ترین، پایدارترین و متمایزترین ویژگی­ها به شمار می‌آیند، هویت سازمان را تشکیل می­دهند. همچنین هویت سازمانی عبارت از تلاش برای پاسخ­دادن به این پرسش است که ما به عنوان سازمان که هستیم؟. در تعریفی دیگر، فولر و همکاران (2006) هویت را به منزله یک سازه شناختی- ادراکی و ایجاد­کننده بستری برای شکل­دهی و تفسیر ایده­ها و احساسات کارکنان نسبت به سامان تعریف کرده­اند و این احساس هویت متاثر از جنبه­های محوری، بادوام و متمایز سازمان دانسته شده است. اعضای یک سازمان هنگامی که ویژگی­های مشخصه سازمان را به منزله ویژگی­های تعریف شده خود می‌پذیرند، از نظر روانی به آن سازمان منتسب می­گردند.


به نظر اپیتروپکی و مارتین (2005) هویت را می­توان در طیفی از هویت شخصی تا هویت اجتماعی در نظر گرفت و هویت سازمانی می­تواند به عنوان مشکل خاصی از هویت اجتماعی مفهوم­سازی شود، و در این زمینه هریس و کامرون (2005) به نقل از مائل و همکاران بیان می­کنند که هویت سازمانی براساس درونی­کردن ویژگی­ها، اهداف و موفقیت­های سازمانی توسط کارکنان مشخص می­گردد، به نحوی که فرد نسبت به سازمان احساس یگانگی و تعلق می­کند و به میزان پذیرش کارکنان از اهداف، ارزش­ها و مقصد سازمانی اشاره می­کند (فاستر و هایت، 2007). به زعم راواسی و ون رکام (2003) هویت سازمانی را می‌توان " آن گونه که افراد درون سازمان، خود را به عنوان اعضای یک گروه، سازمان یا اجتماع شناسایی و طبقه بندی می کنند" تعریف کرد  (محمدزاده و همکاران، 1392).


از دیدگاه فورمن و وتن (2002) هویت، اساساً در برگیرنده یک رشته باورها یا معانی است که به سئوال " من چه کسی هستم" یا در مورد سازمان، " ما چه کسانی هستیم" پاسخ می­دهد. به زعم فولر و همکاران (2006) این عامل، زمانی اتفاق می­افتد که فرد از خویشتن به عضویتش در سازمان متصل گردد. هم­چنین کان و نلسون (2002) هویت سازمانی به حدی اشاره می­کند که


 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:35 ] [ بابک ]
[ ]

پروژه نرم افزار حسابداری خیاطی راحت

پروژه نرم افزار حسابداری خیاطی راحت

ویژوال 2013 اکسس 2013 استیمول ریپورت 2013


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندینرم افزار

توضیحات کامل

ویژوال 2013
اکسس 2013
استیمول ریپورت 2013

 

پروژه کامل سی شارپ
سورس نرم افزار حسابداری خیاطی راحت
امکانات پروژه یا نرم افزار:
گرافیک بسیار خوب
تعریف ،ویرایش وحذف مشتریان
تعریف اندازه شلوار و پیرهن برای هر مشتری
ذخیره آخرین اندازه وارد شده برای هر مشتری
تعیین قیمت دوخت پیرهن و شلوار
موجودی اول دوره
خزانه داری
اسناد دریافتی
اسناد پرداختی
فاکتور فروش یا سفارشات
چاپ رسید برای مشتری
گزارشات دقیق
لیست مشتریان
چاپ لیست مشتریان
جستجوی مشتریان
جستجوی اطلاعات و اندازه مشتریان
چاپ اندازه پیرهن و شلوار مشتریان
پشتیبان گیری
بازیابی اطلاعات
و...

پروژه با ویژوال استادیو 2013
پایگاه داده اکسس 2013
استیمول ریپورت 2013

محتوای فایل دانلودی به صورت rar :
سورس کد کامل
پایگاه داده اکسس


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:34 ] [ بابک ]
[ ]

پروژه نرم افزار انبارداری راحت با ویژوال استادیو 2013 و اکسس 2013

پروژه نرم افزار انبارداری راحت با ویژوال استادیو 2013 و اکسس 2013

پروژه نرم افزار انبارداری راحت با ویژوال استادیو 2013 و اکسس 2013


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم3 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندینرم افزار

توضیحات کامل

پروژه نرم افزار انبارداری راحت با ویژوال استادیو 2013 و اکسس 2013

 

سورس کامل به همراه پایگاه داده
پروژه نرم افزار انبارداری راحت
دارای امکانات زیر می باشد
تعریف کالا
ویرایش کالا
حذف کالا
جستجوی کالا
فاکتور خرید
فاکتور فروش
با هرخرید موجودی کالا افزاریش پیدا میکند
با هر فروش موجودی کاهش پیدا میکند
پشتیبان گیری
بازیابی اطلاعات
و ...
<


محتوای فایل دانلودی

سورس و بانک اطلاعات < <


راهنمای استفاده

پروژه با
ویژوال استادیو 2013
اکسس 2013
کارشده


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:34 ] [ بابک ]
[ ]

پروژه نرم افزار مدیریت خشک شویی

پروژه نرم افزار مدیریت خشک شویی

پروژه نرم افزار مدیریت خشک شویی


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندیآموزشی

توضیحات کامل

پروژه نرم افزار مدیریت خشک شویی

 

نرم افزار مدیریت خشکشویی :
این نرم افزار قابلیت های زیر را دارا می باشد :

1- تعریف مشتریان با کد اختصاصی برای هر مشتری

2 - دسته بندی خدمات گروه اصلی فرعی و خدمات

3- تعریف تذکرات برای هر خدمات

4- تعریف خدمات با تعیین تگ

5- تحویل گرفتن لباس

6- تحویل دادن لباس

7- گزارشات پیشرفته

8 - بک آپ ریستور

9 -  چاپ رسید مشتری و رسید فروشگاه
 
10 - چاپ تگ برای چسباندن به لباس ها


و...
گزارشات شامل
لیست مشتریان
لیست خدمات با دسته بندی
سوابق هر مشتری
سوابق هر خدمات
گزارش بین دو بازه زمانی خاص
ریست کردن اطلاعات

نرم افزار دارای پشتیبانی پس از خرید می باشد

رسید های چاپی فروشگاه با پرینترهای حرارتی تنظیم شده که با کاغذ 8 میلیمتری کار میکند
این گزینه رو خریدار بعد از خرید میتونه تغییر بده

درصورت وجود کاتر در پرینتر 8 میلیمتری رسید ها به صورت تمام اتوماتیک برش داده خواهند شد

برای استفاده از نرم افزار باید:
دات نت فریم ورک 4
استیمول ریپورت 2014
در سیستم خود نصب کنید


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:34 ] [ بابک ]
[ ]

پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مثبت اندیشی

پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مثبت اندیشی

پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مثبت اندیشی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات47
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مثبت اندیشی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  47   صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل مبانی نظری و جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

در این پکیج برخی از مهارت های شناختی و رفتاری براساس کتاب مثبت اندیشی و مثبت گرایی کاربردی سوزان کوئیلیام ترجمه فریده براتی سده و افسانه صادقی به داوطلبان ارائه می گردد.

 

 

شرح جلسات آموزشی

 

جلسه اول

 

اهداف جلسه:

تشریح چگونگی انجام کار، علت انتخاب افراد، آشنایی با مفهوم مثبت اندیشی، آشنایی با گروه و مقررات حاکم بر آن

 

شرح جلسه:

از داوطلبان می خواهم که خودشان را معرفی نمایند. به اعضای شرکت کننده گفته می شود که به تعداد 8 جلسه 5/1 ساعته به اهداف گروه پایبند باشند. از جمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کلیه مباحث مطرح شده در جلسات گروهی محرمانه است و اعضا اخلاقاً متعهد می شوند مباحث مطرح شده در گروه را به خارج از جلسات گروه انتقال ندهند.

- لازم است که همه اعضا در بحث های گروهی فعالانه شرکت کنند.

- چنانچه مسأله و سؤالی برای آنان در گروه پیش می آید بدون ترس از دیگران مطرح نمایند.

- لازم است همه اعضای گروه به دقت به مباحث گروه گوش نمایند و در صورت لزوم بازخورد نشان دهند.

- بهتر است همه اعضای گروه در تصمیمات گروه مشارکت داشته باشند.

- حضور به موقع و منظم در جلسات گروه.

پس از بیان اهداف و مقررات گروه، اعضا به 3 گروه 5 نفره تقسیم می شوند و درخواست می گردد که شخصی را به عنوان نماینده گروه انتخاب نمایند. به دنبال مراحل فوق، مثبت اندیشی را براساس کتاب سوزان کوئیلیام برای آنان تعریف می نمایم و حدود 10 دقیقه فرصت داده می شود تا با هم مشورت نموده و مثال هایی را در راستای تعریف ارائه کنند. با اشاره به پایان وقت جلسه از یکی از شرکت کنندگان درخواست گردید که مطالب مطرح شده را جمع بندی نماید.

 

تکلیف:

در پایان به شرکت کنندگان گفته شد که انتظارات خود را با توجه به مباحث مطرح شده جهت شرکت در گروه برای جلسه بعدی تعیین نمایند و نمودهایی از افکار مثبت و منفی غیر از آنچه در گروه گفته شد برای نوبت بعدی آماده نمایند.

 

 

جلسه دوم

 

اهداف جلسه:

آشنایی با چگونگی شکل گیری تفکر و نگرش

 

شرح جلسه:

این جلسه با سؤال از تکلیف جلسه قبلی شروع می شود و نماینده هر گروه به بیان نظرات سایر اعضا می پردازد. پس از آن پژوهشگر به چگونگی شکل گیری افکار و نگرش در انسان می پردازد و بیان می کند که افکار مانند حباب های تنگ ماهی هستند، همین طور که وقتی حباب ها از قسمت زیرین ظرف تولید می شوند بزرگتر و بزرگتر گردیده تا جایی که منفجر می شوند. بنابراین افکار هم شبیه این حباب ها هستند، اگر افکار غلط را در همان لحظات اولیه جلوشان را بگیریم خیلی راحت تر است ولی اگر مدتی ادامه بیابد کنترل آن بر ما مشکل است. از زمانی که اتفاقاتی احساس شما را تحریک می کند همواره برایتان تفکراتی به وجود می آید که ممکن است که بگوید مثلاً عصبانی هستید، امکان دارد افکار شما در خصوص خاطرات گذشته شکل گرفته باشد یا شکل گیری افکار بر مبنای مشکل فعلی احساس شما باشد.

لازم است بدانیم که شیوه و اسلوب زندگی ما نیز بر مبنای افکار و نگرش های ما شکل می گیرد به طوری که اگر کودکی در خانواده ای مشکل دار رشد بکند و یا بیشتر اوقات شاهد مشاجرات لفظی والدین باشد امکان دارد در نوجوانی و بزرگسالی نسبت به دیگران و دنیا بدبین باشد.

باورهای یک فرد برمبنای تجربیات وی شکل می گیرد، چنانچه تجربیات ما با خودپنداره ما هماهنگ نباشد احساس اضطراب و نگرانی  می کنیم ولی همان طور که می دانیم افکار نسبی هستند و می شود آنها را تغییر داد ولی انسان باورهای خود را حقیقی، غیر قابل انکار و مطلق تلقی می کند، البته لازم است بین باورهای مذهبی و سایر باورها تمایز قائل شد.

- پس از بیان مطالب فوق به تکنیک دکمه فشار آدلر اشاره می نمایم. به عبارتی می خواهم به اعضا بفهمانم که انسان خودش افکار و باورهای خودش را به وجود می آورد.

- از اعضای گروه ها می خواهم که خود را در موقعیت ناخوشایندی قرار داده و احساس خود را در چنین موقعیتی بیان کنند.

- به آیه ای از قرآن در خصوص خوش خلقی که یکی از جنبه های مثبت اندیشی است اشاره می شود که: ای محمد اگر تندخو بودی هر آینه مردم از طرف تو پراکنده می شدند. پس از آن با اشاره به وقت جلسه یکی از اعضا مطالب ارائه شده را خلاصه می نماید.

 

تکلیف:

یک موضوع مثبت و یک موضوع منفی را انتخاب نموده و آن را در ذهن خود مجسم نمایید و سپس تصویر آن را به خاطر بیاورید (مانند، من آدم ناتوانی هستم، این کار از من ساخته نیست.)

 

 

جلسه سوم

 

اهداف جلسه:

آشنایی با افکار منفی و راه های تعدیل آن، تفکر مثبت و تأثیر آن بر سلامتی و طول عمر افراد

.............

........................

.....................................

.........................................................

 

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:34 ] [ بابک ]
[ ]

پکیج (پروتکل) درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس (MBSR)

پکیج (پروتکل) درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس (MBSR)

پکیج درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس ( MBSR ) در 142 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات142
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پکیج درمانی حضور ذهن یا ذهن آگاهی مبنی بر کاهش استرس  (MBSR) در 142 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

 

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

 

آماده شده در بیش از  142  صفحه (فونت B lotus)

 

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت  doc

 

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

 

دارای رفرنس معتبر و به شیوه   APA

 

 

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح کامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. (کاملترین پکیج آموزشی درمانی ذهن آگاهی)  لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 

توجه : این پکیج فقط شامل توضیحات کامل برگرفته از منبع می باشد و هیچگونه فایل صوتی، سی دی و ... وجود ندارد زیرا متن پکیج تنها از متن منبع مربوطه گرفته شده است . در هر جایی از پکیج که از کلمه ""سی دی "" استفاده شده، استفاده از سی دی الزام آور نبوده و درمان بدون سی دی مربوطه نیز قابل اجراست . با این حال اگر مایل به استفاده از سی دی نیز بودید، می توانید صوت های مربوط به موضوع را خودتان بیابید و در این مساله ما مسئولیتی نداریم .

 

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

 

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

 

توضیحات و نکات ابتدایی قبل از شروع جلسات

 

 

 

برنامه ریزی و آمادگی برای جلسات

 

     در هر جلسه، کارهای مشخصی باید انجام شود که شامل توزیع جزوات آموزشی مربوط به جلسه، سی دی ها و مطالب خواندنی، آماده سازی اتاق قبل ا زهر جلسه با چندین صندلی و شاید مطالبی است که به عنوان کلید واژه روی وایت بورد نوشته می شود. به عبارت دیگر، هر جلسه به برنامه ریزی نیاز دارد و تجارب آموزش دهندگانی که در این زمینه فعالیت داشته اند نشان داده، جلساتی که آن ها بدون برنامه ریزی قبلی اجرا می کردند با جلساتی که با آمادگی قبلی به اجرا در می آمد کاملا متفاوت بود. بنابراین توصیه می شود که خود را برای جلسه کاملا آماده کنید . با این کار نه تنها برنامه های هر جلسه به ترتیب اجرا می شود بلکه تعادلی بین پذیرا بودن و جهت داشتن تجارب شرکت کنندگان به وجود می آید همچنین برنامه ریزی قبلی باعث انعطاف پذیری شما در کلاس می شود.

 

      نکته مهم قابل توجه این است که به شرکت کنندگان بگویید در آغاز درمان ممکن است استرس بیش تری احساس کنند و چون روزانه باید 45 دقیقه به سی دی ها گوش دهند ممکن است به ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود نیاز داشته باشند. ممکن است از این روش درمانی فواید بسیار را انتظار داشته باشند، که این انتظارات ذهنی و بیش تر فریبنده است. بنابراین تلاش کنید تا با حداکثر توان خود قضاوت را به تاخیر اندازید و بر رویکرد تجربی تاکید کنید. بنابه آنچه در نخستین تمرین منظم برنامه گفته شده " خیلی تلاش نکنید – هرچه پیش آمد بپذیرید " این آن چیزی است که هم اکنون احساس می کنید.

 

   بازنگری کلی بر  برنامه حضور ذهن  بر اساس کاهش  استرس

 

 

مصاحبه ارزیابی اولیه

 

    این مصاحبه حدود یک ساعت به طول می انجامد با تک تک شرکت کنندگان اجرا شده و می تواند به عنوان نقطه شروع مکالمه بین آموزش دهنده وشرکت کنندگان باشد ( جهت تنظیم متن مصاحبه خود با شرکت کننده به جزوه 1-1 مراجعه کنید).

 

هدف مصاحبه اولیه عبارتست از :

 

  • شناخت عواملی که برای هر شرکت کننده با آغاز بیماری و تداوم استرس ناشی از بیماری وی مرتبط است .
  • توضیح تاریخچه MBSR و این که چطور این روش می تواند به شرکت کننده کمک کند.
  • تاکید بر این که روش MBSR نیاز به تلاش  و صبر زیادی دارد و انجام آن  8 جلسه به طول می انجامد.
  • تعیین این که آیا این درمان برای مراجع مناسب است یا خیر، این روش برای افراد زیر مناسب نیست.  1- کسانی که در حال حاضر مبتلا به سوء مصرف دارو والکل هستند. 2- افردای که به دلایل مختلف نمی توانند اصلا تمرینات را انجام دهند.3- افرادیکه دارای اختلالات روانی شدید هستند .

 

 

کلاس ها

 

      در شروع هر جلسه برنامه درسی مطرح می شود. در انتهای هر جلسه جزوات آموزشی بین شرکت کنندگان توزیع شده و کلاس های پی گیری مطابق شرایط تشکیل می شوند. اندازه کلاس به امکانات موجود بستگی دارد. در    پژوهش های جان کبات زین و همکارانش از کلاس های 30  نفری یا بزرگتر استفاده می شد، اما با توجه به روش های درمانی کلاس های 12 الی 15 نفر هم مناسب است. پژوهش نشان می دهد که کلاس هایی با تعداد کم تر از 12 نفر مشکل ساز است چون بجای کلاس تبدیل به جلسه درمانی می شود.

 

 

اهداف اصلی 

 

v     کمک به افرادی که به نوعی از انواع اختلالات روانی و جسمی رنج می برند و آموزش مهارتها و تمرینات جهت درمان و بهبودی وپیشگیری از ابتلا به آنها.

 

v     آگاهی بیشتر از حس های بدنی، احساسات و افکار لحظه به لحظه.

 

v     کمک به شرکت کنندگان برای گسترش راه های متفاوت ارتباط با حواس، افکار و احساسات بویژه شناخت و پذیرش افکار و احسا سات ناخواسته ای که به گونه خودکار و عادتی باعث مشکلات دایمی می شوند.

 

v     کمک به شرکت کنندگان برای دادن ما هرانه ترین پاسخ به افکار، احساسات وموقعیت های ناخوشایندی که با آن روبرو می شوند.

 

 

دستور العمل 

 

      در MBSR اولین گام یادگیری چگونگی توجه کردن هدفمند، در هر لحظه و بدون داوری است. در ابتدا شرکت کنندگان از این که معمولا توجه کمی به زندگی روزانه دارند آگاه می شوند. آنها می آموزند که تغییرات سریع ذهن از موضوعی به موضوع دیگر آگاه شوند. به دنبال آن، یاد می گیرند که چطور ذهن سرگردان خود را به نقطه واحد متمرکز کنند. در ابتدا این کار از طریق توجه به قسمت های مختلف بدن و سپس با ارجاع به تنفس آموخته می شود. در گام بعدی شرکت کنندگان می آموزند که چطور ذهن سرگردان باعث ایجاد افکار و احساسات منفی می شود.

 

      تنها وقتی یک فرد از این جنبه ها آگاه شود می تواند از MBSR  استفاده کند. تا از این طریق بتواند تغییرات خلقی خود را شناسایی نموده و در کوتاه مدت آن ها را اداره کند و یا در دراز مدت با آن ها چالش نماید. آموزش دهندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که هر گاه افکار یا احساس منفی در شرکت کنندگان ظاهر شده به آن ها گوشزد کنند که قبل از پاسخ های مهارت آمیز به آن ها، اجازه دهند که افکار به همان صورت در ذهنشان باقی بمانند. با این کار شرکت کنندگان یاد می گیرند که چگونه به طور کامل از تفکر یا احساسشان آگاه شوند و یک یا دو دقیقه قبل از این که توجه خود را به کل بدن معطوف کنند به تنفس خود توجه نمایند. چنین کاری برای اداره مشکلات در همان لحظه و آگاهی نسبت به افکار یا احساسات ناخوشایند کفایت می کند. در هر بخش از تمرین اولین قدم اساسی در رویارویی با افکارر و احساسات منفی است. به دنبال این فرایند شرکت کنندگان می توانند بهترین پاسخ ممکن را انتخاب کنند.

 

      مثلا ممکن است مشکل را فقط به عنوان یک فکر یا احساس در نظر گرفته وآن را گذرا ببینند و یا ممکن است در دراز مدت رویارویی مستقیم با آن را انتخاب کنند و یا از طریق توجه به بخشی از بدن که در اثر احساسات منفی تنیده شده و آگاهی نسبت به آن از تنفس برای آرام کردن حس های بدنی استفاده کنند. یا از راهبردهایی استفاده کنند که در گذشته برای داشتن احساس راحتی و تسلط به کار می برند. نکته بسیار مهم در تمرین تنفس انعطاف پذیری آن است، زیرا در این تمرین، تنفس به طور وسیعی در بدن گسترش می یابد . شاید برای شرکت کنندگان بستن چشم ها به مدت سه دقیقه مشکل باشد، ولی این کار برای آن ها این امکان را فراهم می آورد که در پذیرش برداشت های خودشان درنگ کنند. بنابراین قبل از توجه وسیع به رویکرد اینجا واکنون، تمرکز بر تنفس به عنوان اولین گام مهم به شمار می رود.

......

................

...........................

 

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

موضوع و  برنامه جلسه اول

 

موضوع

 

    وقتی متوجه هدایت خودکار می شویم حضور ذهن بهترین راه خروج از هدایت خودکار است که آگاهی از هر لحظه را به ما می آموزد . معطوف کردن توجه به قسمت های مختلف بدن هم مشکل به نظر می رسد.

 

 

دستور جلسه

  • تعیین اهداف جلسه
  • تنظیم خط مشی کلی با در نظر گرفتن محرمانه بودن وزندگی شخصی 
  • دعوت شرکت کنندگان به تشکیل گروه های دونفری ومعرفی خود به یکدیگر وسپس به اعضای گروه به عنوان یک واحد
  • تمرین خوردن کشمش
  • دادن پس خوراند و بحث در مورد تمرین خوردن
  • تمرین وارسی بدنی – آغاز تمرین با تمرکز بر تنفس کوتاه
  • دادن بازخورد وبحث در مورد وارسی بدنی
  • تکلیف جلسات خانگی ؛ بحث وتعیین جلسات هفتگی ، سی دی وارسی بدنی برای 7-6 روز
  • توزیع سی دی ها و جزوات جلسه اول (که شامل تکلیف خانگی وبرگه های ثبت تکلیف است) .
  • اتمام کلاس با تمرکز بر تنفس کوتاه ، 2 تا 3 دقیقه تنفس را ادامه دهید.

 

برنامه ریزی و آماده سازی

 

     علاوه بر این که به طور مشخصی قبل از کلاس آماده می شوید ، فراموش نکنید که یک پیاله کشمش ویک قاشق ونسخه ای از نوار وارسی بدنی خود را به کلاس بیاورید.

 

جزوات شکت کنندگان

 

     جزوه 1-2 ؛ تعریف حضور ذهن

 

      جزوه  2-2؛ خلاصه جلسه اول ؛ هدایت خودکار

 

     جزوه 3-2 ؛ تکلیف خانگی برای هفته اول بعد از جلسه اول

 

     جزوه 4-2 ؛ ارائه گزارش یک شرکت کننده

 

     جزوه 5-2 ؛ برگه ثبت گزارش تکلیف خانگی

 

 

 

هدایت خودکار

 

      همه ما، هر لحظه اثرات ناشی از حواسپرتی را تجربه می کنیم. ممکن است که همه صفحات یک کتاب را بخوانیم ولی بعد دریابیم که چیزی از آن نفهیمده ایم. در چنین مواردی، ممکن است بدانیم و حتی ندانیم که توجهمان معطوف به چه بوده است. وقتی از مردم خواسته می شود که این قبیل وقایع را توضیح دهند، ممکن است آن ها از واژه  " هدایت خودکار" به عنوان توجیهی برای این موضوع که آن ها تنها به صورت خودکار رفتار می کنند، بدون این که واقعاً آگاه باشند که چه اتفاقی در حال وقوع است، استفاده کنند. در شیوه هدایت خود کار، در حالی که به نظر می رسد بدن در حال انجام کاری است ذهن کار دیگری انجام می دهد. ما قصد نداریم که فکرمان را با چیزهای ساده مشغول کنیم. بنابراین ذهن در اکثر مواقع منفعلانه مشغول افکار، خاطرات، برنامه ها، یا احساسات می شود. با توجه به این که ما، در بسیاری از مواقع، ممکن است دریک حالت ذهنی « هدایت خودکار » باشیم از آنچه در حال وقوع است کاملاً نا آگاه خواهیم ماند. این وضعیت در افرادی که استرس شدید و مداوم  را تجربه کرده اند، مشکل آفرین    خواهد شد. در هدایت خودکار، اجزاء تفکر منفی با احتمال کمتری مورد توجه قرار می گیرد. در این صورت این اجزاء با هم تلفیق شده و به صورت الگویی از احساسات شدید نشانگان استرس نمایان می شود و در نتیجه به انواع بیماریهای جسمی وروانی منتهی می شود.

 

      غالباً زمانی که افکار و احساسات ناخواسته ظاهر می شوند، قوی تر از آن هستند که بتوان به راحتی با آنها دست به گربیان شد. در قسمت های بعد راه های متنوعی برای کنترل و تعدیل چنین افکار و احساساتی ارائه خواهد شد. ولی نخست باید بتوانیم حلقه روزمره « حواسپرتی » را کنترل کنیم، زیرا در صورتیکه فرد تاریخچه ای از مشکلات هیجانی داشته باشد این حلقه بسیار مخرب است. اولین قدم در مساعدت به شرکت کننده مضطرب، یافتن راهی برای کمک به شناسایی هدایت خودکار و سپس خروج ارادی ازآن است. تمرین حضور ذهن شامل آگاهی بیش تر از این الگو های ذهنی است. از طریق تمرین، افراد قادر به توجه ارادی به هدایت خودکار خواهند شد. ساختار اولیه برای جلوگیری اثرات و تداوم استرس این است که به افراد بیاموزیم تا بدانند چه مواقعی ذهن آن ها به سمت هدایت خودکار می رود و سپس بطور ارادی آگاهی خود را به چیز دیگری معطوف کنند که البته این کار بسیار مشکل است.

 

      در جسه اول پس از صحبت های مقدماتی در مورد یاد آوری علت حضور شرکت کنندگان در کلاس، از افراد بخواهید که به گروههای دو نفری تشکیل دهند، سپس ابتدا خود را به هم گروهی خود و در مرحله بعد به کل کلاس معرفی کنند. به این ترتیب که اسم خود را بگویند و این که چرا آمده اند و امید دارند وقتی کلاس را ترک می کنند به چه اهدافی دست یابند. پس از آن تمرین مراقبه کوتاه را که عمیقاً به موضوع هدایت خودکار می پردازد معرفی کنید این تمرین شامل خوردن یک کشمش است.

 

      خوردن یک کار بویژه سودمند در این تمرین محسوب می شود، زیرا یک عمل « خودکار » است که به ندرت به آن توجه می شود و برای نشان دادن گستره نا آگاهی در حین انجام چنین فعالیت هایی مناسب است. تمرین خوردن کشمش قدم اول در جهت کمک به شرکت کنندگان برای فهم حضور ذهن محسوب می شود.

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:33 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد