paperdownfile

محصولات دانشجویی

پروژه کارآفرینی تولید طناب نایلونی

پروژه کارآفرینی تولید طناب نایلونی

پروژه کارآفرینی تولید طناب نایلونی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیطرح توجیهی و کارآفرینی

توضیحات کامل

پروژه کارآفرینی تولید طناب نایلونی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

طرح مقدماتی کارخانه تولید طناب نایلونی

هر شرکت تولیدی از سه بخش کلی تشکیل شده است که بترتیب زیر می‌باشند.

  1. بخش اداری
  2. بخش حقوقی
  3. بخش فنی و تخصصی

و ما در این مجموعه به توضیح ختصری از این سه بخش در مورد شرکت تولید طناب نایلونی می‌پردازیم.

 

بخش اول: اداری

در این بخش به نمونه‌ای از دستورالعمل‌های تشکیل شرکتها می‌پردازیم.

دستورالعمل تشکیل شرکتها

تشکیل شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی تا مرحله ثبت و انتشار آگهی تأسیس آنها در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

فصل اول:

الف- مقدمات و مراحل تشکیل شرکتهای تعاونی

1- برای تشکیل هر شرکت تعاونی، بدواً لازم است عده‌ای مرکب از حداقل 7 نفر متقاضی حائز شرایطی قانونی مربوط جهت عضویت در آن جلسه عمومی موسس را بر اساس مفاد 31 و 32 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده و سه نفر را از بین خود بعنوان هیات موسس مامور تمهید مقدمات تشکیل تعاونی از جمله تهیه کلیات طرح پیشنهاد و اساسنامه دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/اداره کل تعاون با تشکیل تعاونی) نمایند.

هیات مزبور پس از مطالعات و بررسیهای کافی طرح مشتمل بر توجیه ضرورت تشکیل تعاونی، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اولیه عضویت (و مهارت و تخصصهای آنان در تعاونیهای تولیدی) نحوه تدارک سرمایه و دیگر امکانات مورد نیاز برای تشکیل و شروع فعالیت تعاونی، قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه آن) خریداری نماید قید میزان سهمی که هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شرکت (با تعیین مقدار لازم التادیه آن) خریداری نماید اعلام نام بانک یا موسسه اعتباری که در نظر است اقدام به افتتاح حسابجاری در آن شود شرح میزان و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت وزارتخانه ، سازمان و یا شرکت دولتی وابسته یا تحت پوشش دولت، بانک ،‌ نهاد انقلاب اسلامی و یا تعاونی دیگر (در صورتیکه واحدی از واحدهای مزبور قبول سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده باشند تهیه نموده و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار (برابر فرم شماره 1) به وزارت / اداره کل تعاون ارائه کند.

2- وزارت / اداره کل تعاون متعاقب وصول کلیات طرح پیشنهادی و تقاضا نامه موافقت با تشکیل تعاونی (فرم شماره 1) طرح تهیه شده از سوی هیات موسس را بر اساس ضوابط مقرر در آئین نامه اجرائی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی این مورد بررسی و اظهار نظر قرار داده و در صورت اعلام موافقت نمونه اساسنام و فرمهای مورد نیاز را که برای سهولت کار مراجعین تهیه شده در اختیار نماینده هیأت موسس قرار میدهد.

ب: مراحل انجام تشریفات قانونی تشکیل مجمع عمومی

  1. هیات موسس با اخذ موافقت نامه تشکیل (فرم شماره 2)‌ و حصول اطمینان از امکان تشکیل و ثبت شرکت تعاونی مورد نظر در صورت رعایت ضوابط اقدام به دعوت افراد واجد شرایط و عضویت و دریافت مدارک لازمه از آنان نموده و پس از احراز شرایط داوطلبان و پذیرش آنان به عضویت با انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی عادی اولین مجمع عمومی را تشکیل میدهد لازم بیادآوری است که تاریخ انتشار آگهی دعوت با تاریخ تشکیل جلسه باید حداقل پانزده روز فاصله داشته باشد.

ج: مراحل انجام تشریفات قانونی ثبت شرکت و اخذ پروانه تأسیس

  1. با اتمام مراحل یاد شده وق و قبل از ثبت شرکت هیات مدیره یا وکیل هیات مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تهیه نموده و بتعداد مقرر به وزارت/اداره کل تعاون تحویل می‌نماید تا در صورت تایید تطبیق اقدامات انجام شده مجوز ثبت شرکت صادر گردد.
  2. پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و ارائه آگهی منتشره در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران پروانه تأسیس شرکت توسط وزارت/اداره کل تعاون صادر شده و پس از آن شرکت تعاونی می‌تواند به فعالیت بپردازد.

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:15 ] [ بابک ]
[ ]

پروژه کارآفرینی تولید کمربند پژو 405

پروژه کارآفرینی تولید کمربند پژو 405

پروژه کارآفرینی تولید کمربند پژو 405 در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیطرح توجیهی و کارآفرینی

توضیحات کامل

پروژه کارآفرینی تولید کمربند پژو 405 در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

نام شرکت: صنعتگران نوین

نحوه فعالیت: تولید قطعات کمربند پژو 405، (زبانه و پایه پلاستیکی، زبانه اصلی و لچ بالا و .. .. )

بانیان طرح: آقایان وارسته، رفیعی و خطیبی

تعداد تولید در سال: 450000 عدد.

نحوه فعالیت: تولیدی و به صورت قرار دادی با شرکت ایران خودرو (سفارشی) و تقریبا سری.

لازم به ذکر است تمامی اعداد و ارقامی که در این طرح استفاده شده بنا بر مستندات مربوطه از طرف سازمان صنایع و معادن بوده و با لواقع تلاش گردیده تا طرح موجود بتواند تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشد توضیحات مربوطه به نوع مواد و دستگاهها در آخر طرح آمده است در ضمن جداول مربوط به سازمان صنایع و معادن در آخر طرح آورده شده است. که ارقامی چون، زمین، هزینه ساخت و ساز، انرژی مصرفی و .. .. با توجه به آن منظور گردیده است.

 

 

 

 

 

کارکنان خط تولید و آزمایشگاه:

مهندس

تکنسین

کارگر ماهر

کارگر ساده

1

1

9

______

 

توان برق (کیلو وات) :                 آب صنعتی روزانه( مترمکعب):

فرآیند تولید

تاسیسات

اضطراری

600

45

10

تصفیه فیزیکی

بدون املاح

بدون یون

نیاز

جبرانی

نیاز

جبرانی

نیاز

جبرانی

           
 

ملاحظاتی: برق مصرفی روزانه 800 kw (در 24ساعت)

هزینه ی (انشعاب، نیرو رسانی و .. .. ) = 000/000/80= 000/100  800

ساختمانها (متر مربع)

تولید

انبارها

آزمایشگاه

تاسیسات وتعمیرگاه

سردخانه

فضای باز

 

مواد

محصول

قطعات

کلی

290

__

__

__

105

15

50

__

130

 

 

ملاحظات: مساحت کل سوله با در نظر گرفتن ساختمان اداری، رستوران، سالن اجتماعات و نماز خانه، نگهبانی، تولید و آزمایشگاه ، انبار و فضای سبز= 750 متر


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:15 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال خوردن ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال خوردن ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال خوردن ( فصل دوم) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال خوردن ( فصل دوم ) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

قابل ویرایش : بله

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )

 

 

توضیحات: فصل دوم  (پیشینه ی پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف و طبقه بندی اختلالات خوردن

     اختلال­های خوردن، اختلال­هایی روان­شناختی هستند که با نگرانی بیمارگون در مورد شکل بدن، خوردن و وزن مشخص می­گردند (پیترینی[1]و همکاران، 2011). تاکنون هیچ تعریف جامعی در خصوص اختلال­های خوردن که مورد توافق همگان باشد، به دست نیامده است. اما سه ویژگی عمده برای تعریف آنها ضروری فرض شده­اند: 1) اختلال مشخص در عادات خوردن یا رفتار کنترل وزن؛ 2) اختلال از لحاظ بالینی منجر به مشکلات جدی سلامت جسمی یا کارکرد روانی اجتماعی می­شود؛ 3) مشکلات ایجاد شده نباید در نتیجه بیماری پزشکی یا اختلال روان­شناختی دیگری ایجاد شده باشد (فربرن و هریسون[2]، 2003، به نقل از دال­گریو[3]، 2011).

     بر اساس چهارمین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلال­های روانی، اختلال­های خوردن شامل بی­اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و اختلال­های خوردن تصریح نشده که خود شامل خوردن با ولع است، می­باشد (انجمن روانپژشکی آمریکا، 2000، به نقل از دال­گریو، 2011). بی­اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی به عنوان عمده­ترین اختلا­ل­های خوردن شناخته شده­اند. بی­اشتهایی عصبی، بر حسب خودداری از حفظ کمترین وزن بهنجار بدن مشخص می­شود. پرخوری عصبی بر حسب دوره­های مکرر خوردن با ولع و به دنبال آن رفتارهای جبرانی نامناسب مانند: استفراغ عمدی، مصرف نابجای داروهای ملین[4]، مدرها[5] و سایر داروها، روزه­داری[6] یا ورزش مفرط مشخص می­شود. آشفتگی در ادراك شکل و وزن بدن، ویژگی اصلی بی­اشتهایی عصبی و پرخوری است (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2000). 90 تا 95 درصد جمعیت افراد مبتلا به بی­اشتهایی یا پرخوری عصبی را زنان تشکیل می­دهند (کای، کلمب، فرانک و استربور[7]، 2000).

 


[1]- Pietrini

[2]- Fairburn & Harrison

[3]- Dallegrve

[4]- Laxatives

[5]- Diuretics

[6]- Fasting

[7]- Kaye, Klump, Frank ,& Strober

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:14 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس ادراک شده (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس ادراک شده (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس ادراک شده ( فصل دوم ) در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس ادراک شده ( فصل دوم  ) در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )

 

 

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقیاس استرس ادراک شده بر اساس مفهوم ارزیابی لازاروس (1999) توسعه یافت. سنت استرسِ روانشناختی بر ادراک و ارزیابی ارگانیزم از آسیب احتمالی ناشی از رویارویی با تجارب محیطی انگیزاننده تاکید می­کند. وقتی افراد مطالبات محیط پیرامونی را از مجموعه منابع مقابله ای خویشتن فراتر ارزیابی می کنند، آن ها در معرض استرس قرار می گیرند (پندو و همکاران، 2013).

در مدل های روانشناختی استرس تاکید می شود که رخدادها فقط بر افرادی اثر می گذارند که آن ها را استرس زا ارزیابی کنند. البته، الگوهای منتخبِ ارزیابی های استرس فقط محصول شرایط محرک یا متغیرهای پاسخ نیستند بلکه فرآوردة تفاسیر افراد از روابطشان با محیط پیرامونی خویش است (ونگ پاکاران و ونگ پاکاران، 2010).

 اثرگذارترین مدل فرایند ارزیابی به وسیلة لازاروس و فولکمن پیشنهاد شده است. در صورت بندی اصلی این مدل، تاکید شده است ارزیابی یک محرک به صورت تهدید کننده  که ارزیابی اولیه نامیده می شود، بین ارائة محرک و پاسخ به استرس وقوع می یابد. در این مدل فرض می شود که ارزیابی اولیه به عوامل پیشایندی ادراک از ویژگی های موقعیت محرک و ساختار روانشناختی فرد وابسته می باشد (وانگ و همکاران، 2011)

مقیاس استرس ادراک شده، ارزیابی افراد از میزان استرس زایی موقعیت های مختلف زندگی آن ها را اندازه گیری می کند. به منظور آگاهی از این که افراد چقدر رخدادهای زندگی خویش را غیرقابل پیشبینی و غیرقابل کنترل ارزیابی می کنند، نسخة اصلی مقیاس استرس ادراک شده توسعه یافت (پندو و همکاران، 2013).

  


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:14 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم) در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات39
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم) در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )

 

 

توضیحات: فصل دوم

  • همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعاریف استرس شغلی                                                                                    

از آنجایی که در چگونگی تعریف استرس اختلاف نظر وجود دارد و هیچ نظریه کلی در این زمینه در دست نیست، نوشتن در مورد استرس را بسیار  دشوار می­سازد. برای مثال، ون دیج خوزن (1980) به بیش از 40 تعریف از مفهوم استرس در ادبیات مربوطه اشاره دارد که همه آنها تا حدودی از یکدیگر متفاوت بودند. یکی از دلایل اصلی این عدم توافقبه شمار زیاد رشته هایی مربوط می­شود که در پژوهش استرس درگیر هستند، از جمله زیست شناسی، روان شناسی، جامعه شناسی و همه­گیر شناسی.  همچنین فقدان اتفاق نظر در آنچه که به واقع استرس را تشکیل می­دهد ناشی از تنوع زیاد پدیده­هایی است که به عنوان پژوهش­های استرس بررسی و گردآوری می شوند. به عبارتی ساختار استرس کاملاً پیچیده است به همین دلیل محققان نمی­توانند تنها روییک تعریف منحصر به فرد استرس توافق نمایند (گرین و  همکاران، 2014).

از دیدگاه هانز سلیه (1975) استرس شغلی به فشار روانی به وجود آمده از وقایع محیط کار اطلاق می­شود. استرس شغلی از عدم تناسب بین مهارت­ها و توانایی های شخص و تقاضاهای شغل و محیط کار ناشی می شود (رحیمی، 1393). دیدگاه لازاروس (1984) در نظریه مبادله­ای خود دربارة استرس شغلی این است که استرس شغلی از درک کارکن از اینکه بعضی از رخدادهای محیط کار تهدید آمیز و یا چالش برانگیز است حاصل می شود. ادواردنیز (1992) استرس شغلی را این­گونه تعریف می کند: "اختلاف میان وضعیت ادراک شده کارمند و وضعیت مطلوب، مشروط بر آن که وجود این اختلاف توسط کارمند، مهم در نظر گرفته شود". بنابراین، استرس شغلی زمانی رخ می دهد که مقایسه­ی میان ادراک فرد و امیالش به درک نوعی شکاف منجر شود. فرض می شود که ادراک تحت تاثیر محیط فیزیکی و اجتماعی، ویژگی های شخصی فرد، ساختار شناختی فرد از واقعیت و اطلاعات اجتماعی قرار می گیرد. اختلاف میان ادراک و امیال بر دو عامل مهم تاثیر می گذارد: بهزیستی فرد و اقدامات مقابله ای (به نقل از، به نقل از رحیمی، 1393).

 

 

منابع سازمانی

فشارزاهای ناشی از نقش

فشار ناشی از نقش زمانی رخ می­دهد که بین انتظارات و خواسته های فرد و انتظارات و خواسته­های سازمان ناسازگاری وجود داشته باشد (ایوانسویج و ماتسون، 2015).در پژوهش­های زیادی 4 نوع فشارزای مربوط به نقش را مورد بررسی قرار داده­اند. ابهام نقش، تعارض نقش، گرانباری نقش و کمباری نقش. به عنوان مثال کوپر و مارشال (1976) بر این اعتقادند که فشار روانی ناشی از نقش، نمایشگروجود عواملی منفی مانند تعارض نقش، ابهامنقش، گرانباری نقش و شرایط کاری نامطلوب و نامناسب می باشد.

1- ابهام نقش: ابهام نقش را به عنوان یکی از ویژگی­های نقش چنین تعریف می شود، وقتی که فرد نداند که  دیگران چه انتظاری از وی برای انجام شغلش دارند. وقتی افراد نداند از آنها چه انتظاری می­رود بنابراین فرد از بهره وری و پیشرفت باز می­ماند و دچار استرس شغلی می­شود (دکونیک،2010).

2- تعارض نقش: تعارض یا ناسازگاری نقش زمانی رخ می دهد که پذیرفتن مجموعه ای از الزامات شغلی با پذیرش مجموعه ای دیگر از الزامات مغایر و ناسازگار باشد.  تحقیقات گسترده ای نشان می­دهند که ناسازگاری نقش می تواند منجر به فشار روانی شغلی شود (دکونیک، 2010).



- Edward

-Deconinck

 

 

نشانه های استرس شغلی

سه دسته از نشانه هایی که در شرایط فشار روانی شغلی بروز می­کند عبارتند از :

الف)نشانه­ های روانی

ب) نشانه ­های جسمانی

ج) نشانه­ های رفتاری.

الف)نشانه­ های روانی

نشانه های روانی آن دسته از مشکلات عاطفی و شناختی هستند که بر اثر ناراحتی های ناشی از فشار روانی شغلی بروز می کنند. نارضایتی شغلییکی از رایج­ترین پیامدهای استرس شغلی است. افسردگی، اضطراب، احساس ناکامی، انزوا و بیزاری و... (گودوین، گروث و فرنکل، 2011) از سایر نشانه­های روانی استرس هستند.

ب)  نشانه ­های جسمانی

 تشخیص نشانه های جسمی ناشی از استرس دشوار است زیرا جایی که در شرایط معین کاری با بیماری ها و ناراحتی های جسمانی معینی همراه است اما دشوار می­توان فهمید که این بیماری و علائم دقیقاً ناشی از استرس تجربه شده است یا نتیجه دیگر جنبه های زندگی تخصصی فرد. با این وجود شواهد و مدارک پژوهشی نشان می­دهند همواره بینفشار روانی شغلی و نشانه ها و بیماری های جسمانی ارتباط معینی وجود دارد. عمدة این نشانه های جسمی شامل بیماری های قلبی ـ عروقی، ناراحتی های گوارشی و روده­ای انواع حساسیتها، بیماری­های پوستی، اختلالات خواب، سردردهای تنشی و ناراحتی­های تنفسی است (پولتون، 2001).

ج) نشانه­ های رفتاری

نشانه های رفتاری به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول نشانه هایی که به طور مستقیم متوجه خود فرد شاغل است مانند خودداری از کار کردن، مصرف مشروبات الکلی، پر خورییا بی اشتهای، رفتارهای ستیزه جویانه. دسته دوم که به پیامدهای سازمانی مربوط می شود شامل غیبت از کار، کاهش عملکرد، جابه جایی، ترک شغل، افزایش حادثه و فقدان بهره وری است (امبرلند و راندمو، 2010؛ گودوین، گروث و فرنکل، 2011)

منابع فشار روانی شغلی

عموماً استرس می­تواند از محیط (استرس موقعیتی) و یا از ویژگی­ها و خصوصیت­های شخصی فرد (استرس ذهنی) ناشی شود. منابع گوناگون استرس روی هم  انباشته شده و به سطح استرس خود افزوده می­شود.

منابع فردی

برخی از خصوصیت های شخصیتی مبتنی بر استرس و الگوهای رفتاری فرد می تواند در تجربه استرس تأثیر داشته باشند. شاید مهم ترین منبع فردی استرس الگوی رفتاری نوع A باشد. افراد دارای الگوی رفتاری نوع A همیشه شتاب زده اند، همواره دچار کمبود وقت هستند، همیشه در حال تلاش و رقابت هستند. این گونه افراد سائقی برای پیشرفت دارند که آنها را به رقابت شدید با دیگران وا می­دارد. تحقیقات زیادی ارتباط قوی بین این الگوی رفتاری Aبا استرس  شغلی نشان داده اند



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:14 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد ( فصل دوم ) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات30
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد (فصل دوم) در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: 30 صفحه (28 صفحه متن و 2 صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل 2016) داخلی (شامل 1395)

منابع درون متنی و پایانی: دارد


توجه: این فایل براساس DSM-5 نوشته شده است

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

 

بخشی از متن:

 

اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر

مفهوم وابستگی به مواد، تعاریف رسمی بسیاری دارد و در طول چند دهه معانی رایج آن بارها تغییر کرده است. برای تعریف جنبه­ های مختلف وابستگی، دو مفهوم عمده به کار می­رود. اولین مفهوم وابستگی رفتاری و دومین مفهوم وابستگی جسمی است. در وابستگی رفتاری، فعالیت­ های مواد­جویی و شواهد مربوط به الگوهای مصرف بیمارگون مورد تأکید قرار می ­گیرد، اما وابستگی جسمی به اثرات جسمی (فیزیولوژیک) دوره ­های متعدد مصرف مواد اطلاق می­ شود. واژه­ ی اعتیاد و معتاد تا حدودی با وابستگی ارتباط دارند. واژه ­ی معتاد به طور نسبی مفهوم ناپسند و تحقیرآمیزی پیدا کرده است که مفهوم سوء مصرف مواد را به عنوان یک اختلال طبی نمی­ رساند. این وابستگی و سوء مصرف مواد می ­تواند اثراتی بر فعالیت نواحی پاداش اختصاصی مغز نظیر ناحیه­ ی تگمنتال بطنی، لوکوس سرلئوس و هسته­ ی آکومنبس داشته باشند (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1395).

 

 

مروری بر تعاریف، اصطلاحات و مفاهیم:

DSM-5 در طبقه ­بندی خود یک تغییر بسیار انقلابی یا رادیکال داده است، به این صورت که دو طبقه ­ی مستقل "سوء مصرف مواد" و " وابستگی به مواد" را حذف کرده و یک طبقه­ ی واحدی به نام اختلالات اعتیادی و مرتبط با مواد را جایگزین آن ­ها کرده است. گروه تحقیقاتی DSM-5 به این نتیجه رسید که بین سوء مصرف مواد و وابستگی به مواد هیچ مرزی مشخصی وجود ندارد و هر دو روی یک بعد قرار دارند (گنجی، 1395).

 

اختلالات مرتبط با مواد

اختلالات ­مصرف­­ مواد

الگوی مشکل­ آفرین مصرف ­مواد که به ناراحتی با تخریب ­چشمگیر بالینی منتهی شده و وقوع آن در طی یک دوره­ی 12 ماهه، با حداقل 2 مورد از علائم (ویژگی­ های اختلال ­مصرف­ مواد) مشخص می­ گردد.

 

ویژگی ­های اختلالات مصرف ­مواد

ویژگی ­اصلی اختلال ­مصرف ­یک ماده، مجموعه­ ای از علائم ­شناختی، رفتاری و فیزیولوژی است که نشان ­دهنده ­ی تداوم مصرف ماده از سوی فرد به رغم مشکلات چشمگیر مرتبط با ماده است. همچنین، ویژگی مهم اختلال ­مصرف ­مواد، بالاخص در مبتلایان به اختلالات ­شدید، بروز تغییر اساسی مدارهای مغزی است که ممکن است پس از سم ­زدایی باقی بمانند. اثرات رفتاری این تغییرات مغزی ممکن است به صورت عودهای مکرر و ولع ­شدید به مواد در هنگام مواجه ه­ی فرد با محرک­ های مرتبط با مواد نمایان شوند. البته ممکن است رویکردهای درازمدت درمانی برای گونه اثرات پایدار مواد مفید باشند. در مجموع، تشخیص اختلال­ مصرف­ مواد بر پایه­ی الگوی آسیب­ زایی از رفتارهای ­وابسته به مصرف­ ماده استوار است. جهت سازماندهی بهتر، می­ توان چنین فرض کرد که ملاک­ های متعلق به ملاک A در قالب چهار گروه­بندی­ کلی­ کنترل مختل، اختلال ­اجتماعی، مصرف­ پرخطر و ملاک­ های دارو ­شناختی قرار گرفته­ اند. در این میان، کنترل ­مختل در زمینه­ ی مصرف ­ماده اولین گروه­بندی ملاک ­ها است. (ملاک­های 1 تا 4). فرد ممکن است ماده را در مقادیر بیشتر یا برای مدت زمانی طولانی­تر از تمایل اولیه­ ی خود مصرف کند (ملاک 1). فرد ممکن است وجود تمایل مستمر برای قطع یا تعدیل مصرف­ ماده را عنوان کرده و شاید گزارش کند که تلاش ­های ناموفقی برای کاهش یا توقف مصرف داشته ­است (ملاک2). فرد ممکن است زمان­زیادی را برای تهیه،مصرف، و یا رهایی از اثرات آن ماده مصرف نماید (ملاک3). در بعضی از موارد اختلالات­شدیدتر مصرف­مواد،تقریباً تمام فعالیتهای روزانه­ی فرد پیرامون مواد دور میزند.ولع و اشتیاق (ملاک4) با احساس فوریت و یا یک تمایل قوی برای (مصرف) ماده تظاهر پیدا می کند و ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد اما بیشتر احتمال دارد با قرارگیری فرد درمکانی که ماده قبلاً از آن تهیه و یا در آن مصرف شده بروز نماید. همچنین مشخص شده است که ولع شامل شرطی ­سازی کلاسیک است و با فعال­شدن ساختارهای خاص مغزی مربوط به پاداش همراه است. برای کنکاش در زمینه­ی ولع بایستی از فرد سوال نمود که آیا تابحال زمانی بوده که چنان احساس فوریت قدرتمندی برای مصرف مواد پیداکند که نتواند به هیچ مساله ­­ی دیگری بیندیشد. میزان اشتیاق کنونی اغلب جهت ارزیابی پیامد درمان به کارمیرود چرا که ممکن است نشانه ­ای از عود قریب­ الوقع باشد  (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1395).


- Druge Abue

. Substance-Related Disorders

. Substance Use Disorders


مسومیت و محرومیت

ویژگی اصلی مسمومیت، بروز یک سندرم برگشت­ پذیر مختص به ماده است که ناشی از مصرف اخیر آن ماده می­ باشد (ملاک A). تغییرات چشمگیر بالینی، رفتاری و یا روانشناختی مشکل ­آفرین همراه با مسمومیت (مانند پرخاشگری، بی­ ثباتی­ خلق، اختلال ­در قضاوت) ناشی از اثرات فیزیولوژیکی ماده بر روی دستگاه ­عصبی مرکزی (CNS) بوده و درحین و یا اندکی پس از مصرف ماده بروز می­ کنند (ملاک B). همچنین، علایم، قابل انتساب به یک بیماری طبی دیگر نبوده و با اختلال­ روانی دیگری بهتر توجیه نمی­ شود. مسمویت با ماده در میان مبتلایان به اختلال­ مصرف­ یک ­ماده شایع است اما به کرات در افراد فاقد اختلال ­مصرف ­یک ­ماده نیز رخ می ­دهد. این طبقه برای توتون به کار نمی­ رود. شایعترین ­تغییرات مسمومتی، اختلالاتی در ادراک، هشیاری، توجه، تفکر، قضاوت، رفتار روانی-حرکتی و سلوکِ­ بین­ فردی را شامل می ­شوند. به علاوه، در مقایسه با مسمومیت ­های"مزمن" یا مستمر، مسمومیت­ های "حاد" یا کوتاه ­مدت ممکن است از علائم و نشانه­ های مختلفی برخوردار باشند. مانند مقادیر متوسط کوکائین ممکن است در ابتدا به افزایش تعاملات اجتماعی منجر شود، اما در صورت تکرار زیاد مصرف چنین مقادیری در طول روزها و یا هفته ­ها ممکن است انزوای­ اجتماعی پدیدار شود (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1395).

اصطلاح­ مسمومیت به هنگام کاربرد در مفهوم فیزیولوژیکی آن در مقایسه با مسمومیت با ماده­ی تعریف شده در اینجا از مفهوم وسعیتری برخوردار  است. بسیاری از مواد ممکن است تغییرات روانشناختی و یا فیزیولوژیکی ایجاد نمایند که الزاماً مشکل آفرین نباشند. مانند فرد دچار افزایش تعداد ضربان قلب ناشی از مصرف یک ماده، اثری فیزیولوژیک را نشان می­ دهد، اما اگر این تنها علامت موجود در غیاب رفتاری مشکل­ ساز باشد، تشخیص مسمومیت نبایستی مطرح­ شود. گاهی اوقات ممکن است مسمومیت بیش از زمانی که ماده در بدن قابل شناسایی باشد، تداوم پیدا کند.

علت ممکن است اثرات ماندگار بر دستگاه ­عصبی ­مرکزی باشد، که بهبودی از این اثرات بیش از زمان لازم برای دفع آن ماده از بدن به­طول می­ انجامد. این اثرات درازمدت مسمومیت بایستی از محرومیت (یعنی، علایمی که با افت غلظت خونی و یا بافتی یک ماده آغاز می­ گردد) افتراق داده شود. ویژگی اصلی محرومیت، بروز یک تغییر رفتاری مختص به ماده ­مشکل­ آفرین، توام با ضمائم فیزیولوژیکی و شناختی که ناشی از قطع و یا کاهش مصرف ­سنگی و طولانی­مدت یک ماده است (ملاک A). سندرم مختص به ماده از نظر بالینی به طرز­ چشمگیری باعث ناراحتی فرد یا افت عملکرد اجتماعی، شغلی یا سایر حوزه ­های مهم کارکردی وی می­گردد (ملاک C). علایم ناشی از یک بیماری طبی دیگر و یک اختلال­ روانی دیگر توضیح بهتری برای آن نیست (ملاک D). محرومیت، به طور معمول اما نه همیشه، با اختلال ­مصرف یک ماده همراه است. اکثر افرادی که دچار محرومیت می شوند، برای مصرف مجدد آن ماده، جهت کاهش علایم محرومیت، احساس فوریت و میل شدیدی می­ کنند (گنجی، 1395).



 - Intoxication And Withdrawal



سوابق پژوهش:

 

صادقی، ابراهیمی و وطن­ دوست (2015) در پژوهش خود تحت عنوان اثربخشی پروتکل امید درمانی بر افسردگی و امیدواری در مصرف کنندگان آمفتامین در شهر ری به این نتیجه دست پیدا کردند که درمان مبتنی بر عنصر امید می­ تواند سطح افسردگی را در این افراد کاهش دهد بنابراین آموزش درمان مبتنی بر امید می تواند بر افسردگی تاثیر داشته باشد.

پرزور، علیزاده گورادل، یاقوتی زرگر و بشرپور (1394) در تحقیقی تحت عنوان اثربخشی روان درمانی مثبت­گرای مبتنی بر کیفیت زندگی بر بهبود کیفیت زندگی معتادان به مواد افیونی در شهر اردبیل به این نتیجه دست پیدا کردند که رواندرمانی مثبت­ گرای مبتنی بر کیفیت زندگی بر کیفیت زندگی معتادان به مواد افیونی تاثیر مثبت داشته است.

 

 


  • ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 

  • منابع جدید داخلی و خارجی
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
  • منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
  • مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
  • پشتیبانی تخصصی  (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

  • توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:14 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم ) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ( فصل دوم ) در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : 09191809834 ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )

 

 

توضیحات: فصل دوم

  • همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

رایج­ترین واکنش به یک عامل فشار روانی اضطراب است. منظور ما از اضطراب هیجان ناخوشایندی است که معمولاً با این کلمات توصیف می­کنیم؛ نگرانی، تشویش، تنش، و ترس  احساساتی که همه با شدت­های مختلف آن را تجربه می­کنند. اختلالات اضطرابی از شایعترین اختلالات روانپزشکی در ایالات متحده و بسیاری از جمعیت­های دیگری است، که مورد مطالعه قرار گرفته­اند. به علاوه مطالعات همواره حاکی از آن بوده­اند که این اختلالات مشکلات و عوارض زیادی را سبب می­شوند، مقادیر بالایی از خدمات مراقبت­های بهداشتی را صرف خود می­کنند، و اختلالات زیادی در کارکرد افراد به وجود می­آورند. مطالعات جدید نیز نشان داده­اند که اختلال اضطرابی مزمن می­تواند میزان مرگ و میر مرتبط با عوارض بیماری فشارخون اولیه را افزایش دهد. بنابراین بالینگران روانپزشکی و سایر متخصصین باید بتواند اختلال اضطرابی را به سرعت و دقت تشخیص داده و درمان آن را شروع کنند (کلارک و بک، 2014).

 

 

اضطراب

ماهیت اضطراب

اضطراب تشویشی فراگیر، ناخوشایند و مبهم است که اغلب علائم دستگاه خودکار (اوتونوم)، نظیر سردرد، تعریق، تپش قلب، احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است. مجموعه علائمی که در حین اضطراب وجود دارد اغلب در هر فردی به‌گونه‌ای متفاوت از دیگران است؛ علائم اضطراب را می‌توان به 4 گروه شناختی، عاطفی، رفتاری و فیزیولوژیک تقسیم کرد. اکثر افراد هنگام مواجه با رویدادهای فشارزا، دچار اضطراب و احساس نگرانی می‌کنند؛ اما این‌گونه واکنش‌ها، پاسخ‌های بهنجاری به چنین موقعیت‌ها هستند. اضطراب یک حالت برانگیختگی پراکنده، بعد از درک یک تهدید واقعی یا خیالی است که مبتنی بر آینده و متمرکز بر هیجانات هست و می‌تواند یک پاسخ انطباقی باشد. اضطراب زمانی نابهنجار محسوب می‌شود که در پاسخ به موقعیت‌هایی باشد که به‌راحتی می‌توان با آن کنار آمد و یا بصورت مزمن و پایدار رخ دهد. درواقع اضطراب زمانی مایه نگرانی بالینی می‌شود و به چنان سطح شدیدی رسیده باشد که توانایی عمل کردن در زندگی روزمره را مختل کند، به‌طوری که فرد دچار حالت ناسازگارانه‌ای شده باشد که مشخصه آن واکنش‌های جسمانی و روانی شدید است مثلاً افراد با اختلال اضطراب اجتماعی، قبل از سخنرانی برای یک گروه، ظاهر شدن برای اجرای موسیقی و یا شرکت کردن در یک مسابقه ورزشی یا بازی، عصبی می‌شوند یا می‌ترسند (قادری، 1391).

 

علائم شایع

احساس اینکه یک اتفاق نامطلوب یا زیان‌بار به‌زودی رخ خواهد داد. خشک شدن دهان، مشکل در بلع، یا خشونت صدا، تند شدن تنفس و ضربان قلب، تپش قلب، حالت لرزش یا پرش عضلات، انقباض عضلات، سردرد، کمردرد، عرق کردن، مشکل در تمرکز، منگی یا غش، تهوع، اسهال، کاهش وزن، خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری، خستگی، کابوس، مشکل در حافظه، ناتوانی جنسی اضطراب (دل‌شوره و ترس مبهم) احساس ناخوشایند ولی یک واکنش عادی به خطر هست، این احساس به دلیل فعال شدن سیستم‌های عصبی و در جهت حفاظت فرد در مقابله با شرایط تنش‌زا بروز می‌کند، علت اختلال اضطرابی بی‌نظمی پاسخ و پاسخ نامتناسب به موقعیت تنش‌زاست (سونگ و همکاران، ‌۲۰۱۵).

اضطراب دارای دو ویژگی اساسی است، ویژگی‌های ذهنی (ترس، مشکل در تمرکز و غم و ...) و نشانه‌های جسمی (افزایش ضربان قلب، کوتاهی تنفس، لرزش، تعرق، قرمزی پوست و حرکات غیرارادی مانند حرکت دست یا صورت، راه رفتن و 000) این نشانه‌های ذهنی و جسمی به دلیل فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک و اثرات پرشمار آن بر سیستم اعصاب مرکزی و اندام‌هاست. در حالت عادی فعال شدن سیستم سمپاتیک موجب افزایش هوشیاری و تمرکز و آمادگی جسمی برای مقابله با خطر می‌شود ولی در وضعیت اختلال اضطرابی بی‌نظمی پاسخ منجر به کاهش عملکرد ذهن و جسم می‌شود، بعضی بیماری‌ها مانند پرکاری تیروئید و فئوکروموسیتوما، همچنین مصرف بعضی داروها علائمی ‌مانند علائم پیش گفت را در فرد ایجاد می‌کند. در این‌گونه موارد آستانه تحریک فرد برای واکنش به موقعیت ایجادکننده اضطراب کمتر شده و فرد زودتر و بیشتر نشانه‌های اضطراب را در خود نشان می‌دهد (استراد و همکاران، ۲۰۱۵).

 

        منین (2013 ) بر این اعتقاد است که فشارخون، حادثه مهمی در زندگی بیماران است و می تواند باعث فروپاشی زندگی اقتصادی، حرفه ای و شخصی افراد شده و عملكرد جسمانی را دچار اختلال كند. ترس، اضطراب، افسردگی و بسیاری مشكلات روانی می تواند برای بیماران ایجاد شود. اضطراب یكی از شایعترین پاسخ­های روانشناختی بیماران به فشارخون است (مک لاگین و همکاران، 2011). سطوح اضطراب در بیماران فشارخونی با كیفیت زندگی كمتر و ناخوشیهای روانشناختی بیشتر مرتبط است. مداخلات روانشناختی برای این بیماران می­تواند درد، اضطراب شدید، خشم و افسردگی آن­ها را كاهش داده و باعث بهبود كیفیت زندگی آن­ها گردد. بهبود کیفیت زندگی بیماران متعاقب اقدامات درمانی از اهمیت فوق العاده­ای برخوردار است. در جوامع غربی مطالعات فراوانی برای بررسی تأثیر مداخلات درمانی در ارتقای کیفیت زندگی در گروه­های مختلف بیماران از جمله بیماران فشارخونی انجام شده است. در ایالات متحده آمار مبتلایان به بیماری­های قلبی عروقی در سال .....

...........

......................

..................................




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 5:14 ] [ بابک ]
[ ]

پروژه نرم افزار سیستم پرداخت حقوق کارمندان با ویژوال 2013 پایگاه داده اکسس 2013

پروژه نرم افزار سیستم پرداخت حقوق کارمندان با ویژوال 2013 پایگاه داده اکسس 2013

برنامه را دانلود و با ویژوال استادیو 2013 بانک اطلاعاتی اکسس 2013


مشخصات فایل
تعداد صفحات1
حجم15 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیrar
دسته بندینرم افزار

توضیحات کامل

برنامه را دانلود و با ویژوال استادیو 2013
بانک اطلاعاتی اکسس  2013

 

نرم افزار پرداخت حقوق به کارمندان شرکت
به همراه سورس کامل ، پروژه
پایگاه داده از اکسس استفاده شده
فایل دانلودی حاوی
سوس کامل برنامه
پایگاه داده اکسس
نرم افزار با ویژوال 2013
پایگاه داده اکسس 2013


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:36 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات22
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های دیداری فضایی در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

یکی از عوامل کشف وجود تفاوت های نسبی و پایدار در کنش نیمکره های مغز، مشاهده کنش های متفاوت افرادی بود که دچار صدمه و آسیب در نیمکره راست و چپ شده بودند، در آزمون های استاندارد روان سنجی بود، آزمون هایی که ابتدا به منظور مقایسه آزمودنی های بهنجار در ابعادی مانند توانایی کلامی، ادراک روابط فضایی و دستکاری اشکال طراحی شده بودند، تفاوت کنش های نیمکره راست و چپ را نمایان ساختند، یک مطاله بزرگ به بررسی و مطالعه کنش بیش از 200 بیمار آسیب مغزی با بیش از 40 آزمون مختلف به بررسی تاثیرات صدمات مغزی بر کنش های دو نیمکره پرداخت، (مدت زمان صرف شده برای هر بیمار حدودا 19ساعت بوده است) این مطالعه و مطالعات بعدی به منتج شدن قانون کلی انجامیدند: آسیب به نیمکره چپ عملکرد ضعیف در آزمون هایی را به دنبال دارد که تایید اصلی شان بر توانایی های کلامی است (این یافته خیلی شگفت انگیز و جدید نبوده و قبلا در بیماران مبتلا به ناگویی پس از آسیب به نیمکره چپ کشف شده بود) و بیماران مبتلا به آسیب های نیمکره راست، عمدتا در آزمون های غیرکلامی که شامل دستکاری اشکال هندسی، چیدن قطعه ها کنار هم، تکمیل قسمت های حذف شده الگوها و شکل ها و سایز تکالیفی که مستلزم در نظر گرفتن اشکال ، مسافت ها و روابط فضایی بودند، کنش ضعیفی نداشتند بسیاری از شواهد قابل توجه در خصوص کنش های اختصاصی نیمکره راست از گزارشات بلافصل خود بیماران به دست آمده است، این افراد اختلال ها و آشفتگی های عمیق در جهت یابی و هشیاری نشان می دهند، این قبیل بیماران گاهی در جهت یابی و یافتن مسیرشان در اماکنی که سال هاست زندگی می کنند، دچار مشکل می شوند، برخی دچار نشانگان غفلت و عدم توجه به نیمه فضایی دیداری شان می شوند (داهلین، 2013).

این افراد متوجه اشیاء و  وقایع مربوط به سمت چپ نمی باشند و دچار آگنوزی فضایی می شوند، آگنوزی فضایی اختلالی است شامل عدم جهت یابی و بی توجهی نسبت به مکان ها و روابط فضایی، برخی از بیمارانی که دچار صدمه در نیمکره راست شده اند، در ادراک عمق، روابط فضایی، کار با تصویری ذهنی، اشکال و نقشه ها نقص دارند، یکی از جالبترین موارد آگنوزی، آگنوزی چهره می باشد، یکی از بیماران مبتلا به آگنوزی چهره در شناخت چهره های آَشنا ناتوان بود و نمی توانست بین چهره های  افراد، تفاوتی قایل شود اما در بازشناسی مناظر و اشیاء مشکلی نداشت، یافته های بدست آمده از مطالعه بیماران دوپاره مغز نیز تایید می کنند که نیمکره راست عمدتا در فرایندهای دیداری –فضایی درگیر است (راقبار، بارنس و هیچ، 2010)، برای مثال به نظر می رسد که نیمکره راست در ادراک روابط جزء – کل برتر است، در یک تکلیف بیماران طرح های هندسی تکمیل شده با مکعب های رنگی را مشاهده کردند، از آن ها خواسته می شد الگوهای نشان داده شده روی کارت ها را با استفاده از سطوح مختلف مکعب های رنگی بازسازی نمایند، در 6 بیمار از 7 بیمار شرکت کننده در این آزمایش، کنش دست چپ به مراتب بهتر از دست راست بود، درمطالعه ای دیگر چند کمان(قسمتی از یک دایره) به نیمه میدان دیداری راست و چپ بیماران دوپاره مغز ارائه می شد، بعد از هر ارائه از آن ها خواسته می شد که تعیین کنند کدام دایره از مجموعه ای از دایره های با اندازه مختلف، توسط کمانی که قبلا دیده بودند کامل می شود، نتایج نشان داد که قضاوت آزمودنی ها هنگام ارائه محرک ها به میدان بینایی چپ (نیمکره راست) به صورت معناداری بهتر می باشد، یکی از جالبترین آزمایش های بررسی دیداری-فضایی، آزمایشی است که بر روی W.J یکی از اولین بیماران دوپاره مغز انجام شده است، چندین مکعب که همگی دارای 2سطح قرمز دوسطح سفید و دو سطح قرمز-سفید که از قطر به دو نیمه تقسیم شده بودند، در اختیار W.J قرار داده شد و از وی خواسته شد شکل هایی که بر روی چندین کارت وجود داشت را توسط مکعب بازسازی کند، در بازسازی فیلم آزمایش، دیده می شودکه هنگامی W.J با دست راست مکعب ها را می چیند، آرام تر کار می کند، تردید بیشتری دارد و مرتکب خطاهای بیشتری می شود، شواهد دیگر حاکی از برتری نیمکره راست در توانایی های دیداری –فضایی است، از تفاوت های موجود در توانایی های دو دست افراد دوپاره مغز برای کشیدن شکل مکعب، به دست آمده است، شکل هایی که با دست چپ کشیده شده اند کامل تر و واضح تر هستند، به راستی اساس تواناییهای دیداری –فضایی چیست؟


 Agnosie


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:35 ] [ بابک ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات53
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظام ارزش ها در 53 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
 

 

توضیحات:

فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش


قسمتی از مبانی نظری متغیر:


ارزش وگرایش

برخی پژوهشگران برای این باورند كه ارزشها ، همان رابطه میان انسان وموضوعهایی است كه معتقد است دارای ارزش هستند ؛ این طرز فكر نتیجة تلاشهایی است كه جان دیویی، لی و دیگران انجام داده اند، آنان تأكید میكنند كه اساس متافیزیكی ارزش ها به اعتبار اینكه دارای ارزشی ذاتی بوده، روابطی بین انسان و موضوع­هایی كه معتقد است، می­باشند و دارای ارزش بوده وتحول یافته اند؛ این روابط متضمن نوعی رأی دربارة چیزی، كسی یا معنایی است، همچنان كه متضمن احساس و گرایش به سوی آن و ترجیح دادن آن هم می باشد.

چنین تصوری از ارزش ها به وضوح بیانگر میزان پیچیدگی در طبیعت آن است و آشكار می سازد كه آنها جزئی از نظم بخشی مسلط بر رفتار ما و منعكس كننده نیازها، گرایش ها و هدف های ما می باشد. علاوه بر این كه به صورت های مختلف و با مراتب متفاوت منعكس كننده نظامی اجتماعی است كه در آن زندگی می كنیم و میراثی فرهنگی كه در سایة آن پرورش می یابیم.

بنابراین مفهوم ارزش فراگیرتر از مفهوم گرایش است، و به همین دلیل برخی از دست اندركاران این وادی، با مفهوم ارزش از دیدگاه گرایش برخورد می­كنند. دكتر سیف موضوع ارزش ها را در چهارچوب بررسی گرایشها، با تكیه بر تشابه بین این دو موضوع بررسی می كند و می گوید: پژوهش های گرایش­ها در حوزة روان شناسی آغاز می گردد و پژوهش­های ارزش ها در حوزة فلسفه. وی معتقد است ارزش ها، مضمون گرایش­ها را ارائه می­دهد. پس گرایش، نمایانگر شكلی است كه به ویژگی تجریدی نزدیكتر است، به طوری كه ارزش ها مضمون و محتوای این شكل را تعیین می كنند (محمدی و همکاران، 1391).

ارزش ها از موضوع هایی است كه در حوزة توجه تعدادی از تخصص ها، مانند : فلسفه، دین، تربیت، اقتصاد، جامعه شناسی و روان شناسی واقع می شود. علی رغم اهمیت موضوع ارزشها، به عنوان یكی از موضوع های اساسی و مهم در حوزة روان شناسی اجتماعی، توجه به پژوهش آن به طور كلی و تغییر و تحول آن در طی دوران عمر به طور خاص، دیر صورت گرفته است. شاید این امر به علتهایی چون اعتقاد بسیاری از پژوهشگران و محققان ، روانشناس، به خارج بودن آن از حوزة پژوهش های میدانی و مشكل اندازه گیری و تعیین ابعاد و رابطه با دیگر متغیرها بر می گردد. دهة سوم  و چهارم قرن كنونی، آغاز توجه به پژوهش روان شناختی ارزشهای انسانی، از نظر پایبندی به روش علمی به شمار می­آید، هم در اموری كه به تعیین مفهوم در عمل و یا امكان اندازه گیری آن از خلال ابزار و روش هایی كه شرایط اندازه گیری خوب بدان ها فراهم می آید، بستگی دارد.

2-4-1. مفاهیم اساسی متغیر نظام ارزش ها

مفاهیم از امور بنیادین در علم قلمداد می گردد، بنابراین باید در به كارگیری این مفاهیم ، دقت به خرج دهیم.باید این مفاهیم روشن و بدون ابهام باشد، تا در به كارگیری آنها تناقض رخ ننماید.

2-4-1-1. مفهوم تحول

گروهی از محققان، دو مفهوم رشد و تحول را مترادف به حساب می آورند و معتقند كه یكی می تواند جای دیگری را بگیرد. اما اینها درحقیقت، متفاوت بوده و به یك معنا نیستند، علی رغم این كه از یكدیگر جدا نمی شوند و یكی بدون دیگری ایجاد نمی شود، از نظر لغوی، كلمة «نما» الشیء ، یعنی : «زاد» و «كثر» (فراوان گشت) اما كلمة «ارتقی» به معنای «ارتفع و صعد» (صعود كرد) می باشد و «ترقی» یعنی «ارتقی و تسامی» (بالا رفت). پس «نمو» یعنی افزودنی، كه در مقدار یا حجم یك كاركرد یكسان است، مثل رشد در توانایی حساب.  این معنای نمو، بر این مبناست كه افزایش در حجم یا بناء می باشد و از مفهوم تحول كه به سلسله ای از تغییرات كیفی تدریجی و مرتب و با ارتباط منطقی گفته می شود، متمایز است. منظور از تدریجی یعنی این كه تغییرات به سوی هدف مشخصی در جریان است و بدون بازگشت به عقب، به پیش می رود. مرتب، اشاره به وجود رابطة میان هر مرحله با مرحله های قبل و بعدش دارد (میلاردو. 1997).  نمو، به معنی حوزة محدودی از پدیده ها و به تغییرات كمی اشاره دارد، اما تحول، فراگیرتر و متضمن تغییرات كیفی تدریجی، رد جنبه های جسمانی و عقلانی است.

این نكته ها، با تعریفی از تحول به شرح زیر هماهنگ است:

تغییرات تدریجی در طول عمر، از تولد تا مرگ.

این پیاپی بودن، به تغییرات منظم و هماهنگ منجر می شود.

به پیشرفت بیشتر، تمایز و پیچیدگی و یاتركیب در نظام، منتهی می شود.

نتیجه نهایی این تغییرات، در ساختمان یا كاركرد یا سازمان دهی كلی است.

ولمان (1983)، تحول را افزایش در پیچیدگی و نظم بخشی اعمال و سازندگی، از تولد تا مرگ تعریف نموده است كه نتیجة بالیدگی و یادگیری است. سالكیندهم در تعریفش به یك سلسله از تغییرات تدریجی، كه در سبك و روش خاصی رخ می دهد، اشاره دارد و به مثابه نتیجه رابطة متقابل بین عوامل بیولوژیكی و محیطی است. به طور كلی، مكانیسم تحول، ویژگی های عامی دارد كه بیشتر پژوهشگران در حوزة روان شناسی تحول در آن با هم اتفاق نظر دارند. این ویژگی ها عبارت است از (فورگاس 1995)

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 4:35 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 صفحه بعد