paperdownfile

محصولات دانشجویی

گزارش کارآموزی شیمی در واحد تصفیه آب شرکت پتروشیمی رازی

گزارش کارآموزی شیمی در واحد تصفیه آب شرکت پتروشیمی رازی

گزارش کارآموزی شیمی در واحد تصفیه آب شرکت پتروشیمی رازی در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی شیمی

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی شیمی در واحد تصفیه آب شرکت پتروشیمی رازی  در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


 
مقدمه


امروزه نقش کلیدی صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشورهای مختلف جهان بر کسی پوشیده نیست و نیاز روز افزون جوامع بشری به محصولات تولیدی آن، توجه کشورها را به ایجاد کارخانه‌های تولیدی و جلب سرمایه به سمت پتروشیمی معطوف داشته است.

یکی از مهمترین ویژگیهای صنعت پتروشیمی ارزش افزوده بسیار بالای آن است. بدین معنی که با تغییرات شیمیایی و فیزیکی بر روی هیدروکربورهای نفتی و گازی می‌توان ارزش محصول را به میزان 10 تا 15 درصد افزایش داد. از ویژگیهای دیگر این صنعت، تنوع محصولات آن و تامین مواد اولیه هزاران کارگاه و کارخانه صنایع پایین دستی آن می‌باشد که از نظر اشتغال‌زایی و کسب درآمدهای ارزی و قطع وابستگی نقش بسیار مؤثری در اقتصاد کشور دارد.

خوشبختانه به دلیل وجود منابع اولیه فراوان (نفت و گاز) و عوامل دیگر، تولید مواد پتروشیمی در ایران مورد توجه و عنایت خاصی قرار گرفته است. کشور ما پس از پشت سر گذاشتن سالهای دفاع مقدس، گسترش صنعت پتروشیمی را در نظر داشته و با پایان یافتن جنگ تحمیلی بلافاصله ترمیم و بازسازی کارخانه‌های آغاز گردید و پروژه‌های بزرگی به تدریج به مرحله اجرا درآمدند.

طرح استراتژیک توسعه تولیدات شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیش از 30 پروژه مهم در پانزده سال آینده دستیابی به 43 میلیون تن فرآورده‌های مختلف پتروشیمی را محقق می‌سازد. با اجرای طرح‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر امام (ره) و عسلویه پیش‌بینی می‌شود رقم صادرات برون مرزی به 30 میلیون تن در سال برسد.

به طور کلی محصولات پتروشیمی در ساخت موادی نظیر لاستیکها، پلاستیکها، شوینده‌ها، کودها، چسبها، اسیدها، رنگها، سموم و الیاف مصنوعی که هر کدام ماده اولیه صدها مواد دیگر هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طرح‌های جدید در پتروشیمی بندر امام (واحدهای پارازیلین و M.T.B.E ) و پتروشیمی رازی، با راه‌اندازی واحدهای دانه‌بندی گوگرد، تفکیک مایعات گازی و توسعه واحدهای آمونیاک و اوره و همچنین متانول و دانه‌بندی گوگرد پتروشیمی خارک، از جمله پروژه‌های مهمی بودند که به ثمر رسیده‌اند.

در ادامه برنامه توسعه اقتصادی دولت مبنی بر کاهش تصدی‌گری بر شرکت‌های دولتی، سهام واحدهای پتروشیمی آبادان، فارابی، خارک، شیراز، اراک و اصفهان وارد معاملات بورس شده‌اند.

طرحهای جدید پارازیلین و M.T.B.E در پتروشیمی بندر امام و دانه‌بندی گوگرد، تفکیک مایعات گازی، توسعه واحدهای آمونیاک و اوره در پتروشیمی رازی و متانول و دانه‌بندی گوگرد در پتروشیمی خارک از جمله پروژه‌های مهمی بودند که به ثمر رسیده‌اند.


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:36 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی مهندسی شیمی واحد سرویسهای جانبی و برجهای خنك كننده در شركت پتروشیمی مارون

گزارش کارآموزی مهندسی شیمی واحد سرویسهای جانبی و برجهای خنك كننده در شركت پتروشیمی مارون

گزارش کارآموزی مهندسی شیمی واحد سرویسهای جانبی و برجهای خنك كننده در شركت پتروشیمی مارون در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم8 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی شیمی

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی مهندسی شیمی  واحد سرویسهای جانبی و برجهای خنك كننده در شركت پتروشیمی مارون در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



مقدمه ای بر  برجهای خنک کننده        

 
برجهای خنک کننده در صنعت جهت کاهش آلودگی حرارتی بطور کلی استفاده می شود که نهایتاَ در دستگاههای زیادی از قبیل پمپها و توربین ها و مبدل های حرارتی از آن استفاده می گردد، در این گزارش علاوه بر آنکه به بررسی قسمتهای مختلف برج خنک کننده و متعلقات آن می پردازیم، بلکه سعی خواهیم نمود توضیحاتی راجع به کنترل شیمیایی برجهای خنک کننده بدهیم .
در برجهای خنک کننده مانند هر سیستم دیگری عوامل و مشکلاتی وجود دارد که باعث می شود تا عملکرد سیستم بهینه نباشد و این مسئله باعث ایجاد خساراتی به سیستم موجود می گردد، مشکلات موجود در برجهای خنک کننده شامل مسائلی از قبیل خوردگی ، رسوب و نقش میکروبیولوژی میکروارگانیسم های موجود در آب می باشد.

انواع سیستمهای خنک کننده :
1- سیستم خنک کننده یکطرفه (ONCE THROUGH)
معمولا در جاهائی که آب به مقدار زیاد در دسترس باشد از این سیستم استفاده می شود که در آن آب از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج میگردد و چون آب در این نوع از سیستم ها تغلیظ نمی شود رسوبات تشکیل شده قابل توجه نیست.

2- سیستم خنک کننده بسته (CLOSED)
همانطور که میدانید در موتورها و کمپرسورها بالا رفتن درجهء حرارت فلزات ایجاد فشار نموده و نهایتاً باعث از کار افتادگی آنها میگردد.به منظور غلبه بر این مشکلات و بالا بردن بازده دستگاهها بمرور زمان روشهای طراحی تغییر داده شده در آغاز اهمیتی به آب برجهای خنک کننده داده نمی شد و آبهای موجود به مقدار زیادی مواد محلول و معلق به همراه داشت و دارای سختی بود که اینها سبب ایجاد رسوب می شد و این شرایط موجب از کار افتادن دستگاهها می گردید سیستمم های خنک کننده بسته که شکل آن در صفحه بعد نشان داده شده است آب در یک سیکل بسته جریان دارد و عمل سرد شدن آب از طریق یک مبدل هوائی صورت میگیرد.
 در این نوع از سیستمهای خنک کننده آب جبرانی (MAKE UP) فقط برای جبران آب خروجی از   PACKINGSپمپها و یا دورریز سیستم در زمان تعمیرات و به مقدار خیلی کم آب تبخیر شده استفاده می گردد. در سیستمهای مدار بسته مشکلات مربوط به فولینگ ناشی از رشد میکروارگانیسم ها بصورت لجن موجود نمی باشد.  

3- سیستم خنک کننده باز
برای صرفه جوئی در مقدار آب مصرفی و نیز محافظت دستگاهها از خوردگی از برجهای خنک کننده استفاده می شود، در این سیستمها حرارت جذب شده توسط آب در مبدل های حرارتی در داخل برجهای خنک کننده پس داده می شود. این حرارت با تبخیر مقداری از آب در برج از بین می رود در نتیجه مواد محلول در سیستم باقی می ماند و تغلیظ می شود. شکل ۴ شمای سیستم خنک کننده باز می باشد.


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:36 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع مهندسی برق در شركت توزیع نیروی برق

گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع مهندسی برق در شركت توزیع نیروی برق

گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع مهندسی برق در شركت توزیع نیروی برق در 104 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات104
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی شبکه های انتقال و توزیع مهندسی برق در شركت توزیع نیروی برق در 104 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


فصل اول
تاریخچه شركت

 


با توجه به اینكه كار آموزی اینجانب در شركت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه صورت گرفته لازم است كه در ابتدا اطلاعاتی در خصوص تاریخچه تشكیل این شركت، چگونگی و نحوه خدمات رسانی نیروی به مشتركین این شهرستان داده شود.
محلی كه در حال حاضر به عنوان قسمت اتفاقات، عملیات و خدمات مشتركین برق ایذه (نیروگاه سابق) می باشد، در سال 1346 به نام موتور خانه شهرداری كه در واقع خدمات برق رسانی به مردم زیر نظر شهرداری انجام می گرفت، معروف بوده است كه توسط سه ژنراتور دیزلی كه دو دستگاه آن با توان اسمیkva 160كیلو ولت آمپر و یك دستگاه با ظرفیت kva 500 (نیروگاه اسكودا ساخت آمریكا) بافت قدیمی این شهرستان را تغذیه می نمود كه پس از زمان اندكی ولتاژ تولید شده توسط نیروگاه MVA5/0 مگاولت آمپری (v400 ولت )توسط دودستگاه ترانس با ظرفیت kva 800كیلو ولت آمپر kv 11 كیلو ولتی در قسمت اولیه این ترانس مقدار kv 11 كیلوولت افزایش داده می شد Kv 11 v400  (ولتاژ 400 ولت تولید شده توسط نیروگاه مذكور به قسمت ثانویه ترانس ها داده می شد و از اولیه آنها ولتاژ 11 كیلو ولت بدست می آمد ) لذا این ولتاژ 11 كیلو ولت با پایه های چوبی فشار متوسط شبكه 11 كیلو ولت به داخل شهر آورده شده  و توسط 16 دستگاه ترانس در نقاط مختلف (بافت قدیمی شهر) تبدیل به فشار ضعیف و در نهایت انشعابات تكفاز و سه فاز مشتركین از آن تغذیه می شد. لازم به توضیح است كه بهره برداری و نگهداری برق این شهر در سال 1352 رسما تحویل سازمان برق گردید این وضعیت تا اواخر سال 1356 ادامه  داشت تا اینكه در آن زمان با احداث شبكه متوسط kv 33 كیلو ولت با مسیر طولانی از شهرستان هفتكل به باغملك و ایذه برق این دو شهر از این طریق به شبكه و فیدر، مجزا ایستگاه هفتكل متصل شد.
با گسترش این دو شهرستان، ساخت ساز توسعه شهری و روستاهای همجوار علاوه بر بالا رفتن میزان بار و توان مورد نیاز جهت تامین مشتركین جدید معضلات و مشكلات فراوانی نیز در خصوص تامین و نگه داری این فیدر ناشی از طولانی بودن آن (افت ولتاژ شدید در نقاط انتهایی) ، تكمیل شدن ظرفیت فیدر آسیب پذیری شبكه از طریق صاعقه و رعد و برق، شكستگی مقره ها، باد و طوفان، نهایتاً در سال 1374 توسط احداث خط انتقال دو مداره فشار قوی kv 123 كیلو ولت (خطوط 707 و706) از ایستگاه kv           و          شهرستان رامهرمز به ایذه در 3 كیلومتری ورودی این شهر اقدام به احداث یك مكان پست و ایستگاه برق            ترانس پارالل (موازی) به ظرفیت MVA (27ـ20) مگاولت آمپر و 6 فیدر خروجی kv 33  كیلوولت به نام های 5012 ، 5022 ،5032 ، 5042 ، 5052 و 5062 نمودند كه باز هم با بالا رفتن میزان بارمصرفی ترانس سوم به ظرفیت (30ـ 5/22) مگا ولت آمپر در سال  1382 نصب شد كه 3 فیدر دیگر 5072 ، 5082 و 5092 را شامل می شود كه  در حال حاضر از كلید 5092 استفاده ای نشده و بدون فیدر و شبكه می باشد.
نمودار و چارت سازمانی تشكیلات
شركت توزیع نیروی برق استان خوزستان كه بعنوان پیمانكار زیر مجموعه ای از برق منطقه ای استان خوزستان می باشد. امور برق شهرستان ایذه و دهدز با مدیریت منفك را شامل می شود یعنی بطور كلی كلیه شهرستان های خوزستان بجز شهرستان اهواز زیر نظر شركت توزیع نیروی برق خوزستان فعالیت می نمایند.


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:36 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی مهندسی برق در نیروگاه رامین اهواز در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 


آشنایی با كلیات نیروگاه رامین اهواز
1- مقدمه


    انرژی الكتریكی به علت پاكیزه بودن با سهولت تولید، انتقال، كنترل و قابلیت تبدیل به انواع دیگر انرژی بسیار مورد علاقه و توجه است به طوری كه امروزه بیش از 25% كل انرژی مصرف بشر ابتدا الكتریكی تبدیل می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد و این رقم پیوسته‌ رو به افزایش است. معایب انرژی الكتریكی در مقایسه با انواع دیگر انرژی عدم امكان ذخیره و خطرات آن می‌باشد كه با بهره‌برداری صحیح و رعایت اصول معایب مهمی به حساب نمی‌آیند.

2- تاریخچه نیروگاه


    در سال 1353 قرارداد احداث فاز یك نیروگاه رامین شامل 2 واحد هر یك به قدرت 315 مگاوات در نزدیكی اهواز و به منظور تأمین بیش از 68% نیاز شبكه برق استان خوزستان بین شركت سهامی تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) و شركت تكنوپروم اكسپورت اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد گردید. دومین فاز نیروگاه در سال 1354 طی قراردادی دیگر شامل احداث دو واحد مشابه دیگر فیما بین توانیر و تكنوپروم اكسپروت به امضا رسید. بدین ترتیب مراحل تهیه طرح و مقدمات اجرایی كار برای احداث 4 واحد 315 در زمینی به وسعت بیش از 2/5 میلیون متر مربع شروع گردید. واحد یك نیروگاه در مرداد ماه 1358- واحد دو نیروگاه در شهریور 1364- واحد سه نیروگاه در تیر ماه 1373- و واحد چهار در آبان سال 1375 با شبكه سراسری پارالل گردید. در سال 1369، سومین قرارداد جهت احداث فاز سوم شامل 2 واحد 315 مگاواتی در مجاورت این نیروگاه با شركت تكنوپروم اكسپورت اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد گردید. این طرح به صورت كلید در دست بوده كارهای اجرایی پروژه از فروردین 1370 آغاز گردید و واحد 5 در آذر ماه 1378 به شبكه سراسری متصل گردیدند. توان تولیدی نیروگاه در حال حاضر 1890 مگاوات است.

3- میزان تولیدات


    نیروگاه رامین به عنوان بزرگترین نیروگاه بخاری كشور با داشتن 6 واحد بخاری 315 مگاواتی در مجموع 1890 ساعت/ مگاوات توان اكتیو و 1600 مگاوار/ ساعت توان راكتیو تولید می‌نماید كه این میزان تولید نقش مهمی در پایداری شبكه سراسری از نظر جلوگیری از افت ولتاژ به ویژه در فصل تابستان كه مصرف برق در استان خوزستان به حداكثر خود می‌رسد و میزان تولید نیروگاه‌های آبی نیز كاهش می‌یابد. در سال 1378 این نیروگاه توانست با برنامه‌ریزی دقیق و آموزش پرسنل و تعمیر به موقع واحدها بیش از 95% سهمیه تعیین شده را تولید نماید كه در مقایسه با سال 1377 دارای رشدی معادل 30% می‌باشد و در سال 1379 با تقویت سیاست افزایش تولید، میزان تولید برق نیروگاه تقریباً برابر سهمیه پیش‌بینی شده بود. كه نسبت به سال قبل دارای رشدی معادل 5% بود. اما مدیریت و پرسنل سخت كوش نیروگاه رامین به تولید برابر سهمیه پیش‌بینی شده قانع نبود و گام خود را فراتر از سهمیه پیش‌بینی شده در شش ماه نخست سال 1380 برداشته و توانستند با بهینه‌سازی سیستم‌های خنك‌كن، سیستم استارت بویلر، سیستم احیا و تعمیرات اساسی واحدهای میزان تولید را به 2/1 برابر سهمیه تعیین شده افزایش دهند بطوری كه در تابستان 1380 علیرغم مصرف زیاد به دلیل گرمای بیش از حد از كمترین خاموشی‌ها نسبت به سالهای گذشته برخوردار بودیم.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:35 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان اداره تربیت بدنی در شركت ساختمانی

گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان اداره تربیت بدنی در شركت ساختمانی

گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان اداره تربیت بدنی در شركت ساختمانی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم10 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی عمران احداث ساختمان اداره تربیت بدنی در شركت ساختمانی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب :


    مقدمه
    شرح وظایف دفترفنی یک کارگاه
    مشخصات محل و  پروژه کارآموزی
    تشریح فعالیتهای اجرایی پروژه
    پلان فونداسیون پروژه
    تصاویر عملیات اجرایی پروژه



مقدمه


ضمن تشكر و قدردانی از استاد راهنما جناب آقای مهندس شیرمردی جهت راهنمایی های لازم و همچنین تشكر و سپاس از مدیریت شركت ساختمانی شاهین سادات منگشت ، اینجانب علیمراد موسوی لب رودی به شماره دانشجویی 88304017 با توجه به سوابق و تجربیات كاری 10 ساله  در قسمت دفتر فنی پروژه های مختلف از جمله طرح متانول جزیره خارگ ، پتروشیمی پارس و پتروشیمی جم واقع در عسلویه ، همچنین پتروشیمی بندر امام ، طرح میعانات گازی بندر عباس و ایمن سازی خطوط لوله محدوده سد كارون سه ایذه ، بدینوسیله دوره كارآموزی خود را که در این شرکت نیز به انجام فعالیتهای دفتر فنی مشغول بوده ام را ، به شرح ذیل ارائه میگردد .
در ابتدا لازم است به شرح وظایف واحد دفتر فنی كارگاه پرداخته شود . دفتر فنی اصلی ترین و مهمترین واحد هر كارگاه می باشد كه در سود و زیان پروژه نقش اساسی را ایفاد می كند .



شرح وظایف دفترفنی یک پروژه :


1-    تهیه صورتجلسه تحویل زمین و دریافت بنچ مارك ها (مختصات محل احداث پروژه) از سوی كارفرما و دستگاه نظارت
2-    و بررسی نقشه های ابلاغی و رفع ابهام از آنها و درصورت اشكال و ایراد مكاتبه با دستگاه نظارت .
3-    تهیه برنامه زمانبندی با مشخص شدن شروع و پایان عملیات اجرایی پروژه .
4-    متره و برآورد احجام عملیات اجرایی
5-     درخواست متریال و مصالح مورد نیاز پروژه .
6-    تهیه گزارشات روزانه ، هفتگی ، ماهانه و پیشرفت عملیات پروژه و ارسال به كارفرما و دستگاه نظارت .
7-    تهیه صورت وضعیت های موقت و قطعی پروژه .
8-    تهیه قراردادهای پیمانكاران جزء
9-    تهیه صورت وضعیت پیمانكاران جزء .
10-    تهیه لیستوفرهای كارگاهی جهت خم و برش آرماتورهای مورد مصرف .
11-    تهیه دستوركارهای مورد نیاز .
12-    تهیه صورتجلسات پروژه و تأیید نهایی آنها با دستگاه نظارت .
13-    انجام مكاتبات فنی پروژه با كارفرما و نظارت .
14-    گرفتن مجوزهای لازم جهت انجام عملیات های اجرایی پروژه
15-    تهیه مستندات در تمام مراحل اجرای پروژه
16-    بایگانی و آرشیو اسناد فنی پروژه .
17-    تهیه مكاتبات و مدارك مورد نیاز جهت تحویل موقت و قطعی پیمان
18-    تهیه نقشه های As Built (چون ساخت) و ارسال به دستگاه نظارت .



فصل اول :

آشنایی كلی با مكان كار آموزی (مشخصات پروژه):

محل كارآموزی (پیمانكار) : شركت ساختمانی شاهین سادات منگشت
پروژه : احداث ساختمان اداره تربیت بدنی شهرستان اندیکا

مبلغ پیمان : 000،000،970 ریال

كارفرما : اداره کل تربیت بدنی استان خوزستان
مشاور : شركت مهندسی مشاور فن آوران راه بندر خوزستان


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:35 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش كارآموزی ارائه‌ طرح خیابان سازی و كانال مهندسی عمران

گزارش كارآموزی ارائه‌ طرح خیابان سازی و كانال مهندسی عمران

گزارش كارآموزی ارائه‌ طرح خیابان سازی و كانال مهندسی عمران در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

گزارش كارآموزی ارائه‌ طرح خیابان سازی و كانال مهندسی عمران در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فصل اول:مقدمه

1-1 شهرداری و رسالت کاری

 

سابقه شهرنشینی در ایران از زمان هخامنشیان یکی از طولانی ترین سوابق شهرنشینی در جهان است در واقع ایجاد بخش تشکیلات اداری را به داریوش هخامنشی نسبت داده اند . این شیوه اداره شهر وحوزه شهری تا پایان دوره ساسانیان وبا تغییراتی چشمگیر در دوره بعد از اسلام ادامه یافته ودر اواخر دوره قاجاریه با تشکیل اداره ای موسوم به احتسابیه که دارای دو شعبه احتساب وتنظیف بود ساماندهی امور شهری وارد دوره جدیدی شد . در سال 1285 ه.ش با تشکیل نظام مشروطه در ایران , تحت تاثیر نفوذ فرهنگی وآشنایی تحصیل کردگان وروشنفکران با قوانین اروپایی، قانون اساسی تدوین گردید . پس از تدوین قانون اساسی ، جهت ساماندهی به مدیریت امور شهری ، قوانین انجمن های ایالتی وولایتی, بلدیه وقانون تشکیل ایالات وولایات نیز تهیه شد. باتصویب قانون بلدیه در 5 فصل و108 ماده , اولین مجوز تشکیل اداره بلدیه صادر شد . به عبارت دیگر اولین اقدام برای تشکیل یک نهاد رسمی برای مدیریت شهری در قالب نظام جدید اداری ایران بود که در پایتخت وشهرهای بزرگ به اجرا گذاشته شد . فصل اول قواعد کلی از جمله هدف از تأسیس بلدیه که به منظور حفظ منافع و ایفای حوائج اهالی شهر نشین بود و همچنین به وظایف بلدیه به تفصیل اشاره شده از جمله می توان اداره کردن اموال منقول و غیر منقول ، مراقبت در عدم قحطی شهر با وسایل ممکن ، ساختن و پاک نگاه داشتن کوچه ها و خیابان ها از پیاده رو و کالسکه رو و باغ های عمومی و مجاری آب از زیر این پل ها ، معابر و غیره ، روشن نمودن شهر ، آب های شهری و پاکیزگی حمام و همچنین دایر کردن کتابخانه ، قرائت خانه ، موزه ، حفظ و مرمت مساجد و مدارس و ابنیه عتیقه ، مساعدت با دولت در ساختن بازارها و نمایشگاه های تجارتی و کلیه مراقبت و رواج حرف و تجارت در شهر. در این فصل اشاره شده دایره اقدامات بلدیه مختص به حدود شهر و اراضی متعلق به شهر می باشد. بلدیه واژه بلدیه از دو كلمه بلدی + ه تشكیل شده است . بلدی در فرهنگ معین به معنای موسسه ای است كه در هر شهر به كار نظافت وخوبی نان وآب وچراغ وخواروبار صحت نظر دارد شهرداری نیز طبق لغت نامه دهخدا از نامها یا لقبهای ایرانی است . همچنانكه شهردار به معنای شهردارنده ، نگهدارنده شهر، نگهبان بلد وحافظ نظم كشور است . این كلمه را از صفات سلطان ورجال می شمرده اند همچون شهر گیر وجز آن گردن هر مركبی چون گردن قمری به طوق از كمند شهریار، شهرگیر ، شهردار ( فرخی ) شهرداری از نظر لغوی از دو كلمه ((شهر )) و((داری)) تشكیل شده بود ودر اصطلاح به واحدی گفته می شود كه به منظور اداره محلی وارائه خدمات عمومی مورد نیاز شهروندان در یك مركز جمعیتی یا خصایص شهری تشكیل می شود تاریخ تشکیل انجمن بلدیه در اصفهان اصفهان دومین شهر ایران پس از تبریزبود که اقدام به تشکیل انجمن بلدیه نمود . این اقدام مهم سیاسی، اجتماعی در تاریخ 26 رجب 1325 ه.ق مطابق با 16 شهریور 1286 ه.ش در انجمن ولایتی وایالتی برای رتق وفتق امور شهری مورد بحث قرار گرفت وتصمیم گرفته شد . 400 ورقه انتخاباتی که به مهر هیات نظارت رسیده باشد در میان روسای محلات توزیع گردد واین انتخابات برای اولین بار به صورت کتبی ومخفی انجام شد ومحل آن در عمارت چهلستون بود انتخابات روز شنبه 5 شعبان 1325 ه.ق مطابق با 25 شهریور 1286 ه.ش برگزار شد و19 نماینده از 19 محله معتبر اصفهان انتخاب شدند . از میان ایشان آقای وثیق المـلک از محله گلبـهار به ریاسـت انجـمن بلدیه انتـخاب شـدند وپـس از آن نیز در رمضا ن1325 ه.ق مطابق با مهرماه 1286 حاجی محمد علی خان با عنوان کلانتر به عنوان رئیس بلدیه میرزا مهدی خان به عنوان معاون ومیرزا ابوالحسن خان را برای امور دفتری تعیین نمودند مدت ماموریت کلانتر واعضای بلدیه 4سال بوده که در دوره اول پس از 2 سال نصف اعضای بلدیه به حکم قرعه از اداره بلدیه خارج شده وبه جای آنها اعضای جدید انتخاب می شدند اولین وظایفی که انجمن ولایتی شهر اصفهان از انجمن بلدیه درخواست کرد: 1. نمره خانه ها ( پلاک منزل) 2. تعداد نفوس بلد( سرشماری) 3 سنگ موازین( سنگ توزین ) که مهر نمایند در سال 1309 ه.ش قانون بلدیه مصوب 1285 ه.ش فسخ شد وجای آن قانون جدیدی تصویب شد که ضوابط وسیستم جدیدی برای اداره شهرداری ها تعیین ومطرح کرد ، تصویب قانون جدید بلدیه در سال 1309 ه.ش( دوره سلطنت رضاخان که در این دوره سعی نمود با کاهش اختیارات بلدیه آنان را محدود نموده وقدرت خود را افزایش دهد ) نقطه عطف دوره جدید مدیریت شهری وحیات شهرداری ها در ایران بود. این قانون که تنها مشتمل بر 7 ماده بود ، تغییرات زیادی را در وضعیت شهرداری ها ایجاد نمود که از نکات مهم آن می توان واگذاری اختیار تعیین شهردار به وزارت داخله ( طبق ماده 4) ، واگذاری اختیار انتخاب نهایی ترکیب انجمن به وزارت داخله ( طبق ماده 6 که تعداد اعضای انجمن را از 16 الی 30 نفر به 6 الی به 12 تقلیل داده بود ) ،تصویب بودجه شهرداری توسط وزارت داخله ،پرداخت 2% درآمد شهرداری به وزارت داخله برای پرداخت اجرت مهندسین بلدیه ،واگذاری وصول مالیات مستغلات بر عهده بلدیه ، قانون قاچاق عوارض بلدی ،قانون رفع اختلافات صنفی یا محکمه خلاف بلدی ( به موجب این قانون تشکیل دادگاه های خلاف شهرداری مجاز اعلام شده ورسیدگی به اختلافات صنفی نیز به شرط موافقت وزارت عدلیه برعهده بلدیه قرار گرفت ) ، قانون معافیت قسمتی از وسایط نقلیه بلدیه ، مریض خانه ها از پرداخت حق الثبت وپرداخت مالیات وقانون راجع به توسعه معابر وخیابان ها پس از آن نیز به تدریج فعالیت شهرداریها به امور شهرسازی واصلاح وضع شهرهاواحداث وتوسعه معابر نیز کشیده شد وخدمات شهری درجهت تنظیف وتامین نیروی برق در شهرها وروشنایی معابر به ایجاد پارکها وتفرجگاه های عمومی نیز تعمیم داده شد . این اهداف با تصویب اولین قانون شهرسازی به نام قانون توسعه معابر در سال 1312 به شدت افزایش یافت وشهرداری وارد طیف جدید وظایف وخدمات شهری گشت . درسال 1328 لایحه قانونی شهرداری(قانون استقلال شهرداری) تهیه ودر آبانماه 1331 به تصویب رسید . این قانون با اصلاحات والحاقاتی همچنان نیز وجهه قانونی واعتبار خود را حفظ نموده است . از آن زمان تاکنون وظایف شهرداری متناسب با نیازها وپتانسیل های شهر افزایش یافته است و وطیف وسیعی از مبانی ومسائل شهری را موجب گشته است . طی چند سال اخیر شورای اسلامی شهر همراه وهمگام با شهرداری، همچون دوبازوی قدرتمند مدیریت شهری با مشارکت شهروندان به توسعه وگسترش فعالیت های خود در زمینه های مختلف اجتماعی, اقتصادی ,فرهنگی, عمرانی وخدماتی پرداخته است . تکمیل حلقه سوم ترافیکی، احداث بزرگراه ها وتقاطع های غیر همسطح به عنوان حلقه اتصال نقاط کلیدی وحساس شهر , روان سازی وساماندهی ترافیکی شهر وبهینه سازی شبکه حمل ونقل درون وبرون شهری , گسترش طرح عظیم ساخت مترو , افزایش شبکه خطوط اتوبوسرانی وارتقا سطح کمی وکیفی خطوط تاکسیرانی , تقویت بنیان های فرهنگی, ایجاد مراکز فرهنگی, تفریحی وورزشی , افزایش کتابخانه ها وسالن های مطالعه در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی , بازنگری طرح تفصیلی شهری اصفهان , راه اندازی سیستم مکانیزه شهرسازی , ارتقا پارامترهای کمی وکیفی خدمات شهری , زیبا سازی وتعیین ضوابط مبلمان شهری , افزایش سرانه فضای سبز وتوسعه کمربند شهر وانجام صدها اقدام فرهنگی , اجتماعی , عمرانی , خدماتی وترافیکی می تواند نمایانگر برگ زرین دیگری از خادمین مردم در شهرداری اصفهان باشد


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:35 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش كارآموزی برق و الكترونیك در سازمان فنی و حرفه ای

گزارش كارآموزی برق و الكترونیك در سازمان فنی و حرفه ای

گزارش كارآموزی برق و الكترونیك در سازمان فنی و حرفه ای در 174 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات174
حجم22 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش كارآموزی برق و الكترونیك در سازمان فنی و حرفه ای در 174 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

چکیده :

 


سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور وابسته به وزارت كار و امور اجتماعی كه از ادغام سه نهاد آموزشی در سال 1359 و به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای تشكیل گردیده و بر اساس بیش از 10 قانون موضوعه و ماده 151 قانون برنامه سوم و تنفیذ آن در برنامه چهارم، متولی آموزشهای فنی و حرفه‌ای كوتاه مدت بوده و مسئول كمیته تخصصی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی با عضویت 16 وزارتخانه و سازمان و در نهاد كارگری و كارفرمایی است فعالیتهای آموزشی خود را در دو بخش دولتی و غیر دولتی اجرا نماید.
این سازمان علاوه بر ستاد مركزی، دارای 31 اداره كل در سطح كشور و یك مركز تربیت مربی می‌باشد و به منظور دستیابی به تازه‌های علوم و فن آوری روز و همگامی با استانداردهای بین المللی، همواره سعی بر گسترش روابط بین المللی از جمله با سازمان بین المللی كار (ILO) و سازمان بین المللی آموزش حرفه‌ای و كشورهای مختلف دنیا نموده است.
در این راستا سازمان صرفنظر از تفسیر كلیت ساختار تشكیلاتی، صرفا در قسمت آموزش، با پشتیبانی حوزه پژوهش فعالیتهای خود ر در چارچوب محورهای ذیل مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می‌دهد.    

 

مقدمه:

 


قدرت الکتریکی در نیروگاههای مختلف آبی، حرارتی، اتمی و غیره تولید می شود که این منابع تولید معمولاً در مجاورت مصرف کننده ها نیستند. مثلاً سدها که نیروگاههای آبی محسوب می شوند معمولاً در نقاط کوهستانی دور از شهرها و مناطق صنعتی واقع می باشند از این رو قدرت الکتریکی لازم است توسط خطوط انتقال که معمولاً هوایی هستند از منابع تولید به نزدیکی مصرف کننده ها برده شود.
از نقطه نظر فنی و اقتصادی معمولاً تولید و انتقال جریان متناوب سه فاز مناسب تر از سایر انواع( مثلاً یک فاز و یا جریان مستقیم) می باشد و برای کم کردن افت ولتاژ، تلفات قدرت و وزن سیم مصرفی، انتقال قدرت با ولتاژهای بالا انجام می گیرد. هرچه برای انتقال یک قدرت معین ولتاژ را زیاد کنیم  جریان داخل سیم های انتقال کمتر گشته و در نتیجه تلفات خط
( ) و نیز افت ولتاژ که مناسب با جریان است و همچنین مقطع سیم و در نتیجه وزن سیم مصرفی کمتر می گردد.
از آنجا که ساختن مولدهای برق با ولتاژ تولیدی زیاد ( بیش از 15 کیلوولت) از نظر فنی دشوار و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست برای انتقال با ولتاژ زیاد در ابتدا خط یک ترانسفورماتور افزاینده ولتاژ قرار می دهند. البته زیاد کردن بیش از حد ولتاژ نیز معایبی دارد که عبارتند از:
افزایش  قیمت ترانسفورماتورهای ابتدا و انتها خط لرزم ازدیاد فاصله بین سیمها در نتیجه بزرگتر شدن دکلها ، بزرگتر کردن مقره ها و در نتیجه افزایش قیمت دکلها و مقره ها  به طور کلی تجهزات انتقال.
ولتاژ خطوط بستگی به قدرت انتقال و نیز مسافت دارد ، با ازیاد قدرت انتقالی ولتاژ های بالاتری را باید انتخاب نمود ولتاژ های استاندارد برای خطوط انتقال در ایران عبارتند از  380،230،132،63 کیلو ولت .
پس از انتقال قدرت توسط خطوط هوایی چون از نظر ایمنی نمی توان خطوط فشار قوی (ولتاژ بالا) را به نقاط مختلف  شهر برد معمولاً در یک یا چند محل در نزدیکی  شهر بنام    (( پست فشار قوی )) ولتاژرا توسط ترانسفورماتورها  پایین آورده سپس توسط کابلهای  زیر زمینی و با خط هوایی  با ولتاژ کمتر به پستهای فشار قوی دیگر در نقاط مختلف شهری می برند . که این امر سبب لزرم ترانسفورماتور توزیع در شبکه های قدرت می شود .
ترانسفورماتور توزیع یکی از اجزاءاساسی شبکه توریع بوده که در پستهای 20KV/400KV مورد استفاده قرار می گیرند . ترانسفورماتور توزیع تا قدرت 1600KV/A از نظر طرح به سه نوع تراسنفر ماتور های روغنی ، خشک و رزینی تقسیم می شوند. به دلیل موجود بودن   تکنولوژی ساخت ترانسفورماتورهای روغنی در داخل کشور این ترانسفورماتورهای در        شبکه های توزیع کاربرد وسعی دارند . از ترانسفورماتورهای رزینی نیز به دلیل غیر قابل احتراق بودن در مناطق مواجه با خطرات آتش سوزی و یا در ساختمانهای عمومی و مسکونی استفاده می شوند.


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:34 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی مکانیک در واحد تعمیرات موتور راه و ترابری

گزارش کارآموزی مکانیک در واحد تعمیرات موتور راه و ترابری

گزارش کارآموزی مکانیک در واحد تعمیرات موتور راه و ترابری در 74 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات74
حجم4 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی مکانیک

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی مکانیک در واحد تعمیرات موتور راه و ترابری در 74 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

تاریخچه كلی راه و ترابری


در اوایل تاسیس راه ترابری   تقریباً سال 1358 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد كه اسم آن اكیپ راهداری بود و در آن زمان ایذه دارای  یك اكیپ راهداری به صورت بخش و زیر مجموعه دهدز بوده است .
در آن هنگام مكان این اداره در پشت ماكارونی سازی حال حاضر بوده است  كه به صورت دو یا سه كانتینر بوده و ریاست آن را آقای مهندس جانی زاده  بر عهده داشت  شروع كار كرد . اما تا قبل از آن هم  این اكیپ زیر مجموعه جهاد كشاورزی بوده است ریاست  آن بعد از مدتی به مهندس نجفی داده شد . اما چون راه و ترابری ایذه به صورت اكیپ بوده و در آن هنگام ایذه یك بخش بوده  پس این اكیپ به زیر مجموعه راه ترابری دهدز در می آید . كه فعالیت خود را در آن زمان با این اداره شروع می كند. اما كارخانه آسفالتی  كه در آن هنگام دایر بود ولی نه با وسعت امروز به دست نگهبانان سپرده شد تا آن زمان كه با فعالیت نماینده مجلس شورای اسلامی آقای سید عباس موسوی بخش ایذه  به شهرستان تبدیل شد .
در سال 1368  راه ترابری در منازل  سازمانی كنونی  كه در روبه روی تلمبه خانه شهید ملك قرار دارد  به مدیریت مهندس  نجفی مستقر شد  و به صورت مستقل شروع به كار كرد . در سال 1373 در طی اقدامی شروع به ساخت  ساختمان راه و ترابری شهرستان كردند كه با مساحتی حدود 30000 مترمربع  در بیرون از شهر كه همین خود باعث شد  تا سر و صدای ماشین آلات و عبور و مرور  مزاحم ساكنین شهر نشود  و بعد از مدت كوتاهی  مهندس برات پور به ریاست داره منسوب شد  كه ایشان در این راستا گام های بلندی و استواری بر دارند  .
بعد از آن ریاست به مهندس شریفی كه گفته می شود انسانی بسیار مدیری لایق  بوده كه در انجام امور و كارهای راه و ترابری فعالیت بسیار  مهمی انجام داد . و هم اكنون آقای مهندس  شیری به عنوان ریاست اداره منسوب گردیده است . كه كارهایی  برای آبادانی راه ها و روستا ها انجام داده است . امید است در مدیریت موفق و موید باشند .  
فواید مكان اداره :
نظر به اینكه اداره دور از شهر است  از تولید سر و صدا  و آلوده كردن  محیط برای مردم دردسری بوجود نمی آورد و وسعت اداره طوری است كه به راحتی  كار های سرویس و مكانیكی را میتوان به راحتی انجام داد .
معایب اداره از نظر جغرافیایی و وسایل موجودی :
این اداره به علت دوری از شهر  كمتر در دسترس مردم می باشد .
در قسمت ماشین آلات دارای دستگاه هایی با عمر زیاد می باشد كه معمولاً فرسوده اند  و دارای افت زیاد و استهلاك بالا می باشد .
كف اداره به علت اینكه آسفالت نشده  دارای محیطی آلوده برای كاركنان می باشد.
در قسمت كارگاه  كمبود وسایل و ابزار كار و نبود نظم و پیچیدگی و قسمت سرویس و ابزار موجود می باشد .از كمك های اولیه و ابزار مناسب خبری نیست .

در رابطه اینكه كارخانه آسفالت و چسبیده به اداره بوده و در هنگام كار آن دود بسیار غلیظی از خود بوجود می آورد پس برای كاركنان می تواند مضر باشد .  
موجود های اداره راه و ترابری  شهرستان ایذه در قسمت ماشین آلات در سال 1381
1-    لودر 90W كوماتسو 2 عدد
2-    بلدوزر D155  كوماتسو 2 عدد
3-    بلدوزر D8 كاترپیلار
4-    بلدوزر D 7 كوماتسو
5-    لودر W120   كوماتسو
6-    گریدر MG میتسو بیشی
7-    گریدر كوماتسو
8-    بنز مایلر 2628 ( 5 عدد )
9-    كمپرسی بنز مخصوص حمل آب 1921
10-    بنز 911 مخصوص حمل سوخت
11-         غلتك هپكو
12-    تراكتور رو مانی
13-    سواری میتسو بیشی تك كابین
14-     سواری میتسو بیشی تك كابین
15-    لنكروز 3  اف
16-    نیسان پاترول
17-    تویوتا های لوكس دو كابین
18-    تویوتا های لوكس تك كابین
19-    منی بوس بنز دو دستگاه
20-    كمپرسور هوا

 

نتیجه گیری و پیشنهادات


واحد تعمیرات موتور راه سازی  كه دوره كار آموزی در آن گذرانده شده است. تنوع موتور هایی كه برای تعمیر  در آنجا آورده می شد  زیاد بوده است  . هر نوع از موتور ها  شیوه باز و بسته كردن خاص خود را دارا بودند  و دیگر آنكه ممكن بود  از بین 3  عدد بلدوزر    شركت 1 عدد آنها به طور كامل  با بقیه بلدوزرها تفاوت داشته باشد  و ساخت كمپانی دیگر  باشند . این امر سبب می شد كه انبار كردن قطعات یدكی  برای  این 1 بلدوزر در انبار تعمیرگاه به صرفه نباشد ، و به هنگام تعمیرات آنها ،  تعمیرگاه با مشكل تهیه قطعه مواجه می شد. ، و این بلدوزر برای تعمیر باید مدت زیادی را در تعمیرگاه باشد
و پیشنهاد من ، اگر تنوع ماشین آلات شركت از لحاظ كمپانی ساخت آنها بسیار كم و به ندرت صورت گیرد و ساخت كمپانی باشد كه بتوان به راحتی قطعات آن را تهیه كرد .
به نظر من شركت میتواند چنین ماشین آلاتی را از طریق مناقصه به فروش برساند و ماشین آلات را خریداری كند كه امكان تعمیر و تهیه قطعات آنها راحت باشد .   


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:34 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی برق در شركت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه

گزارش کارآموزی برق در شركت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه

گزارش کارآموزی برق در شركت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه در 124 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات124
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی برق در شركت  توزیع  نیروی برق شهرستان ایذه در 124 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فصل اول

تاریخچه شركت

با توجه به اینكه  كار آموزی  اینجانب ابراهیم نوروزی زاد  دانشجوی رشته برق  در شركت  توزیع  نیروی برق  شهرستان  ایذه  صورت گرفت  لازم است  كه در ابتدا  اطلاعاتی  در خصوص  تاریخچه تشكیل  این شركت  ، چگونگی  و نحوه  خدمات رسانی  به مشتركین  این شهرستان داده شود .

محلی كه در حال حاضر  به عنوان  قسمت اتفاقات ، عملیات  و خدمات مشتركین  برقی ایذه « نیروگاه سابق »  می باشد  در سال 1346 به نام موتور خانه شهرداری  كه این موتور خانه  توسط ژنراتور  دیزلی  كه دو دستگاه آن  با توان اسمی 160KVA  كیلو ولت  آمپر  و یك دستگاه  با ظرفیت 500KVA  ساخت كشور آمریكا  بافت قدیمی این شهر را  تغذیه مینمود  كه پس از زمان اندكی  ولتاژ تولید شده  توسط نیروگاه %5MVA  مگا ولت  آمپر  « 400 V » كه توسط دو دستگاه  ترانس با ظرفیت  800KVA  كیلو ولت آمپر  كه 1KVA در قسمت اولیه  این ترانس وارد می شد  و بعداز افزایش  داده شده   « 400V = 1100V  » ولتاژ 400 ولت تولید شده  توسط نیروگاه مذكور  به قسمت ثانویه  ترانس ها داده می شد و از اولیه آنها  ولتاژ 11KV كیلو وات  به داخل شهر آورده می شد  كه توسط 16 دستگاه  ترانس در نقاط مختلف  « بافت قدیمی شهر »  تبدیل به فشار ضعیف و در نهایت  انشعاب  تك فاز و سه فاز مشتركین از آن تغذیه می شد .

لازم به ذكر است كه بهره برداری و نگهداری  برق این شهرستان  درسال 1352 رسماً تحویل  سامان برق  گردید .

این وضعیت تا اواخر سال 1356  ادامه داشت تا اینكه در آن زمان  با احداث شبكه  متوسط 33KV با مسیر طولانی در شهرستان هفتكل  به باغملك و ایذه  برق این دو شهر از این طریق  30 شبكه  و فیدر FEDER  مجزا ایستگاه متصل شد .

و اما با گسترش  این دو شهرستان  ساخت و ساز  و توسعه شهری  و روستاهای همجوار علاوه بر بالا رفتن میزان بارو توان مورد نیاز  جهت تامین برق مشتركین  جدید  و معضلات  و مشكل های  فراوانی  نیز در خصوص  تامین و نگهداری این فیدر  ناشی از طولانی بودن  آن » افت ولتاژ شدید در نقاط انتهایی » تكمیل شدن ظرفیت فیدر آسیب پذیری شبكه  از طریق رعد و برق  شكستگی قطرها باد و طوفان و نهایتاً در سال به همت اداره برق استان انتقال خطوط دو مدار فشار قوی  137KV خطوط  7=6/707 از ایستگاه 230/134KV شهرستان رامهرمز به ایذه انتقال یافت كه این خطوط ابتدا وارد  محلی به نام پست  كه در3 كیلو متری  ایذه می باشد وارد شد  كه این پست برق یا همان ایستگاه برق كنونی 33/137 با دو دستگاه ترانس  پارالل موازی به ظرفیت ( 20-27) MVA مگا ولت آمپر  و 6 فیدر خروجی  33KV  كیلو  ولت به نام های 5022، 5012، 5032، 5042،5052،5062،  تاسیس گردید كه هم اكنون نیز مشغول به فعالیت می باشد ولی دیگر برق شهرستان ایذه از رامهرمز تامین نمی شود  بلكه از سد گدار مسجدسلیمان  تامین برق می گردد در ایستگاه مورد نظر  ترانس های كاهنده ای وجود دارد  كه بوسیله روغن  خنك می شود  و روی آنها كلیدی تعبیه می گردد  كه با آن تپ ترانس را تنظیم می كنند  كه تپ ترانس خود یعنی  زمانیكه  نوسان و یا كم و زیادشدنی در شبكه از لحاظ  ولتاژ مشاهده می گردد  آن كلید تپ تا حد زیادی  حالت پایداری به مدار می دهد . لازم به ذكر می باشد كه  سه ترانس موجود در تپ برق شهرستان  دو عدد از آنها ON LOUD و دیگری OFF LOUD می باشد كه ON LOUD یعنی زمانیكه بار د هم روی ترانس  روشن باشد  میتوان تپ آن را تنظیم كرد حال آنكه ترانس OFF LOUD باید كاملاً از مدار خارج شود تا بار از روی آن برداشته و تپ آن را تنظیم  و بعد از  در مدار قرارگیرد ترانس های موجود یكی از آنها  یعنی OFF LOUD  ساخت كشور ژاپن می باشد و دو تای دیگر ساخت ایران  ترانسفورماتور می باشد كه شركت توزیع  نیروی برق  استان خوزستان  كه به عنوان پیمانكار  زیر مجموعه ای از برق  استان خوزستان می باشد  امور برق شهرستان های خوزستان  بجز اهواز  كه مركز خود استان می باشد  زیر نظر برق استان خوزستان  فعالیت می كنند .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:34 ] [ بابک ]
[ ]

گزارش کارآموزی برق انواع پست برق

گزارش کارآموزی برق انواع پست برق

گزارش کارآموزی برق انواع پست برق در 75 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات75
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی برق

توضیحات کامل

گزارش کارآموزی برق انواع پست برق در 75 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

مقـد مـه


امروزه انسان  در كلیه  موارد زندگی خود احتیاج  به برق دارد.  تامین  روشنایی خانه ها و خیابانها ، راه اندازی  كارخانجات  كوچك و بزرگ تولید محصولات كشاورزی و حتی كنترل ترافیك  شهرها و فعالیت  كلیه مراكز دولتی و خصوصی ، همه و همه  به نیروی برق نیازمندند.
انرژی موردنیاز مصرف  كنندكان در  نیروگاهها توسط مولدهای مختلف  ( توربین بخار ، توربین آبی  ، توربین گازی ، دیزل ژنراتور ، نیروگاههای  حرارتی ، نیروگاههای اتمی و غیره  ) تولیدمی شود .
لذا لازم است انرژی تولیدی را  توسط خطوط انتقال به نقاط  مورد نظر  منتقل نماییم . در مراكز مصرف انرژی  الكتریكی  توسط خطوط توزیع بین مصرف كنندكان مختلف  توزیع و مورد  استفاده  قرار  میگیرد.
با این مقدمه  می توان  نتیجه  گرفت  كه صنعت  برق بطور خلاصه شامل تولید -  انتقال – توزیع می باشد .



فصل اول

انواع پست ها
پستهای برق در نقاط مختلف شبكه تفاوتهای زیادی از لحاظ اندازه ، سطح ولتاژ،نحوه نصب و غیره دارند. تقسیم بندی پستها میتواند از نقطه نظرات مختلفی صورت گیرد كه در اینجا به چند مورد اشاره می شود.
1-3-تقسیم بندی پستها بر اساس سطح ولتاژ
بالاترین ولتاژ موجود در پست، سطح ولتاژ پست نامیده می شود. بر این اساس پستها به سه دسته تقسیم بندی می شوند.
-    پستهای فوق توزیع: برای انتقال توان در مسافتهای دور هستند و شامل سطح ولتاژهای 400،230،132،66،63 كیلو ولت می باشند.
-    پستهای توزیع: شامل ولتاژهای 33،20،11،6/6،3/3 كیلوولت می باشند.
-    پستهای كاربردی: این پستها به دونوع تقسیم می شوند؛ فشار بالا1 كه دارای ولتاژ بالای 1000ولت است و فشار پایین كه سطح ولتاژ آن پایین تر از 1000 ولت میباشد.[5]
2-3-تقسیم بندی پستها بر اساس وظیفه ای كه در شبكه دارند
پستها از نظر وظیفه كه در شبكه دارند به سه دسته تقسیم می شوند:
-    پستهای افزاینده ولتاژ: وظیفه افزایش ولتاژ تولیدی را دارند
-    پستهای كاهنده ولتاژ: ولتاژ خطوط انتقال باید در چند مرحله كاهش داده شود تا قابل استفاده برای مصرف كنندگان باشد. این كاهش ولتاژ از طریق پستهای كاهنده صورت می گیرد.
-    پستهای كلیدی : این پستها فاقد ترانسفورماتور بوده و هیچگونه تبدیل ولتاژی انجام نمی دهند. وظیفه این پستها ارتباط خطوط شبكه به یكدیگر  وهمچنین ایجاد انشعاب می باشد.
لازم به توضیح است كه بعضی از پستها ممكن است تركیبی از موارد بالا باشد یعنی علاوه بر وظیفه ارتباط خطوط وظیفه تبدیل ولتاژ را هم داشته باشند.
3-3-تقسیم بندی پستها از نظر نحوه نصب
پستها از نظر نحوه نصب به چهار دسته تقسیم می شوند:
-    پستهای باز
-    پستهای بسته
-    پستهای تركیبی
-    پستهای سیار
انواع پستهای باز
- پستهای معمولی:پستهایی هستند كه در آنها، هوای آزاد عایق بین فازها و بین قسمتهای برقدار و زمین می باشدو بنابراین لازم است فواصل معینی بین تجهیزات مختلف و همچنین بین قسمتهای برقدار و زمین وجود داشته باشد و علاوه بر آن فواصل ایمنی برای عبور افراد نیز در نظر گرفته شود.
- پستهای هوایی: پستهای توزیع در ولتاژهای 20 كیلوولت به پایین هستند كه روی تیرهای سیمانی یا چوبی نصب می گردند.
 انواع پستهای بسته
- پستهای GIS:این پستها كه برای اولین بار در سال 1970 بكاربرده شدند امروزه به صورت گسترده ای در ژاپن،آمریكا و اروپا مورد استفاده قرار می گیرند. در این پستها تجهیزات مختلف پست در داخل لوله هایی كه از گاز SF6 پر شده اند قرار دارند. فضای مورد نیاز برای این پستها حدود 15%پستهای باز معمولی است و هزینه های تعمیرات و نگهداری این پستها نیز بسیار كمتر از پستهای معمولی می باشد.
- پستهای معمولی:پستهای با ولتاژ پایین(تا حدود 63 كیلو ولت)را برای افزایش ایمنی و همچنین جلوگیری از اثرات آلودگی محیط می توان به صورت بسته احداث نمود. امروزه،این پستها در ولتاژ 132 كیلوولت نیز وجود دارند.
پستهای تركیبی
این پستها تركیبی از پستهای باز معمولی و پستهای GISهستند.
پستهای سیار
پستهای سیار پستهایی هستند كه در سطوح ولتاژ بالا مثلا 20/132كیلوولت و یا63/230كیلوولت به صورت موقت و به شكل اتصال Tبه خط فشار قوی وصل می شوند. معمولا" تجهیزات این نوع پستها بر روی یك یا چند دستگاه تریلی قرار دارند.


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ پنجشنبه 17 اسفند 1396 ] [ 0:33 ] [ بابک ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 صفحه بعد